Niin, ne ottavat joiden toimintaympäristö ja/tai budjetti sen sallii. Eli jatkan vielä toistaiseksi periaatteella auto käyttötarpeen ja toimintaympäristön mukaan.
Täytynee vielä hetki oottaa ennen ku firman autot vaihtuu sähköisiin. Kainuussa ja Pohjois-Pohjanmaalla kun kiertelee urakoitten perässä, niin jotenki arveluttaa. En tiiä miten sähkötaksit näillä korkeuksilla ajelee ja latailee.
Mielenkiintoista.
Kuinkahan pieneksi saisi kulutuksen esimerkiksi kolmen litran suorasta kuutosdieselistä? Parilla mersulla ajellut missä kyseisen kaltainen motti keulilla ja alin yhdistetty lukema alkoi kutosella (tankkauksista mitattuna). Autoi…
Ensihoitaja ajaa Lapissa jopa 1 500 kilometriä vuoron aikana: "Palkitsee, kun ehtii nähdä potilaan tilan kohenevan matkan aikana"
https://www.aamulehti.fi/kotimaa/art-2000007266717.html
Hyvä puoli autokannan sähköistymisessä on kenties se, et…
@tracktest kirjoitti:
Ison-Britannian poliisivoimien käyttöön on hankittu satoja sähköautoja. Kentältä saatujen kokemusten mukaan ne eivät kuitenkaan palvele tarkoituksessaan siihen malliin kuin etukäteen arvioitiin.
Saarivaltion 46 poliis…
@NHB kirjoitti:
Paljon riippuu siitä, millaisesta operatiivisesta käytöstä puhutaan. Moneen käyttöön sähköauto sopii varmasti jo nytkin, mutta ei kaikkeen käyttöön.
Esimerkiksi poliisin hälytys- ja valvontayksikön käytöstä.