Uusi A4 hinnoiteltu

67 kommenttia
2
  • Olen kyllä käyttänyt nimimerkkiä Ajattelija2013. Ritsan kanssa minulla ei ole mitään tekemistä

      
  • Komppaan kyllä tuota ajattelua, että moneen hybridiin riittäisi se hiukan vähempitehoisempikin polttomoottori ja lopputulos olisi usein sekä riittävän tehokas että sopivan taloudellinen niin hinnan kuin kulutuksenkin osalta. Mutta kauppa se on joka kannattaa, eli ainakin osa nyt markkinoille hybridejä tuovista valmistajista on selvästi tullut tulokseen, että ei yritetäkään tuoda taloudellisinta vaihtoehtoa myyntiin. Ainakaan toistaiseksi sellaisia ei ole paljon kauppoihin tullut.

    Mitä tulee nelivetoihin, niin voisin taas todeta, että kokemattoman tai tolkuttoman käsissä talviaikaan vaarallinen, mutta kyllä se on mukavuutta ja osin turvallisuuttakin, kun sen kaikkia ominaisuuksia ei yritäkään ulosmitata.

    Otsikon mukaiseen asiaan taas voisi kysyä, että onko uuden A4:n hinta (suhteellisesti ottaen)noussut, jos vertaa vakiovarustelua edeltäjään ? Itsellä ei ole ainakaan tietoa. Lähtötasolla oleva moottori näyttää olevan 1.4, jonka kaveriksi sopisi kyllä hyvin sähkömoottoreilla toteutettu takimmaisen akselin veto... voisi olla vaikka kohtuuhintainen... mutta näitä ei taida tuoda kukaan markkinoille.

      
  • Noissa vähempitehoisissa hybrideissä taitaa olla juuri se ongelma, että niistä tulee usein turhan kalliita verrattuna perus pihistelymalliin. En ole kovin hyvin perehtynyt muiden maiden verotukseen/tukiin, mutta ainakin Suomessa suurin hyöty tulee juuri tehokkaista malleista.

    Ei se vakiovarustus mielestäni kovinkaan paljoa ole edeltäjästä parantunut. Tietenkin jotain uutta on tullut, kun auto on uusi malli. Mutta esimerkiksi navigaattoripaketti maksaa edelleen n. 3000 euroa, joskin siihen sisältyy esim. uusi digimittaristo. Olisin kyllä odottanut, että pienentyneiden päästöjen vuoksi hinnat eivät ainakaan nouse.

      
  • Ei pitäisi ajamatta kommentoida yhdestäkään autoista, mutta työyhteisön autohankintojen perusteella konsernikumppaneilta löytyy samaan hintaan tai edullisemmin parempaa varustelua tai tuhdimpaa moottoria. 3000 edullisemmin saa Skodalta Superbin 1.8 Tsi keskimmäisellä (mielestäni aika hyvällä) varustelulla tai samalla moottorilla 6000 edullisemmin, joka sisällöltään on jo useammille riittävä. Passatti samalla moottorilla on noin 5000 edullisempi. Tosin tästä puuttuu joitain asioita esim. verrattuna Superbiin. Ja ero taitaa kasvaa aikalailla, jos varustelut laittaa oikeasti samaan linjaan.

    Onkohan euroopan hyvä menekki aiheuttanut hinnoitteluun piikkiä... vai onko kyseessä sitten niin huomattavia eroja usean eri asian suhteen tiloiltaan kookkaampiin konsernisisariin ? No, elämä on valintoja ja näistä painotuksistahan täälläkin on väännetty jo aika paljon. Nämä VW konsernin tuotteet ovat kuitenkin herkullisia verrata toisiinsa, niin paljon ne kuitenkin kilpailevat toistensa kanssa. Tämä "premium" hinnoittelun kasvaminen on tosin huomattavissa myös muissakin merkeissä, saksalaiset etunenässä. Ei se hullu ole joka pyytää...

      
  • Skodassa on kyllä muutamia ongelmia. Ulkonäöltäänhän se on jopa ihan tyylikäs, hienompi kuin Passat. Mutta sisustus on vanhanaikaisen ja hieman halvan näköinen, ja sellaiseksi tehty ihan tarkoituksella. Toiseksi siinä on säästelty muissakin kohdissa. Esimerkiksi äänieristys ei ole testien mukaan kovin hyvä ja ajettavuus ja jousitusmukavuuskaan eivät ole Passatin tasolla. En ole itse Superbia ajanut, mutta näiden seikkojen vuoksi se jäänee osaltani kauppaan. Muutenhan auto olisi törkeän halpa jopa 280 hv versiona.

    Passatin ominaisuudet ovat jo parempia ja varustelistaltakin löytynee lähes kaikki se, mikä Audiltakin. Luultavasti melutaso on hieman korkeampi, mutta ei sietämätön. Passathan muuten voitti saksalaisen lehden testissä E Mersun ja 5-sarjan BMW:n. Omalta osaltani Passatissa häiritsee eniten tönkkö muotoilu. Ei Audikaan mikään rohkeasti muotoiltu ole ja näyttää liiaksi vanhalta mallilta, mutta on se huomattavasti sirompi ja tyylikkäämpi kuin Passat. Volkkarin ja Skodan (280 hv) miinukseksi lasken myös 6-lovisen dsg-laatikon, joka on kokemukseni mukaan huonompi kuin Audin 7-portainen s-tronic. Audin 3.0 dieselissähän onkin jo 8-lovinen tiptronic.

    Audin sisustus on vielä Passatin yläpuolella niin tyylissä, kuin laadussakin, mutta onhan Passattikin ihan fiksun näköinen sisältä. Näissä tehokkaammissa TFSI malleissa minua myös hieman ärsyttää, että Skoda ja Vw (280 hv) ottavat samasta moottorista enemmän tehoa irti kuin Audi (250 hv) . Tosin Audissa on enemmän vääntöä. Eihän sillä nyt juurikaan käytännön merkitystä ole, mutta ihan vain periaatteessa ärsyttää, että siinä kalleimmassa Audissa on vähemmän potkua.

    No kuten jo totesinkin, näillä näkymillä jätän nuo kaikki kauppoihin ja odotan miltä uusi A5 sportback ja muutamat muut ensi vuonna ilmestyvät suunnilleen saman hintaluokan autot näyttävät.

      
  • Erot ei todennäköisesti ole suuria missään asiassa, mutta uudella passatilla olen saanut jo työajokin osalta tuntumaa ja ainakin vakiorengastuksella (215/60-16) autosta on onnistuttu tekemään riittävän hiljainen tänne Suomeenkin. Tämä voi olla yksi iso asia valintoja tehtäessä näidenkin autojen osalta. Ledivalojen tehosta ei ole vielä pimeäajo-kokemusta, mutta ei ne TM:n mittauksessa huonot olleet, mutta valitettavasti jo kymmenen vuotta sitten on ollut parempia ksenon valoja lisäpitkillä varustettuna. Niitä oli muillakin kuin Volvolla. BMW:lläkin oli malleja, joissa lisänä oli halogeenilisäpitkät, mutta menivät sitten poistamaan... Mutta silti väitän, että jos laitetaan täsmälleen samanhintaisena nämä mallit rinnakkain, niin valinta ei ole varmasti aivan selkeä osalle ostajia.

    Mutta jos joku sitten oikeasti haluaisi vertailla näitäkin autoja keskenään, niin ongelmaksi tuleekin se, mitä versiota kauppiailla on kulloinkin tarjolla ajettavaksi. Asia pätee kaikissa tapauksissa uusien autojen osalta. Juuri harkitsemiansa malleja kun ei varmasti ole sitten lähitienoolla koeajettavana. Yritä siinä sitten aidosti vertailla.

      
  • Ainakaan noita itseäni kiinnostavia tehokkaampia nelivetomalleja ei ole useinkaan ajettavana.

