Panu10

Viimeisimmät kommentit keskusteluissa

  • Haluaisin lisätä vielä sen tosiasian, että käytetyn sähkön kehityksestä koituu noin 100 g/kWh tuntia CO2 - päästöjä (TM:n mukaan 141 g/kWh, jossa lienee häviöitä huomioitu?). Ei auta, että sähköautoilija ostaa sähkönsä uusiutuvana sähkönä. Sähkö tul…
  • @tracktest kirjoitti: Tässä muutama esimerkki luvattu kulutus vs todellinen kulutus! Iltalehden kaksi koeajoa. Volvo XC40 PHEV, joka pääsi parilla kolmella litralla ensimmäiset 50 kilometriä, mutta kun akku tyhjeni, niin kulutus singahti 7…
  • @Antti239 kirjoitti: Miksei talviautovertailussa ilmoitettu autojen kulutusta. Hybriditekniikkahan kehitettiin kulutuksen pienentämiseksi. Mielestäni TM peittelee ladattavien hybridiautojen todellisia kulutuslukemia, tai ainakin epäonnist…
  • @Panu10 kirjoitti: @▫️ kirjoitti: 105 grammaa per kilowattituntion on oikea luku. https://www.tekniikkatalous.fi/uutiset/historiallinen-kaanne-suomen-sahkontuotannossa-2018-tuulivoimalla-tuotettiin-enemman-sahkoa-kuin-hiilivoimalla/…
  • @NHB kirjoitti: @Panu10 kirjoitti: @NHB kirjoitti: @Panu10 kirjoitti: @[ZeiMZei] kirjoitti: Minkä maan sähköntuotannon keskiarvoon tuo WLTP arvo tulisi ri…
  • @▫️ kirjoitti: 105 grammaa per kilowattituntion on oikea luku. https://www.tekniikkatalous.fi/uutiset/historiallinen-kaanne-suomen-sahkontuotannossa-2018-tuulivoimalla-tuotettiin-enemman-sahkoa-kuin-hiilivoimalla/ab3230c9-2682-3581-b4dc-406b0c878…
  • @NHB kirjoitti: @Panu10 kirjoitti: @[ZeiMZei] kirjoitti: Minkä maan sähköntuotannon keskiarvoon tuo WLTP arvo tulisi rinnastaa? Tulisiko se rinnastaa esim. saksalaisen auton tapauksessa saksan sähköntuotannon co2…
  • @[ZeiMZei] kirjoitti: Minkä maan sähköntuotannon keskiarvoon tuo WLTP arvo tulisi rinnastaa? Tulisiko se rinnastaa esim. saksalaisen auton tapauksessa saksan sähköntuotannon co2 päästöjen keskiarvoon, ja vastaavasti japanilaisissa japanin sähkönt…
Default Avatar
Jäsen 01.11.2018 alkaen
4 aloitettua keskustelua
8 viestiä
0 ×   3 ×