Osuit naulan kantaan. Eräs viisas mies aikanaan sanoikin, että mitä tyhmempi ihminen on, sitä varmempi hän on kaikesta.
Näytä minulle sellainen polttomoottori joka vääntää käynnistyshetkellä 600nm ja kerro sen jälkeen että olen tyhmä.
Miksi hyppäsit nyt käynnistyshetkeen vaikka puhe oli kiihdytyksestä? Kiihdytys on useimmille jotain muuta kuin käynnistyshetki tai alle 1 km/h nopeudet. Mutta eipä siinä mitään. On se Tesla varmasti nopea lähtemään valoista, vaikka sen nopeuden selittäisitkin itsellesi luovalla fysiikalla.
Väitteesi ovat vähän väliä vääriä. Tuokin avaruusvektorille esittämäsi "matemaattinen fakta" jäi perustelematta. Perustelematta jäi myös se, miksi väännön liikutuskyky loppuu jos vääntö kerrotaan pyörimistaajuudella.
En minä sinun "pyörimistaajuuksista" välitä, se moottori missä on enemmän voimaa voittaa aina jos molemmissa on sama paino.
Osuit naulan kantaan. Eräs viisas mies aikanaan sanoikin, että mitä tyhmempi ihminen on, sitä varmempi hän on kaikesta.
Näytä minulle sellainen polttomoottori joka vääntää käynnistyshetkellä 600nm ja kerro sen jälkeen että olen tyhmä.
Miksi hyppäsit nyt käynnistyshetkeen vaikka puhe oli kiihdytyksestä? Kiihdytys on useimmille jotain muuta kuin käynnistyshetki tai alle 1 km/h nopeudet. Mutta eipä siinä mitään. On se Tesla varmasti nopea lähtemään valoista, vaikka sen nopeuden selittäisitkin itsellesi luovalla fysiikalla.
Kiihtyvyys lähtee siitä hetkestä kun auto alkaa liikkua, Teslassa moottori alkaa pyöriä tässä vaiheessa ja silloin on kaikki voima mitä moottorista lähtee käytössä, toisin on polttomoottorin kanssa.
Matemaattinen mahdottomuus taistella sellaista vastaan, jossa voima pysyy aina samana.
Teslan voima pysyy samana noin 100km/h nopeuteen asti. Mikään polttomoottori auto ei pysty samaan.
Miksi pitäisi? Edelleen ei voi kuin ihmetellä sinun juttuja.
No siksi kun ne jää jalkoihin.
Olet täysin väärässä. Moni polttomoottoriauto kiihtyy huomattavasti nopeammin.
Ja lähes joka ikisen kuviteltavissaolevan edes suunnilleen vastaavan polttomoottorisen suorituskyky on pidemmällä ajalla huomattavasti parempi. Huippunopeus täysin eri luokkaa.
Ja sitten katsotaan mihin porukalla on varaa, eli otetaan hinta huomioon (vaikka Tesla pyörittää hommaa huonolla katteella)... 85 ei ole edes erityisen nopea.
Hyvää trollaamista ritsa.
Listaa nyt ne autot kun kerran tunnut tietävän. Mitkä päihittäävät Teslan P85D:n "lähes joka ikisen edes suunnilleen vastaavan polttomoottorin" kategoriassa?
Huippunopeusko on ainoa kriteeri, otetaan vaikka ne yleisimmät eli 0-100 km/h ja 400 m ja sitten se vaikeampi 60-120 km/h kiihdytys. Samassa hintaluokassa tuskin löydät vertailukumppaneita.
Kate tuskin tähän liittyy sillä sinä et sitä osaa edes laskea IRS luvuista ja autonostajana lienee parasta jos kate on matala.
bloomberg.com/quote/PAH3:GR
Tuolta voit katsoa Teslan ja Porsaan osakekurssit miten kate vaikuttaa omistajien lisäarvoon. Se on ainoa asian joka sijoittamisessa merkitsee.
Matemaattinen mahdottomuus taistella sellaista vastaan, jossa voima pysyy aina samana.
Teslan voima pysyy samana noin 100km/h nopeuteen asti. Mikään polttomoottori auto ei pysty samaan.
Miksi pitäisi? Edelleen ei voi kuin ihmetellä sinun juttuja.
Näytä nyt yhdenkin polttomoottorin vääntökäyrä jossa se pysyy maksimissaan tuossa välissä. Odotan. Sinä vain et tunnu tajuavan sähkömoottorin ja polttomoottorin peruseroa normikäytössä.
Kun kerran linkitit 1000 kiloa kevyemmän Tusconin ja Teslan 1800 metriä kiihdytysvideon (jossa Teslan huippunopeus on jo pitkän aikaa tapissa eli 0-100 ja 400 m menee Teslalle 100-0) niin laita sitten vastaava 400 metriä tai 0-50 km/h niin ymmärrät mistä puhutaan alkupään väännössä. Tuo Lada kommenttisi oli pitkän ajan pohjanoteeraus, by the way. Tai tuo Tazzari juttusi, oletko ihan järjissäsi?
Miksi helvetissä vääntökäyrän pitäisi olla yhtään missään helvetin maksimissa missään välissä?? Sinä et tunnu tajuavan mitään todellisuudesta. Sekö on ollut aina sinun ykköskriteeri kun autoa olet ollut ostamassa: että vääntökäyrä on maksimissa 0-100km/h? Siis vääntökäyrä maksimissa. Ei mitään väliä vääntölukemilla tai mitä se vääntö tekee ja miten, kunhan vaan on maksimissa. No onneksi olkoon, täydellinen auto on kai nyt tullut sinulle tarjolle! Kyllä, Tesla on siis selvästikin totaalisen täydellinen koska vääntökäyrä on täysin maksimissa! Inkvisitio, pyhät sodat ym. eivät todellakaan ihmetytä minua kun tietää että itseään normaalina pitävä porukka on noin sekaisin.
Linkitin 1000 kiloa kevyemmän mutta myöskin ikivanhan, suurin piirtein vajassa kootun, tehottomamman, pienimoottorisen 'Trevorin' vs. Teslan kiihdytyksen siksi että joku julisti jonkun epämääräisen M5 -videon perusteella että Tesla on ylivertainen auto.
Miksi sinun on niin vaikea myöntää että siitä videosta näkee ihan selvästi ettei Tesla karkaa mihinkään vaan menevät hyvin samaa tahtia (TVR:n huonon reaktioajan, oikeastaan täysin mokatun lähdön jälkeen) ennenkuin TVR painaa todella reippaasti ohi? Mitä väliä sillä alkupään väännöllä edelleenkään on, kun juuri ketään Suomessa tai koko Euroopassa ei kiihdytysajot kiinnosta, etenkään rekisteröidyllä autolla liikenteessä?
Lada-kommentti oli totaalisen osuva idioottimaisesta syystä tehtyyn vielä idioottimaisempaan väitteeseen.
Etkö ymmärrä sitä Tazzari-kommenttiakaan? Minä todistin ritsan täysin selkeän, ilman pienintäkään väärinkäsityksen mahdollisuutta tehdyn väitteen vääräksi. Kysymys oli että miksi hän käyttää Teslan painoa tekosyynä häviölle suorituskyvyssä, ja hän väitti että 'Tesla on niin painava koska se on sähköauto'. Tazzari on myöskin sähköauto eikä paina kahta tonnia. Siitä päästään, tai päästäisiin jonkinlaiseen suhteellisuustajuun näissä hehkutuksissa jos joku päättäisi että päätarkoitus ei olekaan vain trollailla. Ei ole rakettitiedettä lukea Suomen kielellä tehtyä keskustelua joka on sinun silmiesi edessä. Mutta näköjään liian vaikeata sinulle.
Matemaattinen mahdottomuus taistella sellaista vastaan, jossa voima pysyy aina samana.
Teslan voima pysyy samana noin 100km/h nopeuteen asti. Mikään polttomoottori auto ei pysty samaan.
Miksi pitäisi? Edelleen ei voi kuin ihmetellä sinun juttuja.
No siksi kun ne jää jalkoihin.
Olet täysin väärässä. Moni polttomoottoriauto kiihtyy huomattavasti nopeammin.
Väärässä en ole mutta tottakai auto joka painaa tonnin vähemmän ja jossa on enemmän tehoa ottaa Teslan kiinni jossain vaiheessa.
Miksi se painaa tonnin vähemmän? Entä mitä tapahtuu jos jatkavat kisaa suoran päätyttyä edes noin 5 minuuttia? Siis vain 5 minuuttia? (Unohda vaikka puolet suorastakin, eli vaikka nopeus ei koskaan ylittäisi Teslan huippunopeutta niin millainen tilanne on 5 minuutin päästä?)
Matemaattinen mahdottomuus taistella sellaista vastaan, jossa voima pysyy aina samana.
Teslan voima pysyy samana noin 100km/h nopeuteen asti. Mikään polttomoottori auto ei pysty samaan.
Miksi pitäisi? Edelleen ei voi kuin ihmetellä sinun juttuja.
No siksi kun ne jää jalkoihin.
Olet täysin väärässä. Moni polttomoottoriauto kiihtyy huomattavasti nopeammin.
Väärässä en ole mutta tottakai auto joka painaa tonnin vähemmän ja jossa on enemmän tehoa ottaa Teslan kiinni jossain vaiheessa.
Miksi se painaa tonnin vähemmän? Entä mitä tapahtuu jos jatkavat kisaa suoran päätyttyä edes noin 5 minuuttia? Siis vain 5 minuuttia? (Unohda vaikka puolet suorastakin, eli vaikka nopeus ei koskaan ylittäisi Teslan huippunopeutta niin millainen tilanne on 5 minuutin päästä?)
Siksi että se ei ole sähköauto. Ja menee auttamatta horisonttiin koska Teslan maksimi nopeus on rajoitettu 210km/h. Yleensä nopeampi pääsee pidemmälle kuin hitaampi.
Listaa nyt ne autot kun kerran tunnut tietävän. Mitkä päihittäävät Teslan P85D:n "lähes joka ikisen edes suunnilleen vastaavan polttomoottorin" kategoriassa?
Olet oikeassa. Tesla P85D on maailmankaikkeuden nopein laite. Onhan se jo selvää koska kaikki me olemme jo sen todenneet käytännössä... Katsotaan nyt ensin että onko Teslaa edes enää olemassa siinä vaiheessa kun elämäsi ensimmäisen kerran näet sellaisen.
Huippunopeusko on ainoa kriteeri, otetaan vaikka ne yleisimmät eli 0-100 km/h ja 400 m ja sitten se vaikeampi 60-120 km/h kiihdytys. Samassa hintaluokassa tuskin löydät vertailukumppaneita.
Etkö parempaan pysty? Sinä siis et tiedä mitkä voisivat olla samaa luokkaa? Tuossa linkittämässäni videossakin näkyi jo kandidaatteja. Ja ennenkaikkea on se jännää miten SATTUMALTA sinun mielestä auton erinomaisuus ja suorityskyky kulminoituu yhteen lyhyen matkan kiihdytykseen! Miten onkin noin sopiva sattuma!!
Miten muuten luulet että käy kun Teslalla koittaa tehdä muuta kuin YHDEN lyhyen kiihdytyksen?
Kate tuskin tähän liittyy sillä sinä et sitä osaa edes laskea IRS luvuista ja autonostajana lienee parasta jos kate on matala.
bloomberg.com/quote/PAH3:GR
Tuolta voit katsoa Teslan ja Porsaan osakekurssit miten kate vaikuttaa omistajien lisäarvoon. Se on ainoa asian joka sijoittamisessa merkitsee.
Kuullostatko hiukan hermostuneelta?? Mitä kaikki sanovatkaan Teslan kurssista, millä pohjalla se on? Poks poks...
Matemaattinen mahdottomuus taistella sellaista vastaan, jossa voima pysyy aina samana.
Teslan voima pysyy samana noin 100km/h nopeuteen asti. Mikään polttomoottori auto ei pysty samaan.
Miksi pitäisi? Edelleen ei voi kuin ihmetellä sinun juttuja.
No siksi kun ne jää jalkoihin.
Olet täysin väärässä. Moni polttomoottoriauto kiihtyy huomattavasti nopeammin.
Väärässä en ole mutta tottakai auto joka painaa tonnin vähemmän ja jossa on enemmän tehoa ottaa Teslan kiinni jossain vaiheessa.
Miksi se painaa tonnin vähemmän? Entä mitä tapahtuu jos jatkavat kisaa suoran päätyttyä edes noin 5 minuuttia? Siis vain 5 minuuttia? (Unohda vaikka puolet suorastakin, eli vaikka nopeus ei koskaan ylittäisi Teslan huippunopeutta niin millainen tilanne on 5 minuutin päästä?)
Siksi että se ei ole sähköauto. Ja menee auttamatta horisonttiin koska Teslan maksimi nopeus on rajoitettu 210km/h. Yleensä nopeampi pääsee pidemmälle kuin hitaampi.
Niin, polttomoottorinen ikivanha ja halpa auto on nopeampi kiihdytyksessä. Entä loput, silloin kun ei olla sähköautolle otollisimmassa tilanteessa?
PutPut, olet sellainen trollaaja että järkevät keskustelut menevät sinun sivuraiteille vänkäämiseen. Ja voin sanoa että väännöllä on valiä, se tuntuu persauksissa. Sitä sinä Korean autoilijana et osaa edes tunnistaa.
Et oikeasti tajua sähkömoottorin ja polttomottorin eroa käytännössä ja se riittää minulle. Turha väitellä kaverin kanssa joka ei ole edes toista todellisuutta kokeillut.
Laita nyt ne "samantasoiset" polttomoottorit listaan jotka pärjäävät teslan uudelle mallille. Kiitos. Voin sitten linkittää sähköautot jotka päihittävät ne mennen tullen. Ero on väännössä ja moottoreiden luonteessa. Piste.
Mutta että edes kysyt miksi Tesla painaa enemmän kuin Tazzari osoittaa joko huonoa älyä tai surkea tietoa. En tiedä tapauksessasi kumpaa.
Listaa nyt ne autot kun kerran tunnut tietävän. Mitkä päihittäävät Teslan P85D:n "lähes joka ikisen edes suunnilleen vastaavan polttomoottorin" kategoriassa?
Matemaattinen mahdottomuus taistella sellaista vastaan, jossa voima pysyy aina samana.
Teslan voima pysyy samana noin 100km/h nopeuteen asti. Mikään polttomoottori auto ei pysty samaan.
Miksi pitäisi? Edelleen ei voi kuin ihmetellä sinun juttuja.
No siksi kun ne jää jalkoihin.
Olet täysin väärässä. Moni polttomoottoriauto kiihtyy huomattavasti nopeammin.
Väärässä en ole mutta tottakai auto joka painaa tonnin vähemmän ja jossa on enemmän tehoa ottaa Teslan kiinni jossain vaiheessa.
Miksi se painaa tonnin vähemmän? Entä mitä tapahtuu jos jatkavat kisaa suoran päätyttyä edes noin 5 minuuttia? Siis vain 5 minuuttia? (Unohda vaikka puolet suorastakin, eli vaikka nopeus ei koskaan ylittäisi Teslan huippunopeutta niin millainen tilanne on 5 minuutin päästä?)
Siksi että se ei ole sähköauto. Ja menee auttamatta horisonttiin koska Teslan maksimi nopeus on rajoitettu 210km/h. Yleensä nopeampi pääsee pidemmälle kuin hitaampi.
Niin, polttomoottorinen ikivanha ja halpa auto on nopeampi kiihdytyksessä.
Jos olet sitä mieltä että joku urheiluauto jonka paino on puolet Teslasta ja jonka teho on samaa luokkaa kiihtyy vajaan kilometrin matkalla Teslaa nopeammin olet luonnollisesti oikeassa.
Listaa nyt ne autot kun kerran tunnut tietävän. Mitkä päihittäävät Teslan P85D:n "lähes joka ikisen edes suunnilleen vastaavan polttomoottorin" kategoriassa?
Mitä muuten olet mieltä 85:n suorituskyvystä?
Olen ajanut vain 85P mallia joten en tiedä mihin viittäät. Auto kulkee todella mainiosti.
Mutta ystätällisesti voisitko olla kettuilemasta jokaiseen Tesla kommenttiin ja syöttämästä hevon oaskaa keskusteluihin. Olen sanonut jo aiemmin että käy kokeilemassa auto niin muutat varmasti mielipiteitäsi koska missään ei ole niin hienoa käytettävyyttä kuin Teslassa. Esim. Samalla voisit tarkistaa mitä tarkoittaa vääntö nollakierroksista. Kerro sitten kun olet kokeillut niin saadaan oikea mielipide.
Matemaattinen mahdottomuus taistella sellaista vastaan, jossa voima pysyy aina samana.
Teslan voima pysyy samana noin 100km/h nopeuteen asti. Mikään polttomoottori auto ei pysty samaan.
Miksi pitäisi? Edelleen ei voi kuin ihmetellä sinun juttuja.
No siksi kun ne jää jalkoihin.
Olet täysin väärässä. Moni polttomoottoriauto kiihtyy huomattavasti nopeammin.
Väärässä en ole mutta tottakai auto joka painaa tonnin vähemmän ja jossa on enemmän tehoa ottaa Teslan kiinni jossain vaiheessa.
Miksi se painaa tonnin vähemmän? Entä mitä tapahtuu jos jatkavat kisaa suoran päätyttyä edes noin 5 minuuttia? Siis vain 5 minuuttia? (Unohda vaikka puolet suorastakin, eli vaikka nopeus ei koskaan ylittäisi Teslan huippunopeutta niin millainen tilanne on 5 minuutin päästä?)
Siksi että se ei ole sähköauto. Ja menee auttamatta horisonttiin koska Teslan maksimi nopeus on rajoitettu 210km/h. Yleensä nopeampi pääsee pidemmälle kuin hitaampi.
Niin, polttomoottorinen ikivanha ja halpa auto on nopeampi kiihdytyksessä.
Jos olet sitä mieltä että joku urheiluauto jonka paino on puolet Teslasta ja jonka teho on samaa luokkaa kiihtyy vajaan kilometrin matkalla Teslaa nopeammin olet luonnollisesti oikeassa.
Siitä PutPut linkistä löytyy myös tieto. Ja kun katsoo figurit heidän tekemistä vertailuista niin Tesla voittaa samalla radalla jopa Nissan GTR eri versiot. 1800 m on Teslalle liian pitkä koska huippunopeus on saavutettu jo on 600 m kohdalla.
Se lieneen turha kiistää että Tesla on pirun nopea, piste. J avielä parampi kun uusi neliveto tulee kehiin sillä sitten kiihtyvyys ei ole enää rengaspidosta kiinni.
Ja minä kun naivisti eilen kuvittelin että se loppuisi tähän. Täytyy ihmetellä millä tasolla suomen koulutus on ja kuinka mitättömillä tiedoilla ihmiset pääsevät johtotasolle, jos viimepäivien keskustelut edes vähän heijastavat sitä mitä niin sanotuilla asiaan vihkiintyneillä on tarjota, alasta riippumatta.
PutPut, olet sellainen trollaaja että järkevät keskustelut menevät sinun sivuraiteille vänkäämiseen. Ja voin sanoa että väännöllä on valiä, se tuntuu persauksissa. Sitä sinä Korean autoilijana et osaa edes tunnistaa.
Se, että haet jotain tiettyä voimakasta tunnetta persauksiisi, on sinun asiasi enkä minä puutu sinun oikeuteesi elää kuten haluat. Minusta on kuitenkin aika törkeätä väittää ettei kukaan 'Korean autoilija' olisi myöskin siihen suuntaan orientoitunut. 'Teidän porukkaa' löytyy varmasti kaikenmaalaisten ja -merkkisten omistajissa (tai lainaajissa kuten sinä ).
Mutta kysymys kuuluu: miksi muiden pitäisi olla millään tavalla kiinnostunut siitä että onko voimanlähteenä sähkö- poltto- tai vaikka paineilmamoottori? Tai että onko jokin numeroarvo teoreettisessa huipussa jollakin hetkellä tai ei? Tai että kiihtyykö malliston tulevaisuudessa tehtaalta tuleva huippumalli vähän nopeammin kuin jokin muu sattumanvaraisesti valittu muka-kilpailija? Miksi riehut kuin sekopää totaalisen uskonnollisen hurmoksen vallassa mahdollisimman puolueellisesti ja totaalisesti kiistäen kaiken vähänkään negatiivisen olemassaolon totaalisesti? Miksi valehtelet tietäväsi faktoja varusteista kun näyttää vahvasti siltä että puhut totaalista puppua niistä? Miksi teet todella radikaaleja, superlatiiviväitteitä joita et pysty mitenkään perustelemaan?
Kuten jo aiemin totesin, selvästikään et ole oikeasti autoista kiinnostunut tai omaa niistä juuri minkäänlaista tietämystä, olet vain innostunut tästä yhdestä 'teknologiasta' totaalisen sokeasti. Ei sinua oikeasti kiinnosta kiihtyvyys, todennäköisesti ei edes autot. Yrität vain saada itsellsei nautintoa jostain ylemmyydentunteesta (etkä välitä siitä että onko se aitoa ylemmyyttä vai oletko vain omasta mielestäsi riittävästi vakuuttanut muut siitä, ehkä eniten vakuuttanut kuitenkin itsesi...)
Et oikeasti tajua sähkömoottorin ja polttomottorin eroa käytännössä ja se riittää minulle. Turha väitellä kaverin kanssa joka ei ole edes toista todellisuutta kokeillut.
Niin, en todellakaan ole kokeillut sitä toista todellisuutta missä sinä elät. En näe syytä hallusinogeenien käyttöön, pitkäaikaiseen aivojen hapenpuutteen aiheuttamiseen tai mitä tahansa teitkään jotta siihen todellisuuteen pääsit.
Turha väitellä idiootin kanssa joka ei pysty todellisuutta kohtaamaan edes sen verran että toteaisi tilanteen varustelun ym. ei-voimanlinja-asioiden suhteen olevan kaikkea muuta kuin yksiselitteisen superlatiivisen. Jopa paljon halvempien ja tavallisempien taholta kuin mitä pidät edes mahdollisina kilpailijoina. Et vain kerran vaan useasti väitit ääri-arrogantisti että "Teslassa on autoalan edistyksellisintä tekniikkaa", etkä koskaan osannut sitä yhtään mitenkään perustella ja minä taas pystyin osoittamaan täysin päinvastaisen ihan 'halvimman merkinkin' perusteella!! Eli sinut on jo todettu suorastaan valehtelijaksi ja moneen kertaan.
Yritit vain paikata 'auktoriteettiasi' satuilusi rakoillessa (murentuessa) antamalla kuvaa siitä että olisit varakas ja tuntisit yhtiön ja sen tuotteet paremmin koska ostit sen osakkeita!!! Tuloksena se että annoit itsestäsi vain entistäkin säälittävämmän vaikutelman! Olen totaalisen varma siitä että sinua harmittaa todella paljon se etten ole sanonut suoraan omistavani Kian tai jonkin muun 'halvan' auton jotta voisit projisoida ylemmyydentunnettasi suoraan haukkumalla minua köyhäksi tms. Rivien välistä olet jo sitä yrittänyt tehdäkin...
Laita nyt ne "samantasoiset" polttomoottorit listaan jotka pärjäävät teslan uudelle mallille. Kiitos. Voin sitten linkittää sähköautot jotka päihittävät ne mennen tullen. Ero on väännössä ja moottoreiden luonteessa. Piste.
Sanotaan nyt vaikka alkuun että 'kaikki'. Koska niin kauan kun Teslan ei ole todettu voivan liikkua edes kohtuu ripeästi 5 minuuttia pidempään niin en pidä sitä kovinkaan urheilullisena autona, en varsinkaan urheiluautona, ja siten turha sitä puolta edes puida. Katsotaan kun näemme sähköautojen oikeasti suorittavan jotain oleellista, siis tulevaisuudessa kun Teslan tai ehkä todennäköisemmin joltain suurelta autonvalmistajalta tulleen uutuuden näemme käytännön testissä...
Mutta että edes kysyt miksi Tesla painaa enemmän kuin Tazzari osoittaa joko huonoa älyä tai surkea tietoa. En tiedä tapauksessasi kumpaa.
Tazzari esimerkki oli edelleenkin hyvin suoraviivainen pointti hyvin typerään väitteeseen. Ja halusin nimenomaan vastata siihen koska tuo paino-asia johtaa nimenomaan hyvin tärkeään ja oleelliseen keskusteluun joka on sähköautojen suorituskyvyn ja suorastaan elinkelpoisuuden keskiössä.
PutPut, olet sellainen trollaaja että järkevät keskustelut menevät sinun sivuraiteille vänkäämiseen.
Just, eli koitetaan pysyä oleellisessa eli...sähkömoottorin vääntöhuipussako? Siihen että Teslassa on kiistatta automaailman edistyksellisin tekniikka?
Tiedätkö mikä suunta on ylöspäin? Näetkö tämän kirjoituksen valkoisena mustalla taustalla?
PutPut, olet sellainen trollaaja että järkevät keskustelut menevät sinun sivuraiteille vänkäämiseen. Ja voin sanoa että väännöllä on valiä, se tuntuu persauksissa. Sitä sinä Korean autoilijana et osaa edes tunnistaa.
Se, että haet jotain tiettyä voimakasta tunnetta persauksiisi, on sinun asiasi enkä minä puutu sinun oikeuteesi elää kuten haluat. Minusta on kuitenkin aika törkeätä väittää ettei kukaan 'Korean autoilija' olisi myöskin siihen suuntaan orientoitunut. 'Teidän porukkaa' löytyy varmasti kaikenmaalaisten ja -merkkisten omistajissa (tai lainaajissa kuten sinä ).
Mutta kysymys kuuluu: miksi muiden pitäisi olla millään tavalla kiinnostunut siitä että onko voimanlähteenä sähkö- poltto- tai vaikka paineilmamoottori? Tai että onko jokin numeroarvo teoreettisessa huipussa jollakin hetkellä tai ei? Tai että kiihtyykö malliston tulevaisuudessa tehtaalta tuleva huippumalli vähän nopeammin kuin jokin muu sattumanvaraisesti valittu muka-kilpailija? Miksi riehut kuin sekopää totaalisen uskonnollisen hurmoksen vallassa mahdollisimman puolueellisesti ja totaalisesti kiistäen kaiken vähänkään negatiivisen olemassaolon totaalisesti? Miksi valehtelet tietäväsi faktoja varusteista kun näyttää vahvasti siltä että puhut totaalista puppua niistä? Miksi teet todella radikaaleja, superlatiiviväitteitä joita et pysty mitenkään perustelemaan?
Kuten jo aiemin totesin, selvästikään et ole oikeasti autoista kiinnostunut tai omaa niistä juuri minkäänlaista tietämystä, olet vain innostunut tästä yhdestä 'teknologiasta' totaalisen sokeasti. Ei sinua oikeasti kiinnosta kiihtyvyys, todennäköisesti ei edes autot. Yrität vain saada itsellsei nautintoa jostain ylemmyydentunteesta (etkä välitä siitä että onko se aitoa ylemmyyttä vai oletko vain omasta mielestäsi riittävästi vakuuttanut muut siitä, ehkä eniten vakuuttanut kuitenkin itsesi...)
Et oikeasti tajua sähkömoottorin ja polttomottorin eroa käytännössä ja se riittää minulle. Turha väitellä kaverin kanssa joka ei ole edes toista todellisuutta kokeillut.
Niin, en todellakaan ole kokeillut sitä toista todellisuutta missä sinä elät. En näe syytä hallusinogeenien käyttöön, pitkäaikaiseen aivojen hapenpuutteen aiheuttamiseen tai mitä tahansa teitkään jotta siihen todellisuuteen pääsit.
Turha väitellä idiootin kanssa joka ei pysty todellisuutta kohtaamaan edes sen verran että toteaisi tilanteen varustelun ym. ei-voimanlinja-asioiden suhteen olevan kaikkea muuta kuin yksiselitteisen superlatiivisen. Jopa paljon halvempien ja tavallisempien taholta kuin mitä pidät edes mahdollisina kilpailijoina. Et vain kerran vaan useasti väitit ääri-arrogantisti että "Teslassa on autoalan edistyksellisintä tekniikkaa", etkä koskaan osannut sitä yhtään mitenkään perustella ja minä taas pystyin osoittamaan täysin päinvastaisen ihan 'halvimman merkinkin' perusteella!! Eli sinut on jo todettu suorastaan valehtelijaksi ja moneen kertaan.
Yritit vain paikata 'auktoriteettiasi' satuilusi rakoillessa (murentuessa) antamalla kuvaa siitä että olisit varakas ja tuntisit yhtiön ja sen tuotteet paremmin koska ostit sen osakkeita!!! Tuloksena se että annoit itsestäsi vain entistäkin säälittävämmän vaikutelman! Olen totaalisen varma siitä että sinua harmittaa todella paljon se etten ole sanonut suoraan omistavani Kian tai jonkin muun 'halvan' auton jotta voisit projisoida ylemmyydentunnettasi suoraan haukkumalla minua köyhäksi tms. Rivien välistä olet jo sitä yrittänyt tehdäkin...
Laita nyt ne "samantasoiset" polttomoottorit listaan jotka pärjäävät teslan uudelle mallille. Kiitos. Voin sitten linkittää sähköautot jotka päihittävät ne mennen tullen. Ero on väännössä ja moottoreiden luonteessa. Piste.
Sanotaan nyt vaikka alkuun että 'kaikki'. Koska niin kauan kun Teslan ei ole todettu voivan liikkua edes kohtuu ripeästi 5 minuuttia pidempään niin en pidä sitä kovinkaan urheilullisena autona, en varsinkaan urheiluautona, ja siten turha sitä puolta edes puida. Katsotaan kun näemme sähköautojen oikeasti suorittavan jotain oleellista, siis tulevaisuudessa kun Teslan tai ehkä todennäköisemmin joltain suurelta autonvalmistajalta tulleen uutuuden näemme käytännön testissä...
Mutta että edes kysyt miksi Tesla painaa enemmän kuin Tazzari osoittaa joko huonoa älyä tai surkea tietoa. En tiedä tapauksessasi kumpaa.
Tazzari esimerkki oli edelleenkin hyvin suoraviivainen pointti hyvin typerään väitteeseen. Ja halusin nimenomaan vastata siihen koska tuo paino-asia johtaa nimenomaan hyvin tärkeään ja oleelliseen keskusteluun joka on sähköautojen suorituskyvyn ja suorastaan elinkelpoisuuden keskiössä.
PutPut, olet selkästi sekaisin ja onneksi olkoon. Osaat silti erotella asioita yhteyksistään ja haistatella muille. Koeta aikuistua ja jättää typerät kommenttisi vähemmälle niin ehkä joku voisi jopa arvostaa sinun "asiantuntevia" megalistauksiasi joskus.
PutPut, kun kommentoit jossain Teslan osakekurssia niin kumpi on parempi tulkitsija, sinä vaiko NYSE. Miksi Tesla PE on ihan toista luokkaa kuin minkä tahansa muun autofirman, kerro se minulle. Onko kyse siitä mihin tulevaisuudessa luotetetaan vaiko myydyn auton katteesta. Nämä mitataan ihan käytännössä päivittäin paikassa nimeltä NYSE.
Siitä PutPut linkistä löytyy myös tieto. Ja kun katsoo figurit heidän tekemistä vertailuista niin Tesla voittaa samalla radalla jopa Nissan GTR eri versiot. 1800 m on Teslalle liian pitkä koska huippunopeus on saavutettu jo on 600 m kohdalla.
Se lieneen turha kiistää että Tesla on pirun nopea, piste. J avielä parampi kun uusi neliveto tulee kehiin sillä sitten kiihtyvyys ei ole enää rengaspidosta kiinni.
Aha. GT-R 27:94 ja R33 GT-R 26:23 on siis mielestäsi hitaampia kuin Teslan 30:45??
Hehe, Tesla oli samassa liigassa A-Mersun ja 1-sarjan Bemun kanssa! Mielettömän painava kovakatto-avo M3:kin 4-litraisella turbottomalla 8-sylinteriselläkin oli Teslaa nopeampi!
Tässä linkki videoon jonka lopussa taulukko 18. kilpailijaan asti:
ritsa:
Miksi hyppäsit nyt käynnistyshetkeen vaikka puhe oli kiihdytyksestä? Kiihdytys on useimmille jotain muuta kuin käynnistyshetki tai alle 1 km/h nopeudet. Mutta eipä siinä mitään. On se Tesla varmasti nopea lähtemään valoista, vaikka sen nopeuden selittäisitkin itsellesi luovalla fysiikalla.
NHB:
En minä sinun "pyörimistaajuuksista" välitä, se moottori missä on enemmän voimaa voittaa aina jos molemmissa on sama paino.
NHB:
Kiihtyvyys lähtee siitä hetkestä kun auto alkaa liikkua, Teslassa moottori alkaa pyöriä tässä vaiheessa ja silloin on kaikki voima mitä moottorista lähtee käytössä, toisin on polttomoottorin kanssa.
Putput:
Listaa nyt ne autot kun kerran tunnut tietävän. Mitkä päihittäävät Teslan P85D:n "lähes joka ikisen edes suunnilleen vastaavan polttomoottorin" kategoriassa?
Huippunopeusko on ainoa kriteeri, otetaan vaikka ne yleisimmät eli 0-100 km/h ja 400 m ja sitten se vaikeampi 60-120 km/h kiihdytys. Samassa hintaluokassa tuskin löydät vertailukumppaneita.
Kate tuskin tähän liittyy sillä sinä et sitä osaa edes laskea IRS luvuista ja autonostajana lienee parasta jos kate on matala.
bloomberg.com/quote/PAH3:GR
Tuolta voit katsoa Teslan ja Porsaan osakekurssit miten kate vaikuttaa omistajien lisäarvoon. Se on ainoa asian joka sijoittamisessa merkitsee.
catmirri:
Miksi helvetissä vääntökäyrän pitäisi olla yhtään missään helvetin maksimissa missään välissä?? Sinä et tunnu tajuavan mitään todellisuudesta. Sekö on ollut aina sinun ykköskriteeri kun autoa olet ollut ostamassa: että vääntökäyrä on maksimissa 0-100km/h? Siis vääntökäyrä maksimissa. Ei mitään väliä vääntölukemilla tai mitä se vääntö tekee ja miten, kunhan vaan on maksimissa. No onneksi olkoon, täydellinen auto on kai nyt tullut sinulle tarjolle! Kyllä, Tesla on siis selvästikin totaalisen täydellinen koska vääntökäyrä on täysin maksimissa! Inkvisitio, pyhät sodat ym. eivät todellakaan ihmetytä minua kun tietää että itseään normaalina pitävä porukka on noin sekaisin.
Linkitin 1000 kiloa kevyemmän mutta myöskin ikivanhan, suurin piirtein vajassa kootun, tehottomamman, pienimoottorisen 'Trevorin' vs. Teslan kiihdytyksen siksi että joku julisti jonkun epämääräisen M5 -videon perusteella että Tesla on ylivertainen auto.
Miksi sinun on niin vaikea myöntää että siitä videosta näkee ihan selvästi ettei Tesla karkaa mihinkään vaan menevät hyvin samaa tahtia (TVR:n huonon reaktioajan, oikeastaan täysin mokatun lähdön jälkeen) ennenkuin TVR painaa todella reippaasti ohi? Mitä väliä sillä alkupään väännöllä edelleenkään on, kun juuri ketään Suomessa tai koko Euroopassa ei kiihdytysajot kiinnosta, etenkään rekisteröidyllä autolla liikenteessä?
Lada-kommentti oli totaalisen osuva idioottimaisesta syystä tehtyyn vielä idioottimaisempaan väitteeseen.
Etkö ymmärrä sitä Tazzari-kommenttiakaan? Minä todistin ritsan täysin selkeän, ilman pienintäkään väärinkäsityksen mahdollisuutta tehdyn väitteen vääräksi. Kysymys oli että miksi hän käyttää Teslan painoa tekosyynä häviölle suorituskyvyssä, ja hän väitti että 'Tesla on niin painava koska se on sähköauto'. Tazzari on myöskin sähköauto eikä paina kahta tonnia. Siitä päästään, tai päästäisiin jonkinlaiseen suhteellisuustajuun näissä hehkutuksissa jos joku päättäisi että päätarkoitus ei olekaan vain trollailla. Ei ole rakettitiedettä lukea Suomen kielellä tehtyä keskustelua joka on sinun silmiesi edessä. Mutta näköjään liian vaikeata sinulle.
Putput:
Asiaa.
ritsa:
Miksi se painaa tonnin vähemmän? Entä mitä tapahtuu jos jatkavat kisaa suoran päätyttyä edes noin 5 minuuttia? Siis vain 5 minuuttia? (Unohda vaikka puolet suorastakin, eli vaikka nopeus ei koskaan ylittäisi Teslan huippunopeutta niin millainen tilanne on 5 minuutin päästä?)
Putput:
Siksi että se ei ole sähköauto. Ja menee auttamatta horisonttiin koska Teslan maksimi nopeus on rajoitettu 210km/h. Yleensä nopeampi pääsee pidemmälle kuin hitaampi.
catmirri:
Olet oikeassa. Tesla P85D on maailmankaikkeuden nopein laite. Onhan se jo selvää koska kaikki me olemme jo sen todenneet käytännössä... Katsotaan nyt ensin että onko Teslaa edes enää olemassa siinä vaiheessa kun elämäsi ensimmäisen kerran näet sellaisen.
Etkö parempaan pysty? Sinä siis et tiedä mitkä voisivat olla samaa luokkaa? Tuossa linkittämässäni videossakin näkyi jo kandidaatteja. Ja ennenkaikkea on se jännää miten SATTUMALTA sinun mielestä auton erinomaisuus ja suorityskyky kulminoituu yhteen lyhyen matkan kiihdytykseen! Miten onkin noin sopiva sattuma!!
Miten muuten luulet että käy kun Teslalla koittaa tehdä muuta kuin YHDEN lyhyen kiihdytyksen?
Kuullostatko hiukan hermostuneelta?? Mitä kaikki sanovatkaan Teslan kurssista, millä pohjalla se on? Poks poks...
ritsa:
Niin, polttomoottorinen ikivanha ja halpa auto on nopeampi kiihdytyksessä. Entä loput, silloin kun ei olla sähköautolle otollisimmassa tilanteessa?
PutPut, olet sellainen trollaaja että järkevät keskustelut menevät sinun sivuraiteille vänkäämiseen. Ja voin sanoa että väännöllä on valiä, se tuntuu persauksissa. Sitä sinä Korean autoilijana et osaa edes tunnistaa.
Et oikeasti tajua sähkömoottorin ja polttomottorin eroa käytännössä ja se riittää minulle. Turha väitellä kaverin kanssa joka ei ole edes toista todellisuutta kokeillut.
Laita nyt ne "samantasoiset" polttomoottorit listaan jotka pärjäävät teslan uudelle mallille. Kiitos. Voin sitten linkittää sähköautot jotka päihittävät ne mennen tullen. Ero on väännössä ja moottoreiden luonteessa. Piste.
Mutta että edes kysyt miksi Tesla painaa enemmän kuin Tazzari osoittaa joko huonoa älyä tai surkea tietoa. En tiedä tapauksessasi kumpaa.
catmirri:
Mitä muuten olet mieltä 85:n suorituskyvystä?
Putput:
Ei ole. Siinä vain on niin paljon voimaa perheautoksi että kovin montaa polttomoottoriautoa ei löydy joka sen voittaisi kiihtyvyydessä.
Putput:
Jos olet sitä mieltä että joku urheiluauto jonka paino on puolet Teslasta ja jonka teho on samaa luokkaa kiihtyy vajaan kilometrin matkalla Teslaa nopeammin olet luonnollisesti oikeassa.
Putput:
Olen ajanut vain 85P mallia joten en tiedä mihin viittäät. Auto kulkee todella mainiosti.
Mutta ystätällisesti voisitko olla kettuilemasta jokaiseen Tesla kommenttiin ja syöttämästä hevon oaskaa keskusteluihin. Olen sanonut jo aiemmin että käy kokeilemassa auto niin muutat varmasti mielipiteitäsi koska missään ei ole niin hienoa käytettävyyttä kuin Teslassa. Esim. Samalla voisit tarkistaa mitä tarkoittaa vääntö nollakierroksista. Kerro sitten kun olet kokeillut niin saadaan oikea mielipide.
Putput:
Sanoisin että maailmassa on onneksi riittävästi järkeviä ihmisiä jotka ymmärtävät kuinka mullistavasta autosta on kyse.
ritsa:
1800 m oli mittaus.....
catmirri:
Oletko aivan varma?
ritsa:
100 varma.
catmirri:
No jos olet niin ok. Vielä parempi.
Siitä PutPut linkistä löytyy myös tieto. Ja kun katsoo figurit heidän tekemistä vertailuista niin Tesla voittaa samalla radalla jopa Nissan GTR eri versiot. 1800 m on Teslalle liian pitkä koska huippunopeus on saavutettu jo on 600 m kohdalla.
Se lieneen turha kiistää että Tesla on pirun nopea, piste. J avielä parampi kun uusi neliveto tulee kehiin sillä sitten kiihtyvyys ei ole enää rengaspidosta kiinni.
Ja minä kun naivisti eilen kuvittelin että se loppuisi tähän. Täytyy ihmetellä millä tasolla suomen koulutus on ja kuinka mitättömillä tiedoilla ihmiset pääsevät johtotasolle, jos viimepäivien keskustelut edes vähän heijastavat sitä mitä niin sanotuilla asiaan vihkiintyneillä on tarjota, alasta riippumatta.
Ettei tulsi katteetomia lupauksia niin:
as2.org/2014/11/07/tesla-model-s-vs-tvr-tuscan/
1800 metriä oli kiihdytysmatka ja Tuskainen voitti lopussa. Samoin olisi voittanut myös F1 jo aiemmin.
catmirri:
Se, että haet jotain tiettyä voimakasta tunnetta persauksiisi, on sinun asiasi enkä minä puutu sinun oikeuteesi elää kuten haluat. Minusta on kuitenkin aika törkeätä väittää ettei kukaan 'Korean autoilija' olisi myöskin siihen suuntaan orientoitunut. 'Teidän porukkaa' löytyy varmasti kaikenmaalaisten ja -merkkisten omistajissa (tai lainaajissa kuten sinä ).
Mutta kysymys kuuluu: miksi muiden pitäisi olla millään tavalla kiinnostunut siitä että onko voimanlähteenä sähkö- poltto- tai vaikka paineilmamoottori? Tai että onko jokin numeroarvo teoreettisessa huipussa jollakin hetkellä tai ei? Tai että kiihtyykö malliston tulevaisuudessa tehtaalta tuleva huippumalli vähän nopeammin kuin jokin muu sattumanvaraisesti valittu muka-kilpailija? Miksi riehut kuin sekopää totaalisen uskonnollisen hurmoksen vallassa mahdollisimman puolueellisesti ja totaalisesti kiistäen kaiken vähänkään negatiivisen olemassaolon totaalisesti? Miksi valehtelet tietäväsi faktoja varusteista kun näyttää vahvasti siltä että puhut totaalista puppua niistä? Miksi teet todella radikaaleja, superlatiiviväitteitä joita et pysty mitenkään perustelemaan?
Kuten jo aiemin totesin, selvästikään et ole oikeasti autoista kiinnostunut tai omaa niistä juuri minkäänlaista tietämystä, olet vain innostunut tästä yhdestä 'teknologiasta' totaalisen sokeasti. Ei sinua oikeasti kiinnosta kiihtyvyys, todennäköisesti ei edes autot. Yrität vain saada itsellsei nautintoa jostain ylemmyydentunteesta (etkä välitä siitä että onko se aitoa ylemmyyttä vai oletko vain omasta mielestäsi riittävästi vakuuttanut muut siitä, ehkä eniten vakuuttanut kuitenkin itsesi...)
Niin, en todellakaan ole kokeillut sitä toista todellisuutta missä sinä elät. En näe syytä hallusinogeenien käyttöön, pitkäaikaiseen aivojen hapenpuutteen aiheuttamiseen tai mitä tahansa teitkään jotta siihen todellisuuteen pääsit.
Turha väitellä idiootin kanssa joka ei pysty todellisuutta kohtaamaan edes sen verran että toteaisi tilanteen varustelun ym. ei-voimanlinja-asioiden suhteen olevan kaikkea muuta kuin yksiselitteisen superlatiivisen. Jopa paljon halvempien ja tavallisempien taholta kuin mitä pidät edes mahdollisina kilpailijoina. Et vain kerran vaan useasti väitit ääri-arrogantisti että "Teslassa on autoalan edistyksellisintä tekniikkaa", etkä koskaan osannut sitä yhtään mitenkään perustella ja minä taas pystyin osoittamaan täysin päinvastaisen ihan 'halvimman merkinkin' perusteella!! Eli sinut on jo todettu suorastaan valehtelijaksi ja moneen kertaan.
Yritit vain paikata 'auktoriteettiasi' satuilusi rakoillessa (murentuessa) antamalla kuvaa siitä että olisit varakas ja tuntisit yhtiön ja sen tuotteet paremmin koska ostit sen osakkeita!!! Tuloksena se että annoit itsestäsi vain entistäkin säälittävämmän vaikutelman! Olen totaalisen varma siitä että sinua harmittaa todella paljon se etten ole sanonut suoraan omistavani Kian tai jonkin muun 'halvan' auton jotta voisit projisoida ylemmyydentunnettasi suoraan haukkumalla minua köyhäksi tms. Rivien välistä olet jo sitä yrittänyt tehdäkin...
Sanotaan nyt vaikka alkuun että 'kaikki'. Koska niin kauan kun Teslan ei ole todettu voivan liikkua edes kohtuu ripeästi 5 minuuttia pidempään niin en pidä sitä kovinkaan urheilullisena autona, en varsinkaan urheiluautona, ja siten turha sitä puolta edes puida. Katsotaan kun näemme sähköautojen oikeasti suorittavan jotain oleellista, siis tulevaisuudessa kun Teslan tai ehkä todennäköisemmin joltain suurelta autonvalmistajalta tulleen uutuuden näemme käytännön testissä...
Tazzari esimerkki oli edelleenkin hyvin suoraviivainen pointti hyvin typerään väitteeseen. Ja halusin nimenomaan vastata siihen koska tuo paino-asia johtaa nimenomaan hyvin tärkeään ja oleelliseen keskusteluun joka on sähköautojen suorituskyvyn ja suorastaan elinkelpoisuuden keskiössä.
ritsa:
catmirri:
Just, eli koitetaan pysyä oleellisessa eli...sähkömoottorin vääntöhuipussako? Siihen että Teslassa on kiistatta automaailman edistyksellisin tekniikka?
Tiedätkö mikä suunta on ylöspäin? Näetkö tämän kirjoituksen valkoisena mustalla taustalla?
ritsa:
...joka on patentoitu vai?
Putput:
PutPut, olet selkästi sekaisin ja onneksi olkoon. Osaat silti erotella asioita yhteyksistään ja haistatella muille. Koeta aikuistua ja jättää typerät kommenttisi vähemmälle niin ehkä joku voisi jopa arvostaa sinun "asiantuntevia" megalistauksiasi joskus.
PutPut, kun kommentoit jossain Teslan osakekurssia niin kumpi on parempi tulkitsija, sinä vaiko NYSE. Miksi Tesla PE on ihan toista luokkaa kuin minkä tahansa muun autofirman, kerro se minulle. Onko kyse siitä mihin tulevaisuudessa luotetetaan vaiko myydyn auton katteesta. Nämä mitataan ihan käytännössä päivittäin paikassa nimeltä NYSE.
catmirri:
Aha. GT-R 27:94 ja R33 GT-R 26:23 on siis mielestäsi hitaampia kuin Teslan 30:45??
Hehe, Tesla oli samassa liigassa A-Mersun ja 1-sarjan Bemun kanssa! Mielettömän painava kovakatto-avo M3:kin 4-litraisella turbottomalla 8-sylinteriselläkin oli Teslaa nopeampi!
Tässä linkki videoon jonka lopussa taulukko 18. kilpailijaan asti:
https://www.youtube.com/watch?v=h2ajc6X9ajI&list=UUYCgq9pdIv95dnjMPFdk_DQ