    Passat oli mielestäni hieman meluisampi kuin nykyinen A5 Audini, mutta ero ei ollut kovin suuri. Passatissa oli kyllä "normaali" rengastus verrattuna omaan autooni, mutta toisaalta se oli farkkumallinen, joka on aina vähän meluisampi. Uutta A4 Audia on kehuttu hiljaisemmaksi kuin edeltäjäänsä, joten oletettavasti se on jonkin verran Passattia hiljaisempi. Onkos jolain kokemusta Superbin rengasmelusta?

    Tavallisessa maantieajossa autojen erot eivät varmaankaan ole kovin merkittäviä. Paremmuus riippuu siitä, mitä kukin haluaa. Skodassa on selvästi eniten tilaa, Audissa eniten tyyliä ja ehkä hieman parempaa tekniikkaa ja ajettavuutta. Passat on jossain siinä välissä, ollen kuitenkin selvästi Audia halvempi, varsinkin jos myös (haluamani) lisävarusteet huomioidaan.

      
  • Inspektor70: Mitä tulee nelivetoihin, niin voisin taas todeta, että kokemattoman tai tolkuttoman käsissä talviaikaan vaarallinen

    Kytkeytyvien nelivetojen kaasun asennon mukaan vaihteleva kaarretasapaino saattaa vaatia määrätietoista ajotapaa, koska kaasun nosto irrottaa takavedon. Lukollisten kovien nelivetojen (maasturien) luistot voivat olla omalla tavallaan jännittäviä. Tolkuton kuljettaja on aina vaarallinen, mutta sitä en laittaisi auton piikkiin, olivatpa vetopyörät missä tahansa. Tähän saakka samaa mieltä siis.

    Mutta nyt kun kerran puheena on Audi A4, niin millä tavalla A4 quattro on kokemattoman käsissä talviaikaan vaarallinen? Ja mitkä vetopyörät jättäisit pois saadaksesi A4 quattrosta kokemattomalle vähemmän vaarallisen?

    Uutta en ole tietenkään vielä ajanut, mutta ihmettelen, koska edeltäjässä nimenomaan ajamisen helppous oli mieleeni jäänyt piirre. En edes osaa ajaa etuvetoista enkä nelivetoista, mutta ei onneksi tarvikaan, koska takaveto-quattro on myös Kantti-Volvon kuskille kuin vanha tuttu.

      
  • Neliveto on kokemattomalle siinä mielessä vaarallinen, että kokematon ja nelivedosta ymmärtämätön ei välttämättä ymmärrä liukkautta, kun auto kuitenkin kiihtyy melko hyvin. Veikkaanpa, että esimerkiksi useimmat naiskuskit eivät ymmärrä auton vetotavoista juuri mitään. Esimerkiksi tällaiselle neliveto voi olla yllättävä jarrutettaessa, kun pitoa ei sitten olekaan niin paljon kuin luultiin. Muutoinhan nykyautoissa elektroniikka pitää siitä huolen, että mikään vetotapa ei sinänsä ole vaarallinen, mikäli kuski ei tarkoituksella aja vaarallisesti.

      
  • "Mitä tulee nelivetoihin, niin voisin taas todeta, että kokemattoman tai tolkuttoman käsissä talviaikaan vaarallinen, mutta kyllä se on mukavuutta ja osin turvallisuuttakin, kun sen kaikkia ominaisuuksia ei yritäkään ulosmitata."

    Olisit nyt lainannut 740 GLE tämän koko kappaleen eli samalla koko ajatuksen. Nelivedolla on niin perin helppoa hyvän pidon ansiosta nostaa nopeudet/ tilannenopeudet tasolle, jossa kuljettajasta tulee matkustaja. Aika helposti siitä kokeneestakin. Eikä hänkään voi muuttaa fysiikan lakeja. Tämä kaikilla nelivedon muodoilla. Ja kannattaa käydä ajamassa useita nelivetoja, jotta saisi oman tarpeensa mukaista extraa- haluaa sitten entistäkin parempaa suuntavakavuutta tai leveitä perseluistoja tai mitä vaan siltä väliltä. Vetopitoa tulee jokatapauksessa.

    Nykyiset "kovatkin" nelivedot on suitsittu sähköisesti aika ahtaalle ja toisaalta "kytkeytyvät" parantuneet, että muutaman talven takaisen koeajorumban perusteella BMW X1 oli yllättävän "epäurheilullinen" jopa Skoda Yetiin verrattuna. Ja Skoda kulki paremmin polanteisella tiellä suoraan (lisäys, renkaiden merkitys on usein huomattava, jopa ratkaiseva). No, tämä onneton otos ei kerro koko kuvaa nelivedoista tai merkeistä, mutta oli aika merkillepantavaa.(lisäys; X1 oli kyllä muutoin taattua BMW:tä, kuinkahan käytös ja tuntuma muuttuu uudessa versiossa perusrakenteen muutoksen myötä ?).

    Quatrot ovat erinomaisia nelivetoja. Kokemattomille sopii hienosti niissä ja monessa muussa ajokissa olevat ajonhallintajärjestelmät. Olet kyllä (740 GLE) asian ytimessä: aina pitää osata ajaa sitä ajokkia (ja ymmärtää heikkoudet) joka käytössä on vetotavasta riippumatta, oli se sitten Saab 99 tai Ford Taunus vm -80...

      
  • Kiitos Inspektorille perustelusta! Luulin sinun tarkoittavan joidenkin nelivetojen tilanteen mukaan vaihtelevaa ajettavuutta tai maasturien vaativuutta. Pidän näitä varottavana piirteenä, ellei kuskilla ole paljon kokemusta juuri siitä nelivedosta, jolla ajaa. Tämä koskee siis myös ehdottomasti itseäni.

    Otin esimerkiksi uudehkon quattron juuri sen helppouden vuoksi. Sekä etuvetoisen pyörähdys kaasun nostolla että takavetoisen pyörähdys kaasua painaen on paljon vaikeampi toteuttaa quattrolla, joka hoitaa nämä tyypilliset uuden kuskin "hudit" vajaavetoista pehmeämmin. Minusta siis hyvällä nelivedolla vaikeuksiin joutuminen vaatii suurempaa ulosmittaamista kuin vajaavetoisilla. Jos olet eri mieltä, kerrotko kumman pään vetoakselit haluaisit poistaa tehdäksesi quattrosta noviisille helpomman?

    Naisten halveksuntaasi ihmettelen, mutta en vie asiaa pidemmälle. Viimeksi kun Volvolandiassa ehdotin jollekin samantapaisia miettivälle mieluummin Volvon pitämistä ja epäkurantin naisen vaihtamista, päädyin viikoksi banniin ;-)

      
  • Inspektor: Quatrot ovat erinomaisia nelivetoja. Kokemattomille sopii hienosti niissä ja monessa muussa ajokissa olevat ajonhallintajärjestelmät.

    Juuri tätä halusin itsekin sanoa, mutta en huomannut viimeistä kommenttiasi ennen vastaamista. JOS kuljettaja on niin kokematon, että on vaaraksi itselleen ja muille, silloin mielestäni ratkaisu ei ole vetopyörien uudelleenjärjestely, vaan sähköinen Suojelusenkeli ja lisää harjoitusta.

    Kokemattomuus kannattaa myös myöntää aivan eri tyyppiseen autoon vaihtaessaan, koska sitten kun luistaa, on autoissa eroja.

    Onko tuo X1 etuvetoisesta tehty, vai F30 kaltaisella voimalinjalla? Hyvin ovat Skodan nelivedon tehneet, jos ovat saaneet etuvetoon liitetystä nelivedosta samanlaisen kuin isompien Bemarien xDrive.

      
  • BMW X1:stä saatavana sDrive takavetoisena ja xDrive nelivetoisena. Toisen sukupolven myötä BMW X1 kasvaa ja vaihtaa perusrakenteensa 3-sarjasta yhteiseen 2-sarjan Active ja Gran Tourerien kanssa. Esitelty syyskuussa. Suomeen saapuu lokakuussa.

    https://tekniikanmaailma.fi/uusi-etuvetoperustainen-bmw-x1-suomeen-lokakuussa/

      
  • No kyllä kyseinen X1 oli takavetopohjaiselle rakenteelle tehty ja uusi on sitten etuvetopohjalle Haldexilla. En voi edelleenkään muuta todeta, kuin sen, että kyseinen malli automaattilaatikolla (hyvä sellainen eli zf 8-portainen) tuntui todella suitsitulta eli ei se sallinut juuri minkäänlaista luistoa tai yliohjaavaa ajamista/ kaasulla "avittamista". Auto oli muutoin hyvä, mutta kyseinen yliholhoava toiminta ihmetytti. Onhan se tietenkin turvallista...vuosia sitten pieni pätkä 5- sarjan nelivedolla jätti toisenlaisen kuvan...Edesmennyt Yeti (ja huom. manuaali) oli todella napakka ajettava ja salli kaasunkäytöllä pientä yliohjaamista, jota ESP suitsi sitten yli mennessään.Yeti on hyvällä ohjauksella ja alustalla varustettu auto sekä varsin lyhyellä akselivälillä, josta huolimatta suuntavakaa ajokki. Tässä tilanteessa ei mennä muihin "ominaisuuksiin"...

    Tuolla jossain ihmeteltiin CRV käytöstä ja samaan aikaan ajettuna se oli ehdottomasti huonompi kuin 2 edellä mainittua. Mutta olen jo aiemmin todennut, että yksilöeroja on ja pelkkä rengastus vaikuttaa aika paljon. Ja parista muusta Haldex nelivedosta (joista kokemusta) voin sen verran todeta, että ovat eri maata kuin Yeti. "Selkeämmin" etuvetopohjaista toimintaa, mutta lisänä huomattavaa yliholhoavuutta.

    Naisia en kyllä halventanut missään tekstin kohdassa. Olen sentään horjuttamaton tasa-arvo ja yhdenvertaisuuslain kannattaja ! :)

      
  • Naiskuljettaja-arvio, jota jäin nikottelemaan ei tosiaan ollutkaan sinun. Pahoitteluni, vaikka ei tämä mielestäni tasa-arvokysymys olekaan. Samoilla kokemuksilla verrattuna ei naiskuskeilla ole mitään häpeämistä.

    Ihmekös tuo, kun kokemusta on enemmän. Ensimmäisen oikean automatkan eikä vain koeajoa korttelin ympäri ajoi Rouva Benz :-)

      
  • No uskallan kyllä väittää, että miehet tuntevat autonsa vetotavan aika paljon paremmin kuin naiset. Olen kolmelta uuden auton allensa saaneelta naiselta kysynyt (kyse ollut autosta, jota saa etu- tai nelivedolla), että onko se etu- vai nelivetoinen, eikä yksikään ole tiennyt. No tilasto ei ole kovin kattava, mutta näin ei ole käynyt vielä yhdenkään miehen kanssa.

    Ei kyse ole mistään tasa-arvosta, vaan kiinnostuksen kohteista. Harva nainen tälläkään palstalla suu vaahdossa autoista jauhaa.

      
  • Onkos kellään muuten tietoa, milloin ensimmäiset autot ovat Suomen liikkeissä?

      
  • Tuolta niitä saa...

    http://www.uusiaudia4.fi

    Eipä ole mennyt vielä yhtään kaupaksi! 20kpl uutuusmallia pitäisi myydä jo ruokatuntiin mennessä ja ihan kivijalka kaupassakin.

    Toisaalta tuskin tulee montaa menemäänkään tuolla hinta/varustelu suhteella ja Audien nykyisellä maineella. Eli osta vaikka kaikki 20kpl jos siltä tuntuu.

      
  • Mitä tarkoittaa auton nykyinen maine?

      
  • Öljykrematoori,porsivat turbot,koneviat,surkeat takuut,päästöhuijaus jne.jne. Nämä kaikki sanat yhdistetään volkkariin ja audiin vaikkei niillä olisi mitään tekemistä asian kanssa.

    Tällä hetkellä on aivan ylivoimainen työ yrittää myydä käytettyjä vollkareita/audeja siten, ettei tulisi persnettoa!

    Siitä nykyinen maine sanonta.

      
  • Vai on 4-veto vaarallinen kokemattoman käsissä. Samaahan voisi väittää kaikista nykyisellä turvatekniikalla varustetusta autosta. Ei ymmärretä olosuhteita kun elektroniikka suodattaa ne. Eli kaikki on kokemattomalla vaarallisia mutta 20 vuoden kokemuksella olen sitä mieltä että 4-veto on turvallisempi kokemattomalla kuin vajaavetoinen. Sen verran on tullut ajatettua nuorisoa vieressä tarkkaillen. Mielummin lähetän vaimoni talvella matkaan 150hv 4 vedolla kuin 400hv takavedolla vaikka molemmissa on kattava luistonesto ja vakaudenhallintajärjestelmä (takavedossa jopa parempi). Ja mitä naisiin tulee niin sen olen huomannut ettei tosiaan kiinosta muu kuin että auto toimii ja sillä pääseea A:sta B:n riippumatta vetotavasta tms. Edelleen vaimoni esimerkkinä luki naistenlehdestä kitkarenkaiden olevan vaarallisempia nastoihin verrattuna ja huolestui vasta sitten. Siihen mennessä oli kitkoilla ajanut 7 vuotta ilman ongelmia :)

    Mitä tulee otsikon aiheeseen niin A4 ei oikein iske. Muutenkin mietin tätä pyhää kolminaisuutta Audi-BMW-Mercedes että valjua. Moniko teistä muuten edes harkitsisi uutta Jaguar XE tai Alfan Guiliettaa saksalaisten sijasta?

      
  • Leasing Audin omistajaa ei paljon paina "nykyinen maine"

      
  • Jaguar XE ei sytytä yhtään enempää kuin nämä saksalaiset. Jopa vähemmän. Mutta Alfassa on kyllä tyyliä.

      
  • Siinä ihan hyvä testi kiinnostuneille. Ovat muuten yleisestikin todella hyviä nämä Autogefuhlin testivideot.

      
  • Kävin eilen koeajolla. Ensiksi töytyy todeta, että eipä se ulkonäkö oikein luonnossakaan sytytä. Ei automies sitä vanhaan sekoita, mutta kuitenkin muutokset ovat liian pieniä ja auto on yhtä tylsän näköinen kuin kuvissakin. Sisältä auto on selvästi modernimpi kuin edeltäjänsä ja myös materiaalien laatu on erittäin korkealla tasolla. Ei kalpene C Mersulle. Kummasta pitää, on enemmän makuasia. Toisaalta ehkä jollain tavalla pidän enemmän A6 Audin sisustuksen tyylistä (lähinnä sulavammasta muotoilusta), vaikka A4 on laadullisesti jopa lähes parempi. Ehkä myös tottumiskysymys.

    Ajettavuudeltaan auto oli hyvä, vaikka en nyt ihan mieleistäni mallia päässyt kokeilemaan. Tehokkaampia ja paremmin varusteltuja quattroja ei ollut kokeiltavana. Ensimmäinen asia joka kiinnitti huomiota, oli auton hiljaisuus jopa nastarenkailla. En usko, että tässä luokassa on hiljaisempia autoja. Maantiellä auto oli erinomainen ajettava.

    Kaikenkaikkiaan autosta jäi kuitenkin vähän "pliisu" vaikutelma, eikä ainakaan itselleni tullut mitään kiinnostusta vaihtaa nykyistä A5:sta uuteen A4:ään. Ainakin omalta osaltani, kun kiinnostus kohdistuu niihin tehokkaampiin ja paremmin varusteltuihin nelivetomalleihin, en oikein ymmärrä miksi ostaisin A4 Audin, kun hintaero A6:een on suhteellisesti melko vähäinen. Perusmallaeissa hintaero on toki selkeämpi.

      
  • Ihmettelinkin jo tämän keskustelun alussa, että miksi Ajattelija vaihtaisit A5 sportbackin uuteen A4:ään. Varmaan tiedätkin, että myös A5 uudistuu ensi vuonna ja A5 sportback myös, jos haluat samassa mallissa pysytellä ja autonvaihtokuume tulee ylitsepääsemättömäksi.

    Ensi vuonna tulee myös isommassa luokassa useampikin kalliimman (= premium) luokan malli. Uusi BMW 5-sarja, Volvo S90/V90 ja Mersun E-sarja tulevat ensi vuonna. Uusi E-sarja näyttää kuvissa todella hyvältä. Mersu on löytänyt jonkun viisastenkiven muotoiluunsa, jonka ainakin Audi on viime aikoina kadottanut. Vakoilukuvia uudesta E-sarjasta löytyy jo lähes maskeerattomana:
    http://www.motorauthority.com/news/1029682_2017-mercedes-benz-e-class-spy-shots-and-video

    Nuo tosin alkaa olla jo kooltaan tarpeettomankin suuria. Hintaeroa pienempiin malleihin voi kompensoida tyytymällä noissa pienempään moottoriin ja vaikka ns. business-malleihin. Vuonna 2017 tulee uusi Volvo S60/V60. Sedanin pieneen tavaratilaan kyllästyneenä itse odotan etenkin uutta V60-mallia mielenkiinnolla.

    Eli onhan noita uusia kiinnostavia automalleja tulossa, jos tämän hetkinen tarjonta ei tyydytä ja vaan malttaa odottaa vuoden tai pari.

      
  • Tiedän kyllä, että A5 tulee ensi vuonna. Siinä yksi syy, miksi en vaihda autoani ainakaan A4:ään. Mitään todellista syytä ei auton vaihtoon ole, vaan lähinnä nyt tekisi vain mieli uutta. A4 se ei tule olemaan. Nykyisellä olen jo ajanut kauemmin kuin yleensä, mutta mikäs siinä, olen kyllä A5:stä pitänyt todella paljon.

    Mainitsemasi autot olen tainnut itsekin luetella ja kaikki ovat tosiaan kiinnostavia.

    Itsekään en tarvitse välttämättä suurta autoa, mutta jos hintaero pienempään malliin tulee yhtä vähäiseksi kuin Audilla, niin tietenkin sitten suuremman ostan. Suorituskyvystä ja nelivedosta en tingi.

    Uusi E Mersu on lähes suora kopio C:stä, mikä ei ole ollenkaan huono asia. C on hienon näköinen, mutta jotenkin näyttää vähän pieneltä (ehkä pienemmältä kuin onkaan). E korjaa tämän ongelman ja on varmasti todella tyylikkään näköinen peli.

    Uudet Volvot esitellään jo tammikuussa Detroitissa. Sitä odotan myös innolla.

      
  • Volvomiehen silmissä uusi A4 on jo riittävän särmikäs ollakseen oikein hyvän näköinen, kelle asialla nyt on merkitystä. Minusta parhaan näköinen A4 koskaan.

    Ja kuten yllä jo sanottiinkin, silti niin tyylikkästi itsensä näköinen, ettei tee edeltäjästään toivottoman vanhanaikaisen näköistä saman tien.

      
  • No en minäkään sitä rumana pidä, mutta tylsä ja liian samanlainen kuin vanha. Farkku on tyylikkäämpi kuin sedan, kuten Audilla yleensä. Mutta ongelmaksi tulee juuri se, että miksi en sitten ostaisi A6 farkkua, kun hintaero on aika olematonja A6 on kuitenkin tiloiltaan ihan eri luokkaa.

    Kuten olen ennenkin kirjoittanut, niin saksalaiset menevät yhä enemmän tälle linjalle, että "perusmalli" on tylsä ja sitten myydään vähän kalliimmalla sitä A5:sta, GranCoupea ja CLE:tä (vanha CLS).

      
  • Jos nyt yleensä farkku on joidenkin mielestä hyvännäköinen, niin kyllä Hyundai i40 wagon on tyylikkäämpi kuin Audin a mallit.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit