Puhutaan sitten lisää kun Teslassa on edes samanlainen varustus saatavilla kuin Skoda Citigo:hun saa. Tai Kia Optimaan.
Eikä ole niin kamalan meluisa. Ja siihen saa edes 30k:n autoon kelpaavat penkit. Eikä näytä edellismallin Mazda 6:selta joka on tehty omassa autotallissa. Ja sillä voi ajaa reippaasti kauemmin kuin pari minuuttia ilman ylikuumenemista.
Puhutaan sitten lisää kun Teslassa on edes samanlainen varustus saatavilla kuin Skoda Citigo:hun saa. Tai Kia Optimaan.
Eikä ole niin kamalan meluisa. Ja siihen saa edes 30k:n autoon kelpaavat penkit. Eikä näytä edellismallin Mazda 6:selta joka on tehty omassa autotallissa. Ja sillä voi ajaa reippaasti kauemmin kuin pari minuuttia ilman ylikuumenemista.
Joo ja Jeep Grand Cherokee on mielestäsi upeasti muotoiltu SUV, kuten kerran oikein kuvalla hehkutit.
Ässässä on kameralla tietä skannaava ja sen tiedon mukaan ennakoiva ilmajousitus. Onko Teslassa tuo vai normaali ilmajousitus?
Oletatko että tuollainen hölynpöly-ominaisuus kuten tietä skannaava ilmajousitus tekee johonkuhun vaikutuksen ? Melkein yhtä turha ominaisuus kuin hierova penkki autossa.
Oletatko että tuollainen hölynpöly-ominaisuus kuten tietä skannaava ilmajousitus tekee johonkuhun vaikutuksen ? Melkein yhtä turha ominaisuus kuin hierova penkki autossa.
Olet itseoikeutetusi viimeinen henkilö kertomaan sen, mikä ominaisuus on turha ja mikä tarpeellinen. Nämä trollauksesi ja homofantasiasi eivät kiinnosta ketään. Onneksi useimmat kykenevät noita asiallisempaan keskusteluun.
Puhutaan sitten lisää kun Teslassa on edes samanlainen varustus saatavilla kuin Skoda Citigo:hun saa. Tai Kia Optimaan.
Eikä ole niin kamalan meluisa. Ja siihen saa edes 30k:n autoon kelpaavat penkit. Eikä näytä edellismallin Mazda 6:selta joka on tehty omassa autotallissa. Ja sillä voi ajaa reippaasti kauemmin kuin pari minuuttia ilman ylikuumenemista.
Joo ja Jeep Grand Cherokee on mielestäsi upeasti muotoiltu SUV, kuten kerran oikein kuvalla hehkutit.
Sehän on todella upean näköinen! Monella tavalla todella esimerkillinen ja kaunis, vaikkei ole ihan viimeisimmän trendin mukaista todella radikaalia kolmiulotteista kerroksisuutta. Sitä ei kuitenkaan kaikki kaipaa, ainakaan vielä ennenkuin kaikissa on sitä ja ilman olevat rupeavat siksi näyttämään vanhanaikaisilta...
Toisin kuin Tesla, tai ei Tesla ihan ruman näköinen ole muttei millään tavalla hyvännäköinen tai edes laadukkaan näköinen. Detaljeja ei juuri ollenkaan, ei millään tavalla omaperäinen sillä se on ylipäänsäkin piirteetön, kopioi kaiken lisäksy usean auton muotoilua, ja ylipäänsäkin vähän hätäisesti kootun näköinen. TODELLA vanhanaikainen. Ääriviivojen tasapainoisuus ja linjojen harmonia luonnollisella painotuksella on todella hienosti saavutettu Tesla Model S:ssä, se on todella esimerkillistä.
Ässässä on kameralla tietä skannaava ja sen tiedon mukaan ennakoiva ilmajousitus. Onko Teslassa tuo vai normaali ilmajousitus?
Oletatko että tuollainen hölynpöly-ominaisuus kuten tietä skannaava ilmajousitus tekee johonkuhun vaikutuksen ? Melkein yhtä turha ominaisuus kuin hierova penkki autossa.
Tietä skannaava jousitus on itseasiassa todella vaikuttava. Ja ennenkaikkea hierova penkki joka on kai ollut, mitä, ainakin kolme mallisukupolvea sitten S-Mersussa ja nykyään ihan perus kaupparatsujenkin autoissa??!! Ja huom. Teslasta puuttuu nykyään todella oleellinen, mielestäni täysin pakollinen penkin tuuletus!! Hieronta ja tuuletus ovat kyllä ehdottomasti todella merkityksellisiä varusteita pitkällä ajomatkalla, siis mielettömän suuren eron tekeviä juttuja!! Teslassa on penkin säädötkin täysin puutteelliset, sivuttaistuki samaten, ja istuimen muisti kai vasta tulossa jossain vaiheessa...
Penkin tuuletuksen saa ihan perusautoihinkin jo, ja se puuttuu 'luksusauto' Teslasta... Anteeksi vain mutta Tesla on luksusauto vain hinnaltaan. Se ei ole lähelläkään esim. Mersun E-sarjan tasoa. Se on tehojaan lukuunottamatta hädin tuskin Mondeo/Passat/Superb-kategoriaa!
Saako Teslaan edes lämpösäteilyä vähentävän tuulilasin? Laminoidut sivuikkunat?
Joku kun sanoi Teslan olevan teknisesti edistyksellinen niin nuo perusmerkkien kaupparatsuautot, perusJenkkisedanit ja pikkuPremiumit ovat aivan eri tasolla teknologialtaan ja varustelumahdollisuuksiltaan!
Asia on siis kunnossa. Ilmajousitus toki voittaa tavalliset. Pääasia, ettei ainakaan ole Eurooppalaistyyppistä jousitusta, joka tarjoaa hyvän ajettavuuden mukavuuden kustannuksella.
Tesla ainakin on myynyt enemmän kuin S-sarja, vai onko Teslan myynti rokottanut esimerkiksi Mazda kutosen ja vastaavien myyntiä ?
Mistä oikein revit näitä "faktojasi"? Teslan tavoite kuluvalle vuodelle on 35 000 myytyä autoa ja samaan aikaan S-Klasse myy noin kolminkertaisen määrän.
Asia on siis kunnossa. Ilmajousitus toki voittaa tavalliset. Pääasia, ettei ainakaan ole Eurooppalaistyyppistä jousitusta, joka tarjoaa hyvän ajettavuuden mukavuuden kustannuksella.
Itselläni oli suuret odotukset uuden C-Klasseen ilmajousituksella. Jos se olisi pystynyt tarjoamaan riittävän hyvän ajotuntuman, niin mitä todennäköisimmin sellaisen olisin ostanut. Ikävä kyllä tuotakin riivaa sama tunnottomus, joka näissä ilmajousissa yleensä seuraa mukana. Mukavuus toki on kunnossa, mutta se ei vielä minulle riitä.
Tietä skannaava jousitus on itseasiassa todella vaikuttava. Ja ennenkaikkea hierova penkki joka on kai ollut, mitä, ainakin kolme mallisukupolvea sitten S-Mersussa ja nykyään ihan perus kaupparatsujenkin autoissa??!! Ja huom. Teslasta puuttuu nykyään todella oleellinen, mielestäni täysin pakollinen penkin tuuletus!! Hieronta ja tuuletus ovat kyllä ehdottomasti todella merkityksellisiä varusteita pitkällä ajomatkalla, siis mielettömän suuren eron tekeviä juttuja!! Teslassa on penkin säädötkin täysin puutteelliset, sivuttaistuki samaten, ja istuimen muisti kai vasta tulossa jossain vaiheessa...
Penkki on yllättävän kallis osa autoa. Pikkuvalmistajan voimavarojen rajallisuus tulee siinä nopeasti eteen. iPadien ruuvaaminen kojelautaan on halpaa verrattuna kattavaan penkkivalikoimaan.
No sitten ei voi puhua lippulaivojen jousituksesta.
Onko jousituskomponenteissa paljonkin eroa näiden kahden version välillä? Onko mitään yhteistä?
Tähän ei vielä tullut vastausta. NHB:lla kun tuntuu nuo tekniikan viimeisimmätkin nyanssit jokaisesta merkistä olevan hanskassa niin luulisi olevan helppo vastattava.
No sitten ei voi puhua lippulaivojen jousituksesta.
Onko jousituskomponenteissa paljonkin eroa näiden kahden version välillä? Onko mitään yhteistä?
Tähän ei vielä tullut vastausta. NHB:lla kun tuntuu nuo tekniikan viimeisimmätkin nyanssit jokaisesta merkistä olevan hanskassa niin luulisi olevan helppo vastattava.
Tee tänne ensin Tesla vs. Kia/Hyundai varuste&teknologialistaus...
Nimenomaan, ritsan autotuntemus on naurettavan olematon ja Tesla häviää tietenkin Hyundai/Kialle aivan totaalisesti, hyvä kun pärjää Skoda Citigo:lle...
Nimenomaan, ritsan autotuntemus on naurettavan olematon ja Tesla häviää tietenkin Hyundai/Kialle aivan totaalisesti, hyvä kun pärjää Skoda Citigo:lle...
Anteeksi vaan, ei teinihuumorissa mitään vikaa ole, kuuntelen sitä päivittäin, aika hyvän heitit, herpaannuin ihan täysin ja oli pakko regoida.
Nimenomaan, ritsan autotuntemus on naurettavan olematon ja Tesla häviää tietenkin Hyundai/Kialle aivan totaalisesti, hyvä kun pärjää Skoda Citigo:lle...
Anteeksi vaan, ei teinihuumorissa mitään vikaa ole, kuuntelen sitä päivittäin, aika hyvän heitit, herpaannuin ihan täysin ja oli pakko regoida.
Voit yrittää ihan mitä taktiikoita haluat, mutta on täysin selvää että Hyundai ja Kia peittoavat Teslan aivan mennen tullen teknologian ja varustelun määrässä. Ei pienintäkään vaikeutta.
Tähän ei vielä tullut vastausta. NHB:lla kun tuntuu nuo tekniikan viimeisimmätkin nyanssit jokaisesta merkistä olevan hanskassa niin luulisi olevan helppo vastattava.
Eipä tuosta ole tietoa. Sinänsä tuo ei nyt ole mun mielestä erityisen olennainen juttu, koska olennaisin löytyy kamerojen antaman tiedon perusteella käskyjä antavista algoritmeistä.
Voit yrittää ihan mitä taktiikoita haluat, mutta on täysin selvää että Hyundai ja Kia peittoavat Teslan aivan mennen tullen teknologian ja varustelun määrässä. Ei pienintäkään vaikeutta.
En tiedä onko tämä huonoa trollausta vai mitä, mutta tosiasioita tuossa ei ainakaan ole. Kuinka moni muu auto osaa ajaa täysin autonomisesti?
En tiedä mistä tämä Tesla-viha lähtee, mutta selvää on että kyseessä on yksi edistyksellisimmästä autoista mitä tällä hetkellä voi kaupasta ostaa. Ässämersussa on toki järkyttävä kavalkaadi hienoa uutta tekniikkaa, sitä ollenkaan väheksymättä.
Viimeistelyn puutteet ovat ehkä tosiasia, mutta se tulee varmasti "paranemaan vanhetessaan." Ja jos verrataan saman suorituskyvyn omaaviin sedanmalleihin, on Tesla kaikenlisäksi halpa.
Teslan ilmajousitukseen tuli kahdessa viimeisimmässä softapäivityksissä uusia ominaisuuksia. Ensin auton laskeutumista alimpaan ja aerodynaamisimpaan asentoon voi itse säätää, eli nopeuden voi asettaa haluamakseen. Viimeisimmässä tuli toiminto jossa samalla reitillä ajettaessa auton saa nostamaan korkeutta aina samassa paikassa, esim korkean hidastetöyssyn kohdalla tai parkkihallin ramppiin ajaessa. Kun sen kerran opettaa autolle, auto tekee sen joka kerta samassa paikassa automaattisesti. Samoissa päivityksissä tuli paljon muutakin hyödyllistä ja hyödytöntä mutta asiakaslähtöisyys paistaa läpi. Tesla oli saanut palautetta ratin kojetaulun pienistä fonteista esim ikänäköisiltä, he suurensivat fonttia päivityksessä. Myös esim puhelimen aloita/lopeta nappula on reilun peukalon kokoinen keskusruudussa johon on todella helppo osua jos ei käytä toimintoa ratin nappuloista. Ainoa auto joka paranee vanhetessaan ja ilman huollossa käyntiä tai kustannuksia.
Istuimissa on muistit ollut aina jo ilman optioita, ajajaprofiilin kohdalla ja sinne voi laittaa tallentaa vaikka kuinka monta kuskia.
Voit yrittää ihan mitä taktiikoita haluat, mutta on täysin selvää että Hyundai ja Kia peittoavat Teslan aivan mennen tullen teknologian ja varustelun määrässä. Ei pienintäkään vaikeutta.
En tiedä onko tämä huonoa trollausta vai mitä, mutta tosiasioita tuossa ei ainakaan ole. Kuinka moni muu auto osaa ajaa täysin autonomisesti?
Noniin, joku sentään jollain tapaa puhuu melkeinpä asiastakin välillä. Eli siinä on yksi varuste mikä Teslassa on juuri tulossa myyntiin lisävarusteena jota Hyundaihin ei ole saatavilla. Yksi varuste mikä Hyundaissa on ollut pitkään on nykyään hyvin tavanoimainen isuimien jäähdytys/tuuletus, ja sitä ei jostain syystä 'yhteen edistyksellisimmistä autoista' eli Teslaan ole saatavilla. Toinen varuste mitä Hyundaissa ja monissa halvoissakin autoissa on saatavilla mutta Teslaan ei: HUD.
Eli nyt Hyundai johtaa 2-1. Haluatko jatkaa, koska Hyundailla riittää vielä piiitkä listä varusteita joita Teslasta puuttuu...
Istuimissa on muistit ollut aina jo ilman optioita, ajajaprofiilin kohdalla ja sinne voi laittaa tallentaa vaikka kuinka monta kuskia.
Miksi sitten aiemmin ihmiset nimenomaan ihmettelivät ettei Teslaan ole saatavilla istuimien muistia ja Tesla vastasi että on tulossa softapäivityksellä jossain vaiheessa? Miksi tälläkin hetkellä Teslan nettisivuilla 'Options'-osiossa lukee 'Tech Package with Autopilot' ja yhtenä varusteena tuon paketin listauksessa seisoo: "Memory seats, mirrors, and driver profile".
En tiedä mistä tämä Tesla-viha lähtee, mutta selvää on että kyseessä on yksi edistyksellisimmästä autoista mitä tällä hetkellä voi kaupasta ostaa. Ässämersussa on toki järkyttävä kavalkaadi hienoa uutta tekniikkaa, sitä ollenkaan väheksymättä.
En todellakaanmissään tapauksessa vihaa Teslaa! Itseasiassa pidän siitä. Se mitä vihaan on sinun ja catmirrin kaltaisia valehtelijoita.
Järkevät ihmiset kuten 'Infiniti miäs' osaavat tuoda esille mielenkiintoisia näkemyksiään ja keskustella aiheista ilman ylitsevuotavaa fanaattisuutta ja tyhjiä, täysin perusteettomia superlatiiveja (jotka samalla ovat kovia väitteitä muiden autojen huonommuudesta).
Mitä jos jätettäisiin täysin absurdit hehkutusväittämät pois ja arvioitaisiin autoa ihan todellisten ominaisuuksien ja varusteiden perusteella, mukaanlukien huonot puolet ja puutteet? Ja ennenkaikkea tiedostaen muiden autojen ominaisuudet ja varusteet. Eli ennenkuin väittää jonkin asian olevan täysin ehdottoman superlatiivin niin olisi parempi tietää ensinnäkin mistä puhuu ja toisekseen tasan sen mihin vertaa.
En tiedä mistä tämä Tesla-viha lähtee, mutta selvää on että kyseessä on yksi edistyksellisimmästä autoista mitä tällä hetkellä voi kaupasta ostaa. Ässämersussa on toki järkyttävä kavalkaadi hienoa uutta tekniikkaa, sitä ollenkaan väheksymättä.
En todellakaanmissään tapauksessa vihaa Teslaa! Itseasiassa pidän siitä. Se mitä vihaan on sinun ja catmirrin kaltaisia valehtelijoita.
Tämä meni itseltä hieman ohi, mitä olen valehdellut? Kyllä voin täysin puhtaalla omallatunnolla väittää, että Tesla on varmasti yksi edistyksellisintä tekniikkaa sisältävistä autoista. Se, että esim. Hyundain Equus on myös hienoja varusteita sisältävä auto, ei sitä seikkaa poista. Ei tässä ole minusta mitään fanaattista valehtelua, ja tiedostan hyvin Teslan (sähköautojen yleensä ) nykyiset rajoitteet.
Ps. Putput, tämä Teslaviha-kommenti ei nyt yksin osunut sinuun vaan keskustelun tasoon yleensä. Vedetään kaikki henkeä hetki...
Luulisin että normaali.
No sitten ei voi puhua lippulaivojen jousituksesta.
NHB:
No eipä ole mersussakaan vakiona tuota kameralla tietä skannaavaa jousitusta. Ainakaan alkuun sitä ei saanut kuin viissatkusta ylöspäin.
edit:
Tarkistin. Eipä edelleenkään näyttäisi saavan kuin V8- ja V12-koneilla oleviin ja niistäkin ainoastaan takavetoisiin.
NHB:
Onko jousituskomponenteissa paljonkin eroa näiden kahden version välillä? Onko mitään yhteistä?
Puhutaan sitten lisää kun Teslassa on edes samanlainen varustus saatavilla kuin Skoda Citigo:hun saa. Tai Kia Optimaan.
Eikä ole niin kamalan meluisa. Ja siihen saa edes 30k:n autoon kelpaavat penkit. Eikä näytä edellismallin Mazda 6:selta joka on tehty omassa autotallissa. Ja sillä voi ajaa reippaasti kauemmin kuin pari minuuttia ilman ylikuumenemista.
Putput:
Joo ja Jeep Grand Cherokee on mielestäsi upeasti muotoiltu SUV, kuten kerran oikein kuvalla hehkutit.
NHB:
Oletatko että tuollainen hölynpöly-ominaisuus kuten tietä skannaava ilmajousitus tekee johonkuhun vaikutuksen ? Melkein yhtä turha ominaisuus kuin hierova penkki autossa.
Derrick:
Olet itseoikeutetusi viimeinen henkilö kertomaan sen, mikä ominaisuus on turha ja mikä tarpeellinen. Nämä trollauksesi ja homofantasiasi eivät kiinnosta ketään. Onneksi useimmat kykenevät noita asiallisempaan keskusteluun.
Derrick:
Sehän on todella upean näköinen! Monella tavalla todella esimerkillinen ja kaunis, vaikkei ole ihan viimeisimmän trendin mukaista todella radikaalia kolmiulotteista kerroksisuutta. Sitä ei kuitenkaan kaikki kaipaa, ainakaan vielä ennenkuin kaikissa on sitä ja ilman olevat rupeavat siksi näyttämään vanhanaikaisilta...
Toisin kuin Tesla, tai ei Tesla ihan ruman näköinen ole muttei millään tavalla hyvännäköinen tai edes laadukkaan näköinen. Detaljeja ei juuri ollenkaan, ei millään tavalla omaperäinen sillä se on ylipäänsäkin piirteetön, kopioi kaiken lisäksy usean auton muotoilua, ja ylipäänsäkin vähän hätäisesti kootun näköinen. TODELLA vanhanaikainen. Ääriviivojen tasapainoisuus ja linjojen harmonia luonnollisella painotuksella on todella hienosti saavutettu Tesla Model S:ssä, se on todella esimerkillistä.
Derrick:
Tietä skannaava jousitus on itseasiassa todella vaikuttava. Ja ennenkaikkea hierova penkki joka on kai ollut, mitä, ainakin kolme mallisukupolvea sitten S-Mersussa ja nykyään ihan perus kaupparatsujenkin autoissa??!! Ja huom. Teslasta puuttuu nykyään todella oleellinen, mielestäni täysin pakollinen penkin tuuletus!! Hieronta ja tuuletus ovat kyllä ehdottomasti todella merkityksellisiä varusteita pitkällä ajomatkalla, siis mielettömän suuren eron tekeviä juttuja!! Teslassa on penkin säädötkin täysin puutteelliset, sivuttaistuki samaten, ja istuimen muisti kai vasta tulossa jossain vaiheessa...
Penkin tuuletuksen saa ihan perusautoihinkin jo, ja se puuttuu 'luksusauto' Teslasta... Anteeksi vain mutta Tesla on luksusauto vain hinnaltaan. Se ei ole lähelläkään esim. Mersun E-sarjan tasoa. Se on tehojaan lukuunottamatta hädin tuskin Mondeo/Passat/Superb-kategoriaa!
Saako Teslaan edes lämpösäteilyä vähentävän tuulilasin? Laminoidut sivuikkunat?
Joku kun sanoi Teslan olevan teknisesti edistyksellinen niin nuo perusmerkkien kaupparatsuautot, perusJenkkisedanit ja pikkuPremiumit ovat aivan eri tasolla teknologialtaan ja varustelumahdollisuuksiltaan!
Asia on siis kunnossa. Ilmajousitus toki voittaa tavalliset. Pääasia, ettei ainakaan ole Eurooppalaistyyppistä jousitusta, joka tarjoaa hyvän ajettavuuden mukavuuden kustannuksella.
Tesla ainakin on myynyt enemmän kuin S-sarja, vai onko Teslan myynti rokottanut esimerkiksi Mazda kutosen ja vastaavien myyntiä ?
Derrick:
Tesla on myynyt enemmän kuin Rolls Royce Phantom, vai onko Teslan myynti rokottanut esimerkiksi taksimatkojen myyntiä?
Derrick:
Mistä oikein revit näitä "faktojasi"? Teslan tavoite kuluvalle vuodelle on 35 000 myytyä autoa ja samaan aikaan S-Klasse myy noin kolminkertaisen määrän.
Since the start of the year, the Mercedes-Benz S-Class has sold 75,391 sedans
The upstart company aims to increase vehicle sales by more than 50 percent this year to 35,000
Kylmälaukku:
Itselläni oli suuret odotukset uuden C-Klasseen ilmajousituksella. Jos se olisi pystynyt tarjoamaan riittävän hyvän ajotuntuman, niin mitä todennäköisimmin sellaisen olisin ostanut. Ikävä kyllä tuotakin riivaa sama tunnottomus, joka näissä ilmajousissa yleensä seuraa mukana. Mukavuus toki on kunnossa, mutta se ei vielä minulle riitä.
Putput:
Penkki on yllättävän kallis osa autoa. Pikkuvalmistajan voimavarojen rajallisuus tulee siinä nopeasti eteen. iPadien ruuvaaminen kojelautaan on halpaa verrattuna kattavaan penkkivalikoimaan.
ritsa:
Tähän ei vielä tullut vastausta. NHB:lla kun tuntuu nuo tekniikan viimeisimmätkin nyanssit jokaisesta merkistä olevan hanskassa niin luulisi olevan helppo vastattava.
ritsa:
Tee tänne ensin Tesla vs. Kia/Hyundai varuste&teknologialistaus...
Nimenomaan, ritsan autotuntemus on naurettavan olematon ja Tesla häviää tietenkin Hyundai/Kialle aivan totaalisesti, hyvä kun pärjää Skoda Citigo:lle...
Putput:
Anteeksi vaan, ei teinihuumorissa mitään vikaa ole, kuuntelen sitä päivittäin, aika hyvän heitit, herpaannuin ihan täysin ja oli pakko regoida.
ritsa:
Voit yrittää ihan mitä taktiikoita haluat, mutta on täysin selvää että Hyundai ja Kia peittoavat Teslan aivan mennen tullen teknologian ja varustelun määrässä. Ei pienintäkään vaikeutta.
ritsa:
Eipä tuosta ole tietoa. Sinänsä tuo ei nyt ole mun mielestä erityisen olennainen juttu, koska olennaisin löytyy kamerojen antaman tiedon perusteella käskyjä antavista algoritmeistä.
Putput:
En tiedä onko tämä huonoa trollausta vai mitä, mutta tosiasioita tuossa ei ainakaan ole. Kuinka moni muu auto osaa ajaa täysin autonomisesti?
En tiedä mistä tämä Tesla-viha lähtee, mutta selvää on että kyseessä on yksi edistyksellisimmästä autoista mitä tällä hetkellä voi kaupasta ostaa. Ässämersussa on toki järkyttävä kavalkaadi hienoa uutta tekniikkaa, sitä ollenkaan väheksymättä.
Viimeistelyn puutteet ovat ehkä tosiasia, mutta se tulee varmasti "paranemaan vanhetessaan." Ja jos verrataan saman suorituskyvyn omaaviin sedanmalleihin, on Tesla kaikenlisäksi halpa.
Teslan ilmajousitukseen tuli kahdessa viimeisimmässä softapäivityksissä uusia ominaisuuksia. Ensin auton laskeutumista alimpaan ja aerodynaamisimpaan asentoon voi itse säätää, eli nopeuden voi asettaa haluamakseen. Viimeisimmässä tuli toiminto jossa samalla reitillä ajettaessa auton saa nostamaan korkeutta aina samassa paikassa, esim korkean hidastetöyssyn kohdalla tai parkkihallin ramppiin ajaessa. Kun sen kerran opettaa autolle, auto tekee sen joka kerta samassa paikassa automaattisesti. Samoissa päivityksissä tuli paljon muutakin hyödyllistä ja hyödytöntä mutta asiakaslähtöisyys paistaa läpi. Tesla oli saanut palautetta ratin kojetaulun pienistä fonteista esim ikänäköisiltä, he suurensivat fonttia päivityksessä. Myös esim puhelimen aloita/lopeta nappula on reilun peukalon kokoinen keskusruudussa johon on todella helppo osua jos ei käytä toimintoa ratin nappuloista. Ainoa auto joka paranee vanhetessaan ja ilman huollossa käyntiä tai kustannuksia.
Istuimissa on muistit ollut aina jo ilman optioita, ajajaprofiilin kohdalla ja sinne voi laittaa tallentaa vaikka kuinka monta kuskia.
Voiko teslan ilmajousituksen siis säätää pysyvästi ylimpään asentoon esim. talviajossa? Paljon maavaraa olisi tällöin käytössä?
A.Antsa:
Noniin, joku sentään jollain tapaa puhuu melkeinpä asiastakin välillä. Eli siinä on yksi varuste mikä Teslassa on juuri tulossa myyntiin lisävarusteena jota Hyundaihin ei ole saatavilla. Yksi varuste mikä Hyundaissa on ollut pitkään on nykyään hyvin tavanoimainen isuimien jäähdytys/tuuletus, ja sitä ei jostain syystä 'yhteen edistyksellisimmistä autoista' eli Teslaan ole saatavilla. Toinen varuste mitä Hyundaissa ja monissa halvoissakin autoissa on saatavilla mutta Teslaan ei: HUD.
Eli nyt Hyundai johtaa 2-1. Haluatko jatkaa, koska Hyundailla riittää vielä piiitkä listä varusteita joita Teslasta puuttuu...
catmirri:
Miksi sitten aiemmin ihmiset nimenomaan ihmettelivät ettei Teslaan ole saatavilla istuimien muistia ja Tesla vastasi että on tulossa softapäivityksellä jossain vaiheessa? Miksi tälläkin hetkellä Teslan nettisivuilla 'Options'-osiossa lukee 'Tech Package with Autopilot' ja yhtenä varusteena tuon paketin listauksessa seisoo: "Memory seats, mirrors, and driver profile".
A.Antsa:
En todellakaan missään tapauksessa vihaa Teslaa! Itseasiassa pidän siitä. Se mitä vihaan on sinun ja catmirrin kaltaisia valehtelijoita.
Järkevät ihmiset kuten 'Infiniti miäs' osaavat tuoda esille mielenkiintoisia näkemyksiään ja keskustella aiheista ilman ylitsevuotavaa fanaattisuutta ja tyhjiä, täysin perusteettomia superlatiiveja (jotka samalla ovat kovia väitteitä muiden autojen huonommuudesta).
Mitä jos jätettäisiin täysin absurdit hehkutusväittämät pois ja arvioitaisiin autoa ihan todellisten ominaisuuksien ja varusteiden perusteella, mukaanlukien huonot puolet ja puutteet? Ja ennenkaikkea tiedostaen muiden autojen ominaisuudet ja varusteet. Eli ennenkuin väittää jonkin asian olevan täysin ehdottoman superlatiivin niin olisi parempi tietää ensinnäkin mistä puhuu ja toisekseen tasan sen mihin vertaa.
Putput:
Tämä meni itseltä hieman ohi, mitä olen valehdellut? Kyllä voin täysin puhtaalla omallatunnolla väittää, että Tesla on varmasti yksi edistyksellisintä tekniikkaa sisältävistä autoista. Se, että esim. Hyundain Equus on myös hienoja varusteita sisältävä auto, ei sitä seikkaa poista. Ei tässä ole minusta mitään fanaattista valehtelua, ja tiedostan hyvin Teslan (sähköautojen yleensä ) nykyiset rajoitteet.
Ps. Putput, tämä Teslaviha-kommenti ei nyt yksin osunut sinuun vaan keskustelun tasoon yleensä. Vedetään kaikki henkeä hetki...