Lainaus:06.07.2007 klo 21:33 tuulilasi32 kirjoitti
Mondeo näistä tyylikkäin, lisäksi hinta/laatu kohdallaan. Muuten ottaisin Passatin.
Tyyli on makuasia. Tottakai jokainen ottaisi kalleimman auton ; Passatin!
TM vertailutestistä syntyi runsaasti kinastelua siitä mikä on paras auto. Testaajat ovat joskus neuvoneet , että kukin lukija voi painottaa ominaisuuksien pisteitä haluamallaan tavalla, jolloin saa haluamansa summatuloksen. Tuloksissa on paljon fakt…
Subarun menestys vertailutestissä herättää runsaita ja voimakkaita mielipiteitä. Samaan sotketaan WRC ja Impeza mallit. Itsekin Legacya 150 000 km käyttäneenä sain vaikutelman , että se on luotettava käyttöauto. Nykyiset Subaru mallit ovat kyllä jää…
Jos palataan alkuperäiseen aiheeseen , niin enimmäisvauhti 80 km/h sopii talvellakin kaikille Teille ja ajoneuvoryhmille.
Enimmäistilannevauhti on aina voimassa.
Me keskimääräistä nahjusta paremmat kuskit voisimme näytää esimerkkiä ajamalla enintään rajoitusten mukaista vauhtia ja olosuhteista riippuen hitaamminkin.
Turha kiire pois. Ei vahingoiteta lähimmäisiämme.
Enimmäisvauhdin ohjearvo voisi olla mahdollisimman monelle ajoneuvoryhmälle 80 km/h. Näin ohitustarve vähenisi.
Perusnopeus Suomen teillä on 80 km/h. Mutkaisilla kyläteillä sekin on liikaa.
Väliäkö hällä , millä autolla kaahataan. Useimmilla autoilla pystyy kaahaamaan. Riippuneen kuskista miten ajetaan. Kaahaamista voi olla alhaisessakin vauhdissa.
TV2 brittiohjelmassa Raivopäät ratissaläskineekeritäti sai ajaa omaansa voimakkaammalla autolla ja innostui voimasta ajamaan tavallistakin hurjemmin. Karkea epätieteellinen johtopäätelmä tästä on , että voimakas auto houkuttelee hurjasteluun . Moot…
Sumuvaloista huolestumisen sijasta voisitte harrastaa taitavaa talviajoa raiteiden vieressäkin vilkkua käyttäen. Enemmistö meistä on omasta mielestään keskimääräistä parempiaa kuljettajia.
Maalaisena minua vaivaa Helsingin seudun liikennemerkkiviidakko.
Jotta ehtisi lukea ja omaksua liikennemerkit pitäisi pysähtyä niitä tarkastelemaan. Tämä aiheuttaisi paheksuntaa paikallisissa autoilijoissa.
Oikeudenmukaisesti pannaan kaikkiin liikennepolttoaineisiin esimerkiksi n /litra veroa. Samalla poistetaan autokohtaiset tuonti- ja käyttöverot dieselveroineen. Yksinkertaista. Turhaa kulutusta ja saastutusta vähentynee . Samalla moottoriveneilykin…
Vaikuttaa tekoviihteeltä tuo Raivopäät ratissa.
Todellisuudessa tuollaisella ajotavalla täyttyisi henkilön liikennerikerekisteri nopeasti , auto ruttaantuisi ja henkilövahinkojakin tulisi. Ylifilmaamista , mutta todellisiakin liikennehulluja on , ku…
Lainaus:30.04.2007 klo 23:12 ddr5 kirjoitti
Voisitteko te arvoisat Audi, BMW sekä Volvo-kuljettajat kertoa, miksi te ette käytä vilkkua esim. vaihtaessanne kaistaa, poistuessanne liikenneympyrästä tahikka kääntyessänne oikealle juuri kun minä olen …
"Miten autonvalmistajat vastaavat alenevien nopeuksien haasteeseen ?"
Nähtävästi lähinnä Saksan kuluttajille valmistetaan voimakkaita , virtaviivaisia henkilökilpa-autoja. Normaalille riittäisi pienempi teho , käytännöllisen kulmikas tilava korke…
Asetetaan kaikille moottoriteitä ajaville ajoneuvoille sama nopeussuositus/-määräys. Sujuvinta ja turvallisinta tämä olisi kuorma-autojen nopeuden mukaan eli kaikille vauhti 80 km/h.
Jos reipas ohitus ei onnistu , nahjuksen olisi syytä ajaa kuorma-autojen jonossa "88" vauhtia.
Hitaat , kuten minä, voisivat ajaa moottoritien suuntaista normaali maantietä rauhallisen leppoisasti.
Rekkakuskien kuten muidenkaan älystä en ole varma , mutta ajotavassa on joskus vaarallinen piirre ajaa kovin lähellä edelläajavaa. Liekkö tarkoitus hiostaa edelläajavaa lisäämään vauhtia?
Ehkä me amatöörit olemme liian lainkuuliaisia emmekä aja kuor…
Olen tavannut Helsinki-Tampere moottoritiellä 120 vauhtia ajavan asuntovaunun hinaajan ja useampia kevytperävaunun hinaajia 120 vauhdissa. Poliiseja en ole havainnut koskaan nopeustarkkailussa ko. tiellä.