Onko Dacia jo liian halpa?

163 kommenttia
2456
  • Täällä palstalla tuntuu enemistö kuvittelevan, että ostaessaan mersun saa varmuudella ns. tavallista huonomman auton



    Niitäkin tavallaan käy sääli, puuttuu ns. elämä



    Näinhän sinä kirjoitit?

      
  • Nasse:

    Täällä palstalla tuntuu enemistö kuvittelevan, että ostaessaan mersun saa varmuudella ns. tavallista huonomman auton

    Niitäkin tavallaan käy sääli, puuttuu ns. elämä

    Näinhän sinä kirjoitit?




    Juu, näin kirjoitin, mutta minkä takia toistelet sitä?

      
  • Ei mersua ostamalla saa tavallista huonompaa, muttei myöskään tavallista parempaa autoa. Ihan tavisauton ylihinnalla. Ei siinä sen ihmeempää.... :lol:

      
  • Ammattilainen:

    Ei mersua ostamalla saa tavallista huonompaa, muttei myöskään tavallista parempaa autoa. Ihan tavisauton ylihinnalla. Ei siinä sen ihmeempää.... :lol:




    Kai se Mersu nyt sentään tavallista parempi auto on? Reilusti ylihintainen toki ja imagon tuomaa hintalisää on ainakin neljännes hinnasta. Mutta kyllä minä ennemmin Mersun ottaisin ominaisuuksien puolesta kuin keskimääräisen tavisauton. Se on sitten eri asia, etten ole valmis maksamaan Mersu-lisää autostani ja Mersun yleisimpien mallien muotoilu ei minua oikein puhuttele.



    Itselläni on aina ollut kaikkien tuotteiden suhteen semmoinen kanta, ettei halvinta ja kalleinta kannata hankkia, vaan jotain siltä väliltä. Eli minulle ei Daciaa tule koskaan, enkä usko että tulee myöskään Mersua.

      
  • Ammattilainen:

    Ei mersua ostamalla saa tavallista huonompaa, muttei myöskään tavallista parempaa autoa. Ihan tavisauton ylihinnalla. Ei siinä sen ihmeempää.... :lol:




    Tämähän on aika lailla totta kun puhutaan perusversioista, tosin taitaa tuo ylihintakin kutistunut vuosien saatossa perusversioista puheenollen. Mallistossa siirryttäessä ylöspäin alkaa tavisrintamalla olla sitten aika paljon hiljaisempaa tarjonnan suhteen :smile:



      
  • A-utoilija:


    Kai se Mersu nyt sentään tavallista parempi auto on? Reilusti ylihintainen toki ja imagon tuomaa hintalisää on ainakin neljännes hinnasta.


    Onko Mersun hinnoissa valtavat katteet vai mihin tuo lisä katoaa?



      
  • Mun silmissä dacia tuntuu huomattavasti houkuttelevammalta kuin emoyhtiönsä renautit. Vähempi määrä sähkökikkulaa ja uudempaa tekniikkaa ei noissa piireissä ole ainakaan pahasta. Tosin dacian tekniikka perustunee 90-luvun lopun mecaneihin, jotka nekään eivät mitään hurraa huutoja herättäneet luotettavuudessa

      
  • GTAm:

    Toisille sillä ei näytä olevan mitää merkitystä eli sama ajaako ladalla vai mersulla...




    Tunnustan ja olen melkeinpä ylpeä siitä.



    Olen omistanut myös uudenkarhean Mersun, eipä elämäni siitä muuksi muuttunut, vaikka kadulla seisoikin vuosipalkan hintainen Mersu. Onnekseni ostin senkin käytettynä, joten sain muutaman kuukauden kruisailujen jälkeen myytyä hankintahinnalla pois.

      
  • Kalliiita ja kalliita...



    Minusta useimmat Mersut, vaikkapa E 200-350, ei ole mikään ylimaallisen kallis auto. E 500 alkaa olla jo kallis Suomen verotuksella. Jos perus-E olisi kallis, niitä ei tosiaan myytäisi yli 1000 kpl vuodessa Suomessa. Jokainen joka on valmis laittamaan tuon verrankin rahaa autoon, tekee sitä tuskin ihan ilman harkintaa kuitenkaan. Valinnanvaraa on jos aikoo 60-80 tonnia autosta maksaa.



    Mikä on kallis, sitä voi miettiä vaikka liksan pohjalta. Hyvä mittari on se, kuinka monen kuukauden palkan/ansion joutuu autoon laittamaan. Rajaksi voi laittaa vaikkapa, että auto saa maksimissaan maksaa vuoden ansiot. Ns normaaliautotkin maksavat yleensä suunnilleen sen verran kuin on keskiansiokin. Suomessa on aika paljon porukkaa, jolle normaali Mersu tai vastaava ei kustanna edes vuoden liksaa. Minusta se ei silloin ole heille kovin kallis, jos moni normaalituloinen on valmis maksamaan autoistaan ansioihinsa nähden paljon enemmänkin.



    Mersuja voi aina moittia, mutta aivan huonosti kyseinen merkki ei kuitenkaan ole valitsemallaan tiellä onnistunut. Sitä asiaahan ei mitata niiden parissa jotka eivät kyseistä autoa pysty ostamaan, vaan niiden parissa joilla siihen on rahaa ja jotka oikeasti sitä valintaa ovat tekemässä. Ne ovat aika useasti arvomaailmaltaan, iältään, tyyliltään ym juuri sitä ostajakuntaa, jollaisiin Mersu vetoaa. Ei liene sattuma. Vaikka minkälaisia "nuorekkaita" ja muita tekeleitä voi tehdä, mutta niiden hehkuttajilla on harvoin varaa maksaa niistä paljoakaan.



    Hyvä määritelmä kalliille autolle on minusta ajovalo.net:in arvostelussa MB CL:stä. Menee jotenkin näin: "Ei rahvaan moottoreilla".

      
  • jjvi:

    Mun silmissä dacia tuntuu huomattavasti houkuttelevammalta kuin emoyhtiönsä renautit. Vähempi määrä sähkökikkulaa ja uudempaa tekniikkaa ei noissa piireissä ole ainakaan pahasta. Tosin dacian tekniikka perustunee 90-luvun lopun mecaneihin, jotka nekään eivät mitään hurraa huutoja herättäneet luotettavuudessa




    Perusmalli on riemastuttava karu, aivan loistava veto tehtaalta tässä markkinatilanteessa! Tällaista vaihtoehtoa olen kaivannut markkinoille. Se tuntuu myös Dusterin tapauksessa enemmän kuin hyvin mallistoon sopivaksi. Jos tehdään halpaa, tehdään se sitten rehellisesti yrittämättä kuorruttaa pakettia jollain kermavaahdolla. Ja saahan rahalla sitten kaikkea muodinmukaista, jos sellainen kiinnostaa.



    Lisäksi työkalussa ei jollain sähkölaseilla tee yhtään mitään. Tuollainen oleelliseen keskittyminen on täydellinen näpäytys nykyiselle villitykselle pakata auto täyteen kaikkea nuoren insinöörin mielikuvituksen tuotetta, minkä myyjä voi saada asiakkaan korvissa kuulostamaan tarpeelliselta. Ja joska kilpailijalla on joku usb-liitin kojelaudassa, pitää muillaikin olla. Muutenhan jää kilpailussa alakynteen.



    Tästä tulikin mieleeni hauska yksityiskohta 80-luvun TM:stä. Testissä oli Mitsun Galant (ensimmäinen etuvetoinen malli). Toimittaja ei innostunut autosta juurikaan kuten tuolloin japsien kohtaloksi usein koitui, mutta sen ajan mittapuun mukaan yltäkylläinen (sähkö )varustelu nimettiin elektoniikkahelvetiksi. Kojelauta taisi saada maininnan Tokio by night. Siihen aikaan jossain Asconassa tai Passatissa tuskin oli edes ohjaustehostinta sähkölaseista puhumattakaan. Audi 80:ssä ei ollut edes valaistusta lämmityslaitteen säätimissä. Niitä kuitenkin arvostettiin, koska näissä spartalaisissa eurooppalaisissa oli "kaikki tarpeellinen".



    Nykyään ei kukaan enää moiti yltäkylläisesti varustettuja autoja, vaikka lähes kaikki ovat sellaisia. Kummallista. Kohta varmaan perus-Corollakin saa moitteita varustelusta, jos joku sähköllä aukeava takaluukku puuttuu.



    Eikös Duster ole sukua Qashqaille? No, Renaultin palikoitahan siinäkin taitaa aika tavalla olla. Jos etuvetoinen Duster dieselinä tulee maksamaan n. 17 ke, ei vielä diesel-Qashqaita sillä hinnalla saa edes käytettynä. Parin vuoden kuluttua saa. Silloin on mielenkiintoista verrata uutta Dusteria ja käytettyä Qashkaita.

      
  • AkiK:

    Kalliiita ja kalliita...

    Minusta useimmat Mersut, vaikkapa E 200-350, ei ole mikään ylimaallisen kallis auto. E 500 alkaa olla jo kallis Suomen verotuksella. Jos perus-E olisi kallis, niitä ei tosiaan myytäisi yli 1000 kpl vuodessa Suomessa. Jokainen joka on valmis laittamaan tuon verrankin rahaa autoon, tekee sitä tuskin ihan ilman harkintaa kuitenkaan. Valinnanvaraa on jos aikoo 60-80 tonnia autosta maksaa.

    Mikä on kallis, sitä voi miettiä vaikka liksan pohjalta. Hyvä mittari on se, kuinka monen kuukauden palkan/ansion joutuu autoon laittamaan. Rajaksi voi laittaa vaikkapa, että auto saa maksimissaan maksaa vuoden ansiot. Ns normaaliautotkin maksavat yleensä suunnilleen sen verran kuin on keskiansiokin. Suomessa on aika paljon porukkaa, jolle normaali Mersu tai vastaava ei kustanna edes vuoden liksaa. Minusta se ei silloin ole heille kovin kallis, jos moni normaalituloinen on valmis maksamaan autoistaan ansioihinsa nähden paljon enemmänkin.

    Mersuja voi aina moittia, mutta aivan huonosti kyseinen merkki ei kuitenkaan ole valitsemallaan tiellä onnistunut. Sitä asiaahan ei mitata niiden parissa jotka eivät kyseistä autoa pysty ostamaan, vaan niiden parissa joilla siihen on rahaa ja jotka oikeasti sitä valintaa ovat tekemässä. Ne ovat aika useasti arvomaailmaltaan, iältään, tyyliltään ym juuri sitä ostajakuntaa, jollaisiin Mersu vetoaa. Ei liene sattuma. Vaikka minkälaisia "nuorekkaita" ja muita tekeleitä voi tehdä, mutta niiden hehkuttajilla on harvoin varaa maksaa niistä paljoakaan.

    Hyvä määritelmä kalliille autolle on minusta ajovalo.net:in arvostelussa MB CL:stä. Menee jotenkin näin: "Ei rahvaan moottoreilla".




    Mitä eemelin myyntiin tulee, niin kannattaa muistaa että valtaosa niistä myydyistä autoista tulee ihan muuhun kuin yksityiskäyttöön...



    Ja eihän kyse ole muutenkaan siitä, etteikö monikin pystyisi mersua ostamaan, mutta toiset vaan sijoittaa ne rahansa järkevämmin kuin kumipyörillä kulkevaan ylihintaiseen peltilehmään, jonka arvolla ei ole kuin yksi suunta, eli vauhdilla alaspäin.



    Jos itsellä olisi rahaa sijoittaa autoon enemmänkin, keksisin taatusti jotain omaperäisempää kuin mersu. :wave:

      
  • Ammattilainen:



    Mitä eemelin myyntiin tulee, niin kannattaa muistaa että valtaosa niistä myydyistä autoista tulee ihan muuhun kuin yksityiskäyttöön...

    Ja eihän kyse ole muutenkaan siitä, etteikö monikin pystyisi mersua ostamaan, mutta toiset vaan sijoittaa ne rahansa järkevämmin kuin kumipyörillä kulkevaan ylihintaiseen peltilehmään, jonka arvolla ei ole kuin yksi suunta, eli vauhdilla alaspäin.

    Jos itsellä olisi rahaa sijoittaa autoon enemmänkin, keksisin taatusti jotain omaperäisempää kuin mersu. :wave:






    Aika ihmeellistä arviointia ja spekulointia mihin kukin fyrkkansa käyttää. Eikohän Akik arvioinut mesen ostajat aika onnistuneesti. Kuitenkin Suomen maassa aika moni valitsee kulkineen omien mielihalujen mukaan. Jos ei toimeentulo ole ongelma, niin miksi matalaa profiilia pitäsi pitää kulkineen valinnassa. Se miten tekee valintoja ei kuulu kenellekkään. Jos närää herättää, niin on syytä katsoa peiliin eli missä on mokannut.

      
  • No kun palstoja, tätäkin, lukee, niin monet ei nimenomaan osta autoa omien mielihalujen mukaan, vaan se mukaan, millä ajaessa saa ehkä naapurin kateelliseksi. Vaikka haluaisikin ostaa jotain muuta, ei yksinkertaisesti ylpeys anna periksi. :lol:



    Tai akka ei anna muuta ostaa.

      
  • No kun palstoja, tätäkin, lukee, niin monet ei nimenomaan osta autoa omien mielihalujen mukaan, vaan se mukaan, millä ajaessa saa ehkä naapurin kateelliseksi.




    Riippuu tietysti kanssa siitä kuka on naapurina. Jos espoolainen naapurini ostaa vaikkapa ääriesimerkkinä Hummerin sen sijaan että hankkisi Priuksen tms. ei ensisijainen tunne toisen autovalinnasta ole kateus*, vaan jotakin ihan muuta... :blush:



    http://fi.wikipedia.org/wiki/Kateus



    *Kateus on epämiellyttäviin ajatuksiin liittyvää oloa, joka voi ilmenetä inhona, panetteluna ja vastoinkäymisistä iloitsemisena. Kateellinen ihminen ahdistuu muiden menestyksestä ja saattaa vaipua itsesääliin. Kateellinen kadehtii, vaikkei toisen onni olekaan itseltä pois ja rakastaa sitä, mitä muilla on

      
  • Ammattilainen:

    No kun palstoja, tätäkin, lukee, niin monet ei nimenomaan osta autoa omien mielihalujen mukaan, vaan se mukaan, millä ajaessa saa ehkä naapurin kateelliseksi. Vaikka haluaisikin ostaa jotain muuta, ei yksinkertaisesti ylpeys anna periksi.

    Tai akka ei anna muuta ostaa.






    Kyllä olen sitä mieltä,että auto ostetaan itselle. Vähät siitä mitä naapuri tai joku muu ajattelee. Olen jo aiemmin todennut,että minkälaisen fiiliksen auto antaa,niin sillä on itselleni ratkaiseva merkitys. Esim. ei ole tuntemuksia, että jotain puuttuu, vielä vähemmän tuntee kiinnostusta muiden valintoihin. Tämähän antaa sitä "mielenrauhaa" :smile:



    Yleensä olen pyrkinyt näillä palstoilla välttämään arvostelua muiden valinnoista, vaikka jotkut täällä luulee tietävänsä mitkä valinnat on kannattavia kokonaisuuden kannalta.

      
  • Ammattilainen: Mitä eemelin myyntiin tulee, niin kannattaa muistaa että valtaosa niistä myydyistä autoista tulee ihan muuhun kuin yksityiskäyttöön...



    Tarkoitat varmaan takseja, mutta onpa niissä aika paljon 5-sarjan Bemareitakin nykyään. Kaikilla premium-autoilla yritysmyynti/leasing on hyvin merkittävässä osassa. Eikä siinä ole mitään pahaa, aseman myötä myös autot ovat asiaan kuuluvan luokkaisia. Verotusarvotkin sitten sen mukaisia, ei suuremmin kannata kadehtia kun yhteiskunta näistä yritysautoista eniten hyötyy kuitenkin.



    Siinä saattaa kuitenkin olla eroa, miten ja millaiset ihmiset ostavat mitäkin autoa yksityiskäyttöön. Veikkaisin, että yksityiskäyttöön ostettava E ostetaan useammin rahalla kuin moni muu auto, joissa saatavilla oleva luototus on merkittävä myyntiargumentti :wink:



    Ja eihän kyse ole muutenkaan siitä, etteikö monikin pystyisi mersua ostamaan, mutta toiset vaan sijoittaa ne rahansa järkevämmin kuin kumipyörillä kulkevaan ylihintaiseen peltilehmään, jonka arvolla ei ole kuin yksi suunta, eli vauhdilla alaspäin.



    Ihme filosofointia minusta – mistä sinä tiedät toisten puolesta valintojen järkevyyden? Tai sen miten se heidän taloudessaan tuntuu? Voihan olla että useimmilla kalliin auton omistajilla auto ei ole pois yhtään mistään – rahaa riittää muuhunkin. Jos joku sitten on niin tyhmä että laittaa autoon siemenperunatkin, niin sekin on vapaassa maassa sallittua. Auto säilyttää rahanarvonsa heikosti, mutta kuitenkin kulutustavaroista parhaiten, jos tuota nyt joku tärkeänä pitää. Käärinliinassa ei taskuja kuitenkaan ole ja vaikkapa asunnossa makaavasta arvostakaan ei ole mitään hyötyä ennen kuin sen myy ja vaihtaa halvempaan. Veikkaisin myös, että Mersun omistajilla on usein auton ohella niitä peräämiäsi järkeviä taloussijoituskohteitakin.



    Jos itsellä olisi rahaa sijoittaa autoon enemmänkin, keksisin taatusti jotain omaperäisempää kuin mersu.



    Minusta tarjolla olevista autoista ei mitään kovin omaperäistä kuitenkaan löydy ja useimmilla autoon liittyy kuitenkin käytännön vaatimuksiakin omaperäisyyden ohella. Ehkä se todellinen ostajakunta ei halua mitään ”nuorekkuuden ihmettä”, heillä on omat kriteerinsä valinnassaan. Sitä en kuitenkaan usko, että moni vähän normaalia enemmän rahaa autoon sijoittava tekisi valintansa täysin ilman perusteita. Minä en ainakaan viitsi maksaa turhasta mitään.

      
  • Täällä on näköjään taas mersun ajojahti käynnissä.



    :flower:

      
  • Mersun ostajia on vaan mukava vähän piikitellä....älä nyt pelihousujas revi. :wink:

      
  • Ammattilainen:

    Mersun ostajia on vaan mukava vähän piikitellä....älä nyt pelihousujas revi. :wink:




    Lähinnä ihmettelen tuota "piikittelyn" tarvetta...mistähän liene kertoo?



      
  • AkiK:

    Jos itsellä olisi rahaa sijoittaa autoon enemmänkin, keksisin taatusti jotain omaperäisempää kuin mersu.

    Minusta tarjolla olevista autoista ei mitään kovin omaperäistä kuitenkaan löydy ja useimmilla autoon liittyy kuitenkin käytännön vaatimuksiakin omaperäisyyden ohella.




    Olisiko Dacia riittävän omaperäinen valinta?



    Sen olen autokauppaa tehdessäni huomannut, että uuden auton viehätys häviää aika pian. Siitä, jota hankintavaiheessa ihailee mallivaihtoehtoja pohtien, tulee osa tavallista arkea. Onneksi. Näin ollen omaperäisyyteen paljonkaan en itse satsaisi. Mielummin siihen, mikä vastaa tarpeitani mahdollisimman hyvin.



    Rahan määrä ei minusta omaperäisyyttä rajoita, jos normaalin hintaisista autoista puhutaan.

      
  • AkiK:

    Ammattilainen:
    Mersun ostajia on vaan mukava vähän piikitellä....älä nyt pelihousujas revi. :wink:


    Lähinnä ihmettelen tuota "piikittelyn" tarvetta...mistähän liene kertoo?




    Ei kannata pohtia liian syvällisiä....mersunkin olisin voinut vaihtaa, mutta en katsonut tarpeelliseksi maksaa ylihintaa....

    :lol:

      
  • Olen samaa mieltä, uuden auton viehätys katoaa hyvin pian kun sen saa pihaan ja ajoon. Arki koittaa äkkiä ja elämä muine haasteineen ei muutu yhtään muuksi sen uuden auton myötä. Ostin 2006 Uuden, 8km ajetun auton. Ihan kaikki varusteet mitä halusin ja vähän ylikin. Sitä kun sitten työkseen kepitti niin hyvin äkkiä olo oli että ihan kuin ajaisin jonkun toisen käytetyllä. Monet ihmiset luulee varmaan että kun ostaa uuden auton, niin sitten elämä on pelkkää auvoa ja seksikin sujuu muijan kanssa paremmin? Heikoissa kantimissa elämä on jos se on pelkästään autosta kiinni. Olen nykyiseen käytettynä ostettuun muuten paljon tyytyväisempi, eikä haittaa että se on ollut joillain toisella ennen minua..

      
  • Ammattilainen:

    AkiK:
    Ammattilainen:
    Mersun ostajia on vaan mukava vähän piikitellä....älä nyt pelihousujas revi. :wink:


    Lähinnä ihmettelen tuota "piikittelyn" tarvetta...mistähän liene kertoo?



    Ei kannata pohtia liian syvällisiä....mersunkin olisin voinut vaihtaa, mutta en katsonut tarpeelliseksi maksaa ylihintaa....
    :lol:






    Näinhän se yleensä menee...kun oma budjetti on tiukka, niin koetaan jokin tuote ylihintaiseksi. Sitten mielummin arvostellaan niitä jotka valitsevat toisin.Sehän ei maksa mitään.

      
  • MMS:

    Ammattilainen:
    AkiK:
    Ammattilainen:
    Mersun ostajia on vaan mukava vähän piikitellä....älä nyt pelihousujas revi. :wink:


    Lähinnä ihmettelen tuota "piikittelyn" tarvetta...mistähän liene kertoo?



    Ei kannata pohtia liian syvällisiä....mersunkin olisin voinut vaihtaa, mutta en katsonut tarpeelliseksi maksaa ylihintaa....
    :lol:



    Näinhän se yleensä menee...kun oma budjetti on tiukka, niin koetaan jokin tuote ylihintaiseksi. Sitten mielummin arvostellaan niitä jotka valitsevat toisin.Sehän ei maksa mitään.






    2 euron psykologiaa....tietäisit vaan kuinka monen rahamiehen/naisen mersun rekisteriotteessa lukee omistajan kohdalla ihan jotain muuta kuin ajajan nimi....mutta tämä nyt tästä tällä erää, ettei mersumiehet nyt ihan rupea itkemään. :lol:

      
  • Ammattilainen:



    2 euron psykologiaa....tietäisit vaan kuinka monen rahamiehen/naisen mersun rekisteriotteessa lukee omistajan kohdalla ihan jotain muuta kuin ajajan nimi....mutta tämä nyt tästä tällä erää, ettei mersumiehet nyt ihan rupea itkemään. :lol:






    Kyllähän on niin, että "kalliimpaa" autoa ei kannata velkapaperilla ostaa. Autonmyyjäni mukaan yksityinen ostaa yleensä käteisellä. Pelkät rahoituskulut noussee huomattaviksi jos velkamäärä jää suureksi. Itse ostan aina käteisellä, koska auto on huono sijoitus (jos sijoitus ollenkaan) Toiset vaan pitää parinkympinkin kulkinetta sijoituksena, ihme kyllä.

      
  • Ammattilainen:



    mersunkin olisin voinut vaihtaa, mutta en katsonut tarpeelliseksi maksaa ylihintaa....
    :lol:






    Kerro ihmeessä mikä mersu oli ylihintainen, verrattuna mihin, ja mihin sitten vaihdoit?

      
  • 2 euron psykologiaa....tietäisit vaan kuinka monen rahamiehen/naisen mersun rekisteriotteessa lukee omistajan kohdalla ihan jotain muuta kuin ajajan nimi....mutta tämä nyt tästä tällä erää, ettei mersumiehet nyt ihan rupea itkemään. :lol:




    Tuo on totta. Usein yrityksen nimiin ostaminen on järkevää verosuunnittelun kannalta.

      
  • Maastovälitys:

    Monet ihmiset luulee varmaan että kun ostaa uuden auton, niin sitten elämä on pelkkää auvoa ja seksikin sujuu muijan kanssa paremmin? Heikoissa kantimissa elämä on jos se on pelkästään autosta kiinni. Olen nykyiseen käytettynä ostettuun muuten paljon tyytyväisempi, eikä haittaa että se on ollut joillain toisella ennen minua..




    Sikäli eläman auvoisuus saattaa jossain määrin autosta olla kiinni, että harmiton auto parantaa sellaisen edellytyksiä. Ongelmallinen auto tai oletettua kalliimmat kustannukset kiristävät varmasti pinnaa. TM:n pistokoeajossa 11/07 (sattui olemaan Almera) sanottiin osuvasti seuraavaa:



    Se, että auto ei herätä suuria tunteita puolesta tai vastaan eikä varsinaisesti säväytä millään, on juuri Nissan Almeran vahvuus. Jos auto tekee tehtävänsä päivästä ja vuodesta

    toiseen, on siitä helppo pitää, vaikka tunne ei olisikaan ollut ihastumista ensisilmäyksellä.




    Tuossa taitaa olla yksi tärkeimpiä kriteereitäni autolle kustannusten lisäksi. Siinä ei silloin statusarvo tai pikkuhienoudet paljon paina. Ei edes testivoittajan kaarreominaisuudet.

      
  • Maastovälitys:



    Monet ihmiset luulee varmaan että kun ostaa uuden auton, niin sitten elämä on pelkkää auvoa ja seksikin sujuu muijan kanssa paremmin? Heikoissa kantimissa elämä on jos se on pelkästään autosta kiinni






    Eikai kukaan ole vihjannut että kaikki on autosta kiinni.



    Kyllä laadukas auto, sellainen mistä nauttii, tuo kuitenkin sille elämän osa-alueelle ( eli autoilu ) positiivista vaikutusta. Varsinkin jos se ei ole muusta pois, ainakaan kohtuuttomasti. Toki on ihmisiä jotka ovat kykenemättömiä nauttimaan asioista erinäisistä syistä, mutta se on toinen asia.



    Tässä kun mersu ja hinnat on taas tulilinjalla, niin en voi olla ihmettelemättä että asuuko jotkut tynnyrissä, tai muodostuuko heidän tuttavapiiri henkilöistä, joiden auton hintalappu on max 9900€ tai 37.900€?



    Kyllähän nyt hyvät hyssykät löytyy rutkasti ihmisiä, joille ei uuden ison mersun hankinta muutaman vuoden välein tunnu missään!



    Ainakaan sen enempää kuin tuntuu sillä joka harjoittaa samaa omalla kipurajallaan ja kansansuosikkimallillaan.



    Tälle ylihinnalle olisi myös kiva kuulla oikeita perusteluita, älyvapaiden möläytysten sijaan.

      
  • Herbert:




    Sen olen autokauppaa tehdessäni huomannut, että uuden auton viehätys häviää aika pian. Siitä, jota hankintavaiheessa ihailee mallivaihtoehtoja pohtien, tulee osa tavallista arkea. Onneksi. Näin ollen omaperäisyyteen paljonkaan en itse satsaisi.




    Kyllä se viehätys aika nopeasti haihtuu, asiathan muuttuvat ihmisillä yleensä arkisiksi tai itsestään selvyyksiksi sitten kun ne on hankittu.



    Itse olen kuitenkin huomannut, että jos autossa on joku ärsyttävä ominaisuus tai puute, sen merkitys ei autoa omistaessa ainakaan vähene. Esimerkiksi puutteellinen äänieristys tai jokin ajo-ominaisuuden piirre alkaa kilometrien myötä ottaa päähän vain entistä enemmän. Ja toisaalta kun on joskus tehnyt itselleen oikein sopivan, siitä ei melkein edes raaskisi luopua kun uusi ei välttämättä tarjoa mitään kummempaa.



      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit