Jaguar XF

125 kommenttia
124
  • Tämä pisti silmään Volvosta:





    Increasing numbers of smaller cars are moving it to near premium in Europe.




    Hetkinen? Eiköhän se mersu ole, joka ihan samalla tavalla tehtailee noita pikkuautoja (viimevuosina mm. Vaneo, A-sarja, B-sarja, A-Lang jne.), ja BMW:lläkin on tätänykyä 1-sarja ja Mini. Audilla on A3, mutta eipä A2 Audi "premiumiuteen" vaikuttanut mitenkään.



    Volvon pienet autot rajoittuvat S40/V50 ja C30 sarjoihin. Siis kokonaiset kaksi pientä Volvoa, jotka nekään eivät A2:den tapaan ole ihan pikkuautoja.



    Ja tuo, että autoa pitäisi myydä kaikilla markkinoilla jotta se olisi premiumia on ihan skeidaa. Mielestäni esimerkiksi Acurat ja Infinitit ovat premium-merkkejä, vaikkei niitä tänne tuodakaan.

      
  • simppa:

    Mielestäni esimerkiksi Acurat ja Infinitit ovat premium-merkkejä, vaikkei niitä tänne tuodakaan.




    Premium-höpinään en jaksa ottaa kantaa, tuli vaan mieleen; eikö Acura TSX ole täkäläinen Honda Accord hyvin pitkälti? Jenkki Accord on asia erikseen.

      
  • Parempaa premium-luokittelua en löytänyt kuin tämä, en jaksanut tarkistaa oliko joku jo ehtinyt viitata tähän. Luotettavuus-pallukat ei ole tässä se pointti, vaan nuo autoluokat.



    http://www.jdpower.com/autos/ratings/dependability-ratings-by-category



    Itse asiassa tuokin listaus on varsin ihmeellinen, vaikka kyseessä on JD Power. Pakko kai se on uskoa lopultakin, että kyllä nämä kaikki premium-määrittelyt on varsin subjektiivisia eikä niistä ole oikeastaan mitään konkreettista hyötyä.

      
  • Vackraste:


    Premium-höpinään en jaksa ottaa kantaa, tuli vaan mieleen; eikö Acura TSX ole täkäläinen Honda Accord hyvin pitkälti? Jenkki Accord on asia erikseen.




    Pitää paikkansa. Myös Honda Legend on siellä Acura.

      
  • Premium on tuote joka myydään ylihintaan pelkillä mielikuvilla? :xmas:

      
  • Premium on yhtä kuin merkkituote, jonka vahva tuotemerkki antaa lupauksen kuluttajalle että se täyttää hänelle tärkeät tuotteen ominaisuudet keskivertoa paremmin. Premium tuotteeksi ei voi julistautua, vaan asema täytyy ansaita erottuvalla, pitkäjänteisellä ja järjestelmällisellä toiminnalla.



    Jotta tuotteella olisi edellytyksiä Premiumiksi, sen täytyy erottua vastaavasta perustuotteesta. Tällaisia ominaisuuksia ovat tunnettavuus, koettu laatu, vahva merkki mielleyhtymä, asiakasuskollisuus, sekä selkeä persoonallisuus..



    kuluttajan tuotteeseen liittämä ja kilpailevista tuotteista poikkeava positiivinen mielikuva tekee tuotteesta brandin. Tämä on myös se Premium (lisäarvo), jonka kuluttaja on valmis maksamaan lisää jostakin tuotteesta verrattuna saman tarkoituksen täyttävään tavalliseen tuotteeseen.



      
  • Justerilta tuli jo vähän yritystä:

    Premium on yhtä kuin merkkituote, jonka vahva tuotemerkki antaa lupauksen kuluttajalle että se täyttää hänelle tärkeät tuotteen ominaisuudet keskivertoa paremmin.



    Kuka määrittelee keskiverron sitten? Vai puhutaanko yleisellä tasolla kunkin lukijan tasan omasta käsityksestä, jonka ei voi kaikilla edes OLETTAA olevan koskaan sama?



    Premium tuotteeksi ei voi julistautua, vaan asema täytyy ansaita erottuvalla, pitkäjänteisellä ja järjestelmällisellä toiminnalla.



    Jos ei voi julistautua, niin kuka sitten voi julistaa tämän aseman. Vai kuka tahansa ja mistä tahansa autosta (kun niistä on puhuttu) ensinmainitulla perusteella.



    Jotta tuotteella olisi edellytyksiä Premiumiksi, sen täytyy erottua vastaavasta perustuotteesta.



    Mikä on perusauto?



    Tällaisia ominaisuuksia ovat tunnettavuus, koettu laatu, vahva merkki mielleyhtymä, asiakasuskollisuus, sekä selkeä persoonallisuus..



    Voiko valita haluamansa, vai oletatko, että kaikki ja vielä pisteen jälkeen tulevatkin, kuuluvat "pakollisiin" ominaisuuksiin.



    Premiumin ominaisuudet sopivat siis yhä useampaan merkkiin, mutta eihän se varmaan haittaa niitä, ketkä tykkäävät omia "premiumiutta"?



    positiivinen mielikuva tekee tuotteesta brandin. Tämä on myös se Premium (lisäarvo), jonka kuluttaja on valmis maksamaan lisää jostakin tuotteesta verrattuna saman tarkoituksen täyttävään tavalliseen tuotteeseen.



    Mikä tekee positiivisesta mielikuvasta todellisuudessa rahastusautomaatin? Ja jos joku siitä maksaa, niin saako hän tosiaan esim. parempaa laatua, tai ominaisuuksia välttämättä sen enempää?

      
  • Kumppani:



    Mikä on perusauto?




    perusauton tuntomerkkejä, omasta mielestäni:





    -auto jonka suunnittelussa ja tekniikassa käytetään halpoja ja massamyyntiin sopivia ratkaisuja.



    -etupyöräveto



    -moottori poikittain edessä



    -pienikokoinen moottori



    -moottorityypin valinta jossa on tingitty moottorin äänimaailmasta hinnan takia



    -ajamisen hauskuudesta ja auton painopisteestä -ja jakaumasta tingitään hinnan takia



    -muotoilu ja ulkonäkö vaatimatonta ja persoonatonta



    -kestävyys usein vaihtelevaa



    -ohjaamon materiaalit ja viimeistely/design halvanoloista, vaatimatonta



    -imago harmaata massaa, ei erotu joukosta



    -ei tarjoa kuljettajalle kummoista ajamisen iloa, eikä erikois-ominaisuuksia

      
  • Petoksen listalta nämä ovat täysin yksiselitteisiä:

    -etupyöräveto

    -moottori poikittain edessä



    Sitten mennään harmaalle alueelle:

    -auto jonka suunnittelussa ja tekniikassa käytetään halpoja ja massamyyntiin sopivia ratkaisuja.

    -pienikokoinen moottori

    -kestävyys usein vaihtelevaa



    Ja lopuksi mennään aivan makuasioihin:

    -moottorityypin valinta jossa on tingitty moottorin äänimaailmasta hinnan takia

    -ajamisen hauskuudesta ja auton painopisteestä -ja jakaumasta tingitään hinnan takia

    -muotoilu ja ulkonäkö vaatimatonta ja persoonatonta

    -ohjaamon materiaalit ja viimeistely/design halvanoloista, vaatimatonta

    -imago harmaata massaa, ei erotu joukosta

    -ei tarjoa kuljettajalle kummoista ajamisen iloa, eikä erikois-ominaisuuksia



    Muuuuttta maku- ja mieltymysasioistahan olemme alkaneet puhua, eikä ns. perusautolle voi löytyä sen kummemmin tarkkaa määritettä, jos ei löydy premiumillekaan.



    Kiitoksia Petos!

      
  • kumppani, onko sinusta auton erottuminen massasta ja persoonalisuus ''aivan makuasia'' ?



    minusta ei ole mitään tulkinnanvaraa etteikö vaikka lexus olisi persoonallinen ja massasta erottuva, tai että normaali volkkari tai toyota olisi jotain muuta kuin tavallinen perusauto.



      
  • kumppani, onko sinusta auton erottuminen massasta ja persoonalisuus ''aivan makuasia'' ?



    No nuo kaksi jos mitkä!



    minusta ei ole mitään tulkinnanvaraa etteikö vaikka lexus olisi persoonallinen ja massasta erottuva,´



    Ei niiden mielestä, jotka nippanappa haluavat erottaa sen Toyotasta. Ovat ihan yhtä oikeassa kuin sinäkin.



    tai että normaali volkkari tai toyota olisi jotain muuta kuin tavallinen perusauto



    Riippuu mallista ensinnäkin: Phaeton ja Land Cruiser eivät millään muotoa esim. ole "perusautoja".



    Jos puhut merkkinä, niin monen esim. edullisemman (kun sekin tuntuu olevan kriteeri, jos ei muuta niin "lisäarvona&quot:wink: ) merkin omistajan mielestä ne ovat huomattavasti perusautoa paremman statuksen omaavia ja haluttavampia.



    Sori, makuasioita ja esim. arvostuskysymyksiäkin, mutta eivät yksiselitteisiä kuitenkaan.

      
  • Unohdetaan nyt tietoisesti automerkit määritellessä mikä on Premiumia mikä ei. Litran vanilja jäätelö pahvipakkauksessa on perustuote. Mövenpick on jäätelöissä Premium tuote. Kun ostat Mövenpickin jäätelöä, on sinulla jäätelöä, joka tunnetaan hyvänä ja laadukkaana jäätelönä, vahva merkkituote jolla on selkeä persoonallisuus mikä erottaa sen muista jäätelöistä.



    Premium tuotteiden markkinat syntyivät vasta muutama vuosikymmen sitten. Emme enää olleet kuluttamisessa objekti vaan subjekti. Tänä päivänä yhä useampi meistä ei osta tuotteita enää tyydyttääksemme tarpeitamme. Käyttöarvo on saanut rinnalle näyttöarvon (Maslowin tarvehierarkia).



    http://www.taloussanomat.fi/omatalous/2008/02/28/Yh%E4+useampi+tienaa+jo+yli+tarpeen/20085977/322



    Tuotteen valmistaja ei yksin pysty määrittelemään tuotteen imagoa ja sen mahdollista Premium. arvoa. Lopullinen tuotteen arvo määrittyy kuluttajien korvien välissä. Tähän vaikuttavat käsitykset, havainnot ja uskomukset tuotteesta. Ja on hyvä muistaa että sinun mielikuvasi ei ole minun mielikuviani.



    Voiko Premiumilla rahastaa kuluttajia? -ilman muuta voi. Se on kaikkien tuotteistamisien, lisäarvojen ym. muiden takana, tavoitteena lisätä tuotteesta saatavaa voittoa eli preemiota..



    Jos hallitsee kaavan miten ominaisuuksiltaan ja valmistuskustannuksiltaan tavallisesta tuotteesta saa Premium hinnan, olisi todennäköisesti melkoisen varakas.

      
  • Kumppani:



    Ei niiden mielestä, jotka nippanappa haluavat erottaa sen Toyotasta. Ovat ihan yhtä oikeassa kuin sinäkin.


    -ehkä sitten niin.

    ne jotka nippanappa erottavat toyotan ja lexuksen, taitavat kyllä tietää autoista yhtä paljon kuin kameli.


    Riippuu mallista ensinnäkin: Phaeton ja Land Cruiser eivät millään muotoa esim. ole "perusautoja".

    -kirjoitinkin nimenomaan: NORMAALI volkkarin tai toyota.

    tarkoitin siis perus golffia, passattia, corollaa, avensista, focusta, mondeota, V70...jne.

    jota joudut miettimään parkkipaikalla oletko nyt menossa varmasti oikeaan autoon.
      
  • Tuotteen valmistaja ei yksin pysty määrittelemään tuotteen imagoa ja sen mahdollista premiumarvoa. Lopullinen tuotteen arvo määrittyy kuluttajien korvien välissä. Ja on hyvä muistaa että sinun mielikuvasi ei ole minun mielikuviani.



    Juuri näin! Vielä kun saataisiin moinen käsite kitkettyä pois täältä häiriköimästä ja aiheuttamasta aivan turhaa keskustelua.



    Mikä olisi sitten oleellisempaa kuin väitellä premium-ominaisuuksien olemassaolosta tai puutteista?



    "Hyvä kysymys!" En osaa edes muuta ehdottaa kuin pysyttäytyä suht. harmittomissa termeissä "kokoluokassaan" ja "hintaluokassaan" :innocent:

      
  • ...jota joudut miettimään parkkipaikalla oletko nyt menossa varmasti oikeaan autoon



    ...johtuen niiden yleisyydestä kenties, jota en sotkisi mukaan. Ruotsissa esim. tilanne on ihan eri, kun siellä tulee täysi erilainen merkki- ja mallivalikoima vastaan!



    Se, että Suomessa autokanta on se mikä on, johtuu vain historiallisista tekijöistä. Jos olisimme saaneet ostaa autoja kuten hurrit, niin mites sitten suun panisit kun et löydä parkkipaikalta muita kuin audeja, bemareita, mersuja ja lexuksia? :wink:

      
  • Kumppani:


    ...johtuen niiden yleisyydestä kenties, jota en sotkisi mukaan. Ruotsissa esim. tilanne on ihan eri, kun siellä tulee täysi erilainen merkki- ja mallivalikoima vastaan!






    no ruotsissahan on aivan tolkuttomasti volvoja ja saboja, mikä ei ole ihme.



    sitä en kuitenkaan ymmärrä mikä on muka ''ohjaillut'' suomalaisia ostamaan näitä suomalaisten ''pakollisia'' autoja? vaihtoehtoja on ja on ollut ties kuinka paljon!



    Automyyjänikin vastasi, (kun viimeksi ostin auton, käytetyn kylläkin )

    kysymykseen ''miksei näitä näe enempää liikenteessä?'':



    ''puolet suomalaisista on toyota-kansaa'', yritä siinä sitten myydä jotain erikoista :open_mouth:

      
  • no ruotsissahan on aivan tolkuttomasti volvoja ja saboja, mikä ei ole ihme.



    Ihme?? Miten niin?



    Molempia merkkejä täällä Suomessa pidetään yleisesti ns. premium-merkkeinä (väität ihan mitä vaan itse), joten....niin mitä Volvosta/Saabista?



    sitä en kuitenkaan ymmärrä mikä on muka ''ohjaillut'' suomalaisia ostamaan näitä suomalaisten ''pakollisia'' autoja? vaihtoehtoja on ja on ollut ties kuinka paljon!



    Ehkä sinulla esim. hinta ei ole oleellinen tekijä päästäksesi toteuttamaan autoilijaa sisimmässäsi, joillekin se kuitenkin on. Osta siinä nyt sitten gti-malleja, tai "kaikki hilavitkuttimet" varustelistalta edes.



    Se korkea hintataso ehkä on ohjannut siihen, että täällä auto ei ole mitään ihmeellistä, vaan liikkumisväline, jonka tarpeen joku merkki/malli tyydyttää riittävällä tasolla. Ja toisaalta voidaan ajatella myös että se on johtanut siihen, että hinnalla saa liian helposti statustakin, kun ei tule "liikaa samanlaisia vastaan". Ihan kuin se takaisi esim. laadun, kestävyyden, ajettavuuden tms. joista tykätään puhua premium-käsitteen yhteydessä.



    Olin juuri Etelä-Amerikassa, jossa myyjä olisi voinut sanoa, että "puolet x-maalaisista on xxx-kansaa", eikä kyse ollut Toyotasta. Se olisi ollut jotakin TODELLA erikoista siellä sitten vissiin, kun en tainnut ensimmäistäkään nähdä???



    Kaikki on kuule niin suhteellista, että jo näkökulmien laventaminen Suomen rajojen ulkopuolelle kumoaa monet hehkuttelut täällä siitä, mikä on "erikoista" ja mikä "tavallista"!

      
  • Kumppani:



    Ihme?? Miten niin?

    Molempia merkkejä täällä Suomessa pidetään yleisesti ns. premium-merkkeinä (väität ihan mitä vaan itse), joten....niin mitä Volvosta/Saabista?



    -niin, kunhan totesin että ei ole ihme että ovat siellä yleisiä, ovathan nuo merkit juuriltaan ruotsalaisia.
      
  • niin, kunhan totesin että ei ole ihme että ovat siellä yleisiä, ovathan nuo merkit juuriltaan ruotsalaisia



    Eli "yli puolet ruotsalaisista ovat volvo/saab-kansaa, yritä nyt myydä niille jotakin erikoista"..... Kuten vaikkapa Toyota Corolla?? (ei hajuakaan kuinka myyty se siellä on)

      
  • eiköhän nämä kutittelut ole kutiteltu.



    autot, ajaminen ja autourheilu on minulle merkittävä osa-alue elämässä, enkä ole hyvä ymmärtämään ihmisiä joille auto on vain siirtymis tai pullisteluväline.

      
  • eiköhän nämä kutittelut ole kutiteltu.

    Vedin tuon "kutittelu-osuuden" tuosta omastani pois.



    Kyllä minä ymmärrän tuon lopun ihan hyvin! :wink:

      
  • En osaa muuta sanoa kuin että suomalaiset on ylivoimaisesti maailman tyhmin autokansa, oikein alkaa ottaa pattiin tämä pohjaton tyhmyys jolle ei löydy rajaa.



    Ensinnäkin täällä on tuo auton hankintavero, jota tyhmät suomalaiset kiltteinä maksavat, vaikka autoverosta vain murto-osa käytetään tienpitoon, sädänä, ja tiet on sen mukaiset, toisin kuin Ruotsissa. Suurin osa auton hankintaverosta menee byrokratian ylläpitoon.



    Jos autovero laskettaisiin verottomasta arvosta, ja jos autovero olisi yksiosainen, niin autoveron prosenttiosuus olisi noin 50 - 60 %. Tanskassahan se on 105 % tiettyyn summaan eli 75.000 kruunuun asti ja 180 % tuon summan ylittäviltä osin. Tanskassa maksetaan veroa enemmän kuin mikä auton veroton arvo on.



    Kysymys kuuluukin, miksi suomalaiset on tyhmä autokansa ja miksi ruotsalaiset on viisas autokansa ?



    Vastaus on se, että koska Ruotsissa on omaa autoteollisuutta (Volvo ja Saab), niin siellä ei voida pitää mitään auton hankintaveroa, koska tuo vero olisi haitallinen. Molemmat maat on demarimaita, erona on se ettei Suomessa ole autoteollisuutta ja kaiken lisäksi täällä on sellainen demarivirkamieskunta, joka on lyöttäytynyt yhteen Autotuojat ry:n kanssa, muodostaen yhdessä Suomeen nuo suljetut automarkkinat.



    Autotuojat ry:n osuus autotuonnista on 98 %, uudet autot.



    Se määrittelee autojen verotusarvot yhdessä Tullin kansssa, tehden käytettyjen tuonnin hankalaksi ja kalliiksi. Tulli ja Netwheels Oy määrittelevät yhdessä auton ns. yleisen vähittäismyyntiarvon, kusten suomalaisia suoraan linssiin.



    Ei mikään ihme että suomalaiset ajaa onnettomilla kotteroilla, toisin kuin ruotsalaiset, joka on viisas autokansa.



    Ruotsissa ei kilpailullisia esteitä ole autojen maahantuonnille, ja ruotsalainen voikin ostaa minkälaisen auton tahansa.



    Suomalaiset on kyllä niin helevetin tyhmää autokansaa !











      
  • Juster: ""Tänä päivänä yhä useampi meistä ei osta tuotteita enää tyydyttääksemme tarpeitamme.""



    Mielestäni tarpeista on kyllä edelleenkin kysymys! Lienekkö ne sitten miten korkealla siinä tarvehierarkiassa?

      
  • Löytyykö montakaan "premiumimerkkiä" joista ei löydy mallia jossa myös etupyörät ei vedä? :xmas:

    Itse en muista kuin muutaman "urheiluauton" jotka ovat mielestäni vähän toista kuin normaaliin käyttöön tarkoitetut "premiumit"! :innocent:

    Kertokaa ihmeessä jokin merkki kun minä en nyt muista yhtään, siis merkki josta ei löydy mallia jossa etupyörät vetävät! :sunglasses:

      
  • Metsähaka:

    Kertokaa ihmeessä jokin merkki kun minä en nyt muista yhtään, siis merkki josta ei löydy mallia jossa etupyörät vetävät! :sunglasses:


    EVOluution tuoksinassa on toki saattanut syntyä etu- tai takavetoisia lajeja. Mutta kun ne ovat aikain saatoksissa päätyneet nelivetoisten petojen kitaan, jäljelle on jäänyt ainoastaan nelivetoisia, esim. antilooppeja ja hevosia.



    Autonsuunnittelijoiden toivoisi imitoivan luontoa kehittäessään hevosettomia vaunujaan. Hevoset kun eivät ole kaksivetoisia.

      
  • Tietääkseni ihminen on takavetoinen! Selitäppä miksi, mikahe?

      
  • Ihminen onkin lajeista sieltä hitaimmasta ja kömpelimmästä päästä. Syytä tähän en tosin tiedä. Ehkä suunnittelijansa erehdys?

      
  • No ihminen on päässyt sellaisiin paikkoihin, johon ei muu nisäkäs pääsisi! Tietenkin bakteerit ja virukset ovat asia sinänsä! Tosin täytyy myöntää, että ihailen omien metsästyskoirieni liikkumista maastossa! Siihen ei ihminen pysty!

      
  • Nasse:

    No ihminen on päässyt sellaisiin paikkoihin, johon ei muu nisäkäs pääsisi!




    No ainakin avaruuteen koira täytyi laukaista ennen ihmistä. Tämä on sitä lajien kehittyneisyyden seuraamaa.

      
  • [quote="Nasse" Tosin täytyy myöntää, että ihailen omien metsästyskoirieni liikkumista maastossa! Siihen ei ihminen pysty!





    ne koirat painaakin jatkuvalla ja symmetrisellä nelivedolla :tongue:



    koska on neljä tassua, niinkuin autossakin :grin:



    kumma vaan että vain yksi automerkki toteuttaa tätä älykästä ajattelua :tongue:

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit