Keskustelut

    • Tämä käyttäjä ei ole aloittanut keskusteluja.

Viimeisimmät kommentit keskusteluissa

  • @NHB kirjoitti: Ehkä tämä suhtautumiseni on pitkälti psykologiaa. Pyöräilyssä erityisesti pidän siitä, että voi lähteä hastamaan itseään suorituksilla, joiden onnistumisesta ei etukäteen ole varmuutta. Vettä ja evästä vain tarpeeksi mukaan. …
  • Lakimiestä tarvitaan.. Jos on luvallista tehdä liittymiä, joissa ei pysty varmistamaan perille pääsystä ennen sulkuviivan ylitystä, niin varmaankin liittymässä saa pysähtyä? Tieraivo on pahasta, kulkuvälineestä riippumatta. Jos pitää valita kahde…
  • @GTamv kirjoitti: ekassa pätkässä auto on jo risteysalueella kun fillaristi tunkee kylkeen, loput on tekemällä tehtynä tilanteita Samaa mieltä. Liikenneympyrä näytti kyllä ensi silmäyksellä siltä, että liikennesuunnittelija ei ollut ajate…
  • @Karrette kirjoitti: Nastojen melu vaihtelee autoittain. Toisissa se hämmästyttävän kovaäänistä peittäen moottorin äänen kokonaan, toisissa se ei ole edes häiritsevää. Kitkarenkaissa se on lähinnä suhinaa. Melu- ja häiritsevyyskeskustelus…
  • @_Quu kirjoitti: Tuolla oli taas pirunmoinen hiekoitus ja suolauspöly, mikä on paljon vaarallisempaa terveydelle kuin natojen rapina taajamassa. Talvikuina olin tämän kanssa samaa mieltä. Nyt kun hiekka on kerätty jo pois ja aina vaan kad…
  • @_Quu kirjoitti: Tuolla oli taas pirunmoinen hiekoitus ja suolauspöly, mikä on paljon vaarallisempaa terveydelle kuin natojen rapina taajamassa. Nastarenkaiden ongelma on todellinen. Hyödyt myös. Mielestäni olisi parasta laittaa nastarenk…
  • @_Quu kirjoitti: Eikö se talvirajoitus ole pääasiassa 80, paitsi moottoriteillä Kyllä. Minä olenkin ehdottanut talvirajoituksia ympärivuotisiksi, sillä lähestyttäisiin myös valtion päästötavoitteita. Tuo naapuri nuorimies, jo…
  • @_Quu kirjoitti: Minä en halua olla se yksi harvoista telotuksi tulleista, siksi vastustan nastarengaskieltoa. Voitaisiin aloittaa suolaus- ja hiekotuskiellosta. Hiekkapöly vaikeuttaa allergikkojen elämää. Lisäksi suolaus ei koskaan voi o…
  • @Herbert kirjoitti: Pyöreässä tolpassa aurinkoa kohti oleva pinta-ala on tosiaan aika pieni. Lavan kohdalle ei voi tehdä mitään levyrakenteita, koska myllyn äänestä suuri osa tulee lavan ohittamisesta tolppa eli siinä tosiaan on virtausten suhtee…
  • @Jokeri kirjoitti: Ei kunnon alinopeuskuski tarvitse mitään syytä (olosuhdetta) nopeudelleen. Ajaminen muun liikenteen mukana ei vaan jostain syystä onnistu. Kuvaavaa on tyhjällä tiellä lähes nopeusrajoituksen mukainen nopeus, esim 80-tiellä noin…
  • Kannattaa tarkistaa telkkarin manuaalista paneelin natiivi resoluutio, ja käyttää sitä arvoa tietokoneen päässä. Töllö voi mainostaa HDMI:n yli niitä resoja jotka se osaa skaalata alaspäin -> huono lopputulos tietokonekuvan kanssa. Toinen vaih…
  • Minulla ei ole adblockeria, mutta on netinkäyttöä vakoilevia sivuja heuristisesti suodattava privacy badger. TM:n sivu väittää, että luen adblockerin kanssa. TM siis käyttää ulkopuolisia nuuskijoita mainontaan. Useiden sivujen asetuksissa voi val…
  • Voi olla se päivä lähellä, kun latausinfran puolesta ei sähköautoa tarvitse kaihtaa yhdenkään auton talouksissa. Jos VR pistäisi töpselipaikallisia autojunia menemään sarjatulella ratojaan pitkin, niin sekä sähköauton range että keskinopeus olisi…
  • 740 GLE: Pitääkö myös jokaisen autoilijan antaa äänimerkki ja hidastaa hölkkävauhtiin ennen tien laidassa kulkevan koiran taluttajan ohittamista? Minun kokemukseni mukaan koiran taluttajat tyypillisesti huolehtivat että koira ei jää auton alle. T…
  • Ainakin Helsinki julkisesti kannattaa työmatka- ja muun pyöräilyn lisäämistä. Tuskin sitä ainakaan kielletään. Joskus kuitenkin kevyen liikenteen väylät ovat luvattoman huonosti merkitty. Esimerkiksi korttelin toisessa päässä väylä merkitään kevy…
  • Kenties autoilijat yrittivät säästää polttoainekuluissa, ilmanvastusta pienentäen;-)
  • Ylvästelytuohtumusta en vielä ymmärtänyt. Jos käyttäytyy normaalisti, ei metelöi eikä haise liikaa niin mikä tekee punaisen vaatteen?
  • Hyvän ja halvan käytetyn pyörän ostaja voi tahattomasti lisätä pyörävarkauksien määrää. Miksi kunnon varusteet hyötyliikumisessa olisivat ylvästelemistä? Onko työmatkan ajaminen premium-autolla myös ylvästelyä, vai voisiko olla kysymys siitä että…
  • Tietenkin metro ja juna voivat laajentaa pyörän toiminta-aluetta vain siellä missä ne kulkevat tiheällä vuorovälillä. Pk-seudulla on runsaasti julkista liikennettä, ruuhkaa ja vihreää ajattelutapaa, joten sieltä on hyvä aloittaa. Jos pyöräilyä ha…
  • Metro ja rata ovat nopeita. Jos voi luottaa siihen, että aina pääsee pyörän kyytiin, fillarilla saavutettava alue on mainio: Pyrähdys lähiseisakkeelle, pikainen matka toiselle puolelle kaupunkia ja loppupyrähdys kohteeseen. Metrojunien lyhentämin…
  • Tästä se ilmanputsaus alkaa, ei tarvitse olla ilmojenarmoilla polkupyörällä. Polkupyöriin eivät nastat unohdu kesäksi. Ihminen säästää mieluusti energiaa, kun energia tulee omista pohkeista ja nastarenkaiden vierintävastus on kesäkumeja suurempi.…
  • Ilmastonmuutos, Suomen mahdollinen osallistuminen sen torjuntaan ja lataushybridin erinomaisuus ovat hienoja keskustelunaiheita, mutta liittyvät "Polkupyörällä pääsee" -keskusteluun vain eduskuntaan pesiytyneeseen autoilunvähennystavoitteen kautta. …
  • Autoilun alkuaikoina kolareita sattui paljon. Pian keksittiin laittaa tiehen keskiviiva, ja kolarit vähenivät. Kevyen liikenteen väylillä tätä keksintöä näkee vain harvoin. Lisäksi se ei toimi pyöräilyssä yhtä hyvin kuin autoilussa: Se, että oma re…
Default Avatar
Jäsen 09.01.2016 alkaen
0 aloitettua keskustelua
23 viestiä
0 ×   1 ×