Onko se sitten, tai silti premium? That's the question?
Veikkaan, että kohta alkaa tulemaan vastaväitteitä...
Mikä minua hämää tuossa testissä on se, että Octaviasta
ei taideta oikein tietää missä seurassa sitä milloinkin testaillaan! Tuossa lehdessä verrokkeina on Mondeota, Passatia jne. Tuulilasi taas testaa Focuksen ja Golfin kanssa, höhh! Minun mielestäni Octavia on Autobildin testissä omimmassa seurassa ja Tuulilasin olisi pitänyt ottaa uusi Fabia mukaan.
Onko se sitten, tai silti premium? That's the question?
Veikkaan, että kohta alkaa tulemaan vastaväitteitä...
Mikä minua hämää tuossa testissä on se, että Octaviasta
ei taideta oikein tietää missä seurassa sitä milloinkin testaillaan! Tuossa lehdessä verrokkeina on Mondeota, Passatia jne. Tuulilasi taas testaa Focuksen ja Golfin kanssa, höhh! Minun mielestäni Octavia on Autobildin testissä omimmassa seurassa ja Tuulilasin olisi pitänyt ottaa uusi Fabia mukaan.
Octavia on tehty Jettan tavoin Golfin alustalle, akseliväli on nk. Golf-luokan pienimpiä.Se ilmeisesti on suomalaisissa lehdissä antanut luokitella Octavian hiukan pienempään kokoluokkaan.
Premium -keskustelusta tulee sellainen mielikuva, että koko Premium-mielikuva on hämärtynyt kuluttajien keskuudessa - kukin kokee Premiumiksi sen, millä itse ajelee. Ehkä koko Premium-ajattelu on turhaa - vertaillaan vaan autoja autoina eikä lokeroida niitä Premiumeihin ja ei-Premiumeihin.
Tämä tietenkin hiukan sotii ihmisen perusmieltymystä vastaan - halu erottua joukosta. Tämähän käy selvästi ilmi tästäkin keskusteluketjusta - samassa yhteydessä puhutaan yleensä myös mm. huonekaluista ja vaatteista, hyvä ettei parta- ja hajuvesistä.
Tämä tietenkin hiukan sotii ihmisen perusmieltymystä vastaan - halu erottua joukosta. Tämähän käy selvästi ilmi tästäkin keskusteluketjusta - samassa yhteydessä puhutaan yleensä myös mm. huonekaluista ja vaatteista, hyvä ettei parta- ja hajuvesistä.
Ihminen on toisaalta myös aika laumasieluinen. Sitä käytetään markkinoinnissa paljon hyväksi. Harva haluaa liikaa yksilöllisyyttä kuitenkaan. Yksilöllisyyttä haetaan ikäänkuin sille hyväksyttyjen rajojen sisäpuolelta. Vähän pitää erottua, mutta ei liikaa. Riippuu kontekstista mikä on sopiva määrä.
Premiumiin liittyy kyllä olennaisesti räätälöintimahdollisuus. Sanakin kertoo, kyse on vähän samasta kuin vaate- tai kenkäalalla. Todellinen premium on juuri Sinulle mitoitettu. Siinä mielessä ihmisten kokemus siitä, että ajavat premiumilla oli se auto mikä hyvänsä, on aika positiivinen. Laite on sinulle juuri oikein mitoitettu, jos koet että se on premiumia.
Näistä juuri Sinulle mitoitetuista asioista tulee mieleen lehti- ym. mainokset jotka tulevat juuri Omalla Nimelläsi postissa. Tekee varmaan suuren vaikutuksen moniin ihmisiin, ja on tutkittu tosiasia että kun juuri Sinut identifioidaan nimelläsi, se edistää kauppaa.
TM:ssä luki että Honda luopuu perushybrideistään USA:n markkinoilla ja korvaa ne dieseleillä. Kuulemma asiakkaat jotka ajavat hybridillä haluavat myös muiden tietävän sen ja siksi pitää tehdä erillinen hybridimalli Priuksen tapaan. Se on sitä premium-ajattelua...
Kyllä tuossa räätälöintimahdollisuudessa on se idea, että saadaan yksilöllinen vaikutelma. Mutta että premium = yksilöllisyys?
Jos lopputulos on varustelun osalta sama, kun jotkut merkit lataavat valmiiksi kattavan varustelun ja toisilla pitää "ruksailla", niin voidaanko silti sanoa, että "ruksailtu" on premium...? Ymmärrän ajatuksen paremmin, jos mennään todellisiin edustusluokan autoihin.
Mutta kun täällä premiumiksi tuntuu riittävän monille pelkkä merkki, vaikka alk. hinta vastaa "tavista", niin...
Kyllä tuossa räätälöintimahdollisuudessa on se idea, että saadaan yksilöllinen vaikutelma. Mutta että premium = yksilöllisyys?
Jos lopputulos on varustelun osalta sama, kun jotkut merkit lataavat valmiiksi kattavan varustelun ja toisilla pitää "ruksailla", niin voidaanko silti sanoa, että "ruksailtu" on premium...? Ymmärrän ajatuksen paremmin, jos mennään todellisiin edustusluokan autoihin.
Mutta kun täällä premiumiksi tuntuu riittävän monille pelkkä merkki, vaikka alk. hinta vastaa "tavista", niin...
Se on pelkkää itsepetosta väittää jotakin Audin tai Volvon ostamista räätälöinniksi.
Tosiasiassahan asiakas valitsee listalta ne parit "pakolliset" varustepaketit, vanteet ja auton värin. Sitten kehutaan, kuinka auto on räätälöity juuri minua varten!
Kuitenkin paketit on koottu ja ennenkaikkea hinnoiteltu sillä tavoin, että lähes jokainen niitä ostaa. Pakettien sisältökin on sellainen, että yhden hilppeen valinta poistaa mahdollisuuden johonkin toiseen jne.
Oikeasti räätälöintiä olisi se, että myyjällä ei ole mitään valmiita paketteja ja auto todellakin rakennettaisiin täysin ostajan haluamaksi sisustuken materiaaleja ja värejä myöten.
Se vaatisi toisaalta senkin, että asiakas ei etsi sitä viimeistä hintaa ja toisaalta myyjän olisi hinnoiteltava tuotteensa sillä tavoin, ettei kaikesta tarvitse kyniä lisähintaa.
Miksi nahkaverhoilun täytyy maksaa enemmän kuin laadukkaan kangasverhoilun? Miksi harmaa muovipaneeli maksaa vähemmän kuin "puu"/"alumiini" kuvioinen muovipaneeli?
Skoda on paras.
http://www.autobild.de/artikel/auto-bild-bestenliste_596607.html
Andertz Skoda on paras
Onko se sitten, tai silti premium? That's the question?
Veikkaan, että kohta alkaa tulemaan vastaväitteitä...
Mikä minua hämää tuossa testissä on se, että Octaviasta
ei taideta oikein tietää missä seurassa sitä milloinkin testaillaan! Tuossa lehdessä verrokkeina on Mondeota, Passatia jne. Tuulilasi taas testaa Focuksen ja Golfin kanssa, höhh! Minun mielestäni Octavia on Autobildin testissä omimmassa seurassa ja Tuulilasin olisi pitänyt ottaa uusi Fabia mukaan.
Kumppani:
Octavia on tehty Jettan tavoin Golfin alustalle, akseliväli on nk. Golf-luokan pienimpiä.Se ilmeisesti on suomalaisissa lehdissä antanut luokitella Octavian hiukan pienempään kokoluokkaan.
Premium -keskustelusta tulee sellainen mielikuva, että koko Premium-mielikuva on hämärtynyt kuluttajien keskuudessa - kukin kokee Premiumiksi sen, millä itse ajelee. Ehkä koko Premium-ajattelu on turhaa - vertaillaan vaan autoja autoina eikä lokeroida niitä Premiumeihin ja ei-Premiumeihin.
Tämä tietenkin hiukan sotii ihmisen perusmieltymystä vastaan - halu erottua joukosta. Tämähän käy selvästi ilmi tästäkin keskusteluketjusta - samassa yhteydessä puhutaan yleensä myös mm. huonekaluista ja vaatteista, hyvä ettei parta- ja hajuvesistä.
MatLog:
Ihminen on toisaalta myös aika laumasieluinen. Sitä käytetään markkinoinnissa paljon hyväksi. Harva haluaa liikaa yksilöllisyyttä kuitenkaan. Yksilöllisyyttä haetaan ikäänkuin sille hyväksyttyjen rajojen sisäpuolelta. Vähän pitää erottua, mutta ei liikaa. Riippuu kontekstista mikä on sopiva määrä.
Premiumiin liittyy kyllä olennaisesti räätälöintimahdollisuus. Sanakin kertoo, kyse on vähän samasta kuin vaate- tai kenkäalalla. Todellinen premium on juuri Sinulle mitoitettu. Siinä mielessä ihmisten kokemus siitä, että ajavat premiumilla oli se auto mikä hyvänsä, on aika positiivinen. Laite on sinulle juuri oikein mitoitettu, jos koet että se on premiumia.
Näistä juuri Sinulle mitoitetuista asioista tulee mieleen lehti- ym. mainokset jotka tulevat juuri Omalla Nimelläsi postissa. Tekee varmaan suuren vaikutuksen moniin ihmisiin, ja on tutkittu tosiasia että kun juuri Sinut identifioidaan nimelläsi, se edistää kauppaa.
TM:ssä luki että Honda luopuu perushybrideistään USA:n markkinoilla ja korvaa ne dieseleillä. Kuulemma asiakkaat jotka ajavat hybridillä haluavat myös muiden tietävän sen ja siksi pitää tehdä erillinen hybridimalli Priuksen tapaan. Se on sitä premium-ajattelua...
Kyllä tuossa räätälöintimahdollisuudessa on se idea, että saadaan yksilöllinen vaikutelma. Mutta että premium = yksilöllisyys?
Jos lopputulos on varustelun osalta sama, kun jotkut merkit lataavat valmiiksi kattavan varustelun ja toisilla pitää "ruksailla", niin voidaanko silti sanoa, että "ruksailtu" on premium...? Ymmärrän ajatuksen paremmin, jos mennään todellisiin edustusluokan autoihin.
Mutta kun täällä premiumiksi tuntuu riittävän monille pelkkä merkki, vaikka alk. hinta vastaa "tavista", niin...
Kumppani:
Se on pelkkää itsepetosta väittää jotakin Audin tai Volvon ostamista räätälöinniksi.
Tosiasiassahan asiakas valitsee listalta ne parit "pakolliset" varustepaketit, vanteet ja auton värin. Sitten kehutaan, kuinka auto on räätälöity juuri minua varten!
Kuitenkin paketit on koottu ja ennenkaikkea hinnoiteltu sillä tavoin, että lähes jokainen niitä ostaa. Pakettien sisältökin on sellainen, että yhden hilppeen valinta poistaa mahdollisuuden johonkin toiseen jne.
Oikeasti räätälöintiä olisi se, että myyjällä ei ole mitään valmiita paketteja ja auto todellakin rakennettaisiin täysin ostajan haluamaksi sisustuken materiaaleja ja värejä myöten.
Se vaatisi toisaalta senkin, että asiakas ei etsi sitä viimeistä hintaa ja toisaalta myyjän olisi hinnoiteltava tuotteensa sillä tavoin, ettei kaikesta tarvitse kyniä lisähintaa.
Miksi nahkaverhoilun täytyy maksaa enemmän kuin laadukkaan kangasverhoilun? Miksi harmaa muovipaneeli maksaa vähemmän kuin "puu"/"alumiini" kuvioinen muovipaneeli?