Aloitetaanko vääntö

95 kommenttia
124»
  • Mikäs muuten rajoittaa dieselin käyntinopeutta?




    On dieselit 90-luvulla kiertäneet siten että suurin teho on ollut kierroksilla 5000, mutta turbojen myötä vähempikin riittää.

      
  • 740 GLE:


    Mikäs muuten rajoittaa dieselin käyntinopeutta? Onko tämä mottoritekninen vai polttoaineeseen liittyvä rajoitus?




    Kierrosaluetta voitaisiin kyllä helposti nostaa, mutta silloin hyötysuhde kärsisi voimakkaasti. Ja kun tuo hyötysuhde on dieselin suurin etu, niin korkeallle kiertävät dieselit eivät ole erityisen järkevä ajatus.

      
  • Dieselit on "vähän" kehittyneet viime vuosina, minua kiinnostaa NHB:n kommentti että hyötysuhde kärsii pyörimisnopeuden myötä.



    Pari kysymystä dieseleistä



    MTV MAX kanavalla esitetään ohjelmaa "Traktori vartti" jossa esitellään vanhoja traktoreita. Mikä on "puolidieselmoottori"?



    Niin ja tuo dieselin hyötysuhde/kierrosluku

      
  • Sovitaanko niin, että vastaan tuohon kysymykseesi dieseleiden hyötysuhteesta heti sen jälkeen, kun alat vastailemaan sinulle esitettyihin kysymyksiin? Nykyisellään välttelet vastailemista ja pidät keskustelun yksisuuntaisena.

      
  • Jos pidät minua yksisuuntaisena keskustelina, olet oikeassa. Minä kun käytän konetta niin harvoin.



    Olisiko puolidieselmoottori että on sytytystulpat mutta kuitenkin ajetaan diesel-polttoaineella ja bensiinin tai petroolin seoksella?



    Kuinka englannissa sanotaan petrooli olisiko joku parafiini? Onhan sanakirja mutta ajattelin että kiinnostaa sinuakin.



    Meillä on ollut tuolla P=M*rpm palstalla vähän kinaa en kuitenkaan halua riidellä henkilökohtaisesti, asiasta kyllä voidaan olla eri mieltä, kai ymmärrät mitä tarkoitan!

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit