@Lukija49751 kirjoitti:
@Lukija507699 kirjoitti:
Kuten lukutaitoiset jo tietävätkin, kommentissani ei ole kyse max. 250 Nm sietävästä laatikosta.
Ehdottamasi 1800 kierroksen alaraja on aika iso silloin kun moottorin ahtopaineen…
Matalille kolmosille ei ole asiaa isommalla dieselillä, mutta nelosen alitus tapahtuu ihan itsestään vaikkapa pääsiäisen paluuliikenteessä sulalla tiellä ruuhkan jatkuvan ruuhkan mukana ajaen vaikka sedan-korisella E-sarjan Mersullakin.
Se on tos…
@Lukija209751 kirjoitti:
@Lukija507699 kirjoitti:
@Lukija209751 kirjoitti:
Missä maissa käytetään satapiikkisiä koneita? Mistähän raja on Suomeen tullut?
En ole ihan varma ymmärsinkö kysymykse…
@Yosemite J kirjoitti:
En viitsi murehtia auton arvonalenemaa, koska sillä ei ole minulle todellista merkitystä. Testamenttini edunsaajatkaan eivät osaa perinnön pienenemistä murehtia, kun eivät tiedä sitä edes saavansakaan.
Kuulin saman …
@Herbert kirjoitti:
Ajamisessa tuntuu olevan rytmi, joka ei perustu liikenneympäristöön, vaan johonkin muuhun.
Ajetaan nelikaistaista (2/suunta) tietä ja rajoitus nousee. Osa ottaa varaslähdön ja alkaa kiihdyttää jo paljon en en merkkiä. T…
@Lukija31722 kirjoitti:
Siis - ei. Kyllä moottorin ominaiskulutus eli kulutus tuotettua kilowattituntia kohti on aikalailla parhaimmillaan kun kaasu on aikalailla pohjassa parhaan maksimiväännön kohdalla, mutta silloin moottori tuottaa jo aivan l…
@Lukija209751 kirjoitti:
@Lukija507699 kirjoitti:
@Lukija49751 kirjoitti:
@Lukija507699 kirjoitti:
Dodii, tuunaus on sitten tehty ja hyvin toimii. Viritys oli halpaa, se vaati vain oikea…
Minulle tulee tuosta hitaassa vauhdissa ohi kriittisen pisteen käännettynä rajoittajaan saakka pyrkivästä ohjauksesta mieleen V2-moottorinen kustom-tyylinen moottoripyörä.
Korostettu keulakulma ja suuri jättö tekevät kulmikkaan ajettavan hitaissa…
Maasturien tankomuoti on ollut niin leveää, että vedän yleensä pari senttiä pois kummastakin päästä edes kokeilematta ja sitten koeajojen jälkeen lisää jos tarpeen. Nyt on täysjoustossa 74 cm ja läskärissä ihan vähän leveämpi.
Tämä tietenkin riip…
@Lukija49751 kirjoitti:
@Lukija507699 kirjoitti:
Dodii, tuunaus on sitten tehty ja hyvin toimii. Viritys oli halpaa, se vaati vain oikean etusormen aktiivisuutta.
Ihan hyvä 7G-Tronic automaatti on tehorajoitetun moottorin…
@Hr J.Huu kirjoitti:
@Lukija159246 kirjoitti:
@Hr J.Huu kirjoitti:
Olihan juttu tavallaan mielenkiintoinen, eli moni autonvalmistaja alkanut toppuuttelee sähköautojen lisääntymistä. Itseäni hieman "hatutti", kun …
@Lukija31722 kirjoitti:
Koskeeko tuo väärinohjelmointi 9 vaihteista Vitoa? Minusta sen vaihteisto kylläkin toimii oikein hyvin.
Käsittääkseni ei, koska tuhoisa yhdistelmä on ollut OM651 diesel + 7G-Tronic. Henkilöautoa tuo voimalinja vie …
@Lukija33539 kirjoitti:
Ylämäki on sama asia kuin kiihdyttäminen moottorin kannalta, joten tilanteita tulee paljon enemmän kuin 1%, jossa kone on alueensa alarajalla tai jopa sen alle.
Mikäs ongelma tuossa on, koska ainakin minun ajamani …
@Lukija33539 kirjoitti:
@Lukija209751 kirjoitti:
Jep näitä 'kalenterikiihdyttelijöitä' on niin maantiellä kuin kaupungissa.
He ovat niitä väännöllä kiihdyttäviä. Moottorin kierrokset eivät saa nousta…
Museoviraston hyväksymä ratkaisu on Volvo 245 GLT tai Turbo Kartanoauto, joka mahtuu tuohon tilaan joystickeistä säädettävät moottoripeilit ulkonakin, joten peilien parkkiasentoa ei edes tarvita. Poikkeuksellisen ison tallin vuoksi katospaikkani on …
@Lukija209751 kirjoitti:
Markkinat määräävät mitä myydään, kaikilla ei ole varaa malliston tehokkaimpaan koneeseen.
Tämä on ymmärrettävää. Se on ainakin minulle vaikeampaa ymmärtää miksi halpisversion automaatti ohjelmoidaan kiihtyvyydell…
@Lukija209751 kirjoitti:
Hesarissa valitellaan, että 3G ajetaan alas ja mm. Mersussa on siihen nojautuvia toimintoja. Esimerkkinä mainitaan lämmityksen käynnistys, siihen ei muka vielä toimimaan jäävä 2G riitä tiedonsiirtonopeudeltaan. Aika monim…
En olisi välttämättä edes huomannut tuota kulutuslisää ellen olisi ajanut 10 vuoden aikana yli 200.000 km saman voimalinjan täysitehoisella versiolla, joka kuluttaa ihan automaattisesti vähemmän kuin tuo kaupallisesta syystä kuristettu versio joka p…
Dodii, tuunaus on sitten tehty ja hyvin toimii. Viritys oli halpaa, se vaati vain oikean etusormen aktiivisuutta.
Ihan hyvä 7G-Tronic automaatti on tehorajoitetun moottorin perässä jostain ihmisjärjelle käsittämättömästä syystä ohjelmoitu optimoi…
@Lukija209751 kirjoitti:
Missä maissa käytetään satapiikkisiä koneita? Mistähän raja on Suomeen tullut?
En ole ihan varma ymmärsinkö kysymyksesi oikein, mutta 125 cc ja 11 kW tehoraja on kansainvälinen kevyen moottoripyörän rajoitus kulje…
@tracktest kirjoitti:
Liikennesääntöjä pitää noudattaa ajaa sitten mopolla tai autolla.
Joo, mutta mopolla se on tehty kohtuuttoman vaikeaksi. Polkupyörällä on helppo ajaa oikein, ainakin Oulussa, jossa on mainio pyörätieverkosto. Pienell…
@Herbert kirjoitti:
Mistä pitäisi keskustella, ellei linkitetystä videosta?
Moottoriurheilu ei lìity mitenkään mopojen virittämiseen. Ymmärrän ihan hyvin, että 30 km/h heti, kun tulee pienikin ylämäki, on turhauttavaa mopolla, jonka tehdas…