Saratoga ja Voyager kyllä myös palauttaa hyvin, vaikka edellä mainittu käytös joustavaa palautusta vaatikin ohjauksen keskialueen tuntumassa. Siinä missä joissakin muuten voimakkaalla palautuksella olevissa autoissa voi saada jättämään loivaa käänt…
Muistelin, että TM olisi Voyagerinkin ohjauksesta käyttänyt termiä aktiivinen, mutta ainakin tuossa 92-vuoden koeajossa ei puhuta asiasta mitään. Näin vain: ohjaus keskittää hyvin. Se on tehostuksesta huolimatta tunnokas, mutta vaatii kevyttä otetta…
@Lukija77772 kirjoitti:
Yksikään myynnissä oleva Chrysler-malli ei perustu Fiatiin (mutta eipä Chrysler-malleja olekkaan kuin 300 ja Pacifica). Historiassa vain Chrysler 200 on perustunut Alfan Giulietan pohjalle. Giulietan pohjalle perustui …
@740 GLE kirjoitti:
@Lukija77772 kirjoitti:
kyllähän ainakin siinä ikään kuin sisään päin käpertyvässä kaartumisessa kun tarkemmin järkeilet, on oma rengasta ohjaava elementtinsä, joka vaatii kaverikseen myös sen kallistumisen, mikä…
@740 GLE kirjoitti:
@Lukija77772 kirjoitti:
Niin, että vaikka kaarre kuinka kaartaa, niin ratista irtipäästäessä auto ei vedä suoraan ojaan, vaan päin vastoin ohjaus seuraa eleettömästi ja rauhallisesti kaarretta ja palauttaa kaarte…
@NHB kirjoitti:
@Lukija77772 kirjoitti:
Katsoin muuten uuden Astran manuaalia. Sinä kerrottiin näin: Low fuel Y illuminates or flashes yellow. Tuo Y on manuaalissa tankin kuva. Miksi epäilet, ettei varoitusvaloa olisi. Omas…
No joo tuo mun vasta-argumentointokelpoisuus juttu oli aika hölmö, kunhan muuten vaan vertasit. Eikä tuo että juurikaan ei enään ole korkeilla kierroksilla huutavia moottoreita, nyt suoraan muuta väitäkkään tuohon mitä siihen vastaan sanon, sillä jo…
@NHB kirjoitti:
@Lukija77772 kirjoitti:
Ymmärrän kyllä pienoisen provosoitumisen siitä tyylistä millä rönsyilyäni tykitin. Harmi että alkuperäiseen kysymykseen en ole saanut vastausta, koska olen asiasta ihan vilpittömästi…
Niin ja yksi kanssa jossain määrin laatuukeskusteluun liittyvä, ja mielestäni oleellinen kokonaisvaltaisen autoilukokemukseen liittyvä asia, eli äänieristys, on loogisesti oleellisena osana sitä mukavuus ja levollisuus painotteista amerikkalaista au…
@Lukija31722 kirjoitti:
Minä olen joutunut vielä Amerikkalaisten autojen kehnosta laatutasosta ja -kestävyydestä kertovan propagandankin uhriksi.
90-luvun alun Chrysler tuotteet oli erittäin hienoja tuotteita ja vertaansa vailla hinta-laa…
@Lukija31722 kirjoitti:
Minä olen joutunut vielä Amerikkalaisten autojen kehnosta laatutasosta ja -kestävyydestä kertovan propagandankin uhriksi.
Omakohtaista kokemusta eniten on Chryslerin Saratogasta pitkäiskuisella 2.5L moottorilla, jo…
@Lukija31722 kirjoitti:
Minä olen joutunut vielä Amerikkalaisten autojen kehnosta laatutasosta ja -kestävyydestä kertovan propagandankin uhriksi.
Niin, tarkoitetaanko laadulla sitä kuinka jämerä ja yleislaadukas auto on leviämättä pikkuhi…
@740 GLE kirjoitti:
Teknisesti helpoin ja halvin vaihdettava on xenonpolttimo, joita saa muutamalla kympillä laajan värivalikoiman 3300 - 6000 K skaalassa. Ainakin Osram kertoo omien polttimoidensa valovirran olevan maksimissaan 3300 K tienoilla,…
Kuitenkin samaan aikaan monet kalpeasävyiset nykyvalot häiritsee silmää pahemmin. Olen pistänyt merkille, että esim. uusimmissa mersuissa tulee
niitä ääripään pistäviä häikäsijöitä vastaan. Pitää kohta varmaan aurinkolasit päässä ajella pimeällä. …