koivuniemen herra

Viimeisimmät kommentit keskusteluissa

  • stasilainen: Osaako kukaan valaista mikä on ahtaajalakon vaikutus uusien autojen toimitukseen? Sen verran kokemusta, että eilen saapui liikkeeseen uusi autoni. Laivalla tuotu suomen puolelle lakon alkamisen jälkeen. Sitä en tiedä kenen toi…
  • On asioita, että pitää selitellä: väärä rekisteriote omassa autossa, kotiin seuraamiset, väärät perustelut kulutusvertailluun, kiihdytyskilpaillut, jotta taas punaiset valot edessa odottaa jne. Onneksi on Hiilipäästön kaltaisia ihmisiä jotka tietävä…
  • Ryne: Tuossa ihan ruokatunnin ratoksi kävin ajamassa tojo-liikkeessä myynnissä olevaa vm.04 aj.1456tkm 330D sedan bemua. Tosi paljon ajettu, oliko silti hyvin säilynyt?
  • Ryne: Kun olin omaa A3:sta vaihtamssa pois oli listalla myös BMW 318D. Tämä yksilö oli paikallisessa Autolaanissa myynnissä vm.08 (silloin n.7kk vanha) ajettu muistaakseni 10tkm. Hinta olisi ollut kohdillaan ja ihan ok varusteetkin. Otin …
  • Tuota: Olisi mielenkiintoista lukea vertailu mahdollisimman toisiaan vastaavista autoista, mutta vetotavan ja korkeuden vaihdellessa. Esim. - Golf etuveto - Golf neliveto - Tiguan - 120 - 120 xdrive - X1 takaveto - X1 neliveto - Fores…
  • Penteles: AkiK:Niiden etu parhaimpiin etuvetoihin tai vaikkapa farmarimalliseen nelivetoon nähden ei sekään ole minusta mitenkään selkeä ja maavarakaan ei ole aina paljon normiautoa kummempi. No kyllähän maavarassa on eroja nykyisiin henkilö…
  • Jan79: Itsellänikään ei ole siitä ainoasta volkswagenista mitään pahaa sanottavaa. Olisi oikeasti mukavaa kuulla todellisia kestotestejä näistä volkkarin ekomalleista.. Itse olen kuullut muutamia huhuja melko ilkeistäkin vaivoista koskien TS…
  • Eihän se kaukana ole vakionakaan normaaliajossa. Suosittelisin silti ennemmin reilun 3 tonnin lisäpanostuksen, jos 316 d ei riitä.
  • simppa: No, bemarin maine riippuu ihan keneltä kysytään. Pääosin sitä pidetään toki hienona autona, mutta olen ollut töissä firmassa, jossa oli käytännössä bemarikielto merkin herättämien mielikuvien takia Kiinnostaa tietää miten firma jos…
  • Jäi siinä myös talvella joskus näyttö päälle, vaikka olin sammuttanut auton. Ajattelin, meneekö akku tyhjäksi, mut sitä ei käynyt koskaan. Aina oli näyttö mennyt kojelaudan sisälle jossain vaiheessa. Pakko jotenkin oli liittyä talven keleihin, kun k…
  • Minulla edellinnen auto otsikossa oleva. Autossa vain yksi ongelma oli. Talvella ei aina näyttö noussut, missä navigaattori tv, jne. Kesällä pelasi ongelmitta. Ehkä kiinteä näyttö Suomen talvessa olisi ollut parempi. Kokonaisuudessa hyvä auto oli.
  • Hakka pelittää: Nyt on Volvo V40 sitten koeajettu sekä TM:ssä että Tuulilasissa ja molemmissa sai ajo-ominaisuuksista, ohjauksesta ja alustasta pelkkää ylistystä. Myös ergonomiaa kehuttiin. Eli kaikki NHB:n mainitsemat ongelmat ja heikkoudet lois…
  • Kun firman ajossa olleella pikkupaku dieselin 24740 kilometrin kulutuksista kerron arvion, niin auton tietokone näyttää kulutusta 4.2 litraa satasella. Tankkausten perusteella kulutus on 4.44 litraa satasella. Suurin ero on sellainen että tietokone …
  • Hiilipäästö: Ajotietokoneet puhuvat useimmiten roskaa. Tankkausmittaukset toimivat. Just noinhan se on. Olemme mitanneet jopa 25 prosentin eron tietokoneen ja todellisen tankkauksen eron. Syy tapauksessamme on se ettei tietokone huomioi poltto…
  • 740 GLE: Ympärivuotisena keskikulutuksena vaimoni ajaa omalla autollaan jatkuvasti alle EU-normin. Itse en pääse omalla autollani kovin paljon alle, koska minun autoni on perheen ainoa vetokoukullinen ja kattokaiteellinen perävaunun, suksilaat…
  • http://www.iltasanomat.fi/autot/kolme-turboahdinta-neliveto-ja-viela-diesel-mika-se-on/art-1288407001899.html
  • juster: simppa:T 520i TwinPower Turbo Sport Individual ei ainakaan heikennä stereotypiaa mulkusta BMW kuskista. Autossa on pirusti "poweria" ja turbo, niin voi valoista kiilata ja on vielä pirun sporttinenkin. Individuaalisuus taas antaa luvan u…
  • juster: Tämä tri-turbo on varsin mielenkiintoinen idea. On uumoiltu että kolmas turbo olisi toiminnaltaan sähköavusteinen. Sen tarkoituksena olisi parantaa moottorin reagointi kykyä tyhjäkäynnin tuntumassa. Myös 530i 272 hevosvoimaisena o…
  • AkiK: Odotettu uutuus nuo taloudelliset nelisylinteriset bensakoneet (520i ja 528i). Tosin kauhistus nuo ovat muutamille "autoentusiasteille", downsizing jyrää vastustamattomasti. Ainakin itselleni auto muuttuu astetta mielenkiintoisemmaksi j…
  • http://www.autotoday.fi/page.php?page_id=2&news_id=201106373
  • Olisi mielenkiintoista tietää kun TM ilmoittaa että mitattu suurimmalla vaihteella tasaisen ajon kulutustesti. Epäilen ettei ole niin, koska laatikko käsikäytöllä ei aina vaihda kuten itse haluaa, esim. liian pienillä kierroksilla suurimman vaihte…
  • NHB: Bemarin lehdistötiedotteiden hypetys edistyksellisistä materiaaleista ja rakenteista lähinnä huvittaa/ärsyttää. Sama homma oli uusimman M3:n esittelyn aikaan. Kehutaan kuinka paljon painoa ollaan säästetty hienolla teknologialla. Sitten kun …
  • 235+255: AkiK:Uuden Bemarin massa on TM:n jutun mukaan kasvanut noin 100 kg, mikä ei ole kovin positiivinen kehitys. Eipä kyllä. Sen enempää BMW:tä puolustelematta voisi kai arvella, että vika on ehkä ainakin osittain myös siitä, että 5-sarja …
  • AkiK: Havoc78: Rivikuutosen etuja on tietenkin tasaisempi käynti ja yksinkertaisempi rakenne. Moottorin pituushan ei bemaria takavetoisena haittaa, V-konekin tulisi kuitenkin sijoittaa mahdollisimman taakse painojakauman takia. Kyllä se a…
  • Havoc78: Kiinnostaa miksi bemari ei vaihda V moottoreihin, nythän pitää olla pitkä keula, eli tilankäyttö saattaa olla huonompi, mitä kilpailijoilla. Rivikuutosen etuja on tietenkin tasaisempi käynti ja yksinkertaisempi rakenne. Moottorin…
  • Tehokkaissa bensiinimoottoreissa näyttää olevan jossain malleissa automaatilla pienempi kulutus. Kiinnostaa miksi bemari ei vaihda V moottoreihin, nythän pitää olla pitkä keula, eli tilankäyttö saattaa olla huonompi, mitä kilpailijoilla.
  • 235+255: koivuniemen herra:Miten on mahdollista että automaatilla saavutetaan pienempi EU kulutus kuin manuuaalilla jossain malleissa? Eihän tässä mitään uutta ole. Syynä on EU-mittauksen vaatimus käyttää tiettyjä vaihteita manuaalilla, kun au…
  • Miten on mahdollista että automaatilla saavutetaan pienempi EU kulutus kuin manuuaalilla jossain malleissa? Johtuuko kahdeksasta vaihteesta? Onko muissa bemarin malleissa sähkömekaaninen ohjaustehostin?
  • Onko tietoa ilmanvastukertoimesta? En ole löytänyt.
  • turbo-kiisseli: Tulee myös 520d malliin 8-portainen, löytyy saksan hinnastosta. Onko hinnassa sekä kulutuksessa paljon eroa manuaaliin? Voiko vielä ennustaa hintoja vs. vielä myynnissä malliin? Päästöthän ei olennaisesti pienentyneet.
Default Avatar
Jäsen 05.12.2014 alkaen
7 aloitettua keskustelua
281 viestiä
0 ×   0 ×