Tyytyväisyys premiumeihin

336 kommenttia
1678911
  • Audi, Jag, Kia and Tesla top Strategic Vision 2014 Total Quality Index.



    http://www.autoblog.com/2014/07/06/audi-jag-kia-tesla-strategic-vision-2014-total-quality/#continued



    Show press release.



      
  • Kumppani:

    Ajattelija2013:
    Jotain tällaista höpinää odotinkin. Otetaan uudelleen. Alunperin sinä hyväksyit premium käsitteen. Jankkasit vain sitä, että Toyota kuuluu listalle. Kun ymmärsit, että se ei sinne kuulu, niin keksit, että koko premiumia ei ole.


    Niinkö? Miksi sinä jankkaat Toyotasta merkkinä, kun itsekin käytät sitä koko ajan?

    Ajattelija2013:
    Sinä sitä käytit ja nyt yrität taas höpistä omiasi, että oleellinen unohtuisi. Käytit määritelmää urheilullinen auto!


    Niin?

    Ajattelija2013:
    Nimenomaan ei ole mitään tarkkaa määriteltyä listaa urheilullisista autoista ja koko määritelmä on epämääräinen.


    Etkö sinä osaisi mennä kauppaan ostamaan itsellesi urheilullista autoa? Hämmästyttävää!

    Alan epäillä, että sinulta ei onnistu löytää edes "hyvää ajettavuutta", tai "tasapainoiset ominaisuudet" tai muita "laatuvaikutelmia" vastaavia sitten, joita viljellään täällä. Eipä silti, kirjoituksesi muoveista vihjasi asiasta...

    Ajattelija2013:
    Käytät kuitenkin itse vielä epämääräisempää käsitettä urheilullinen, joten et voi tuolla perusteella kieltää käyttämäsät määritelmää premium. Tässä siis toinen huomattava ristiriita!


    Olet oikeassa, että molemmat ovat automaailman käsitteinä hyvin epämääräisiä. Jostakin syystä toinen niistä pystytään listaamaan automerkeittäin. Se juuri on minusta hyvin ristiriitaista. Sinusta tietysti ei…

    Ajattelija2013:
    Ristiriidat jutuissasi ovat niin pahoja, että keskustelun voi päättää.

    1. Olet itsekin hyväksynyt premiumin, kunnes huomasit, että rakas Toyota ei olekaan premiumia.


    Missä, vai viittaatko siihen, etten voi kieltää sanan premium olemassaoloa ja etteikö sitä yritettäisi käyttää automaailmassakin, jopa ihan merkkilistana?

    Mikä ”rakas”? Ja onko se Toyota premiumia vai ei ja miksi?

    Ajattelija2013:
    2. Yrität kieltää premiumin, koska se on määritelmänä epämääräinen, mutta käytät itse vielä epämääräisempää määritelmää urheilullinen.


    Kumpi noista olikaan se lista automerkeistä? Määrittele sitten rinnalle tavallinen ja oma käsityksesi urheilullisuudesta. Onnistuuko?




    Kaikki tuo hölinä on turhaa.



    1. Sinullekin kelpasi premium, kunnes tajusit, että Toyota ei ole premiumia.



    2. Kiellät premiumin olemassaolon, koska premium on hieman epämääräinen käsite. Kuitenkin itse puhut urheilullisista autoista, joka on vielä epämääräisempi käsite.




    Molemmat kohdat kumoavat kaiken, mitä olet yrittänyt premiumeista väittää. Piste.

      
  • Kumppani:

    Lefa:
    Kerropa esimerkki upeasta, näyttävästä ja laadukkaasta autosta. Jotenkin sinulla on vaikeata mainita yhtään tuotemerkkiä.


    Meillä on mitä todennäköisimmin eri maku. Tai jos on sama, niin jollakin muulla on eri sitten. Ja näin se saa ollakin, ihan perusmeininikiä. Jos se on sinulle puusilmäisesti joku automerkki, niin minulle ei. Ymmärrätkö eron?

    ….




    Venkoilusi nousee jälleen aivan uskomattomiin sfääreihin, oletko kenties poliitikko? Pyysin Sinua antamaan esimerkin upeasta, näyttävästä ja laadukkaasta autosta (käytit itse kutakuinkin näitä sanoja), ja mitä saan vastaukseksi. Ihme selittelyä minun automaustani ja jonkin kolmannen osapuolen mausta. Miksi on niin vaikea sanoa mistä ITSE pidät? Tai puolestaan mitä pidät lisähintaisena autona? Väität muiden olevan markkinointipellejen kahleissa, vaikka itse olet ajanut itsesi siihen pisteeseen, ettet voi edes sanoa mistä pidät tai puhua asioista niiden oikeilla nimillä.



    Btw, missä vaiheessa mielestäsi markkinointipelle astuu kuvioihin liikkumisesta puhuttaessa. Kun siirtyy konttaamisesta kävelyyn? Hankkii kengät? Nousee bussiin? Ostaa Dacian? Vaihtaa sen Toyotaan? Siirtyy infernaaliseen premium-luokkaan?



      
  • Ajattelija2013:

    Kaikki tuo hölinä on turhaa.




    Vertaa nyt ensiksi omiin kirjoituksiisi hyvä ihminen!



    Ajattelija2013:

    1. Sinullekin kelpasi premium, kunnes tajusit, että Toyota ei ole premiumia.
    2. Kiellät premiumin olemassaolon, koska premium on hieman epämääräinen käsite. Kuitenkin itse puhut urheilullisista autoista, joka on vielä epämääräisempi käsite. Molemmat kohdat kumoavat kaiken, mitä olet yrittänyt premiumeista väittää. Piste.




    Ei paremmasta… korjaan pahemmasta hölinästä väliä! Miten ihmeessä sinulla voi mennä epätoivoissasi noin asiat sekaisin?

      
  • Kumppani:

    Ei se ratkaisu ollut tietenkään. Olipahan vain hyvä esimerkki siitä, ettei termit "lisähinta" tai "-posissön" ole tarpeellisia autoa ostettaessa.


    No HÖHHÖHHÖHÖÖHÖÖHHÖÖÖÖGÖÖFÖÖÖ ja PÖÖÖ!!!



    Aika moni tässä on yrittänyt sinulle vääntää rautalankaa siitä, ettei lisähinta ole ostoperusteena lisähintaa maksaneille. Hyvä kun 11. sivulla jo tajusit.



    Lisähinta näyttää olevan kuviteltuna ostoperusteena sellaisilla, jotka mielestään eivät ole lisähintaa maksaneet ja joutuvat perustelemaan valintansa järkevyydellä.



    En ole varma tajusitko vielä tuota jälkimmäistä, mutta siitä huolimatta hyvät HÖHHÖT sulle!

      
  • Kumppani:

    Ajattelija2013:
    Kaikki tuo hölinä on turhaa.


    Vertaa nyt ensiksi omiin kirjoituksiisi hyvä ihminen!

    Ajattelija2013:
    1. Sinullekin kelpasi premium, kunnes tajusit, että Toyota ei ole premiumia.
    2. Kiellät premiumin olemassaolon, koska premium on hieman epämääräinen käsite. Kuitenkin itse puhut urheilullisista autoista, joka on vielä epämääräisempi käsite. Molemmat kohdat kumoavat kaiken, mitä olet yrittänyt premiumeista väittää. Piste.


    Ei paremmasta… korjaan pahemmasta hölinästä väliä! Miten ihmeessä sinulla voi mennä epätoivoissasi noin asiat sekaisin?








    Nuo kaksi kohtaa osoittavat niin yksiselitteisesti totaalisen epäjohdonmukaisuutesi, ettet enää itsekään pysty vastaamaan mitään. No tiesin kyllä etukäteen, että yrität taas selittää tuhat riviä ohi aiheen ja toivot, että nämä pointit unohtuvat. Ja kun eivät unohdu, niin alkaa höh :sleepy: öhhöh viestit.



    Kuten Lefa kirjoitti, itsekin olen epäillyt, että Kumppani on jonkin sortin poliitikko. Niin kyvykkäästi hän kyllä osaa vältellä kysymyksiä ja kirjoittaa tuhat riviä tekstiä ohi aiheen, siten että kysyjäkin meinaa unohtaa, mitä on kysytty. Tulee melkein kohudosentti J. Backman mieleen noista Kumppanin ohi aiheen vastailuista.

      
  • Nasta:

    Ajakaa Toyotalla niin kuin minäkin, ei tarvitse tapella ainakaan laadusta


    Lankomiehen kanssa on kehitelty teoriaa, että Mersu ja Toyota ovat ne automerkit, joista muilla on varmimmin mielipide. Yleensä se mielipide on, että samalla rahalla olisi saanut paremmankin.



    Parhaat "asiantuntijat" pystyvät esittämään tuon väitteen jopa tietämättä millä mallilla heidän mielestään ylihintaa Toyotasta/Mersusta maksanut ajaa. :smirk:

      
  • Lefa:

    Pyysin Sinua antamaan esimerkin upeasta, näyttävästä ja laadukkaasta autosta (käytit itse kutakuinkin näitä sanoja), ja mitä saan vastaukseksi. Ihme selittelyä minun automaustani ja jonkin kolmannen osapuolen mausta. Miksi on niin vaikea sanoa mistä ITSE pidät?




    Sinun inttämisesi nousee sfääreihin.



    Lefa:

    Tai puolestaan mitä pidät lisähintaisena autona?




    Maksaa enemmän kuin joku muu, niinhän se meni. Niinno, autoja on tosiaan eri hintaisia, kyllä.



