Uusi Audi A3

173 kommenttia
1235
  • A-sarjan tuli tuotantoon 1997 loppuvuodesta (syyskuu) ja oli etuvetoinen alusta alkaen. Ruotsalaisten hirvenväistö kokeessa kippaama auto sai huomiota osakseen mutta täytyy todeta, että kyseisessä testissä olisi mennyt korkeita autoja muitakin ympäri esim katumaastureita. Yhdeksi syyksi todettiin renkaat jotka vaihtuivat matalempi profiilisiin myöhemmin, ESP tuli vakiovarusteeksi myöskin monien muiden uudistusten ohessa.

      
  • tracktest:

    A-sarjan tuli tuotantoon 1997 loppuvuodesta (syyskuu) ja oli etuvetoinen alusta alkaen. Ruotsalaisten hirvenväistö kokeessa kippaama auto sai huomiota osakseen mutta täytyy todeta, että kyseisessä testissä olisi mennyt korkeita autoja muitakin ympäri esim katumaastureita. Yhdeksi syyksi todettiin renkaat jotka vaihtuivat matalempi profiilisiin myöhemmin, ESP tuli vakiovarusteeksi myöskin monien muiden uudistusten ohessa.




    On perin kummallista, että Tracktest puolustelee Daimler-Benzin osalta sellaista, jonka tehtaan johto hyväksyi ja kehittelyosastolta potkittiin pois henkilö, joka oli vastuussa auton suunnittelusta, koska jätti huomiotta tärkeän osan eli väistökokeet. "Yhdeksi syyksi" ei tehtaan johto enää pannut renkaita. On otettava huomioon tuo myöhempia versioita varten kehitetty 20 cm välitila alustan päällä, joka tietenkin korotti mallin painopistettä reilusti ilman mitään muuta kuin ilmaa.



    Yritykset ovat kuten fyysiset henkilöt: Koettavat hätävalhein päästä pälkähästä. Niinhän kävi Daimler-Benzin osalta hienojen autojen ruostuminen 90-luvun lopulta -00-luvun alkupuolle saakka. Ei haluttu korvata ruostumista, huolloista ja 30-vuotisesta ruostetakuusta huolimatta, ennen kuin myöhemmin tunnustettiin peltipuristusten yhteydessä tulleet terävät leikkuupinnat, joihin sitten jäi vain olematon maalikerros. Sukupolven vaihto yrityksen johdossa.



    Ohjeena Tracktestille: Älä ihmeessä ota vastuullesi sellaista, jotka Daimler-Benz itse asiaa tutkittuaan tunnustaa ilman verukkeita hätävalhekierroksen jälkeen.

      
  • KAP1936:

    Ohjeena Tracktestille: Älä ihmeessä ota vastuullesi sellaista, jotka Daimler-Benz itse asiaa tutkittuaan tunnustaa ilman verukkeita hätävalhekierroksen jälkeen.




    Ole huoleti, en ota vastuulleni mitään esittämääsi.



    Provosoituminen ja provoaminen on täällä keskusteluissa hyvin säännönmukaista jopa hyväksyttävää, on kuitenkin parempi ettei tee tietoisesti kumpaakaan sillä se ei johda muuta kuin huonoihin avauksiin ja vastauksiin.



    MB:n syväluotaavan lähihistorian tonkiminen näyttää olevan joillekin tahoille lähtemätön kokemus jota pitää tavan takaa toistaa, ettei vaan jää keneltäkään huomiotta. On toki tuttu juttu että näin on käynyt mutta merkillä kuin merkillä lienee omat juttunsa joita tietyn ajan merkkikohtaisiksi vioiksi voi hyvällä syyllä kutsua. Tässä kohtaa nykyiset tehtaan johtajat ovat parempia johtajia, koska virheet tunnustetaan helpommin. Salailu ja kieltäminen on vain piinaa pitkittävä ja loppupeleissä täysin turhaa, sillä totuus tulee julki ennemmin tai myöhemmin.

      
  • tracktest:

    KAP1936:
    Ohjeena Tracktestille: Älä ihmeessä ota vastuullesi sellaista, jotka Daimler-Benz itse asiaa tutkittuaan tunnustaa ilman verukkeita hätävalhekierroksen jälkeen.


    Ole huoleti, en ota vastuulleni mitään esittämääsi.

    Provosoituminen ja provoaminen on täällä keskusteluissa hyvin säännönmukaista jopa hyväksyttävää, on kuitenkin parempi ettei tee tietoisesti kumpaakaan sillä se ei johda muuta kuin huonoihin avauksiin ja vastauksiin.

    MB:n syväluotaavan lähihistorian tonkiminen näyttää olevan joillekin tahoille lähtemätön kokemus jota pitää tavan takaa toistaa, ettei vaan jää keneltäkään huomiotta. On toki tuttu juttu että näin on käynyt mutta merkillä kuin merkillä lienee omat juttunsa joita tietyn ajan merkkikohtaisiksi vioiksi voi hyvällä syyllä kutsua. Tässä kohtaa nykyiset tehtaan johtajat ovat parempia johtajia, koska virheet tunnustetaan helpommin. Salailu ja kieltäminen on vain piinaa pitkittävä ja loppupeleissä täysin turhaa, sillä totuus tulee julki ennemmin tai myöhemmin.




    To Be or Not To Be, that's the question.

    Olen saanut selville sen mikä hypoteesini tarkoitus olikin.

    On vain yllättävää kuinka moni autokaupassa toimeentulonsa saava puolustaa kantaansa henkeen ja vereen, piiloutuen nimimerkin taakse.



    I have got what I wanted to get. You can now sleep well tonight and have a good Sunday with much recreation!

      
  • KAP1936:

    A-sarja ei ollut etuvetoinen alkujaan. Lue TM 14/05.
    Tottumus on toinen luonto kuten sanotaan. Sitä ei itse huomaa.


    Kerrotko vielä mistä kyseisen lehden artikkelista tulit tuohon päätelmään?

      
  • Bugracer:

    NHB'n asenne on niin läpinäkyvä, että se ei sarkastisen sävyn alle piiloudu.

    Esim Volvon paras taloudellisuus johtuu vain välityksistä, mutta sen vaikutuksesta sitkeyteen NHB ei mainitse mitään. Tämä on ollut NHB'n Volkkari paras, Volvo huonoin linja jo pitkään.

    Näistä saa aina hyvät naurut. :grin:




    Nimimerkit Bugracer, NHB ja Tracktest voivat hyvin paljastaa,etta ovat hevoskauppiaita eikä objektiivisuutta tarjoilevia kuluttajia.

      
  • KAP1936:


    Nimimerkit Bugracer, NHB ja Tracktest voivat hyvin paljastaa,etta ovat hevoskauppiaita eikä objektiivisuutta tarjoilevia kuluttajia.




    Se arvaus meni ainakin metsään tämän palstan sherlockeille tyypilliseen tapaan. Kannattaako yrittää arvailla jos lahjat eivät riitä?

      
  • Miten tämän ketjun keskustelut liittyy aiheeseen "Uusi Audi A3"?

      
  • NHB:

    KAP1936:

    Nimimerkit Bugracer, NHB ja Tracktest voivat hyvin paljastaa,etta ovat hevoskauppiaita eikä objektiivisuutta tarjoilevia kuluttajia.


    Se arvaus meni ainakin metsään tämän palstan sherlockeille tyypilliseen tapaan. Kannattaako yrittää arvailla jos lahjat eivät riitä?




    Second to that!!! Joskus on helppoa olla samaa mieltä NHB'n kanssa :hug:

      
  • Satuin katsomaan Start ohjelmaa jossa Audi A3 oli koeajossa. En nyt sitä testaajan nimeä muista mutta hän totesi että edellisessä ohjelmassa ollut Volvo V40 on hänen mielestään paras Volvo ajaa, mutta kun ajoi Audilla, se oli vieläkin parempi. Eli jos uusi Volvo on noin erinomainen, ja Audi pistää paremmaksi, täytyy uutuuden olla pieneksi autoksi hyvä.

      
  • happohui:

    Miten tämän ketjun keskustelut liittyy aiheeseen "Uusi Audi A3"?




    Tässä taas näkee keskustelupalstan tason :lol: .Ensinmäisellä sivulla oli asiaa , mutta siihen se sitten jäikin . Täyttä potaskaa koko ketju taas näemmä .

      
  • vernon vili:

    Kävikö kukaan palstan väestä kokeilemassa viikonloppuna? Kokemuksia? Ja jätetään kerrankin teini keskustelutaso sivuun. Elämäntilanne on tällähetkellä se;että auton käytö on todella vähäistä, eli tuon kokoluokan auto kiinostaa.


    Toivottavasti TM ottaa auton koeajettavaksi.

    Jos ei oteta TM:n "Ajettua" artikkeleja huomioon, A3:sta on viimeinen artikkeli vuodelta 2005 (TM 14) "Pienet laatuautot"-vertailu.

    >> Vertailu 14/2005 <<

      
  • TM-koeajo tulee numeroon 22/2012, joskus marraskuun lopulla. Luvattu numerossa 20/2012 sivulla 12.

      
  • Aika onneton auto, alusta pintakova, puskee rajusti liukkailla ilmeisesti niin keulapainoinen ja tunnoton ohjaus keskialueelta. Moottori käy rumasti.

      
  • ElmanCCOO:

    Aika onneton auto, alusta pintakova, puskee rajusti liukkailla ilmeisesti niin keulapainoinen ja tunnoton ohjaus keskialueelta. Moottori käy rumasti.






    Itse olen aikalailla eri mieltä kanssassi. Ajoin A3 Compact Sport 1.4 TFSI:n ja mielestäni auton ajo-ominaisuudet ovat hyvät. Vaikka koeajoautossa oli kovempi sport-alusta ja 17" vanteet, en pitänyt alustaa mitenkään pintakovana. Myös bensamoottorin käyntiääni oli hiljainen ja sisämelukin ihan kohtuullisella tasolla.



    Harmi vaan, että auton ulkonäkö on niin tylsä.

      
  • jarsaman:

    ElmanCCOO:
    puskee rajusti liukkailla ilmeisesti niin keulapainoinen

    mielestäni auton ajo-ominaisuudet ovat hyvät


    Hyviä on monenlaisia, mutta puskeeko se liukkaalla vai ei?

      
  • 740 GLE:

    jarsaman:
    ElmanCCOO:
    puskee rajusti liukkailla ilmeisesti niin keulapainoinen

    mielestäni auton ajo-ominaisuudet ovat hyvät

    Hyviä on monenlaisia, mutta puskeeko se liukkaalla vai ei?




    Moi 740 GLE



    Kaveri on menossa torstaina koeajamaan A3:n. Pyysi minua mukaan. Ehdin jo kieltäytyä, mutta tämä asia alkoi niin paljon kiinnostamaan minua, että menen sittenkin mukaan.



    Kerron loppuviikolla oman ja kaverin mielipiteen auton ajo-ominaisuuksista liukkaalla .... sillä varauksella tietenkin, että torstaina on liukasta Etelä-Suomessa.

    :smirk:



    Kaveri on huomattavasti räväkämpi kuljettaja kuin minä ja omistaa edellisen mallin A3:n .. katsotaan mitä mieltä hän on.





      
  • Kuten toisessa keskustelussa. A3 on tylsimmän näköinen Audi!

    Mutta onneksi sitä ei A3:ksi millään tunnista.

    http://www.autowiki.fi/index.php/Audi_A3

      
  • Millaisia havaintoja TM on tehnyt koeajossaan? "Varjolehti" tuntuu tehneen pitkälti samoja havaintoja kuin mitä itse tein: https://www.youtube.com/watch?v=5Ao4tE8i3ug&feature=youtu.be



    Havaintojani kritisoineet tuntuvat olevan hiljaa. Kertooko se siitä, ettette testeistä ja vertailuista löytäneetkään tukea kritiikillenne?

      
  • 740 GLE:


    Hyviä on monenlaisia, mutta puskeeko se liukkaalla vai ei?




    Audi sai tänään kyytiä ja ei A3 kyllä mitenkään ihmeellisesti liukkaalla puske (ei se tietenkään mikään 4-veto ole) Huomattavasti paremmin se kulki kuin vanhempi malli. Koeajoautossa oli uudet 16 tuumaiset nastarenkaat, joten siitä tietenkin tuli vähän eroa verrattuna tähän kaverin vanhempaan A3:een.



    Suurimmat erot vanhaan malliin ovat tyylikkäämpi sisustus ja huomattavasti pienempi sisämelu.



    Koeajossa oli 3-ovinen malli. Se 5-ovinen tulee ajettavaksi vasta joskun ensi vuoden puolella.



    Kaverin kommentti oli, että vaikka tekniikka ja sisustus on mennyt paljon eteenpäin verrattuna vanhempaan malliin, niin ei hän kyllä tähän vaihda. Jotain särmää olisi kuulemma myös ulkomuotoonkin kaivattu.

      
  • Jaskaaaaa:

    Suurimmat erot vanhaan malliin ovat tyylikkäämpi sisustus ja huomattavasti pienempi sisämelu.


    Tällä minun listalla A3 sijoittui sijalle 186 (melu edessä nopudella 120 km/h).



    Kymmenen vuotta sitten mitattu A2 on sijaluvulla 163.

    BMW116i sijalla 83.

      
  • Jaskaaaaa:



    Audi sai tänään kyytiä ja ei A3 kyllä mitenkään ihmeellisesti liukkaalla puske




    Kuten tuossa Teknarin videossa sanotaan: poikeuksellisena etuvetoseks autoks ei juur aliohjaa.



    Näkyypä tuolla olevan myös V40:https://www.youtube.com/watch?v=pe9DSK9nphg



    Siinä missä testaaja kehuu Audin ohjauksen hyvää tuntumaa ja välitöntä reagointia sekä alustan minimaalista kallistelua, Volvon ahjauksessa on pieni viive ja kori kallistelee jonkin verran. Samoin terävissä kuopissa ja poikittaissaumoissa kaivattiin hieman lisää mukavuutta Volvon alustaan. Eivätkö nämä ole aivan samat havainnot kuin mistä kirjoitin aikaisemmin? Onko taas testattu väärin, väritetty totuutta vai missä tällä kertaa klikkaa?

      
  • NHB:

    Siinä missä testaaja kehuu Audin ohjauksen hyvää tuntumaa ja välitöntä reagointia sekä alustan minimaalista kallistelua, Volvon ahjauksessa on pieni viive ja kori kallistelee jonkin verran.




    Makuasioita. Ilta-Sanomien koeajossa A3:n ohjaus ei saanut kehuja, vaan tarkkuus puuttuu ja vaste on keinotekoinen. V40:n ohjauksesta ei sen sijaan löydetty mitään moitittavaa.

      
  • Hakka pelittää:


    Makuasioita. Ilta-Sanomien koeajossa A3:n ohjaus ei saanut kehuja, vaan tarkkuus puuttuu ja vaste on keinotekoinen. V40:n ohjauksesta ei sen sijaan löydetty mitään moitittavaa.




    Testasiko Ilta-Sanomat saman auton eli lyhyemmän mallin sporttialustalla?

      
  • Kävin tänään ajamassa tuon A3'n ja kelpo autohan se on. Tosin en voi kyllä yhtyä NHB'n hehkutukseen esim eroissa Volvoon, autot ovat hyvin tasaväkisiä.



    Kuten jo mainittiin, iltis on NHB'n kanssa eri mieltä varmaankin testattu väärin? On aika hauskaa lukea miten fanilasien avulla löytää vain omia mielipiteitään tukevia arvosteluja.

      
  • Bugracer:


    Kuten jo mainittiin, iltis on NHB'n kanssa eri mieltä varmaankin testattu väärin? On aika hauskaa lukea miten fanilasien avulla löytää vain omia mielipiteitään tukevia arvosteluja.




    Pyydän vielä kerran, jos et ole aikaisemmin sattunut pyyntöäni ymmärtämään: tuo esiin niitä vertailuja, jotka osoittavat kirjoitukseni p##kapuheeksi ja havaintoni fanilasien värittämiksi. Eipä ole toistaiseksi näkynyt muuta kuin allekirjoittaneen leimaamista.



    Eurooppalaisia autolehtiä en täällä voi lukea. Paikallisiin lehtiin uutuudet tulevat myöhässä, eikä testien laatu ole monessa asiassa kummoinen. Ilta-Sanomia en lue missään tapauksessa edes Suomessa ollessani. Saatavillani on siis hyvin rajoitettu määrä testejä. Nuo kyseiset videot löysin, kun kokeilin löytyisikö netistä kommentteja TM:n koeajosta. Ei löytynyt. Taisinpa kysyä niitä täältäkin.



    Kovasti kyllä jaksat haukkua minua, mutta aika vähän sieltä mitään perusteita tuntuu löytyvän kritiikillesi. Sekään ei tunnu tahtia hidastavan, vaikka joku journalisti löytää täysin samat erot kuin minäkin.

      
  • NHB:

    Bugracer:

    Kuten jo mainittiin, iltis on NHB'n kanssa eri mieltä varmaankin testattu väärin? On aika hauskaa lukea miten fanilasien avulla löytää vain omia mielipiteitään tukevia arvosteluja.


    Pyydän vielä kerran, jos et ole aikaisemmin sattunut pyyntöäni ymmärtämään: tuo esiin niitä vertailuja, jotka osoittavat kirjoitukseni p##kapuheeksi ja havaintoni fanilasien värittämiksi. Eipä ole toistaiseksi näkynyt muuta kuin allekirjoittaneen leimaamista.

    Eurooppalaisia autolehtiä en täällä voi lukea. Paikallisiin lehtiin uutuudet tulevat myöhässä, eikä testien laatu ole monessa asiassa kummoinen. Ilta-Sanomia en lue missään tapauksessa edes Suomessa ollessani. Saatavillani on siis hyvin rajoitettu määrä testejä. Nuo kyseiset videot löysin, kun kokeilin löytyisikö netistä kommentteja TM:n koeajosta. Ei löytynyt. Taisinpa kysyä niitä täältäkin.

    Kovasti kyllä jaksat haukkua minua, mutta aika vähän sieltä mitään perusteita tuntuu löytyvän kritiikillesi. Sekään ei tunnu tahtia hidastavan, vaikka joku journalisti löytää täysin samat erot kuin minäkin.




    Ei kannata hiiltyä. Jos mielestäsi haukuin sinua pyydän anteeksi. Joskus kirjoitustyylini on tarpeettoman provosoiva.



    Kuten jo Hakka Pelittää mainitsi, iltiksen koeajo antoi päinvastaisen kuvan autojen ajettavuudesta kuin omasi. Toin tuon esille ja mielestäni tämä on peruste kritiikilleni kirjoituksiasi kohtaan.



    Kerrotko puolestasi faktaa missä testissä "Volvon hauskuus loppuu ensimmäiseen risteykseen"? Puolueellisuudestasi kielii se että vaikka Volvon ajettavuutta on paljon kehuttu, tuo on oma linjasi ja et löytänyt autosta mitään merkittävää positiivista.



    Sen sijaan tuot heti esille kun löydät jonkun testin joka puolustaa väitteitäsi. Onko se itsetuntokysymys että oman mielipiteen järkevyyttä pitää noin voimakkaasti perustella vielä senkin jälkeen kun jokainen on kertonut näkemyksensä aikoja sitten?



    Autoissa on eroja vaikka ne koko ajan ovatkin pienempiä. Olet selvästikin sitä mieltä että A3 on luokkansa paras auto. Voi ollakin ja kunnioitan mielipidettäsi, mutta ei kaikkien tarvitse jakaa sitä, eikä se tee siitä (mielipiteestäsi) yhtään parempaa vaikka kuinka linkittelisit tänne testejä.

      
  • Jaskaaaaa:



    Kaverin kommentti oli, että vaikka tekniikka ja sisustus on mennyt paljon eteenpäin verrattuna vanhempaan malliin, niin ei hän kyllä tähän vaihda. Jotain särmää olisi kuulemma myös ulkomuotoonkin kaivattu.




    Tuohon lauseeseen on kiteytetty kaikki oleellinen A3:sta.



    Itse en pysty oikein ymmärtämään miksi Audeista tehdään nykyään niin tylsiä muotoilullisesti, että useammankin mallin voi unohtaa valintalistalta jo sen takia suoralta kädeltä. Tämän luokan valinnan tekisin kaksikosta MB A-sarja ja V40 ja A3:n voisin toki mielenkiinnon vuoksi koeajaa, mutta ei noin tylsää autoa kiinnostaisi omistaa. MB A-sarjassa ja V40:ssä sen sijaan on jotain särmää, joka houkuttaisi ne omistamaankin.

      
  • Penteles:

    Jaskaaaaa:
    Suurimmat erot vanhaan malliin ovat tyylikkäämpi sisustus ja huomattavasti pienempi sisämelu.

    Tällä minun listalla A3 sijoittui sijalle 186 (melu edessä nopudella 120 km/h).

    Kymmenen vuotta sitten mitattu A2 on sijaluvulla 163.
    BMW116i sijalla 83.




    Tuo sinun listasi on aika korutonta kertomaa. Olen myös ajanut 1-sarjan Bemarin tässä ihan lähiaikoina ja pidin sitä huomattavasti meluisampana kuin A3:sta.



      
  • Jaskaaaaa:

    Penteles:
    Jaskaaaaa:
    Suurimmat erot vanhaan malliin ovat tyylikkäämpi sisustus ja huomattavasti pienempi sisämelu.

    Tällä minun listalla A3 sijoittui sijalle 186 (melu edessä nopudella 120 km/h).

    Kymmenen vuotta sitten mitattu A2 on sijaluvulla 163.
    BMW116i sijalla 83.


    Tuo sinun listasi on aika korutonta kertomaa. Olen myös ajanut 1-sarjan Bemarin tässä ihan lähiaikoina ja pidin sitä huomattavasti meluisampana kuin A3:sta.


    Kuten täällä on aiemminkin todettu ei dB-mittaus pysty mittaamaan kuten ihmiskorva. Lisäksi ihmiset kuulevat äänen eri tavalla. Toista ärsyttää eri äänet kuin toista. Lisäksi autoissa oleva rengastus vaikuttaa meluun kuten tien pintakin. Kun käy koeajamassa autoja, kannattaisi ajaa aina sama lenkki niin tien pinnan vaikutus kumoutuisi vertailussa.



    Listallani olevat autot on ajettu samanlaisella tiepinnalla joten dB-lukemat ovat siltä osin vertailukelpoiset.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit