Haluaisin lisätä vielä sen tosiasian, että käytetyn sähkön kehityksestä koituu noin 100 g/kWh tuntia CO2 - päästöjä (TM:n mukaan 141 g/kWh, jossa lienee häviöitä huomioitu?). Ei auta, että sähköautoilija ostaa sähkönsä uusiutuvana sähkönä. Sähkö tul…
@tracktest kirjoitti:
Tässä muutama esimerkki luvattu kulutus vs todellinen kulutus!
Iltalehden kaksi koeajoa. Volvo XC40 PHEV, joka pääsi parilla kolmella litralla ensimmäiset 50 kilometriä, mutta kun akku tyhjeni, niin kulutus singahti 7…
@Panu10 kirjoitti:
@▫️ kirjoitti:
105 grammaa per kilowattituntion on oikea luku. https://www.tekniikkatalous.fi/uutiset/historiallinen-kaanne-suomen-sahkontuotannossa-2018-tuulivoimalla-tuotettiin-enemman-sahkoa-kuin-hiilivoimalla/…
@NHB kirjoitti:
@Panu10 kirjoitti:
@NHB kirjoitti:
@Panu10 kirjoitti:
@[ZeiMZei] kirjoitti:
Minkä maan sähköntuotannon keskiarvoon tuo WLTP arvo tulisi ri…
@▫️ kirjoitti:
105 grammaa per kilowattituntion on oikea luku. https://www.tekniikkatalous.fi/uutiset/historiallinen-kaanne-suomen-sahkontuotannossa-2018-tuulivoimalla-tuotettiin-enemman-sahkoa-kuin-hiilivoimalla/ab3230c9-2682-3581-b4dc-406b0c878…
@NHB kirjoitti:
@Panu10 kirjoitti:
@[ZeiMZei] kirjoitti:
Minkä maan sähköntuotannon keskiarvoon tuo WLTP arvo tulisi rinnastaa? Tulisiko se rinnastaa esim. saksalaisen auton tapauksessa saksan sähköntuotannon co2…
@[ZeiMZei] kirjoitti:
Minkä maan sähköntuotannon keskiarvoon tuo WLTP arvo tulisi rinnastaa? Tulisiko se rinnastaa esim. saksalaisen auton tapauksessa saksan sähköntuotannon co2 päästöjen keskiarvoon, ja vastaavasti japanilaisissa japanin sähkönt…