    Lefa:

    Väität muiden olevan markkinointipellejen kahleissa, vaikka itse olet ajanut itsesi siihen pisteeseen, ettet voi edes sanoa mistä pidät tai puhua asioista niiden oikeilla nimillä.




    Minä pidän monistakin autoista ja löytyy autoja joista en pidä.



    Missä pisteessä minä mukamas olen? Sinähän siinä kärvistelet. Minulle on ihan sama millä sinäkin ajat, tai mistä pidät. Sehän on ihan henkilökohtainen asia eikä kaipaa mitään ”yleislistauksia”, joihin verrata. Jos olet yhtään lukenut tätä TM-palstaa, niin sehän juuri aloittanut vänkäämiseen jostakin merkistä/mallista joka ei ole sitten johtanut mihinkään. Vissiin se on sinusta sitten kehittävämpää? Ihan niin kuin siinä löytyisi joku totuus – makuasioista.



    Lefa:

    Btw, missä vaiheessa mielestäsi markkinointipelle astuu kuvioihin liikkumisesta puhuttaessa. Kun siirtyy konttaamisesta kävelyyn? Hankkii kengät? Nousee bussiin? Ostaa Dacian? Vaihtaa sen Toyotaan? Siirtyy infernaaliseen premium-luokkaan?




    Tuo typerä ketju oli vissiin joku evoluutiomainen ajatelma?



    Mutta eiköhän se astu mukaan viimeistään siinä vaiheessa kun ollaan hankkimassa kulkuvälinettä itselleen. On toki vaikuttanut taustalla ihan siitä asti kun on oppinut hahmottamaan mainoksia kuvina.

      
  • Ajattelija2013:

    Nuo kaksi kohtaa osoittavat niin yksiselitteisesti totaalisen epäjohdonmukaisuutesi...




    1. Sinun pitää pystyä osoittamaan, että ”minulle kelpasi premium”, tai että Toyota liittyi tähän jotenkin muuten kuin vertailuna, kuten sinullakin tms. Pystytkö?

    2. Minkä jutun ne kaksi tosiaankin epämääräistä käsitettä kumoaa?

    3. Uusi kohta: muistaa että minä olen kirjoittanut termistä ja sen käytöstä ja sitten jotenkin yhdistää nuo 1 ja 2.



    Ajattelija2013:

    ….itsekin olen epäillyt, että Kumppani on jonkin sortin poliitikko…




    Ehkä pitää harkita ammatinvaihtoa, mutta kuten monessa muussakin asiassa (alkaen kohdat 1-2), niin pieleen menee.



    En viitsi kertoa mikä sinusta tulee mieleen, mutta ajattelemisesta se on kaukana. Sori Lefa mutta en tosiaan viitsi mainita tässäkään asioita niiden oikeilla nimillä.

      
  • ambo:

    Kahta en vaihda Land Cruiser ja ....


    Hyvä valinta.



    Land Cruiser oli tuo Kumppanille tarjoamani hinnaston keskimmäinen. Se maksaa paljon, mutta saman ne muutkin vastaavat maksaisivat:



    740 GLE:

    Kysymyksen tasoon sopeutettu yksinkertainen vastaus. Lähtöhinnat alla:

    28.287 € on halpis.
    77.280 € on tavis
    29.975 € on lisähintainen




    Halpis oli pakettiautojen hinnat-alkaen Fiat Ducato ja lisähintainen on Leksa CT, jonka tilat ja suorituskyvyn ja monta muutakin asiaa saa halvemmallakin.



    Tämä ei tietenkään ollut yritys asettaa tiukkoja hintarajoja, vaan osoittaa ettei niitä ole.

      
  • Kumppani:

    finman:
    Taitaa koiralta loppu kusi ennen kuin saa noinkin helppoon kysymykseen asiallisen vastauksen kumppanilta. Sanonnan mukaan ei koiralta kusi lopu.

    "Simppeli" esimerkkivastaus...

    /* Toistakymmentä rivitä HÖHHÖÄ ja poistettu */
    ...
    Ei ole kovin mielekästä vain poimia sinun arvioitavaksi, tai tarkoituksellisesti ällisteltäväksesi omia mieltymyksiäni.


    Tässä on ongelmasi keskustelussa. Moitit aika vapaasti ketä tahansa ja mitä tahansa, mutta asiasta haastettuna et osaa perustella järjellisesti. 20 rivin Hevonhumppaasi täsmennystä kysyvä saa vastaansa 50 riviä lisää HÖHHÖÄ.



    Minulle ainakaan tässä ei ole kysymys asemien rakentamisesta ja puolien valitsemisesta, vaan tekniikoiden vertailemisesta. Koska et anna siihen mitään, olet minulle vain keskustelua häritisevä hälisijä.



    Minulle on ihan sama, minne poterosi kaivat, mutta pysy nyt edes hiljaa siellä, kunnes on jotain sanottavaa.

      
  • 740 GLE:

    Aika moni tässä on yrittänyt sinulle vääntää rautalankaa siitä, ettei lisähinta ole ostoperusteena lisähintaa maksaneille. Hyvä kun 11. sivulla jo tajusit.




    Sinä vain et olet tajunnut, huomannut tms. että minulle on ihan sama maksavatko ostajat autostaan enemmän vai vähemmän ja päälle valkkaavat haluamiaan ominaisuuksia tai varusteita. Se on ihan normaalia kaupankäyntiä. ”Preemiota" siitä on mennyt kuulemma joillakuilla, joo-o. Jostakin kumman syystä sen termin maininta ja luokituksena vielä + lisäksi se lokerointi merkkilistaksi on jostakin syystä ihmeen tärkeätä kuitenkin.



    Osaatko selittää näiden kahden asioiden liittymisen toisiinsa uskottavasti? Kun en ymmärrä miksi ne pitää naittaa, jollei termi mukamas ole sitten ostoperuste.



    (Selvyyden vuoksi: olen vain vaihtanut sen termin premiumista "lisähintaiseksi" tässä matkan varrella. Kurillaan tietysti, mutta se tarjoiltiin niin houkuttelevaksi aatetta puolustettaessa).



    740 GLE:

    Lisähinta näyttää olevan kuviteltuna ostoperusteena sellaisilla, jotka mielestään eivät ole lisähintaa maksaneet ja joutuvat perustelemaan valintansa järkevyydellä. En ole varma tajusitko vielä tuota jälkimmäistä, mutta siitä huolimatta hyvät!




    Olen huomannut, että sinusta asia näyttää tuolta. Muista kirjoittajista en tiedä, mutta se ei ole ollut minun pointtini. Kun tuota lokerointia ja etenkään sen puolustamista se ei selitä edelleenkään. Miksi on tärkeätä pitää hirttäytymiseen asti suunnilleen kiinni siitä, että oma auto kuuluisi johonkin "hintaposissiönin" kaltaiseen luokitukseen?



    Autosta vain pitää maksaa sen mitä siitä pyydetään, jos jonkun määrätyn merkin ja mallin haluaa varustevalikoimalla x. Itse autoa voi rakastaa sitten niin paljon kuin haluaa, tai inhota, tai pitää sitä vain pakollisena kulkuvälineenä. Miten mikään noista liittyy lokerointiin, josta puhutaan?



    Tässä tilaamasi HÖH! :wink:

      
  • 1. Sinun pitää pystyä osoittamaan, että ”minulle kelpasi premium”, tai että Toyota liittyi tähän jotenkin muuten kuin vertailuna, kuten sinullakin tms. Pystytkö?




    Asia muistetaan muutaman kirjoittajan toimesta. Se riittää. Vuosia vanhaa kirjoitusta on mahdotonta löytää. Aluksi et kyseenalaistanut premium-luokan olemassaoloa, vaan vaadit Toyotaa mukaan. Kun tämä ei onnistunut, niin kielsit koko käsitteen olemassaolon. Aivan kuin pikkulapsi.





    2. Minkä jutun ne kaksi tosiaankin epämääräistä käsitettä kumoaa




    Oletko oikeasti noin yksinkertainen? Useampi on asian sinulle jo selittänyt. Kiellät premium autoluokan, koska määritelmä on hieman epämääräinen. Kuitenkin itse käytät luokkaa urheilullinen, jonka määritelmä on jopa vielä epämääräisempi. EPÄLOOGISTA!

      
  • Kumppani:



    "Simppeli" esimerkkivastaus upeasta, näyttävästä ja laadukkaasta autosta siis kyseessä.

    Kaikki nuo määritteet ovat henkilökohtaisia käsityksiäni autoista. Makuasioita, joista toteutuu autosta riippuen joku tai kaksi tai sitten kaikki kolme. Jos ei tarvitse miettiä hankintamahdollisuuksia, niin lista on pitkä. Jos olen hankkimassa sellaista, niin lista lyhenee. Samalla merkkejä saattaa tulla ja mennä, tai pysyä, samoin tietysti malleja.
    Lisäksi minä sisällytän listaani vielä ns. harrasteautoiksi laskettaviakin, joissa samat määreet toteutuu.

    Ei ole kovin mielekästä vain poimia sinun arvioitavaksi, tai tarkoituksellisesti ällisteltäväksesi omia mieltymyksiäni. Arvattavasti peilaat sitä lisäksi tyyliin "osuuko lisähintalistaan vai ei", siitä huolimatta ettei sillä ole minulle hevon humpan merkitystä listana. Osuu, ehkä ei.




    Mitä järkeä Sinun on ylipäätään täällä autokeskusteluissa roikkua jos kerran et voi omista autoihin liittyvistä mieltymyksistäsi mitään kirjoittaa?

      
  • 1. Sinun pitää pystyä osoittamaan, että ”minulle kelpasi premium”, tai että Toyota liittyi tähän jotenkin muuten kuin vertailuna, kuten sinullakin tms. Pystytkö?



    Ajattelija2013:

    Asia muistetaan muutaman kirjoittajan toimesta. Se riittää.




    Esim. MMS ei muista kyllä edes edellistä ketjua samasta aiheesta, joten ei riitä. Sinä teet nyt päätelmiä asiasta.



    Ajattelija2013:

    Vuosia vanhaa kirjoitusta on mahdotonta löytää. Aluksi et kyseenalaistanut premium-luokan olemassaoloa, vaan vaadit Toyotaa mukaan. Kun tämä ei onnistunut, niin kielsit koko käsitteen olemassaolon.




    Pikkulapsen uskolla voi tietysti kuvitella, miten tapahtumat ovat menneet.



    Kyllä minä muistan, että Toyota on ollut alusta asti mukana ja muistan myös, että olen ihmetellyt alusta asti listan valikoimaa ja miksi siihen kuuluvat vain määrätyt merkit, eikä esim. Toyota. Mitä sitten?



    Tuostahan on hyvä aloittaa sitten vääntö, vai mitä? Totta kai tiesin, että T-merkki on myrkkyä puolustajille! Ei ole kuule mitenkään uutta mitkään heitot siitä, miksei joku merkki vaan voisi olla "oikeassa" hintaposissiönissä.



    Sitten tulevat luonnollisesti MMS:n ja sinun tapaiset ”päättelijät”, joiden mielestä asian on ihan pakko jotenkin liittyä siihen, minkä auton minä mahdollisesti omistan ja siitä mutkien kautta sitten näitä kateuskortteja jne. Mitä muuta tässä on voinut eri kierroksilla sitten edes odottaakaan? MMS:llä menee edelleen sekaisin se, oliko taloutemme Tojo minulla vai vaimolla vielä päälle - yhtäkaikki: hän tekee "päätelmän".



    Ja olenhan minä kaikilla kierroksilla myöntänyt termin premium olemassaolon ja sen, että lista merkeistä on olemassa (ihan niin kuin ne katoaisivat vaikka pyytäisin !?) Ja loput sinun luulisi jo tietävänkin aiheeseen liittyen!



    2. Minkä jutun ne kaksi tosiaankin epämääräistä käsitettä kumoaa



    Ajattelija2013:

    Oletko oikeasti noin yksinkertainen? Useampi on asian sinulle jo selittänyt. Kiellät premium autoluokan, koska määritelmä on hieman epämääräinen. Kuitenkin itse käytät luokkaa urheilullinen, jonka määritelmä on jopa vielä epämääräisempi. EPÄLOOGISTA!




    Oletko sinä yksinkertainen, vai lukutaidoton? Näytä minulle lista johon kuuluu ”urheilulliset autot”, joihin markkinointi ja autolehdet viittavaat vielä vaikkapa, samalla tavalla kuin toista termiä käytetään.



    Sitten voit loogisesti ja asetelmallisesti verrata normaalia adjektiivia (vrt. tavallinen) sanaan, jolla jostakin syystä samanlainen rajattu ja lokeroitu merkitys kuin premium-sanalla on automaailmassa. Muussa tapauksessa sinulle on varmaan ihan sama, jos ostaisin vaikka Fiat Fabia Sol+:n Premium -varustelulla, jos ei termi on sinustakin epämääräinen.



    Ja eikös urheilullisuus tule autoon jo, kun mallimerkinnän perään lisää kirjaimet GT. Saat toki yrittää eksaktistimmin termin määritellä. :kiss:

      
  • Lefa:

    Mitä järkeä Sinun on ylipäätään täällä autokeskusteluissa roikkua jos kerran et voi omista autoihin liittyvistä mieltymyksistäsi mitään kirjoittaa?




    Mitäs luulet tämän olevan?



    Kuvittele, ettei olisi keksitty sanaa premium, tai luokittelua paremminkin automaailmassa. Etkö osaisi kertoa autoista hyviä ja huonoja puolia enää ja laittaa niitä ihan itse omaan arvojärjestykseesi? Mihin tarvitset moista apua?



    Ja hintalappuhan autoissa on kuitenkin oltava. Haarukka on valtava uusissa autoissa, mutta mitä vikaa on sitten siinä, että sanoo "liian kallis minulle", tai "tämän voisin ostaa", tai "onpa halpa, noita saisin kaksi auton z hinnalla"? Ja voin väittää, että ihan aina löytyy se vielä parempi auto kuitenkin ja toisaalta ihmettelet, miten joku auto voi ollakin noin huono.

      
  • Ja olenhan minä kaikilla kierroksilla myöntänyt termin premium olemassaolon ja sen, että lista merkeistä on olemassa (ihan niin kuin ne katoaisivat vaikka pyytäisin !?) Ja loput sinun luulisi jo tietävänkin aiheeseen liittyen!




