köyhän ja kipeän ongelma

46 kommenttia
«1

Eli mieltäni on askarruttanut halvan auton hankinta. Olen opiskelija ja kaiken lisäksi melko, lue (täysin) tietämätön autoista kaikin puolin. Hyvä kun tunnistan kumpi pää edellä autoa ajetaan? Olen nyt kuitenkin varannut auton hankintaan noin 5-6Te koska sitä kuitenkin tarvitsen (oikeesti). Olen selaillut eri autosivustoja niin suomesta kuin ruotsistakin ja vertaillut autoja, lähinnä km lukemia, varustuksia ja hintoja. Aika lailla samaa luokkaa noi näyttäisivät olevan varsinkin jos esim ruotista haettuun autoon lisää verot ym päälle. Ongelmani lähinnä on nyt että mikä auto tuolla hinnalla kannattaa hankkia?? En ole mieltynyt erityisemmin mihinkään tiettyyn merkkiin joten siitä ei ole kyse. Tarkoitus olisi löytää niin sanoitusti HYVÄ ja HALPA (siinä määrin kuin se suomessa on mahdollista). Auto jonka käynnistettyäni ei tarvitse pala kurkussa pelätä jättääkö tielle vai ei? Auto joka tulisi pääsääntöisesti pidemmän matkan käyttöön ja tietty turvallinen ajaa. Kokemuksia ja ehdotuksia? Toyotaa tuntuu ihmiset kehuvan ja yleensäkin japseja, mutta kun en tiedä. Enkä viitsisi viimeisillä rahoilla täyttä pommia ostaa..Kiitos etukäteen :smile:

  
  • Ikävä kyllä yhtälösi on mahdoton.Hyvää ja halpaa ei yksinkertaisesti ole, tai mahdollisuus löytää se on lottovoiton luokkaa.
    Toinen totuus on ettei köyhällä ole varaa ostaa halpaa. Ainoa tapa välttää ikuista velkakierrettä ja autokorjaamolle muuttoa on satsata autoon vähän enemmän; eli jos ei ole rahaa ja auto "pakko" saada,hankkiudu hyväksi ystäväksi jonkun autoista tietävän kanssa.Eikä haittaa vaikka itsekin opiskelisit vähän autotekniikan perusteita. Jos sen halvan, joka ei taatusti ole hyvä, ostat ,olet pakotettu ennemmin tai myöhemmin autoosi perehtymään.
    Lykkyä tykö!!

      
  • Ihan mahdollinen yhtälö!

    Eivät uusien autojen omistajat taida tajuta, että ennenwanhaa tehtiin kestäviä autoja.

    Itse olen ajellut aina yli 15v wanhoilla autoilla. Korjaamolle on ollut asiaa yleensä noin kerran vuodessa. Wanhoissa on vielä se hyvä puoli, ettei niitä tarvi vakuuttaa ja huollattaa sen kummemmin.

    Unohda ranskalaiset, Opelit ja yli 200tkm ajetut. Hyviä vaihtoehtoja: Japsit (tarkista ruoste), Bmw(?), VW...

      
  • Itse ehkä katsoisin ruostesuojatun japsin suuntaa. Toinen mitä voisin harkita noissa hintarajoissa ovat VW-konsernin ei VW-pikkuautot (Skoda, Seat), lähinnä sen vuoksi että niistä voi löytää jopa kohtuu ikäisen (2000-luvun alku) yksilön tuolla hinnalla.

      
  • Kyllä alle 4000€ hintaluokassakin löytää loistopelejä, autoa vuosiksi. Jää vielä varaa kantaa korjaamolle silloin tällöin 250€, kun jotain kumminkin tulee.

    Loppuunajettua ei kannata ostaa, ellei autoista ymmärrä. Jos raha on kova rajoite, sitten vaikka vähän pienempi. Ne ovat kaikin puolin edullisempia pitää, ja usein selvästi vähemmän ajettuja.

      
  • Fiat Punto. Vuosimalli 2001. Turvallinen ja kestävä. Runsaasti tarjontaa.

      
  • vuoden vanha lada on paljon parempi ja persoonallisempi biili, kun teini pojan pehmeäksi poljettu metallin hopeinen 12 v vanha toyota korolla :grin:

      
  • Lainaus:
    07.03.2007 klo 15:27 Mannni kirjoitti
    Fiat Punto. Vuosimalli 2001. Turvallinen ja kestävä. Runsaasti tarjontaa.

    Tarjonnan määrästä voi vetää omat johtopäätökset :grin:

      
  • Kyllähän sieltä japsirintamalta ne luotettavimmat varmaankin löytyvät, varsinkin jos löydät vielä ruostesuojatun sellaisen.

      
  • Lainaus:
    07.03.2007 klo 18:28 Kumitarzan kirjoitti
    Tarjonnan määrästä voi vetää omat johtopäätökset.


    Näin on. On ollut vuosikaudet luokkansa ostetuimpia :smile:

      
  • "Unohda ranskalaiset"

    Niin no, mulla oli tuon hintaluokan vanha citikan farkku, sata tonnia ajoin, myin pois kun mittarissa 290 000, ja ei siinä mitään isoja murheita ollut. 9 euron puslia piti vaihtaa eteen, jarrupalat ja akku... Koskaan ei jättänyt tielle. Inhottavin homma oli kun takaluukku (se oli farkku) irtosi, välissä oli jäätä ja kun sitä laittoi kiinni niin ruts vaan...

    Eli ei kannata merkkiin tuijottaa vaan sen vaihdokin kuntoon + siihen miten sitä on pidetty.

      
  • Osta Nissan vm. -97 - -99, on hinta-/laatusuhteeltaan ylivoimainen, siis jos riisikuppi kelpaa! :sunglasses:

      
  • kyllä minäkin kallistuisin tuonne corollan suuntaan. 5000€ saisi vähän ajetun xli corollan vuosilta 95-96. Tuo malli on ollut ehkä toyotan kestävin ja luotettavin. Itselläni oli tuollainen 95 ja mittarissa 280 000 kun meni vaihtoon (oli juuri opiskeluautona). Menin sitten vaihtamaan melko uuteen VAG:n maanantaikappaleeseen ja arvaa harmittiko. Noh, japsilla ajetaan taas

      
  • Lainaus:
    07.03.2007 klo 18:28 Kumitarzan kirjoitti
    Lainaus:
    07.03.2007 klo 15:27 Mannni kirjoitti
    Fiat Punto. Vuosimalli 2001. Turvallinen ja kestävä. Runsaasti tarjontaa.


    Tarjonnan määrästä voi vetää omat johtopäätökset :grin:

    Noh, erittäin myyty malli uutena, käytettyjen markkinoille ei riitä kysyntää samaan malliin. Ja hinnat sen mukaisesti alakanttiin. Vähän ajetun keski-ikäisen Punton jos ostaa, niin varmasti joka euron arvoinen. Joku Polo on paljon kalliimpi ja ehkä pitkäikäisempi auto, mutta ei sekään ole luotettavuustilastojen kärjessä.

    [K10 muokkasi tätä viestiä 08.03.2007 klo 15:17]
      
  • Tämä on helppo. Mene nettiautoon, valitse tyypiksi henkilöauto ja hintahaarukaksi 5000-6000€, ei muita valintoja. Sitten järjestät autot kilometrien mukaan järjestykseen ja rupeat käymään läpi sopivan tuoreita malleja jotka ovat lähellä kotipaikkakuntaa :sunglasses: Esimerkkipoimintoja: Ford Ka 1.3 vm.98, ajettu 21 tkm. Fiat Punto 1.2 vm. 02, ajettu 43 tkm. Nissan Micra 1.0 vm 01, ajettu 53 tkm. Noiden kanssa pitäisi pärjätä näpit puhtaana.

    Jaa, minkä itse ottaisin tuolla summalla? BMW 320ia E36 vm. 1991, ajettu 159 tkm. Tällainen valinta edellyttäisi kuitenkin teknistä mielenkiintoa autoja kohtaan!

      
  • Sinuna kävisin katselemassa vaikkapa nettiautossa audi 100 C4
    koppaista autoa. C4 on se uudempi korimalli joka vaihtui 1991.
    Tuolla summalla saat about 91-93 väliltä olevia autoja.
    Itsellä on 2.8 litran koneella oleva audi ja mittarissa nyt HUOLETTOMIA kilometreja 518,000. Eli kestää pitkään ja ei ole kyllä
    kulutuskaan paha kesällä 9 ja talvella 10l/ 100km.
    Hyvä ja turvallinen peli. Käy rohkeasti jossain koeajamassa kyseinen
    peli, tsekkaa kori ja sisusta ja vertaa moneen muuhun saman
    hintaluokan autoon, niin väittäisin ettet pety. :smile: Turhaan ihmiset
    pelkäävät isoja km-määriä, toisaalta kyseinen autohan on ajamista
    varten tehty verrattuna moniin pienempiin autoihin.
    Auto on iso, joten mieluiten 2,3 tai 2,6 tai 2,8 litran koneella. :smile:

      
  • Jos ite olisin aloittajan tilanteessa, yrittäisin etsiä hintahaarukkaan sopivan Yariksen tai Corollan. Ainakin omat kokemukseni yrityksestä ratkaista edullisen autoilun ongelma noilla nopeasti arvonsa pudottavilla ratkaisuilla, eli 5-8 vuotta vanhoilla Skoda,Seat, Fiat, Peugeot ja Renault -mieliharmeilla osoittautui huonoksi ja kalliiksi.

      
  • 5000-6000€ maksava auto...köyhä ja kipeä?
    onkohan kirjoittajalla hajua minkälaista on todella olla köyhä ja kipeä :sleepy:

    minä käsitän termillä 'köyhä opiskelija' sellaista opiskelijaa jonka viimeiset rahat menee bussikorttiin ja ruoaksi vedetään nuudeleita....
    no näitä maailmankuvia on monenlaisia.... =)

    asiaan, itse hankkisin tuolla rahalla esim. honda accordin. turvallisen kokoinen, hyvä ajaa ja sopivan sporttinen ja ei-tylsä, varmasti sopiva nuorelle. ja tietysti kiitettävä luotettavuus jota haettiin :sunglasses:

      
  • Älä ihmeessä osta mitään vanhaa rotiskoa. Jos sinulla ei ole ollut autoa aiemmin, niin esim. tuollaisen Audin pelkkä liikennevakuutusmaksu ilman bonuksia isolla koneella on jotain 600-700 egen luokkaa.
    Korjaukset maksavat älyttömästi. Tunnettu tosiasiahan on, että jos et autoista paljoa tiedä, niin joudut sitä korjaamolla käyttämään. Esim. joku epämääräinen sähkövika saattaa viedä lompakostasi helposti tonnin jos toisenkin, varsinkin kun korjaamoilla tänä päivänä ei myöskään ole hajua missä vika on, vaan osia vaihdetaan kunnes oikea "sattuu" kohdalle. Ja tietämättömältä laskutetaan nämä turhatkin vaihdetut osat.
    Sinuna, jos siis helppoa ja luotettavaa autoa etsit, marssisin Toyotalla. Ostat uuden halvimman Aygon noin tonnin käsiralla, 60 kk maksuajalla, viim. erä 2000. Otat vakuutukseksi kaskon Tojolta ja 36kk vielä Toyota sopimuksen. Jos ajat vuodessa 15000km tulee KK-eräksi 250/kk. Eli jos sinulla on nyt 6t jää sinulle noin 5t, joilla maksat autoa seuraavat 25kk ilman huolen häivää. Tuohon huoltosopimukseenhan kuuluu kaikki: siis lasinpesuneste, pyyhkijät, huollot jne.

    VERTAA tuota 250/kk vanhan auton todellisiin kuluihin. Kaverit, jotka sanovat että 500tkm ajettuun Audiin ei mene kuin satanen vuodessa kuluihin, eivät tiedä autoilun kuluista mitään. Laske vakuutukset etukäteen esim. Pohjolan-laskureilla, arvioi huoltoihin ainakin 500/v (jarrulevyt,iskarit,vuotavat syylärit/letkut,pakoputket, ruostepaikkaukset,sähköviat, uusi akku,uusi tuulilasi jne.), vuosikatsastuskin maksaa, jota ei ole uudessa autossa jne. Saat helposti n.150/kk kuluiksi. Tämän jälkeen tuo 250/kk kutistuu käytännössä 100/KK. Tätä maksat sillä sinulla olevalla 5000 egellä seuraavat 50 kuukautta. Jonka jälkeen olet valmistunut (toivottavasti) ja vaihdat kyseisen Aygon isompaan autoon, jos tarvitset, ja tästä jää käsiraha vaikka uuteen.

    Jos vanha auto vie 9l/100km ja uusi tuon 4,6l/100km säästät polttoainekuluissa tuolla ajomäärällä noin. 60 euroa/kk. Tällöin kuluiksi jää käytännössä 40 egeä/kuussa. (SIIS erotus uuden ja vanhan auton käyttökuluiksi per KK.)

    Ja huom. en ole töissä Toyotalla saati pohjolalla.

    [NoNi muokkasi tätä viestiä 09.03.2007 klo 09:28]
      
  • Suosittelen Toyotaa, tekniikaltaan hyvin varmatoiminen. Ajat siis matka-ajoa ainakin jonkin verran. Tällöin en suosittelisi aivan pienintä moottoria/autoa (vert. edellämainitut Punto, Fiesta yms.)

    Katso nettiautosta vm. 96-97 vuoden Toyota Carina E 1.6 tai 1.8 litraisella koneella. Hinta alle 200tkm aj. n. 5000-7000€. Käytä se autotohtorilla (maksaa kai jotain 100€), niin et osta "sikaa säkissä".

    Myös Corolla 1.6 litran koneella voi olla ok.

    Maantieajossa suosisin tuollaista autoa, jossa on moottori suurempi kuin 1.6 (ellei kyseessä ole aivan uusi auto).

    Aina ei kannata katsoa kilometreihin. Ne ovat suuntaa antavia. Tärkeää on myös katsoa, montako omistajaa ja onko huoltokirjaa.

    Toyotasta siis, tarkista, ettei ole ruostetta ja että on huollettu säännöllisesti!

    Lopuksi:
    Itse ajelen aika paljon maantieajoa ja tällä hetkellä opiskelijana, kun jouduin vaihtamaan autoa ostin vanhan toyota carinan (vm. 90). Matka ajossa hyvin mukava. Ohitustilanteet hoituvat hyvin ja polttoaineen kulutuskin on kohdallaan. Alle tuhannen € hintaluokan autona siihen on tietenkin joutunut jonkin verran kulutusosia vaihtamaan. Ruostetta toki löytyy.

    Hyviä autokauppoja!

      
  • Sillä auton merkillä ei ole tuon hintaisissa käytetyissä kyllä juuri väliä. Paljon tärkeämpää on miten sitä on pidetty.

    Mut sanotaan nyt että osta Citroen ZX farkku, mukava ajaa, bensapihi ja luotettava. Saat halvalla mutta et saa rikki. Mulla oli 1.8- koneella (vm. 95) tuommoinen farkku, kulutus moottoritiellä auto kattoon asti täynnä tavaraa jouset pohjassa 7 litraa satasella, kevyellä kuormalla meni alle kuuden.

    Ajoin 180 000 - 290 000 km, akku, puslat eteen, pari polttimoa piti vaihtaa (+ takaluukku joka irtosi omaa tyhmyyttäni kun oli jäätä välissä kun laitoin kiinni). Ja ruostettakaan ei ollut missään. Simppeli auto, ei ilmajousia ym. sitikan heikkoja kohtia. Ei hirveän nätti kylläkään. Tuosta sun 5 tonnista jäis vielä n. 3 säästöön.

    Jos Aygo-linjalle lähdet niin samalla kannattaa katsoa myös C1 ja pösön vastaava, ovat sama auto kuin Aygo. Ja Ford Ka on kuulemma hauska, ei omaa kokemusta asiasta.

      
  • Ei ton hintaluokan autoista voi sanoa mikä merkki on hyvä tai huono. Ihan täysin yksilökohtasia juttuja. Miten pidetty, huollettu, korjattu jne...2000-luvun alun volkkari on hyvä peli pelleiltään ja vakuutusmaksut pienellä koneella /ylläpito osineen on edullista. Mut jos sellasen yksilön saa lapaseen millä on vaan ajettu, niin lähiaikoina on syytä varautua päivittää jarruja, etupäätä etc. Ei se kallista ole mutta kakskymppinenkin on iso raha jos sitä ei ole. Jos nyt haluat välttää ongelmia niin pysy erossa ainaki makarooneista ja patongeista ja tuskin oot edes harkinnutkaan amerikkalaisia. Faktahan on se että oikeat autot tehdään amerikassa mutta vaativat vähän asiaan paneutumista. Tää ei oo sit mitään propagandaa jotain tiettyä merkkiä vastaan vaan kokemusta! Korjaamol duunissa.....

      
  • Kuten moni on sanonut, eniten kannattaa katsoa sitä miten autoa on pidetty. Se vaikuttaa tuon ikäisessä kalustossa paljon.

    Sitten oma mielipide asiaan. Kallistuisin itse NoNi:n kanssa samoille linjoille enkä hankkisi vanhaa rotiskoa.

    Mutta jos nyt olisin sellaista etsimässä, niin sitten n. 10 - 15 v isohko perheauto. Vanhempaa pikkuautoa en kyllä hankkisi. Ne on todella turvattomia ja usein surkeita ajaa muutamia poikkeuksia lukuunottamatta. Vanhoissa autoissa jos missä ajo-ominaisuudet ja turvallisuus tulevat koon myötä. Itse katselisin seuraavia:
    - vanhemmat Audit, siis 100 ja 80 niistä versioista, joissa on jo ruiskukoneet ja vähän varusteita. Jos on hyvin pidetty tällainen, niin se on luja peli - eikä ruostu ja vanhanakin on hyvä ajaa.
    - vanhemmat Saab ysisataset (siis ei Opel-900) ja ysitonniset, mutta niitä on harvoin vähän ajettuna. Ysitonninen vie tosin paljon bensaa isommilla koneilla.
    - Accord (katso ruosteet)
    - Mazda 626 (sama juttu)
    - hyvin pidetyt ranskalaiset, et maksa turhasta. Isoja vikoja niissä on vähänlaisesti, esim. isot Pösöt. 8-10 vuotias patonki on usein saman hintainen ja paljon parempi kuin 5 vuotta vanhempi "laatumerkki".

    Toyotaa en ottaisi, jos ei poikkeuksellista yksilöä sitten osuisi silmiin. Yleisesti saat paremmin ajettavan pelin halvemmalla Hondista ja Mazdoista ja muista vaihtoehdoista. Vanhoihin Bemareihin en myöskään koskisi, jollei lyödy sitten oikein siistiä ja hyvää yksilöä. Vanhemmat ilman luistonvalvontoja ym. ovat vaarallisia ja usein ne on tuohon ikään jo ehtineet olla monenlaisella rassaajalla. Täysin ylihintaisia ostaa ja kalliita korjata ja vakuuttaa.

    [AkiK muokkasi tätä viestiä 09.03.2007 klo 11:55]
      
  • Lainaus:
    09.03.2007 klo 09:21 NoNi kirjoitti
    Älä ihmeessä osta mitään vanhaa rotiskoa. Jos sinulla ei ole ollut autoa aiemmin, niin esim. tuollaisen Audin pelkkä liikennevakuutusmaksu ilman bonuksia isolla koneella on jotain 600-700 egen luokkaa.
    Korjaukset maksavat älyttömästi. Tunnettu tosiasiahan on, että jos et autoista paljoa tiedä, niin joudut sitä korjaamolla käyttämään. Esim. joku epämääräinen sähkövika saattaa viedä lompakostasi helposti tonnin jos toisenkin, varsinkin kun korjaamoilla tänä päivänä ei myöskään ole hajua missä vika on, vaan osia vaihdetaan kunnes oikea "sattuu" kohdalle. Ja tietämättömältä laskutetaan nämä turhatkin vaihdetut osat.
    Sinuna, jos siis helppoa ja luotettavaa autoa etsit, marssisin Toyotalla. Ostat uuden halvimman Aygon noin tonnin käsiralla, 60 kk maksuajalla, viim. erä 2000. Otat vakuutukseksi kaskon Tojolta ja 36kk vielä Toyota sopimuksen. Jos ajat vuodessa 15000km tulee KK-eräksi 250/kk. Eli jos sinulla on nyt 6t jää sinulle noin 5t, joilla maksat autoa seuraavat 25kk ilman huolen häivää. Tuohon huoltosopimukseenhan kuuluu kaikki: siis lasinpesuneste, pyyhkijät, huollot jne.

    VERTAA tuota 250/kk vanhan auton todellisiin kuluihin. Kaverit, jotka sanovat että 500tkm ajettuun Audiin ei mene kuin satanen vuodessa kuluihin, eivät tiedä autoilun kuluista mitään. Laske vakuutukset etukäteen esim. Pohjolan-laskureilla, arvioi huoltoihin ainakin 500/v (jarrulevyt,iskarit,vuotavat syylärit/letkut,pakoputket, ruostepaikkaukset,sähköviat, uusi akku,uusi tuulilasi jne.), vuosikatsastuskin maksaa, jota ei ole uudessa autossa jne. Saat helposti n.150/kk kuluiksi. Tämän jälkeen tuo 250/kk kutistuu käytännössä 100/KK. Tätä maksat sillä sinulla olevalla 5000 egellä seuraavat 50 kuukautta. Jonka jälkeen olet valmistunut (toivottavasti) ja vaihdat kyseisen Aygon isompaan autoon, jos tarvitset, ja tästä jää käsiraha vaikka uuteen.

    Jos vanha auto vie 9l/100km ja uusi tuon 4,6l/100km säästät polttoainekuluissa tuolla ajomäärällä noin. 60 euroa/kk. Tällöin kuluiksi jää käytännössä 40 egeä/kuussa. (SIIS erotus uuden ja vanhan auton käyttökuluiksi per KK.)

    Ja huom. en ole töissä Toyotalla saati pohjolalla.



    Kiitos NoNi, Vezmu ja kaikki muutkin neuvoa antaneet. Olette olleet suureksi avuksi. :smile:

    [carless student muokkasi tätä viestiä 09.03.2007 klo 15:03]
      
  • Joo japanilaisissa voi olla luotettavuutta, mutta sekään ei ilmaisiksi tule, vaan mukavuudesta ja ajo-ominaisuuksista tinkimällä, nehän ovat kuin itse tehdyssä mäkiautossa,
    15 vuotta ranskalaisilla ajellut, eikä kertakaan ole tielle jättänyt.
    Heti vaihdan korollaan kun megane II etulokarit alkavat ruostumaan.
    :smile:

    [kanos007 muokkasi tätä viestiä 09.03.2007 klo 16:02]
      
  • Itse ostin juuri Toyota Carinan 1.8(kuten nimimerkistäkin näkyy:)) hintaa tuli tingittynä 6700e ja vuosimalli on -97. Hyväkuntoisen auton sain tällä rahalla, tarkastettu on.
    Yhdistetty kulutus on opiskelijaystävällinen 6.5 l/100km ja mielestäni ajettavuudesaa ei todellakaan ole valittamista. Hieman äänekäs tuo on talvirenkailla, mutta en tuolla rahalla sentään kaikkea tavoittele. Varsinkin matka-ajossa on oikein vakaa ajettava, tosin kaupungissa esim koeajamani Mondeo oli hieman ketterämpi. Kokonaisuudessaan Carinasta jäi kuitenkin parempi kuva, esim penkkien jalkatuen osalta.

    Tällaisia ovat omat kokemukseni. Varmasti muistakin merkeistä löytyy hyviä yksilöitä, mutta oma ohjeeni on, että kannattaa tarkastuttaa auto jos vaan mahdollista. Tuon ikäisistä melkeinpä löytyy aina jotain yllätyksiä. Joku suosittelikin autotohtoria. Tässä hintaluokassa kannattaa todellakin ajatella järjellä eikä tunteilla:)

    [Carinae muokkasi tätä viestiä 09.03.2007 klo 19:16]
      
  • Lainaus:
    09.03.2007 klo 16:01 kanos007 kirjoitti
    Joo japanilaisissa voi olla luotettavuutta, mutta sekään ei ilmaisiksi tule, vaan mukavuudesta ja ajo-ominaisuuksista tinkimällä, nehän ovat kuin itse tehdyssä mäkiautossa,
    15 vuotta ranskalaisilla ajellut, eikä kertakaan ole tielle jättänyt.
    Heti vaihdan korollaan kun megane II etulokarit alkavat ruostumaan.
    :smile:



    tämä on taas tätä sarjaa viestejä, johon ei pitäisi edes vastata, mutta olisi kuitenkin jännä kuulla perusteluja ja esimerkkejä mitä japanilaisia tällä tarkoitetaan...??? :innocent:

      
  • Kyllähän Tojo on hyvä ja luotettava valinta mutta äänestän edelleen Nissania koska sellaisen saa halvemmalla, siis uudemman samaan hintaan! :sunglasses:

      

  • tämä on taas tätä sarjaa viestejä, johon ei pitäisi edes vastata, mutta olisi kuitenkin jännä kuulla perusteluja ja esimerkkejä mitä japanilaisia tällä tarkoitetaan...??? :innocent:



    Eikö se ole nyt ihan sama minkä jäpsiauton nimen pahvilappuun kirjoittaa siihen mäkiautoon, yhtä kovaa se kuitenkin kulkee. :smile:
      
  • Lainaus:
    10.03.2007 klo 01:15 kanos007 kirjoitti


    Eikö se ole nyt ihan sama minkä jäpsiauton nimen pahvilappuun kirjoittaa siihen mäkiautoon, yhtä kovaa se kuitenkin kulkee. :smile:



    niin, totta.. siitä vaan, kirjoita pahvilappuun vaikka sunny tai corolla ja laita se mäkiautoon. tuonlaisella ajattelulla vain paljastaa kuinka tietämätön ja juntti on. :wink:

      
  • Kyllähän kanos007 on oikeilla jäljillä puhuttaessa ajo-ominaisuuksista ja ajomukavuudesta ja 5000 euron hintaluokasta.
    Uusissa autoissa tilanne on päinvastainen.

    Tuo NoNi heitti peliin yllättävän ja ehdottomasti kannatettavan idean.
    Mutta kyllä 2001-Punto on silti huomattavasti sekä kukkaro- että takapuoliystävällisempi valinta.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit