Minunkin täytyy valitettavasti yhtyä edellisiin, auto on ruma ulkoa ja sisältä. Sisältä auto näyttää samalta, kuin Nissanit 80-luvulla.
Tekniikka taas on varmasti mahtavaa ja muut ominaisuudet kunnossa. Skyline on aina ollut yksi edistyksellisimmistä urheiluautoista. Olenpa sellaista päässyt kerran ajamaan ja kokemus oli hieno! Erityisesti auton ajo-ominaisuudet olivat lähellä täydellistä.
Sinänä harmi, että uusi malli on pilattu rumilla muodoilla ja että siinä on luovuttu suorasta kuutosesta.
Ei ole kovin tyylikäs, ei. Ulkoa päin vielä joten kuten ok, mutta sisustus on todella outo. Tekniikka on kyllä aika timanttia, ainakin paperilla. Luulenpa, että käytännössäkin aika pirun nopea auto.
Nopea se varmasti on, mutta tuollaiset urheiluautothan ovat fiilisostoksia. Tuo järkyttävä 80-l sisustus tappaa aika tehokkaasti ostohalut, vaikka auto olisi kuinka hyvä. Sama pätee tuohon ulkomuotoon, joka on kuin suoraan jostain teineille suunnatusta videopelistä. Ei todellakaan hyvä.
Mielestäni aika tyyppillinen japanilainen urheiluautoyritelmä, joka varmasti kulkee lujaa, mutta jossa tyyli ja fiilisseikat on heitetty romukoppaan. Vähän niinkuin susiruma Skyline GT-R, joka kulki lujaa tehoihinsa nähden, mutta näytti Almera Coupelta.
edit:
Toivottavasti tämä lunastaisi odotukset japanilaisesta urheiluautosta:
Linkin perusteella Lexus on ainakin osittain M6-tasolla. Tosin kilpailijoiksi mainitaan aivan muita. Todennäköisesti, ja etenkin Lexuksen tietäen tulossa on herrasmiesmäinen sportti omaan makuuni. GTI-pojat ehkä enemmän kuolaavat Nissanin perään, ja menevä pelihän se onkin, jos edeltäjästä on jotain jäljellä.
Juu, tuo GT-R on taatusti tuleva lippalakkipäiden unelma, jota jumaloidaan ammattikoulun auto-osastolla. Niinhän Skyline GT-R:kin oli.
Tuo Lexus vaikuttaa tosiaan mielenkiintoiselta. Eiköhän siitä saada kelpo haastaja mm. Jaguarin XKR:lle ja tulevalle XKR-R-jaggelle (500hv) ja miksei M6:llekin.
Aika utopistiselta tuntuu, että tuo Lexus voisi oikeasti haastaa tuon F430 Ferrarin tai Aston Martin DB9:n. Noiden kulkineiden imago liikkuu ihan eri sfääreissä kuin Lexuksen. F430:sen konekin on niin jumalattoman hieno laitos, joten luulen ettei Lexus pysty ominaisuuksienkaan puolesta haastamaan ferkkua. Aston Martin taas on tyylikkäimpiä autoja markkinoilla. Oikeampi haastaja Astonilta lienee V8 Vantage.
[Simppa- muokkasi tätä viestiä 02.11.2007 klo 22:08]
miten niin ''vihdoinkin kunnon urheiluauto japanista'' ?
noitahan on japanilaiset autotehtaat suoltaneet jo vuosikaudet, joten outo kommentti.
tietysti jos vain raaoista hevosvoimista tyyliin 400 plus puhutaan, niin ne ''kunnon'' urheiluautot tulee jostain muualta. mutta minkäs teet jos japsitehtaat eivät lähde mukaan noihin överi tehokilpailuihin tyyliin audi RS. Ominaisuudet ja imagot ovat kuitenkin mahtavat.
japanilais automerkit ovat tehneet fantastisia urheilu/rally autoja tyyliin Mitsun Lancer Evot, 3000gt/ VR4 rekniikka, Subarun Impreza/Legacy, Nissanin Skyline, zorro plus muut MAHTAVAT sportit, Mazdan RX:t, Toyotan Suprat & MR2:set ym, Hondan NSX:t jne.
Toki jotkut Ferrarit ja Maseratit ovat omassa luokassaan, mutta ei japanilaisilla ole todellakaan mitään syytä hävetä tässä suhteessa.
Tosin en tiedä mitä tuolla otsikolla tarkoitit, mutta jos se tahtoi sanoa jotain että ''kunnon urheiluautoja ei ole '', niin huhhuh...
No aika hiljaista japsisporttien suhteen on ollut, kun mennään päälle 400hv tehoihin, ei siitä mihinkään pääse. Japsien luomukset vähän aikuismaisempien (ei 1,5m lintulautaa ja miljoonaa uloketta ala WRX STi ja Evot) sporttien osalta ovat aika ohkaiset. Toki WRX STi on varmaan hyvä, mutta minä en ikipäivänä kehtaisi ajaa sellaisella. Saakohan siinä muuten lippiksen kaupanpäälle?
Toivotaan, että tuo Lexus on käänne parempaan!
[Simppa- muokkasi tätä viestiä 03.11.2007 klo 00:00]
No aika hiljaista japsisporttien suhteen on ollut, kun mennään päälle 400hv tehoihin, ei siitä mihinkään pääse. Japsien luomukset vähän aikuismaisempien (ei 1,5m lintulautaa ja miljoonaa uloketta ala WRX STi ja Evot) sporttien osalta ovat aika ohkaiset. Toki WRX STi on varmaan hyvä, mutta minä en ikipäivänä kehtaisi ajaa sellaisella. Saakohan siinä muuten lippiksen kaupanpäälle?
Toivotaan, että tuo Lexus on käänne parempaan!
Miksi pitäisi mennä johonkin ''aikuisempaan'', jos tehdään ralliautosta, siviiliversio, kuten nyt EVO.???!!! minä ainakin haluan että se on juuri sellainen kuin se on, eli sen esikuva, ja että voin vaikka tarpeen vaatiessa leikkiä sen ratissa tommi mäkistä, kuin että ajelen sillä ''arvokkaasti'' tyyliin joku konservatiivinen pappa-sportti, ja näytän aikuiselta. sellaisia tuotteita on kyllä niitä haluaville tarjolla joten miksi haukkua japseja.?
noista tehoista jo kommentoinkin. Se on muuten helppoa vaatia niitä tehoja sinne 400-500 hv paikkeille, entäs osaatko sinä ajaa ja ''viedä ''sitä autoa?! jos et, mitä väliä vaikka niitä olisi ''vain'' 300? sitäpaitsi palikat on asennettavissa tuota varten.
[petos muokkasi tätä viestiä 03.11.2007 klo 00:10]
Aha. Mielestäni nuo japsisportit ovat olleet useimmiten (lue: melkein aina) aivan törkeän tökerön näköisiä. Milloinkohan saataisiin jotain jaggen XKR:n tai edes uusimpien ferrareiden (pappasportteja lienevät) näköisiä pelejä? Tuo GT-R ei lupaa todallakaan hyvää tällä saralla. Honda NSX toi jo merkkejä paremmasta.
Selitä mitä selität, mutta kyllä samanlaista päälle 400hv autoa on kivempi polkea kuin vähempitehoista.
tuossa juuri paljastat tyhmyytesi. Impreza tai Evo ovat #&%£$!* raakoja ja rujoja ralliautoja eikä mitään hienoperseiden viiskymppisten arvokasta kyytiä tarjoavia luomuksia! ja ne myös näyttävät siltä, kaikkine takasiipineen. sulla on joku ongelma näiden kanssa ilmeisesti, kun pitää purnata tyhjästä...
sulla käsittääkseni on jokin aikuismainen sportti joten mitä jos nautittaisiin omista kulkineista ihan haukkumatta sitä toisenlaista???!
Jaa että "vihdoinkin kunnon urheiluauto Japanista"?? Onko kirjoittaja ollut pari vuosikymmentä koomassa ja nyt herännyt vai mistä moinen kommentti? Kerrottakoon, että esimerkiksi vuonna 1990 esitelty Nissan 300ZX Twin Turbo peittosi Porschen ajettavuudessa ja vieläpä saksalaisten omassa testissä.. mutta asiaan:
Kenelläkään autoalaa tuntevalla ei voi olla pienintäkään epäilystä siitä, etteikö Nissan GT-R olisi teknisesti ottaen huipulla kun puhutaan urheiluautosta. Kyseinen ohjus on asemoitu suoraan Porsche 911 Turboa vastaan. Porschella on ajettu Nürnburgringillä kierrosaika 7min 40 sekuntia ja Nissan GT-R:llä on jo tuo lukema peitottu kahdella sekunnilla. Nyt Nissanin kuskit ovatkin jahtaamassa TODELLISEN superauton, Porsche Carrera GT:n aikaa, 7min 28sek.
Jos GT-R pääsee lähellekään Carreran lukemaa, on se hemmetin hieno suoritus, maksaahan GT-R Britanniassa noin 100 000 kun taas Carrera on aivan toista luokkaa hintalappunaan 500 000. Nissanissa on tehoa noin 473 heppaa ja painoa 1740kg kun Carreran vastaavat ovat 604 hv ja 1380 kiloa.
Ennen tämän viestiketjun näkemistä olin jo ehtinyt ilahtua siitä, että GT-R on muotoiltu omalla tyylillään eikä olla lähdetty apinoimaan mitään Aston Martineita ( se homma jäänee Lexukselle ), jotka sinänsä ovat hienoja, mutta vähän puppelipojille veistettyjä aristokraattisuudessaan. GT-R taas on muotoiltu röyhkeän seksikkääksi ja rajuksi.
Jostain Aston Martinista ei Pihtiputaan mummo tiedä onko se kenties Hyundai Coupe, mutta kun mummo näkee GT-R:n niin kyllä se tajuaa, että siinä menee todella raju peli! Makuja on monia enkä usko, että GT-R on pelkästään ammattikoululaisten haave, sillä kuten tulette huomaamaan, autosta tulee myyntihitti eikä ostajissa ole kovinkaan montaa lippalakkipäistä amisjätkää; taitaa ennemminkin kravatti vilahdella Nissanin kabiinissa.
Toisaalta amisjätkästä voi tulla vaikka putkiasentaja, joka tienaa aika paljon enemmän kuin Aston Martinista haaveileva, 1600 kuukausipalkalla elävä hum. kand.
Oletteko muuten huomanneet, että Porsche 911 on ruma? Mittasuhteet ovat jotenkin 60-luvulta ja näyttävät hassuilta tänä päivänä, on kuin kyseessä olisi halpa retrokopio. Tähän verrattuna GT-R on moderni, seksikäs, yksilöllinen, raju ja yksinkertaisesti kaunis. Samaa sanovat muuten maailman autolehdissä. Onko niissäkin amisjätkät toimittajina? Näyttää muuten hyvältä tuo Nissanin ohjaamokin. Selvästi kauniimpi kuin Porschessa. Jos jonkun mielestä vuoden 1980 Bluebirdissä oli samanlainen kojelauta niin pyytäköön lääkäriä hieman säätämään lääkitystä...
en nyt tuohon porchen ulkonäköön ota kantaa, mutta muuten täyttä asiaa anders-simolta
onhan se vähän harmi että tarvii lähteä tolle lippalakki-amis- leimaamislinjalle... mutta kukahan tuon taas aloitti, suoltamalla noita fobioitaan tänne
tuossa juuri paljastat tyhmyytesi. Impreza tai Evo ovat #&%£$!* raakoja ja rujoja ralliautoja eikä mitään hienoperseiden viiskymppisten arvokasta kyytiä tarjoavia luomuksia! ja ne myös näyttävät siltä, kaikkine takasiipineen. sulla on joku ongelma näiden kanssa ilmeisesti, kun pitää purnata tyhjästä...
sulla käsittääkseni on jokin aikuismainen sportti joten mitä jos nautittaisiin omista kulkineista ihan haukkumatta sitä toisenlaista???!
Miten viestisi liittyy ulkonäköön? Sekoitatko tahallasi kaksi eri asiaa? Miksei japanilainen vain ja ainoastaan nopeaan liikkumiseen tehty auto voi näyttää hyvältä. Sitä minä pohdin. Esimerkiksi Maserati MC12 ja Ferrari Enzo ovat helevetin epämukavia, mutta näyttävät silti autoilta. Maseratin muodotkin on suoraan kilparadoille suunnattu. Sama pätee esimerkiksi F40 Ferrariin.
[quote title="03.11.2007 klo 09:03 Anders-Simo kirjoitti"]
"Jaa että "vihdoinkin kunnon urheiluauto Japanista"?? Onko kirjoittaja ollut pari vuosikymmentä koomassa ja nyt herännyt vai mistä moinen kommentti?"
No eihän sieltä yhtään kunnon urheiluautoa ainakaan tällä hetkellä tuoda suomeen. Aika läheltä liippaa, kun tuo mainitsemasi Hyundai Coupe tulee koreasta.
Sitten vain rehellisesti faktoja peliin, millä lailla nuo mainitut Nissanit, Porschet ym ufot voittaa Coupen?
"Jos jonkun mielestä vuoden 1980 Bluebirdissä oli samanlainen kojelauta niin pyytäköön lääkäriä hieman säätämään lääkitystä... "
Tuosta Bluebirdistäkin tehtiin muuten 2-ovista hard top-mallia. Ei paha, mutta tuolloin oli muitakin hyviä vaihtoehtoja, joten ei nyt suoralta kädeltä julisteta sitä aikansa parhaaksi urheiluautoksi.
[Herbert muokkasi tätä viestiä 03.11.2007 klo 14:24]
[quote title="03.11.2007 klo 14:53 petos kirjoitti"]
"mikä teitä riivaa?!"
Heh, mistä nyt herne meni nenään.
"pitäisi kai ennen kun jauhaa edes näistä asioista, määritellä tarkasti mikä on itseasiassa KUNNON urheiluauto..?"
Juu, näillä tiedoilla, mitä meillä on käytettävissä keskustelun aiheena olevista autoista sanoisin, että ulkonäkö ja ehkä hinta ovat niitä, joilla paremmuutta voidaan määritellä.
"ja vaikkei suomessa tulisi myyntiin, ei se tarkoita etteikö maailmalla olisi tarjontaa ja suosiota."
Siksi asiasta erikseen mainitsinkin. Ja jos autoa ei meille tuoda eli yhä harvemmmat meistä on siihen tutustuneet saati ajaneet, sitä harvemmilla on jotain sanottavaa autosta, vai mitä?
[Herbert muokkasi tätä viestiä 03.11.2007 klo 16:45]
[quote title="03.11.2007 klo 16:44 Herbert kirjoitti"]
Heh, mistä nyt herne meni nenään.
-ei tässä nyt mitään herneitä sentään. on vaan huvittavaa lukea näitä aivoituksia joissa joku ihan vakavissaan väittää ettei japanilaismerkeillä ole sportteja.
mutta kuten sanoin tuo ''kunnon'' pitäisi määritellä. jos todettaisiin ettei niitä ole, niin pidän pääni kiinni. Jos esim. Lancer evot eivät ole kunnon urheiluautoja, koska eivät maksa 700000, ja eivät mielytä jonkun kuuskymppisen paskamahaäijän silmää, niin voivoi... tosin evothan ja imprezat eivät korimalliltaan ole ehkä puhtaita urheiluautoja...mutta kyllä ne urheiluautoiksi luokittelisin.
eli kertokaa nyt ihmeessä kaikki arvostelijat ja haukkujat että mikä se ''kunnon'' on?
Siksi asiasta erikseen mainitsinkin. Ja jos autoa ei meille tuoda eli yhä harvemmmat meistä on siihen tutustuneet saati ajaneet, sitä harvemmilla on jotain sanottavaa autosta, vai mitä?
-välillä tuntuu että on aivan samantekevää myydäänkö jotain suomessa tai ei, täällä on monilla kovasti ''tietoa'' ja kokemusta vaikka ainoa kosketuspinta autoon jota haukkuu on joku omiin mielihaluihin sopinut testi ja kuvat netissä...
Ne Imprezat eivät ikävä kyllä miellytä oikein kenenkään silmää. Ja se nyt vaan on ihan kylmä fakta, että päälle 400hv tehoisissa urheiluautoissa on japsien näytöt olleet aika ohkaisia.
Mielestäni urheiluauto on alusta asti suunniteltu urheiluautoksi.
Ne Imprezat eivät ikävä kyllä miellytä oikein kenenkään silmää. Ja se nyt vaan on ihan kylmä fakta, että päälle 400hv tehoisissa urheiluautoissa on japsien näytöt olleet aika ohkaisia.
Mielestäni urheiluauto on alusta asti suunniteltu urheiluautoksi.
Ja mielestäni se nyt vaan on ihan kylmä fakta, että suurin osa japanilaisista urheiluautoista on susirumia kuten nuo WRX STi:t
aha, tämä selvä....
Eli ulkonäkö ja puhtaasti hevosvoimat 400 maagisena rajana ovat nämä asiat jolla autot erotellaan.
BMW 850 ei ole näköjään urheiluauto..selvä..
tuosta imprezasta vielä, ralliauto on ralliauto. rallia ajetaan ralliautoilla, joissa usein on spoilereita ym härpäkkeitä jotka saavat sinut oksentamaan, mutta eipä voi mitään. Ralliautot näyttävät ralliautoilta.
sovitaan sitten että ralliautot eivät ole urheiluautoja. Rallikaan ei varmaan ole urheilua
[quote title="03.11.2007 klo 18:21 Simppa- kirjoitti"]
"Ne Imprezat eivät ikävä kyllä miellytä oikein kenenkään silmää."
Kiitos, kun kerroit minunkin mielipiteeni. Tosin meni väärin. Puhuitko muuten uudesta vai vanhasta mallista?
"Ja se nyt vaan on ihan kylmä fakta, että päälle 400hv tehoisissa urheiluautoissa on japsien näytöt olleet aika ohkaisia."
Riippuu, millaisia näyttöjä kaipaat.
"Ja mielestäni se nyt vaan on ihan kylmä fakta, että suurin osa japanilaisista urheiluautoista on susirumia kuten nuo WRX STi:t"
Oho. Luulin, että ulkonäkö on makuasia. Hyvä, että korjasit tuonkin puutteen tiedoissani.
Petokselle kommenttina, että minusta kunnon urheiluauton pitää olla hyvän näköinen 3-ovinen monikäyttöinen coupe, sopivan tehokas (nykyinen 2 litran perheautoluokka riittää), yhtä taloudellinen kuin Avensis sekä hankintahinnaltaan, että ylläpdoltaan, luotettava ja ajettavuus hyvää perheautoluokan tasoa painotettuna omilla mieltymyksillä. Ei tuon kummempaa autoa täällä tarvitse, kun pääasiallinen käyttö on ihan normaalia käyttöä siinä, missä perheautoillakin. Siis minun mielestäni. Sallin kyllä muitakin mielipiteitä.
[Herbert muokkasi tätä viestiä 03.11.2007 klo 19:05]
Ne Imprezat eivät ikävä kyllä miellytä oikein kenenkään silmää. Ja se nyt vaan on ihan kylmä fakta, että päälle 400hv tehoisissa urheiluautoissa on japsien näytöt olleet aika ohkaisia.
Mielestäni urheiluauto on alusta asti suunniteltu urheiluautoksi.
Ja mielestäni se nyt vaan on ihan kylmä fakta, että suurin osa japanilaisista urheiluautoista on susirumia kuten nuo WRX STi:t
On muuten aika räkäpäinen listaus tuo SSCHn. Pontiac Fiero kelpaa, mutta ur-Quattro ei? Oma harrasteauto oli listalla, vaikka en tuota osaa urheiluautona pitääkään.
Niin, tuossa listassa on kyllä tiettyjä puutteita. Omasta mielestäni urheiluauton tulee näyttää hyvältä, ja sen pitää olla coupe-mallinen, eikä mikään neliovinen perheenkuljetin. Tuo sama vaatimus täyttyy aika monien vakavasti otettavien isojen ulkomaalaisten urheiluautoklubien jäsenvaatimuksissa.
edit:
Miksi ihmeessä Fiero ei kelpaisi? Keskimoottoriseen ja kaksipaikkaisen hyvännäköiseen auton tuleekin olla tuolla listalla. GT malli on käsittääkseni mainio ajettavakin!
[Simppa- muokkasi tätä viestiä 03.11.2007 klo 22:18]
Julmetun ruma niin sisältä kuin ulkoakin. Tingetangelia pahimmillaan!
Simpan kanssa samaa mieltä. Juuri sellainen auto, josta haaveilevat ainoastaan ne, joilla ei ole vielä edes ajokorttia.
Minunkin täytyy valitettavasti yhtyä edellisiin, auto on ruma ulkoa ja sisältä. Sisältä auto näyttää samalta, kuin Nissanit 80-luvulla.
Tekniikka taas on varmasti mahtavaa ja muut ominaisuudet kunnossa. Skyline on aina ollut yksi edistyksellisimmistä urheiluautoista. Olenpa sellaista päässyt kerran ajamaan ja kokemus oli hieno! Erityisesti auton ajo-ominaisuudet olivat lähellä täydellistä.
Sinänä harmi, että uusi malli on pilattu rumilla muodoilla ja että siinä on luovuttu suorasta kuutosesta.
Ei ole kovin tyylikäs, ei. Ulkoa päin vielä joten kuten ok, mutta sisustus on todella outo. Tekniikka on kyllä aika timanttia, ainakin paperilla. Luulenpa, että käytännössäkin aika pirun nopea auto.
Nopea se varmasti on, mutta tuollaiset urheiluautothan ovat fiilisostoksia. Tuo järkyttävä 80-l sisustus tappaa aika tehokkaasti ostohalut, vaikka auto olisi kuinka hyvä. Sama pätee tuohon ulkomuotoon, joka on kuin suoraan jostain teineille suunnatusta videopelistä. Ei todellakaan hyvä.
Mielestäni aika tyyppillinen japanilainen urheiluautoyritelmä, joka varmasti kulkee lujaa, mutta jossa tyyli ja fiilisseikat on heitetty romukoppaan. Vähän niinkuin susiruma Skyline GT-R, joka kulki lujaa tehoihinsa nähden, mutta näytti Almera Coupelta.
edit:
Toivottavasti tämä lunastaisi odotukset japanilaisesta urheiluautosta:
http://www.worldcarfans.com/6060407.001/lexus-lf-h-supercar-spy-photos
Linkin perusteella Lexus on ainakin osittain M6-tasolla. Tosin kilpailijoiksi mainitaan aivan muita. Todennäköisesti, ja etenkin Lexuksen tietäen tulossa on herrasmiesmäinen sportti omaan makuuni. GTI-pojat ehkä enemmän kuolaavat Nissanin perään, ja menevä pelihän se onkin, jos edeltäjästä on jotain jäljellä.
Juu, tuo GT-R on taatusti tuleva lippalakkipäiden unelma, jota jumaloidaan ammattikoulun auto-osastolla. Niinhän Skyline GT-R:kin oli.
Tuo Lexus vaikuttaa tosiaan mielenkiintoiselta. Eiköhän siitä saada kelpo haastaja mm. Jaguarin XKR:lle ja tulevalle XKR-R-jaggelle (500hv) ja miksei M6:llekin.
Aika utopistiselta tuntuu, että tuo Lexus voisi oikeasti haastaa tuon F430 Ferrarin tai Aston Martin DB9:n. Noiden kulkineiden imago liikkuu ihan eri sfääreissä kuin Lexuksen. F430:sen konekin on niin jumalattoman hieno laitos, joten luulen ettei Lexus pysty ominaisuuksienkaan puolesta haastamaan ferkkua. Aston Martin taas on tyylikkäimpiä autoja markkinoilla. Oikeampi haastaja Astonilta lienee V8 Vantage.
miten niin ''vihdoinkin kunnon urheiluauto japanista'' ?
noitahan on japanilaiset autotehtaat suoltaneet jo vuosikaudet, joten outo kommentti.
tietysti jos vain raaoista hevosvoimista tyyliin 400 plus puhutaan, niin ne ''kunnon'' urheiluautot tulee jostain muualta.
mutta minkäs teet jos japsitehtaat eivät lähde mukaan noihin överi tehokilpailuihin tyyliin audi RS. Ominaisuudet ja imagot ovat kuitenkin mahtavat.
japanilais automerkit ovat tehneet fantastisia urheilu/rally autoja tyyliin Mitsun Lancer Evot, 3000gt/ VR4 rekniikka, Subarun Impreza/Legacy, Nissanin Skyline, zorro plus muut MAHTAVAT sportit, Mazdan RX:t, Toyotan Suprat & MR2:set ym, Hondan NSX:t jne.
Toki jotkut Ferrarit ja Maseratit ovat omassa luokassaan, mutta ei japanilaisilla ole todellakaan mitään syytä hävetä tässä suhteessa.
Tosin en tiedä mitä tuolla otsikolla tarkoitit, mutta jos se tahtoi sanoa jotain että ''kunnon urheiluautoja ei ole '', niin huhhuh...
No aika hiljaista japsisporttien suhteen on ollut, kun mennään päälle 400hv tehoihin, ei siitä mihinkään pääse. Japsien luomukset vähän aikuismaisempien (ei 1,5m lintulautaa ja miljoonaa uloketta ala WRX STi ja Evot) sporttien osalta ovat aika ohkaiset. Toki WRX STi on varmaan hyvä, mutta minä en ikipäivänä kehtaisi ajaa sellaisella. Saakohan siinä muuten lippiksen kaupanpäälle?
Toivotaan, että tuo Lexus on käänne parempaan!
Toivotaan, että tuo Lexus on käänne parempaan!
Miksi pitäisi mennä johonkin ''aikuisempaan'', jos tehdään ralliautosta, siviiliversio, kuten nyt EVO.???!!! minä ainakin haluan että se on juuri sellainen kuin se on, eli sen esikuva, ja että voin vaikka tarpeen vaatiessa leikkiä sen ratissa tommi mäkistä, kuin että ajelen sillä ''arvokkaasti'' tyyliin joku konservatiivinen pappa-sportti, ja näytän aikuiselta.
sellaisia tuotteita on kyllä niitä haluaville tarjolla joten miksi haukkua japseja.?
noista tehoista jo kommentoinkin. Se on muuten helppoa vaatia niitä tehoja sinne 400-500 hv paikkeille, entäs osaatko sinä ajaa ja ''viedä ''sitä autoa?! jos et, mitä väliä vaikka niitä olisi ''vain'' 300?
sitäpaitsi palikat on asennettavissa tuota varten.
Aha. Mielestäni nuo japsisportit ovat olleet useimmiten (lue: melkein aina) aivan törkeän tökerön näköisiä. Milloinkohan saataisiin jotain jaggen XKR:n tai edes uusimpien ferrareiden (pappasportteja lienevät) näköisiä pelejä? Tuo GT-R ei lupaa todallakaan hyvää tällä saralla. Honda NSX toi jo merkkejä paremmasta.
Selitä mitä selität, mutta kyllä samanlaista päälle 400hv autoa on kivempi polkea kuin vähempitehoista.
tuossa juuri paljastat tyhmyytesi. Impreza tai Evo ovat #&%£$!* raakoja ja rujoja ralliautoja eikä mitään hienoperseiden viiskymppisten arvokasta kyytiä tarjoavia luomuksia! ja ne myös näyttävät siltä, kaikkine takasiipineen.
sulla on joku ongelma näiden kanssa ilmeisesti, kun pitää purnata tyhjästä...
sulla käsittääkseni on jokin aikuismainen sportti joten mitä jos nautittaisiin omista kulkineista ihan haukkumatta sitä toisenlaista???!
kunnioitan suuresti kaikki Ferrareita niin teknisesti kuin ulkonäöllisesti, eikä niitä sovi nimittelemään miksikään
Selitä mitä selität, mutta kyllä samanlaista päälle 400hv autoa on kivempi polkea kuin vähempitehoista.
no joo, miksei.
mulla oli 400 heppanen VR4- Galantti, mutta ei se peittoa Evo kasia tai ysiä jossa on se n. 300hv.
noin niinkun esimerkkinä...
Jaa että "vihdoinkin kunnon urheiluauto Japanista"?? Onko kirjoittaja ollut pari vuosikymmentä koomassa ja nyt herännyt vai mistä moinen kommentti? Kerrottakoon, että esimerkiksi vuonna 1990 esitelty Nissan 300ZX Twin Turbo peittosi Porschen ajettavuudessa ja vieläpä saksalaisten omassa testissä.. mutta asiaan:
Kenelläkään autoalaa tuntevalla ei voi olla pienintäkään epäilystä siitä, etteikö Nissan GT-R olisi teknisesti ottaen huipulla kun puhutaan urheiluautosta. Kyseinen ohjus on asemoitu suoraan Porsche 911 Turboa vastaan. Porschella on ajettu Nürnburgringillä kierrosaika 7min 40 sekuntia ja Nissan GT-R:llä on jo tuo lukema peitottu kahdella sekunnilla. Nyt Nissanin kuskit ovatkin jahtaamassa TODELLISEN superauton, Porsche Carrera GT:n aikaa, 7min 28sek.
Jos GT-R pääsee lähellekään Carreran lukemaa, on se hemmetin hieno suoritus, maksaahan GT-R Britanniassa noin 100 000 kun taas Carrera on aivan toista luokkaa hintalappunaan 500 000. Nissanissa on tehoa noin 473 heppaa ja painoa 1740kg kun Carreran vastaavat ovat 604 hv ja 1380 kiloa.
Ennen tämän viestiketjun näkemistä olin jo ehtinyt ilahtua siitä, että GT-R on muotoiltu omalla tyylillään eikä olla lähdetty apinoimaan mitään Aston Martineita ( se homma jäänee Lexukselle ), jotka sinänsä ovat hienoja, mutta vähän puppelipojille veistettyjä aristokraattisuudessaan. GT-R taas on muotoiltu röyhkeän seksikkääksi ja rajuksi.
Jostain Aston Martinista ei Pihtiputaan mummo tiedä onko se kenties Hyundai Coupe, mutta kun mummo näkee GT-R:n niin kyllä se tajuaa, että siinä menee todella raju peli! Makuja on monia enkä usko, että GT-R on pelkästään ammattikoululaisten haave, sillä kuten tulette huomaamaan, autosta tulee myyntihitti eikä ostajissa ole kovinkaan montaa lippalakkipäistä amisjätkää; taitaa ennemminkin kravatti vilahdella Nissanin kabiinissa.
Toisaalta amisjätkästä voi tulla vaikka putkiasentaja, joka tienaa aika paljon enemmän kuin Aston Martinista haaveileva, 1600 kuukausipalkalla elävä hum. kand.
Oletteko muuten huomanneet, että Porsche 911 on ruma? Mittasuhteet ovat jotenkin 60-luvulta ja näyttävät hassuilta tänä päivänä, on kuin kyseessä olisi halpa retrokopio. Tähän verrattuna GT-R on moderni, seksikäs, yksilöllinen, raju ja yksinkertaisesti kaunis. Samaa sanovat muuten maailman autolehdissä. Onko niissäkin amisjätkät toimittajina? Näyttää muuten hyvältä tuo Nissanin ohjaamokin. Selvästi kauniimpi kuin Porschessa. Jos jonkun mielestä vuoden 1980 Bluebirdissä oli samanlainen kojelauta niin pyytäköön lääkäriä hieman säätämään lääkitystä...
en nyt tuohon porchen ulkonäköön ota kantaa, mutta muuten täyttä asiaa anders-simolta
onhan se vähän harmi että tarvii lähteä tolle lippalakki-amis- leimaamislinjalle... mutta kukahan tuon taas aloitti, suoltamalla noita fobioitaan tänne
tuossa juuri paljastat tyhmyytesi. Impreza tai Evo ovat #&%£$!* raakoja ja rujoja ralliautoja eikä mitään hienoperseiden viiskymppisten arvokasta kyytiä tarjoavia luomuksia! ja ne myös näyttävät siltä, kaikkine takasiipineen.
sulla on joku ongelma näiden kanssa ilmeisesti, kun pitää purnata tyhjästä...
sulla käsittääkseni on jokin aikuismainen sportti joten mitä jos nautittaisiin omista kulkineista ihan haukkumatta sitä toisenlaista???!
Miten viestisi liittyy ulkonäköön? Sekoitatko tahallasi kaksi eri asiaa? Miksei japanilainen vain ja ainoastaan nopeaan liikkumiseen tehty auto voi näyttää hyvältä. Sitä minä pohdin. Esimerkiksi Maserati MC12 ja Ferrari Enzo ovat helevetin epämukavia, mutta näyttävät silti autoilta. Maseratin muodotkin on suoraan kilparadoille suunnattu. Sama pätee esimerkiksi F40 Ferrariin.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Maserati_MC12
http://fi.wikipedia.org/wiki/Ferrari_F40
Simpan arvostelut taitaa juontaa juurensa vain siitä, kun Volvolla ei ole omaa urheiluautoa, jos tämä jätetään pois laskuista:
http://www.autoweek.nl/images/480/8/0508ee1625d02e865e4d4454b32472d8.jpg
http://www.autoweek.nl/images/480/8/0508ee1625d02e865e4d4454b32472d8.jpg
No ei toki juonna. Hankin jo oman urheiluautoni, joka ei toki ole Volvo, mutta saman konsernin sisältä kuitenkin.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Volvo_P1800
--> ei ehkä varsinainen superauto, mutta näyttää pirun hyvältä!
Ei Pyhimyksen ulkonäössä ole moittimista, tässä japanilainen vastine:
http://forzamotorsport.net/NR/rdonlyres/33769CE8-6EA3-457A-951E-B849254A2680/7698/davesZ6frontleft2better.jpg
[quote title="03.11.2007 klo 09:03 Anders-Simo kirjoitti"]
"Jaa että "vihdoinkin kunnon urheiluauto Japanista"?? Onko kirjoittaja ollut pari vuosikymmentä koomassa ja nyt herännyt vai mistä moinen kommentti?"
No eihän sieltä yhtään kunnon urheiluautoa ainakaan tällä hetkellä tuoda suomeen. Aika läheltä liippaa, kun tuo mainitsemasi Hyundai Coupe tulee koreasta.
Sitten vain rehellisesti faktoja peliin, millä lailla nuo mainitut Nissanit, Porschet ym ufot voittaa Coupen?
"Jos jonkun mielestä vuoden 1980 Bluebirdissä oli samanlainen kojelauta niin pyytäköön lääkäriä hieman säätämään lääkitystä... "
Tuosta Bluebirdistäkin tehtiin muuten 2-ovista hard top-mallia. Ei paha, mutta tuolloin oli muitakin hyviä vaihtoehtoja, joten ei nyt suoralta kädeltä julisteta sitä aikansa parhaaksi urheiluautoksi.
mikä teitä riivaa?!
pitäisi kai ennen kun jauhaa edes näistä asioista, määritellä tarkasti mikä on itseasiassa KUNNON urheiluauto..?
ja vaikkei suomessa tulisi myyntiin, ei se tarkoita etteikö maailmalla olisi tarjontaa ja suosiota.
[quote title="03.11.2007 klo 14:53 petos kirjoitti"]
"mikä teitä riivaa?!"
Heh, mistä nyt herne meni nenään.
"pitäisi kai ennen kun jauhaa edes näistä asioista, määritellä tarkasti mikä on itseasiassa KUNNON urheiluauto..?"
Juu, näillä tiedoilla, mitä meillä on käytettävissä keskustelun aiheena olevista autoista sanoisin, että ulkonäkö ja ehkä hinta ovat niitä, joilla paremmuutta voidaan määritellä.
"ja vaikkei suomessa tulisi myyntiin, ei se tarkoita etteikö maailmalla olisi tarjontaa ja suosiota."
Siksi asiasta erikseen mainitsinkin. Ja jos autoa ei meille tuoda eli yhä harvemmmat meistä on siihen tutustuneet saati ajaneet, sitä harvemmilla on jotain sanottavaa autosta, vai mitä?
[quote title="03.11.2007 klo 16:44 Herbert kirjoitti"]
Heh, mistä nyt herne meni nenään.
-ei tässä nyt mitään herneitä sentään. on vaan huvittavaa lukea näitä aivoituksia joissa joku ihan vakavissaan väittää ettei japanilaismerkeillä ole sportteja.
mutta kuten sanoin tuo ''kunnon'' pitäisi määritellä.
jos todettaisiin ettei niitä ole, niin pidän pääni kiinni.
Jos esim. Lancer evot eivät ole kunnon urheiluautoja, koska eivät maksa 700000, ja eivät mielytä jonkun kuuskymppisen paskamahaäijän silmää, niin voivoi...
tosin evothan ja imprezat eivät korimalliltaan ole ehkä puhtaita urheiluautoja...mutta kyllä ne urheiluautoiksi luokittelisin.
eli kertokaa nyt ihmeessä kaikki arvostelijat ja haukkujat että mikä se ''kunnon'' on?
Siksi asiasta erikseen mainitsinkin. Ja jos autoa ei meille tuoda eli yhä harvemmmat meistä on siihen tutustuneet saati ajaneet, sitä harvemmilla on jotain sanottavaa autosta, vai mitä?
-välillä tuntuu että on aivan samantekevää myydäänkö jotain suomessa tai ei, täällä on monilla kovasti ''tietoa'' ja kokemusta vaikka ainoa kosketuspinta autoon jota haukkuu on joku omiin mielihaluihin sopinut testi ja kuvat netissä...
Ne Imprezat eivät ikävä kyllä miellytä oikein kenenkään silmää. Ja se nyt vaan on ihan kylmä fakta, että päälle 400hv tehoisissa urheiluautoissa on japsien näytöt olleet aika ohkaisia.
Mielestäni urheiluauto on alusta asti suunniteltu urheiluautoksi.
http://www.sportscarclubofhelsinki.fi/autolista.html
Tuonne on ihan turha yrittää millään sedanilla.
Ja mielestäni se nyt vaan on ihan kylmä fakta, että suurin osa japanilaisista urheiluautoista on susirumia kuten nuo WRX STi:t
Mielestäni urheiluauto on alusta asti suunniteltu urheiluautoksi.
http://www.sportscarclubofhelsinki.fi/autolista.html
Tuonne on ihan turha yrittää millään sedanilla.
Ja mielestäni se nyt vaan on ihan kylmä fakta, että suurin osa japanilaisista urheiluautoista on susirumia kuten nuo WRX STi:t
aha, tämä selvä....
Eli ulkonäkö ja puhtaasti hevosvoimat 400 maagisena rajana ovat nämä asiat jolla autot erotellaan.
BMW 850 ei ole näköjään urheiluauto..selvä..
tuosta imprezasta vielä,
ralliauto on ralliauto. rallia ajetaan ralliautoilla, joissa usein on spoilereita ym härpäkkeitä jotka saavat sinut oksentamaan, mutta eipä voi mitään. Ralliautot näyttävät ralliautoilta.
sovitaan sitten että ralliautot eivät ole urheiluautoja. Rallikaan ei varmaan ole urheilua
[quote title="03.11.2007 klo 18:21 Simppa- kirjoitti"]
"Ne Imprezat eivät ikävä kyllä miellytä oikein kenenkään silmää."
Kiitos, kun kerroit minunkin mielipiteeni. Tosin meni väärin. Puhuitko muuten uudesta vai vanhasta mallista?
"Ja se nyt vaan on ihan kylmä fakta, että päälle 400hv tehoisissa urheiluautoissa on japsien näytöt olleet aika ohkaisia."
Riippuu, millaisia näyttöjä kaipaat.
"Ja mielestäni se nyt vaan on ihan kylmä fakta, että suurin osa japanilaisista urheiluautoista on susirumia kuten nuo WRX STi:t"
Oho. Luulin, että ulkonäkö on makuasia. Hyvä, että korjasit tuonkin puutteen tiedoissani.
Petokselle kommenttina, että minusta kunnon urheiluauton pitää olla hyvän näköinen 3-ovinen monikäyttöinen coupe, sopivan tehokas (nykyinen 2 litran perheautoluokka riittää), yhtä taloudellinen kuin Avensis sekä hankintahinnaltaan, että ylläpdoltaan, luotettava ja ajettavuus hyvää perheautoluokan tasoa painotettuna omilla mieltymyksillä. Ei tuon kummempaa autoa täällä tarvitse, kun pääasiallinen käyttö on ihan normaalia käyttöä siinä, missä perheautoillakin. Siis minun mielestäni. Sallin kyllä muitakin mielipiteitä.
Mielestäni urheiluauto on alusta asti suunniteltu urheiluautoksi.
http://www.sportscarclubofhelsinki.fi/autolista.html
Tuonne on ihan turha yrittää millään sedanilla.
Ja mielestäni se nyt vaan on ihan kylmä fakta, että suurin osa japanilaisista urheiluautoista on susirumia kuten nuo WRX STi:t
On muuten aika räkäpäinen listaus tuo SSCHn. Pontiac Fiero kelpaa, mutta ur-Quattro ei? Oma harrasteauto oli listalla, vaikka en tuota osaa urheiluautona pitääkään.
Niin, tuossa listassa on kyllä tiettyjä puutteita. Omasta mielestäni urheiluauton tulee näyttää hyvältä, ja sen pitää olla coupe-mallinen, eikä mikään neliovinen perheenkuljetin. Tuo sama vaatimus täyttyy aika monien vakavasti otettavien isojen ulkomaalaisten urheiluautoklubien jäsenvaatimuksissa.
edit:
Miksi ihmeessä Fiero ei kelpaisi? Keskimoottoriseen ja kaksipaikkaisen hyvännäköiseen auton tuleekin olla tuolla listalla. GT malli on käsittääkseni mainio ajettavakin!
Nissan GT-R video
https://www.youtube.com/watch?v=w08ELOTXJJw
Lexus LF-A:n osalta kannattaisi muuten katsella tämän vuoden mallia eikä tuota 2005 versiota.
http://www.lexus-europe.com/about/concept-cars/view-cars/lf-a/index.aspx
http://www.toyota.co.jp/en/news/07/1010_2.html