    Jos näin on, niin mistä sinä sitten kinaat?



    Oletko sinä yksinkertainen, vai lukutaidoton? Näytä minulle lista johon kuuluu ”urheilulliset autot”, joihin markkinointi ja autolehdet viittavaat vielä vaikkapa, samalla tavalla kuin toista termiä käytetään




    Mistä ihmeen listoista sinä aina selität? Sinunhan täytyy osata listata kaikki urheilulliset autot, koska tuota termiä käytät.



    Väitätkö tosissasi, että markkinoinnissa ei käytetä hyväksi urheilullisuutta? Sitä käytetään varmaan enemmän kuin sanaa premium.

      
  • Kuvittele, ettei olisi keksitty sanaa premium, tai luokittelua paremminkin automaailmassa. Etkö osaisi kertoa autoista hyviä ja huonoja puolia enää ja laittaa niitä ihan itse omaan arvojärjestykseesi? Mihin tarvitset moista apua?


    Tietenkin osaisimme kertoa. Mutta sana premium on keskustelua helpottava käsite, kuten sana urheilullinenkin, jota itsekin käytät

      
  • Kumppani muistelee näin:

    (Selvyyden vuoksi: olen vain vaihtanut sen termin premiumista "lisähintaiseksi" tässä matkan varrella. Kurillaan tietysti, mutta se tarjoiltiin niin houkuttelevaksi aatetta puolustettaessa).


    Selvyyden vuoksi tässä vielä sitaatit, joista voit tarkistaa miten asia oikeasti meni, kun lisähinnan sijasta tyrkytit meille jotain aivan muuta:



    740 GLE:

    En tiedä, mitä muut tarkoittavat ylihinnalla, mutta minulle se merkitsee perusteettoman korkeaa hintaa. Minusta myös muita halvempi tuote voi olla ylihintainen.

    "Muihin vastaaviin" tuotteisiin verrattava hintapreemio on aina lisähinta. Preemio ei ota millään tavoin kantaa siihen, onko sen maksaminen ostajalle kannattavaa vai ei.

    Kumppani vastasi:
    Hyvä korjaus, kiitos 740GLE! Minun piti käyttääkin termiä lisähintaiset, eikä ylihintaiset.
      
  • Kumppani:

    Mitäs luulet tämän olevan?


    Trollaamista. Ei kukaan voi olla oikeasti noin pöljä.

      
  • Kumppani:

    Lefa:
    Mitä järkeä Sinun on ylipäätään täällä autokeskusteluissa roikkua jos kerran et voi omista autoihin liittyvistä mieltymyksistäsi mitään kirjoittaa?


    Mitäs luulet tämän olevan?




    Niin, pystyt keskustelemaan tästä yhdestä aiheesta. Toisin kuin muut keskustelijat, et voi kirjoittaa autoihin liittyvistä mielipiteistäsi ja kokemuksistasi. Olet ajanut itsesi nurkkaan ja rajoitat itse omaa sananvapauttasi. Ja kaikki sen takia, että pelkäät muiden tarkastelevan autoasi tai automakuasi Premium-kategorioinnin (sic) kautta. Esimerkiksi minä olen avoimesti kertonut omistavani Toyotan, mutta silti kukaan ei ole pilkannut autovalintaani tai moittinut minua siitä, etten ole hankkinut premiumia. Edes kateelliseksi ei ole kukaan väittänyt.



      
  • Ja olenhan minä kaikilla kierroksilla myöntänyt termin premium olemassaolon ja sen, että lista merkeistä on olemassa



    Ajattelija2013:

    Jos näin on, niin mistä sinä sitten kinaat?




    En vieläkään osaa päätellä oletko yksinkertainen vai lukutaidoton. Siinäkin tapauksessa, että unohdit mistä olen kirjoittanut, niin voit aloittaa vaikka tämän ketjun alusta uudestaan lukemaan. Luulisi selviävän.



    Näytä minulle lista johon kuuluu ”urheilulliset autot”, joihin markkinointi ja autolehdet viittavaat vielä vaikkapa, samalla tavalla kuin toista termiä käytetään



    Ajattelija2013:

    Mistä ihmeen listoista sinä aina selität?




    Sepä se! Mutta listan premiumeista sinä löydät silmänräpäyksessä!



    Ajattelija2013:

    Sinunhan täytyy osata listata kaikki urheilulliset autot, koska tuota termiä käytät.




    No kun se ei ole merkkilista, siitä lähdetään.



    Ajattelija2013:

    Väitätkö tosissasi, että markkinoinnissa ei käytetä hyväksi urheilullisuutta? Sitä käytetään varmaan enemmän kuin sanaa premium.




    Tottakai sitä käytetään markkinoinnissa, hoopo! Mutta heitäpä samanlainen merkkilista niistä sitten kuin premiumeista. Yritä edes!



    Kuvittele, ettei olisi keksitty sanaa premium...



    Ajattelija2013:

    Tietenkin osaisimme kertoa. Mutta sana premium on keskustelua helpottava käsite, kuten sana urheilullinenkin, jota itsekin käytät




    Suljettu lista automerkeistä, jota varjellaan kuin kruununjalokiviä ja lista, jota ei ole olemassa näköjään. Miten minä en pysty ymmärtämään noita samoina asioina mitenkään?



    740 GLE:

    Selvyyden vuoksi tässä vielä sitaatit, joista voit tarkistaa miten asia oikeasti meni, kun lisähinnan sijasta tyrkytit meille jotain aivan muuta...




    Juu, tuo koski tätä kierrosta!



    Taisi olla muuten sinun "ansiota", että aloitin käyttämään termiä lisähintainen jo aiemmin. Tuo sitaattisi liittyi pelkästään siihen, että olin epähuomiossa käyttänyt termiä ylihintainen. Sorry ny kauhheesti.



    Lefa:

    Esimerkiksi minä olen avoimesti kertonut omistavani Toyotan, mutta silti kukaan ei ole pilkannut autovalintaani tai moittinut minua siitä, etten ole hankkinut premiumia. Edes kateelliseksi ei ole kukaan väittänyt.




    Good for you

      
  • 740 GLE:

    Nasta:
    Ajakaa Toyotalla niin kuin minäkin, ei tarvitse tapella ainakaan laadusta

    Lankomiehen kanssa on kehitelty teoriaa, että Mersu ja Toyota ovat ne automerkit, joista muilla on varmimmin mielipide. Yleensä se mielipide on, että samalla rahalla olisi saanut paremmankin.

    Parhaat "asiantuntijat" pystyvät esittämään tuon väitteen jopa tietämättä millä mallilla heidän mielestään ylihintaa Toyotasta/Mersusta maksanut ajaa. :smirk:


    En kyllä ymmärtänyt oikein mitään tuosta, kuitenkin kysyn paljonko ylihintaa olen maksanut?

      
  • Nasta:

    740 GLE:
    Nasta:
    Ajakaa Toyotalla niin kuin minäkin, ei tarvitse tapella ainakaan laadusta

    Lankomiehen kanssa on kehitelty teoriaa, että Mersu ja Toyota ovat ne automerkit, joista muilla on varmimmin mielipide. Yleensä se mielipide on, että samalla rahalla olisi saanut paremmankin.

    Parhaat "asiantuntijat" pystyvät esittämään tuon väitteen jopa tietämättä millä mallilla heidän mielestään ylihintaa Toyotasta/Mersusta maksanut ajaa. :smirk:

    En kyllä ymmärtänyt oikein mitään tuosta, kuitenkin kysyn paljonko ylihintaa olen maksanut?


    EDIT: Mulla dinosauruksen aivot päällä. Nyt pitää lähteä jäähylle, kun joudun kirjoittamaan koko postin uudestaan.



    Volvosta Mersuun siirtyessäni olin huomaavinani "olisi tuolla rahalla saanut paremmankin" kommenttien lisääntymisen.



    Aiheesta mielellään Toyotalla ajavalle lankomiehelle mainitessani hän kertoi kokevansa aivan samaa, vieläpä riippumatta sillä kertaa ajamansa Toyotan hinnasta. Hänellä on hyvin halpa vanha Avensis perheen kakkosautona, ja oli ihmetellyt, että mitähän ne senkin hinnalla arvelivat ostavansa?



    Mutuilimme tuolta pohjalta, että arvio liian kalliista Mersusta/Toyotasta tuntuu olevan aika yleinen MUUN MERKKISELLÄ ajavilla.

      
  • Ostan aina uuden auton merkkiliikkeestä enkä ole vielä joutunut tilanteeseen että olisin saanut vastaavanlaisen toisesta merkkiliikkeestä halvemmalla. esim. ostin Boos paidan 110€ toinen liike myi 90€ siinä koin maksaneeni ylihintaa.

      
  • http://www.leftlanenews.com/slideshows/in-pictures-five-entry-luxury-sedans-for-the-first-time-premium-buyer.html



    Premium-luokkaan kuuluvat myös Acura ja Infiniti. Sekä Audi A 3.



    Tässä siis esittelyssä pikkusedanit ensi kertaa premiumia ostavalle, jokuhan voi kertoa tarkenmin mikä näistä autoista on eniten premium.



      
  • Kumppani



    Ja olenhan minä kaikilla kierroksilla myöntänyt termin premium olemassaolon ja sen, että lista merkeistä on olemassa

    Ajattelija2013:
    Jos näin on, niin mistä sinä sitten kinaat?


    En vieläkään osaa päätellä oletko yksinkertainen vai lukutaidoton. Siinäkin tapauksessa, että unohdit mistä olen kirjoittanut, niin voit aloittaa vaikka tämän ketjun alusta uudestaan lukemaan. Luulisi selviävän.

    Näytä minulle lista johon kuuluu ”urheilulliset autot”, joihin markkinointi ja autolehdet viittavaat vielä vaikkapa, samalla tavalla kuin toista termiä käytetään

    Ajattelija2013:
    Mistä ihmeen listoista sinä aina selität?


    Sepä se! Mutta listan premiumeista sinä löydät silmänräpäyksessä!

    Ajattelija2013:
    Sinunhan täytyy osata listata kaikki urheilulliset autot, koska tuota termiä käytät.


    No kun se ei ole merkkilista, siitä lähdetään.

    Ajattelija2013:
    Väitätkö tosissasi, että markkinoinnissa ei käytetä hyväksi urheilullisuutta? Sitä käytetään varmaan enemmän kuin sanaa premium.


    Tottakai sitä käytetään markkinoinnissa, hoopo! Mutta heitäpä samanlainen merkkilista niistä sitten kuin premiumeista. Yritä edes!

    Kuvittele, ettei olisi keksitty sanaa premium...

    Ajattelija2013:
    Tietenkin osaisimme kertoa. Mutta sana premium on keskustelua helpottava käsite, kuten sana urheilullinenkin, jota itsekin käytät


    Suljettu lista automerkeistä, jota varjellaan kuin kruununjalokiviä ja lista, jota ei ole olemassa näköjään. Miten minä en pysty ymmärtämään noita samoina asioina mitenkään?




    Ahaa, nyt siis kenkä puristaakin vain siitä, että mielestäsi premiumeista on tehty jokin suljettu lista? Tästähän on puhuttu ennenkin ja yksissä tuumin todettu, että näin ei ole. On merkkejä, jotka ovat itsestään selvästi sillä "mystisellä listalla", on merkkejä, joiden listalla olemisesta ei olla täysin yksimielisiä, on merkkejä, joita on tullut listalle ja on merkkejä joita on tippunut listalta. Nyt kun tämä on todettu, niin voidaankin panna homma pakettiin. Nyt Kumppanikin voi käyttää termiä premium, aivan samoin kuin käytät termiä urheilullinen.

      
  • Nasta:

    Ostan aina uuden auton merkkiliikkeestä enkä ole vielä joutunut tilanteeseen että olisin saanut vastaavanlaisen toisesta merkkiliikkeestä halvemmalla.


    En minä ole epäillytkään sinun maksaneen ylihintaa. Pointtini olikin tuo pienessä piirissä ja täysin vailla tilastollista näyttöä fundeerattu MuTu, että Mersulla ja Toyotalla on yksi vavhva yhteinen piirre: molempien ostajille tuntuu muilla olevan paljon neuvottavaa.



    Lisään saman tien toisen yhteisen piirteen: molempien ostajat vaihtavat hyvin usein saman merkkiseen, naapurin tai työkaverien kitinästä huolimatta.

      
  • Lisään saman tien toisen yhteisen piirteen: molempien ostajat vaihtavat hyvin usein saman merkkiseen, naapurin tai työkaverien kitinästä huolimatta.


    Ei päde minuun kolmas Toyota menossa välissä useampi merkki etupäässä saksalaisia.

      
  • Ajattelija2013:

    Ahaa, nyt siis kenkä puristaakin vain siitä, että mielestäsi premiumeista on tehty jokin suljettu lista? Tästähän on puhuttu ennenkin ja yksissä tuumin todettu, että näin ei ole. On merkkejä, jotka ovat itsestään selvästi sillä "mystisellä listalla", on merkkejä, joiden listalla olemisesta ei olla täysin yksimielisiä, on merkkejä, joita on tullut listalle ja on merkkejä joita on tippunut listalta. Nyt kun tämä on todettu, niin voidaankin panna homma pakettiin. Nyt Kumppanikin voi käyttää termiä premium, aivan samoin kuin käytät termiä urheilullinen.




    Katsos vaan, osasit tarttua vain tuohon "suljettu" -kohtaan. Tästä olen puhunut aiemminkin, että käsitykset vaihtelevat jopa aatteen puolustajien joukoissa. No, ehkä se voidaan tulkita sitten juuri ja juuri sellaiseksi, että "eihän tässä äijät nyt niin tiukkoja yhden hiivatin termin kanssa olla, eihän"...



    Vielä kun osaisit perustella tarpeellisuuden tuollaiselle lokeroinnille ylipäätään ja kertoa miksi sitä pitää vahtia noin hanakasti kuin sinäkin - kaikesta huolimatta.



    Ja heitä nyt vihdoin viimein jo se lista urheilullisista autoista. Sitten puhutaan samasta asiasta noiden kahden termin välillä.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit