Piti ihan ajan kanssa lukea tuo KSML:n juttu ja päädyin samaan kuin Topi27. Mitä en huomannut @Late 1969? Enemmän tuo kymppitonnin lataushybridi yllätti.
@koreileva kirjoitti:
Piti ihan ajan kanssa lukea tuo KSML:n juttu ja päädyin samaan kuin Topi27. Mitä en huomannut @Late 1969? Enemmän tuo kymppitonnin lataushybridi yllätti.
BYD on esitellyt kotimarkkinoillaan 109 800 juania eli 14 100 euroa maksavan version täyssähköautostaan ja 79 800 juania eli 10 250 euroa maksavan lataushybridin. Sähköauto on mallinimeltään BYD Qin Plus Honor Edition ja pistokehybridi BYD Qin Plus DM-i.
Hinnanalennus koskee ainakin toistaiseksi vain Kiinan markkinoita, mutta isommassa kuvassa se on Reutersin mukaan osoitus siitä, että pienen nykyaikaisen sähköauton voi jo valmistaa todella edullisesti.
Käykää koejamassa peräkkäin BYD Seal 3.8s ja Tesla M3 AWD. Koejon jälkeen valinta oli helppo. Sitä tosin auttoi että Sealin huippumalli maksoi 36000 ja Tesla yli 40000. Hinnat Thaimaassa.
BYD valitsi ehkä kaukaa viisaasti LFP-akut ja nyt Tesla seuraa perässä. Ei mitään lataus-disclaimereita, voi pitää huoletta 100%. BYD on myös pitänyt fiiliksen lähempänä vanhaa, hallintalaitteet ovat tutuilla paikoilla.
Aasiassa noiden merkkien välinen kisa on jo ratkennut. Amerikkalaiset ja Eurooppa vastaavat tulleilla. Saas nähdä miten käy.
KSML esitteli 14 tuhannen sähköauton. BYD ilmoitti aivan eri hinnoista, löytyy jutusta.
Piti ihan ajan kanssa lukea tuo KSML:n juttu ja päädyin samaan kuin Topi27. Mitä en huomannut @Late 1969? Enemmän tuo kymppitonnin lataushybridi yllätti.
Kiinan hintoja omassa valuutassa.
Minä suhtaudun yhtä vastenmielisesti kiinalaisiin autoihin kuin itänaapurin, maksaa mitä maksaa, olen mieluummin vaikka ilman.
Itänaapureiden kanssa tulee hyvin toimeen, jos niitä on vain yksi tai muutama. Raja tulee nopeasti vastaan. Taitaa päteä kaikissa maailman maissa.
Elämä ilman kiinalaistuotteita taitaa olla yhtä hankalaa kuin vegaanilla, joka ei syö kasvikunnan tuotteita.
BYD on esitellyt kotimarkkinoillaan 109 800 juania eli 14 100 euroa maksavan version täyssähköautostaan ja 79 800 juania eli 10 250 euroa maksavan lataushybridin. Sähköauto on mallinimeltään BYD Qin Plus Honor Edition ja pistokehybridi BYD Qin Plus DM-i.
Suomen hinnoista ei siis tietoa.
Autoja kyllä on eurooppalaismerkkejä Euroopassa valmistettuja, niin kauan kun minä autoja ostan.
Näyttäisi siltä, että 50kWh akun hinnalla saa auton kaupanpäälle.
@Late1969 kirjoitti:
Eikös tuo tarkoita samaa kuin, että maalla ylipäätään on itärajansa takana maata, eikä merta?
Itäraja? Vai määrä niitä naapureita?
Täytyis varmaan kysyä vaikka ranskalaisilta tai chileläisiltä...
Suunnitteleeko joku tosissaan kiinalaisen auton ostoa, näiden postaukset saisi jättää tekemättä.
Kuinka elät ilman kiinalaisia tuotteita?
Hyvin.
No, sittenhän voit sanoa rehellisesti, että BMW ei toimi Kiinassa eikä käytä kiinalaisia osia.
nyt on halpa... kiinassa
Kuinkakohan kauan kestää, että euroopasta ja Suomesta saa samaan hintaan.
Kiinalainen “sähkölokki” on nyt tarjolla alle 9000 eurolla – BYD:n Seagullia myydään kuitenkin tähän hintaan vain kotimarkkinoilla
https://tyyliniekka.fi/kiinalainen-sahkolokki-on-nyt-tarjolla-alle-9000-eurolla-bydn-seagullia-myydaan-kuitenkin-tahan-hintaan-vain-kotimarkkinoilla/
Sama hinta näköjään Dolphinissakin
Hinnanalennus koskee ainakin toistaiseksi vain Kiinan markkinoita, mutta isommassa kuvassa se on Reutersin mukaan osoitus siitä, että pienen nykyaikaisen sähköauton voi jo valmistaa todella edullisesti.
https://www.is.fi/autot/art-2000010277401.html
Käykää koejamassa peräkkäin BYD Seal 3.8s ja Tesla M3 AWD. Koejon jälkeen valinta oli helppo. Sitä tosin auttoi että Sealin huippumalli maksoi 36000 ja Tesla yli 40000. Hinnat Thaimaassa.
BYD valitsi ehkä kaukaa viisaasti LFP-akut ja nyt Tesla seuraa perässä. Ei mitään lataus-disclaimereita, voi pitää huoletta 100%. BYD on myös pitänyt fiiliksen lähempänä vanhaa, hallintalaitteet ovat tutuilla paikoilla.
Aasiassa noiden merkkien välinen kisa on jo ratkennut. Amerikkalaiset ja Eurooppa vastaavat tulleilla. Saas nähdä miten käy.