Sama se pätee kaikkien Premiummerkkien kuskeihin. Harvase päivä tulee vastaan hulluja mersu-, audi- ja bemarikuskeja. Volvoja on vaan paljon enemmän liikenteessä.
Kieltämättä pohjoisessa tutuksi käynyt yhdistelmä V70 + suksiboxi on aika vauhdikas näky, kiire lomalle ? Noh varmaan yleensä Volvojen kanssa on otettava huomioon se että niillä ajavat monesti työkseen pitkiä matkoja, joka ei tieteenkään ole peruste ylinopeudelle. Tämä kuitenkin selittää osaksi miksi ne erottuvat niin selkeästi muista maantiellä.
Kevyen luokan yleistystä... Kyllä asennevammaisia luusereita löytyy takuuvarmasti kaikkien automerkkien käyttäjistä. Viestin tausta-ajatus on kyllä kohdallaan - joiltakin on järki, muiden huomiointi sekä suhteellisuudentaju liikenteessä kadonnut täysin. Tiet ovat tietyille ihmistyypeille taistelutanner...
Tosi järkevää keskustelua palstalla "Liikenne". Luulin palstan olevan liikenne-aiheista keskustelua varten. Ai niin, ennenkuin joku ehtii tekemään johtopäätöksen: kyllä, ajan Volvolla. Joillain on liikaa aikaa ja liian vähän tekemistä.
Ajan V70:llä ja kyllä on tosiaan tälle palstalle harvinaisen outo keskustelunavaus. Itse ajan V70:lläni rauhallisesti kuin viilipytty enkä ole havainnut ko. automallilla ajavien koheltavan muita enempää, ennemminkin päinvastoin. Millaista asennevammaa tässä pari ensimmäistä kirjoittajaa tarkoittavat ja oikeinko tosissaan kirjoittelevat?
No jaa, kyllä niitä päinvastaisiakin esimerkkejä riittää. Tänäänkin ajoin ohi pappamallin Volvosta ( V70 ), joka hidasteli kahtakymppiä taajamassa vielä hidastaen töyssyn kohdalla. Vetelin ohi pimeällä ja märällä tiellä niin että töyssyt vain heittelivät autoani! V****taa nämä urpot, jotka eivät pääse eteen eikä taakse! Usein näillä on kallis ja uusi auto, mutta ajaa ei osata. Monesti näkee, että ajotaidottomalla papalla tai keski-ikäisellä naisella on IIIISOOOOO Volvo tai vastaava, vaikka Daewoo Kalos olisi enemmän mitoitettu kokonsa puolesta näille tunareille! Ei voi rahalla älyä ostaa, ei!
No jaa, kyllä niitä päinvastaisiakin esimerkkejä riittää. Tänäänkin ajoin ohi pappamallin Volvosta ( V70 ), joka hidasteli kahtakymppiä taajamassa vielä hidastaen töyssyn kohdalla. Vetelin ohi pimeällä ja märällä tiellä niin että töyssyt vain heittelivät autoani! V****taa nämä urpot, jotka eivät pääse eteen eikä taakse! Usein näillä on kallis ja uusi auto, mutta ajaa ei osata. Monesti näkee, että ajotaidottomalla papalla tai keski-ikäisellä naisella on IIIISOOOOO Volvo tai vastaava, vaikka Daewoo Kalos olisi enemmän mitoitettu kokonsa puolesta näille tunareille! Ei voi rahalla älyä ostaa, ei!
Sain vastauksen kysymykseeni, kiitos! Ehkä tosiaan me Volvokuskitkin sitten oppisimme ajamaan taajamissa kovempaa jos saisimme pienemmän auton.
Anders-Simon katkeruus ja kauna ympäröivää maailmaa sekä ei-korealaisen ja ei-japanilaisen auton omistajia kohtaan on mielestäni sairaalloista ja jollakin tapaa siitä paistaa läpi suomalainen kansansairaus - kateus. Sekä tässä keskustelussa että TM:n muissakin keskusteluissa.
Täytynee tässä kasvattaa Toyota-viikset ja ostaa pienempi auto, niin tulee ajeltua vähemmän siivottomasti...
Jos oikein rumasti yleistää, niin Volvokuskeja on kahta ääripäätä. On erityisen fiksuja ja rauhallisia perheellisiä kuskeja, jotka arvostavat turvallisuutta sekä ajotavassa että autossa. Ja sitten on sellaisia keski-ikäisiä miehiä joilla on tarve näyttää muille...
Sama se pätee kaikkien Premiummerkkien kuskeihin. Harvase päivä tulee vastaan hulluja mersu-, audi- ja bemarikuskeja. Volvoja on vaan paljon enemmän liikenteessä.
Juu, premiummerkeissäkin on todella paljon tuollaisia kuskeja. Mutta näissäkin kuskit jakaantuvat kahteen ääripäähän, erityiseen fiksuihin ja kokeneisiin ja niihin ylpeileviin itsensä toteuttajiin.
No jaa, kyllä niitä päinvastaisiakin esimerkkejä riittää. Tänäänkin ajoin ohi pappamallin Volvosta ( V70 ), joka hidasteli kahtakymppiä taajamassa vielä hidastaen töyssyn kohdalla. Vetelin ohi pimeällä ja märällä tiellä niin että töyssyt vain heittelivät autoani! V****taa nämä urpot, jotka eivät pääse eteen eikä taakse! Usein näillä on kallis ja uusi auto, mutta ajaa ei osata. Monesti näkee, että ajotaidottomalla papalla tai keski-ikäisellä naisella on IIIISOOOOO Volvo tai vastaava, vaikka Daewoo Kalos olisi enemmän mitoitettu kokonsa puolesta näille tunareille! Ei voi rahalla älyä ostaa, ei!
No A-S haluaa vain sanoa, että on niitä urpo-m.lkkuja myös vanhojen japanilaisten autojen ratissa, ei pelkästään volvojen.
[jalkkis muokkasi tätä viestiä 19.01.2005 klo 10:05]
Puupäitähän toki riittää joka merkin rattiin, mutta erityisen suuri osuus näistä on valinnut todellakin itselleen Volvon, tai sitten Volvo on vain liian iso auto osalle Volvokuskeja, joten olisi parempi valita pienempi auto että uskaltaisi ajaakin.
Volvokuskeja on muuten kahta sorttia. Yleensä muiden merkkien kuskeja on kolmea sorttia, mutta volvokuskeja vain kahta. Nimittäin Volvo ei milloinkaan aja normaalinopeutta, vaan joko se kaahaa sairaalloisesti että lapset ovat jäädä alle tai sitten se köröttelee hyvissä olosuhteissa 30 kilsaa alle nopeusrajoituksen.
Volvoja siis eivät osta yleensä normaalit ihmiset vaan joko egohäiriöiset ja kuolemaa kylvävät kilpa-ajajat tai sitten seniilit, aistinsa jo 45-vuotiaana kadottaneet foobikot, jotka varmuuden vuoksi ajavat enintään neljääkymppiä tiellä kuin tiellä.
Ja kade en volvosta ole, sehän on ruottalaisten kansanauto, ruma, laaduton ja kaikinpuolin enintään keskinkertainen esitys. Mieluummin sitten vaikkapa Audi, Honda, Jaguar, Cadillac, Lexus, Toyota, Rover, Nissan tai melkein mikä tahansa paitsi Lada tai Perodua Kelisa.
Kiitoksia vain luonneanalyysistä, AS! Mielessäni on jo jonkin aikaa ollut Volvon hankinta. Kaiketi uskallan sen tehdä, vaikken katsokaan kuuluvani kumpaankaan mainitsemaasi kategoriaan. Idealistinen haaveeni tulee olemaan Volvojen sopeuttaminen muun liikenteen tahtiin, muiden takapuskurissa roikkumisen välttäminen ja ökyilemättömyys. Pyrin myös olemaan jarruttamatta muuta liikennettä liian hitaasti köröttelemällä. Samalla suon itselleni oikeuden olla kanssasi eri mieltä Volvojen ulkonäöstä.
[Vinnes muokkasi tätä viestiä 19.01.2005 klo 16:56]
Niinpä, niinpä . Itse huomauttelen melkein ilman syytä muille ja itse en ikään huomaa omia lukuisampia töppäilyjäni. Mutta en oikeastaan ikinä aja ihan kenenkään perässä kiinni, se on hyveeni, muuten teen virheitä ihan liikaa vahingossa. Keskimääräistä kuskia enemmän.
Anders-Simon katkeruus ja kauna ympäröivää maailmaa sekä ei-korealaisen ja ei-japanilaisen auton omistajia kohtaan on mielestäni sairaalloista ja jollakin tapaa siitä paistaa läpi suomalainen kansansairaus - kateus. Sekä tässä keskustelussa että TM:n muissakin keskusteluissa.
Täytynee tässä kasvattaa Toyota-viikset ja ostaa pienempi auto, niin tulee ajeltua vähemmän siivottomasti...
AWD
Siis ensinnäkin on fakta, että typerimmät (=perässä roikkujat) kuskit suomen liikenteessä ajavat V70:llä. Ei kai täällä huvikseen näin moni ole asiasta samaa mieltä..eri mieltä tuntuvat olevan V70 kuskeja Jos tyhmyyttä ei mitata sillä, että millä autolla ihminen ajaa, pitäisi asian olla niin, että Corollakuskit roikkuvat eniten #&%£$!*, onhan se myydyin auto? Eipä vaan yksikään taida olla sitä mieltä, ei edes V70 kuskit...itseni perässä ei ole varmaankaan yhtään Corollaa roikkunut niin, että siitä olisi minulla suuremmalti harmia. Enpä ainakaan muista, joten mitään vakavaa tuskin on sattunut.
Sitten voidaan tietysti sanoa, ettei korolloissa ole sellaisia tehoja, että äkkiseltään jonkun 100 ajavan saavuttaisi ja vielä menisi ohi. Täytyy vaan ihmetellä miksi AWD:llä täytyy olla alla se neliveto ja 209heposta... hieman lainaen AWD:n tekstiä: joltakin on tainnut järki, muiden huomiointi sekä suhteellisuudentaju (pari sataa hepoa vähintään pitää olla suomalaisessa liikenteessä, jossa talvella kaikkien pitäisi suurimmassa osassa maata ajaa 80km/h,varmasti noilla rajoituksilla pärjää ilman awd:tä paitsi tietysti, jos on ikävästi talvellakin ne ylimääräiset hepot tallissa) liikenteessä kadonnut täysin. Tiet ovat tietyille ihmistyypeille taistelutanner (pääseehän niillä hepoilla ja awd:llä toisten ohi talvella 80km/h rajoitusalueella helposti) Onkohan AWD sisäistänyt sitä, että hänen pitää ajaa korkeintaan samaa vauhtia kuin se edellä ajavakin, jos tämä ajaa suurinta sallittua ja jättäytyä tarpeeksi kauas toisen takapuskurista? Jos ajaa VOLVOLLA ja tietysti suurella teholla=volvo, on näistä huomattavan suurella osalla selvästikin käsitys siitä, että heitä ei lait liikenteessä koske. Turhaa tehoa ei voi kukaan järki syillä perusteilla kuten ei myöskään volvon hankintaa (suht samanlaisen auton ilman niitä tehoja saa tavallisilta merkeiltä aina 2/3 halvempaan hintaa) joten näillä eväillä harvempi varmaan tavallista kansalaista (liikennerajoitusten mukaan meneviä ja terveellä järjellä turvallisesti ajavia) liikenteessä ymmärtää, kun on aikojen kuluessa valmiiksi mahtavan autonsa parhaimmuudesta ja ylivertaisista ajo-ominaisuuksista muodostunut harhakäsityksiä, esim. 10metrin näkyvyydellä kannattaa volvolla vasta ajaa laissa määrättyä aivan liian hiljaista 80km/h nopeutta risteysalueella.
100% varmuudella ei A-S ole kateellinen sinun autostasi, on se sitten tehokas volvo tai ei-korealainenjapanilainen, koska A-S taitaa olla eriluokan järkiveikkoja verrattuna suuren osaan tehokkailla volvoilla ajavista.
Ja heti perään paistaakin sinusta joku ihme asenne Toyotakuskeja kohtaan, vaikka he eivät tähän keskusteluun mitenkään liittyneetkään...ihmetyttää ei tojotakuskeista ole sun tehoilla varmaan minkäänlaista haittaa..eivät ne ainakaan pääse sun turvallisuuteen mitenkään vaikuttamaan (jos ne ajaa yhtä paljon ylinopeutta kuin sinä(vai täytyykö sun sillon roikkua persuuksissa ja se haittaa sinun turvallisuuttasi)(tai jos joku tojotakuski ajaakin vielä sua enemmän ylinopeutta niin hetihän se onkin suuri turvallisuusriski liikenteessä sinullekin(sinähän et ole sinähän vain ohitat hidastelijoita,jotka sattuvat ajamaan lain mukaan))tai jos tojotakuskit ajavat alle rajoitusten tai rajoitusten mukaan(??) pääsethän sinä tehoillasi niistä käden käänteessä ohi) en kyllä ymmärrä mitä ominaisuuksia olisi tojotakuskeissa, että ne voisivat volvokuskien turvallisuutta liikenteessä haitata... ei kun ei sulla voikaan olla mitään tojotakuskeja vastaan, koska eihän volvokuskejakaan voinut yleistää. sehän olis jo kevyenluokan yleistystä, jos tojotakuskit ajavat sun mielestä selvästi muihin automerkkeihin verraten huonoimmin. niimpä
Enpä ole kyllä tojotaviiksistä kuullut ennen...kellä sellaset on ja minkälaiset ne on? kerrohan ihmeessä, varmaan muuttaa heti mun käsityksen tojotakuskeihin,vaikka ei luulis viiksillä olevan ajotapaan mitään yhteneväisyyksiä toisin kuin keski-ikäisillä miehillä ja V70:llä.
Millainen on Volvo V70 omistaja? Harrastukset, ikä, perhe, ammatti? Golfia, 40-55, kaksi lasta joku kamala mukamas tärkeä työ josta ei tienaa tarpeeksi työhön nähden. No ei sentään, mutta millaisia ne oikeasti ovat edellisestä arviostani taisi mennä ikä vain oikein?
Siis ensinnäkin on fakta, että typerimmät (=perässä roikkujat) kuskit suomen liikenteessä ajavat V70:llä. Ei kai täällä huvikseen näin moni ole asiasta samaa mieltä..eri mieltä tuntuvat olevan V70 kuskeja
Jaah, milloinhan Volvokuski olisi viimeksi roikkunut perässäni? En muista.
Empiriiristä tutkimusta: Isäni oli V70-kuski. Eipä ajellut silloinkaan p.rseissä kiinni (vilkkua käytti turhan säästeliäästi ja varasi vasenta kaistaa mutta ne tavat jatkuvat edelleen vaikka auton merkki on vaihtunut). Sen sijaan tänään autoni takarekisterikilpeä hiillosti Toyota Avensis, arviolta vuosimallia 2001-2002, ja eilen BMW 523i. Olen siis oikeutettu johtopäätöksen: Volvokuskit ok, sen sijaan Toyota Avensis -kuskit ja BMW-kuskit ovat pahimpia perässäroikkujia.
Tämähän on yhtä tieteellisesti todistettu väite kuin mikä muukin väite tässä keskustelussa.
Edellä vilahti sana ihmistyyppi. Unohdetaan perässäroikkujakeskustelusta auton merkki. Millainen on perässäroikkuja ihmistyypiltään? Pitääkö olla vähän itsekeskeinen, kovapintainen, ehkäpä hitusen m.lkku? Ammatti? Myyntipäällikkö tms?
Kyllä niitä mulkvisteja mahtuu joka merkkiin, ei se ole Volvon erikoispiirre.
[jalkkis muokkasi tätä viestiä 20.01.2005 klo 19:57]
Jack Bauer - Volvossani on 220 hv, Audissani 250 hv. Näistä tehoista huolimatta tapoihini ei kuulu roikkua edellä ajavien takapuskurissa. En ole myöskään saanut ensimmäistäkään ylinopeussakkoa. Ajotyylini on aktiivinen, muttei liikenneturvallisuutta vaarantava.
Sinänsä arvostan sitä vaivannäköä, jonka näit osoittaessasi noinkin pitkän viestin minulle.
KAIKKI minun takapuskurissani roikkuneet autoilijat ovat tähän asti olleet vaaleanpunaisia Toyota Corolla -merkkisiä henkilöautoja, joiden kuljettajien otsaan on ollut AINA tatuoituna "Jack Bauer"...
enpä jaksa lukea kaikkia viestejä, mutta oman kokemuksen kautta volvoilijat ova ottaneet turhan todesta sen vanhan vasen-oikea -vitsin, volvoilijoita on kahta tyyppiä, joko ne: a. ajaa persiissä kiinni vaikka molemmat motarin kaistat on täynnä ja ajat itsekin jo ylinopeutta, eniten tuntuu rassaavan pikkuvolvoja tämä tauti ja b. jotka ovat ymmärtäneet että v=aja vasemmalla alle liikenteen nopeuden, useimmin nämä ovat 80 sarjaa
olipa kerran v40 t-5 joka uskoi vasta 200:ssa, että vauhti riittää jopa hänellekin eikä ole aina pakko ajaa ohi....tätä ennen oli ajanut 20 kilsaa takapuskurissa kiinni.
ps. olette te parempia kuin ne nissan microilijat ja rellu clioilijat
Yleistän vielä: sama pätee kaikkiin muihinkin työsuhdeautoilijoihin. Kun kalusto ei ole omaa, niin mitä väliä. Henkihän on aina ollut halpa Suomen liikenteessä
Paitsi, että useimmiten pahimmat kaahaukset toteutetaan todella surkealla kalustolla (nuoret eritoten).
olipa kerran v40 t-5 joka uskoi vasta 200:ssa, että vauhti riittää jopa hänellekin eikä ole aina pakko ajaa ohi....tätä ennen oli ajanut 20 kilsaa takapuskurissa kiinni.
Eilen kun tulin toimistosta. Näin kun 40-alueella, lumisateessa, hieman liukkaalla kaahasi Volvo V70, tällä kertaa kuskina hieman yli 30-vuotias "täti".
Kuten muutkin ovat maininneet, kovasti se Volvo tuntuu tunteita herättävän. Omasta mielestäni Volvo on vain tylsä auto, tylsille ja ylpeille ihmisille, mutta se on vain minun mielipiteeni. Eihän Volvo mikään halpa merkki ole, mutta silti niitä pyörii järkyttävät määrät köyhien suomalaisten käsissä. Eihän tätä voi muulla selittää, kuin sillä, että Volvo ostetaan jonkinlaiseksi varallisuuden symboliksi. Sillä sitten ajetaan verkkahousut jalassa ja lippalakki päässä, kun ei jäänyt rahaa kunnon vaatteiden ostoon. Velalla ne autot useimmiten on ostettu, ja rekisterikilven ympärille tai takalasiin on vielä jätetty rahoituksen järjestäneen autoliikkeen mainos.
Siihen en ota kantaa, millä merkillä roikuttaan eniten perässä tien päällä, mutta hyvin harvoin siellä kukaan pikkuautolla on roikkumassa.
Voi että miten viisaita täällä kirjoitellaan. Teksti tulee niin varmalla sävyllä, etten yritäkään kiistää etteikö Volvot olisi erityisen huonoja autoja ja niiden omistajat poikkeuksellisen tyhmiä.
Seuraankohan minä ihan vääriä asioita liikenteessä kun en ole pannut merkille minkään automerkin olleen mitenkään erikoisen paljon riesaksi? Te muut olette panneet merkille autojen tyypitkin, minä en edes merkkejä. Minulla on niin täysi työ pitää huoli oman ajoni mahdollisimman hyvästä suorittamisesta, etten jouda tekemään noin tarkkaa tilastoa muiden ajelemisista.
Ehkä vielä joskus opin niin hyväksi, että voin hoitaa ajamisen sivutyönä, sitten minäkin voin osallistua tähän merkittävään ja älykkääseen keskusteluun.
Enpä minäkään ole tilastoa perässäroikkujista pitänyt. Jos jotain kiinnostaa roikkua puskurissani kiinni 80km/h tiellä itse ajaessani 85km/h, niin se on sen päänvaiva!
Hauka tilanne oli tuossa taannoin, kun ajelin erästä tietä pimeällä. Jaksoi joku roikkua puskurissani kiinni 30km ohittamatta. Itseäni se ei häirinnyt, sillä peili himmentyi automaattisesti ja vakionopeussäädin piti nopeuden vakiona. Perässäroikkujaa saattoi tosin se häiritä...
Jotkut automerkit nyt vain ovat kypsymättömien ihmisten mieleen.
Sama se pätee kaikkien Premiummerkkien kuskeihin. Harvase päivä tulee vastaan hulluja mersu-, audi- ja bemarikuskeja. Volvoja on vaan paljon enemmän liikenteessä.
Volvoista kaheleimmat ajavat V70:sillä, selkeästi erottuva ryhmä!
Kieltämättä pohjoisessa tutuksi käynyt yhdistelmä V70 + suksiboxi on aika vauhdikas näky, kiire lomalle ? Noh varmaan yleensä Volvojen kanssa on otettava huomioon se että niillä ajavat monesti työkseen pitkiä matkoja, joka ei tieteenkään ole peruste ylinopeudelle. Tämä kuitenkin selittää osaksi miksi ne erottuvat niin selkeästi muista maantiellä.
Kevyen luokan yleistystä... Kyllä asennevammaisia luusereita löytyy takuuvarmasti kaikkien automerkkien käyttäjistä. Viestin tausta-ajatus on kyllä kohdallaan - joiltakin on järki, muiden huomiointi sekä suhteellisuudentaju liikenteessä kadonnut täysin. Tiet ovat tietyille ihmistyypeille taistelutanner...
AWD
Minun perässäni ovat ajaneet erityisesti Volvo V70:set. No tunnen myös fiksuja V70 kuskeja...
Tosi järkevää keskustelua palstalla "Liikenne". Luulin palstan olevan liikenne-aiheista keskustelua varten. Ai niin, ennenkuin joku ehtii tekemään johtopäätöksen: kyllä, ajan Volvolla. Joillain on liikaa aikaa ja liian vähän tekemistä.
Ajan V70:llä ja kyllä on tosiaan tälle palstalle harvinaisen outo keskustelunavaus. Itse ajan V70:lläni rauhallisesti kuin viilipytty enkä ole havainnut ko. automallilla ajavien koheltavan muita enempää, ennemminkin päinvastoin. Millaista asennevammaa tässä pari ensimmäistä kirjoittajaa tarkoittavat ja oikeinko tosissaan kirjoittelevat?
No jaa, kyllä niitä päinvastaisiakin esimerkkejä riittää. Tänäänkin ajoin ohi pappamallin Volvosta ( V70 ), joka hidasteli kahtakymppiä taajamassa vielä hidastaen töyssyn kohdalla. Vetelin ohi pimeällä ja märällä tiellä niin että töyssyt vain heittelivät autoani! V****taa nämä urpot, jotka eivät pääse eteen eikä taakse! Usein näillä on kallis ja uusi auto, mutta ajaa ei osata. Monesti näkee, että ajotaidottomalla papalla tai keski-ikäisellä naisella on IIIISOOOOO Volvo tai vastaava, vaikka Daewoo Kalos olisi enemmän mitoitettu kokonsa puolesta näille tunareille! Ei voi rahalla älyä ostaa, ei!
Sain vastauksen kysymykseeni, kiitos!
Ehkä tosiaan me Volvokuskitkin sitten oppisimme ajamaan taajamissa kovempaa jos saisimme pienemmän auton.
Anders-Simon katkeruus ja kauna ympäröivää maailmaa sekä ei-korealaisen ja ei-japanilaisen auton omistajia kohtaan on mielestäni sairaalloista ja jollakin tapaa siitä paistaa läpi suomalainen kansansairaus - kateus. Sekä tässä keskustelussa että TM:n muissakin keskusteluissa.
Täytynee tässä kasvattaa Toyota-viikset ja ostaa pienempi auto, niin tulee ajeltua vähemmän siivottomasti...
AWD
Jos oikein rumasti yleistää, niin Volvokuskeja on kahta ääripäätä. On erityisen fiksuja ja rauhallisia perheellisiä kuskeja, jotka arvostavat turvallisuutta sekä ajotavassa että autossa. Ja sitten on sellaisia keski-ikäisiä miehiä joilla on tarve näyttää muille...
Juu, premiummerkeissäkin on todella paljon tuollaisia kuskeja. Mutta näissäkin kuskit jakaantuvat kahteen ääripäähän, erityiseen fiksuihin ja kokeneisiin ja niihin ylpeileviin itsensä toteuttajiin.
No A-S haluaa vain sanoa, että on niitä urpo-m.lkkuja myös vanhojen japanilaisten autojen ratissa, ei pelkästään volvojen.
Puupäitähän toki riittää joka merkin rattiin, mutta erityisen suuri osuus näistä on valinnut todellakin itselleen Volvon, tai sitten Volvo on vain liian iso auto osalle Volvokuskeja, joten olisi parempi valita pienempi auto että uskaltaisi ajaakin.
Volvokuskeja on muuten kahta sorttia. Yleensä muiden merkkien kuskeja on kolmea sorttia, mutta volvokuskeja vain kahta. Nimittäin Volvo ei milloinkaan aja normaalinopeutta, vaan joko se kaahaa sairaalloisesti että lapset ovat jäädä alle tai sitten se köröttelee hyvissä olosuhteissa 30 kilsaa alle nopeusrajoituksen.
Volvoja siis eivät osta yleensä normaalit ihmiset vaan joko egohäiriöiset ja kuolemaa kylvävät kilpa-ajajat tai sitten seniilit, aistinsa jo 45-vuotiaana kadottaneet foobikot, jotka varmuuden vuoksi ajavat enintään neljääkymppiä tiellä kuin tiellä.
Ja kade en volvosta ole, sehän on ruottalaisten kansanauto, ruma, laaduton ja kaikinpuolin enintään keskinkertainen esitys. Mieluummin sitten vaikkapa Audi, Honda, Jaguar, Cadillac, Lexus, Toyota, Rover, Nissan tai melkein mikä tahansa paitsi Lada tai Perodua Kelisa.
Niin enhän minä mutta kun ne muut
Kiitoksia vain luonneanalyysistä, AS! Mielessäni on jo jonkin aikaa ollut Volvon hankinta. Kaiketi uskallan sen tehdä, vaikken katsokaan kuuluvani kumpaankaan mainitsemaasi kategoriaan. Idealistinen haaveeni tulee olemaan Volvojen sopeuttaminen muun liikenteen tahtiin, muiden takapuskurissa roikkumisen välttäminen ja ökyilemättömyys. Pyrin myös olemaan jarruttamatta muuta liikennettä liian hitaasti köröttelemällä. Samalla suon itselleni oikeuden olla kanssasi eri mieltä Volvojen ulkonäöstä.
Niin enhän minä mutta kun ne muut
Niinpä, niinpä . Itse huomauttelen melkein ilman syytä muille ja itse en ikään huomaa omia lukuisampia töppäilyjäni. Mutta en oikeastaan ikinä aja ihan kenenkään perässä kiinni, se on hyveeni, muuten teen virheitä ihan liikaa vahingossa. Keskimääräistä kuskia enemmän.
Aika vahvoja mielipiteitä Volvo tuntuu täällä herättävän. Ja minä kun olen aina pitänyt volvoja vain tylsinä.
Täytynee tässä kasvattaa Toyota-viikset ja ostaa pienempi auto, niin tulee ajeltua vähemmän siivottomasti...
AWD
Siis ensinnäkin on fakta, että typerimmät (=perässä roikkujat) kuskit suomen liikenteessä ajavat V70:llä. Ei kai täällä huvikseen näin moni ole asiasta samaa mieltä..eri mieltä tuntuvat olevan V70 kuskeja Jos tyhmyyttä ei mitata sillä, että millä autolla ihminen ajaa, pitäisi asian olla niin, että Corollakuskit roikkuvat eniten #&%£$!*, onhan se myydyin auto? Eipä vaan yksikään taida olla sitä mieltä, ei edes V70 kuskit...itseni perässä ei ole varmaankaan yhtään Corollaa roikkunut niin, että siitä olisi minulla suuremmalti harmia. Enpä ainakaan muista, joten mitään vakavaa tuskin on sattunut.
Sitten voidaan tietysti sanoa, ettei korolloissa ole sellaisia tehoja, että äkkiseltään jonkun 100 ajavan saavuttaisi ja vielä menisi ohi. Täytyy vaan ihmetellä miksi AWD:llä täytyy olla alla se neliveto ja 209heposta... hieman lainaen AWD:n tekstiä: joltakin on tainnut järki, muiden huomiointi sekä suhteellisuudentaju (pari sataa hepoa vähintään pitää olla suomalaisessa liikenteessä, jossa talvella kaikkien pitäisi suurimmassa osassa maata ajaa 80km/h,varmasti noilla rajoituksilla pärjää ilman awd:tä paitsi tietysti, jos on ikävästi talvellakin ne ylimääräiset hepot tallissa) liikenteessä kadonnut täysin. Tiet ovat tietyille ihmistyypeille taistelutanner (pääseehän niillä hepoilla ja awd:llä toisten ohi talvella 80km/h rajoitusalueella helposti) Onkohan AWD sisäistänyt sitä, että hänen pitää ajaa korkeintaan samaa vauhtia kuin se edellä ajavakin, jos tämä ajaa suurinta sallittua ja jättäytyä tarpeeksi kauas toisen takapuskurista? Jos ajaa VOLVOLLA ja tietysti suurella teholla=volvo, on näistä huomattavan suurella osalla selvästikin käsitys siitä, että heitä ei lait liikenteessä koske. Turhaa tehoa ei voi kukaan järki syillä perusteilla kuten ei myöskään volvon hankintaa (suht samanlaisen auton ilman niitä tehoja saa tavallisilta merkeiltä aina 2/3 halvempaan hintaa) joten näillä eväillä harvempi varmaan tavallista kansalaista (liikennerajoitusten mukaan meneviä ja terveellä järjellä turvallisesti ajavia) liikenteessä ymmärtää, kun on aikojen kuluessa valmiiksi mahtavan autonsa parhaimmuudesta ja ylivertaisista ajo-ominaisuuksista muodostunut harhakäsityksiä, esim. 10metrin näkyvyydellä kannattaa volvolla vasta ajaa laissa määrättyä aivan liian hiljaista 80km/h nopeutta risteysalueella.
100% varmuudella ei A-S ole kateellinen sinun autostasi, on se sitten tehokas volvo tai ei-korealainenjapanilainen, koska A-S taitaa olla eriluokan järkiveikkoja verrattuna suuren osaan tehokkailla volvoilla ajavista.
Ja heti perään paistaakin sinusta joku ihme asenne Toyotakuskeja kohtaan, vaikka he eivät tähän keskusteluun mitenkään liittyneetkään...ihmetyttää ei tojotakuskeista ole sun tehoilla varmaan minkäänlaista haittaa..eivät ne ainakaan pääse sun turvallisuuteen mitenkään vaikuttamaan (jos ne ajaa yhtä paljon ylinopeutta kuin sinä(vai täytyykö sun sillon roikkua persuuksissa ja se haittaa sinun turvallisuuttasi)(tai jos joku tojotakuski ajaakin vielä sua enemmän ylinopeutta niin hetihän se onkin suuri turvallisuusriski liikenteessä sinullekin(sinähän et ole sinähän vain ohitat hidastelijoita,jotka sattuvat ajamaan lain mukaan))tai jos tojotakuskit ajavat alle rajoitusten tai rajoitusten mukaan(??) pääsethän sinä tehoillasi niistä käden käänteessä ohi) en kyllä ymmärrä mitä ominaisuuksia olisi tojotakuskeissa, että ne voisivat volvokuskien turvallisuutta liikenteessä haitata... ei kun ei sulla voikaan olla mitään tojotakuskeja vastaan, koska eihän volvokuskejakaan voinut yleistää. sehän olis jo kevyenluokan yleistystä, jos tojotakuskit ajavat sun mielestä selvästi muihin automerkkeihin verraten huonoimmin. niimpä
Enpä ole kyllä tojotaviiksistä kuullut ennen...kellä sellaset on ja minkälaiset ne on? kerrohan ihmeessä, varmaan muuttaa heti mun käsityksen tojotakuskeihin,vaikka ei luulis viiksillä olevan ajotapaan mitään yhteneväisyyksiä toisin kuin keski-ikäisillä miehillä ja V70:llä.
Millainen on Volvo V70 omistaja? Harrastukset, ikä, perhe, ammatti?
Golfia, 40-55, kaksi lasta joku kamala mukamas tärkeä työ josta ei tienaa tarpeeksi työhön nähden.
No ei sentään, mutta millaisia ne oikeasti ovat edellisestä arviostani taisi mennä ikä vain oikein?
Jaah, milloinhan Volvokuski olisi viimeksi roikkunut perässäni? En muista.
Empiriiristä tutkimusta: Isäni oli V70-kuski. Eipä ajellut silloinkaan p.rseissä kiinni (vilkkua käytti turhan säästeliäästi ja varasi vasenta kaistaa mutta ne tavat jatkuvat edelleen vaikka auton merkki on vaihtunut). Sen sijaan tänään autoni takarekisterikilpeä hiillosti Toyota Avensis, arviolta vuosimallia 2001-2002, ja eilen BMW 523i. Olen siis oikeutettu johtopäätöksen: Volvokuskit ok, sen sijaan Toyota Avensis -kuskit ja BMW-kuskit ovat pahimpia perässäroikkujia.
Tämähän on yhtä tieteellisesti todistettu väite kuin mikä muukin väite tässä keskustelussa.
Edellä vilahti sana ihmistyyppi. Unohdetaan perässäroikkujakeskustelusta auton merkki. Millainen on perässäroikkuja ihmistyypiltään? Pitääkö olla vähän itsekeskeinen, kovapintainen, ehkäpä hitusen m.lkku? Ammatti? Myyntipäällikkö tms?
Kyllä niitä mulkvisteja mahtuu joka merkkiin, ei se ole Volvon erikoispiirre.
Jack Bauer - Volvossani on 220 hv, Audissani 250 hv. Näistä tehoista huolimatta tapoihini ei kuulu roikkua edellä ajavien takapuskurissa. En ole myöskään saanut ensimmäistäkään ylinopeussakkoa. Ajotyylini on aktiivinen, muttei liikenneturvallisuutta vaarantava.
Sinänsä arvostan sitä vaivannäköä, jonka näit osoittaessasi noinkin pitkän viestin minulle.
KAIKKI minun takapuskurissani roikkuneet autoilijat ovat tähän asti olleet vaaleanpunaisia Toyota Corolla -merkkisiä henkilöautoja, joiden kuljettajien otsaan on ollut AINA tatuoituna "Jack Bauer"...
AWD
enpä jaksa lukea kaikkia viestejä, mutta oman kokemuksen kautta volvoilijat ova ottaneet turhan todesta sen vanhan vasen-oikea -vitsin, volvoilijoita on kahta tyyppiä, joko ne:
a. ajaa persiissä kiinni vaikka molemmat motarin kaistat on täynnä ja ajat itsekin jo ylinopeutta, eniten tuntuu rassaavan pikkuvolvoja tämä tauti ja
b. jotka ovat ymmärtäneet että v=aja vasemmalla alle liikenteen nopeuden, useimmin nämä ovat 80 sarjaa
olipa kerran v40 t-5 joka uskoi vasta 200:ssa, että vauhti riittää jopa hänellekin eikä ole aina pakko ajaa ohi....tätä ennen oli ajanut 20 kilsaa takapuskurissa kiinni.
ps. olette te parempia kuin ne nissan microilijat ja rellu clioilijat
Yleistän vielä: sama pätee kaikkiin muihinkin työsuhdeautoilijoihin. Kun kalusto ei ole omaa, niin mitä väliä. Henkihän on aina ollut halpa Suomen liikenteessä
Paitsi, että useimmiten pahimmat kaahaukset toteutetaan todella surkealla kalustolla (nuoret eritoten).
olipa kerran v40 t-5 joka uskoi vasta 200:ssa, että vauhti riittää jopa hänellekin eikä ole aina pakko ajaa ohi....tätä ennen oli ajanut 20 kilsaa takapuskurissa kiinni.
Voitko kertoa lisää tuosta tilanteesta?
Eilen kun tulin toimistosta. Näin kun 40-alueella, lumisateessa, hieman liukkaalla kaahasi Volvo V70, tällä kertaa kuskina hieman yli 30-vuotias "täti".
Kuten muutkin ovat maininneet, kovasti se Volvo tuntuu tunteita herättävän. Omasta mielestäni Volvo on vain tylsä auto, tylsille ja ylpeille ihmisille, mutta se on vain minun mielipiteeni. Eihän Volvo mikään halpa merkki ole, mutta silti niitä pyörii järkyttävät määrät köyhien suomalaisten käsissä. Eihän tätä voi muulla selittää, kuin sillä, että Volvo ostetaan jonkinlaiseksi varallisuuden symboliksi. Sillä sitten ajetaan verkkahousut jalassa ja lippalakki päässä, kun ei jäänyt rahaa kunnon vaatteiden ostoon. Velalla ne autot useimmiten on ostettu, ja rekisterikilven ympärille tai takalasiin on vielä jätetty rahoituksen järjestäneen autoliikkeen mainos.
Siihen en ota kantaa, millä merkillä roikuttaan eniten perässä tien päällä, mutta hyvin harvoin siellä kukaan pikkuautolla on roikkumassa.
Eihän suomalainen koskaan opi..
Voi että miten viisaita täällä kirjoitellaan. Teksti tulee niin varmalla sävyllä, etten yritäkään kiistää etteikö Volvot olisi erityisen huonoja autoja ja niiden omistajat poikkeuksellisen tyhmiä.
Seuraankohan minä ihan vääriä asioita liikenteessä kun en ole pannut merkille minkään automerkin olleen mitenkään erikoisen paljon riesaksi? Te muut olette panneet merkille autojen tyypitkin, minä en edes merkkejä. Minulla on niin täysi työ pitää huoli oman ajoni mahdollisimman hyvästä suorittamisesta, etten jouda tekemään noin tarkkaa tilastoa muiden ajelemisista.
Ehkä vielä joskus opin niin hyväksi, että voin hoitaa ajamisen sivutyönä, sitten minäkin voin osallistua tähän merkittävään ja älykkääseen keskusteluun.
Enpä minäkään ole tilastoa perässäroikkujista pitänyt. Jos jotain kiinnostaa roikkua puskurissani kiinni 80km/h tiellä itse ajaessani 85km/h, niin se on sen päänvaiva!
Hauka tilanne oli tuossa taannoin, kun ajelin erästä tietä pimeällä. Jaksoi joku roikkua puskurissani kiinni 30km ohittamatta. Itseäni se ei häirinnyt, sillä peili himmentyi automaattisesti ja vakionopeussäädin piti nopeuden vakiona. Perässäroikkujaa saattoi tosin se häiritä...