Niin sanotut autotoimittajat ja ammattitaito

14 kommenttia
muokattu 30.03.2024 19:08

Uusimmassa Teknavissa Markku alen ajeli uuden Tonalen kanssa kohti ruotsia ja totesi Terva-aholle tämän olevan paras matka-auto mitä ovat ajaneet Terva-ahon myötäillessä.

No Hesarin autotoimittaja toteaa todennäköisesti samasta koeajo yksilöstä sontaa.

Niko Kettunen

Alfa Romeo Tonale on ajettavuudeltaan yksi huonoimmista nykyautoista.

https://www.hs.fi/visio/art-2000010287705.html

No joko molemmat valehtelee tai toinen ei erota sikaa polkupyörästä.

  
  • @Topi27 kirjoitti:
    Uusimmassa Teknavissa Markku alen ajeli uuden Tonalen kanssa kohti ruotsia ja toresi Terva-aholle tämän olevan paras matka-auto mitä ovat ajaneet Terva-ahon myötäillessä.

    No Hesarin autotoimittaja toteaa todennäköisesti samasta koeajo yksilöstä sontaa.

    Niko Kettunen

    Alfa Romeo Tonale on ajettavuudeltaan yksi huonoimmista nykyautoista.

    https://www.hs.fi/visio/art-2000010287705.html

    No joko molemmat valehtelee tai toinen ei erota sikaa polkupyörästä.

    Näin TM:
    "Alfassa ohjaus on tehostettu luonnottoman kevyeksi ja samalla täysin tunnottomaksi. Tilannetta ei helpota ohjauksen nopea välitys ja herkkyys suunnanmuutoksille. Yhdistelmä on talvikelillä suorastaan vaarallinen. Autoa joutuu jatkuvasti kaitsemaan, mutta suoraan sillä ei tahdo päästä.

    Alusta on viritetty vastaamaan ohjauksen nopeutta ja auton ”Veloce”-tyyliä. Lopputulos on kova, meluisa ja täristävä luomus, josta puuttuu mukavuus."

    https://tekniikanmaailma.fi/lehti/4b-2023/talviauto-2023-osa-1-tankattavat-autot-taydellista-talviautoa-etsimassa/

      
  • @Lukija31722 kirjoitti:

    @Topi27 kirjoitti:
    Uusimmassa Teknavissa Markku alen ajeli uuden Tonalen kanssa kohti ruotsia ja toresi Terva-aholle tämän olevan paras matka-auto mitä ovat ajaneet Terva-ahon myötäillessä.

    No Hesarin autotoimittaja toteaa todennäköisesti samasta koeajo yksilöstä sontaa.

    Niko Kettunen

    Alfa Romeo Tonale on ajettavuudeltaan yksi huonoimmista nykyautoista.

    https://www.hs.fi/visio/art-2000010287705.html

    No joko molemmat valehtelee tai toinen ei erota sikaa polkupyörästä.

    Näin TM:
    "Alfassa ohjaus on tehostettu luonnottoman kevyeksi ja samalla täysin tunnottomaksi. Tilannetta ei helpota ohjauksen nopea välitys ja herkkyys suunnanmuutoksille. Yhdistelmä on talvikelillä suorastaan vaarallinen. Autoa joutuu jatkuvasti kaitsemaan, mutta suoraan sillä ei tahdo päästä.

    Alusta on viritetty vastaamaan ohjauksen nopeutta ja auton ”Veloce”-tyyliä. Lopputulos on kova, meluisa ja täristävä luomus, josta puuttuu mukavuus."

    https://tekniikanmaailma.fi/lehti/4b-2023/talviauto-2023-osa-1-tankattavat-autot-taydellista-talviautoa-etsimassa/

    TM-vertailusas on ollut kevyt hybridi. HS:n koeajoauto ainakin vastaa valokuvissa (rek-numero) autoa, joka oli myös Moottorissa koeajossa. HS:ssa snotaan autossa olevan tukoiset 130hv ja Moottorin tiedoissa on 280hv. Moottori-lehden mukaan Hyvää: ajettavuus, mukavuus, neliveto. Huonoa: kosketusnäyttö, matala tavaratila, matala maavara. https://moottori.fi/koeajo/koeajo-alfa-romeo-tonale-ti-eq4-alfan-ensimetrit-sahkolla/

      
  • muokattu 30.03.2024 19:26

    @Tiko kirjoitti:

    @Lukija31722 kirjoitti:

    @Topi27 kirjoitti:
    Uusimmassa Teknavissa Markku alen ajeli uuden Tonalen kanssa kohti ruotsia ja toresi Terva-aholle tämän olevan paras matka-auto mitä ovat ajaneet Terva-ahon myötäillessä.

    No Hesarin autotoimittaja toteaa todennäköisesti samasta koeajo yksilöstä sontaa.

    Niko Kettunen

    Alfa Romeo Tonale on ajettavuudeltaan yksi huonoimmista nykyautoista.

    https://www.hs.fi/visio/art-2000010287705.html

    No joko molemmat valehtelee tai toinen ei erota sikaa polkupyörästä.

    Näin TM:
    "Alfassa ohjaus on tehostettu luonnottoman kevyeksi ja samalla täysin tunnottomaksi. Tilannetta ei helpota ohjauksen nopea välitys ja herkkyys suunnanmuutoksille. Yhdistelmä on talvikelillä suorastaan vaarallinen. Autoa joutuu jatkuvasti kaitsemaan, mutta suoraan sillä ei tahdo päästä.

    Alusta on viritetty vastaamaan ohjauksen nopeutta ja auton ”Veloce”-tyyliä. Lopputulos on kova, meluisa ja täristävä luomus, josta puuttuu mukavuus."

    https://tekniikanmaailma.fi/lehti/4b-2023/talviauto-2023-osa-1-tankattavat-autot-taydellista-talviautoa-etsimassa/

    TM-vertailusas on ollut kevyt hybridi. HS:n koeajoauto ainakin vastaa valokuvissa (rek-numero) autoa, joka oli myös Moottorissa koeajossa. HS:ssa snotaan autossa olevan tukoiset 130hv ja Moottorin tiedoissa on 280hv. Moottori-lehden mukaan Hyvää: ajettavuus, mukavuus, neliveto. Huonoa: kosketusnäyttö, matala tavaratila, matala maavara. https://moottori.fi/koeajo/koeajo-alfa-romeo-tonale-ti-eq4-alfan-ensimetrit-sahkolla/

    Näköään on sama rekkari HS, Teknavin ja Moottorin koeajossa. Onkohan HS:n toimittaja edes ajanut autoa kun väittää ihan outoja.

    https://teknavi.fi/autot/koeajo-alfa-romeo-tonale-avaa-vauhtikaksikon-kauden/

      
  • @Tiko kirjoitti:

    @Lukija31722 kirjoitti:

    @Topi27 kirjoitti:
    Uusimmassa Teknavissa Markku alen ajeli uuden Tonalen kanssa kohti ruotsia ja toresi Terva-aholle tämän olevan paras matka-auto mitä ovat ajaneet Terva-ahon myötäillessä.

    No Hesarin autotoimittaja toteaa todennäköisesti samasta koeajo yksilöstä sontaa.

    Niko Kettunen

    Alfa Romeo Tonale on ajettavuudeltaan yksi huonoimmista nykyautoista.

    https://www.hs.fi/visio/art-2000010287705.html

    No joko molemmat valehtelee tai toinen ei erota sikaa polkupyörästä.

    Näin TM:
    "Alfassa ohjaus on tehostettu luonnottoman kevyeksi ja samalla täysin tunnottomaksi. Tilannetta ei helpota ohjauksen nopea välitys ja herkkyys suunnanmuutoksille. Yhdistelmä on talvikelillä suorastaan vaarallinen. Autoa joutuu jatkuvasti kaitsemaan, mutta suoraan sillä ei tahdo päästä.

    Alusta on viritetty vastaamaan ohjauksen nopeutta ja auton ”Veloce”-tyyliä. Lopputulos on kova, meluisa ja täristävä luomus, josta puuttuu mukavuus."

    https://tekniikanmaailma.fi/lehti/4b-2023/talviauto-2023-osa-1-tankattavat-autot-taydellista-talviautoa-etsimassa/

    TM-vertailusas on ollut kevyt hybridi. HS:n koeajoauto ainakin vastaa valokuvissa (rek-numero) autoa, joka oli myös Moottorissa koeajossa. HS:ssa snotaan autossa olevan tukoiset 130hv ja Moottorin tiedoissa on 280hv. Moottori-lehden mukaan Hyvää: ajettavuus, mukavuus, neliveto. Huonoa: kosketusnäyttö, matala tavaratila, matala maavara. https://moottori.fi/koeajo/koeajo-alfa-romeo-tonale-ti-eq4-alfan-ensimetrit-sahkolla/

    Luin jutun aamulla, mutta eikös siinä sanottu että taka-akselin sähkömoottori on 130hv?

      
  • @M880 kirjoitti:
    Luin jutun aamulla, mutta eikös siinä sanottu että taka-akselin sähkömoottori on 130hv?

    Vaikia sanoa introa enempää kun HS:n juttu on maksumuurin takana. Voihan se olla, että ei intro ei liity kuvaan millään lailla, tai intro ei liity juttuun tai mitä vaan.... :sweat_smile: HS:n juttu alkaa "Toissa syksynä sain Alfa Romeon maahantuojalta ajettavaksi hintaansa nähden ehkä huonoimman auton, joka seitsemän vuoden koeajouralla on tullut vastaan. Uusi Alfa Romeo Tonale on etuvetoinen pikku maasturi, jonka 1,5-litrainen kevythybridimoottori tuotti tukkoiset 130 pollea. " Tämä kuvaus täsmää kevythybridiin, joka oli myös TM:n vertailussa toissa syksynä, ja tuo oli ainoa versio Suomessa. Neliveto plugin-hybridi on 'tämän syksyn' autoja. 130 hevosvoimaa ei ole plugarissa missään moottorissa: edessä on 177hv 1,3litrainen bensamoottori ja taka-akselilla 122hv sähkömoottori, yhteisteho 280hv.

      
  • HS:n toimittaja ei pitänyt Tonalen erittäin nopeasta - "liipaisinherkästä" - ohjauksesta ja polttomoottori tuntui tehottomalta.

    "Lisäksi auton kaasuvaste on lähes 300 hevosvoiman tehoihin verrattuna yllättävän tuhnuinen. Kireiden täyssähköautojen aikakaudella 1,3-litrainen bensa-Alfa tuntuu hitaasti unestaan heräilevältä muumiolta.

    Takapyöristä lähtee välitön vääntö sähköllä, mutta bensamoottori jaksaa reagoida pirteästi ainoastaan sport-ajotilassa. Lataushybridien sekasikiövoimalinja on haastava toteuttaa, varsinkin Alfan tavalla, jossa etu- ja taka-akselit ovat täysin eri paria mekaanisesti."

      
  • Onko enemmistö siis väärässä? Ehkä Alen ammattikuljettajana haluaa ajaa autoa jatkuvasti eikä häntä häiritse se, että autoa on pakko ohjata ilman hetkenkään herpaantumista. Moni amatöörikuski taas tykkää, että auto kulkee suoralla tiellä suoraan ilman, että sekunnin herpaantuminen aiheuttaa suunnanmuutosta. Onhan hankalaa, jos kuljettaja ei voi edes äänenvoimakkuutta säätää pysähtymättä ensin.

      
  • @Topi27 kirjoitti:
    Uusimmassa Teknavissa Markku alen ajeli uuden Tonalen kanssa kohti ruotsia ja totesi Terva-aholle tämän olevan paras matka-auto mitä ovat ajaneet Terva-ahon myötäillessä.

    No Hesarin autotoimittaja toteaa todennäköisesti samasta koeajo yksilöstä sontaa.

    Niko Kettunen

    Alfa Romeo Tonale on ajettavuudeltaan yksi huonoimmista nykyautoista.

    https://www.hs.fi/visio/art-2000010287705.html

    No joko molemmat valehtelee tai toinen ei erota sikaa polkupyörästä.

    En tiedä, yrittikö @Topi27 tarkoituksella viedä aloittamansa keskustelu heti väärille jengoille "lainaamalla" väärin toimittajan kokemuksia etuvetomallista toissa vuodelta. Koeajoyksilökään ei siis ole edes "todennäköisesti" sama.

    "TOISSA syksynä sain Alfa Romeon maahantuojalta ajettavaksi hintaansa nähden ehkä huonoimman auton, joka seitsemän vuoden koeajouralla on tullut vastaan."

      
  • @Late1969 kirjoitti:
    Onko enemmistö siis väärässä? Ehkä Alen ammattikuljettajana haluaa ajaa autoa jatkuvasti eikä häntä häiritse se, että autoa on pakko ohjata ilman hetkenkään herpaantumista. Moni amatöörikuski taas tykkää, että auto kulkee suoralla tiellä suoraan ilman, että sekunnin herpaantuminen aiheuttaa suunnanmuutosta. Onhan hankalaa, jos kuljettaja ei voi edes äänenvoimakkuutta säätää pysähtymättä ensin.

    Yksikätisiäkö on kaikki kuskit vai mitä meinaat

      
  • Jospa Alen kommentoi sen olevan paras Alfa Romeo matka autona.

      
  • Tietäen Alenin suhteen Italiaan ja Italialaisten suhteen Aleniin, ei niin huonoa Italialaista autoa tule, että Alen sitä haukkuisi.
    Nämä Teknavin koeajot Alenin ja Terva-ahon toimesta ovat muutenkin outoja kun toinen vain istuu kyydissä kehuen maisemia.

      
  • @Lukija23054 kirjoitti:

    @Late1969 kirjoitti:
    Onko enemmistö siis väärässä? Ehkä Alen ammattikuljettajana haluaa ajaa autoa jatkuvasti eikä häntä häiritse se, että autoa on pakko ohjata ilman hetkenkään herpaantumista. Moni amatöörikuski taas tykkää, että auto kulkee suoralla tiellä suoraan ilman, että sekunnin herpaantuminen aiheuttaa suunnanmuutosta. Onhan hankalaa, jos kuljettaja ei voi edes äänenvoimakkuutta säätää pysähtymättä ensin.

    Yksikätisiäkö on kaikki kuskit vai mitä meinaat

    Et siis lukenut aiempia kommentteja, sitä mitä TM:ssä kerrottiin.

      
  • @Topi27 kirjoitti:
    Uusimmassa Teknavissa Markku alen ajeli uuden Tonalen kanssa kohti ruotsia ja totesi Terva-aholle tämän olevan paras matka-auto mitä ovat ajaneet Terva-ahon myötäillessä.

    No Hesarin autotoimittaja toteaa todennäköisesti samasta koeajo yksilöstä sontaa.

    Niko Kettunen

    Alfa Romeo Tonale on ajettavuudeltaan yksi huonoimmista nykyautoista.

    https://www.hs.fi/visio/art-2000010287705.html

    No joko molemmat valehtelee tai toinen ei erota sikaa polkupyörästä.

    markku lienee jo ehtoopuolen (lue kasari) ajoneuvoihin perstuntumansa jättänyt, hesarin
    toimittajaa vertaisin sen koommin tuntematta kahvipöytä asiantuntijaksi. ;)

      
  • @Jokeri kirjoitti:
    Tietäen Alenin suhteen Italiaan ja Italialaisten suhteen Aleniin, ei niin huonoa Italialaista autoa tule, että Alen sitä haukkuisi.
    Nämä Teknavin koeajot Alenin ja Terva-ahon toimesta ovat muutenkin outoja kun toinen vain istuu kyydissä kehuen maisemia.

    Ihan hyviä ajoon perustuvia, rennosti tehtyjä juttuja.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit