BMW 4-sarjan Gran Coupe

140 kommenttia
124
  • surffari:

    jaakkon78:
    surffari:
    varuste-eroja sedaniin, mitä nyt nopsaan löysin: bussines tomaatti
    - 17" vanteet, reilu tonni
    - sporttipenkit 700
    - xenonit 900
    - servotronic, mikä lieneekään, 300
    - urheilunahkaratti 150
    - sadetunnistin 170

    eli joku reilu 3000 varusteita ja jos hinta on 318da 41k ja 418da 48k niin noin €4k muotoilulisä


    Xenonit kuuluu kyllä nykyisen 3-sarjan farkun ja sedaninkin Business-pakettiin. Kuuluivat jo ihan alusta alkaen.



    xenonit tosiaan oli, ja niin oli aluvanteetkin samat 16" vaikka teknisissä tiedoissa oli soviteltu 318d:lle 17" vanteita.

    eli ehkäpä noin €6000 muotoilulisää. melko tuhdisti.

    sinänsähän tuo ei ole yhtään urheilullisempi kuin 318d vaan käytännössä hintalisällä halutaan saada tuosta harvinaisempi ettei tule joka kadunkulmassa vastaan ja parkkiksella tartte pohtia että mikäs se näistä olikaan, mikäs se rekkari...

    taisi kolmos-bemuja sedanina mennä kumminkin kaupaksi jo saman verran kuin jotain sedan-corollaa, eli yhtä ekslusiivisia.




    Mistähän mahtas johtua, että ykköstä ja kolmosta on joka paikka täynnä... No vaikkapa siitä, että kohta 1,5 vuotta 3-sarjan bemuun on saanut ilmaiseksi automaatin. Viime keväänä oli kuukausia kampanja, jossa automaatin lisäksi sai kalliin tehdasasenteisen navigaattorin ilmaiseksi. Neliveto on ollut muutamia kertoja tarjouksessa 499 euron hintaan. Rahoitustarjous 2-2,9% korolla. Täyskaskoja tarjottu 50 euron vuosimaksulla (ensimmäinen vuosi tuolla hinnalla). Mainontaa jatkuvasti lehdissä, netissä, radiossa ja telkkarissakin entistä useammin.



    Ei ihme, että kauppa käy.



    Tosin ilmeisesti suurin osa on liisareita tai sitten bemarinostajat on pääasiassa tosi pihejä 1- ja 3-sarjaa ostaessaan, koska lähes kaikki autot on valkoisia tai tavallisia mustia. Metalliväriin ei satsaa juuri kukaan. Samaten moni ottaa vaan Business paketin ja ehkä urheiluistuimet myyjän painostuksesta, mutta siinä olikin sitten kaikki lisävarusteet. Jo on nuukaa touhua.

      
  • Niin ja kyllä 3GT:n ja 4 coupen sekä 4 Gran Coupen kesärenkaat ja kesäpyörissä tehtaalta tulevat vanteet on vakiona 17-tuumaiset (rengaskoko 225/50R17) ja ne on sitä myös pienimmillä koneilla.



    Rengaskoko on yksi asia mikä erotta nuo mallit 3-sarjan sedanista ja farkusta, joissa pienin mahdollinen vakiokoko tehtaalta tulevissa kesärenkaissa on 205/60R16 niissä moottoriversioissa mihin ne mahtuvat.



    Toki varmasti johonkin 4 Gran Coupeenkin menee 205/60R16 alle 18d:n, 20d:n ja 20i:n yhteydessä, koska ne menee hyvin 3-sarjan sedanin ja farkunkin alle, jos moottori on jokin noista mainituista eikä auto ole M-Sport paketilla.

      
  • Niin ja kyllä 3GT:n ja 4 coupen sekä 4 Gran Coupen kesärenkaat ja kesäpyörissä tehtaalta tulevat vanteet on vakiona 17-tuumaiset (rengaskoko 225/50R17) ja ne on sitä myös pienimmillä koneilla.



    Rengaskoko on yksi asia mikä erotta nuo mallit 3-sarjan sedanista ja farkusta, joissa pienin mahdollinen vakiokoko tehtaalta tulevissa kesärenkaissa on 205/60R16 niissä moottoriversioissa mihin ne mahtuvat.



    Toki varmasti johonkin 4 Gran Coupeenkin menee 205/60R16 alle 18d:n, 20d:n ja 20i:n yhteydessä, koska ne menee hyvin 3-sarjan sedanin ja farkunkin alle, jos moottori on jokin noista mainituista eikä auto ole M-Sport paketilla.

      
  • Tosin ilmeisesti suurin osa on liisareita tai sitten bemarinostajat on pääasiassa tosi pihejä 1- ja 3-sarjaa ostaessaan, koska lähes kaikki autot on valkoisia tai tavallisia mustia. Metalliväriin ei satsaa juuri kukaan.




    En minä tuota kyllä yhtään ihmettele. Valkoinen ja musta sopii hyvin Bemareihin, eli itsekin saattaisin ottaa jomman kumman värin, vaikka saisin metallivärin ilmaiseksi. Ja luultavasti metalliväri on kaiken lisäksi älyttömän hintainen.



    Muut varusteet ovat sitten asia erikseen.

      
  • Kyllä minä olen ainakin ollut erittäin tyytyväinen siihen, että panostin 1500,00 euroa bemarin metalliväriin. Tämä on nyt toinen bemari minulla, jossa on metalliväri ja vaikka tähän on lentänyt kiviä ja nastoja konepeltiin, niin näkyy bemarin käyttämänä lakkaus ja maali olevan erityisen vahvaa. Maali ei ole lohkeillut mistään ja naarmuttomanakin se on pysynyt. Volkkarin metallivärit on paljon herkempiä ottamaan ittensä kivisuihkuista ja naarmuuntuu herkemmin ( viiden oman volkkarin kokemus ja kokemus niiden varaosamyynnist&#228:wink:.



    Tuo Sparkling Bronze metallic on myös hyvin hieno ja tyylikäs väri sekä siitä hieno, että taittaa tummempaan ja vaaleampaa mm. auringonvalon mukaan yms.



    Juuri premium-autojen, eli mersun, bemarin, Audin ja Volvon kohdalla näkee eniten sitä, että ostetaan peruspunainen, perusmusta tai perusvalkea auto ja eniten sitä kommenttia, että joo kun se perusväri sopii niin hyvin tähän merkkiin tai malliin. Kissankakat, kyllä se monelle vaan on niin, että nuukuuttaan ei oteta sitä metalliväriä kun se maksaa lähes tonnin tai jopa enemmän.



    Sitä ei sitten voida myöntää, että nuukuuttaan en ottanut tai että mun mielestä hinta oli niin hirveä, jotta ei kiitos. Sitten moni keksii tuollaisia juttuja, että kun se perusväri sopii niin hyvin mun mielestä tähän autoon. Tuskin nyt kaikki voi olla asiasta bemarienkin kohdalla samaa mieltä, kyllä siellä tuota nuukailusyytäkin on taustalla, mutta harva sen suoraan myöntää.



    Osa on toki liisareita ja siksikin perusvärillä, mutta hyvin paljon näitä yksityisetkin ostaa normaaleilla ulkoväreillä.



    Kuitenkin joihinkin halpoihin autoihin menee paljon metalliväriäkin kaupaksi. Kas kun niihin ei sovi perusväri, mutta premiumeihin sopii.

      
  • Kun tässä on nyt väännetty, että tässä Gran coupessa on ihan mopojakin moottoreita tarjolla, niin on varmaan unohtunut, että 3-sarjassa on sellaisiakin moottoreita 16i ja 16d ja ne ei sentään ole eksyneet tähän autoon.

      
  • Se, että 3-sarjassa on vieläkin mopompia tarjolla ei tee 4-sarjan hinnat alkaen tarjonnasta parempaa.



    Ei nuo sovi tuohon autoon.

      
  • Tuota:

    Se, että 3-sarjassa on vieläkin mopompia tarjolla ei tee 4-sarjan hinnat alkaen tarjonnasta parempaa.

    Ei nuo sovi tuohon autoon.




    Kappas. Joku on täälläkin kanssani samaa mieltä. Niistä tutuistani, jotka noita autoja ostavat, aika monikin on kanssani samaa mieltä.

      
  • jaakkon78:

    Kyllä minä olen ainakin ollut erittäin tyytyväinen siihen, että panostin 1500,00 euroa bemarin metalliväriin. Tämä on nyt toinen bemari minulla, jossa on metalliväri ja vaikka tähän on lentänyt kiviä ja nastoja konepeltiin, niin näkyy bemarin käyttämänä lakkaus ja maali olevan erityisen vahvaa. Maali ei ole lohkeillut mistään ja naarmuttomanakin se on pysynyt. Volkkarin metallivärit on paljon herkempiä ottamaan ittensä kivisuihkuista ja naarmuuntuu herkemmin ( viiden oman volkkarin kokemus ja kokemus niiden varaosamyynnist&#228:wink:.

    Tuo Sparkling Bronze metallic on myös hyvin hieno ja tyylikäs väri sekä siitä hieno, että taittaa tummempaan ja vaaleampaa mm. auringonvalon mukaan yms.

    Juuri premium-autojen, eli mersun, bemarin, Audin ja Volvon kohdalla näkee eniten sitä, että ostetaan peruspunainen, perusmusta tai perusvalkea auto ja eniten sitä kommenttia, että joo kun se perusväri sopii niin hyvin tähän merkkiin tai malliin. Kissankakat, kyllä se monelle vaan on niin, että nuukuuttaan ei oteta sitä metalliväriä kun se maksaa lähes tonnin tai jopa enemmän.

    Sitä ei sitten voida myöntää, että nuukuuttaan en ottanut tai että mun mielestä hinta oli niin hirveä, jotta ei kiitos. Sitten moni keksii tuollaisia juttuja, että kun se perusväri sopii niin hyvin mun mielestä tähän autoon. Tuskin nyt kaikki voi olla asiasta bemarienkin kohdalla samaa mieltä, kyllä siellä tuota nuukailusyytäkin on taustalla, mutta harva sen suoraan myöntää.

    Osa on toki liisareita ja siksikin perusvärillä, mutta hyvin paljon näitä yksityisetkin ostaa normaaleilla ulkoväreillä.

    Kuitenkin joihinkin halpoihin autoihin menee paljon metalliväriäkin kaupaksi. Kas kun niihin ei sovi perusväri, mutta premiumeihin sopii.




    Höpö höpö.



    Todella monen mielestä juuri valkoinen ja musta sopivat kaikkein parhaiten etenkin suurempiin "premiumautoihin". Jos nyt ostaisin Bemarin, niin se olisi valkoinen, vaikka saisin metallivärin ilmaiseksi. Tosin sama pätee useimpiin muihinkin merkkeihin. Ja mitään pronssin sävyistä en ottaisi, vaikka minulle maksettaisiin siitä 2000 euroa. Hopea tai metallimusta ovat oikeastaan ainoat metallivärit jotka autooni huolisin. Ja varsinkin hopea on vain väri, jonka ehkä kelpuuttaisin autossa, jos sen käytettynä ostaisin. Ekstraa en siitä useimmissa tapauksissa maksaisi.



    Jokainen toki ostakoon mitä väriä haluaa, mutta aivan turha väittää, että suuri osa Bemareiden ostajista jättää metallivärin pois pelkästään pihistelymielessä. Kukaan tuskin ostaa yli 60.000 euron premiumautoa ja "säästää" sitten reilun tonnin valitsemalla väri, josta ei oikeasti pidä.

      
  • Ajattelija2013:

    jaakkon78:
    Kyllä minä olen ainakin ollut erittäin tyytyväinen siihen, että panostin 1500,00 euroa bemarin metalliväriin. Tämä on nyt toinen bemari minulla, jossa on metalliväri ja vaikka tähän on lentänyt kiviä ja nastoja konepeltiin, niin näkyy bemarin käyttämänä lakkaus ja maali olevan erityisen vahvaa. Maali ei ole lohkeillut mistään ja naarmuttomanakin se on pysynyt. Volkkarin metallivärit on paljon herkempiä ottamaan ittensä kivisuihkuista ja naarmuuntuu herkemmin ( viiden oman volkkarin kokemus ja kokemus niiden varaosamyynnist&#228:wink:.

    Tuo Sparkling Bronze metallic on myös hyvin hieno ja tyylikäs väri sekä siitä hieno, että taittaa tummempaan ja vaaleampaa mm. auringonvalon mukaan yms.

    Juuri premium-autojen, eli mersun, bemarin, Audin ja Volvon kohdalla näkee eniten sitä, että ostetaan peruspunainen, perusmusta tai perusvalkea auto ja eniten sitä kommenttia, että joo kun se perusväri sopii niin hyvin tähän merkkiin tai malliin. Kissankakat, kyllä se monelle vaan on niin, että nuukuuttaan ei oteta sitä metalliväriä kun se maksaa lähes tonnin tai jopa enemmän.

    Sitä ei sitten voida myöntää, että nuukuuttaan en ottanut tai että mun mielestä hinta oli niin hirveä, jotta ei kiitos. Sitten moni keksii tuollaisia juttuja, että kun se perusväri sopii niin hyvin mun mielestä tähän autoon. Tuskin nyt kaikki voi olla asiasta bemarienkin kohdalla samaa mieltä, kyllä siellä tuota nuukailusyytäkin on taustalla, mutta harva sen suoraan myöntää.

    Osa on toki liisareita ja siksikin perusvärillä, mutta hyvin paljon näitä yksityisetkin ostaa normaaleilla ulkoväreillä.

    Kuitenkin joihinkin halpoihin autoihin menee paljon metalliväriäkin kaupaksi. Kas kun niihin ei sovi perusväri, mutta premiumeihin sopii.


    Höpö höpö.

    Todella monen mielestä juuri valkoinen ja musta sopivat kaikkein parhaiten etenkin suurempiin "premiumautoihin". Jos nyt ostaisin Bemarin, niin se olisi valkoinen, vaikka saisin metallivärin ilmaiseksi. Tosin sama pätee useimpiin muihinkin merkkeihin. Ja mitään pronssin sävyistä en ottaisi, vaikka minulle maksettaisiin siitä 2000 euroa. Hopea tai metallimusta ovat oikeastaan ainoat metallivärit jotka autooni huolisin. Ja varsinkin hopea on vain väri, jonka ehkä kelpuuttaisin autossa, jos sen käytettynä ostaisin. Ekstraa en siitä useimmissa tapauksissa maksaisi.

    Jokainen toki ostakoon mitä väriä haluaa, mutta aivan turha väittää, että suuri osa Bemareiden ostajista jättää metallivärin pois pelkästään pihistelymielessä. Kukaan tuskin ostaa yli 60.000 euron premiumautoa ja "säästää" sitten reilun tonnin valitsemalla väri, josta ei oikeasti pidä.




    No miksi sitten suurin osa halleissa olevista vaihtoautoista eli mm. monet bemarit (jotka ei ole liikkeen entisiä eskareita) on useimmiten karvalakkivarusteilla (täällä suomessa myytävät ja suomesta ostetut), jos siinä ei ole nuukailusta kyse?



    Kyllä se enimmäkseen sitä on, että ostetaan kallis aihio kyllä, mutta sitten ei raaskita ostaa mitään lisävarusteita ja otetaan se väri mikä ei maksa mitään ja se pienin moottori, kun se on ihan "riittävä".



    Sparkling Bronzella ei muuten ole mitään tekemistä pronssin kanssa, vaikka nimi niin erheellisesti väittääkin.



    Kyse on tästä väristä



    https://www.bimmerfest.com/forums/showthread.php?t=636411



    http://www.f30post.com/forums/showthread.php?t=883612



    Niin ja hopea metalliväri on todella tylsä...So boring ja niin 50+ pappaväri, jota en taas itse kelpuuta alkuunkaan. Näyttää todella tyhmältä myös erityisesti mustien kiiltolistojen kanssa joita reunustaa alumiiniset listat. Halusin sellaiset autooni ja ne näyttää hienolta tuon uokovärin kanssa.



    Musta on yhtä tylsä väri kuin hopeakin ja kuuluu sarjaan niin varma valinta metallivärinäkin.



    Itseasiassa olen saanut kehuja etenkin autoni ulkoväristä ja ihan sellaisilta ihmisiltä joita en edes tunne. Joten en usko höpinöihin, että moni on sitä mieltä, että premium-autoihin ja isoihin autoihin sopii erityisen hyvin jokin valkoinen tai musta väri ja etenkään valkoinen. Ne on niiden lätinöitä, joilla itsellään on kyseistä väriä oleva auto.

      
  • Toinen asia on se, että en todellakaan ymmärrä miksi johonkin 16d ja 16i mopoihin hommataan joku tehdasasenteinen M-sport-paketti. Ulkonäkö on karkkia ja niin sporttia, mutta ei vastaa menohaluja. Siiten seuraavaksi viedään tuo 18d, 16d tai 16i jonnekin viripajalle, kun se on niin mopo eikä kulje. Olisi ostettu kerralla tehokkaampi auto, ettei heti tarvitse virittää ja moisia miettiä.



    Mun mielestä todella hölmöä ottaa joku M-Sport paketti johonkin peruskinneriin. Mieluummin laitoin itse ne rahat metalliväriin, mukavuusvarusteisiin ja moniin toiminallisiin varusteisiin kuin johonkin erilaiseen etu- ja takaspoileriin, 18-tuuman vanteisiin ja erilaisiin M-logolla varustettuihin asioihin.



    Mietin pitkään M-Sport ohjauspyörän ottamista erikseen, mutta päädyin tavalliseen sport-ohjauspyörään. Mun mielestä se M-Sport ohjauspyörän M-logo on nolo ja luo kuvan jostain todella tehokkaasta autosta eikä sovi mun 184hv mopoon. Ymmärrän M-sport paketin ottamisen jonkin 335i:n tai 328i:n yhteydessä. Ne autot jo kulkeekin kunnolla eikä M-logot näytä niissä noloilta.

      
  • jaakkon78:

    Ajattelija2013:
    jaakkon78:
    Kyllä minä olen ainakin ollut erittäin tyytyväinen siihen, että panostin 1500,00 euroa bemarin metalliväriin. Tämä on nyt toinen bemari minulla, jossa on metalliväri ja vaikka tähän on lentänyt kiviä ja nastoja konepeltiin, niin näkyy bemarin käyttämänä lakkaus ja maali olevan erityisen vahvaa. Maali ei ole lohkeillut mistään ja naarmuttomanakin se on pysynyt. Volkkarin metallivärit on paljon herkempiä ottamaan ittensä kivisuihkuista ja naarmuuntuu herkemmin ( viiden oman volkkarin kokemus ja kokemus niiden varaosamyynnist&#228:wink:.

    Tuo Sparkling Bronze metallic on myös hyvin hieno ja tyylikäs väri sekä siitä hieno, että taittaa tummempaan ja vaaleampaa mm. auringonvalon mukaan yms.

    Juuri premium-autojen, eli mersun, bemarin, Audin ja Volvon kohdalla näkee eniten sitä, että ostetaan peruspunainen, perusmusta tai perusvalkea auto ja eniten sitä kommenttia, että joo kun se perusväri sopii niin hyvin tähän merkkiin tai malliin. Kissankakat, kyllä se monelle vaan on niin, että nuukuuttaan ei oteta sitä metalliväriä kun se maksaa lähes tonnin tai jopa enemmän.

    Sitä ei sitten voida myöntää, että nuukuuttaan en ottanut tai että mun mielestä hinta oli niin hirveä, jotta ei kiitos. Sitten moni keksii tuollaisia juttuja, että kun se perusväri sopii niin hyvin mun mielestä tähän autoon. Tuskin nyt kaikki voi olla asiasta bemarienkin kohdalla samaa mieltä, kyllä siellä tuota nuukailusyytäkin on taustalla, mutta harva sen suoraan myöntää.

    Osa on toki liisareita ja siksikin perusvärillä, mutta hyvin paljon näitä yksityisetkin ostaa normaaleilla ulkoväreillä.

    Kuitenkin joihinkin halpoihin autoihin menee paljon metalliväriäkin kaupaksi. Kas kun niihin ei sovi perusväri, mutta premiumeihin sopii.


    Höpö höpö.

    Todella monen mielestä juuri valkoinen ja musta sopivat kaikkein parhaiten etenkin suurempiin "premiumautoihin". Jos nyt ostaisin Bemarin, niin se olisi valkoinen, vaikka saisin metallivärin ilmaiseksi. Tosin sama pätee useimpiin muihinkin merkkeihin. Ja mitään pronssin sävyistä en ottaisi, vaikka minulle maksettaisiin siitä 2000 euroa. Hopea tai metallimusta ovat oikeastaan ainoat metallivärit jotka autooni huolisin. Ja varsinkin hopea on vain väri, jonka ehkä kelpuuttaisin autossa, jos sen käytettynä ostaisin. Ekstraa en siitä useimmissa tapauksissa maksaisi.

    Jokainen toki ostakoon mitä väriä haluaa, mutta aivan turha väittää, että suuri osa Bemareiden ostajista jättää metallivärin pois pelkästään pihistelymielessä. Kukaan tuskin ostaa yli 60.000 euron premiumautoa ja "säästää" sitten reilun tonnin valitsemalla väri, josta ei oikeasti pidä.


    No miksi sitten suurin osa halleissa olevista vaihtoautoista eli mm. monet bemarit (jotka ei ole liikkeen entisiä eskareita) on useimmiten karvalakkivarusteilla (täällä suomessa myytävät ja suomesta ostetut), jos siinä ei ole nuukailusta kyse?

    Kyllä se enimmäkseen sitä on, että ostetaan kallis aihio kyllä, mutta sitten ei raaskita ostaa mitään lisävarusteita ja otetaan se väri mikä ei maksa mitään ja se pienin moottori, kun se on ihan "riittävä".

    Sparkling Bronzella ei muuten ole mitään tekemistä pronssin kanssa, vaikka nimi niin erheellisesti väittääkin.

    Kyse on tästä väristä

    https://www.bimmerfest.com/forums/showthread.php?t=636411

    http://www.f30post.com/forums/showthread.php?t=883612

    Niin ja hopea metalliväri on todella tylsä...So boring ja niin 50+ pappaväri, jota en taas itse kelpuuta alkuunkaan. Näyttää todella tyhmältä myös erityisesti mustien kiiltolistojen kanssa joita reunustaa alumiiniset listat. Halusin sellaiset autooni ja ne näyttää hienolta tuon uokovärin kanssa.

    Musta on yhtä tylsä väri kuin hopeakin ja kuuluu sarjaan niin varma valinta metallivärinäkin.

    Itseasiassa olen saanut kehuja etenkin autoni ulkoväristä ja ihan sellaisilta ihmisiltä joita en edes tunne. Joten en usko höpinöihin, että moni on sitä mieltä, että premium-autoihin ja isoihin autoihin sopii erityisen hyvin jokin valkoinen tai musta väri ja etenkään valkoinen. Ne on niiden lätinöitä, joilla itsellään on kyseistä väriä oleva auto.




    Juuri jotain tuollaista sävyä ajattelin. En ottaisi tuota väriä autooni, vaikka minulle maksettaisiin 3000 euroa. Ainoastaan vihreä auto on minun silmääni vielä rumempi. Jos joku on pappaväri, niin tuo.



    Mustat kiiltolistatkaan eivät minun mielestäni näytä hyvältä yhdessäkään autossa. Ei niitä juuri erota mustasta kumista, jota halppisautoissa käytetään.



    Niistä muista varusteista jo totesinkin, että niitä toki jokainen ostaa kukkaronsa ja tarpeidensa mukaan. Suuri osa myydyistä "perus" premiumeista on liisareita, joten niissä harvemmin ihmeellisiä varusteita on. Kyllä ne tehokkaammilla koneilla varustellut mallit ovat aika mukavasti varusteltuja useimmiten. Ja en kyllä muista nähneeni montaa M pakettia missään 316 Bemarissa.



    Niitä valkoisia ja mustia autoja on todella paljon +60.000 euron autoissa. Ihanko tosissasi väität, että tuon hintaisen auton ostaja jättää himoitsemansa metallivärin pois pihistelysyistä.

      
  • jaakkon78:


    No miksi sitten suurin osa halleissa olevista vaihtoautoista eli mm. monet bemarit (jotka ei ole liikkeen entisiä eskareita) on useimmiten karvalakkivarusteilla (täällä suomessa myytävät ja suomesta ostetut), jos siinä ei ole nuukailusta kyse?

    Kyllä se enimmäkseen sitä on, että ostetaan kallis aihio kyllä, mutta sitten ei raaskita ostaa mitään lisävarusteita ja otetaan se väri mikä ei maksa mitään ja se pienin moottori, kun se on ihan "riittävä".




    Eiköhän suurimmassa osassa näitä premiumvaihtareita ole kyse siitä, että leasingvuokrassa on tullut varusteita valitessa katto vastaan.

      
  • Menehän Jaakkon nettiautoon, laita hauksi BMW ja minimihinnaksi vaikka 80.000 euroa. Meinaatko, että kaikki nuo X5, X6, 6-sarjan ja 7-sarjan Bemareiden ostajat ovat pihistelleet, kun nopeasti katsottuna selvästi yleisimmät värit ovat musta ja valkoinen. Joukossa on sitten vähän hopean sävyjä ja pari tumman sinistä. Eipä muuten äkkiseltään näkynyt yhtään pronssia. Ilmeisesti valkoisen 750i:n ostajalla ei ole ollut varaa siihen silmiä hivelevään kuranruskeaan. :smirk:

      
  • Ajattelija2013:

    Menehän Jaakkon nettiautoon, laita hauksi BMW ja minimihinnaksi vaikka 80.000 euroa. Meinaatko, että kaikki nuo X5, X6, 6-sarjan ja 7-sarjan Bemareiden ostajat ovat pihistelleet, kun nopeasti katsottuna selvästi yleisimmät värit ovat musta ja valkoinen. Joukossa on sitten vähän hopean sävyjä ja pari tumman sinistä. Eipä muuten äkkiseltään näkynyt yhtään pronssia. Ilmeisesti valkoisen 750i:n ostajalla ei ole ollut varaa siihen silmiä hivelevään kuranruskeaan. :smirk:




    Sulla ilmeisesti valkoinen tai musta auto, kun noin ottaa koville ja pitää vääntää. Ensinnäkään mun auton väri ei ole prossia nähnytkään vaikka värin nimessä bronze sana onkin.



    Niin ja kuranruskea tuo väri ei kyllä ole. Se on hyvinkin vaalea ruskea, ehkä hieman punertavaakin ruskean joukossa. Tosiaan siitä kiva väri, että välillä näyttää vaaleammalta ja välillä tummemmalta, on kuin kameleontti ja mikä parasta pienet kurat ja liat ei juuri näy.



    Ulkomailla tuo on ollut hyvinkin suosittu väri monissa eri kokoluokan bemareissa (myös kalliimat mallit) ja myös M-sport korisarjoilla varustettuihin autoihin on tuota mennyt. Täällä ei ole lyönyt kovinkaan leiville, kun täällä jyllää nuo perusvalkoiset ja mustat.

      
  • Miksi tuo koville ottaisi? Kai sentään sinun satuilut saa korjata? Sinä tässä aloit muiden värivalintoja arvostelemaan. Nyt sitten tulee tuollaista syytöstä, kun ymmärsit olevasi totaalisen väärässä.



    Unohdit vastata, onko noilla kaikilla +80.000 euron Bemareiden ostajilla ollut rahapula, kun näyttää olevan aika paljon mustaa ja valkoista. :weary:

      
  • Ajattelija2013:

    jaakkon78:
    Ajattelija2013:
    jaakkon78:
    Kyllä minä olen ainakin ollut erittäin tyytyväinen siihen, että panostin 1500,00 euroa bemarin metalliväriin. Tämä on nyt toinen bemari minulla, jossa on metalliväri ja vaikka tähän on lentänyt kiviä ja nastoja konepeltiin, niin näkyy bemarin käyttämänä lakkaus ja maali olevan erityisen vahvaa. Maali ei ole lohkeillut mistään ja naarmuttomanakin se on pysynyt. Volkkarin metallivärit on paljon herkempiä ottamaan ittensä kivisuihkuista ja naarmuuntuu herkemmin ( viiden oman volkkarin kokemus ja kokemus niiden varaosamyynnist&#228:wink:.

    Tuo Sparkling Bronze metallic on myös hyvin hieno ja tyylikäs väri sekä siitä hieno, että taittaa tummempaan ja vaaleampaa mm. auringonvalon mukaan yms.

    Juuri premium-autojen, eli mersun, bemarin, Audin ja Volvon kohdalla näkee eniten sitä, että ostetaan peruspunainen, perusmusta tai perusvalkea auto ja eniten sitä kommenttia, että joo kun se perusväri sopii niin hyvin tähän merkkiin tai malliin. Kissankakat, kyllä se monelle vaan on niin, että nuukuuttaan ei oteta sitä metalliväriä kun se maksaa lähes tonnin tai jopa enemmän.

    Sitä ei sitten voida myöntää, että nuukuuttaan en ottanut tai että mun mielestä hinta oli niin hirveä, jotta ei kiitos. Sitten moni keksii tuollaisia juttuja, että kun se perusväri sopii niin hyvin mun mielestä tähän autoon. Tuskin nyt kaikki voi olla asiasta bemarienkin kohdalla samaa mieltä, kyllä siellä tuota nuukailusyytäkin on taustalla, mutta harva sen suoraan myöntää.

    Osa on toki liisareita ja siksikin perusvärillä, mutta hyvin paljon näitä yksityisetkin ostaa normaaleilla ulkoväreillä.

    Kuitenkin joihinkin halpoihin autoihin menee paljon metalliväriäkin kaupaksi. Kas kun niihin ei sovi perusväri, mutta premiumeihin sopii.


    Höpö höpö.

    Todella monen mielestä juuri valkoinen ja musta sopivat kaikkein parhaiten etenkin suurempiin "premiumautoihin". Jos nyt ostaisin Bemarin, niin se olisi valkoinen, vaikka saisin metallivärin ilmaiseksi. Tosin sama pätee useimpiin muihinkin merkkeihin. Ja mitään pronssin sävyistä en ottaisi, vaikka minulle maksettaisiin siitä 2000 euroa. Hopea tai metallimusta ovat oikeastaan ainoat metallivärit jotka autooni huolisin. Ja varsinkin hopea on vain väri, jonka ehkä kelpuuttaisin autossa, jos sen käytettynä ostaisin. Ekstraa en siitä useimmissa tapauksissa maksaisi.

    Jokainen toki ostakoon mitä väriä haluaa, mutta aivan turha väittää, että suuri osa Bemareiden ostajista jättää metallivärin pois pelkästään pihistelymielessä. Kukaan tuskin ostaa yli 60.000 euron premiumautoa ja "säästää" sitten reilun tonnin valitsemalla väri, josta ei oikeasti pidä.


    No miksi sitten suurin osa halleissa olevista vaihtoautoista eli mm. monet bemarit (jotka ei ole liikkeen entisiä eskareita) on useimmiten karvalakkivarusteilla (täällä suomessa myytävät ja suomesta ostetut), jos siinä ei ole nuukailusta kyse?

    Kyllä se enimmäkseen sitä on, että ostetaan kallis aihio kyllä, mutta sitten ei raaskita ostaa mitään lisävarusteita ja otetaan se väri mikä ei maksa mitään ja se pienin moottori, kun se on ihan "riittävä".

    Sparkling Bronzella ei muuten ole mitään tekemistä pronssin kanssa, vaikka nimi niin erheellisesti väittääkin.

    Kyse on tästä väristä

    https://www.bimmerfest.com/forums/showthread.php?t=636411

    http://www.f30post.com/forums/showthread.php?t=883612

    Niin ja hopea metalliväri on todella tylsä...So boring ja niin 50+ pappaväri, jota en taas itse kelpuuta alkuunkaan. Näyttää todella tyhmältä myös erityisesti mustien kiiltolistojen kanssa joita reunustaa alumiiniset listat. Halusin sellaiset autooni ja ne näyttää hienolta tuon uokovärin kanssa.

    Musta on yhtä tylsä väri kuin hopeakin ja kuuluu sarjaan niin varma valinta metallivärinäkin.

    Itseasiassa olen saanut kehuja etenkin autoni ulkoväristä ja ihan sellaisilta ihmisiltä joita en edes tunne. Joten en usko höpinöihin, että moni on sitä mieltä, että premium-autoihin ja isoihin autoihin sopii erityisen hyvin jokin valkoinen tai musta väri ja etenkään valkoinen. Ne on niiden lätinöitä, joilla itsellään on kyseistä väriä oleva auto.


    Juuri jotain tuollaista sävyä ajattelin. En ottaisi tuota väriä autooni, vaikka minulle maksettaisiin 3000 euroa. Ainoastaan vihreä auto on minun silmääni vielä rumempi. Jos joku on pappaväri, niin tuo.

    Mustat kiiltolistatkaan eivät minun mielestäni näytä hyvältä yhdessäkään autossa. Ei niitä juuri erota mustasta kumista, jota halppisautoissa käytetään.

    Niistä muista varusteista jo totesinkin, että niitä toki jokainen ostaa kukkaronsa ja tarpeidensa mukaan. Suuri osa myydyistä "perus" premiumeista on liisareita, joten niissä harvemmin ihmeellisiä varusteita on. Kyllä ne tehokkaammilla koneilla varustellut mallit ovat aika mukavasti varusteltuja useimmiten. Ja en kyllä muista nähneeni montaa M pakettia missään 316 Bemarissa.

    Niitä valkoisia ja mustia autoja on todella paljon +60.000 euron autoissa. Ihanko tosissasi väität, että tuon hintaisen auton ostaja jättää himoitsemansa metallivärin pois pihistelysyistä.




    Kyllä väitän, että moni jättää metallivärin pois pihistelysyistä. Monella bemarifoorumilla on tästä juttua, että ei voinut ottaa, kun ei oma lompakko enää kestä maksaa metalliväristä niin paljon ja kun teki mieli hommata HUD-näyttö, navi yms. niin ei riitä enää paukut metalliväärin tai että kun on liisari niin ei siksikään ottaa kun tulee katto vastaan.



    M-Sport paketteja on myyty ihan kiitettävästi myös 16d, 16i, 18d, 20i-moottorien yhteydessä näihin uusiin 1- ja 3-sarjalaisiin. On todella suosittu setti 1- ja 3-sarjoissa nykyisin. Tämä käy ilmi ihan BMW-foorumeita lukemalla ja niillä oot suunnilleen kummajainen, jos et ota autoa M-sport paketeilla vaikka auton mosa olisi 14i.



    Kukaan ei ole sanonut missään muualla, että tuo on joku pappaväri. Tosiaan aika monet on tilanneet tuo M_sport paketillisiin autoihin (jopa suomessakin) ja moottorien 28i ja 35i yhteydessä. Tuo on kaukana jostain perusruskeasta jollainen 3-sarjastakin tuon värin ohella löytyy. Audin A4 B8:n ruskea teak brown vai mikä se oli (oli jokin aika sitten tosi suosittu eskareissa) on paljon tylsempi kuin tuo.



    Eikä mulla ookkaan pelkästään mustat kiiltolistat. Vaan kromiset ikkunalistat joiden sisällä olevat mustat pystylistat on mustat kiiltolistat ja peilinjalka sekä sitä kiertävä reunus on mustaa kiiltolistaa. Eli kromistojen ja kiiltolistojen yhdistelmä. Sama siis mikä kuuluu vakiona Luxury lineen, vaikka autoni ei ole Luxury line-paketilla.



      
  • Ajattelija2013:

    Miksi tuo koville ottaisi? Kai sentään sinun satuilut saa korjata? Sinä tässä aloit muiden värivalintoja arvostelemaan. Nyt sitten tulee tuollaista syytöstä, kun ymmärsit olevasi totaalisen väärässä.

    Unohdit vastata, onko noilla kaikilla +80.000 euron Bemareiden ostajilla ollut rahapula, kun näyttää olevan aika paljon mustaa ja valkoista. :weary:




    Jaa mitkä satuilut. Kait minäkin jostain jotain tiedän, kun tällä alalla töitä teen ja autoalaa olen seurannut vuosikymmeniä. Myös automyyjien hommia seurannut hyvinkin läheltä...



    Missä asiassa olin totaalisen väärässä. No en niin missään! Enkä mä mitään kenenkään värivalintoja arvostellut. Ilmeisesti sulla on perusävärinen auto kun noin kimpoilet.



    Tunnut olevan aina jonkun tai jopa kokonaisten joukkojen kanssa tukkanuottasilla ketjusta ja aiheesta riippumatta.



      
  • Katoin nyt esim. nuo nettiauton X6:set läpi. 41 autoa ja niistä 6 valkoista. Mustia oli muutamia, joista osa luultavasti metallivärillä (en jaksanut tarkistaa tarkemmin). Ilmeisesti niillä, jotka nuo autot tai sitä isommat mallit ostaa on varaa hankkia se metallivärikin ja noitahan ei mene myöskään varmaan yhtäkään liisareiksi, joten sekin on yksi syy.



    Enemmän niitä hinnat alkaen pirkkavarusteluita ja perusvärejä näkee noissa 1- ja 3-sarjan bemuissa sekä 5-sarjan 18d ja 20d malleina. Nuo ovat suosittuja työsuhde- ja yritysautoja. Tosiaan varmaan syynsä silläkin ja sillä, että kyllähän 1- ja 3-sarjaa saa aika halvalla etenkin pienimmällä mosilla, joten siellä ostajakunnassa voi toki olla sellastakin porukaa, jolla ei ole varaa ostaakaan muuta kuin pienin mosa, Business-paketilla ja perusvärissä.

      
  • jaakkon78:



    Kyllä se enimmäkseen sitä on, että ostetaan kallis aihio kyllä, mutta sitten ei raaskita ostaa mitään lisävarusteita ja otetaan se väri mikä ei maksa mitään ja se pienin moottori, kun se on ihan "riittävä".


    Samaa mieltä, Suomalaisille tuntuu olevan tärkeää se että auto on Premium merkki. Nimenomaan se merkki on tärkeää on auto muuten kuinka pelkistetty tahansa. Tämänkin palstan merkkikinastelut vahvistaa asian.

      
  • ritsa:

    jaakkon78:


    Kyllä se enimmäkseen sitä on, että ostetaan kallis aihio kyllä, mutta sitten ei raaskita ostaa mitään lisävarusteita ja otetaan se väri mikä ei maksa mitään ja se pienin moottori, kun se on ihan "riittävä".

    Samaa mieltä, Suomalaisille tuntuu olevan tärkeää se että auto on Premium merkki. Nimenomaan se merkki on tärkeää on auto muuten kuinka pelkistetty tahansa. Tämänkin palstan merkkikinastelut vahvistaa asian.




    Naulankantaan ja olen samaa mieltä kanssasi. Premium pitää olla ja ns. parempaa ja kalliimpaa merkkiä, mutta joko ei kehdata (ettei naapuri tule liian kateelliseksi) tai ole varaa ottaa parempaa varustelua kuin perusvarusteet, ilmainen väri tai hinnat alkaen moottori ja jopa vajaavetoinenkin vielä. Sitten kirotaan kun joku menee tehokkaalla RS Skodalla ohi, jossa paremmat varusteet, tehokkaampi kone, isommat tilat ja halvempi hinta.

      
  • Eiköhän olisi kaikille helpointa, että Jaska kertoo minkä värinen auton tulee olla ja mitä varusteita siihen saa ottaa ja Ajattelija kertoo mikä moottori siihen kuuluu laittaa. Turha meidän aikuisten näillä on omaa päätä vaivata. :tongue:

      
  • voehan väri :-)



    alkaen €1100 kustantelee metalliväri. perusvärit on ihan hyviä näissä, edustus/gansterimusta varmaan suosituin, arkuudestaan huolimatta, valkoinen hieno ja arka kanssa. peruskorollat käytännöllisen harmaana, ei lika näy.



    muut onkin aika laimeita värejä bemulla mutta saa nuo metallivalkoisena/mustanakin. sitä taas ei varmaankaan juuri erota onko auto musta vai musta, eikä sillä värillä ole väliäkään kunhan se on musta



    tuo hinta kumminkin tökkää suoraan siihen että nuo saa otettua perusvärillä ja käydä yliteippaamassa vaikka mustaksi tai mattamustaksi tai hiilikuitupinnaksi tai pinkiksi tai huoneistokeskusoranssiksi... pari kertaa.



    http://www.ksml.fi/erikoissivut/autot/kuumimmat-naiset-ajavat-punaisella-bemarilla/1766854

      
  • jaakkon78:

    ritsa:
    jaakkon78:


    Kyllä se enimmäkseen sitä on, että ostetaan kallis aihio kyllä, mutta sitten ei raaskita ostaa mitään lisävarusteita ja otetaan se väri mikä ei maksa mitään ja se pienin moottori, kun se on ihan "riittävä".

    Samaa mieltä, Suomalaisille tuntuu olevan tärkeää se että auto on Premium merkki. Nimenomaan se merkki on tärkeää on auto muuten kuinka pelkistetty tahansa. Tämänkin palstan merkkikinastelut vahvistaa asian.


    Naulankantaan ja olen samaa mieltä kanssasi. Premium pitää olla ja ns. parempaa ja kalliimpaa merkkiä, mutta joko ei kehdata (ettei naapuri tule liian kateelliseksi) tai ole varaa ottaa parempaa varustelua kuin perusvarusteet, ilmainen väri tai hinnat alkaen moottori ja jopa vajaavetoinenkin vielä. Sitten kirotaan kun joku menee tehokkaalla RS Skodalla ohi, jossa paremmat varusteet, tehokkaampi kone, isommat tilat ja halvempi hinta.


    Ajelen myös itse tällaisella ns. Premium autolla mutta oma perusteluni itselleni oli hiljaisuus ja yleinen laatuvaikutelma. Tässä ei käsittääkseni ole mitään pahaa mutta siinä vaiheessa kun auto ostetaan pelkästään jonkun merkin takia ja tavoitteena on vain ja ainoastaan aiheuttaa naapurikateutta perustelut auton ostoon alkaa mielestäni ontumaan. Auto on kulkuväline eikä status sympooli, välillä kun näitä merkki "keskusteluja" täällä lueskelee on pakko ihmetellä kuinka paljon ihmiset rakastavat autojansa pelkästään sen takia että se oma merkki on paras, eikä sekään vielä mitään mutta kun jotkut ovat näköjään ottaneet elämäntehtäväkseen tiettyjen merkkien haukkumisen. Historia on osoittanut että sutta tulee merkistä riippumatta kun aletaan säästökuurille. Olen aiemmin sanonut että autot on kuin viinit, jotkut vuosikerrat on hyviä, toiset eivät.

      
  • jaakkon78:

    Katoin nyt esim. nuo nettiauton X6:set läpi. 41 autoa ja niistä 6 valkoista. Mustia oli muutamia, joista osa luultavasti metallivärillä (en jaksanut tarkistaa tarkemmin). Ilmeisesti niillä, jotka nuo autot tai sitä isommat mallit ostaa on varaa hankkia se metallivärikin ja noitahan ei mene myöskään varmaan yhtäkään liisareiksi, joten sekin on yksi syy.

    Enemmän niitä hinnat alkaen pirkkavarusteluita ja perusvärejä näkee noissa 1- ja 3-sarjan bemuissa sekä 5-sarjan 18d ja 20d malleina. Nuo ovat suosittuja työsuhde- ja yritysautoja. Tosiaan varmaan syynsä silläkin ja sillä, että kyllähän 1- ja 3-sarjaa saa aika halvalla etenkin pienimmällä mosilla, joten siellä ostajakunnassa voi toki olla sellastakin porukaa, jolla ei ole varaa ostaakaan muuta kuin pienin mosa, Business-paketilla ja perusvärissä.




    Älähän Jaakkon lässytä. Katso kaikki yli 80.000 euron Bemarit, kuten ohjeistin. Nopeasti vilkaistuna juuri musta ja valkoinen ovat yleisimmät värit. Jos hopeanharmaan eri sävyt lasketaan yhdeksi, niin niitä on ehkä yhtä paljon. Olit siis väärässä, sillä hyvin kalliitakin Bemareita myydään erittäin paljon juuri noilla perusväreillä, joita sinun mielestäsi vain köyhät tai pihit ostavat.



    Itse asiassa kokeilin vielä asiaa hieman pidemmälle. 30.000-50.000 euron Bemareissa valkoisia on suhteellisesti paljon vähemmän, kuin yli 80.000 euron Bemareissa. Onko siis niin, että näillä yli 80.000 euron Bemarien ostajilla ei ole rahaa metalliväriin, kun joutuvat suhteellisen usein valkoiseen tyytymään? Vai olisiko kuitenkin niin, että etenkin pikkuautoja suuremmat autot näyttävät monen mielestä hyvältä valkoisena, kuten heti alussa totesin. Aika vaikeaa sinun on tämän faktan jälkeen enää sössöttää piheistä premiumautoilijoista, joilla ei ole varaa metalliväriin. Monet ihmiset HALUAVAT valkoisen tai mustan auton.



    Vilkaisin muuten huvikseni myös saksalaista suurta käytettyjen autojen palstaa, koska sinun mielestäsi ulkomailla on paljon niitä kurapronssipirssejä. En nähnyt nopeasti katsottuna ainoatakaan. Suosituimmat värit olivat yllätys yllätys musta ja valkoinen, kun katsoin yli 60.000 euron Bemareita. Ilmeisesti saksalaisillakaan ei ole varaa kuin valkoisiin ja mustiin luksusautoihin.



      
  • Ajattelija2013, olet todella ärsyttävä tyyppi ja ilmeisesti haluat olla joka asiassa voittaja ja aina oikeassa. Vänkkääminen sun kanssa ei johda mihinkään.



    Mikä ihmeen kuraprosnssi. Ensinnäkään värissä ei ole mitään prossia vaikka nimi niin väittää ja kuranvärinen tuo väri ei ole muutenkaan. Pakko vaan vissiin kettuilla kun sulla ilmeisesti valkoinen auto tai musta ja siitä otit porot nokkiisi.



    Kattelin läpi kaikki 2013-2015 uusikoriset 3-sarjalaiset (F30, F31, F34). Myynnissä 149kpl uusikorisia 3-sarjalaisia joista todella moni esittelyautoja ja niihinhän yleensä ruksataankin metalliväri. 49kpl noista 149:stä autosta oli valkoisia.



    Saksalaiset onkin todella nuukia. Yksi maailman nuukin kansa. Tunnen joitakin saksalaisia perheitä henk koht. Monilla saksalaisilla autoilijoilla ei ole välttämättä kuin yhdet vanteet per auto ja sitten niitä kesäpyöriä ja talvipyöriä revitään irti ja vaihdellaan niille yksille ja samoille vanteille. Siellä on myös todella yleinen näky se, että näyttävässäkin autossa on pienimmät mahdolliset alut, vaikka muuten on nahkaverhoilua, kattoluukkua ja navigaattoria. Siellä ei todellakaan vouhoteta vanteiden perään kuten täällä meillä.



    Monissa sakujen autoissa on myös pelkät peltivanteet paljaaltaan ja jopa pölykapselit puuttuu, kun niitä ei raaskita ostaa.



    Olen matkustellut paljon Saksassa ja Itävallassa.



    Eikä tarvitse mennä montaa vuotta taaksepäin, kun oli vielä hyvin tavallista, että saksalainen turisti lappoi reppuun tai käsilaukkuun ruokaa sieltä ravintolan noutopyödästä, jotta ei tarvitse myöhemmin enää ostaa ruokaa, vaan voi kituuttaa niillä jopa nukkumaanmenoon asti.



    Jaksoin katsoa sivulle neljä asti ja löysin kyllä jo useamman kuranruskeankin. Kyseessä pelkästään uusin 3-sarja. En jaksa kuitekaan kaikkia 122 sivua selata läpi, jonka verran tuolla mobile.de:ssä on ilmeisesti noita uutta koria olevaa 3-sarjaa.



    Tuossa sieltä esim. yksi kuranruskea auto:



    http://suchen.mobile.de/auto-inserat/bmw-316d-lim-upe-34-120-pdc-sitzheizung-heilbronn/187874313.html?lang=de&pageNumber=6&__lp=122&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&makeModelVariant1.makeId=3500&makeModelVariant1.modelId=7%2C8%2C9%2C75%2C10%2C76%2C11%2C12%2C13%2C88%2C14%2C77%2C15%2C56%2C78%2C72&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&minFirstRegistrationDate=2014-01-01&negativeFeatures=EXPORT

      
  • jaakkon78:

    Premium pitää olla ja ns. parempaa ja kalliimpaa merkkiä, mutta joko ei kehdata (ettei naapuri tule liian kateelliseksi) tai ole varaa ottaa parempaa varustelua kuin perusvarusteet, ilmainen väri tai hinnat alkaen moottori ja jopa vajaavetoinenkin vielä. Sitten kirotaan kun joku menee tehokkaalla RS Skodalla ohi, jossa paremmat varusteet, tehokkaampi kone, isommat tilat ja halvempi hinta.




    Vai olisiko Jaakko niin, ettet kehdannut ostaa perusväristä autoa ja valita metallivärin sijasta vaikka sitä parasta hifisettiä tai mukautuvaa alustaa ettei vaan naapurit luule köyhäksi?



    Jos minulla autoa hankkiessani/liisatessani olisi hintakatto, satsaisin vain ja ainoastaan omaa AJOmukavuuttani parantaviin varusteisiin, en ulkopuoliseen kuorrutukseen. Ulkoväriä kun ei sisältä näe ja naapurin mielipide ei voisi vähempää kiinnostaa.

      
  • JEV2:

    jaakkon78:
    Premium pitää olla ja ns. parempaa ja kalliimpaa merkkiä, mutta joko ei kehdata (ettei naapuri tule liian kateelliseksi) tai ole varaa ottaa parempaa varustelua kuin perusvarusteet, ilmainen väri tai hinnat alkaen moottori ja jopa vajaavetoinenkin vielä. Sitten kirotaan kun joku menee tehokkaalla RS Skodalla ohi, jossa paremmat varusteet, tehokkaampi kone, isommat tilat ja halvempi hinta.


    Vai olisiko Jaakko niin, ettet kehdannut ostaa perusväristä autoa ja valita metallivärin sijasta vaikka sitä parasta hifisettiä tai mukautuvaa alustaa ettei vaan naapurit luule köyhäksi?


    Jos minulla autoa hankkiessani/liisatessani olisi hintakatto, satsaisin vain ja ainoastaan omaa AJOmukavuuttani parantaviin varusteisiin, en ulkopuoliseen kuorrutukseen. Ulkoväriä kun ei sisältä näe ja naapurin mielipide ei voisi vähempää kiinnostaa.




    Mukautuva alusta minua ei kiinnosta, vaikka rahaa olisi ollut ottaa sekin varuste. Ajan noin 10.000km vuodessa ja tuollainen kapistus on minulle aivan turha. Suurimman osan ajasta auto makaa tallissa ja sillä ajetaan enimmäkseen pelkkää kaupunkiajoa. Monet varusteet menee minun käytössäni aivan hukkaan.



    20i xDriven moottorin tehot ja väännöt riittää minulle paremmin kuin hyvin ja automaatti vaihtaa upeasti. Tuonkin mosan tehot ja väännöt menee täysin hukkaan näin vähäisillä ajomäärillä ja tuossa pelkässä keskustan nurkkapyörityksessä, mutta kun halusin taas kerran bemarin ja ykkössarjalainen on minusta todella ruma, niin eipä ollut oikein muuta vaihtoehtoa.



    Takavetoista bemaria en halua ja diesel on noilla ajomäärillä vielä turhempi, joten 20i xDrive oli ainoa vaihtoehto. Nyt auto on 1,3v vanha ja mittarissa ei ole kuin 12.500km:a.



    Minun mielestäni ja minun makuuni valkoisia ja mustia autoja on aivan liikaa etenkin bemareissa ja ne värit ei minua kiinnosta, joten ihan mielellään otin tuon värin minkä valitsin ja maksoin sen pyydetyn rahan ihan mielellään.



    Tosiaan väri on aiheuttanut autoani kohtaan monia kehujakin, vaikka ajattelin mielestä tuo väri onkin aivan suolesta. Itse olen ollut värin ulkonäköön ja näyttävyyteen todella tyytyväinen. Sekä siihen, että tuo väri ei näytä minusta likaisenakaan kovin pahalta/lika ei siinä juuri näy.



    Niinhän minä teinkin että panostin etupäässä mukavuus- ja käytännöllisyysvarusteisiin, enkäö panostanut esim. M-Sport pakettiin ja niiden ohella valitsin metallivärin.



    En ole missään vaiheessa väittänyt, että auto on täyteenladattu, mutta mikään pelkkä perusbusiness se ei ole.



    Valitsin ne varusteet joista koin olevan minulle eniten hyötyä näillä vähäisillä km-määrillä ja jotka koin itselleni tärkeiksi. Niihin ei kuulunut kattoluukku, mukautuva alusta, HUD-näyttö, nahkaverhoilu, M-Sport-paketti, aktiivinen vakionopeussäädin tai navigaattori. Jos suunnilleen asuisin autossani ja ajaisin sillä vaikkapa 30.000 per vuosi, nuo olisivatkin saaneet täysin eri merkityksen.



    Tosiaan olen aiemminkin maininnut autoni varusteet ja ne ovat metallivärin ja Business-paketin ohella:



    - tuulilasin yläreuna harmaa (tummennettu) - sähkösäätöinen ristiseläntuki etuistuimissa -kromilistat sivuikkunoissa (sisältää myös mustat kiiltolistat mm. a-pilarissa ja b-pilareissa) - sisälistoitus harjattua alumiinia jossa kojelaudassa listan reunus korkeakiiltoinen musta - täyssähkösäätöiset penkit, kulj.istuin muistilla - Servotronic-ohjaustehostus - nahkainen urheiluohjauspyörä - mittariston ajotietokone laajennetulla näytöllä ja toiminnoilla - HiFi-kaiutinjärjestelmä (teho 205w, 9 kaiutinta) - aut. himmenevät ulkopeilit, sis. peilikoteloiden sähköisen kääntymisen auton koria vasten - näkyvyyspaketti (aut.himmentyvä taustapeili, sumuvalot eteen, sadetunnistin, hämärätunnistin, 3kpl alaspäin kääntyviä takaniskatukia) - käytännöllisyyspaketti (ohjauspyörän lämmitys, säilytystilapaketti, valopaketti ledeillä - sport-automaatti (rattivaihteet, sport+ ajotila, paremman näköinen ja parempaa matskua oleva vaihdekepin kepukka) - Invidiual antrasiitti sisäkattoverhoilu (musta sisäkatto)



    Ainoa varuste, joka on harmittanut jälkikäteen on se, etten ottanut Harman&Kardonia, vaan otin tuon pelkän HiFI:n. Kuuntelen paljon musiikkia ja myös autossa aina jotain tikulta, silloin kun autolla ajan. Onhan tuo HiFi-perustasoa parempi, mutta Harman&Kardon on paremman näköinen hopeisine metallisine kaiutinritilöineen ja ennenkaikkea soundaa paremmin.



      
  • Ajattelija2013, olet todella ärsyttävä tyyppi ja ilmeisesti haluat olla joka asiassa voittaja ja aina oikeassa. Vänkkääminen sun kanssa ei johda mihinkään.




    Kieltämättä se on varmasti ärsyttävää, kun on väärässä ja joku asian korjaa. Mutta väärässä oleminen kannattaisi myöntää heti, jolloin siinä ei edes olisi mitään ihmeellistä. Mutta se on noloa, kun on väärässä, eikä sitä voi myöntää, vaan pitää alkaa selittelemään ja selittelemään yhä enemmän, samalla upoten yhä syvemmälle suohon. Varmasti se on ärsyttävää.

      
  • jaakkon78:

    Ajattelija2013, olet todella ärsyttävä tyyppi ja ilmeisesti haluat olla joka asiassa voittaja ja aina oikeassa. Vänkkääminen sun kanssa ei johda mihinkään.

    Mikä ihmeen kuraprosnssi. Ensinnäkään värissä ei ole mitään prossia vaikka nimi niin väittää ja kuranvärinen tuo väri ei ole muutenkaan. Pakko vaan vissiin kettuilla kun sulla ilmeisesti valkoinen auto tai musta ja siitä otit porot nokkiisi.

    Kattelin läpi kaikki 2013-2015 uusikoriset 3-sarjalaiset (F30, F31, F34). Myynnissä 149kpl uusikorisia 3-sarjalaisia joista todella moni esittelyautoja ja niihinhän yleensä ruksataankin metalliväri. 49kpl noista 149:stä autosta oli valkoisia.

    Saksalaiset onkin todella nuukia. Yksi maailman nuukin kansa. Tunnen joitakin saksalaisia perheitä henk koht. Monilla saksalaisilla autoilijoilla ei ole välttämättä kuin yhdet vanteet per auto ja sitten niitä kesäpyöriä ja talvipyöriä revitään irti ja vaihdellaan niille yksille ja samoille vanteille. Siellä on myös todella yleinen näky se, että näyttävässäkin autossa on pienimmät mahdolliset alut, vaikka muuten on nahkaverhoilua, kattoluukkua ja navigaattoria. Siellä ei todellakaan vouhoteta vanteiden perään kuten täällä meillä.

    Monissa sakujen autoissa on myös pelkät peltivanteet paljaaltaan ja jopa pölykapselit puuttuu, kun niitä ei raaskita ostaa.

    Olen matkustellut paljon Saksassa ja Itävallassa.

    Eikä tarvitse mennä montaa vuotta taaksepäin, kun oli vielä hyvin tavallista, että saksalainen turisti lappoi reppuun tai käsilaukkuun ruokaa sieltä ravintolan noutopyödästä, jotta ei tarvitse myöhemmin enää ostaa ruokaa, vaan voi kituuttaa niillä jopa nukkumaanmenoon asti.

    Jaksoin katsoa sivulle neljä asti ja löysin kyllä jo useamman kuranruskeankin. Kyseessä pelkästään uusin 3-sarja. En jaksa kuitekaan kaikkia 122 sivua selata läpi, jonka verran tuolla mobile.de:ssä on ilmeisesti noita uutta koria olevaa 3-sarjaa.

    Tuossa sieltä esim. yksi kuranruskea auto:

    http://suchen.mobile.de/auto-inserat/bmw-316d-lim-upe-34-120-pdc-sitzheizung-heilbronn/187874313.html?lang=de&pageNumber=6&__lp=122&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&makeModelVariant1.makeId=3500&makeModelVariant1.modelId=7%2C8%2C9%2C75%2C10%2C76%2C11%2C12%2C13%2C88%2C14%2C77%2C15%2C56%2C78%2C72&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&minFirstRegistrationDate=2014-01-01&negativeFeatures=EXPORT




    :lol:



    Eli suomalaiset ja saksalaiset luksusauton ostajat ovat nuukia. Ostetaan huippukallis auto, esim BMw 750 lukuisilla lisävarusteilla, mutta ruma valkoinen väri ostetaan, kun ei haluta maksaa tyylikkäämmästä metalliväristä. Selitä nyt vielä vähän enemmän.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit