Uusi Audi A3

173 kommenttia
«13456

Kävikö kukaan palstan väestä kokeilemassa viikonloppuna? Kokemuksia? Ja jätetään kerrankin teini keskustelutaso sivuun. Elämäntilanne on tällähetkellä se;että auton käytö on todella vähäistä, eli tuon kokoluokan auto kiinostaa.

  
  • En käynyt, mutta näyttää livenä oikein hienolta autolta. Jatkossa tulee sitten parempia moottorivaihtoehtoi, nii voisi joskus harkita ostoakin.

      
  • Koeajot oli ihan tukossa, mutta kävin kuikuilemassa autoa sisältä. Laadukkaan oloinen. Mielestäni paremman näköinen ja tuntuinen sisältä kuin ulkoa. Ulkoa auto tuntuu olevan varsin konservatiivisilla muutoksilla liikenteessä, joka tietysti ehkä hieman "vaivaa" koko Audin mallistoa. Sukunäköisyyttä on, ja sisältä se on kuin parempi painos A1:stä. Enemmän siis A1:stä sisällä kuin entistä A3:sta. Mitä konservatiiviseen muotoiluun tulee, aasialainen ylimuotoilu se onkin monesti lähinnä huvittavaa hyönteismäisine piirteineen, joten siinä mielessä tämä on miellyttävä kokonaispaketti, joka näyttää ja tuntuu autolta. Nyt seuraavaksi mietityttää sitten miten hiljainen auto on perusrenkailla maantienopeuksissa. Se määrää sitten seuraavan valinnan. Pian se koetaan.

      
  • "But you need to know it is also as unadventurous to drive as it is to look at. To all those who made the old A3 such a mammoth sales success these last nine years, that’s the news they’ve been waiting to hear. Others, myself among them, would have been happier still were it a touch more ambitious. This is a safe car, not a bold one."



    Melko hyvin Autocar kiteyttäny uuden A3:sen.

      
  • Minulla oli tilaisuus verrata A3:a V40:een ja 1-sarjaan. Versiot olivat 122 hv 1.4 TSI, 116iA ja V40 T3. Bemari poikkesi muista automaattivaihteistollaan.



    Volvon moottori oli ehkä hieman yllättäen hieman puhdittomin alhaisilla kierroksilla, auton raskaus ei ainakaan helpota tilannetta. Hevosvoimalukeman ehdottelemaa suorituskykyetua en tuntenut. Audin perusmoottori veti mainiosti alhaisillakin kierroksilla, eikä käytöksessä ollut moitittavaa. Bemaria automaattivaihteisena ei pystynyt vertaamaan aivan suoraan muihin, mutta jotenkin jäi sellainen kuva, että moottorin ja vaihteiston toiminnassa ei päästy samalle tasolle kuin aikaisemmin kokeilemani 320i:n tapauksessa. Ei 116 sekään erityisen huono ollut, mutta kaasua reilummin poljettaessa kiihtyvyys löytyi vähän viiveellä. Ehkä tähän osasyynsä on silläkin, että 320i pelasi todella hyvin.







    Ajettavuudessa Volvo oli paha pettymys. Ylistävien lehdistön antamien kommenttien jälkeen odotin enemmän. Tuntuma oli hyvin perinteistä Volvoa. Keula tuntui raskaalta eikä auto tuntunut missään suhteessa käteen sopivalta tai ahnaalta mutkien nielijältä. Auto kyllä taittui kun ratista käänsi tarpeeksi, mutta tuntuma oli sellainen, että menee sinne minne haluat vain määrätietoisesti käskettäessä. Bemarista mieleen jäi voimakas kallistelu. Ohjaus oli herkin ja tunnokkain pienissä ohjausliikkeissä, mutta enemmän kantatessa voimakas kallistelu teki menosta epävarmaa. Autolehtien mainostamaa suuntavakavuuden puutetta en huomannut laisinkaan. Ohjaus on herkkä ja reagoi pieniinkin käskyihin, mutta en osaa kyllä tuota laittaa mitenkään huonoksi suuntavakavuudeksi. Audi oli ajettavuuden suhteen omaa luokkaansa. Ohjaus oli siinäkin tunnokas, pitoa oli paljon ja korin kallistelut pysyivät hienosti hallinnassa. Ensimmäistä kertaa Volkkari on löytänyt tuntumaan samanlaista ketteryyttä kuin mitä BMW on onnistunut rankentamaan Miniin jo pitkään. Silti A3:n mukavuus oli hyvällä mallilla. A3:ssa oli urheilualusta ja 225 leveät renkaat. Bemarissa oli 205 leveät renkaat ja korin kallisteluista päätellen vakioalusta. Volvossa oli kapeat renkaat ja alustasta en saanut tietoa. Jokaisen merkin myyjillä ei tuntunut olevan pintaväriä syvällisempää tietoa koeajoautoistaan.





    Melussa Volvo ja Audi olivat aikalailla tasavahvat. Melun yleisilme painottui Volvossa hieman suhinoihin ja Audissa renkaisiin, mutta kummatkin olivat mielestäni oikein hiljaisia eikä suhinat tai rengasäänet yltyneet missään suhteessa häiritseviksi. Tässäkin on menty aimo harppaus eteenpäin. Bemari oli joukon meluisin. Moottoritienopeuksissa se tuntui jo vähän liiankin meluisalta tai ainakin ero verrokkeihin oli selvä. Jousitus oli Audissa ja Bemarissa mukava. Soratienkään terävät pikkumontut eivät saaneet aikaan paukutusta, kolinaa tai räminää. Volvo kapearenkaisena oli yllättäen kovin epämukava. Pintakova alusta tuntui olevan eri paria kapeiden renkaiden ja rauhallisen ohjauksen kanssa.

    Bemarin sporttipenkin olivat parhaat penkeistä. Ristiseläntuki tosin puuttui, mutta eiköhän sellainen varustelistalta löydy. Säädettävät selkänojan sivuttaistuet toimivat mainiosti. Leveäselkäisille selkänoja voi olla tosin ahdas. Itselleni oli aivan rajoilla tuo leveys. Jos leukoja tulisi vedeltyä yhtään enempää, niin selkänoja kävisi kapeaksi. Audin penkki oli lähellä Bemarin penkkiä. Nyt Audinkin sporttipenkeistä löytyy säädettävä reisituki. Volvon penkeistä ei jäänyt mieleen oikein mitään. Sisustan laatuvaikutelma ja tyyli oli taasen Audin vahvuus ja myös MMI tuntui parhaalta käyttää. Uusi A3 on tosiaan kuin luokkaa ylempää laatuvaikutelmaltaan, enkä kyllä havainnut samasta liikkeestä löytyvässä R8:ssa mitään parempaa ohjaamossa. No, se taitaa olla enemmänkin R8:n puute. A3:n sisutan selkeä muotoilu toimii hienosti. Volvon uutuus eli näyttöön perustuva mittaristo oli ihan toimiva, mutta väreineen ja animaatioineen jotenkin kinotekoisen ja halvan oloinen. Yleisilme on varsin skandinaavinen. Bemarin laatuvaikutelma ja sisusta on vähän mitäänsanomaton. Kumpikaan ei puhuttele.



    Kokonaisuutena Audi on todella kova paketti. Isompia heikkouksia en siitä löytänyt ja moni asia on tehty todella hyvin. Jotenkin tuntuu, että Bemari ja Volvo oli pilattu huonoilla rengas- ja alustavalinnoilla. Bemari olisi tarvinnut ehdottomasti vähemmän kallistelevan alustan hyödyntämään renkaiden pito ja herkkä ohjaus. Volvo olisi taasen tarvinnut myös rengastaa pintakovalle alustalleen sopivaksi. Toisaalta voi olla, Audin keveys antaa sille niin suuren etumatkan, ettei sitä saada korjattua renkailla.



      
  • Kiitos NHB,

    luin mielenkiinnolla.



    A-sarjan Mersua et ole tainnut vielä koeajaa.

    Tuohon joukkoon sekin kuuluu.

      
  • NHB, ajamasi Audi oli siis ilmeisesti urheilualustalla, 225/45R17 renkailla, sporttipenkeillä, sporttiratilla ym. Sport Business varusteilla ja muut vakioalustalla ja karvalakki-sisustalla lukuunottamatta Bemarin sporttipenkkejä?

      
  • Autoja en ole ajanut, mutta useiden lukemieni testien perusteellahan Audi ja Volvo ovat selvät ykköset, riippuen hieman omasta mausta. Omaan silmääni Volvo on parhaimman näköinen ja saksalaiset alkavatkin olla jo liiankin konservatiivisia. Sisältä Audi on tyylikäs ja Volvo yltää samalle tasolle hieman mausta riippuen. Täytynee lisätä vielä joukkoon Ford Focus, joka on pärjännyt näille premiumeillekin aika mukavasti testeissä.



    NHB:n jutusta piesti silmään se minunkin havaitsema erittäin ärsyttävä seikka, että nykyään auto-ostoksilla on sellainen olo, että itse tiedän poikkeuksetta autosta enemmän kuin auton myyjä. Vaikka olenkin kiinnostunut autoista, niin kyllä myyjän sentään pitäisi oma tuotteensa tuntea.

      
  • A-Mersu on tosiaan kokeilematta, vaikka ilman muuta kuuluisi joukkoon. Tällä kertaa Mersua en päässyt kuin katselemaan.



    Suomalaiset automyyjät tapansa mukaan haittasivat auton ostamista parhaansa mukaan. Yksikään heistä ei osannut kertoa, että mikä alusta koeajoautossa on. Audissa oli mitä todennäköisimmin juuri tuo FARwd:n mainitsema yhdistelmä. Sisustassa BMW:ssäkin oli jonkin verran somisteita, vakiota leveämmät renkaat ja muuta sälää. Uskoaksi kyseessä on Business Automatic Edition Sport. On muuten melkoinen sanaoksennus tuo nimi, vain turpointterkuuler injection 16v puuttuu. Volvon optioista en tiedä. Se tuntui heti ensimetreistä lähtien sen verran muita heikommalata, ettei mielenkiintoa riittänyt tarkempaan tutkimiseen.



    Itse en Volvosta löytänyt oikein mitään muuta parempaa kuin ulkonäkö. Siinä se pesee saksalaiset helposti. Sisustalataan Volvo oli vään karu, eikä ylivärikäs digitaalimittaristo animaationeen sovi yleisilmeeseen. Nappikeskus on jotenkin sekava. Sekä näytön valikoiden ja perussäätimien käyttäminen oli jotenkin hankalampaa kuin kilpailijoissa. Näytön käyttönappien sijoitus ja ergonomia on huono.



      
  • NHB:

    Volvon optioista en tiedä. Se tuntui heti ensimetreistä lähtien sen verran muita heikommalata, ettei mielenkiintoa riittänyt tarkempaan tutkimiseen.




    Volvo taisi tuntua heikommalta jo ennen ensimmäistäkään metriä. Ennakkoasenteista on vaikea päästä eroon. Jos fanittaa saksalaisia merkkejä, niin vaikeaahan se on hyväksyä, että muuallakin osataan tehdä hyviä autoja.



    Tässä toinen mielipide Volvosta: http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288480350155.html

      
  • No huomenissa saamme lukea TM:n koeajon Volvosta.

      
  • Menee kyllä Off topic, mutta...

    Pisti taas silmään tuossa iltiksen artikkelissa se suunnaton uuden hehkutus.

    Kuinka monta kertaa on luettu että tämä on nyt se malli joka vihdoin nostaa kyseisen merkin uudelle tasolle.

    Sitten taas seuraavan mallisarjan esittelyssä käydään sama rutiini läpi. Uusi malli nostaa taas tuotteen uudelle tasolle kun edeltäjä oli vielä aika heikko esitys.

    Audit ovat nousseet Bemarien tasolle ajo-ominaisuuksissa jokaisen moottorin (taakseppäin) siirron yhteydessä ja jokainen uusi Alffa nousee laadussa saksalaisten kilpailijoiden kantaan.

    Heikkoudet nousevat esille sitten seuraavan mallisarjan esittelyssä.

    Tähän sortuu mielestäni oikeatkin autoalan julkaisut.

      
  • Pauli Petteri:

    Audit ovat nousseet Bemarien tasolle ajo-ominaisuuksissa jokaisen moottorin (taakseppäin) siirron yhteydessä ja jokainen uusi Alffa nousee laadussa saksalaisten kilpailijoiden kantaan.
    Heikkoudet nousevat esille sitten seuraavan mallisarjan esittelyssä.
    Tähän sortuu mielestäni oikeatkin autoalan julkaisut.




    Lehdistö jankkaa kyllä aivan liian usein samoja fraaseja tottumuksesta. Esimerkiksi Bemareiden suuntavakavuus kuuluu tähän kategoriaan. Mutta mitä tulee tähän A3:een, niin omasta mielestäni Audi on ensimmäistä kertaa tehnyt selvästi Bemaria ajettavamman auton. Asetelma kääntyi päälaelleen. On Bemarin vuoro ajaa takaa Audia.

      
  • Hakka pelittää:


    Volvo taisi tuntua heikommalta jo ennen ensimmäistäkään metriä. Ennakkoasenteista on vaikea päästä eroon. Jos fanittaa saksalaisia merkkejä, niin vaikeaahan se on hyväksyä, että muuallakin osataan tehdä hyviä autoja.




    Itse asiassa, odotukseni olivat korkealla hyvän tuntuisen Focuksen ja lehdistön kommenttien jälkeen. Tätä innostusta riitti aina ensimmäiseen risteykseen asti. Volvon muotoilun ja lyhyen toimitusajan vuoksi olisin todellakin halunnut myös ominaisuuksien olevan huipputasoa. Uskon kuitenkin, että jollakin toisella renkaiden ja alustan kombinaatiolla tilanteen on oltava parempi.



    Oletko muuten edes verrannut kyseisiä autoja vai ihanko vain lämpimiksesi avaudut? Jos olet verrannut, niin millainen tuntuma sinulle autojen ajettavuudesta jäi? Jos taasen keskityt vain räkyttämään ja sulkemaan korvasi perustellulta kritiikiltä, niin fanin löydät peilistä.

      
  • mhj:

    No huomenissa saamme lukea TM:n koeajon Volvosta.




    Miksi odottaa huomiseen, kun jo tänään voi käydä ostamassa uusimman Tuulilasin jossa V40 oli koeajossa. Kaikin puolin hyvät arviot sai V40 Tuulilasissa ja kokonaisarvosanana oli lopussa peräti 9.7 p. Takapenkin keskipaikkaa moitittiin, mutta muut moitteet oli aika vähissä.







      
  • NHB:

    Minulla oli tilaisuus verrata A3:a V40:een ja 1-sarjaan. Versiot olivat 122 hv 1.4 TSI, 116iA ja V40 T3. Bemari poikkesi muista automaattivaihteistollaan.




    Toivottavasti keskustelijat eivät rupea kirjoittelemaan omia vertailuitaan tälle palstalle. Minulle riittää autolehtien vertailut, jotka nekin ovat välillä jostain syystä hyvin värittyneitä mieltymysten mukaan.



    Kiitos, NHB, mutta ei kiitos. Ei pysty lukemaan, liian hapokasta.

      
  • A-utoilija,

    kiitos tiedosta.

    Jaksan ihan hyvin odotella tuota tuonnemmas. :smile:

      
  • Manual:

    Toivottavasti keskustelijat eivät rupea kirjoittelemaan omia vertailuitaan tälle palstalle. Minulle riittää autolehtien vertailut, jotka nekin ovat välillä jostain syystä hyvin värittyneitä mieltymysten mukaan.

    Kiitos, NHB, mutta ei kiitos. Ei pysty lukemaan, liian hapokasta.




    Keskustelun aloittaja kysyi nimenomaan palstalaisten kokemuksia. Mitä ihmettä edes teet täällä keskustelupalstalla, jos keskustelu hapottaa ja autolehtien testit riittävät?

      
  • NHB:ltä odotettu kirjoitus! Vag konserni jyrää eikä muista autoista, etenkään Volvosta löydy oikein mitään hyvää. Ei vaikka testit osoittavat täysin toista. Ennakkoasenne paistaa läpi ja vahvasti. Ajettavuus ja laatuvaikutelmakaan eivät kelvanneet, vaikka molemmat ovat olleet erityisen kehun aiheita kokeneiden testaajien mielestä. Tällaiset "testit" eivät tosiaan ole minkään arvoisia ja ne voisi jättää julkaisematta...

      
  • Mitäpä jos Nuori autoilijakin kävisi kokeilemassa autoja, eikä kommentoisi kokemuksiani pelkkien ennakkoasenteidensa perusteella. En muuten edes kritisoinut Volvon laatuvaikutelmaa... Ihan laadukkaan oloinen se sisusta on. Tyyli on vain mun makuun vähän kolkko. Ja mitä tulee lehdistöön, niin Audi on voittanut kaikki näkemäni vertailut. Jos sinulla on parempaa tietoa, niin tuo se toki esiin.



    Jännä havaita kuinka moni arvostelee kokemuksiani, vaikka eivät ilmeisesti ole edes kokeilleet autoja. Käykää kokeilemassa samat autot ja arvostelkaa sitten, jos olette eri mieltä. Olen aivan vakuuttunut, että jos olisitte kokeilleet nuo autot, niin tuskin kirjoittelisitte noin.

      
  • Manual:

    Toivottavasti keskustelijat eivät rupea kirjoittelemaan omia vertailuitaan tälle palstalle. Minulle riittää autolehtien vertailut, jotka nekin ovat välillä jostain syystä hyvin värittyneitä mieltymysten mukaan.




    Olen aivan samaa mieltä. Eräiden lehtien vertailuissakin paistavat toimittajien omat mieltymykset ja mainostajien nuoleskelu jo liiankin selvästi läpi, saati sitten keskustelupalstalla nimimerkkien suojassa kirjoittelevien merkkifanaatikkojen.



    Tällaisten tietynväristen lasien läpi kirjoitettujen Audi-BMW-Volvo -amatöörivertailujen informaatioarvo on pyöreä nolla. Toivottavasti kukaan palstaa lukeva ei ota niitä tosissaan.







      
  • Kyllä on taas hienoja esimerkkejä ennakkoluuloista tarjolla. Vaikken ole autoa nähnytkään niin tiedän paremmin.

    :lol:

    Miten voi olla kiinnostavampaa arvioida toisia kommentoijia kuin autoja?

    Kyllä täällä olisi tarkoitus jakaa näkemyksiä ja vielä mieluummin kokemuksia autoista.

    Jos omat näkemykset rajoittuu siihen että joku on tyhmä, niin se ehkä kertoo enemmän sinusta kuin arvostelun kohteesta. Näiden näkemysten anti auto-sivustolle on varsin heikko.



    Mitä tästä opittiin: Toisilla menee hermot jos juku pitää Audia Volvoa parempana.

      
  • Mitä "vernon vili" miettinee? :smile:



    Toivottavasti saa tilaisuuden omakohtaiseen Audi A3:n koeajoon.



      
  • On päivänselvää, että Volvo tai mikä tahansa auto on perusrengastuksella melko "laimea" ajettava. Ei ole järkevää verrata perusalustaista autoa normirenkain, johonkin urheilualustalla ja matalaprofiilisilla renkailla varustettuun kilpailijaan. Tosin ei kai NHB muuta väittänytkään. Kyllä oma Audinikin muuttuu todella paljon korkeammilla talvirenkailla ajettaessa.



    Volvoa en ole ajanut, mutta itse uskoisin eri testien perusteella, että Volvo on tapansa mukaan parhaimmillaan matka-ajossa ja Audi on parempi mutkatiellä. Volvon sisustus on taas omaan makuuni edellee luokan tyylikkäin Audin kanssa, on enemmänkin makuasia kummasta pitää.



    En ole tarkemmin hinnastoja tutkinut, mutta uskoisin että Volvon yksi vahvuus on jälleen siinä, että sen saa varusteltua melko kattavasti sopuhintaan. Jos autot varustaa hiemankin paremmin nahkaisin urheiluistuimin, yms., niin Audin hinta karkaa kauas Volvon hinnoista.

      
  • Lehtien koeajot ovat ihmisten tekemiä, joten sellaisiin epämääräisesti mitattaviin asioihin suhtaudun tietyllä varauksella.



    Hyvin perusteltu oma mielipide,kuten NHB:llä, on ihan mukavaa luettavaa,ja koska en noita autoja Bemaria lukuunottamatta ole ajanut,niin en hirveästi voi vastaankaan väittää. Ainakin itse luen mielelläni muiden kommentteja koeajolta ja onhan tässä vuosien aikana oppinut tuntemaan kirjoittajat joiden jutut kannattaa jättää väliin.



    Ulkonäköön Audi olisi ehkä voinut tuoda enemmän särmää, mutta jollain toisella tapaa kuin Volvossa josta en henkilökohtaisesti pidä. Mutta tämä on vain minun mielipiteeni.



    Mutta hieman työt taas haittaa harrastuksia niin paljon että koeajokierros lykkääntyy tuonnemmaksi.

      
  • Ihan viihteellinen kirjoitus, mutta kuten monet jo arvasivatkin ennen lukemista, NHB'n asenne oli ennakkoon tiedossa; Volvo ei ole koskaan loistanut missään, VAGissa ei ole koskaan ollut oikeastaan mitään vikaa ja bimmeri on pakollinen väliinputoaja.



    Harmi sinällänsä, sillä olisi mukava kuulla jonkun ennakkoasenteettoman arviot samoista autoista. Volvo on saanut paljon hehkutusta varsinkin ajettavuudestaan, mutta se ei tarkoita että se olisi paras, voi olla huonoin. Hehkutusta NHB'lta Volvo sai "ajettavuuden osalta ensimmäiseen risteykseen". On se velho.



    Jokaisella kuitenkin oikeus ennakkoasenteisiinsa, niistä on selvästi vaikea päästä.



    Odotellaan lehtien vertailuja...

      
  • NHB:

    Manual:
    Toivottavasti keskustelijat eivät rupea kirjoittelemaan omia vertailuitaan tälle palstalle. Minulle riittää autolehtien vertailut, jotka nekin ovat välillä jostain syystä hyvin värittyneitä mieltymysten mukaan.

    Kiitos, NHB, mutta ei kiitos. Ei pysty lukemaan, liian hapokasta.


    Keskustelun aloittaja kysyi nimenomaan palstalaisten kokemuksia. Mitä ihmettä edes teet täällä keskustelupalstalla, jos keskustelu hapottaa ja autolehtien testit riittävät?




    Pointtini oli, että kokemuksesi A3:sta ovat ok, ja ne luinkin, mutta vertailusi muihin merkkeihin on minulle liikaa.

      
  • NHB:

    Manual:
    Toivottavasti keskustelijat eivät rupea kirjoittelemaan omia vertailuitaan tälle palstalle. Minulle riittää autolehtien vertailut, jotka nekin ovat välillä jostain syystä hyvin värittyneitä mieltymysten mukaan.

    Kiitos, NHB, mutta ei kiitos. Ei pysty lukemaan, liian hapokasta.


    Keskustelun aloittaja kysyi nimenomaan palstalaisten kokemuksia. Mitä ihmettä edes teet täällä keskustelupalstalla, jos keskustelu hapottaa ja autolehtien testit riittävät?




    Pointtini oli, että kokemuksesi A3:sta ovat ok, ja ne luinkin, mutta vertailusi muihin merkkeihin on minulle liikaa.

      
  • En ole uutta A3:a ajanut, mutta se edustaa samaa uuttaa Audin linjaa kuin uusin A6. Ainakin sen suhteen on turha puhua mistään Bemarin ylivoimasta, erittäin tasapainoinen ja hyvä ajettava tuo Audi on.



    A-Mersu on noista minusta se kiinnostavin uutuus, sen aion käydä ajamassa vaikka en tuon luokan autoa ole hankkimassakaan.

      
  • Ajattelija2011:

    On päivänselvää, että Volvo tai mikä tahansa auto on perusrengastuksella melko "laimea" ajettava. Ei ole järkevää verrata perusalustaista autoa normirenkain, johonkin urheilualustalla ja matalaprofiilisilla renkailla varustettuun kilpailijaan. Tosin ei kai NHB muuta väittänytkään. Kyllä oma Audinikin muuttuu todella paljon korkeammilla talvirenkailla ajettaessa.

    Volvoa en ole ajanut, mutta itse uskoisin eri testien perusteella, että Volvo on tapansa mukaan parhaimmillaan matka-ajossa ja Audi on parempi mutkatiellä. Volvon sisustus on taas omaan makuuni edellee luokan tyylikkäin Audin kanssa, on enemmänkin makuasia kummasta pitää.

    En ole tarkemmin hinnastoja tutkinut, mutta uskoisin että Volvon yksi vahvuus on jälleen siinä, että sen saa varusteltua melko kattavasti sopuhintaan. Jos autot varustaa hiemankin paremmin nahkaisin urheiluistuimin, yms., niin Audin hinta karkaa kauas Volvon hinnoista.




    Renkaat varmasti vaikuttavat. Ikävä kyllä tyytyminen oli siihn mitä tarjolla oli. Mutta huolestuttavaa oli Volvon pintakovuus. Jos vakioalustalla ja kapeilla renkailla auto on kilpailijoitaan epämukavampi, niin silloin sporttisemmat renkaat eivät kompromissia pelasta.



    Matka-ajossa Volvon rauhallisempi käytös ja hitaampi ohjaus ovat varmasti ok. Toisaalta, en kokenut Audin tai edes Bemarin olevan millään tavalla liian rauhaton suoraan ajettaessa. Molemmat menivät juuri sinne minne ratilla osoittaa. Audilla sama käytös säilyi kovissakin kaarrenopeuksissa, Bemarin hallinta oli hankalampaa vastaavissa tilanteissa.



    Volvon varustepaketit tullenevat varmaan kilpailijoitaan edullisemminksi. Omalla kohdallani verottomuus tasoittaa eroja.

      
  • Bugracer:

    Ihan viihteellinen kirjoitus, mutta kuten monet jo arvasivatkin ennen lukemista, NHB'n asenne oli ennakkoon tiedossa; Volvo ei ole koskaan loistanut missään, VAGissa ei ole koskaan ollut oikeastaan mitään vikaa ja bimmeri on pakollinen väliinputoaja.

    Harmi sinällänsä, sillä olisi mukava kuulla jonkun ennakkoasenteettoman arviot samoista autoista. Volvo on saanut paljon hehkutusta varsinkin ajettavuudestaan, mutta se ei tarkoita että se olisi paras, voi olla huonoin. Hehkutusta NHB'lta Volvo sai "ajettavuuden osalta ensimmäiseen risteykseen". On se velho.

    Jokaisella kuitenkin oikeus ennakkoasenteisiinsa, niistä on selvästi vaikea päästä.

    Odotellaan lehtien vertailuja...


    Ja sinäkö kirjoitat nyt ilman ennakkoasenteita? Tuomitset minut ilman mitään kokemusta aiheesta. Monessain suhteessa faktasi ovat hukassa. Kirjoitin monen kertaan pitäväni Volvon muotoilusta eniten. Samoin olen moneen kertaan kirjoittanut vähemmän mairittelevia kommentteja Audista. Edeltäjänsä kun ei tarjonnut mielestäni oikein mitään parempaa kuin Golf, eikä kummankaan ajettavuus ollut missään suhteessa nautittava. Uusi malli on aivan toista maata. Aikaisemmin pidin BMW:n Miniä kompaktien selvästi parhaana ajettava. Nyt uusi A3 on ajettavuudeltaan suurin piirtein yhtä hyvä.



    Oletko sinä niitä, joilla ei ole omia mielipiteitä? Jos joku lehti kehuu jotain tuotetta, niin onko oltava samaa mieltä? Nythän tilanne on se, että vertailin kolmea autoa, joita kaikkia on varmasti kehuttu eri lehdissä. Vain yksi voi olla paras. Tällä kertaa Audi nosti riman todella korkealle. Jos jossain vertailussa Volvo on arvosteltu ajettavuudeltaan Audia paremmaksi niin kerro heti. Muutoin voisit hakea omia kokemuksiasi aiheesta ennen kuin alat valittamaan pelkkein ennakkoasenteiden voimalla.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit