olis aika panna autot vaihtoon, ja kysynpä huvikseni kommentointia ko. autoista?
Itse miettisin hieman käyttötarkoitusta ja sitä millaista ajoa.
Oma valintani olisi ehdottomasti 528ia, ainakaan 520:stä ei kannata edes harkita, vie saman verran ainetta, mutta vääntö erittäin heikkoa. Tuota on aikanaan tituleerattu maailman parhaaksi autoksi ja mielestäni syystä. Lisäksi kaikki tuntemani tuota omistaneet ovat olleet erittäin tyytyväisiä. Etsi vielä TU koneinen, eli 8/98 tai uudempi, niin saat loistavan kärryn (silloin tuli eka facelift, joka ei tosin ulkoisesti näy mitenkään, mutta luotettavuus ja ominaisuudet paranivat).
Jos kuitenkin nelivedosta on lisäarvoa, Legasy olisi valintani. Muutenkin se olisi noista se toinen vaihtoehto, erinomainen auto. Muita en edes harkitsisi, tosin Mazda voisi vielä mennä.
Saabista saisi varmaan ihan hyvän auton ominaisuuksiltaan, mutta se tipahtaisi ihan vaan rumuuden ja kauhean sisädesignin takia pois omista laskuista. Lancer taas ei oikein kuulu tuohon joukkoon, Galanttia voisi jopa harkita.
Tämä on nyt aika kevyttä keskustelua, mutta menköön näin helteellä.
Joukosta kokemusta koeistumista enemmän on ainoastaan Mazdasta. Mitään suurempaa valittamista ei siinä ole, jos kori pysyy ehjänä. Tähän saakka on pysynyt. Oikein hyviä ominaisuuksia autossa on paljon.
Paperilla kiinnostava saattaisi olla myös Mitsu, sitä tosin saa vain annetun ikäskaalan uusimmasta päästä. Ilmeisesti se edustaa vanhempaa suuntausta (ahdas ja pienikokoinen luokassaan), mutta jos tämä ei haittaa, olisi se varmasti taloudellisesti hyvä valinta ainakin listan premium-osastoon verrattuna. Paljonko sitten omaa rahaa käyttävä on valmis maksamaan hienouksista, siihen ei kannata muiden ottaa kantaa.
Itse en ostaisi ollenkaan noin 10-vuotiasta autoa, joka uutena on maksanut yli kaksi kertaa uuden Corollan verran. Korjauskustannukset saattavat nousta äkkiä pilviin, jos huono tuuri sattuu. Mielummin saman hintainen (15000e), mutta uudempi ja pienempi auto (Lancer), joka 10 vuoden käytön jälkeenkin on vasta 13 vuotias ja siten ihan käyttökelpoinen toisin kuin 21 vuotias premium (BMW 523). Alemman keskiluokan autot kestää kilometrejä ihan siinä missä isommatkin varsinkin, jos kone ei ole pienin mahdollinen.
[Herbert muokkasi tätä viestiä 05.06.2007 klo 16:33]
Ilman muuta mazda 6, kannattaako muita edes harkita! luokkansa paras auto ominaisuuksiltaan ja laadultaan. Subarua tietysti voi harkita jos nelivetoista kaipaa.
Ilman muuta mazda 6, kannattaako muita edes harkita! luokkansa paras auto ominaisuuksiltaan ja laadultaan. Subarua tietysti voi harkita jos nelivetoista kaipaa.
Ysivitoset Saabit ovat osoittautuneet lujatekoisiksi. Erityisesti 2.3-litran koneella on todella miellyttävä matkavaunu. Itse katselisin 2002-alkaen malleja (eka facelift). Vaikka kuinka hehkutetaan Bemarin ylivoimaisuutta niin aika kivasti tuo ysifemma on pärjannyt kotimaisissa vertailutesteissä (Tuulilasin "Matka kromin valtakuntaan" ja TM:n "Isot farkut vertailussa")
Saab 9-5 on todella hyvä vaihtoehto, jos etsii autoa miellyttävään ja turvalliseen matkantekoon. Auton huonoimpia puolia ovat ehdottomasti lukuisat tyyppiviat, jotka liittyvät lähinnä kampikammiotuuletukseen, turboahtimiin, sytytysjärjestelmiin ja väljistyviin alustan niveliin. Kun auton heikot paikat tiedostaa ja korjaa, saa autosta pitkäikäisen ja miellyttävän kulkineen. Ominaisuuksiltaan auto on luokkansa kärkeä lähes kaikessa. Siinä on erittäin miellyttävät moottorit (2,3t, 2,3T & Aero), pieni polttoaineen kulutus luokassaan, erinomaiset istuimet ja ajovalot, hyvä ajettavuus, korkeatasoinen turvallisuus, toimivat varusteet (esim. harvinaisen hyvin ympäri vuoden toimiva aut. ilmastointi) ym.. Rengasmelultaan ja takatiloiltaan Saab ei pärjää luokkansa parhaimille.
Listassa mainituista autoista Subaru Legacy voisi olla varteenotettava vaihtoehto, jos kulutuslukemat eivät ole tärkein valintaperuste. Auto on hyvin varusteltu, korkealaatuinen ja japanilaiseksi erittäin hyvä ajettava. Siinä on myös erinomaisesti toteutettu neliveto. Subaru myös erottuu joukosta parkkipaikalla. Kannattaa koeajaa..
Mazda kutoseen suhtautuisin varauksella lähinnä ruosteongelmien vuoksi. Ruostesuojaamalla ja paksusti äänieristämällä autosta saisi varmaan ihan kohtuullisen kulkineen.
Mazda kutoseen suhtautuisin varauksella lähinnä ruosteongelmien vuoksi. Ruostesuojaamalla ja paksusti äänieristämällä autosta saisi varmaan ihan kohtuullisen kulkineen.
Juu onhan siitä huhua ollut, että Mazda kuutoset ruostuisi. Huhuilla on vaan taipumus kasvaa todellisuuttakin suurempiin mittasuhteisiin. Minulla oli kuutonen 4 vuotta ja ruostesuojasin sen heti uutena ja ei ollut missään ruostetta. Hyvä auto oli kaikin puolin, mutta pieni puoltamistaipumus ja tien kallistusten mukana kulkeminen kuuluvat myös kuutosen ominaisuuksiin, johtuen varmaan turhankin tunnokkaasta ja herkästä ohjauksesta. Suosittelen kuitenkin kuutosta tuosta alkuperäisen kysyjän valintajoukosta, kunhan tutkii auton tarkasti ruosteiden ja puoltamisen varalta ennen ostoa ja mieluiten ostaa jo valmiiksi ruostesuojatun yksilön. Muita kuutosen tyyppivikoja tuntuu olevan jarrusatuloiden taipumus jumittumiseen, joka sattui itselläkin.
Minulla oli kuutonen 4 vuotta ja ruostesuojasin sen heti uutena ja ei ollut missään ruostetta.
Sama juttu, tosin ikää nyt vähän vajaa neljä vuotta. Joka pesun yhteydessä kyllä tulee tarkkaan syynättyä kaikki paikat, josko kuitenkin... Ei ainakaan vielä. Tarkkailu jatkuu.
Suuntaisin sinuna katseeni myös Citroen C 5:een. Mahdottoman tilava ja hieno ajettava. Itse ajoin C5 farkkua 244000 km, ja vaihdoin samanlaiseen uuteen, nyt automaattiin. Ainoaa moitittavaa keksin isosta kääntösäteestä, olen tottunut pienempiin
Ja vielä jatkaisin aiheesta: Onko tänä päivänä todella niin ( viittaan edellävastanneihin) että vajaa neljä- nekjä vuotta vanhat autot ovat ruostumassa? että oikein löytää ruostepilkkuja?
tuttavalla oli C5 farmari joka oli totaalinen fiasko, kuten moni ranskalainen. siitä oli rikkoontunut lähes kaikki mikä vain on mahdollista. katsastuskin oli kaverille tuskaa, koska mittariston merkkivalorivistö muistutti lähinnä joitain vilkkuvia jouluvaloja. käsittämättömiä sammumisia ajossa, välillä mukasti keskellä risteystä jne.
varmaan toimiessaan kyllä ihan kiva sohva jollekin sellaisesta pitävälle.
Minulla ei ole mitään muuta kuin positiivista Volvon V70:sestä.. lisäksi hyvänä farkkuna pidän mm. Hondan Accordia.. Nissan Primeran farkkua..
Jos puhutaan käytetyistä niin enemmän kuin johonkin tiettyyn merkkiin itse kiinnittäisin huomiota yksilöihin.. Juuri esim vaika itse kehun Volvoa, suhtautuisin erittäin varauksella isoihin Volvoihin dieselkoneella.. Lähes kaikki myynnissä olevat ovat jo 1-2 vuoden iässä 200-350 tkm ajettuja.. kyllähän niissä käytön jälki näkyy jos taksina on ollut. Tämä sama pätee merkkiin kuin merkkiin.
Petos, todella kummallista, että tutullasi on NOIN huonoja kokemuksia citikka C 5:sta. Olen toki kuullut, että varhaisemmissa vuosimalleissa lastentauteja on ollut, mutta että vielä 2003 ja eteenpäin... Aikaisemmin, siis ennen tätä ensimmäistä C 5:ttä, minulla oli myös ranskatar, Peugeot 406. Huristelin silläkin likimain 250 000 km, eikä yhtään hävettänyt kehua sitä seuraavalle ostajalle. Auto ostettiin autoliikkeen kautta, joten oma lehmä ei ollut enää ojassa.
Sähkövikoja ranskalaisissa on,semmoisia mysteerejä, joita ei korjaamollakaan ole osattu selvittää. Esimerkiksi sähkötoimiset ikkunat eivät nousseet/ laskeneet tänään, vaan huomenna jo toimivat:)
Citroeniin olen vallan ihastunut, myös sen ajo-ominaisuuksiin, lukuunottamatta edellämainitsemaani isoa kääntösädettä. Oikeastaan muuta kielteistä en siitä löydä.
Ja osaanhan minä vertaillakin, toisena autona ammattikäytössä on MB 220 D, E-mallin "iso" farkku. Ah ja voi, mutta kun hinta on tuplaten C 5:n hinta.....
Monesta on kokemuksia,mutta niin vain kävi että johtotähti näytti tietä ja sillä olen pysynyt,vaikka en olekkaan mikään merkki friikki. Kukkarosi mukaan kannattaa katsella käytettyä C-mersua,ei välttä- mättä edes kallis hankinta nyt kun uusi koppa on farkkuunkin tiedossa!Saatat yllättyä kun huomaat mitä herkkuja mesessä on ollut vakiona jo pitkään,vaikka muut mainostavat ja myyvät niitä uusina lisävarusteina tällähetkellä!
Ja kun oikeen "petos" muistelee niin olikohan se edes kaverin ranskatar mikä oli paska vai vaan oma ranskalaisten vastaisuus? Mene ja tiedä mutta jos kovasti muistellaan.........
Ja kun oikeen "petos" muistelee niin olikohan se edes kaverin ranskatar mikä oli paska vai vaan oma ranskalaisten vastaisuus? Mene ja tiedä mutta jos kovasti muistellaan.........
en provosoidu viestistäsi asiahan on niin että en tykkää ranskalaisista autoista alkuunkaan, enkä vähiten niiden vaihtelevan laadun takia. mutta jollekkin toiselle ne ovat täydellinen valinta. tiedän paljon ihmisiä joiden mielestä esim. citikat ovat todella hyviä ajaa. kun nyt tuli tuo c5 puheeksi niin ajattelin vaan kertoa mitä siitä itse tiesin, tuttavani kokemusten perusteella.
Kaverin c5 kolahteli ja vaappui mutkissa ihan omituisesti, ihan kuin toinen takapyörä olisi puuttunut kokonaan. Ei auttanut vaikka iskarit ja jouset vaihdettiin. Tosin ei se nyt niin paljoa haitannut kun auto ei kulkenut kuuttakymppiä kovempaa kun sille päälle sattui. Moottoritiellä se oli hiukan noloa. Vikaa ei saatu korjattua kuin vasta kuudennella merkkiliikekäynnillä.
Kaverin c5 kolahteli ja vaappui mutkissa ihan omituisesti, ihan kuin toinen takapyörä olisi puuttunut kokonaan. Ei auttanut vaikka iskarit ja jouset vaihdettiin. Tosin ei se nyt niin paljoa haitannut kun auto ei kulkenut kuuttakymppiä kovempaa kun sille päälle sattui. Moottoritiellä se oli hiukan noloa. Vikaa ei saatu korjattua kuin vasta kuudennella merkkiliikekäynnillä.
Näinhän se on että C5:sen iskareita ja jousia voisi kutsua olemattoman huonoiksi. Onneksi saivat sentään merkkikorjaamossa toimimaan. EN tiedä C5:sesta mutta ainakin DS:llä pystyi ajamaan ilman takapyörää, kun jousitus on yläasennossa.
Riippuu tietysti käyttötarkoituksestasi, mutta mainitsemistasi yrittäisin etsiä siistikuntoisen Saabin tai Subarun.
Saab ja BMW.
BMW E39 Touring on hyvä valinta jos pidät ajamisesta, laadukkuudesta, jämäkkyydestä, hiljaisuudesta ja tyylistä. Saabin ottaisin toiseksi mieluummin.
-Subaru Legacy/Outback 2.0/2.5
-Mazda 6/ 626, 2.0/2.3
-Saab 9-5
-Mitsubishi Lancer 2.0
-BMW 520/525/528
-joku muu?
auton ikä n. 96-2004.
olis aika panna autot vaihtoon, ja kysynpä huvikseni kommentointia ko. autoista?
Itse miettisin hieman käyttötarkoitusta ja sitä millaista ajoa.
Oma valintani olisi ehdottomasti 528ia, ainakaan 520:stä ei kannata edes harkita, vie saman verran ainetta, mutta vääntö erittäin heikkoa. Tuota on aikanaan tituleerattu maailman parhaaksi autoksi ja mielestäni syystä. Lisäksi kaikki tuntemani tuota omistaneet ovat olleet erittäin tyytyväisiä. Etsi vielä TU koneinen, eli 8/98 tai uudempi, niin saat loistavan kärryn (silloin tuli eka facelift, joka ei tosin ulkoisesti näy mitenkään, mutta luotettavuus ja ominaisuudet paranivat).
Jos kuitenkin nelivedosta on lisäarvoa, Legasy olisi valintani. Muutenkin se olisi noista se toinen vaihtoehto, erinomainen auto. Muita en edes harkitsisi, tosin Mazda voisi vielä mennä.
Saabista saisi varmaan ihan hyvän auton ominaisuuksiltaan, mutta se tipahtaisi ihan vaan rumuuden ja kauhean sisädesignin takia pois omista laskuista. Lancer taas ei oikein kuulu tuohon joukkoon, Galanttia voisi jopa harkita.
Nuo eivät ole oikein yhteismitallisia kärryjä.
Kerro nyt Petos millä ajat tällä hetkellä, mihin olet autossasi tyytyväinen ja mitä haluat autoltasi?
Tilaa/statusta/nelivetoa/dieseliä/automaattia/työjuhtaa/vauhtia???
Ensin pitää tietää mitä haluaa ja sitten pajonko on rahaa käytössä siihen. Sen jälkeen on vasta järkevää suositella.
Farkkuja löytyy näistäkin;
Primera
Corolla
Octavia
Avensis
MB -C
Mondeo
Vectra
C 5
V70
407
C300
BMW300
Laguna
Alfa 159
jep, eivät ole samasta luokasta nuo heittämäni esimerkki autot, koska minulle ei juuri nyt ole paljon väliä kokoluokalla, kunhan on farkku-korimalli.
ja status jutut kiinnostaa vain tiettyyn rajaan asti
Tämä on nyt aika kevyttä keskustelua, mutta menköön näin helteellä.
Joukosta kokemusta koeistumista enemmän on ainoastaan Mazdasta. Mitään suurempaa valittamista ei siinä ole, jos kori pysyy ehjänä. Tähän saakka on pysynyt. Oikein hyviä ominaisuuksia autossa on paljon.
Paperilla kiinnostava saattaisi olla myös Mitsu, sitä tosin saa vain annetun ikäskaalan uusimmasta päästä. Ilmeisesti se edustaa vanhempaa suuntausta (ahdas ja pienikokoinen luokassaan), mutta jos tämä ei haittaa, olisi se varmasti taloudellisesti hyvä valinta ainakin listan premium-osastoon verrattuna. Paljonko sitten omaa rahaa käyttävä on valmis maksamaan hienouksista, siihen ei kannata muiden ottaa kantaa.
Itse en ostaisi ollenkaan noin 10-vuotiasta autoa, joka uutena on maksanut yli kaksi kertaa uuden Corollan verran. Korjauskustannukset saattavat nousta äkkiä pilviin, jos huono tuuri sattuu. Mielummin saman hintainen (15000e), mutta uudempi ja pienempi auto (Lancer), joka 10 vuoden käytön jälkeenkin on vasta 13 vuotias ja siten ihan käyttökelpoinen toisin kuin 21 vuotias premium (BMW 523). Alemman keskiluokan autot kestää kilometrejä ihan siinä missä isommatkin varsinkin, jos kone ei ole pienin mahdollinen.
Ilman muuta mazda 6, kannattaako muita edes harkita! luokkansa paras auto ominaisuuksiltaan ja laadultaan. Subarua tietysti voi harkita jos nelivetoista kaipaa.
Muuten hyvä, mutta mätänee.
Muuten hyvä, mutta mätänee.
tänään liikkeessä tutkin 2003 mallista yksilöä... molemmissa takakaarissa alkavaa ruostetta/maalipinta rikki koko matkalta
Ysivitoset Saabit ovat osoittautuneet lujatekoisiksi. Erityisesti 2.3-litran koneella on todella miellyttävä matkavaunu. Itse katselisin 2002-alkaen malleja (eka facelift).
Vaikka kuinka hehkutetaan Bemarin ylivoimaisuutta niin aika kivasti tuo ysifemma on pärjannyt kotimaisissa vertailutesteissä (Tuulilasin "Matka kromin valtakuntaan" ja TM:n "Isot farkut vertailussa")
Saab 9-5 on todella hyvä vaihtoehto, jos etsii autoa miellyttävään ja turvalliseen matkantekoon. Auton huonoimpia puolia ovat ehdottomasti lukuisat tyyppiviat, jotka liittyvät lähinnä kampikammiotuuletukseen, turboahtimiin, sytytysjärjestelmiin ja väljistyviin alustan niveliin. Kun auton heikot paikat tiedostaa ja korjaa, saa autosta pitkäikäisen ja miellyttävän kulkineen. Ominaisuuksiltaan auto on luokkansa kärkeä lähes kaikessa. Siinä on erittäin miellyttävät moottorit (2,3t, 2,3T & Aero), pieni polttoaineen kulutus luokassaan, erinomaiset istuimet ja ajovalot, hyvä ajettavuus, korkeatasoinen turvallisuus, toimivat varusteet (esim. harvinaisen hyvin ympäri vuoden toimiva aut. ilmastointi) ym.. Rengasmelultaan ja takatiloiltaan Saab ei pärjää luokkansa parhaimille.
Listassa mainituista autoista Subaru Legacy voisi olla varteenotettava vaihtoehto, jos kulutuslukemat eivät ole tärkein valintaperuste. Auto on hyvin varusteltu, korkealaatuinen ja japanilaiseksi erittäin hyvä ajettava. Siinä on myös erinomaisesti toteutettu neliveto. Subaru myös erottuu joukosta parkkipaikalla. Kannattaa koeajaa..
Mazda kutoseen suhtautuisin varauksella lähinnä ruosteongelmien vuoksi. Ruostesuojaamalla ja paksusti äänieristämällä autosta saisi varmaan ihan kohtuullisen kulkineen.
Mazda kutoseen suhtautuisin varauksella lähinnä ruosteongelmien vuoksi. Ruostesuojaamalla ja paksusti äänieristämällä autosta saisi varmaan ihan kohtuullisen kulkineen.
Juu onhan siitä huhua ollut, että Mazda kuutoset ruostuisi. Huhuilla on vaan taipumus kasvaa todellisuuttakin suurempiin mittasuhteisiin. Minulla oli kuutonen 4 vuotta ja ruostesuojasin sen heti uutena ja ei ollut missään ruostetta. Hyvä auto oli kaikin puolin, mutta pieni puoltamistaipumus ja tien kallistusten mukana kulkeminen kuuluvat myös kuutosen ominaisuuksiin, johtuen varmaan turhankin tunnokkaasta ja herkästä ohjauksesta. Suosittelen kuitenkin kuutosta tuosta alkuperäisen kysyjän valintajoukosta, kunhan tutkii auton tarkasti ruosteiden ja puoltamisen varalta ennen ostoa ja mieluiten ostaa jo valmiiksi ruostesuojatun yksilön. Muita kuutosen tyyppivikoja tuntuu olevan jarrusatuloiden taipumus jumittumiseen, joka sattui itselläkin.
Sama juttu, tosin ikää nyt vähän vajaa neljä vuotta. Joka pesun yhteydessä kyllä tulee tarkkaan syynättyä kaikki paikat, josko kuitenkin... Ei ainakaan vielä. Tarkkailu jatkuu.
Oikealla asenteella 530d.
Suuntaisin sinuna katseeni myös Citroen C 5:een. Mahdottoman tilava ja hieno ajettava. Itse ajoin C5 farkkua 244000 km, ja vaihdoin samanlaiseen uuteen, nyt automaattiin.
Ainoaa moitittavaa keksin isosta kääntösäteestä, olen tottunut pienempiin
Ja vielä jatkaisin aiheesta: Onko tänä päivänä todella niin ( viittaan edellävastanneihin) että vajaa neljä- nekjä vuotta vanhat autot ovat ruostumassa? että oikein löytää ruostepilkkuja?
Huhhuh, kiertäisin sellaiset merkit kaukaa....
Menee nyt aiheen vierestä, mutta ruostefaktaa löytyy mm. seuraavista osoitteista:
http://www.finikor.fi/Kuva-galleria.pbs
http://www.vibilagare.se/rostregistret.asp
Erityisesti Finikorin kuvagalleria kertoo paljon nykyautojen ruostekestävyydestä. Galleriasta löytyy kuvia kansankärryistä ns. premium-autoihin.
Tosiaan kannattaa koeajaa ainakin Saab 9-5, Subaru Legacy ja 500-sarjan BMW. Myös vanhempikorinen C-mersu (W202) voisi olla hyvä valinta.
kiitos linkistä, koneinssi:)
tuttavalla oli C5 farmari joka oli totaalinen fiasko, kuten moni ranskalainen. siitä oli rikkoontunut lähes kaikki mikä vain on mahdollista. katsastuskin oli kaverille tuskaa, koska mittariston merkkivalorivistö muistutti lähinnä joitain vilkkuvia jouluvaloja.
käsittämättömiä sammumisia ajossa, välillä mukasti keskellä risteystä jne.
varmaan toimiessaan kyllä ihan kiva sohva jollekin sellaisesta pitävälle.
Minulla ei ole mitään muuta kuin positiivista Volvon V70:sestä.. lisäksi hyvänä farkkuna pidän mm. Hondan Accordia.. Nissan Primeran farkkua..
Jos puhutaan käytetyistä niin enemmän kuin johonkin tiettyyn merkkiin itse kiinnittäisin huomiota yksilöihin.. Juuri esim vaika itse kehun Volvoa, suhtautuisin erittäin varauksella isoihin Volvoihin dieselkoneella.. Lähes kaikki myynnissä olevat ovat jo 1-2 vuoden iässä 200-350 tkm ajettuja.. kyllähän niissä käytön jälki näkyy jos taksina on ollut. Tämä sama pätee merkkiin kuin merkkiin.
Petos,
todella kummallista, että tutullasi on NOIN huonoja kokemuksia citikka C 5:sta. Olen toki kuullut, että varhaisemmissa vuosimalleissa lastentauteja on ollut, mutta että vielä 2003 ja eteenpäin...
Aikaisemmin, siis ennen tätä ensimmäistä C 5:ttä, minulla oli myös ranskatar, Peugeot 406.
Huristelin silläkin likimain 250 000 km, eikä yhtään hävettänyt kehua sitä seuraavalle ostajalle. Auto ostettiin autoliikkeen kautta, joten oma lehmä ei ollut enää ojassa.
Sähkövikoja ranskalaisissa on,semmoisia mysteerejä, joita ei korjaamollakaan ole osattu selvittää. Esimerkiksi sähkötoimiset ikkunat eivät nousseet/ laskeneet tänään, vaan huomenna jo toimivat:)
Citroeniin olen vallan ihastunut, myös sen ajo-ominaisuuksiin, lukuunottamatta edellämainitsemaani isoa kääntösädettä. Oikeastaan muuta kielteistä en siitä löydä.
Ja osaanhan minä vertaillakin, toisena autona ammattikäytössä on MB 220 D, E-mallin "iso" farkku. Ah ja voi, mutta kun hinta on tuplaten C 5:n hinta.....
taksinaiselle;
nyt kun muistelen, se tutun C5 taisi olla 2001.
kyllähän tämä oli selkeä ''yksilö''.
octavia tai golf. syyn huomaat lompakossa varsinkin pidemmällä aikavälillä!
Monesta on kokemuksia,mutta niin vain kävi että johtotähti näytti
tietä ja sillä olen pysynyt,vaikka en olekkaan mikään merkki friikki.
Kukkarosi mukaan kannattaa katsella käytettyä C-mersua,ei välttä-
mättä edes kallis hankinta nyt kun uusi koppa on farkkuunkin tiedossa!Saatat yllättyä kun huomaat mitä herkkuja mesessä on
ollut vakiona jo pitkään,vaikka muut mainostavat ja myyvät niitä
uusina lisävarusteina tällähetkellä!
Ja kun oikeen "petos" muistelee niin olikohan se edes kaverin ranskatar mikä oli paska vai vaan oma ranskalaisten vastaisuus? Mene ja tiedä mutta jos kovasti muistellaan.........
en provosoidu viestistäsi asiahan on niin että en tykkää ranskalaisista autoista alkuunkaan, enkä vähiten niiden vaihtelevan laadun takia. mutta jollekkin toiselle ne ovat täydellinen valinta. tiedän paljon ihmisiä joiden mielestä esim. citikat ovat todella hyviä ajaa. kun nyt tuli tuo c5 puheeksi niin ajattelin vaan kertoa mitä siitä itse tiesin, tuttavani kokemusten perusteella.
näitä ei pitäisi ikinä näköjään kertoa täällä
Kaverin c5 kolahteli ja vaappui mutkissa ihan omituisesti, ihan kuin toinen takapyörä olisi puuttunut kokonaan. Ei auttanut vaikka iskarit ja jouset vaihdettiin. Tosin ei se nyt niin paljoa haitannut kun auto ei kulkenut kuuttakymppiä kovempaa kun sille päälle sattui. Moottoritiellä se oli hiukan noloa. Vikaa ei saatu korjattua kuin vasta kuudennella merkkiliikekäynnillä.
Näinhän se on että C5:sen iskareita ja jousia voisi kutsua olemattoman huonoiksi. Onneksi saivat sentään merkkikorjaamossa toimimaan. EN tiedä C5:sesta mutta ainakin DS:llä pystyi ajamaan ilman takapyörää, kun jousitus on yläasennossa.
Mitä tahansa merkkiä olet ostamassa yksi asia on varma: siinä on vikoja.
Kysymys onkin siis esitettävä, että minkä vikojen kanssa pystyt elämään.