citroen5

Viimeisimmät kommentit keskusteluissa

  • Korkea elintasomme kirpaisee mm. ruuhkien muodossa . Hermot menee, kun on muitakin hyvinvoipia, joilla on varaa ajella autoilla. Ruuhkaa voi hiukan vaimentaa porrastamalla liikkumisaikojaan rahvaasta poikkeavaksi.
  • drive: Ennen kuin aloitetaan sakottamaan alle 10km/h ylinopeuksista, pitäisi rajoitukset asettaa tarkemmin. Uskottavuus menee jos sakoitetaan 90km/h ajosta hyvällä 80km/h maantiellä tai tyhjällä moottoritiellä. Miksi ei voitaisi ottaa käyttöön li…
  • Minä ymmärrän ajaa molemmin puolin riippuen muusta liikenteestä ja tiestä.
  • Lisähuomio nastojen tietä kuluttavasta vaikutuksesta. Vauhdin vaikutus nastojen asphalttia kuluttavasta voimasta on huomattava. Jos nastojen kulutusvaikutus 80 km/h vauhdissa merkitään arvolla 1, niin 60 km/h vauhdissa kulutus on noin 0,5 eli puol…
  • Yleinen 80 km/h nopeusrajoitus kaikille ajoneuvoille olisi kovin suotavaa. Näin lisääntyisi turvallisuus ja säästyisi kustannuksia. Henkilöautojen edullisin nopeus kulutuksen kannalta on 60-80 km/h. Nopeuden nostaminen 10 km/h määrällä nostaa kulu…
  • Kokemukseni mukaan kaukovalot eivät häikäise , kun keskittyy omaan ajamiseen eikä tuijota vastaantulevan valoja. On turvallisempi käyttää kaukovaloja , jolloin näkee hiukan pidemmälle. Puolivaloilla pitäisi ajaa kovin hiljaista vauhtia , koska pitäi…
  • Havaintoni mukaan ammattikuski ajaa aina kännykkä korvalla. Usein hän myös puuhastelee tupikin kera ja kesällä on hollannikkaat ajaessa jaloissa. Ihmetyttää että 100 000 € maksavaan autoon ei raskita laittaa handsfree systeemejä. Olen kyllä sitä mie…
  • Valovikaisia tai yksisilmäisiä näkee usein ja eräs syy ongelmaan on polttimon vaihdon työläys. Kuluttajajärjestöjen etenkin Autoliiton kuuluisi painostaa valmistajia tekemään helposti ylläpidettäviä . Valmistajille ei olisi edes kallista sopia stand…
  • Lisää neuvoa On turvallisempi ajaa tien oikeassa laidassa ainakin valoisalla , kun näkee esteet edessä. Vastaantulevaan törmääminen on keskimäärin vaarallisempaa , kuin ojaan ajo. Pimeällä, kun ei ole valollisia lähistöllä , on turvallisempi kulutt…
  • Neste Keimolalla on jo puolitoista €. Kaasu pohjaan ja valittamaan kustannuksia.
  • Kun itkette polttoaineen hintaa , niin kokeilkaapa säästää kulutuksessa pienentämällä nopeutta. Tekniikan Maailma lehden koeajotestien mukaan lähes kaikissa autoissa kulutus kasvaa 10 % kun nopeutta nostetaan 10 km/h nopeusalueella 60-120.
  • Yleisesti ottaen enempi valo on parempi kuin vähempi valo. Häikäistymistä voi vältellä katselemalla tien oikeaa reunaa , josko sieltä löytyisi heijastimettomia henkilöitä tai esineitä.
  • Nopeusvalvonta vaivaa joidenkin mieltä , mutta tulevaisuudessa paine hellittää kun viranomaiset keskittyvät pimppikaupan valvontaan ja liikenne jää vähemmälle huolenpidolle.
  • Sääntöjen mukaan ajavaa ei luulisi valvonnan haittaavan. Nopeusrajoitusten laskemisella on turvallisuuden lisääntymisen lisäksi myös käyttökustannuksia vähentävä hyöty. Ei tarvitse valittaa niin paljoa nousevaa polttoaineen hintaa. Sopiva nopeus on …
  • Käyttäkää runsaasti valoa , myös sumuvaloa mutta suunnilleen oikein suunnattuna. Parempi liikaa kuin liian vähän.
  • Sumuvalot kiinnostavat autokansaa suhteettoman paljon. Saa toki olla kiinnostunut vaikka postimerkeistä. Minä en pidä etusumuvaloja minkään arvoisena varusteena. Minua ei ole häirinnyt eikä häikäissyt etusumuvalot. Joskus on ajovalo häikäissyt , ehk…
  • Henkilö TeeCee Vastaus kieltoosi jakaa ajo-ohjeita. Koska en osaa vastata kysymykseesi: "miksi naiset , jotka keskittyvät selvästi miehiä huonommin liikenteeseen ja jotka noudattavat paremmin liikennesääntöjä , pääsevät A:sta B:hen selvästi vähem…
  • TeeCee Vastauksena kysymykseesi. Tarkoitan , että liikennesäännöt eivät ole menneet perille , unohtuneet tai niitä ei haluta noudattaa. Liikennesääntöjen noudattamisen lisäksi myös järjen käyttö on sallittu. Keskittyminen liikenteeseen auttaa pare…
  • Nastarenkaiden etuja ovat mm: Pito on joissain olosuhteissa parempi kuin kitkattomissa. Raapivat jäätä karheaksi ja pois , jotta kitkattomille on parempi keli. Jos nastarengaskuljettajat vielä ymmärtäisivät iskuporata raiteiden vierestäkin jään pois…
  • Kokemuksia talvirenkaista Käytin nsatarenkaita 1970-luvulta vuoteen 2004 aina talvella. Viimeisen työsuhdeautoilutalven vuoksi kokeilen nyt Nokian kitkarenkaita. Ajelen Nurmijärven Tapiolan seutuja päivittäin parikymmentä tuhatta kilometriä vuositt…
  • Olipa Autoliitto turha tai ei , niin vapaassa maassa saa olla yhdityksiä jokalähtöön. Jäseneksi ei ole pakko ryhtyä. Arvostelu on yhtä oikeutettua , kuin puolueiden arvostelu ; eivät nekään ole saaneet kaikkien mielestä ihanneyhteiskuntaa aikaan. Jo…
  • En halua kiihkoilla nasta- enkä kitkattomien renkaiden puolesta , mutta nyt otin kokeeksi ensikerran Nokian "kitkattomat" Q kumit. Ongelmia ei ole ollut. 29.1.2005 ajelin liukkaalla 3 tiellä vaarallisen nopeasti noin 100 km/h. Ohitseni ajoi kaunii…
  • Lisävaloista sanoisin , että runsas valo on parempi kuin liian vähän. Katse kannattaa suunnata ajoradalle oikeaan reunaan eikä vastaantulevan valoihin. Tärkeämpää kuin valojen määrä ja referenssit on valojen kunto etenkin puhtaus. Valitettavaa on , …
  • Turvavälistä teoreettisesti saivarrellen väitän , että turvavälitarve on sama kesällä ja talvella , jos molempien pito on yhtä hyvä. Jos jarrutuspito on sama molemmilla , niin peräänajo johtuu reagointinopeudesta. Asiallisesti käytännössä peräänajon…
  • Laskuharjoitelma nastojen irrottamasta asvalttimassasta. Oletus , että nastarenkaalliset irroittavat 0,5 kg per 100 km. Liikennesuorite Suomessa on noin 30 mrd km. Satoina kilometreinä 300 miljoonaa km. Kertaa 0,5 kg on 150 miljoonaa kg eli 150 000…
  • Herbertille Jos eteläisessä Suomessa urissa ajaminen ei kuluta tietä , niin mistä urat ovat syntyneet?
  • Kun nyt on syntymässä lähes asiallista keskustelua urista , niin tarkennan mielipidettäni. Urien syntymistä tulisi estää ajamalla lumen tultua ja muutenkin ajoissa omia polkujaan. Syvistä urista poistumista voi harjoitella taajamissa hitaassa vauhdi…
  • Lievästi sivuten Ruotsin joukkokolaria neuvoisin käyttämään takasumuvaloa mieluimmin liikaa kuin liian harvoin. Nyt 19.-21.1.2006 Uudellamaalla olen havainnut , että monilta on unohtunut takasumuvalon käyttö. Etusumuvalon käytöstä on kiihkeää keskus…
  • Halpa ja yleishyödyllinen tapa pienentää rengasmelua on ajaa raiteiden vieressä sileällä pinnalla.
  • Käyttämiäni autoja Ford Custom vm.1950 V8 manu ylivaihde Ford Anglia vm. 1960 Ford Cortina vm. 1965 automaatti Toyota Corolla Toyota Carina Peugeot 304 Saab 99 2,0 vm.1975 automaatti , ensimmäinen ikioma Dodge Aspen vm. 1978 SE automaatti , oma …
Default Avatar
Jäsen 04.12.2014 alkaen
35 aloitettua keskustelua
114 viestiä
0 ×   0 ×