NHB:lle tiedoksi että ajotietokone mittaa hetkellisiä kulutuksia määrävälein, moottoritiellä harvoin nolla kulutusta mikä kaupungissa on usein jopa kilometrejä.
Keski kulutus oli eilen moottoritiellä 300 km matkalla 4,8L mittarinopeus tasanopeussäätimellä 120 km/h
Pakettiauto ja matkailuauto korvaa vetokoukunviran silloin kun sitä mahdollisesti tarvitaan. (en ole tarvinnut vuosiin)
Jos kojetaulusta luetuilla lukemilla saa osallistua, niin lähes 2 tonnin koukkupainolla varustettu E220 CDI kuluttaa vetokuula peräkontissa vakiorengaspainein, ilmastointi, päivävalot ja soitin päällä 3.3 sadalle. Tuo lukema saavutettiin samana päivänä edestakaisin ajetulla matkalla ja koko matka pientä ylinopeutta.
Mutta ei minulla ainakaan näillä hetkittäin mittarista luetuilla lukemilla ole mitään tekemistä omien todellisten polttoainekulujen kanssa, koska tankkauksista laskettu vuosikeskiarvo on kuitenkin pari litraa ylempänä.
Vetokoukku vs. vuokrapaku valinta lienee helppo jokaisen tehdä omalta osaltaan vuotuisten lisätavaratilaa vaativien keikkojen perusteella.
"NHB:lle tiedoksi että ajotietokone mittaa hetkellisiä kulutuksia määrävälein, moottoritiellä harvoin nolla kulutusta mikä kaupungissa on usein jopa kilometrejä."
Oma ajotietokoneeni (Seat Ateca) tosin näyttää hetkittäisiä kulutuslukemia niin että ajotietojen kulutuslukema mittarissa saattaa vaihdella nollasta litrasta melkein kolmeenkymmeneen litraan sen mukaan mitä kiihdyttelee ja autoa rasittaa. Tuskin tällainen mittaus voi kuitenkaan olla todellista.
En tiedä varmasti, mutta oletan hetkelliseen mittaukseen rakennettavan jonkin verran hidastusta luettavuuden vuoksi? Syöttöä ja ahtoa säädetään jatkuvasti tasamaallakin, joten live data on lähes lukukelvotonta.
En myöskään laskisi keskikulutusta noiden kuljettajalle annettujen hetkellisten näyttöjen keskiarvona, vaan moottorinohjauksen ruiskutuskomentojen summan ajomäärällä jakaen?
Siis myös Jaguar, Peugeot, Citroen, Nissan, Tesla, Land Rover ja Jeep ovat keskeneräisiä tuotteita.
PS
Onko tällä palstalla ainuttakaan sellaista henkilöä joka fanittaa näitä takatuuppari-autoja BMW ja Mercedes ja jonka koulutustaso olisi korkeampi kuin ammattikoulu ?
"Onko mielestäsi etuveto tai neliveto oppineisuuden osoitus, vai miksi kysyt?"
Myönnettäköön että auton vetotavalla ja oppineisuudella ei kai ole sinänsä mitään tekemistä keskenään. Auto kai ei muutoinkaan kerro mitään sen omistajasta.
Oppineisuudesta ja sivistystasosta varmaankin on hyötyä keskustelupalstallakin, lisäksi sosiaalisilla vuorovaikutustaidoilla lienee suuri merkitys.
Onko tällä palstalla ainuttakaan sellaista henkilöä joka fanittaa näitä takatuuppari-autoja BMW ja Mercedes ja jonka koulutustaso olisi korkeampi kuin ammattikoulu ?
Jos itse olet ammattikoulua pidemmälle opiskellut, niin koulutusjärjestelmä on kyllä epäonnistunut aika pahasti kohdallasi. Aika koomista tuo huutelusi muiden koulutustasosta, kun et itse osaa edes kirjoittaa. Noilla näytöillä ei olisi pitänyt päästä edes peruskoulua läpi.
"Jos itse olet ammattikoulua pidemmälle opiskellut, niin koulutusjärjestelmä on kyllä epäonnistunut aika pahasti kohdallasi. Aika koomista tuo huutelusi muiden koulutustasosta, kun et itse osaa edes kirjoittaa. Noilla näytöillä ei olisi pitänyt päästä edes peruskoulua läpi."
Muistaakseni kirjoitin kuusi laudaturia ylioppilaskokeessa 1980-luvun alussa. Kuinka monta ällää kirjoitit itse, jos saan armollisesti kysyä ?
Derrick:"Auto kai ei muutoinkaan kerro mitään sen omistajasta"
Valinnan lopputuloksen näemme, mutta valittavia ominaisuuksia on niin monta, että olisi aika toivotonta yrittää arvailla valintaan johtaneita syitä valinnan lopputuloksen perusteella. Samaan lopputulokseen voi päätyä hyvinkin monella eri perustelulla.
Ja vaikka joku demografia löytyisikin, keskiarvot kuvaavat vain koko otantaa eivätkä yhtään sen yksilöä. Siksi usein toistuva tyypillinenkään valinta ei sido yhtä saman valinnan (muista syistä) tehnyttä valitsijaa muun joukon kaltaiseksi.
Kannatin aiemmin teoriaa, että maksukykyä ei näe parkkipaikalta, mutta maksuvalmiuden näkee. Nyt kun nostat asian esille, ei tuo jälkimmäinenkään ole ihan suoraviivainen asia, elleivät kaikki autot ja muut lelut ole kerralla arvioitavissa.
Vaikka jokainen valitsija, myös point A to B kuljettaja ilmentää valinnoillaan itseään, saa pelkkä Aasta Beehen valintakin monia eri sävyjä muista valintakriteereistä riippuen.
En häpeä ylioppilaskokeen arvosanojani, enkä lähde kisaan siitä kuka on KIRJOITTANUT eniten oman alansa julkaistua tutkimusmateriaalia muiden luettavaksi, vaikka uskon senkin suhteen sijoittuvani kohtuullisen hyvin.
Voidaanko keskittyä autojen ominaisuuksien vertailuun ja jättää havaittujen erojen merkityksen arvottaminen itse kunkin tehtäväksi omassa valinnassaan?
Eri maiden autolehtiä pystyy sujuvasti lukemaan jos on kuuden ällän paperit. Pystyy myös tekemään kaikenlaisia kiinnostavia autolistauksia siitä että mitkä automerkit ovat parhaita.
Autocar tänään: BMW on rekisteröinyt uusia mallitunnuksia premium-luokkaan kilpaillakseen Audin, Jaguarin, Mersun ja Teslan sähkömallien kanssa:
The newly protected names are iX1, iX2, iX3, iX4, iX5, iX6, iX7, iX8 and iX9.
While the 'i' clearly denotes that these names are intended to be used by BMW's i sub-brand, which was founded in 2011, the 'X' suggests they are also SUVs, likely with four-wheel-drive, in the style of BMW’s conventional X1, X2, X3, X4, X5, X6 and forthcoming X7.
With its premium brand rivals Audi, Jaguar and Mercedes-Benz having already signalled their intent to offer more than one electric-powered SUV model in the longer term, BMW appears set to join them with a range of models.
Jenkkien IIHS (meidän euro-ncap vastaava) on valinnut kaikkein turvallisimmat Top Safety Pick+ autot luokittain. Voidaan todeta, että sekä Mercedes että BMW ovat turvallisimmat valinnat omassa luokassaan:
Large luxury cars:
BMW 5 series
Genesis G80
Genesis G90
Lincoln Continental
Mercedes-Benz E-Class sedan
Midsize luxury SUV:
Mercedes-Benz GLC
Myös nähdään ettei yhtäkään Volvoa ole valittu tähän maailman turvallisimpien autojen joukkoon. Näin se menee.
Todennäköisesti olisin silti enemmän Grandeur-genren kuski? Erittäin tyylikkäästi tehty 4-ovinen coupe, silti miellyttävän tilava, toisin kuin pilalle muotoillut EU kyhäelmät (Mondeo, Superb, Passat, S90, jne.)
Grandeurkin on takavetoinen, ja sen saa muistaakseni myös 4-sylinterisenä hybridinä?
Sama vika vaan mainioiden Korean ja Japanin merkkien maahantuojilla, että hinnasto loppuu pikkuautoihin, ja normaalin kokoisia tuodaan vain kolhoina maastureina. Fiksua väkeä kaukoidässä, kun ajavat itse kotimaisten valmistajien hienoilla ja mukavilla autoilla ja myyvät ahtaat pikkuautot muille.
Ensinnäkin niin jotta tuon Top Safety Pick Plus - merkinnän saisi niin autojen valojen pitää ylittää jokin tietty taso. Tuo on erona Top Safety Pickiin.
Minkä takia muuten Mercedes C-sarjaa ei ole valittu keskikokoisten luksusautojen luokassa turvallisimpien joukkoon (sarja Top Safety Pick) ?
Keskikokoiset luksusautot:
Alfa Romeo Giulia
Audi A3
Audi A4
BMW 3 series (sedan)
Lexus ES
Lexus IS
Volvo S60
Volvo V60
Miksi BMW X3:ta ei näy tässä turvallisimpien keskikokoisten luksus-SUV:ien listassa (sarja Top Safety Pick) ?
Derrick: Miksi BMW X3:ta ei näy tässä turvallisimpien keskikokoisten luksus-SUV:ien listassa (sarja Top Safety Pick) ?
Uusi malli kyseessä joten kyllä se sinne tulee aikanaan, kun maltat odottaa.
Uuden BMW X3:n ennakkomyynti alkaa kesällä, ja alustavasti hinnat alkavat xDrive20d A Businessin 59 298 eurosta, kun vastaava nykymalli maksaa 54 996 euroa. Virallisesti uutuus esitellään Suomessa vuoden lopulla, jolloin ensimmäiset ostajat saavat omansa.
Derrick, ei kannata itkeä, yhtään ainokaista Volvoa ei löydy jenkkien IIHS Top Safety Pick Plus maailman turvallisinten autojen listalta. BMW ja Mercedes parhaita.
Laitoin linkin Toyotasta koska kyse on hybridien vetokyvystä ja/tai vetokoukun puuttumisesta niissä, esimerkiksi BMW:n hybridiin ei saa vetokoukkua.
NHB:lle tiedoksi että ajotietokone mittaa hetkellisiä kulutuksia määrävälein, moottoritiellä harvoin nolla kulutusta mikä kaupungissa on usein jopa kilometrejä.
Keski kulutus oli eilen moottoritiellä 300 km matkalla 4,8L mittarinopeus tasanopeussäätimellä 120 km/h
Pakettiauto ja matkailuauto korvaa vetokoukunviran silloin kun sitä mahdollisesti tarvitaan. (en ole tarvinnut vuosiin)
Jos kojetaulusta luetuilla lukemilla saa osallistua, niin lähes 2 tonnin koukkupainolla varustettu E220 CDI kuluttaa vetokuula peräkontissa vakiorengaspainein, ilmastointi, päivävalot ja soitin päällä 3.3 sadalle. Tuo lukema saavutettiin samana päivänä edestakaisin ajetulla matkalla ja koko matka pientä ylinopeutta.
Mutta ei minulla ainakaan näillä hetkittäin mittarista luetuilla lukemilla ole mitään tekemistä omien todellisten polttoainekulujen kanssa, koska tankkauksista laskettu vuosikeskiarvo on kuitenkin pari litraa ylempänä.
Vetokoukku vs. vuokrapaku valinta lienee helppo jokaisen tehdä omalta osaltaan vuotuisten lisätavaratilaa vaativien keikkojen perusteella.
"NHB:lle tiedoksi että ajotietokone mittaa hetkellisiä kulutuksia määrävälein, moottoritiellä harvoin nolla kulutusta mikä kaupungissa on usein jopa kilometrejä."
Oma ajotietokoneeni (Seat Ateca) tosin näyttää hetkittäisiä kulutuslukemia niin että ajotietojen kulutuslukema mittarissa saattaa vaihdella nollasta litrasta melkein kolmeenkymmeneen litraan sen mukaan mitä kiihdyttelee ja autoa rasittaa. Tuskin tällainen mittaus voi kuitenkaan olla todellista.
En tiedä varmasti, mutta oletan hetkelliseen mittaukseen rakennettavan jonkin verran hidastusta luettavuuden vuoksi? Syöttöä ja ahtoa säädetään jatkuvasti tasamaallakin, joten live data on lähes lukukelvotonta.
En myöskään laskisi keskikulutusta noiden kuljettajalle annettujen hetkellisten näyttöjen keskiarvona, vaan moottorinohjauksen ruiskutuskomentojen summan ajomäärällä jakaen?
Juuri ostin Joulukuun What Carin ja sieltä löytyy uusin luotettavuustutkimus. Tässä ns. BMW-Mersu-luokassa järjestys on selvä:
Volvo oli myös taulukossa tuloksella 62,3%, eli uudet mallit vaikuttavat keskeneräisiltä tuotteilta.
Siis myös Jaguar, Peugeot, Citroen, Nissan, Tesla, Land Rover ja Jeep ovat keskeneräisiä tuotteita.
PS
Onko tällä palstalla ainuttakaan sellaista henkilöä joka fanittaa näitä takatuuppari-autoja BMW ja Mercedes ja jonka koulutustaso olisi korkeampi kuin ammattikoulu ?
https://www.whatcar.com/news/reliability-survey/
Reliability for luxury cars aged 0-3yrs
Rank Make and model Score
1 Mercedes-Benz S-Class saloon (2013-present) 93.2%
2 Audi A6 saloon/Avant 2011-present 92.1%
3 Mercedes-Benz E-Class saloon/estate (2009-2016) 75.3%
4 Volvo V70 (2007-2013) 75.1%
5 Jaguar XF saloon/Sportbrake (2008-2015) 72.3%
6 Jaguar XF saloon (2015-present) 66.8%
7 BMW 5 Series saloon/Touring (2010-2017) 62.2%
8 Mercedes-Benz E-Class saloon (2016-present) 46.1%
@Derrick: on täällä ainakin yksi, jolle takaveto on mukana valintakriteereissä. Ei ainoa kriteeri, vaan yksi niistä.
Onko mielestäsi etuveto tai neliveto oppineisuuden osoitus, vai miksi kysyt?
"Onko mielestäsi etuveto tai neliveto oppineisuuden osoitus, vai miksi kysyt?"
Myönnettäköön että auton vetotavalla ja oppineisuudella ei kai ole sinänsä mitään tekemistä keskenään. Auto kai ei muutoinkaan kerro mitään sen omistajasta.
Oppineisuudesta ja sivistystasosta varmaankin on hyötyä keskustelupalstallakin, lisäksi sosiaalisilla vuorovaikutustaidoilla lienee suuri merkitys.
Onko tällä palstalla ainuttakaan sellaista henkilöä joka fanittaa näitä takatuuppari-autoja BMW ja Mercedes ja jonka koulutustaso olisi korkeampi kuin ammattikoulu ?
Jos itse olet ammattikoulua pidemmälle opiskellut, niin koulutusjärjestelmä on kyllä epäonnistunut aika pahasti kohdallasi. Aika koomista tuo huutelusi muiden koulutustasosta, kun et itse osaa edes kirjoittaa. Noilla näytöillä ei olisi pitänyt päästä edes peruskoulua läpi.
"Jos itse olet ammattikoulua pidemmälle opiskellut, niin koulutusjärjestelmä on kyllä epäonnistunut aika pahasti kohdallasi. Aika koomista tuo huutelusi muiden koulutustasosta, kun et itse osaa edes kirjoittaa. Noilla näytöillä ei olisi pitänyt päästä edes peruskoulua läpi."
Muistaakseni kirjoitin kuusi laudaturia ylioppilaskokeessa 1980-luvun alussa. Kuinka monta ällää kirjoitit itse, jos saan armollisesti kysyä ?
Derrick:"Auto kai ei muutoinkaan kerro mitään sen omistajasta"
Valinnan lopputuloksen näemme, mutta valittavia ominaisuuksia on niin monta, että olisi aika toivotonta yrittää arvailla valintaan johtaneita syitä valinnan lopputuloksen perusteella. Samaan lopputulokseen voi päätyä hyvinkin monella eri perustelulla.
Ja vaikka joku demografia löytyisikin, keskiarvot kuvaavat vain koko otantaa eivätkä yhtään sen yksilöä. Siksi usein toistuva tyypillinenkään valinta ei sido yhtä saman valinnan (muista syistä) tehnyttä valitsijaa muun joukon kaltaiseksi.
Kannatin aiemmin teoriaa, että maksukykyä ei näe parkkipaikalta, mutta maksuvalmiuden näkee. Nyt kun nostat asian esille, ei tuo jälkimmäinenkään ole ihan suoraviivainen asia, elleivät kaikki autot ja muut lelut ole kerralla arvioitavissa.
Vaikka jokainen valitsija, myös point A to B kuljettaja ilmentää valinnoillaan itseään, saa pelkkä Aasta Beehen valintakin monia eri sävyjä muista valintakriteereistä riippuen.
En häpeä ylioppilaskokeen arvosanojani, enkä lähde kisaan siitä kuka on KIRJOITTANUT eniten oman alansa julkaistua tutkimusmateriaalia muiden luettavaksi, vaikka uskon senkin suhteen sijoittuvani kohtuullisen hyvin.
Voidaanko keskittyä autojen ominaisuuksien vertailuun ja jättää havaittujen erojen merkityksen arvottaminen itse kunkin tehtäväksi omassa valinnassaan?
Muistaakseni kirjoitin kuusi laudaturia ylioppilaskokeessa 1980-luvun alussa. Kuinka monta ällää kirjoitit itse, jos saan armollisesti kysyä ?
Muistaakseni kirjoitin 12 ällää.
Kovia äijiä YO-kirjoitusten aikoihin. Mutta mikäs on tilanne tällä vuosituhannella? ;-)
Eri maiden autolehtiä pystyy sujuvasti lukemaan jos on kuuden ällän paperit. Pystyy myös tekemään kaikenlaisia kiinnostavia autolistauksia siitä että mitkä automerkit ovat parhaita.
740 GLE kirjoitti:"Voidaanko keskittyä autojen ominaisuuksien vertailuun"
Olin näköjään optimisti ?
Oho, jokunen päivä katsomatta keskustelupalstaa ja te olette päässeet jo näin pitkälle tässäkin ketjussa!
740 GLE:
Olin näköjään optimisti
No näytähän mallia!
Autocar tänään: BMW on rekisteröinyt uusia mallitunnuksia premium-luokkaan kilpaillakseen Audin, Jaguarin, Mersun ja Teslan sähkömallien kanssa:
The newly protected names are iX1, iX2, iX3, iX4, iX5, iX6, iX7, iX8 and iX9.
While the 'i' clearly denotes that these names are intended to be used by BMW's i sub-brand, which was founded in 2011, the 'X' suggests they are also SUVs, likely with four-wheel-drive, in the style of BMW’s conventional X1, X2, X3, X4, X5, X6 and forthcoming X7.
With its premium brand rivals Audi, Jaguar and Mercedes-Benz having already signalled their intent to offer more than one electric-powered SUV model in the longer term, BMW appears set to join them with a range of models.
https://www.autocar.co.uk/car-news/industry/bmw-ramps-plans-expand-i-range-electric-suvs
Jenkkien IIHS (meidän euro-ncap vastaava) on valinnut kaikkein turvallisimmat Top Safety Pick+ autot luokittain. Voidaan todeta, että sekä Mercedes että BMW ovat turvallisimmat valinnat omassa luokassaan:
Large luxury cars:
BMW 5 series
Genesis G80
Genesis G90
Lincoln Continental
Mercedes-Benz E-Class sedan
Midsize luxury SUV:
Mercedes-Benz GLC
Myös nähdään ettei yhtäkään Volvoa ole valittu tähän maailman turvallisimpien autojen joukkoon. Näin se menee.
http://www.tuulilasi.fi/uutiset/tassa-ovat-vuoden-2018-turvallisimmat-autot
WhatCar:
"Voidaan todeta, että sekä Mercedes että BMW ovat turvallisimmat valinnat omassa luokassaan..."
Aika huonosti toteat, kun esittämäsi listan mukaan Genesis ja Lincoln ovat yhtä turvallisia valintoja mainitsemassasi luokassa.
Genesis kelpaisi kyllä, kiitos, nam! Hieno auto.
Todennäköisesti olisin silti enemmän Grandeur-genren kuski? Erittäin tyylikkäästi tehty 4-ovinen coupe, silti miellyttävän tilava, toisin kuin pilalle muotoillut EU kyhäelmät (Mondeo, Superb, Passat, S90, jne.)
Grandeurkin on takavetoinen, ja sen saa muistaakseni myös 4-sylinterisenä hybridinä?
Sama vika vaan mainioiden Korean ja Japanin merkkien maahantuojilla, että hinnasto loppuu pikkuautoihin, ja normaalin kokoisia tuodaan vain kolhoina maastureina. Fiksua väkeä kaukoidässä, kun ajavat itse kotimaisten valmistajien hienoilla ja mukavilla autoilla ja myyvät ahtaat pikkuautot muille.
Ensinnäkin niin jotta tuon Top Safety Pick Plus - merkinnän saisi niin autojen valojen pitää ylittää jokin tietty taso. Tuo on erona Top Safety Pickiin.
Minkä takia muuten Mercedes C-sarjaa ei ole valittu keskikokoisten luksusautojen luokassa turvallisimpien joukkoon (sarja Top Safety Pick) ?
Alfa Romeo Giulia
Audi A3
Audi A4
BMW 3 series (sedan)
Lexus ES
Lexus IS
Volvo S60
Volvo V60
Miksi BMW X3:ta ei näy tässä turvallisimpien keskikokoisten luksus-SUV:ien listassa (sarja Top Safety Pick) ?
Acura MDX
Acura RDX
Buick Envision
Lexus NX
Lexus RX
Mercedes-Benz GLE-Class
Volvo XC60
Minkään auton valot eivät (nopeusrajoituksista tinkimättä) ylitä Suomen talven minimivaatimusta poronhoitoalueella.
Derrick: Miksi BMW X3:ta ei näy tässä turvallisimpien keskikokoisten luksus-SUV:ien listassa (sarja Top Safety Pick) ?
Uusi malli kyseessä joten kyllä se sinne tulee aikanaan, kun maltat odottaa.
Uuden BMW X3:n ennakkomyynti alkaa kesällä, ja alustavasti hinnat alkavat xDrive20d A Businessin 59 298 eurosta, kun vastaava nykymalli maksaa 54 996 euroa. Virallisesti uutuus esitellään Suomessa vuoden lopulla, jolloin ensimmäiset ostajat saavat omansa.
https://tekniikanmaailma.fi/uusi-kolmannen-sukupolven-bmw-x3-tulee-suomeen-vuoden-lopulla-tallainen-uutuus/
3v vanhassa 5-sarjalaisessa sitten onkin polvet kipeät:)
Muistaakseni Volvolla tuosta selvisi jo 2004 vuosimallin auto puhtain paperein.
Noilla jenkkien arvosanoilla on aika turha keulia, koska erot tulevat valoista, jotka ovat Euroopan malleissa erilaisia.
Derrick, ei kannata itkeä, yhtään ainokaista Volvoa ei löydy jenkkien IIHS Top Safety Pick Plus maailman turvallisinten autojen listalta. BMW ja Mercedes parhaita.