No, tuo nyt oli tuommoien ärsytysluontoinen heitto.
Niin siis, olen vain huomannut sen, ettei "saksalaispremiumien" omistajilta tule hirveästi kritiikkiä Subarua kohtaan, vaikka muilla palstoilla tulee tekstiä tyyliin "että jos katsoo Subarun sisustaa, niin ostohalut tyssää siihen". Lisäksi yksi puhui vanhentuneista ratkaisuista ? Itse pidän kyllä Subarua varsin hyvänä merkkinä, esimerkiksi USA:ssa saisi uuden Foresterin 20.000 dollarilla, tuohan on pienen välirahan määrä täällä Suomessa ! Tarkoitin siis sitä että "vähällä rahalla" saa paljon ominaisuuksia.
En nyt varsinaisesti yritä manipuloida ketään, tämän olen vain huomannut seuratessani keskustelua muilla yleispalstoilla. Sinänsähän noilla sisustusjutuilla ei ole mitään merkitystä autoa valittaessa koska sisustuksella ei ajeta tiellä.
BMW:n ja Subarun kannattajakunta on muuten vähän saman tyylistä, kun puhutaan asenteesta autoiluun tai pikemminkin suhteesta autoiluun. Lisäksi BMW:n ja Subarun omistajat ovat melko asiakastyytyväisiä.
Se voi muuten olla ettei kaikki pienet nyrkkipajakorjaamot pysty korjaamaan taikka osaa korjata Subarua. En tosin ole riittävästi perillä asiasta, joten on ehkä syytä pidättyä puhumasta po. aiheesta.
Taas yksi, joka tietää minua paremmin, millaisella autolla minun pitäisi ajaa, jotta valinta olisi nykyistä onnistuneempi..! Onko TM vertailu todellakin joku absoluuttinen paremmuuden mittari? Ei ole, sen kertoo jo tuo Hiacen sijoitus vertailussakin.
Hilux muuten voitti TM:n pickup-vertailun...
Ei, vaan hilux on sellainen auto joka myy 20 vuotta vanhalla maineella, jolla tuskin on mitään tekemistä tämänpäivän tilanteen kanssa. Luotettavuudessa hiluxilla ei ole ylivertaisuutta, ei minkäänlaista. TM vertailuun en tuossa asiassa luotakkaan pätkän vertaa, vertailun lukeneena voin sanoa että siinä tapauksessa voitto oli kiinni siitä minkälaiset mallit testiin oli valittu, ja muutenkin oli vähän outoa makua ko. testissä. Ja tämän testin jälkeen lava-autoihin, myös hiluxiin on tullut uudistuksia. Lukemattomat hiluxin ostajat, ostavat sen siitä syystä että se oli aikanaan erinomainen auto, eivät monet edes harkitse muita. Tämä vääristää tilastoja siinä mielessä, jos niitä pitäisi käyttää paremmuuden mittarina. Minä EN väittänyt että jonkun pitäisi ostaa eri auto, mutta Jan väitti että tilasto kertoo autojen paremmuuden, joka ei pidä paikkaansa.
Muualla euroopassa, muut lava-autot ovat pärjänneet vertailuissa hyvin ja hiluxiakin paremmin, ne myös myyvät paremmin.
Hiluxin moottori, on tehottomampi mitä muissa, neliveto on alkeellisempi/vanhempi mitä muissa, perävaunupaino on ylivoimaisesti pienin luokassaan, varustelukin on usealta osin heikompi. Turvallisuudesta, ruotsalaisessa hirvitestissä hilux melkein kaatui, siinä missä muilla ei ollut hätää, valitettavasti euroNcappiin sitä ei otettu jostain kumman syystä.
Et usko testejä, et usko autolla/autoilla OIKEASTI ajaneita Kovaa tekstiä muttei minkäänlaista perustelua tai tietopohjaa..
Ja siihen ruotsalaiseen testiin.. Miksiköhän Hiluxiin laitettiin muista poiketen renkaat joita ei suositella?? Raksuttaako? Olen tämän vastaiksen saanut Toyotan maahantuojalta kirjallisena! Testissä siis oli samanlaista makun kuin aikoinaan Mercedeksen A-mallin kanssa.. eli oli saatava kapuloita rattaisiin.. Samoilla renkailla olisi saatu todennäköisesti kaikki avolavat nurin..
Täytyyhän sitä jotain yrittää kun joku on ylivoimainen
Väitinkö kirjaimellisesti autojen paremmuuden verrainnolliseksi tilastoon? En.. Usko sinä mitä haluat.. Tuskin tilastot kuitenkaan valehtelisivat..
En sanonut etten usko testejä, en usko TM:n testiä, joka oli mielestäni toteutettu oudosti. Mutta kuten mainitsinkin muualla euroopassa oikeasti ja järkevästi toteutettuja testejä uskon kyllä, Toyota on myös TM:n yksi suuri mainostaja, ei olisi hyvä jos se häviäisi testin. Itse testistä, kuten esimerkiksi mitsua moitittiin kuorman kanssa ajettavuudesta/kantavuudesta ja näitä asioita painotettiin, mutta oli täysin tietentahtoen valittu ns."comfort" jousitettu malli joka on tarkoitettu nimenomaan niille jotka ajavat lava-autoaan paljon tyhjänä, ja kuorman kanssa harvoin. Mitsulla on mallistossaan myös kantavampi malli joka on tehtny nimenomaan kuormankanssa ajettavaksi, se ei vain ollut testissä, siitä huolimatta lukijalle ei varmaan tämä asia tule selväksi tuosta testistä. Nissan on moottoriltaankin Toyotaa etevämpi, samoin Isuzu, ja Mitsukin on, ensi vuonna vielä enemmän koska tulee uusi 180hv malli. Pickupeissa perävaunupainolla ON merkitystä, koska niillä vedetään kärryjä usein, ja hilux häviää siinä parhaillaan 700kg, ellei enempikin. Minä nimenomaan uskon autoa ajaneita, myös muita kuin pelkkää hiluxia ajaneita, mitä vaikuttaa sellaista kuunnella joka on ajanut vain ja ainoastaan hiluxilla muita koskaan näkemättäkään, mitä hän tietää näiden autojen eroista oikeasti, niin ei mitään. Mitsusta löytyy myös ajonvakautus/pidonhallintajärjestelmä, sekä neliveto jossa keskitasauspyörästön voi avata jolloin voima ohjautuu viskon avulla. Toyotassa ei ole tätäkään, äläkä yritä höpöttää että sitä ei työkäytössä tarvita tai sillä ei ole merkitystä kuten hiacen kohdalla väitit.
Saat sinä toyotan ylivoimaisuuten uskoa niin paljon kuin haluat, eihän kukaan omia valintojaan vääriksi halua todeta. Minä kumminkin tiedän, että muilla valmistajilla on erittäin potenttiaalisia kilpailijoita hiluxille, ei hiluxikaan huono ole, mutta sen ylivoimaisuus löpinät on puutaheinää.
Jos tietopohjaa tahdot niin verrataanpas vaikka tuohon Mitsuun.
Max.Jarrulinen perävaunupaino.
Hilux 2260
L200 2700
Moottorin teho
Hilux 120hv, ensi vuonna myös 170hv versio
L200 136hv/160hv, envi vuonna myös 180hv versio
Neliveto
Hilux
Takana vakiona LSD luistonrajoitin, lisävarusteena 100% kytkettävä, keskellä ei ole edes tasauspyörästöä
L200
Keskellä tasauspyörästö ja viskokytkin, takana automaattilukko, tai 100% kytkettävä
L200:esta löytyy myös luistonesto/ESP, 4 tähteä euroNCAPISTA, hyvä tulos ruotsalaisesta hirvitsestistä. Nämä kaikki puuttuvat hiluxista. L200 on myös valittu mm. brittien saarilla vuoden parhaaksi lava-autoksi. Useita testivertailuja voittanut sekin.
Laitappas vähän hiluxia puoltavia faktoja pöytään niin saataisiin jotain järkeä väitteillesi hiluxin ylivoimaisuudesta.
Tilasto kertoo totuuden, muttei autojen paremmudesta, vaan siitä mitä autoja myydään eniten. Autonjen myynnissä nimittäin merkitsee useat muutkin asiat, myyntiorganisaatio ja markkinointi ovat suuressa merkityksessä. Tutkimusten mukaan autoja ostetaan hyvin paljon myös tunne/ulokänkösyistä, joten nekin vääristävät listaa jos sen pitäisi kuvata paremmutta, koska muotoilu on makuasia, toiset tykkää toiset ei, toki voi siitä päätellä sen että muotoilussa on joku valmistaja onnistunut hyvin. Myöskään se että eri maissa, listat voivat olla tyystin erilaisia, vahvistaa sen että sinun logiikkasi ei yksinkertaisesti toimi.
Mistä hintaluokasta alkaen puhutaan muusta kuin "paikanvaihtovälineestä"?
Mitä ominaisuuksia pitää olla, että auto muuttuu muuksi?
Minkä lajin autosta puhutaan? (tyyliin sedan, farkku,...)
Mistä autoista puhutaan merkkeinä?
MMS:
Nyt taas olet takajaloillasi kun kaikki ei sitä Tojoa kovin paljon noteeraa. Eli teet eroja vain silloin kun katsot sen sopivan omaan tilanteeseesi.
Sulla jää samalla tavalla levy päälle kuin Putputilla ja AkiK:lla... Yhdellä merkillä ei ole keskustelussa pienintäkään merkitystä. Yritä ahtaa se kaaliisi, onnistuuko?
Eiköhän se ole selvää lukijoille, että sinä et pidä TAVIKSESTA. Mutta anna muiden pitää niistä! Aloituslistan ENITEN SUOMESSA ko. merkkejä ostaneet ovat oikeassa! Etkös sinä ne taviksiksi laske, Volvo poislukien. Mistäs syystä on muuten 1. "parempi merkki"....? Ostajat väärässä?
Kaikki ovat taatusti fiilistelleet uuden ostaessaan (oma), tai saadessaan (firmaliisarit)! He ovat taatusti puntaroineet ja arvioineet siinä kuin sinä, Putputputiputtiput ja Aki vai Turoko se oli. Monet brosyyrit on käyty läpi, lukuisia testiajoja tehty, on vaihdettu näkemyksiä sukulaisten ja "automiesten" kanssa jne. He ovat tehneet johtopäätöksiä ja valinnan ja tuntevat omistamisen ilon omista lähtökohdistaan!
Ainiin, saattoi unohtua se Petokselle tärkein: se fiilis mikä tulee kun muut saavat ihailla. No pidä sinä se, kaikki eivät sitä tarvitse. Se on sinunkin vain hyväksyttävä. Eikä se ole "tyhmyyttä tai köyhyyttä". Se on vain erilainen näkökanta autoiluun.
Tuo tilasto ei ole väärä, joten ihmetelkää sitä ja sen syytä!
Mutta Jorma L. tuli osoittaneeksi, miten ylimielistä tämä teidänkaltainen jenginne saattaa sittenkin olla. Se oli provo, mutta Jorma L. tiesi pikkuisen mistä nykäistä. "Eihän massa mistään ymmärrä". Ja kun joku tulee sitä tökkimään, niin olette olleet hyvin hereillä!
Tavis:
- tylsä
- huonosti muotoiltu
- halpa
- ei suorituskykyä
- huono ajaa
- on kaikilla
Niinkö? No hyvin kelpaa, joten ehkei se välttämättä menekään noin (noo poislukien ehkä viimeinen kohta)! Ja kun loput ovat niitä näkemys- ja makuasiaeroja, tai tarpeista lähteviä, hoidettavissa lisähintaan ruksittamalla jne...
Tilasto kertoo totuuden, muttei autojen paremmudesta, vaan siitä mitä autoja myydään eniten. Autojen myynnissä nimittäin merkitsee useat muutkin asiat, myyntiorganisaatio ja markkinointi ovat suuressa merkityksessä.
Jos markkinointi merkitsisi uusien autojen osalta jotakin enemmän, niin eikös "osta. se. parempi. auto - premium - sinunkin autoksi - feel good" näkyisi jotenkin merkittävämmin?
Matti-:
Tutkimusten mukaan autoja ostetaan hyvin paljon myös tunne/ulkonäkösyistä, joten nekin vääristävät listaa jos sen pitäisi kuvata paremmutta
No muttaku AkiK just sanoi, että "jotkut osaa arvostaa ulkonäköä ja fiilistelyä", eikä hän taatusti puhunut tavisautojen ostajista! Kenestä sinä puhut?
Matti-:
Myöskään se että eri maissa, listat voivat olla tyystin erilaisia
Aivan, täällä tavikseksi lasketut autot ovat luksusmenopelejä monessa maassa. Toisaalta esim. Dubaissa.... jaa mikäs siellä voisi olla tavis? MB:t varmaan?
Taas yksi, joka tietää minua paremmin, millaisella autolla minun pitäisi ajaa, jotta valinta olisi nykyistä onnistuneempi..! Onko TM vertailu todellakin joku absoluuttinen paremmuuden mittari? Ei ole, sen kertoo jo tuo Hiacen sijoitus vertailussakin.
Hilux muuten voitti TM:n pickup-vertailun...
Ei, vaan hilux on sellainen auto joka myy 20 vuotta vanhalla maineella, jolla tuskin on mitään tekemistä tämänpäivän tilanteen kanssa. Luotettavuudessa hiluxilla ei ole ylivertaisuutta, ei minkäänlaista. TM vertailuun en tuossa asiassa luotakkaan pätkän vertaa, vertailun lukeneena voin sanoa että siinä tapauksessa voitto oli kiinni siitä minkälaiset mallit testiin oli valittu, ja muutenkin oli vähän outoa makua ko. testissä. Ja tämän testin jälkeen lava-autoihin, myös hiluxiin on tullut uudistuksia. Lukemattomat hiluxin ostajat, ostavat sen siitä syystä että se oli aikanaan erinomainen auto, eivät monet edes harkitse muita. Tämä vääristää tilastoja siinä mielessä, jos niitä pitäisi käyttää paremmuuden mittarina. Minä EN väittänyt että jonkun pitäisi ostaa eri auto, mutta Jan väitti että tilasto kertoo autojen paremmuuden, joka ei pidä paikkaansa.
Muualla euroopassa, muut lava-autot ovat pärjänneet vertailuissa hyvin ja hiluxiakin paremmin, ne myös myyvät paremmin.
Hiluxin moottori, on tehottomampi mitä muissa, neliveto on alkeellisempi/vanhempi mitä muissa, perävaunupaino on ylivoimaisesti pienin luokassaan, varustelukin on usealta osin heikompi. Turvallisuudesta, ruotsalaisessa hirvitestissä hilux melkein kaatui, siinä missä muilla ei ollut hätää, valitettavasti euroNcappiin sitä ei otettu jostain kumman syystä.
Et usko testejä, et usko autolla/autoilla OIKEASTI ajaneita Kovaa tekstiä muttei minkäänlaista perustelua tai tietopohjaa..
Ja siihen ruotsalaiseen testiin.. Miksiköhän Hiluxiin laitettiin muista poiketen renkaat joita ei suositella?? Raksuttaako? Olen tämän vastaiksen saanut Toyotan maahantuojalta kirjallisena! Testissä siis oli samanlaista makun kuin aikoinaan Mercedeksen A-mallin kanssa.. eli oli saatava kapuloita rattaisiin.. Samoilla renkailla olisi saatu todennäköisesti kaikki avolavat nurin..
Täytyyhän sitä jotain yrittää kun joku on ylivoimainen
Väitinkö kirjaimellisesti autojen paremmuuden verrainnolliseksi tilastoon? En.. Usko sinä mitä haluat.. Tuskin tilastot kuitenkaan valehtelisivat..
En sanonut etten usko testejä, en usko TM:n testiä, joka oli mielestäni toteutettu oudosti. Mutta kuten mainitsinkin muualla euroopassa oikeasti ja järkevästi toteutettuja testejä uskon kyllä, Toyota on myös TM:n yksi suuri mainostaja, ei olisi hyvä jos se häviäisi testin. Itse testistä, kuten esimerkiksi mitsua moitittiin kuorman kanssa ajettavuudesta/kantavuudesta ja näitä asioita painotettiin, mutta oli täysin tietentahtoen valittu ns."comfort" jousitettu malli joka on tarkoitettu nimenomaan niille jotka ajavat lava-autoaan paljon tyhjänä, ja kuorman kanssa harvoin. Mitsulla on mallistossaan myös kantavampi malli joka on tehtny nimenomaan kuormankanssa ajettavaksi, se ei vain ollut testissä, siitä huolimatta lukijalle ei varmaan tämä asia tule selväksi tuosta testistä. Nissan on moottoriltaankin Toyotaa etevämpi, samoin Isuzu, ja Mitsukin on, ensi vuonna vielä enemmän koska tulee uusi 180hv malli. Pickupeissa perävaunupainolla ON merkitystä, koska niillä vedetään kärryjä usein, ja hilux häviää siinä parhaillaan 700kg, ellei enempikin. Minä nimenomaan uskon autoa ajaneita, myös muita kuin pelkkää hiluxia ajaneita, mitä vaikuttaa sellaista kuunnella joka on ajanut vain ja ainoastaan hiluxilla muita koskaan näkemättäkään, mitä hän tietää näiden autojen eroista oikeasti, niin ei mitään. Mitsusta löytyy myös ajonvakautus/pidonhallintajärjestelmä, sekä neliveto jossa keskitasauspyörästön voi avata jolloin voima ohjautuu viskon avulla. Toyotassa ei ole tätäkään, äläkä yritä höpöttää että sitä ei työkäytössä tarvita tai sillä ei ole merkitystä kuten hiacen kohdalla väitit.
Saat sinä toyotan ylivoimaisuuten uskoa niin paljon kuin haluat, eihän kukaan omia valintojaan vääriksi halua todeta. Minä kumminkin tiedän, että muilla valmistajilla on erittäin potenttiaalisia kilpailijoita hiluxille, ei hiluxikaan huono ole, mutta sen ylivoimaisuus löpinät on puutaheinää.
Jos tietopohjaa tahdot niin verrataanpas vaikka tuohon Mitsuun.
Max.Jarrulinen perävaunupaino.
Hilux 2260
L200 2700
Moottorin teho Hilux 120hv, ensi vuonna myös 170hv versio
L200 136hv/160hv, envi vuonna myös 180hv versio
Neliveto Hilux
Takana vakiona LSD luistonrajoitin, lisävarusteena 100% kytkettävä, keskellä ei ole edes tasauspyörästöä
L200
Keskellä tasauspyörästö ja viskokytkin, takana automaattilukko, tai 100% kytkettävä
L200:esta löytyy myös luistonesto/ESP, 4 tähteä euroNCAPISTA, hyvä tulos ruotsalaisesta hirvitsestistä. Nämä kaikki puuttuvat hiluxista. L200 on myös valittu mm. brittien saarilla vuoden parhaaksi lava-autoksi. Useita testivertailuja voittanut sekin.
Laitappas vähän hiluxia puoltavia faktoja pöytään niin saataisiin jotain järkeä väitteillesi hiluxin ylivoimaisuudesta.
Jos tuijotetaan pelkästään hevosvoimia, Mitsu on Navaran kanssa etevämpi kuin Hilux.. Tässä asiassa Navara on suvereeni, toistaiseksi. Mutta.. Oletko ajossa vertaillut hiluxia, mitsua ja navaraa? Mitsu on kaikkein "rimpuloin" käytössä.. Monessa testissä todettu ettei missään vaiheessa anna itsestään kestävän ja jämäkän työkalun kuvaa.. Ison plussan annan mitsun avolavoihin ensimmäisenä tuodun ajonvakautusjärjestelmän.. Itse kyllä en tykkää mitsun moottorista.. Hevosia on hiluxia enemmän mutta moottori ei vaan missään vaiheessa tunnut isolta,vahvalta dieseliltä oli painoa tai ei..
Puhut mitä varusteita mitsussa on ja mitä hiluxissa ei?? Silloin kannattaa oikeasti valita puhutaanko hiluxin sr-mallista? Mitsun invite vai intense malleista? Juuri kehumallasi "paremman kantavuuden" intense mallissa ei ole 100% lukkoa edes.. Pidonhallinnan alainen lukko on siitä TODELLA kaukana.. Vaikka muuta väität, Hiluxissa sr-malliin kuuluu vakiona 100% lukko.. Ja jos moottoria haluaa päivittää ennen kuin 171 hevosvoimaista mallia kauppoihin tulee, saa hiluxiin Toyota Motorsportin lastun.. eikä vaikuta takuuseen.
Ja vaikka muuta kirjoitit, Hiluxissa löytyy vakiona etutasauspyörästö, vieläpä automaattisesti vapautuva(ADD) joka näkyy polttoainekulutuksessa.. Ja hiluxista löytyy myös luistonesto kuten taisit myöntääki.. Hiluxissa on myös kuormantunnistava jarrupaineen säätöventtiili (LSPV)joka auttaa kuormattuna ajamista .. Olisit edes lukenut toyotan sivuilta mitä TODELLISUUDESSA hiluxiin kuuluu..
Kuten sanoit, hiluxille löytyy potentiaalisia vaihtoehtoja.. Tietysti.. olenko muuta väittänyt?? Vaihtoehtoja löytyy mutta jostain syystä Hiluxille ei ole markkinoilta löytynyt vastustajaa... Puhuit myös että euroopassa hilux ei olisi niin suosittu kuin suomessa?? Onko esittää jotain faktaa? Hilux nimittäin on tietääkseni näistä "euro pick-upeista" halutuin.. Muualla maailmalla toyotalta on sitten malleja mm. Tundra, Tacoma, Vigo(hilux).. Hilux nimisenä vaan ei ole ympäri maailmaa.. Eipä isossa maailmassa L200 mitsu mitään sano..
Pickupeista saisi ihan oman mielenkiintoisen keskusteluketjunkin.
Oma mieltymykseni on kyllä Nissan Kingcab/Navara, sekä Mitsubishi.
Harmi että Jan79 yrittää kovasti loata L200:sta, se on käsittääkseni ihan kunnon peli, eikä suinkaan mikään rimpula. Merkillä on myös huomattavaa osaamista nelivetojen yms. suhteen, mm. pajeron ja Evojen kanssa.
Jos tuijotetaan pelkästään hevosvoimia, Mitsu on Navaran kanssa etevämpi kuin Hilux.. Tässä asiassa Navara on suvereeni, toistaiseksi. Mutta.. Oletko ajossa vertaillut hiluxia, mitsua ja navaraa? Mitsu on kaikkein "rimpuloin" käytössä.. Monessa testissä todettu ettei missään vaiheessa anna itsestään kestävän ja jämäkän työkalun kuvaa.. Ison plussan annan mitsun avolavoihin ensimmäisenä tuodun ajonvakautusjärjestelmän.. Itse kyllä en tykkää mitsun moottorista.. Hevosia on hiluxia enemmän mutta moottori ei vaan missään vaiheessa tunnut isolta,vahvalta dieseliltä oli painoa tai ei..
Puhut mitä varusteita mitsussa on ja mitä hiluxissa ei?? Silloin kannattaa oikeasti valita puhutaanko hiluxin sr-mallista? Mitsun invite vai intense malleista? Juuri kehumallasi "paremman kantavuuden" intense mallissa ei ole 100% lukkoa edes.. Pidonhallinnan alainen lukko on siitä TODELLA kaukana.. Vaikka muuta väität, Hiluxissa sr-malliin kuuluu vakiona 100% lukko.. Ja jos moottoria haluaa päivittää ennen kuin 171 hevosvoimaista mallia kauppoihin tulee, saa hiluxiin Toyota Motorsportin lastun.. eikä vaikuta takuuseen.
Ja vaikka muuta kirjoitit, Hiluxissa löytyy vakiona etutasauspyörästö, vieläpä automaattisesti vapautuva(ADD) joka näkyy polttoainekulutuksessa.. Ja hiluxista löytyy myös luistonesto kuten taisit myöntääki.. Hiluxissa on myös kuormantunnistava jarrupaineen säätöventtiili (LSPV)joka auttaa kuormattuna ajamista .. Olisit edes lukenut toyotan sivuilta mitä TODELLISUUDESSA hiluxiin kuuluu..
Kuten sanoit, hiluxille löytyy potentiaalisia vaihtoehtoja.. Tietysti.. olenko muuta väittänyt?? Vaihtoehtoja löytyy mutta jostain syystä Hiluxille ei ole markkinoilta löytynyt vastustajaa... Puhuit myös että euroopassa hilux ei olisi niin suosittu kuin suomessa?? Onko esittää jotain faktaa? Hilux nimittäin on tietääkseni näistä "euro pick-upeista" halutuin.. Muualla maailmalla toyotalta on sitten malleja mm. Tundra, Tacoma, Vigo(hilux).. Hilux nimisenä vaan ei ole ympäri maailmaa.. Eipä isossa maailmassa L200 mitsu mitään sano..
Sinulla ei siis ole mitään faktoja, muuta kuin oma outo tuntumasi, jonka kanssa muut eivät ole edes samaa mieltä ? Pelkästään hevosvoimia, no millä tavalla sinä mittaat moottoria ? Oletko ajanut tehokkaampaakin mallia mitsusta, sitä on kehuttu todella hyväksi, 160hv ja 400Nm. Ensi vuonna tulee myös uusi moottori, jonka uskon korjaavan mainitsemasi "puutteet". Mitsu ei ole rimpulan tuntuinen, nelivedossa se on hiluxia valovuosia edellä. Pidonhallinankontrolloima lukko, mikäs siinä on vikana, paljon parempi mitä hiluxin LSD lukko joka on käytännössä onneton. Mitsussa on lukko tai vetoluistonesto vähintään joka mallissa, hiluxissa on lukko vain SR mallissa. Mitsussa on myös vetoluistonesto, joka jarruttaa luistavaa pyörää. Eli, sehän menee hiluxia pahemmastakin paikasta, jos hilux menettää sekä takaa molemmilta pyöriltä, että toiselta etupyörältä pidon, se ei etene, mitsu etenee. Mitsut kestävät yhtä hyvin kuin hiluxitkin, muutaman käyttäjän kokemuksien perusteella paremminkin, mutta en nyt ala yleistämään, kestävyydessä ei kuitenkaan ole suurta eroa.
Hiluxissa on etutasauspyörästö ? No tottakai on, mitsussahan on tuo mainitsemasi etuakselin vapautus järjestelmä esitelty ensimmäisenä Pajeron keulassa 90-luvun alussa, kun hilux vielä käytti napalukkoja. Mutta Hiluxissa EI OLE keskitasauspyörästöä, joka parantaa merkittävästi ajettavuutta nelivedolla, mahdollistaa sen käytön aina, vähentää voimansiirron rasituksia. Jarrupaineensäätöventtiilikin oli 90-luvun hiacessa. Nuo toyotan nettisivut ovat kuin luettelo itsestäänselvistä asioista: Lasinpyyhkijät: on, penkki: on, ratti: on . . .
Tietosi ovat väärät, Navara on ollut euroopan myydyin pickup, L200 on myös ollut todella menestynyt. Hilux on ainoastaan suomen halutuin pickup. L200 on nimenomaan maailmallakin suosittu, sitä myydään ympäri maailman, paitsi amerikassa mitsu myy raider pickupia.
Mitkään numerot eviät puhu hiluxin puolesta, käytännön kokemuksetkaan eivät sitä puolla, joten mitään järkevää et keksinyt.
Tähän laitan toisen asiasta käydyn keskustelun. Eivät läheskään kaikki ole sinun kanssasi samaa mieltä hiluxin ylivertaisuudesta.
Tuossa keskustelussa ehkä vähän vanhaa tietoa, navara taitaa olla myydyin juuri tällä hetkellä. Mutta mitsu on silti kärjessä. Mitsu on ollut vuodesta 1996 vuoteen 2004 eniten myyty, ja sen jälkeen 2:en koko euroopan myynnissä. Hilux on jossain alempana.
Tässä on myös toinen juttu, jossa on vertailtu pickuppien eri arvoja, nämä ovat ensi vuoden mallit, eli uusi 3 litrainen hilux, ja mitsun uudistettu l200.
Mitä faktoja sulla on esittää?? kanssasi on melko turhaa keskustella jos etä ymmärrä mitä edes 100% lukko tarkoittaa ja mikä ero sillä on pidonhallinnan kontrolloimaan lukkoon joka ei siis ole missään tilanteessa 100%.. eli sinne minne L200 jää, 100% lukoin varusteltu jatkaa matkaa.. Itse olen ajanut mitsulla melko paljon, itse et voi vissiin väittää samaa.. Sääli etten pitänyt mitsusta niin paljoa että olisin sellaisen ostanut.. Rimpula ei tarkoita hevosvoimia.. Testeissäkin on todettu L200:sen olevan melko kevyt peli työkäyttöön..
Itselläni Navara oli toinen vaihtoehto mutta mottoria lukuunottamatta auto ei vakuuttanut.. Ei vaan ole yhtä laadukkaan oloinen. Ajettavuudessa ei suuria eroja.
Haluatko että alan postaamaan tänne linkkejä jossa Hiluxia kehutaan?? googlettamalla huomasin että niitä on melko paljon enemmän kuin löytämäsi suomi24 palsta jossa kaikki nelikoista ymmärtävät pyörii
Aja sinä vaan mitsulla jos tykkäät.. nämä ovat aika pitkälle makuasioita mutta mikäli yhtään viitsit paneutua asiaan, miettisit hieman tarkemmin mitä väität.. PetriSimolin.com siellä asiantuntemusta on huomattavan paljon enemmän..
Pickupeista saisi ihan oman mielenkiintoisen keskusteluketjunkin.
Oma mieltymykseni on kyllä Nissan Kingcab/Navara, sekä Mitsubishi.
Harmi että Jan79 yrittää kovasti loata L200:sta, se on käsittääkseni ihan kunnon peli, eikä suinkaan mikään rimpula. Merkillä on myös huomattavaa osaamista nelivetojen yms. suhteen, mm. pajeron ja Evojen kanssa.
En yritä loata mitsua millään tavalla toisin kuin joku yrittää hiluxia.. saahan sitä mielipiteitä olla mutta itse olen sen verran nelikoita nähnyt ja ajanut että kyllä väitän mitsun olevan rimpula hiluxin rinnalla.. Pajero on kyllä hieno peli mutta pajerolla ei ole taas mitään jakoa landcruiserin rinnalla.. että näin.
Mitä faktoja sulla on esittää?? kanssasi on melko turhaa keskustella jos etä ymmärrä mitä edes 100% lukko tarkoittaa ja mikä ero sillä on pidonhallinnan kontrolloimaan lukkoon joka ei siis ole missään tilanteessa 100%.. eli sinne minne L200 jää, 100% lukoin varusteltu jatkaa matkaa.. Itse olen ajanut mitsulla melko paljon, itse et voi vissiin väittää samaa.. Sääli etten pitänyt mitsusta niin paljoa että olisin sellaisen ostanut.. Rimpula ei tarkoita hevosvoimia.. Testeissäkin on todettu L200:sen olevan melko kevyt peli työkäyttöön..
Itselläni Navara oli toinen vaihtoehto mutta mottoria lukuunottamatta auto ei vakuuttanut.. Ei vaan ole yhtä laadukkaan oloinen. Ajettavuudessa ei suuria eroja.
Haluatko että alan postaamaan tänne linkkejä jossa Hiluxia kehutaan?? googlettamalla huomasin että niitä on melko paljon enemmän kuin löytämäsi suomi24 palsta jossa kaikki nelikoista ymmärtävät pyörii
Aja sinä vaan mitsulla jos tykkäät.. nämä ovat aika pitkälle makuasioita mutta mikäli yhtään viitsit paneutua asiaan, miettisit hieman tarkemmin mitä väität.. PetriSimolin.com siellä asiantuntemusta on huomattavan paljon enemmän..
Miten niin en ymmärrä, MITSUSSAKIN ON 100% Lukko, samalla tavalla kuin hiluxissa OSASSA mallistosta. Mutta mitsu ON parempi lukkoasiassa, koska siinä on aina vähintään pidonhallinoiman kontroilloima takalukko, luistoneston kanssa yhtäaikaa, joka on parempi mitä hilux pelkällä LSD:llä. LSD = Limited Slip Differential = Kitkalukko ja tarkoittaa sitä että se rajoitaa luistoa vähän, mutta vaikutus ei ole suuri, sitä voi toki kiristää.
Noniin, itsellesi L200 ei edes ollut vaihtoehto, mutta et siitä mitään tiedäkkään. L200 ei ole kevyt peli työkäyttöön, sehän on parempi mitä hilu, salliessaan mm. suuermmat perävaunumassat. Se mitä testeissä on todettu on asia minkä mainitsin, COMFORT JOUSITUKSELLA, TM:n testissä oli varta vasten valittu malli, jossa on tyhjänä ajamista varten tehty jousitus. Se malli jossa EI OLE COMFROT JOUSITUSTA, on TARKOITETTU raskaampaan TYÖkäyttöön.
En minä sitä mistäänä googlannut, eikä se ollut mikään mitsun ylistys ketju, se on yleisellä lava-autopalstalla, ja euroopan L200:en myyntiluvut ovat paremmat mitä hiluxin.
PetriSimolinin palstalla käyn päivittäin, ja se on niin tojotakeskeinen palsta kuin olla ja voi, kauakan totuudesta joku 20 vuotta vanhan ruoste läjän roppaaminen. Sillä ei ole mitään tekemistä uusien neliveto pickuppien kanssa. Ja offroad näkökulmasta nykypäivän L200 ei ole yhtään hiluxia heikompi lähtökohta, ei yhtään. PersiSimolinin palstalla mitsun ja nissanin omistajat on aina haukuttu, mutta suomessa Offroad onkin vielä lapsen kengissä. Muualla maailmassa, muut autot jyrää ihan yhtälailla kuin tojotatkin, Hilux on suomessa täysin yliarvostettu, olet yksi sinisilmäinen joka selvästi oli siinä luulossa että asia on kaikkialla näin, vaikka koko euroopan mittakaavassa hilux on kaikkea muuta kuin suosituin.
Aiempana väitit hiluxin nelivedon ylivertaisuutta, ei en tarkoittanut sähköistä kytkentää. Mitsussakin on ihan perinteinen keppi. Vaan tarkoitan nelivetojärjestelmää, mitsussa on 3 tasauspyörästöä, takana on aina lukko(pidonhallinnan kontrolloima tai manuaalinen 100%), keskellä myös 100% lukko ja viskokytkin. Edessä tuo automaattivapautus tasauspyörästö, joka tarkoitaa ei napalukkoja. Hiluxista puuttuu keskitasauspyörästö kokonaan, takana karvalakkimallissa vain LSD, eikä viskokytkintä/tai muutakaan keskikytkintä, joka mahdollistaisi nelivedon paaljon muakavamman ja joustavamman käytön. Olen sitä mieltä että hiluxin neliveto on selvä kakkonen lava-autoissa, se on parempi mitä fordin/mazdan tai nissanin, mutta mitsun neliveto on vielä edistyneempi.
Pickupeista saisi ihan oman mielenkiintoisen keskusteluketjunkin.
Oma mieltymykseni on kyllä Nissan Kingcab/Navara, sekä Mitsubishi.
Harmi että Jan79 yrittää kovasti loata L200:sta, se on käsittääkseni ihan kunnon peli, eikä suinkaan mikään rimpula. Merkillä on myös huomattavaa osaamista nelivetojen yms. suhteen, mm. pajeron ja Evojen kanssa.
En yritä loata mitsua millään tavalla toisin kuin joku yrittää hiluxia.. saahan sitä mielipiteitä olla mutta itse olen sen verran nelikoita nähnyt ja ajanut että kyllä väitän mitsun olevan rimpula hiluxin rinnalla.. Pajero on kyllä hieno peli mutta pajerolla ei ole taas mitään jakoa landcruiserin rinnalla.. että näin.
En yritä mitään hilxuia mollata, se on suomessa yliarvostettu, piste. Esitin faktat, ja sanoin useaan kertaan ettei hiluxikaan huono ole. Hilux ei missään nimessä ole huono, mutta kun väitetään että se on ylivoimainen, vaikka ei ole mitään perusteluja.
Vai ei Pajerolla mitään jakoa Land Cruiserin rinnalla ? Nyt vitsin murjaisit, jos uutta Pajeroa ja LC:tä verrataan, Pajerosta löytyy takaa mm. 100% painelimalukko, jota ei LC:stä löydy, joustoa kallistuksenvakaajat auki n.55cm. Näitä olettaisin sinun petrisimolin palstalla vierailijana arvostavan, mutta taas ammut pajeron alas täysin, edes tutkimatta asiaa. Uuden LC:n ja Pajeron ero on loppujen lopuksi pieni, eikä LC ole tällä hetkellä yhtään parempi. Samasta linkkaamastani mitsusivusta näet myös pajeron ensivuoden tiedot, teho nousee 200hv:en ja vääntö 441nm:n. Perävaunupaino 3,500kg:en, mikä on 700kg enemmän mitä tojotan 2800kg.
Väitän että et ole uutta L200:sta, ja uutta hiluxia metsässä vertaillut koskaan, tuskin myöskään 90 luvun lopun tai 2000 luvun alun L200:sta, joissa oli jo takana lukkoja. Kaikki metsä kokemuksesi mitsusta perustuvat vanhaaaan L200:een, joka on onneton maastossa verrattuna saman ikäisiin tojotiin, samoin saman ikäinen pajero on. Mutta kun puhutaan uudemmista autoista, on mitsu todella etevä, myös tojotiin verrattaessa. Uusi L200, on parempi menemään metsässä mitä edeltäjänsä. Uusi L200 ei ole mikään rimpula, tuo on juuri tuo vanha ajattelu joka koskee 80-luvun L200 mallia, sitä jota ensimmäisenä tuotiin suomeen.
Tässä melkein vakio L200, taitaa olla ARB:n puskuri ja sen sellaista. Mutta muuten vakiohko mitsun tehdastakalukko ja tälläiset varusteet . . .
En yritä loata mitsua millään tavalla toisin kuin joku yrittää hiluxia..
-SINÄ nimenomaan nimittelet rimpulaksi, ja toisaalla itket kun PUTPUT käyttää ikävää kieltä volvosta.
''Matti'' on keskustellut ihan asiallisesti, menemättä näihin rimpula-nimittelyihin. Eikä ole yrittänyt loata, pannut vaan jäitä hattuun ja kertonut vähän että kyllä Mitsu pickup on myös suosittu maailmalla.
Pajero on kyllä hieno peli mutta pajerolla ei ole taas mitään jakoa landcruiserin rinnalla.. että näin.
-aha. Käsittääkseni nuo kaksi on iät ajat olleet todella tasainen pari, ja vaihtoehdot toisilleen. Eli ''jakoa'' todella on.
Jan 79:lle on näköjään muodostunut kunnon TOJO lasit päähän
Tajuan kyllä mielipiteesi.. Mutta vaikka hilux on mielestäsi täysin yliarvostettu, joudun olemaan kyllä täysin eri mieltä.. Ja Mitsu kyllä oli yksi vaihtoehto mutta erinäisten koeajojen jälkeen jäljelle jäi nissan ja toyota, fordin ranger tippui jo aikoja sitten kyydistä.
Kovaa tekstiä sulta tulee mutta kaikki mitä kirjoitat, perustuu mielipiteisiisi mikä on ihan OK. Jos jossain päin maailmaa oku muu merkki myy enemmän, sillä ei ainakaan mulle ole mitään merkitystä.. Maailmassa on paljon "kolkkia" jossa toyota on lähes ainoa merkki! Päinvastoin kuin luulet, olen käynyt autoilla "huonommassa" maastossa. Omallani en ole kyllä käynyt Mutta taisi ovaan olla niin että juuri kehumassasi mallissa jossa on vankempi jousitus, ei ole juuri 100% lukkoa.. Saa korjata jos olen väärässä, juuri nyt en jaksanut tarkistaa mitsubishin sivuilta. Ja pidonhallintaan perustuva lukko ei ole 100%.. Jos se olisi, miksi mitsun myyjäkin myöntää ettei se pärjää 100% lukolle joka on mitsun "halvemmassa" mallissa?? Normaaliajossa sillä lukolla ei tee mitään mutta kuten testeissä on nähty, oli mitsussa kuinka hienoa tekniikkaa mielestäsi tahansa, etenemistesteissä mitsuei ole päässyt niin pitkälle kuin hilux.. Sulta löytyy tähänkin varmaan selitys En ole ajanut mitsua tuolla tehokkaammalla koneella.. mutta autohan on muuten sama. Pahoittelen jos itse ole testien kanssa samaa mieltä ja mitsu on työkäyttöön rimpulan oloinen.. Yksi mikä muuten on unohtunut mainita.. Mitsu kääntyy pienemmässä tilassa kuin hilux.. Se kyllä ratin takaa huomaa.
Petokselle: En kyllä ole mitkään tojolasit päässä Avolavoista puhuttaessa.. mikäli mitsu olisi hiluxia parempi, väitän että mitsua pitäisi myydä hiluxia enemmän. Nää lelut kun menee lähes poikkeuksetta työkäyttöön.. Hinnat ovat suht samat joten hiluxia tuskin ostetaan pelkästään hinnankaan takia.
mikäli mitsu olisi hiluxia parempi, väitän että mitsua pitäisi myydä hiluxia enemmän. Nää lelut kun menee lähes poikkeuksetta työkäyttöön.. Hinnat ovat suht samat joten hiluxia tuskin ostetaan pelkästään hinnankaan takia.
paluu aiheeseeen
en tiedä onko huono verrata puhelimiin
merkkejä on kyllä vähemmän mutta hinta skaala suurempi
ja niissäkin kansa hankkii tarpeisiin sopivan mallin
ja joillekkin riittää aivan perusmalli ja joillekkin on tärkeätä
että malli on uusinta uutta oleva ns. parempi malli
Mutta eikös palstan henki ole ollut se että täällä tiedetään paremmin mikä vaikka sulle sopii kuin sinä itse
Joo mutta tosiaan.. Eiköhän jokainen itse päätä mitä itselleen hankkii ja mitä tarvitsee.
Tajuan kyllä mielipiteesi.. Mutta vaikka hilux on mielestäsi täysin yliarvostettu, joudun olemaan kyllä täysin eri mieltä.. Ja Mitsu kyllä oli yksi vaihtoehto mutta erinäisten koeajojen jälkeen jäljelle jäi nissan ja toyota, fordin ranger tippui jo aikoja sitten kyydistä.
No ei nyt täysin, mutta julistat hiluxin ylivoimaisesti parhaaksi, vaikka mikään oikea tekniken fakta ei sitä puolla. Sinä et ehkä pitänyt mitsusta, en ihmettele jos olet tuolla asenteella sitä käynyt ajamassa.
Jan79:
Kovaa tekstiä sulta tulee mutta kaikki mitä kirjoitat, perustuu mielipiteisiisi mikä on ihan OK.
Eikö sinulla sitten perustu ? Minulla oli sentään esittää numeerisia faktoja mitsun puolesta, sinä haukuit vain rimpulaksi, ilman mitään oikeita faktoja, sivuutat mm. sen että perävaunumassa on pienempi, ja et tajua että mitsussa on 100% nimenomaan halvimmissa malleissa, ja kalleimmassa on pidonhallinan ohjaama lukko(joka ei ehkä manuaaliselle pärjää mutta on paljon parempi mitä tojon pelkkä LSD) ja luistonesto.
Jan79:
Jos jossain päin maailmaa oku muu merkki myy enemmän, sillä ei ainakaan mulle ole mitään merkitystä.. Maailmassa on paljon "kolkkia" jossa toyota on lähes ainoa merkki!
Nytkö sillä ei olekkaan merkitystä? , hassua vasta ketjun alussa kun sanoit että sillä on merkitystä autojen paremmuuden kannalta.
Jan79:
Päinvastoin kuin luulet, olen käynyt autoilla "huonommassa" maastossa. Omallani en ole kyllä käynyt Mutta taisi ovaan olla niin että juuri kehumassasi mallissa jossa on vankempi jousitus, ei ole juuri 100% lukkoa.. Saa korjata jos olen väärässä, juuri nyt en jaksanut tarkistaa mitsubishin sivuilta. Ja pidonhallintaan perustuva lukko ei ole 100%.. Jos se olisi, miksi mitsun myyjäkin myöntää ettei se pärjää 100% lukolle joka on mitsun "halvemmassa" mallissa?? Normaaliajossa sillä lukolla ei tee mitään mutta kuten testeissä on nähty, oli mitsussa kuinka hienoa tekniikkaa mielestäsi tahansa, etenemistesteissä mitsuei ole päässyt niin pitkälle kuin hilux.. Sulta löytyy tähänkin varmaan selitys En ole ajanut mitsua tuolla tehokkaammalla koneella.. mutta autohan on muuten sama. Pahoittelen jos itse ole testien kanssa samaa mieltä ja mitsu on työkäyttöön rimpulan oloinen.. Yksi mikä muuten on unohtunut mainita.. Mitsu kääntyy pienemmässä tilassa kuin hilux.. Se kyllä ratin takaa huomaa.
Juuri vankemmin jousitetussa mitsussa se lukko on vakiona, karvalakkimallissa, varmaan siksi että se joustaa vähemmän, tiedät kyllä mitä hyötyä hyvistä joustousta on simolinin palstan lukijana. Missään testissä ei ole nähty mitsun häviävän, haluaisin nähdä yhdenkin testin jossa on samantasoiset mallit rinnakkan, karvalakki mitsu vs karvalakki hilux. Mitsu voittaa, siinä on 100% takalukko, hilussa vain LSD. Sitten kun otetaan luxus malli comfort jousituksella vs. hiluxin SR, niin mitsu pärjää edelleen koska nelivetoteknologia on hyvää, löytyy mm. luistonesto ja pidonhallinan kontrolloima takalukko ja joustoa on enempi koska jousitus on pehmeämpi. En tiedä mitä testejä olet lukenut, mutta mitkään faktat eivät puhu uuden hiluxin tapauksessa sen puolesta jos etenemiskykyä katsotaan.
Jan79:
Petokselle: En kyllä ole mitkään tojolasit päässä Avolavoista puhuttaessa.. mikäli mitsu olisi hiluxia parempi, väitän että mitsua pitäisi myydä hiluxia enemmän. Nää lelut kun menee lähes poikkeuksetta työkäyttöön.. Hinnat ovat suht samat joten hiluxia tuskin ostetaan pelkästään hinnankaan takia.
Mitsuahan myydään toyotaa enemmän euroopassa, yritän linkittää sen sivun missä tilastoja oli, kun löydän sen taas. Muualta maailmasta en ole saanut lukuja, ja ei ne köyhemmillä alueilla hiluxeilla nykyään aja, vaan Land Cruiser, esimerkiksi vanha kunnon 70 sarjalainen, joka on täysin eri auto mitä hilux, samoin vanhan mallin corollaa tehdään vielä mm. afrikassa. Hilux on hyvin pitkälti täysin samanlainen auto kuin mitsu. Molemmissa on sama perus rakenne, erillisjousitettu keula kierrejousilla, jäykkä taka-akseli, suunnilleen saman kokoisia ovat.
Minä en ole hiluxin vastustaja, en ala ala-arvoisesti kutsumaan vastustajia rimpuloiksi, mutta itse väitit että hilux on täysin ylivoimainen, mutta sinulla ei ole mitään faktoja sitä puoltamaan.
mikäli mitsu olisi hiluxia parempi, väitän että mitsua pitäisi myydä hiluxia enemmän. Nää lelut kun menee lähes poikkeuksetta työkäyttöön.. Hinnat ovat suht samat joten hiluxia tuskin ostetaan pelkästään hinnankaan takia.
-----------------------------------------------------------
myyntiverkosto tojolla paljon isompim mikä vaikuttaa jonkin verran
Ei, toyotalla on suomessa todella hyvä myyntiorganisaatio, ja hyvä markkinointi, hiluxia mainostetaankin hyvin koko ajan, lehdissä, televisiossa, radiossa, millon missäkin. Mitsu on johtotähtikeskeisen vehon alaisuudessa, siellä ei olla pätkän vertaa kiinnostuttu tällä hetkellä suomessa marginaalimerkeistä, ei mitsua mainostetakkaan koskaan missään, ei useat edes ajattele että on L200 kun ostavat uutta hiluxiaan. Mitsu on työkäytössäkin arvostettu auto. Mitsua vaivaa vanha maine niistä 80 luvun L200:ista, niiden pitäisi itseasiassa vaihtaa tuon auton nimi, jolloin mielikuvat muuttuisivat. Markkinoinnilla on todella suuri merkitys.
Edelleen kirkkaasti väitätte hiluxia ylivoimaiseksi, pystymättä sitä MITENKÄÄN todistamaan ? Mikään numeerinen fakta ei sitä puolla ? Saa siihen uskoa, mutta ei teidän mielipiteitä oikeasti voi ottaa vakavasti, kun ette niitä pysty perustelemaan.
Jos markkinointi merkitsisi uusien autojen osalta jotakin enemmän, niin eikös "osta. se. parempi. auto - premium - sinunkin autoksi - feel good" näkyisi jotenkin merkittävämmin?
En ymmärrä mitä tarkkaan yrität sanoa, mutta esimerkiksi tässä hilux vs. mitsu asiassa sillä on suurikin merkitys. Hiluxia markkinoidaan hyvin, jolloin ihmisille syntyy hyvä mielikuva siitä. Mitsua jota ei markkinoida käytännössä juuri ollenkaan, ei sitä välttämättä tulla edes ajatelleeksi kun tulee aika ostaa pickup. Luuletko että niin suuret rahat markkinointiin laitettaisiin turhaan ? Ei, tutkitusti, sillä on valtava merkitys, ja suomen johtotähtikeskeinen veho ei ole siitä kiinnostunut.
Luuletko että niin suuret rahat markkinointiin laitettaisiin turhaan ? Ei, tutkitusti, sillä on valtava merkitys, ja suomen johtotähtikeskeinen veho ei ole siitä kiinnostunut.
On on, mutta ootas. Kohta tulee MMS ja sanoo, ettei MB:tä tarvitse mainostaa ostajille sitäkään.
Noiden "työkaluautojen" osalta en osaa sanoa.
Mutta onhan sitä MB:iä mainostettu viimeaikoina todella paljon! Verouudistuksen varjolla tietysti (hinta pudonnut roimasti) ja on ihme jossei näy myynnissä. Kynnys hankkia on yhä useammalle madaltunut? Mutta kun menekki on ollut rajoitetumpaa, niin isotkaan prosentit ei nosta kovin kärkeen. Vuoden päästä voi näkyä jo.
Tuo markkinointiin panostaminen ja sen vertailu on kyllä aika mutkikasta vaikka vuoden sisällä, sillä maahantuojathan panostavat uusien mallien esilletuontiin, jota on ollut kiitettävästi.
Lisäksi taitaa olla liikkeiden kampanjat ja sunnuntaiesittelyt joka syksy-kevät-talvi-kesä... On erikoisliitteitä yms. liki jokaisella sanomalehdellä ja telkkarissahan imagomainontaa on ollut helpointa toteuttaa aina.
Pliis, älä vaan puhu negatiivisesti tuosta automerkistä, muuten liityt ryhmään, joka haukkuu autoja "elämäntyökseen".
Ei tuosta autosta voi juurikaan puhua negatiivisesti AUTONA. Ja tarkoitus oli olla positiivinen sen suhteen: MB on oikeasti tullut lähemmäksi monelle auton ostoa harkitsevalle. Niitä taloudellisia, tai tarpeiden määrittelemiä kynnyksiä on n-i-i-n monenlaisia. Ja mikäs jos hankinta edes nyt olisi haaveen toteutuma, niin onnea vaan.
Toisaalta, onko tällä palstalla enää muita kuin "elämäntyötään" suorittavia?
Kumppani: Eipä tuo ole minusta kiinni. Aika mahdoton kysymys tyhjentävästi vastattavaksi maallikolle. Heitäpä kysymys Toyotalle.
Kuitenkin olet maallikkona pystynyt arvioimaan eräiden muiden autojen ylihintaisuutta, vaikka se on mahdotonta.
Siksi, ettei Daewoo antanut enää käyttää nimeä autoihin, kun GM tuli isommin kuvaan mukaan, vain kodinelektroniikkaan. Kyse oli siis juridiikasta, ei imagosta.
Autoyrityksen nimi on GM Daewoo, ja pieni osa autoista on kaiketi maailmalla edelleen Daewoo-nimisiä. Daewoo-konserni teki konkan 1999 ja se hajotettiin palasiksi. Auton nimivalinnassa kyse on nimenomaan imagosta, ei mistään muusta. Miksi ihmeessä konkurssin tehnyt Daewoo ei antaisi enää käyttää nimeään autoihin? Pelkääkö se, että autot halventavat sen raskaita tankkereita tai elektroniikkakomponentteja?
Vai olisiko kuitenkin niin, ettei eräänlaisen teollisuuden sekatavarakaupan nimeä edes kannata käyttää autoihin kun on mahdollisuus käyttää Chevynkin nimeä. Itse en tällaisesta keinotekoisesta nimeämisestä paljon perusta, mutta kuitenkin.
Miksi ylipäätään tehdä jonkin nimisiä autoja, jos nimellä ei kerran ole sinun kaltaisillesi väliä? Eikö olisi jännempää ostaa ihan nimetön auto, niin ei ainakaan tulisi maksettua turhasta? Näitäkin saa Kiinasta jatkossa varmasti.
Tottakai muotoilukin on tärkeää, blaablaaaa.
Minusta muotoilu ym. fiilisasiat ovat hyvinkin tärkeitä, eihän samanluokkaisia autoja kovin moni tekninen ratkaisu kuitenkaan toisistaan erota.
Mutta tuokin on jälleen tyypillistä oletusta, ettei autonostajat voisi pitää ns. edullisempia autoja hyvännäköisinä.
Toki voi pitää hyvännäköisenä vaikka mitä. Mutta jostain syystä premiumluokkaisia yleensä pidetään edustavan eli hyvän näköisinä.
En ollut kyllä kuullut, että hinnan ja hyvän ulkonäön välissä on = merkki jotenkin 100% onnistuneesti,
Eri merkeillä on onnistuneita ja epäonnistuneita malleja, ja on myös hyvännäköisiä halpoja autoja. Tyylikkyys ei kuitenkaan niissä mene yksityiskohtiin asti, esim. Fiatin nykyiset mallit ovat hyvän näköisiä perusmuotoilultaan mutta kun katsoo vähän pidemmälle niin ei ehkä sitten kuitenkaan.
Itse pidän esimerkiksi uutta Citroen C5:ttä erittäin hyvän näköisenä. Laatuvaikutelmakin on parantunut huimasti, mutta ei se silti yllä BMW-MB-Audi-Lexus tasolle.
Lisäksi mollaat ja VÄHÄTTELET kyllä sitä osaa kaikista suomalaisista, jotka ostavat aloittajan listalla olevia autoja AIKAS rankasti!
Voisitko laittaa minulle muistutukseksi missä kohtaa olen näin tehnyt. Ettet nyt sotkisi asioita.
Kuulut joukkoon jonka mielestä on täysin hölmöä ostaa tavis, kun voisi ostaa kalliimmalla "paremmankin". Ihan riippumatta syistä, jonka takia ns. tavikseen päätyy!
Minulla on kaksi autoa joista toinen on aika lailla tavis eikä toinenkaan mikään super-premium. Ns tavikseen (Accord) päädyin todennäköisesti aika samoista syistä kuin useimmat muutkin vastaavien autojen ostajat.
Vaikka kyse on näkemyseroista ja makuasioista. Ja toki hintalapustakin. Ja siinä on minun eräs pointtini, mutta se kääntyy MERKILLISESTI sellaiseksi, että sinä et voisi ostaa kallista.
Minä voin täysin sinusta riippumatta ostaa mitä haluan, mutta jostain syystä en saisi sitä sanoa ja premiumeja ostavien ratkaisut ovat sinusta hölmöjä kun jaksat niistä noin paljon kertoa.
Mikä ihme siis oikeuttaa vähättelemään alempien autoluokkien (joo, autoissa ON eroja) autonostajia,
Miten autoista ja niiden eroista puhuminen vähättelee niiden ostajia? Jos niissä nyt kerran on eroja, aiemmin sinun mielestäsi niissä ei ollut eroja joista kannattaa maksaa. Jos väität että ei ole eroja ja ihmiset maksavat aivan turhasta, vähättelet kalliimman laitteen ostajia. Kuten kertomalla myös että ne erot nyt vaan on makuasioita ja blaablaa muotoiluja. Montako tärkeää asiaa muuten olet elämässäsi päättänyt ilman että ne olisivat olleet makuasioita? Taloudellisten rajausten, omien kykyjen ym. rajoissa toki pitää pysyä, mutta eivätkö kaikki jutut niissä rajoissa kuitenkin ole makuasioita?
Molemmissa paikoissa voi käydä vaikka Ladalla syömässä isoimmat ja/tai kalleimmat ateriat.
Ladalla voi käydä missä vain ja aivan hyvin, mutta useimmat niistä jotka kertovat ettei merkillä ole mitään väliä eivät kuitenkaan suostu ajamaan Ladalla. Ihmettelen miksi.
paluu aiheeseeen
en tiedä onko huono verrata puhelimiin
merkkejä on kyllä vähemmän mutta hinta skaala suurempi
ja niissäkin kansa hankkii tarpeisiin sopivan mallin
ja joillekkin riittää aivan perusmalli ja joillekkin on tärkeätä
että malli on uusinta uutta oleva ns. parempi malli
Mutta eikös palstan henki ole ollut se että täällä tiedetään paremmin mikä vaikka sulle sopii kuin sinä itse
Joo mutta tosiaan.. Eiköhän jokainen itse päätä mitä itselleen hankkii ja mitä tarvitsee.
Siinä hyvä kiteytys: on olemassa parempia puhelimia ja peruspuhelimia ja siitäkin kai pitää valittaa kun joku toteaa päivänselvän faktan eli että on olemassa parempia kun peruspuhelimen omistajat pahoittavat mielensä.
Pitää tilittää kuin viimeistä päivää että mummopuhelin on ihan yhtä hyvä ja on ylimielistä väittää että aivan eri tasoinen puhelin olisi parempi.
Tuossa putputin kommentissa on hyvä pointti, mutta se pätenee enimmäkseen vain saman merkin puhelinten kanssa. On eria asia verrata vaikkapa Sony/ericssonin huippumallia Nokian vastaavaan, ja väittää että on päivänselvää että b on parempi kuin a...
Tekniset ratkaisut, asiakkaiden mieltymykset ja tarpeet, imago jne vaikuttavat siihen mikä on kenellekin "paras". On aika lyhytnäköistä toitottaa ehdotonta totuutta paremmuudesta muiden puolesta. Sellaista ei ole.
Petos
No, tuo nyt oli tuommoien ärsytysluontoinen heitto.
Niin siis, olen vain huomannut sen, ettei "saksalaispremiumien" omistajilta tule hirveästi kritiikkiä Subarua kohtaan, vaikka muilla palstoilla tulee tekstiä tyyliin "että jos katsoo Subarun sisustaa, niin ostohalut tyssää siihen". Lisäksi yksi puhui vanhentuneista ratkaisuista ? Itse pidän kyllä Subarua varsin hyvänä merkkinä, esimerkiksi USA:ssa saisi uuden Foresterin 20.000 dollarilla, tuohan on pienen välirahan määrä täällä Suomessa ! Tarkoitin siis sitä että "vähällä rahalla" saa paljon ominaisuuksia.
En nyt varsinaisesti yritä manipuloida ketään, tämän olen vain huomannut seuratessani keskustelua muilla yleispalstoilla. Sinänsähän noilla sisustusjutuilla ei ole mitään merkitystä autoa valittaessa koska sisustuksella ei ajeta tiellä.
BMW:n ja Subarun kannattajakunta on muuten vähän saman tyylistä, kun puhutaan asenteesta autoiluun tai pikemminkin suhteesta autoiluun. Lisäksi BMW:n ja Subarun omistajat ovat melko asiakastyytyväisiä.
Se voi muuten olla ettei kaikki pienet nyrkkipajakorjaamot pysty korjaamaan taikka osaa korjata Subarua. En tosin ole riittävästi perillä asiasta, joten on ehkä syytä pidättyä puhumasta po. aiheesta.
Jan79:
En sanonut etten usko testejä, en usko TM:n testiä, joka oli mielestäni toteutettu oudosti. Mutta kuten mainitsinkin muualla euroopassa oikeasti ja järkevästi toteutettuja testejä uskon kyllä, Toyota on myös TM:n yksi suuri mainostaja, ei olisi hyvä jos se häviäisi testin. Itse testistä, kuten esimerkiksi mitsua moitittiin kuorman kanssa ajettavuudesta/kantavuudesta ja näitä asioita painotettiin, mutta oli täysin tietentahtoen valittu ns."comfort" jousitettu malli joka on tarkoitettu nimenomaan niille jotka ajavat lava-autoaan paljon tyhjänä, ja kuorman kanssa harvoin. Mitsulla on mallistossaan myös kantavampi malli joka on tehtny nimenomaan kuormankanssa ajettavaksi, se ei vain ollut testissä, siitä huolimatta lukijalle ei varmaan tämä asia tule selväksi tuosta testistä. Nissan on moottoriltaankin Toyotaa etevämpi, samoin Isuzu, ja Mitsukin on, ensi vuonna vielä enemmän koska tulee uusi 180hv malli. Pickupeissa perävaunupainolla ON merkitystä, koska niillä vedetään kärryjä usein, ja hilux häviää siinä parhaillaan 700kg, ellei enempikin. Minä nimenomaan uskon autoa ajaneita, myös muita kuin pelkkää hiluxia ajaneita, mitä vaikuttaa sellaista kuunnella joka on ajanut vain ja ainoastaan hiluxilla muita koskaan näkemättäkään, mitä hän tietää näiden autojen eroista oikeasti, niin ei mitään. Mitsusta löytyy myös ajonvakautus/pidonhallintajärjestelmä, sekä neliveto jossa keskitasauspyörästön voi avata jolloin voima ohjautuu viskon avulla. Toyotassa ei ole tätäkään, äläkä yritä höpöttää että sitä ei työkäytössä tarvita tai sillä ei ole merkitystä kuten hiacen kohdalla väitit.
Saat sinä toyotan ylivoimaisuuten uskoa niin paljon kuin haluat, eihän kukaan omia valintojaan vääriksi halua todeta. Minä kumminkin tiedän, että muilla valmistajilla on erittäin potenttiaalisia kilpailijoita hiluxille, ei hiluxikaan huono ole, mutta sen ylivoimaisuus löpinät on puutaheinää.
Jos tietopohjaa tahdot niin verrataanpas vaikka tuohon Mitsuun.
Max.Jarrulinen perävaunupaino.
Hilux 2260
L200 2700
Moottorin teho
Hilux 120hv, ensi vuonna myös 170hv versio
L200 136hv/160hv, envi vuonna myös 180hv versio
Neliveto
Hilux
Takana vakiona LSD luistonrajoitin, lisävarusteena 100% kytkettävä, keskellä ei ole edes tasauspyörästöä
L200
Keskellä tasauspyörästö ja viskokytkin, takana automaattilukko, tai 100% kytkettävä
L200:esta löytyy myös luistonesto/ESP, 4 tähteä euroNCAPISTA, hyvä tulos ruotsalaisesta hirvitsestistä. Nämä kaikki puuttuvat hiluxista. L200 on myös valittu mm. brittien saarilla vuoden parhaaksi lava-autoksi. Useita testivertailuja voittanut sekin.
Laitappas vähän hiluxia puoltavia faktoja pöytään niin saataisiin jotain järkeä väitteillesi hiluxin ylivoimaisuudesta.
Tilasto kertoo totuuden, muttei autojen paremmudesta, vaan siitä mitä autoja myydään eniten. Autonjen myynnissä nimittäin merkitsee useat muutkin asiat, myyntiorganisaatio ja markkinointi ovat suuressa merkityksessä. Tutkimusten mukaan autoja ostetaan hyvin paljon myös tunne/ulokänkösyistä, joten nekin vääristävät listaa jos sen pitäisi kuvata paremmutta, koska muotoilu on makuasia, toiset tykkää toiset ei, toki voi siitä päätellä sen että muotoilussa on joku valmistaja onnistunut hyvin. Myöskään se että eri maissa, listat voivat olla tyystin erilaisia, vahvistaa sen että sinun logiikkasi ei yksinkertaisesti toimi.
MMS:
Kuulisin mielellän vastauksen sinulta, Putputilta, AkiK:lta Petokselta:
Mistä hintaluokasta alkaen puhutaan muusta kuin "paikanvaihtovälineestä"?
Mitä ominaisuuksia pitää olla, että auto muuttuu muuksi?
Minkä lajin autosta puhutaan? (tyyliin sedan, farkku,...)
Mistä autoista puhutaan merkkeinä?
MMS:
Sulla jää samalla tavalla levy päälle kuin Putputilla ja AkiK:lla... Yhdellä merkillä ei ole keskustelussa pienintäkään merkitystä. Yritä ahtaa se kaaliisi, onnistuuko?
Eiköhän se ole selvää lukijoille, että sinä et pidä TAVIKSESTA. Mutta anna muiden pitää niistä! Aloituslistan ENITEN SUOMESSA ko. merkkejä ostaneet ovat oikeassa! Etkös sinä ne taviksiksi laske, Volvo poislukien. Mistäs syystä on muuten 1. "parempi merkki"....? Ostajat väärässä?
Kaikki ovat taatusti fiilistelleet uuden ostaessaan (oma), tai saadessaan (firmaliisarit)! He ovat taatusti puntaroineet ja arvioineet siinä kuin sinä, Putputputiputtiput ja Aki vai Turoko se oli. Monet brosyyrit on käyty läpi, lukuisia testiajoja tehty, on vaihdettu näkemyksiä sukulaisten ja "automiesten" kanssa jne. He ovat tehneet johtopäätöksiä ja valinnan ja tuntevat omistamisen ilon omista lähtökohdistaan!
Ainiin, saattoi unohtua se Petokselle tärkein: se fiilis mikä tulee kun muut saavat ihailla. No pidä sinä se, kaikki eivät sitä tarvitse. Se on sinunkin vain hyväksyttävä. Eikä se ole "tyhmyyttä tai köyhyyttä". Se on vain erilainen näkökanta autoiluun.
Tuo tilasto ei ole väärä, joten ihmetelkää sitä ja sen syytä!
Mutta Jorma L. tuli osoittaneeksi, miten ylimielistä tämä teidänkaltainen jenginne saattaa sittenkin olla. Se oli provo, mutta Jorma L. tiesi pikkuisen mistä nykäistä. "Eihän massa mistään ymmärrä". Ja kun joku tulee sitä tökkimään, niin olette olleet hyvin hereillä!
Tavis:
- tylsä
- huonosti muotoiltu
- halpa
- ei suorituskykyä
- huono ajaa
- on kaikilla
Niinkö? No hyvin kelpaa, joten ehkei se välttämättä menekään noin (noo poislukien ehkä viimeinen kohta)! Ja kun loput ovat niitä näkemys- ja makuasiaeroja, tai tarpeista lähteviä, hoidettavissa lisähintaan ruksittamalla jne...
Skoda, VW, Kia, Ford, Toyota, Mazda, Nissan, Opel, Citroen, Peugeot, Fiat, Huyndai....
Matti-:
Jos markkinointi merkitsisi uusien autojen osalta jotakin enemmän, niin eikös "osta. se. parempi. auto - premium - sinunkin autoksi - feel good" näkyisi jotenkin merkittävämmin?
Matti-:
No muttaku AkiK just sanoi, että "jotkut osaa arvostaa ulkonäköä ja fiilistelyä", eikä hän taatusti puhunut tavisautojen ostajista! Kenestä sinä puhut?
Matti-:
Aivan, täällä tavikseksi lasketut autot ovat luksusmenopelejä monessa maassa. Toisaalta esim. Dubaissa.... jaa mikäs siellä voisi olla tavis? MB:t varmaan?
Mikäs siinä, hyvä biili!
Matti-:
Jos tuijotetaan pelkästään hevosvoimia, Mitsu on Navaran kanssa etevämpi kuin Hilux.. Tässä asiassa Navara on suvereeni, toistaiseksi. Mutta.. Oletko ajossa vertaillut hiluxia, mitsua ja navaraa? Mitsu on kaikkein "rimpuloin" käytössä.. Monessa testissä todettu ettei missään vaiheessa anna itsestään kestävän ja jämäkän työkalun kuvaa.. Ison plussan annan mitsun avolavoihin ensimmäisenä tuodun ajonvakautusjärjestelmän.. Itse kyllä en tykkää mitsun moottorista.. Hevosia on hiluxia enemmän mutta moottori ei vaan missään vaiheessa tunnut isolta,vahvalta dieseliltä oli painoa tai ei..
Puhut mitä varusteita mitsussa on ja mitä hiluxissa ei?? Silloin kannattaa oikeasti valita puhutaanko hiluxin sr-mallista? Mitsun invite vai intense malleista? Juuri kehumallasi "paremman kantavuuden" intense mallissa ei ole 100% lukkoa edes.. Pidonhallinnan alainen lukko on siitä TODELLA kaukana.. Vaikka muuta väität, Hiluxissa sr-malliin kuuluu vakiona 100% lukko.. Ja jos moottoria haluaa päivittää ennen kuin 171 hevosvoimaista mallia kauppoihin tulee, saa hiluxiin Toyota Motorsportin lastun.. eikä vaikuta takuuseen.
Ja vaikka muuta kirjoitit, Hiluxissa löytyy vakiona etutasauspyörästö, vieläpä automaattisesti vapautuva(ADD) joka näkyy polttoainekulutuksessa.. Ja hiluxista löytyy myös luistonesto kuten taisit myöntääki.. Hiluxissa on myös kuormantunnistava jarrupaineen säätöventtiili (LSPV)joka auttaa kuormattuna ajamista .. Olisit edes lukenut toyotan sivuilta mitä TODELLISUUDESSA hiluxiin kuuluu..
Kuten sanoit, hiluxille löytyy potentiaalisia vaihtoehtoja.. Tietysti.. olenko muuta väittänyt?? Vaihtoehtoja löytyy mutta jostain syystä Hiluxille ei ole markkinoilta löytynyt vastustajaa... Puhuit myös että euroopassa hilux ei olisi niin suosittu kuin suomessa?? Onko esittää jotain faktaa? Hilux nimittäin on tietääkseni näistä "euro pick-upeista" halutuin.. Muualla maailmalla toyotalta on sitten malleja mm. Tundra, Tacoma, Vigo(hilux).. Hilux nimisenä vaan ei ole ympäri maailmaa.. Eipä isossa maailmassa L200 mitsu mitään sano..
andertz:
-jokainen voi miettiä mistä se mahtaa johtua
Pickupeista saisi ihan oman mielenkiintoisen keskusteluketjunkin.
Oma mieltymykseni on kyllä Nissan Kingcab/Navara, sekä Mitsubishi.
Harmi että Jan79 yrittää kovasti loata L200:sta, se on käsittääkseni ihan kunnon peli, eikä suinkaan mikään rimpula. Merkillä on myös huomattavaa osaamista nelivetojen yms. suhteen, mm. pajeron ja Evojen kanssa.
Jan79:
Sinulla ei siis ole mitään faktoja, muuta kuin oma outo tuntumasi, jonka kanssa muut eivät ole edes samaa mieltä ? Pelkästään hevosvoimia, no millä tavalla sinä mittaat moottoria ? Oletko ajanut tehokkaampaakin mallia mitsusta, sitä on kehuttu todella hyväksi, 160hv ja 400Nm. Ensi vuonna tulee myös uusi moottori, jonka uskon korjaavan mainitsemasi "puutteet". Mitsu ei ole rimpulan tuntuinen, nelivedossa se on hiluxia valovuosia edellä. Pidonhallinankontrolloima lukko, mikäs siinä on vikana, paljon parempi mitä hiluxin LSD lukko joka on käytännössä onneton. Mitsussa on lukko tai vetoluistonesto vähintään joka mallissa, hiluxissa on lukko vain SR mallissa. Mitsussa on myös vetoluistonesto, joka jarruttaa luistavaa pyörää. Eli, sehän menee hiluxia pahemmastakin paikasta, jos hilux menettää sekä takaa molemmilta pyöriltä, että toiselta etupyörältä pidon, se ei etene, mitsu etenee. Mitsut kestävät yhtä hyvin kuin hiluxitkin, muutaman käyttäjän kokemuksien perusteella paremminkin, mutta en nyt ala yleistämään, kestävyydessä ei kuitenkaan ole suurta eroa.
Hiluxissa on etutasauspyörästö ? No tottakai on, mitsussahan on tuo mainitsemasi etuakselin vapautus järjestelmä esitelty ensimmäisenä Pajeron keulassa 90-luvun alussa, kun hilux vielä käytti napalukkoja. Mutta Hiluxissa EI OLE keskitasauspyörästöä, joka parantaa merkittävästi ajettavuutta nelivedolla, mahdollistaa sen käytön aina, vähentää voimansiirron rasituksia. Jarrupaineensäätöventtiilikin oli 90-luvun hiacessa. Nuo toyotan nettisivut ovat kuin luettelo itsestäänselvistä asioista: Lasinpyyhkijät: on, penkki: on, ratti: on . . .
Tietosi ovat väärät, Navara on ollut euroopan myydyin pickup, L200 on myös ollut todella menestynyt. Hilux on ainoastaan suomen halutuin pickup. L200 on nimenomaan maailmallakin suosittu, sitä myydään ympäri maailman, paitsi amerikassa mitsu myy raider pickupia.
Mitkään numerot eviät puhu hiluxin puolesta, käytännön kokemuksetkaan eivät sitä puolla, joten mitään järkevää et keksinyt.
Tähän laitan toisen asiasta käydyn keskustelun. Eivät läheskään kaikki ole sinun kanssasi samaa mieltä hiluxin ylivertaisuudesta.
http://keskustelu.suomi24.fi/autoilu_show.fcgi?category=95&conference=4500000000001981&posting=22000000037054041
Tuossa keskustelussa ehkä vähän vanhaa tietoa, navara taitaa olla myydyin juuri tällä hetkellä. Mutta mitsu on silti kärjessä. Mitsu on ollut vuodesta 1996 vuoteen 2004 eniten myyty, ja sen jälkeen 2:en koko euroopan myynnissä. Hilux on jossain alempana.
Tässä on myös toinen juttu, jossa on vertailtu pickuppien eri arvoja, nämä ovat ensi vuoden mallit, eli uusi 3 litrainen hilux, ja mitsun uudistettu l200.
http://www.mitsubishipress.co.uk/press_site/motorshow/paris/paris_08/4x4.htm
Mitä faktoja sulla on esittää?? kanssasi on melko turhaa keskustella jos etä ymmärrä mitä edes 100% lukko tarkoittaa ja mikä ero sillä on pidonhallinnan kontrolloimaan lukkoon joka ei siis ole missään tilanteessa 100%.. eli sinne minne L200 jää, 100% lukoin varusteltu jatkaa matkaa.. Itse olen ajanut mitsulla melko paljon, itse et voi vissiin väittää samaa.. Sääli etten pitänyt mitsusta niin paljoa että olisin sellaisen ostanut.. Rimpula ei tarkoita hevosvoimia.. Testeissäkin on todettu L200:sen olevan melko kevyt peli työkäyttöön..
Itselläni Navara oli toinen vaihtoehto mutta mottoria lukuunottamatta auto ei vakuuttanut.. Ei vaan ole yhtä laadukkaan oloinen. Ajettavuudessa ei suuria eroja.
Haluatko että alan postaamaan tänne linkkejä jossa Hiluxia kehutaan?? googlettamalla huomasin että niitä on melko paljon enemmän kuin löytämäsi suomi24 palsta jossa kaikki nelikoista ymmärtävät pyörii
Aja sinä vaan mitsulla jos tykkäät.. nämä ovat aika pitkälle makuasioita mutta mikäli yhtään viitsit paneutua asiaan, miettisit hieman tarkemmin mitä väität.. PetriSimolin.com siellä asiantuntemusta on huomattavan paljon enemmän..
petos:
En yritä loata mitsua millään tavalla toisin kuin joku yrittää hiluxia.. saahan sitä mielipiteitä olla mutta itse olen sen verran nelikoita nähnyt ja ajanut että kyllä väitän mitsun olevan rimpula hiluxin rinnalla.. Pajero on kyllä hieno peli mutta pajerolla ei ole taas mitään jakoa landcruiserin rinnalla.. että näin.
Jan79:
Miten niin en ymmärrä, MITSUSSAKIN ON 100% Lukko, samalla tavalla kuin hiluxissa OSASSA mallistosta. Mutta mitsu ON parempi lukkoasiassa, koska siinä on aina vähintään pidonhallinoiman kontroilloima takalukko, luistoneston kanssa yhtäaikaa, joka on parempi mitä hilux pelkällä LSD:llä. LSD = Limited Slip Differential = Kitkalukko ja tarkoittaa sitä että se rajoitaa luistoa vähän, mutta vaikutus ei ole suuri, sitä voi toki kiristää.
Noniin, itsellesi L200 ei edes ollut vaihtoehto, mutta et siitä mitään tiedäkkään. L200 ei ole kevyt peli työkäyttöön, sehän on parempi mitä hilu, salliessaan mm. suuermmat perävaunumassat. Se mitä testeissä on todettu on asia minkä mainitsin, COMFORT JOUSITUKSELLA, TM:n testissä oli varta vasten valittu malli, jossa on tyhjänä ajamista varten tehty jousitus. Se malli jossa EI OLE COMFROT JOUSITUSTA, on TARKOITETTU raskaampaan TYÖkäyttöön.
En minä sitä mistäänä googlannut, eikä se ollut mikään mitsun ylistys ketju, se on yleisellä lava-autopalstalla, ja euroopan L200:en myyntiluvut ovat paremmat mitä hiluxin.
PetriSimolinin palstalla käyn päivittäin, ja se on niin tojotakeskeinen palsta kuin olla ja voi, kauakan totuudesta joku 20 vuotta vanhan ruoste läjän roppaaminen. Sillä ei ole mitään tekemistä uusien neliveto pickuppien kanssa. Ja offroad näkökulmasta nykypäivän L200 ei ole yhtään hiluxia heikompi lähtökohta, ei yhtään. PersiSimolinin palstalla mitsun ja nissanin omistajat on aina haukuttu, mutta suomessa Offroad onkin vielä lapsen kengissä. Muualla maailmassa, muut autot jyrää ihan yhtälailla kuin tojotatkin, Hilux on suomessa täysin yliarvostettu, olet yksi sinisilmäinen joka selvästi oli siinä luulossa että asia on kaikkialla näin, vaikka koko euroopan mittakaavassa hilux on kaikkea muuta kuin suosituin.
Aiempana väitit hiluxin nelivedon ylivertaisuutta, ei en tarkoittanut sähköistä kytkentää. Mitsussakin on ihan perinteinen keppi. Vaan tarkoitan nelivetojärjestelmää, mitsussa on 3 tasauspyörästöä, takana on aina lukko(pidonhallinnan kontrolloima tai manuaalinen 100%), keskellä myös 100% lukko ja viskokytkin. Edessä tuo automaattivapautus tasauspyörästö, joka tarkoitaa ei napalukkoja. Hiluxista puuttuu keskitasauspyörästö kokonaan, takana karvalakkimallissa vain LSD, eikä viskokytkintä/tai muutakaan keskikytkintä, joka mahdollistaisi nelivedon paaljon muakavamman ja joustavamman käytön. Olen sitä mieltä että hiluxin neliveto on selvä kakkonen lava-autoissa, se on parempi mitä fordin/mazdan tai nissanin, mutta mitsun neliveto on vielä edistyneempi.
Jan79:
En yritä mitään hilxuia mollata, se on suomessa yliarvostettu, piste. Esitin faktat, ja sanoin useaan kertaan ettei hiluxikaan huono ole. Hilux ei missään nimessä ole huono, mutta kun väitetään että se on ylivoimainen, vaikka ei ole mitään perusteluja.
Vai ei Pajerolla mitään jakoa Land Cruiserin rinnalla ? Nyt vitsin murjaisit, jos uutta Pajeroa ja LC:tä verrataan, Pajerosta löytyy takaa mm. 100% painelimalukko, jota ei LC:stä löydy, joustoa kallistuksenvakaajat auki n.55cm. Näitä olettaisin sinun petrisimolin palstalla vierailijana arvostavan, mutta taas ammut pajeron alas täysin, edes tutkimatta asiaa. Uuden LC:n ja Pajeron ero on loppujen lopuksi pieni, eikä LC ole tällä hetkellä yhtään parempi. Samasta linkkaamastani mitsusivusta näet myös pajeron ensivuoden tiedot, teho nousee 200hv:en ja vääntö 441nm:n. Perävaunupaino 3,500kg:en, mikä on 700kg enemmän mitä tojotan 2800kg.
Väitän että et ole uutta L200:sta, ja uutta hiluxia metsässä vertaillut koskaan, tuskin myöskään 90 luvun lopun tai 2000 luvun alun L200:sta, joissa oli jo takana lukkoja. Kaikki metsä kokemuksesi mitsusta perustuvat vanhaaaan L200:een, joka on onneton maastossa verrattuna saman ikäisiin tojotiin, samoin saman ikäinen pajero on. Mutta kun puhutaan uudemmista autoista, on mitsu todella etevä, myös tojotiin verrattaessa. Uusi L200, on parempi menemään metsässä mitä edeltäjänsä. Uusi L200 ei ole mikään rimpula, tuo on juuri tuo vanha ajattelu joka koskee 80-luvun L200 mallia, sitä jota ensimmäisenä tuotiin suomeen.
Tässä melkein vakio L200, taitaa olla ARB:n puskuri ja sen sellaista. Mutta muuten vakiohko mitsun tehdastakalukko ja tälläiset varusteet . . .
https://www.youtube.com/watch?v=9MSw1CgkxhI
Miten tuo poikkeaa vaikkapa uudesta hilusta, maastossa menee taatusti yhtä hyvin ellei paremmin.
Jan79:
Petos:
Jan 79:lle on näköjään muodostunut kunnon TOJO lasit päähän
....sanoi itse mr. neutraalin perikuva!
Tajuan kyllä mielipiteesi.. Mutta vaikka hilux on mielestäsi täysin yliarvostettu, joudun olemaan kyllä täysin eri mieltä.. Ja Mitsu kyllä oli yksi vaihtoehto mutta erinäisten koeajojen jälkeen jäljelle jäi nissan ja toyota, fordin ranger tippui jo aikoja sitten kyydistä.
Kovaa tekstiä sulta tulee mutta kaikki mitä kirjoitat, perustuu mielipiteisiisi mikä on ihan OK. Jos jossain päin maailmaa oku muu merkki myy enemmän, sillä ei ainakaan mulle ole mitään merkitystä.. Maailmassa on paljon "kolkkia" jossa toyota on lähes ainoa merkki! Päinvastoin kuin luulet, olen käynyt autoilla "huonommassa" maastossa. Omallani en ole kyllä käynyt Mutta taisi ovaan olla niin että juuri kehumassasi mallissa jossa on vankempi jousitus, ei ole juuri 100% lukkoa.. Saa korjata jos olen väärässä, juuri nyt en jaksanut tarkistaa mitsubishin sivuilta. Ja pidonhallintaan perustuva lukko ei ole 100%.. Jos se olisi, miksi mitsun myyjäkin myöntää ettei se pärjää 100% lukolle joka on mitsun "halvemmassa" mallissa?? Normaaliajossa sillä lukolla ei tee mitään mutta kuten testeissä on nähty, oli mitsussa kuinka hienoa tekniikkaa mielestäsi tahansa, etenemistesteissä mitsuei ole päässyt niin pitkälle kuin hilux.. Sulta löytyy tähänkin varmaan selitys En ole ajanut mitsua tuolla tehokkaammalla koneella.. mutta autohan on muuten sama. Pahoittelen jos itse ole testien kanssa samaa mieltä ja mitsu on työkäyttöön rimpulan oloinen.. Yksi mikä muuten on unohtunut mainita.. Mitsu kääntyy pienemmässä tilassa kuin hilux.. Se kyllä ratin takaa huomaa.
Petokselle: En kyllä ole mitkään tojolasit päässä Avolavoista puhuttaessa.. mikäli mitsu olisi hiluxia parempi, väitän että mitsua pitäisi myydä hiluxia enemmän. Nää lelut kun menee lähes poikkeuksetta työkäyttöön.. Hinnat ovat suht samat joten hiluxia tuskin ostetaan pelkästään hinnankaan takia.
mikäli mitsu olisi hiluxia parempi, väitän että mitsua pitäisi myydä hiluxia enemmän. Nää lelut kun menee lähes poikkeuksetta työkäyttöön.. Hinnat ovat suht samat joten hiluxia tuskin ostetaan pelkästään hinnankaan takia.
-----------------------------------------------------------
myyntiverkosto tojolla paljon isompim mikä vaikuttaa jonkin verran
paluu aiheeseeen
en tiedä onko huono verrata puhelimiin
merkkejä on kyllä vähemmän mutta hinta skaala suurempi
ja niissäkin kansa hankkii tarpeisiin sopivan mallin
ja joillekkin riittää aivan perusmalli ja joillekkin on tärkeätä
että malli on uusinta uutta oleva ns. parempi malli
finman:
Mutta eikös palstan henki ole ollut se että täällä tiedetään paremmin mikä vaikka sulle sopii kuin sinä itse
Joo mutta tosiaan.. Eiköhän jokainen itse päätä mitä itselleen hankkii ja mitä tarvitsee.
jan79
puhut tässä vähän mutta asiaa...
mitkä kriteerit vaikuttavat eniten ostaessasi autoa?
-hinta
-muotoilu
-tekniikka
-ajo-ominaisuudet
-tarve
-naapurille näyttö
-muu seikka?
itse lähden tarpeesta ja sen jälkeen paljonko haluan sijoittaa autoon
se ei tarkoita että ostan niin kalliin kuin pystyn vaikka olisi varaakin
sitten tulee ajaessa viihtyvyys myös pidemmillä matkoilla
tekniikka ja muotoilu riippu aina automallista mikä kyseessä
aivan viimeisenä tulee se mitä mieltä joku muu on minun autosta
kun tärkeintä on se että itse on tyytyväinen siihen
Jan79:
No ei nyt täysin, mutta julistat hiluxin ylivoimaisesti parhaaksi, vaikka mikään oikea tekniken fakta ei sitä puolla. Sinä et ehkä pitänyt mitsusta, en ihmettele jos olet tuolla asenteella sitä käynyt ajamassa.
Jan79:
Eikö sinulla sitten perustu ? Minulla oli sentään esittää numeerisia faktoja mitsun puolesta, sinä haukuit vain rimpulaksi, ilman mitään oikeita faktoja, sivuutat mm. sen että perävaunumassa on pienempi, ja et tajua että mitsussa on 100% nimenomaan halvimmissa malleissa, ja kalleimmassa on pidonhallinan ohjaama lukko(joka ei ehkä manuaaliselle pärjää mutta on paljon parempi mitä tojon pelkkä LSD) ja luistonesto.
Jan79:
Nytkö sillä ei olekkaan merkitystä? , hassua vasta ketjun alussa kun sanoit että sillä on merkitystä autojen paremmuuden kannalta.
Jan79:
Juuri vankemmin jousitetussa mitsussa se lukko on vakiona, karvalakkimallissa, varmaan siksi että se joustaa vähemmän, tiedät kyllä mitä hyötyä hyvistä joustousta on simolinin palstan lukijana. Missään testissä ei ole nähty mitsun häviävän, haluaisin nähdä yhdenkin testin jossa on samantasoiset mallit rinnakkan, karvalakki mitsu vs karvalakki hilux. Mitsu voittaa, siinä on 100% takalukko, hilussa vain LSD. Sitten kun otetaan luxus malli comfort jousituksella vs. hiluxin SR, niin mitsu pärjää edelleen koska nelivetoteknologia on hyvää, löytyy mm. luistonesto ja pidonhallinan kontrolloima takalukko ja joustoa on enempi koska jousitus on pehmeämpi. En tiedä mitä testejä olet lukenut, mutta mitkään faktat eivät puhu uuden hiluxin tapauksessa sen puolesta jos etenemiskykyä katsotaan.
Jan79:
Mitsuahan myydään toyotaa enemmän euroopassa, yritän linkittää sen sivun missä tilastoja oli, kun löydän sen taas. Muualta maailmasta en ole saanut lukuja, ja ei ne köyhemmillä alueilla hiluxeilla nykyään aja, vaan Land Cruiser, esimerkiksi vanha kunnon 70 sarjalainen, joka on täysin eri auto mitä hilux, samoin vanhan mallin corollaa tehdään vielä mm. afrikassa. Hilux on hyvin pitkälti täysin samanlainen auto kuin mitsu. Molemmissa on sama perus rakenne, erillisjousitettu keula kierrejousilla, jäykkä taka-akseli, suunnilleen saman kokoisia ovat.
Minä en ole hiluxin vastustaja, en ala ala-arvoisesti kutsumaan vastustajia rimpuloiksi, mutta itse väitit että hilux on täysin ylivoimainen, mutta sinulla ei ole mitään faktoja sitä puoltamaan.
finman:
Ei, toyotalla on suomessa todella hyvä myyntiorganisaatio, ja hyvä markkinointi, hiluxia mainostetaankin hyvin koko ajan, lehdissä, televisiossa, radiossa, millon missäkin. Mitsu on johtotähtikeskeisen vehon alaisuudessa, siellä ei olla pätkän vertaa kiinnostuttu tällä hetkellä suomessa marginaalimerkeistä, ei mitsua mainostetakkaan koskaan missään, ei useat edes ajattele että on L200 kun ostavat uutta hiluxiaan. Mitsu on työkäytössäkin arvostettu auto. Mitsua vaivaa vanha maine niistä 80 luvun L200:ista, niiden pitäisi itseasiassa vaihtaa tuon auton nimi, jolloin mielikuvat muuttuisivat. Markkinoinnilla on todella suuri merkitys.
Edelleen kirkkaasti väitätte hiluxia ylivoimaiseksi, pystymättä sitä MITENKÄÄN todistamaan ? Mikään numeerinen fakta ei sitä puolla ? Saa siihen uskoa, mutta ei teidän mielipiteitä oikeasti voi ottaa vakavasti, kun ette niitä pysty perustelemaan.
Kumppani:
En ymmärrä mitä tarkkaan yrität sanoa, mutta esimerkiksi tässä hilux vs. mitsu asiassa sillä on suurikin merkitys. Hiluxia markkinoidaan hyvin, jolloin ihmisille syntyy hyvä mielikuva siitä. Mitsua jota ei markkinoida käytännössä juuri ollenkaan, ei sitä välttämättä tulla edes ajatelleeksi kun tulee aika ostaa pickup. Luuletko että niin suuret rahat markkinointiin laitettaisiin turhaan ? Ei, tutkitusti, sillä on valtava merkitys, ja suomen johtotähtikeskeinen veho ei ole siitä kiinnostunut.
Matti-:
On on, mutta ootas. Kohta tulee MMS ja sanoo, ettei MB:tä tarvitse mainostaa ostajille sitäkään.
Noiden "työkaluautojen" osalta en osaa sanoa.
Mutta onhan sitä MB:iä mainostettu viimeaikoina todella paljon! Verouudistuksen varjolla tietysti (hinta pudonnut roimasti) ja on ihme jossei näy myynnissä. Kynnys hankkia on yhä useammalle madaltunut? Mutta kun menekki on ollut rajoitetumpaa, niin isotkaan prosentit ei nosta kovin kärkeen. Vuoden päästä voi näkyä jo.
Tuo markkinointiin panostaminen ja sen vertailu on kyllä aika mutkikasta vaikka vuoden sisällä, sillä maahantuojathan panostavat uusien mallien esilletuontiin, jota on ollut kiitettävästi.
Lisäksi taitaa olla liikkeiden kampanjat ja sunnuntaiesittelyt joka syksy-kevät-talvi-kesä... On erikoisliitteitä yms. liki jokaisella sanomalehdellä ja telkkarissahan imagomainontaa on ollut helpointa toteuttaa aina.
Kumppani
Pliis, älä vaan puhu negatiivisesti tuosta automerkistä, muuten liityt ryhmään, joka haukkuu autoja "elämäntyökseen".
Toisaalta, onko tällä palstalla enää muita kuin "elämäntyötään" suorittavia ?
Hiluxin ja Mitsun testivertailuja maailmalta.
Autobild Allradista, eli autobildin offroad lehdestä, hilux on vasta kolmantena, vuoden paras pickup. Mitsu on ensimmäisenä.
http://www.skoda.at/files/docs/news/889.pdf
L200 voitti ihan kirkkaaasti Teknikensvarldin testivertailun.
http://www.teknikensvarld.se/files/0723_test_sex-pickuper.pdf
Brittien saarilla L200 on valittu vuoden lava-autoksi ja vuoden nelivetoiseksi pakettiautoksi 2006.
Ja jotain muuta:
L200
http://www.channel4.com/4car/rt/mitsubishi/l200/236/2
Hilux
http://www.channel4.com/4car/rt/toyota/hilux/422/
Edelleenkään en tiedä mistä Jan vetää hiluxin ylivoimaisuushöpinät, tai väitteet siitä että se olisi euroopan halutuin pickup.
Andertz
Pliis, älä vaan puhu negatiivisesti tuosta automerkistä, muuten liityt ryhmään, joka haukkuu autoja "elämäntyökseen".
Ei tuosta autosta voi juurikaan puhua negatiivisesti AUTONA. Ja tarkoitus oli olla positiivinen sen suhteen: MB on oikeasti tullut lähemmäksi monelle auton ostoa harkitsevalle. Niitä taloudellisia, tai tarpeiden määrittelemiä kynnyksiä on n-i-i-n monenlaisia. Ja mikäs jos hankinta edes nyt olisi haaveen toteutuma, niin onnea vaan.
Toisaalta, onko tällä palstalla enää muita kuin "elämäntyötään" suorittavia?
Juuei.
Kumppani: Eipä tuo ole minusta kiinni. Aika mahdoton kysymys tyhjentävästi vastattavaksi maallikolle. Heitäpä kysymys Toyotalle.
Kuitenkin olet maallikkona pystynyt arvioimaan eräiden muiden autojen ylihintaisuutta, vaikka se on mahdotonta.
Siksi, ettei Daewoo antanut enää käyttää nimeä autoihin, kun GM tuli isommin kuvaan mukaan, vain kodinelektroniikkaan. Kyse oli siis juridiikasta, ei imagosta.
Autoyrityksen nimi on GM Daewoo, ja pieni osa autoista on kaiketi maailmalla edelleen Daewoo-nimisiä. Daewoo-konserni teki konkan 1999 ja se hajotettiin palasiksi. Auton nimivalinnassa kyse on nimenomaan imagosta, ei mistään muusta. Miksi ihmeessä konkurssin tehnyt Daewoo ei antaisi enää käyttää nimeään autoihin? Pelkääkö se, että autot halventavat sen raskaita tankkereita tai elektroniikkakomponentteja?
Vai olisiko kuitenkin niin, ettei eräänlaisen teollisuuden sekatavarakaupan nimeä edes kannata käyttää autoihin kun on mahdollisuus käyttää Chevynkin nimeä. Itse en tällaisesta keinotekoisesta nimeämisestä paljon perusta, mutta kuitenkin.
Miksi ylipäätään tehdä jonkin nimisiä autoja, jos nimellä ei kerran ole sinun kaltaisillesi väliä? Eikö olisi jännempää ostaa ihan nimetön auto, niin ei ainakaan tulisi maksettua turhasta? Näitäkin saa Kiinasta jatkossa varmasti.
Tottakai muotoilukin on tärkeää, blaablaaaa.
Minusta muotoilu ym. fiilisasiat ovat hyvinkin tärkeitä, eihän samanluokkaisia autoja kovin moni tekninen ratkaisu kuitenkaan toisistaan erota.
Mutta tuokin on jälleen tyypillistä oletusta, ettei autonostajat voisi pitää ns. edullisempia autoja hyvännäköisinä.
Toki voi pitää hyvännäköisenä vaikka mitä. Mutta jostain syystä premiumluokkaisia yleensä pidetään edustavan eli hyvän näköisinä.
En ollut kyllä kuullut, että hinnan ja hyvän ulkonäön välissä on = merkki jotenkin 100% onnistuneesti,
Eri merkeillä on onnistuneita ja epäonnistuneita malleja, ja on myös hyvännäköisiä halpoja autoja. Tyylikkyys ei kuitenkaan niissä mene yksityiskohtiin asti, esim. Fiatin nykyiset mallit ovat hyvän näköisiä perusmuotoilultaan mutta kun katsoo vähän pidemmälle niin ei ehkä sitten kuitenkaan.
Itse pidän esimerkiksi uutta Citroen C5:ttä erittäin hyvän näköisenä. Laatuvaikutelmakin on parantunut huimasti, mutta ei se silti yllä BMW-MB-Audi-Lexus tasolle.
Lisäksi mollaat ja VÄHÄTTELET kyllä sitä osaa kaikista suomalaisista, jotka ostavat aloittajan listalla olevia autoja AIKAS rankasti!
Voisitko laittaa minulle muistutukseksi missä kohtaa olen näin tehnyt. Ettet nyt sotkisi asioita.
Kuulut joukkoon jonka mielestä on täysin hölmöä ostaa tavis, kun voisi ostaa kalliimmalla "paremmankin". Ihan riippumatta syistä, jonka takia ns. tavikseen päätyy!
Minulla on kaksi autoa joista toinen on aika lailla tavis eikä toinenkaan mikään super-premium. Ns tavikseen (Accord) päädyin todennäköisesti aika samoista syistä kuin useimmat muutkin vastaavien autojen ostajat.
Vaikka kyse on näkemyseroista ja makuasioista. Ja toki hintalapustakin. Ja siinä on minun eräs pointtini, mutta se kääntyy MERKILLISESTI sellaiseksi, että sinä et voisi ostaa kallista.
Minä voin täysin sinusta riippumatta ostaa mitä haluan, mutta jostain syystä en saisi sitä sanoa ja premiumeja ostavien ratkaisut ovat sinusta hölmöjä kun jaksat niistä noin paljon kertoa.
Mikä ihme siis oikeuttaa vähättelemään alempien autoluokkien (joo, autoissa ON eroja) autonostajia,
Miten autoista ja niiden eroista puhuminen vähättelee niiden ostajia? Jos niissä nyt kerran on eroja, aiemmin sinun mielestäsi niissä ei ollut eroja joista kannattaa maksaa. Jos väität että ei ole eroja ja ihmiset maksavat aivan turhasta, vähättelet kalliimman laitteen ostajia. Kuten kertomalla myös että ne erot nyt vaan on makuasioita ja blaablaa muotoiluja. Montako tärkeää asiaa muuten olet elämässäsi päättänyt ilman että ne olisivat olleet makuasioita? Taloudellisten rajausten, omien kykyjen ym. rajoissa toki pitää pysyä, mutta eivätkö kaikki jutut niissä rajoissa kuitenkin ole makuasioita?
Molemmissa paikoissa voi käydä vaikka Ladalla syömässä isoimmat ja/tai kalleimmat ateriat.
Ladalla voi käydä missä vain ja aivan hyvin, mutta useimmat niistä jotka kertovat ettei merkillä ole mitään väliä eivät kuitenkaan suostu ajamaan Ladalla. Ihmettelen miksi.
Jan79:
Siinä hyvä kiteytys: on olemassa parempia puhelimia ja peruspuhelimia ja siitäkin kai pitää valittaa kun joku toteaa päivänselvän faktan eli että on olemassa parempia kun peruspuhelimen omistajat pahoittavat mielensä.
Pitää tilittää kuin viimeistä päivää että mummopuhelin on ihan yhtä hyvä ja on ylimielistä väittää että aivan eri tasoinen puhelin olisi parempi.
Tuossa putputin kommentissa on hyvä pointti, mutta se pätenee enimmäkseen vain saman merkin puhelinten kanssa. On eria asia verrata vaikkapa Sony/ericssonin huippumallia Nokian vastaavaan, ja väittää että on päivänselvää että b on parempi kuin a...
Tekniset ratkaisut, asiakkaiden mieltymykset ja tarpeet, imago jne vaikuttavat siihen mikä on kenellekin "paras". On aika lyhytnäköistä toitottaa ehdotonta totuutta paremmuudesta muiden puolesta. Sellaista ei ole.