No löytyyhän eri automerkeistä huomautettavaa jos vain viitsii etsiä. Esimerkiksi Consumer Reports kirjoittaa näin Mercedes Benz CLA:sta.
useimmat saman kokoluokan "tavis"-sedanitkin ovat parempia ajaa kuin CLA
kone ja voimansiirto eivät ole riittävän hienostuneita
voimalinja vaikuttaa ensin siltä ettei se reagoi mihinkään, ja kun se reagoi, niin kaikki voima tulee ulos töksähtäen
alusta on liian jäykkä
auto on meluisa sisältä
autoon on hankala vääntäytyä sisään
Ja tällainen auto maksaa Suomessa todennäköiseti noin 45.000 e. Onko kysymys hintansa arvoisesta "premiumista" ?
"Don't let the three-pointed star confuse you. Most mainstream sedans, let alone a typical Mercedes-Benz, deliver a better driving experience than the CLA. The engine and transmission lack refinement. At first the powertrain feels unresponsive, then the power comes on abruptly. Though the car is agile, the ride is punishingly stiff and the CLA is loud inside. Cabin access is difficult, and the well-appointed interior is cramped. The heavily promoted base price is something of a tease; buyers need to spend a lot on options to get the luxury features expected on a premium model. Prices can crest the $50,000 range for an available 375-hp AMG CLA45 version that sounds more exciting on paper than it feels behind the wheel."
Miten keskustelu yhtäkkiä kääntyi CLA:han kun tämä oli alustus:
Volvon meluisuudesta sen verran, että tuore Tuulilasi kommentoi asiaa XC40-mallin koeajossa näin:
”Hieman karheammalla asfaltilla rengasmelu kuului yllättävän selvästi ohjaamoon. Myös dieselin rahinat kantautuvat sisälle, mutta näin on myös luokkaa isommissa Volvoissa.”
TM 22/17: ” Dieselin ääni saisi olla aavistuksen vaimeampi”
Totesin itse saman kun koeajoin XC60, eli yllättävän meluisa Volvo on hintaansa nähden. Kajuutta suorastaan meluaa.
Tässä saksalaiset ovat paljon edellä ja Kiinalaisella Volvolla on vaikeaa päästä äänettömyyteen, mikä on Q3/5, X3/5 tai Suomalaisen Mercedes GLC vakiovaruste.
XC60 on hiljainen. Mitatut melulukemat ovat jopa edustusautojen tasolla. Rengasmelu on niin vähäistä, että se jää ilmavirran äänten varjoon, ja renkaiden ääni pysyy kurissa myös karkealla pinnalla.
Ajossa moottorin ääni kuuluu vain kiihdytyksissä, mutta paikallaan joutokäynnillä seistessä sisään kantautuu selkeää dieselin raksutusta.
Autoexpress testasi Volvo XC 60:n, Mercedes GLC:n ja Audi Q5:n. Valitsin tämän testin koska millään autolla ei testissä ollut kotikenttäetua (vertaa esimerkiksi jotkut ruotsalaiset lehdet).
Todennäköisesti olisi asiaa kuulotutkimukseen. BMW:een myynti maailmalaajuisesti on aivan riittävää, yli 2 miljoonaa autoa per vuosi. Suomen suhteen eniten myydään skoodaa, tojotaa ja volkkaria. Sekä volvoa, kompromissien kautta. Ja tässä Volvo on pieni peluri, voisi verrata Saappiin. Jenkeissä ja UK:ssa Volvon myynti nihkeää kun kytköksiä Kiinaan?
Kyse on Volvo XC:n myyntiluvuista ja X Bmw:n ja pysytään nyt Suomen markkinoilla missä me autoja käytetään ja ostetaan.
ps. usa:
Mallikohtaisissa rekisteröinneissä juhlivat täysikokoiset avolavat. Fordin F-sarja jatkoi yli kolmenkymmenen vuoden pituista putkeaan ykköspaikalla vaikuttavalla 820 799 auton myyntimäärällä. Kakkosena oli Chevrolet Silverado (574 876) ja kolmantena Ram Pickup (489 418).
Vasta neljänneltä sijalta löytyy ensimmäinen henkilöauto, joka oli tuttuun tapaan Toyota Camry 388 618 kappaleen rekisteröinneillä. Sen takana olivat pienemmät henkilöautot Toyota Corolla (378 210) ja Honda Civic (366 927). Kärkikymmenikön täydensivät Honda CR-V, Toyota RAV4, Honda Accord ja Nissan Rogue.
Tuoko kenties ärsyttää, että pieni peluri vetelee esim. Bemaria mennen tullen ominaisuuksissa.
Tuossa nyt varmuudeksi taas jonkun ”kuulovammaisen” testaajan kommentti melusta.
Äänieristys on onnistunut, ja auto on erittäin hiljainen.
Volvolta löytyy suunnittelussa luovuutta muihn premiumeihin verrattuna. Audi ja Bemarin uusia malleja ei erota 2000 luvun alun tuotoksista. Kolariturvallisuudessa tulevat aina perässä. Moottori paletit toki on saksalaisissa olleet edellä Volvon tuotoksia tähän päivään astin, mutta Volvo on osannut ennakoida tulevat päästöt saksalaisia paremmin, joten ovat siinäkin edellä, kun saksalaiset joutuvat rämpimään pakosti pienempiin koneisiin ja epätoivoisesti tuoda hybridejä ja sähköautoja markkinoille.
Quu: ”Onko Volvo XC ostajat kuuroja”
Todennäköisesti olisi asiaa kuulotutkimukseen.
Volvon melu altistaa kuulovauriolle?
Jep, lava-autot USAssa myyvät hyvin. Silti Volvo on menettänyt täysin markkinat Kiina-kuvion jälkeen. 60.000 autoa vuodessa on kuin pisara meressä, alle puolet 10 vuodessa. Ja Suomi edustaa noin 0,1% automyynnistä. Tähän painottaen Audi/ BMW/ Mercedes ovat vahvoilla maailman tasolla, noin 6 miljoonan myynnilla..
Onko tuo mikä lie ”WhatCar” Bemarin sliipattu geelitukka myyjä, kun Volvo menestys noin päähän ottaa?
Toki Volvo saksalaisten rinnalla on pieni tekijä määrällisesti, mutta se tuossa ihmetyttää, että lähes kaikessa tuo pieni tekijä on nykyään saksalaisia edellä. Prosentuaalisesti myynnin kasvunkin taitaa Volvo viedä. Ehkä sitä pitää Bemari/Audi/Mersu olla Suomessa huolissaan.
En ole koskaan antanut todellista tietoa mihinkään tutkimukseen. Olen kertonut pariin autotutkimukseen tietojani, molemmat oli merkkejä joita en ole koskaan omistanut.
En osta Volvoa, koska ajamme autoillamme vain 10 000 km tai alle vuodessa ja tarvitsemme isokokoisen ja mielellään uutta tekniikkaa joka 4. vuosi. mMidän auto maksaa 35000 e, jos se olis Volvo hinta olis 60 000 e, tosin se olisi monelta osin paljon parempi, ainakin kaksinverroin turvallisempi.
"Ongelmia per 100 autoa: 1. Kia 72, 32. Fiat 163."
Ongelmia 100 autossa 72 - 163. minä aikana, tässähän alkaa huolestumaan. Ollaanko me niin typeriä, kun ei nähdä virheitä, vai saadaanko aina parhaiden mestarien tekemiä autoja.
Tälläkin hetkellä on talleissa 3 autoo, uuten ostettuja ja 3-4 vuoden ikäisiä. 1-2 kertaa on öljyt vaihdettu eikä missään autossa mistään asiasta valitettu.
Tässä oli 3. ja 4. autona useampia, Tojotaa, Opelia, Volkkaria, hyvin ne pelas kun öljy vaihtoi + tulpat ja suodattimet. Ei nykyään mene pakoputkekaan, kuten ennen 2000 lukua.
Vai auttaako tallissa pitäminen ja rauhallinen ajotyyli, siinäpä kysymys.
Derppa: "Jos ostan ykkösautoksi BMW E39:n, niin silloin ilmeisesti voin katsoa kuuluvani suureen BMW-perseeseen, anteeksi, tarkoitin siis BMW-perheeseen."
E39 ostamalla pääset henkilöauton jo laskuun kääntyneen kehityskäyrän huippukohtaa yksinäisenä Kiertotähtenä merkkaamaan jääneen Mercedes W124:n satelliitiksi.
Entistä useampikin aikuinen kuski saisi tallentaa tuollaisia siistiin herrasmiesajoon, enen kuin nulikat rälläävät ne katkotuin jousin kynnykset maata viistäen sukupuuttoon.
BMW harrastajien arvostuksia en tunne tarkasti, mutta Volvo- tai Mercedes-tapaamisessa ryhdikkään Amazonin, W124:n tai vaikkapa 740 GLE:n rispekti on relusti korkeampi kuin jonkun V70 tai W212, jollaisen kuka tahansa voi ostaa kaupasta tavallisen pikkuauton hinnalla.
740 GLE puhuu asiaa! Volvokin oli hieno auto takavetoisena, se olisi ollut syytä säilyttää S/V90:ssä ja myös Fordin alla. Volvolla oli hieno suora vitonen ja kutonen ja jopa Yamahan V8. Nyt on vaan sama 1.9l mylly joka mallissa.
Korjataan nyt taas, että 2 litraisina, tehokkaimpina, taloudellisimpina. Ensi vuonna täyssähköautot, ja saksalaiset paniikilla perässä!
Jännää, että tuommoinen pieni peluri pystyy automarkkinoilla uudestaan ja uudestaan tuomaan sellaista mitä saksalaiset joutuvat apinoimaan..
"The BMW Group has the largest share of the electrified market worldwide; this year, we've already sold more electrified vehicles than in the whole of last year and we are well on track to deliver our target of 100,000 by year-end," said Ian Robertson, head of sales and marketing for BMW AG.
Miten niin BMW:een kasit?? Tarjolla 4,4 -litrainen kasi myös mm. 6,6 -litrainen V12 löytyy ja 3 -litrainen suora kutonen, eli oletko ihan pihalla?
Myös Mercedes on juuri esitellyt uudet suorat kutoset sekä bensaan että dieseleihin. Volvolla taas on se yksi ja sama 1,9-litrainen ja paljon on menetetty noista aikaisemmista vaihtoehdoista. Onko sitten Ford vai Geely sanellut tämän?
Tällä nyt tosin ei ole tekemistä tuon Volvojen meluisuuden kanssa, joka todettiin jo aikaisemmin ja oli keskustelun pääaihe.
Kuten WhatCar totesi V12, V8 ja suorat kutoset eivät ole kadonneet mihinkään vaan niitä on tuotannossa pienempien vaihtoehtojen ohella edelleen. Ja niin pitää olla, kun kysyntää riittää sillä vaihtoehtoja pitää olla, kaikki eivät halua sitä pienintä mahdollista moottoria. Yksipuolinen tarjonta ei voi olla pidemmän päälle kannattavaa edes Volvon tapauksessa, kun kilpailijat tarjoavat kattavaa moottoripalettia.
"Yksipuolinen tarjonta ei voi olla pidemmän päälle kannattavaa edes Volvon tapauksessa, kun kilpailijat tarjoavat kattavaa moottoripalettia."
Nyt en oikein ymmärtänyt mitä yrität sanoa. Silloinhan yrityksen kannattavuus nimenomaan paranee jos moottorien kehitysmenot ovat alhaiset, mikä siis on Volvon tilanne. Ja jos koulutus on pelkästään esimerkiksi ammattikoulu tai älynlahjat ovat muutoin vähäiset, niin tällöin kai olisi viisainta pidättäytyä liian vaikeiden asioiden käsittelemisestä.
Yritätkö esittää jotenkin viisaampaa kuin olet noilla heitoillasi? Kysyntään vastataan tarjonnalla eikö näin ole edelleen asia, vai oletko toista mieltä? Luuletko saavasi solvaamisella lisää ystäviä? Onko tarkoituksesi saada palsta täyteen suoli kakkosnelosen heikkolahjaisia yksilöitä huutamaan kanssasi muut suohon? Miten voit vajota noin alas? Onko sinulla henkisiä ongelmia kun paha olosi purkautuu viestistä toiseen? Saksalaiset automerkit saavat jotkut näköjään epätoivoisiksi, kun tunteet kadottavat järjen tyystin. Tulos on kyllä suoraan sanoen surullista luettavaa.
Guugletat työksesi päivät pitkät, ei se tee sinusta sen viisaampaa kuin muut. Jos toimisit kirjoittajana muistisi varassa kuten useimmat tekevät sinuakin voisi kutsua fiksuksi.
Onko sinulla jotain traumoja koulutuksestasi kun jankutat tuota koulutusta niin kovin usein? Näitä vastaavia ongelmia ei näytä muilla olevan. Käy hyvä ihminen lääkärissä ongelmiesi kanssa, saat varmasti sitä kautta apua ongelmiisi.
”Yksipuolinen tarjonta ei voi olla pidemmän päälle kannattavaa edes Volvon tapauksessa, kun kilpailijat tarjoavat kattavaa moottoripalettia.”
Ööö . . . tässä lauseessahan esitetään että Volvo PV:n liiketoiminta muuttuisi kannattamattomaksi. Vaikuttaa vähän siltä ettei tätä lausetta ole kovinkaan kauan mietitty.
"Guugletat työksesi päivät pitkät, ei se tee sinusta sen viisaampaa kuin muut. Jos toimisit kirjoittajana muistisi varassa kuten useimmat tekevät sinuakin voisi kutsua fiksuksi."
Olen kirjoittanut omasta uudesta autostani Seat Ateca todella paljon. Jostakin syystä bemaristit eivät kirjoita omista autoistaan mitään, liekö syynä se että autot ovat ikäluokkaa BMW E39 ?
Moottori paletit toki on saksalaisissa olleet edellä Volvon tuotoksia tähän päivään astin, mutta Volvo on osannut ennakoida tulevat päästöt saksalaisia paremmin, joten ovat siinäkin edellä, kun saksalaiset joutuvat rämpimään pakosti pienempiin koneisiin ja epätoivoisesti tuoda hybridejä ja sähköautoja markkinoille.
Millä tavalla Volvo on päästöissä edellä? Saksalaisilla läytyy Volvoa pienempiä moottoreita ja myös dieseleitä, joiden päästöt menevät todellisessakin käytössä normein rajoihin. Volvoa sen sijaan ei näytä kiinnostavan dieselin päästöt. Viimeisessä TM:n vertailussa Volvo oli kymmenyksen Mersua janoisempi. Hybridejä ja sähköautoja tuovat markkinoille kaikki valmistajat Volvo mukaan lukien ja tuo epätoivo taitaa lähinnä olla vain epätoivoista trollaustasi.
Toivotaan, että Volvolla tulisi edelleen kehitetty versio suorasta vitosesta ja takakardaania peliin. Tai jopa siitä suora kutonen ja malli olisi S100, se voisi olla oikea premium tai edustusluokan malli. Voihan olla, että Kiinasta tuki tuolle löytyisi. Nykyinen 1,9-litrainen malli ei riitä.
Derppa:"jos koulutus on pelkästään esimerkiksi ammattikoulu tai älynlahjat ovat muutoin vähäiset, niin tällöin kai olisi viisainta pidättäytyä liian vaikeiden asioiden käsittelemisestä."
Ei paljon kannattaisi oppineisuudellaan leveillä, kun ei kapasiteetti riitä laskemaan edes kardaaneja, jos niitä sattuu olemaan yksi tai enemmän:
Derppa:"Jostakin syystä bemaristit eivät kirjoita omista autoistaan mitään, liekö syynä se että autot ovat ikäluokkaa BMW E39 ?"
Voi hitsi, kyllä me ollaan sulle kateellisia kun sulla on IHAN UUSI AUTO, ja vielä etuvetoinenkin aivan kuten BMW X5 ja Mersu GLE.
Keski-äkäisen opettajan tavoin kohtelet kaikkia muita niin sujuvasti 9-vuotiaina, että saat laiskanläksynä kirjoittaa 100 kertaa muistisäännön, joka sinulla pääsee unohtumaan:
"Maksuvalmiuden näkee parkkipaikalta,
maksukyvyn siitä mitä jäi jäljelle kun lasku on maksettu"
No löytyyhän eri automerkeistä huomautettavaa jos vain viitsii etsiä. Esimerkiksi Consumer Reports kirjoittaa näin Mercedes Benz CLA:sta.
useimmat saman kokoluokan "tavis"-sedanitkin ovat parempia ajaa kuin CLA
kone ja voimansiirto eivät ole riittävän hienostuneita
voimalinja vaikuttaa ensin siltä ettei se reagoi mihinkään, ja kun se reagoi, niin kaikki voima tulee ulos töksähtäen
alusta on liian jäykkä
auto on meluisa sisältä
autoon on hankala vääntäytyä sisään
Ja tällainen auto maksaa Suomessa todennäköiseti noin 45.000 e. Onko kysymys hintansa arvoisesta "premiumista" ?
"Don't let the three-pointed star confuse you. Most mainstream sedans, let alone a typical Mercedes-Benz, deliver a better driving experience than the CLA. The engine and transmission lack refinement. At first the powertrain feels unresponsive, then the power comes on abruptly. Though the car is agile, the ride is punishingly stiff and the CLA is loud inside. Cabin access is difficult, and the well-appointed interior is cramped. The heavily promoted base price is something of a tease; buyers need to spend a lot on options to get the luxury features expected on a premium model. Prices can crest the $50,000 range for an available 375-hp AMG CLA45 version that sounds more exciting on paper than it feels behind the wheel."
-
Miten keskustelu yhtäkkiä kääntyi CLA:han kun tämä oli alustus:
Volvon meluisuudesta sen verran, että tuore Tuulilasi kommentoi asiaa XC40-mallin koeajossa näin:
”Hieman karheammalla asfaltilla rengasmelu kuului yllättävän selvästi ohjaamoon. Myös dieselin rahinat kantautuvat sisälle, mutta näin on myös luokkaa isommissa Volvoissa.”
TM 22/17: ” Dieselin ääni saisi olla aavistuksen vaimeampi”
Totesin itse saman kun koeajoin XC60, eli yllättävän meluisa Volvo on hintaansa nähden. Kajuutta suorastaan meluaa.
Tässä saksalaiset ovat paljon edellä ja Kiinalaisella Volvolla on vaikeaa päästä äänettömyyteen, mikä on Q3/5, X3/5 tai Suomalaisen Mercedes GLC vakiovaruste.
Otsikon vierestä itse aloitit vetämään;)
Kyllä se Bemari ja Mersukin on moitteita saanut melustaan. TM kyllä piti XC60:stä. Löysi heti 60 syytä sellaisen ostaa:)
https://tekniikanmaailma.fi/tm-koeajo-volvo-xc60-kuuskyt-syyta-ostaa-volvo/?shared=796798-19c6e216-500
XC60 on hiljainen. Mitatut melulukemat ovat jopa edustusautojen tasolla. Rengasmelu on niin vähäistä, että se jää ilmavirran äänten varjoon, ja renkaiden ääni pysyy kurissa myös karkealla pinnalla.
Ajossa moottorin ääni kuuluu vain kiihdytyksissä, mutta paikallaan joutokäynnillä seistessä sisään kantautuu selkeää dieselin raksutusta.
Autoexpress testasi Volvo XC 60:n, Mercedes GLC:n ja Audi Q5:n. Valitsin tämän testin koska millään autolla ei testissä ollut kotikenttäetua (vertaa esimerkiksi jotkut ruotsalaiset lehdet).
Järjestys oli seuraava.
http://www.autoexpress.co.uk/volvo/xc60/100434/volvo-xc60-vs-audi-q5-vs-mercedes-glc
Onko Volvo XC ostajat kuuroja kun myy niin hyvin?
Missä on X Bmw kun ei näy Suomen myyntitilastoissa?
Quu: "Onko Volvo XC ostajat kuuroja"
Todennäköisesti olisi asiaa kuulotutkimukseen. BMW:een myynti maailmalaajuisesti on aivan riittävää, yli 2 miljoonaa autoa per vuosi. Suomen suhteen eniten myydään skoodaa, tojotaa ja volkkaria. Sekä volvoa, kompromissien kautta. Ja tässä Volvo on pieni peluri, voisi verrata Saappiin. Jenkeissä ja UK:ssa Volvon myynti nihkeää kun kytköksiä Kiinaan?
Kyse on Volvo XC:n myyntiluvuista ja X Bmw:n ja pysytään nyt Suomen markkinoilla missä me autoja käytetään ja ostetaan.
ps. usa:
Mallikohtaisissa rekisteröinneissä juhlivat täysikokoiset avolavat. Fordin F-sarja jatkoi yli kolmenkymmenen vuoden pituista putkeaan ykköspaikalla vaikuttavalla 820 799 auton myyntimäärällä. Kakkosena oli Chevrolet Silverado (574 876) ja kolmantena Ram Pickup (489 418).
Vasta neljänneltä sijalta löytyy ensimmäinen henkilöauto, joka oli tuttuun tapaan Toyota Camry 388 618 kappaleen rekisteröinneillä. Sen takana olivat pienemmät henkilöautot Toyota Corolla (378 210) ja Honda Civic (366 927). Kärkikymmenikön täydensivät Honda CR-V, Toyota RAV4, Honda Accord ja Nissan Rogue.
Jos ostan ykkösautoksi BMW E39:n, niin silloin ilmeisesti voin katsoa kuuluvani suureen BMW-perseeseen, anteeksi, tarkoitin siis BMW-perheeseen.
Tuoko kenties ärsyttää, että pieni peluri vetelee esim. Bemaria mennen tullen ominaisuuksissa.
Tuossa nyt varmuudeksi taas jonkun ”kuulovammaisen” testaajan kommentti melusta.
Äänieristys on onnistunut, ja auto on erittäin hiljainen.
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/volvo-xc60-otti-loikan-kohti-luksussarjaa--paihittaa-osittain-jopa-isoveljensa/UjhZsZAw
Volvolta löytyy suunnittelussa luovuutta muihn premiumeihin verrattuna. Audi ja Bemarin uusia malleja ei erota 2000 luvun alun tuotoksista. Kolariturvallisuudessa tulevat aina perässä. Moottori paletit toki on saksalaisissa olleet edellä Volvon tuotoksia tähän päivään astin, mutta Volvo on osannut ennakoida tulevat päästöt saksalaisia paremmin, joten ovat siinäkin edellä, kun saksalaiset joutuvat rämpimään pakosti pienempiin koneisiin ja epätoivoisesti tuoda hybridejä ja sähköautoja markkinoille.
Quu: ”Onko Volvo XC ostajat kuuroja”
Todennäköisesti olisi asiaa kuulotutkimukseen.
Volvon melu altistaa kuulovauriolle?
Jep, lava-autot USAssa myyvät hyvin. Silti Volvo on menettänyt täysin markkinat Kiina-kuvion jälkeen. 60.000 autoa vuodessa on kuin pisara meressä, alle puolet 10 vuodessa. Ja Suomi edustaa noin 0,1% automyynnistä. Tähän painottaen Audi/ BMW/ Mercedes ovat vahvoilla maailman tasolla, noin 6 miljoonan myynnilla..
BMW on vasta neljänneksi halutuin automerkki Suomessa. Volvo on halutuin.
http://www.tuulilasi.fi/uutiset/nama-automerkit-kiinnostavat-eniten-suomalaisia
PS
Nuo samat WhatCarin paskanjauhannat on jo kuultu useaan eri otteeseen.
Onko tuo mikä lie ”WhatCar” Bemarin sliipattu geelitukka myyjä, kun Volvo menestys noin päähän ottaa?
Toki Volvo saksalaisten rinnalla on pieni tekijä määrällisesti, mutta se tuossa ihmetyttää, että lähes kaikessa tuo pieni tekijä on nykyään saksalaisia edellä. Prosentuaalisesti myynnin kasvunkin taitaa Volvo viedä. Ehkä sitä pitää Bemari/Audi/Mersu olla Suomessa huolissaan.
http://www.whatcar.ee/auto-testid/volvo/xc90/kokkuvote/2275/
En ole koskaan antanut todellista tietoa mihinkään tutkimukseen. Olen kertonut pariin autotutkimukseen tietojani, molemmat oli merkkejä joita en ole koskaan omistanut.
En osta Volvoa, koska ajamme autoillamme vain 10 000 km tai alle vuodessa ja tarvitsemme isokokoisen ja mielellään uutta tekniikkaa joka 4. vuosi. mMidän auto maksaa 35000 e, jos se olis Volvo hinta olis 60 000 e, tosin se olisi monelta osin paljon parempi, ainakin kaksinverroin turvallisempi.
"Ongelmia per 100 autoa: 1. Kia 72, 32. Fiat 163."
Ongelmia 100 autossa 72 - 163. minä aikana, tässähän alkaa huolestumaan. Ollaanko me niin typeriä, kun ei nähdä virheitä, vai saadaanko aina parhaiden mestarien tekemiä autoja.
Tälläkin hetkellä on talleissa 3 autoo, uuten ostettuja ja 3-4 vuoden ikäisiä. 1-2 kertaa on öljyt vaihdettu eikä missään autossa mistään asiasta valitettu.
Tässä oli 3. ja 4. autona useampia, Tojotaa, Opelia, Volkkaria, hyvin ne pelas kun öljy vaihtoi + tulpat ja suodattimet. Ei nykyään mene pakoputkekaan, kuten ennen 2000 lukua.
Vai auttaako tallissa pitäminen ja rauhallinen ajotyyli, siinäpä kysymys.
Derppa: "Jos ostan ykkösautoksi BMW E39:n, niin silloin ilmeisesti voin katsoa kuuluvani suureen BMW-perseeseen, anteeksi, tarkoitin siis BMW-perheeseen."
E39 ostamalla pääset henkilöauton jo laskuun kääntyneen kehityskäyrän huippukohtaa yksinäisenä Kiertotähtenä merkkaamaan jääneen Mercedes W124:n satelliitiksi.
Entistä useampikin aikuinen kuski saisi tallentaa tuollaisia siistiin herrasmiesajoon, enen kuin nulikat rälläävät ne katkotuin jousin kynnykset maata viistäen sukupuuttoon.
BMW harrastajien arvostuksia en tunne tarkasti, mutta Volvo- tai Mercedes-tapaamisessa ryhdikkään Amazonin, W124:n tai vaikkapa 740 GLE:n rispekti on relusti korkeampi kuin jonkun V70 tai W212, jollaisen kuka tahansa voi ostaa kaupasta tavallisen pikkuauton hinnalla.
740 GLE puhuu asiaa! Volvokin oli hieno auto takavetoisena, se olisi ollut syytä säilyttää S/V90:ssä ja myös Fordin alla. Volvolla oli hieno suora vitonen ja kutonen ja jopa Yamahan V8. Nyt on vaan sama 1.9l mylly joka mallissa.
Korjataan nyt taas, että 2 litraisina, tehokkaimpina, taloudellisimpina. Ensi vuonna täyssähköautot, ja saksalaiset paniikilla perässä!
Jännää, että tuommoinen pieni peluri pystyy automarkkinoilla uudestaan ja uudestaan tuomaan sellaista mitä saksalaiset joutuvat apinoimaan..
Perässä?
https://www.cnbc.com/2017/10/13/bmw-and-mini-have-already-topped-global-2016-hybrid-and-electric-sales.html
"The BMW Group has the largest share of the electrified market worldwide; this year, we've already sold more electrified vehicles than in the whole of last year and we are well on track to deliver our target of 100,000 by year-end," said Ian Robertson, head of sales and marketing for BMW AG.
Eli hyvästi myös BMW 8-sylinterin koneille. Niin se maailma vaan muuttuu.
Miten niin BMW:een kasit?? Tarjolla 4,4 -litrainen kasi myös mm. 6,6 -litrainen V12 löytyy ja 3 -litrainen suora kutonen, eli oletko ihan pihalla?
Myös Mercedes on juuri esitellyt uudet suorat kutoset sekä bensaan että dieseleihin. Volvolla taas on se yksi ja sama 1,9-litrainen ja paljon on menetetty noista aikaisemmista vaihtoehdoista. Onko sitten Ford vai Geely sanellut tämän?
Tällä nyt tosin ei ole tekemistä tuon Volvojen meluisuuden kanssa, joka todettiin jo aikaisemmin ja oli keskustelun pääaihe.
Kuten WhatCar totesi V12, V8 ja suorat kutoset eivät ole kadonneet mihinkään vaan niitä on tuotannossa pienempien vaihtoehtojen ohella edelleen. Ja niin pitää olla, kun kysyntää riittää sillä vaihtoehtoja pitää olla, kaikki eivät halua sitä pienintä mahdollista moottoria. Yksipuolinen tarjonta ei voi olla pidemmän päälle kannattavaa edes Volvon tapauksessa, kun kilpailijat tarjoavat kattavaa moottoripalettia.
"Yksipuolinen tarjonta ei voi olla pidemmän päälle kannattavaa edes Volvon tapauksessa, kun kilpailijat tarjoavat kattavaa moottoripalettia."
Nyt en oikein ymmärtänyt mitä yrität sanoa. Silloinhan yrityksen kannattavuus nimenomaan paranee jos moottorien kehitysmenot ovat alhaiset, mikä siis on Volvon tilanne. Ja jos koulutus on pelkästään esimerkiksi ammattikoulu tai älynlahjat ovat muutoin vähäiset, niin tällöin kai olisi viisainta pidättäytyä liian vaikeiden asioiden käsittelemisestä.
Yritätkö esittää jotenkin viisaampaa kuin olet noilla heitoillasi? Kysyntään vastataan tarjonnalla eikö näin ole edelleen asia, vai oletko toista mieltä? Luuletko saavasi solvaamisella lisää ystäviä? Onko tarkoituksesi saada palsta täyteen suoli kakkosnelosen heikkolahjaisia yksilöitä huutamaan kanssasi muut suohon? Miten voit vajota noin alas? Onko sinulla henkisiä ongelmia kun paha olosi purkautuu viestistä toiseen? Saksalaiset automerkit saavat jotkut näköjään epätoivoisiksi, kun tunteet kadottavat järjen tyystin. Tulos on kyllä suoraan sanoen surullista luettavaa.
Guugletat työksesi päivät pitkät, ei se tee sinusta sen viisaampaa kuin muut. Jos toimisit kirjoittajana muistisi varassa kuten useimmat tekevät sinuakin voisi kutsua fiksuksi.
Onko sinulla jotain traumoja koulutuksestasi kun jankutat tuota koulutusta niin kovin usein? Näitä vastaavia ongelmia ei näytä muilla olevan. Käy hyvä ihminen lääkärissä ongelmiesi kanssa, saat varmasti sitä kautta apua ongelmiisi.
”Yksipuolinen tarjonta ei voi olla pidemmän päälle kannattavaa edes Volvon tapauksessa, kun kilpailijat tarjoavat kattavaa moottoripalettia.”
Ööö . . . tässä lauseessahan esitetään että Volvo PV:n liiketoiminta muuttuisi kannattamattomaksi. Vaikuttaa vähän siltä ettei tätä lausetta ole kovinkaan kauan mietitty.
"Guugletat työksesi päivät pitkät, ei se tee sinusta sen viisaampaa kuin muut. Jos toimisit kirjoittajana muistisi varassa kuten useimmat tekevät sinuakin voisi kutsua fiksuksi."
Olen kirjoittanut omasta uudesta autostani Seat Ateca todella paljon. Jostakin syystä bemaristit eivät kirjoita omista autoistaan mitään, liekö syynä se että autot ovat ikäluokkaa BMW E39 ?
NHB: ”Kuka muuten keksii, että miksi automaattivaihteisto kuluttaisi jarruja?”
Mitä syitä sinulla oli mielessä, vai oliko ideana se, ettei niitä syitä ole?
En kyllä keksinyt mitään merkittävää jarruja kuluttavaa tekijää automaattivaihteistossa.
Moottori paletit toki on saksalaisissa olleet edellä Volvon tuotoksia tähän päivään astin, mutta Volvo on osannut ennakoida tulevat päästöt saksalaisia paremmin, joten ovat siinäkin edellä, kun saksalaiset joutuvat rämpimään pakosti pienempiin koneisiin ja epätoivoisesti tuoda hybridejä ja sähköautoja markkinoille.
Millä tavalla Volvo on päästöissä edellä? Saksalaisilla läytyy Volvoa pienempiä moottoreita ja myös dieseleitä, joiden päästöt menevät todellisessakin käytössä normein rajoihin. Volvoa sen sijaan ei näytä kiinnostavan dieselin päästöt. Viimeisessä TM:n vertailussa Volvo oli kymmenyksen Mersua janoisempi. Hybridejä ja sähköautoja tuovat markkinoille kaikki valmistajat Volvo mukaan lukien ja tuo epätoivo taitaa lähinnä olla vain epätoivoista trollaustasi.
Toivotaan, että Volvolla tulisi edelleen kehitetty versio suorasta vitosesta ja takakardaania peliin. Tai jopa siitä suora kutonen ja malli olisi S100, se voisi olla oikea premium tai edustusluokan malli. Voihan olla, että Kiinasta tuki tuolle löytyisi. Nykyinen 1,9-litrainen malli ei riitä.
Derppa:"jos koulutus on pelkästään esimerkiksi ammattikoulu tai älynlahjat ovat muutoin vähäiset, niin tällöin kai olisi viisainta pidättäytyä liian vaikeiden asioiden käsittelemisestä."
Ei paljon kannattaisi oppineisuudellaan leveillä, kun ei kapasiteetti riitä laskemaan edes kardaaneja, jos niitä sattuu olemaan yksi tai enemmän:
tekniikanmaailma.fi/keskustelu/aihe/bmw-x5ta-saa-jatkossa-ainoastaan-etuvetoisena/
Derppa:"Jostakin syystä bemaristit eivät kirjoita omista autoistaan mitään, liekö syynä se että autot ovat ikäluokkaa BMW E39 ?"
Voi hitsi, kyllä me ollaan sulle kateellisia kun sulla on IHAN UUSI AUTO, ja vielä etuvetoinenkin aivan kuten BMW X5 ja Mersu GLE.
Keski-äkäisen opettajan tavoin kohtelet kaikkia muita niin sujuvasti 9-vuotiaina, että saat laiskanläksynä kirjoittaa 100 kertaa muistisäännön, joka sinulla pääsee unohtumaan:
"Maksuvalmiuden näkee parkkipaikalta,
maksukyvyn siitä mitä jäi jäljelle kun lasku on maksettu"
NHB:"En kyllä keksinyt mitään merkittävää jarruja kuluttavaa tekijää automaattivaihteistossa."
Tuli vanhasta muistista tuo oma kommenttini, johon ilmeisesti kuittasit?
Nykyajan rattiflipuautomaatin moottorijarrutus on yleensä niin hyvin kuljettajan hallinnassa, ettei automaattikuskinkaan tarvitse seistä jarrulla.