Näissä jutuissa vaan aina unohdetaan että Espanjassa ja vaikka Ranskassa tai Italiassa nopeusrajoitus on vain "ohjeellinen", käytännössä voit päästellä aivan huolella toisinkuin Suomessa.
vRC:
Anders-Simo:
OK. Määrittelepä 'liian hitaasti ajava' ajoneuvo. Onko se 120kmh -motarilla esim. 125-130 kmh ajava vai 130-140 kmh ajava ? Vai ylipäätään sinua hitaampi ajoneuvo ?
No luonnollisesti ylipäätään hitaampi. Mikä siinä muute…
Mielenkiintoinen artikkeli, erityisesti pisti silmiin dieseleiden päästöt jotka ovat aika hurjia, mikäs järki tuossa on että dieseli saa saastuttaa kymmenkertaisesti bensa-autoon verrattuna? On tainnut tämä CO2 villitys sokaista muiden, ihan oikeast…
Ei kai nyt semmosia saa kertoa kuten ei kierrosaikojakaan radalla! Turvallisuus ennenkaikkea, vain märkäpidolla on merkitystä kesärenkailla ja jääpidolla talvirenkaalla, niissä olosuhteissahan sitä eniten ajetaan, tai jotain..
TM voisi kyllä ottaa nyt tämän asian ihan tosissan ja testata erilaisilla autoilla näitä eri bensoja käytännön olosuhteissa, onko niissä kulutus/suorituskykyeroa vai ei. Ja vasta testien jälkeen todeta ettei ole jos näin testit osoittavat, ei ennen …
Laatulehdet sentään testaavat kulutusta käytännössä ja saavat käytännön tuloksia, melko selkeitä sellaisia: http://www.autobild.de/artikel/verbrauchstest-e10-vw-golf-1.4-tsi-1559216.html
Ei puristuksia vaan sytytysennakkoa säädetään ja tällä saadaan korkeampioktaansilla suuremmat tehot, katsokaa muutaman numeron takainen Honda VFR käyttötesti!
harjis:
Kuitenkin, joissain uusissa autoissa nämä näyttävät palavan yhtä aikaa, joissain ei.
Oma lukunsa ovat nämä jälkiasennushuomiovalot. Niille johdot on ilmeisesti vedetty pääsääntöisesti suoraan akulta.
Olet oikeassa, ne huomiov…
Eipä jaksa olla kateellinen, Volvoakin jossain vaiheessa katsselin sillä silmällä (V50 T5) että voisi olla seuraava auto mutta vaimo laittoi hommalla stopin, on kuulemma vanhan miehen auto...