Ajotietokone saattaa näyttää reippaastikin väärin, omassa autossanikin ajotietokone näyttää välillä aika erilaisia lukemia mitä todellinen, laskettu kulutus.
Eli kun auto sattui 160km lenkillä kuluttamaan lähes 3L enemmän kuin EU keskikulutus, niin vika onkin ajotietokoneessa. Eihän Volvo nyt voi niin paljon kuluttaa.
Yleisesti on tiedossa, että Volvojen ajotietokoneet ovat ylioptimistisia (näyttävät oleellisesti vähemmän kuin todellinen kulutus), niin XC60 taisikin todellisuudessa kuluttaa sen 12L/100km...
Aftonbladet koeajoi XC60 ja kehuja tuli aika runsaasti.
Minusta ainakaan Iltalehti ei kovin hyviä kehuja antanut:
massa ja koko näkyy kulutuslukemissa samoin kuin jokseenkin vaatimattomassa suorituskyvyssä.
Runsaan 160 kilometrin pituisen koeajolenkin keskikulutus oli ajotietokoneen mukaan noin 11 litraa. Valmistajan ilmoittama EU-kulutus on 8,3 litraa
On se taloudellinen diesel automaatti tuo...
Minusta luet aika kummallisen valikoivasti. Iltalehden otsikko oli "Volvon upouusi, keskikokoinen katumaasturi tarjoaa väljyyttä ja turvallisuutta nätissä paketissa." Oliko tuokin sitten moite?
Minusta on muutenkin kummallista, että joillekin autossa ei ole mitään muita ominaisuuksia kuin kulutuslukema ja mikään muu autoilun kustannus ei merkitse mitään kuin kulutus. Ihan köyhät taapertajat, jotka laskee joka polttoainepisaran ei muutenkaan ostele näitä +50000
Minulla sellainen käsitys, ettei tavalliset taapertajat näitä juurikaan osta, vaan yritykset.Näyttäisi todellakin siltä, että kulutusasiat alkaa olla yrityksille imagokysymys, halutaan näyttää ulospäin, että meillä olla kiinnostuneita ympäristöasioista. Tietenkin pienempi verotus myös ohjaa yrityksiä. Tässä valossa tuollaiset yli 10 litran kulutuslukemat ei välttämättä ennusta ko.mallille hyvää menestystä, vaikka kuinkia hyvä tuote onkin
Minulla sellainen käsitys, ettei tavalliset taapertajat näitä juurikaan osta, vaan yritykset.Näyttäisi todellakin siltä, että kulutusasiat alkaa olla yrityksille imagokysymys, halutaan näyttää ulospäin, että meillä olla kiinnostuneita ympäristöasioista. Tietenkin pienempi verotus myös ohjaa yrityksiä. Tässä valossa tuollaiset yli 10 litran kulutuslukemat ei välttämättä ennusta ko.mallille hyvää menestystä, vaikka kuinkia hyvä tuote onkin
Volvo tuleekin olemaan yritysmyynnissä suuri häviäjä, suurikulutuksiset bensakoneet (Volvon tähän astinen syömähammas yritys myynnissä eivät edusta nykypäivää. Eikä Volvon dieselkään mikään nykypäivän kone enää ole kulutuksen ja suorityskyvyn kannalta.
Leasing autoissa yritykset ohjaavat autovalintoja entisen hintarajan sijasta nykyään päästörajoilla.
Taas nähtiin, kun laittaa yhdenkin positiivisen jutun Volvosta, niin heti täällä on hyeenat paikalla takertumassa siihen ainoaan hiukan moitittavaan asiaan, mitä autosta on löydetty. Kaikki positiivinen mitä koeajoissa sanotaan on täysin toisarvoista, mutta tärkeintä on se, että Volvon myynti on tippunut. Jos tuo ei sikiä kateudesta ja siitä, ettei ole ko. autoon varaa, niin mistä sitten? En minä ainakaan ymmärrä ketä nämä autojen myyntiluvut ja niistä väittely jaksaa kiinnostaa?
Anderz täällä on nykyään ainoa, joka jaksaa Volvoa puolustaa, joten kunnia hänen asiallisille kirjoituksilleen. Itse kun en oikein jaksa tätä palstaa, kun asiallista keskustelua ja oikeiden kokemusten vaihtoa eri automerkeistä on niin vähän.
Taas nähtiin, kun laittaa yhdenkin positiivisen jutun Volvosta, niin heti täällä on hyeenat paikalla takertumassa siihen ainoaan hiukan moitittavaan asiaan, mitä autosta on löydetty. Kaikki positiivinen mitä koeajoissa sanotaan on täysin toisarvoista, mutta tärkeintä on se, että Volvon myynti on tippunut. Jos tuo ei sikiä kateudesta ja siitä, ettei ole ko. autoon varaa, niin mistä sitten? En minä ainakaan ymmärrä ketä nämä autojen myyntiluvut ja niistä väittely jaksaa kiinnostaa?
Anderz täällä on nykyään ainoa, joka jaksaa Volvoa puolustaa, joten kunnia hänen asiallisille kirjoituksilleen. Itse kun en oikein jaksa tätä palstaa, kun asiallista keskustelua ja oikeiden kokemusten vaihtoa eri automerkeistä on niin vähän.
Ei Volvoa tarvitse puolustaa, pärjää omillaan jos fakta sitä tukee. Sen sijaan kateus ym. höpinät voi jättää pois, niillä ei iske kuin omaan nilkkaan.
Invgar Kamprad polkee pyörällä töihin ja lisäksi luin sen että se oli matkustanut firmansa kokoukseen raitiovaunulla.
Vissiin vähän pihi ?
Ja mitä tähän kateushommaan tulee, niin kyllä A-utoilija taitaa valitettavasti olla oikeassa.
Nyt kun Bemarin veroprosentit ovat alhaisia, niin kyllä 2005 mallin 520d:n pitäisi pystyä ostamaan Suomeen 25.000 eurolla. Tuo muuten on tyypillinen tavis-auton väliraha Suomessa, koska hyvitykset on nyt todella alhaisia.
Jos vaihtaisin S60 2004 Kugaan, joutuisin maksamaan varmaan 20.000 e väliä.
Eli miksi tämä on tällaista wannabe-premium-mesoamista täydellisellä hevonpaska-teoriatasolla, nythän sen premiumin voi hommata suhteellisen edullisesti vaikka pankkilainalla.
Taas nähtiin, kun laittaa yhdenkin positiivisen jutun Volvosta, niin heti täällä on hyeenat paikalla takertumassa siihen ainoaan hiukan moitittavaan asiaan, mitä autosta on löydetty. Kaikki positiivinen mitä koeajoissa sanotaan on täysin toisarvoista, mutta tärkeintä on se, että Volvon myynti on tippunut. Jos tuo ei sikiä kateudesta ja siitä, ettei ole ko. autoon varaa, niin mistä sitten?
No. pehmennetään hiukan, ettei tule paha mieli. Tämä koskee kaikkia muunkin merkkisiä autoja, joissa on isohko kulutus, rohkenin epäillä, että se koskisi myös Volvoja. Mutta saatat olla oikeassakin, että Volvon muut ominaisuudet ovat niin huippuluokkaa, ettei kulutuksella tässä tapauksessa ole merkitystä.
Ajotietokone saattaa näyttää reippaastikin väärin, omassa autossanikin ajotietokone näyttää välillä aika erilaisia lukemia mitä todellinen, laskettu kulutus.
Eli kun auto sattui 160km lenkillä kuluttamaan lähes 3L enemmän kuin EU keskikulutus, niin vika onkin ajotietokoneessa. Eihän Volvo nyt voi niin paljon kuluttaa.
Yleisesti on tiedossa, että Volvojen ajotietokoneet ovat ylioptimistisia (näyttävät oleellisesti vähemmän kuin todellinen kulutus), niin XC60 taisikin todellisuudessa kuluttaa sen 12L/100km...
Ei se Volvo uskonto ole maailman ainoa oikea...
Meikäläisella S80 2.5T oli ensimmäinen auto, jossa ajotietokone näytti edes likimain oikein olevia arvoja eikä ylioptimistisia pihistyslukemia, joten siinä mielessä A-utoilija voi olla ihan oikeassa. Toki tuo Volvon kulutus on silti aika kova.
Hauskin ajotietokone tähän mennessä on ollut Minissä. Varsinkin hetkellisen kulutuksen mittari oli aivan uskomattoman tökerö. Täyskaasukiihdytyksessäkään ei tahtonut millään näyttää yli 10l/100km lukemia.
Meikäläisella S80 2.5T oli ensimmäinen auto, jossa ajotietokone näytti edes likimain oikein olevia arvoja eikä ylioptimistisia pihistyslukemia, joten siinä mielessä A-utoilija voi olla ihan oikeassa. Toki tuo Volvon kulutus on silti aika kova.
Hauskin ajotietokone tähän mennessä on ollut Minissä. Varsinkin hetkellisen kulutuksen mittari oli aivan uskomattoman tökerö. Täyskaasukiihdytyksessäkään ei tahtonut millään näyttää yli 10l/100km lukemia.
Omassa autossa ajotietokone näyttää yleensä liian suuria lukemia. Vilkaisin säilyttämiäni tankkauskuitteja ja näyttäisi olevan yleensä 0.2 - 0.9 l liikaa verrattuna laskettuun kulutukseen. Edellisen auton ajotietokone piti paremmin paikkansa, mutta muuta parempaa siitä onkin sitten aika vaikea löytää.
Omassa autossa ajotietokone näyttää yleensä liian suuria lukemia. Vilkaisin säilyttämiäni tankkauskuitteja ja näyttäisi olevan yleensä 0.2 - 0.9 l liikaa verrattuna laskettuun kulutukseen.
No sitten ei ainakaan ole Volvo, volvolandia.com käyttäjät kertovat kyllä aivan toista, ajotietokone näyttää avain liian pieniä lukemia verrattuna todelliseen...
Mitä tulee XC60:n EU kulutukseen, tuskin kukaan voi sanoa, että 163hv ja 8.3L/100km on enää tätä päivää. XC60:n moottori-vaihteisto tekniikka on jo ennen markkinoille tuloa auttamattomasti wanha.
Meikäläisella S80 2.5T oli ensimmäinen auto, jossa ajotietokone näytti edes likimain oikein olevia arvoja eikä ylioptimistisia pihistyslukemia, joten siinä mielessä A-utoilija voi olla ihan oikeassa. Toki tuo Volvon kulutus on silti aika kova.
No mitä auton kulutusmittarin sitten pitäisi näyttää: oikeasti kulutettua polttoainemäärää/100 km, fiksun kuljettajan ajaman samanlaisen auton kuluttamaa polttoainemäärää vai jotakin muuta?
Silloin kun monia vuosia sitten viimeksi vertasin ajotietokoneen näytön pitkäaikaislukemia dslpolttoainekuitteihin, lukemat olivat maantiepainotteisessa ajossa 4.8 vs 5.8 l/100 km. Auto ilmeisesti pitää minua tyhmänä, mutta en ole ainakaan niin tyhmä, että uskoisin sen näyttämää kulutusta todeksi.
EDIT: Volvoista puheen ollen aikojen saatossa lienee valmistettu vain yksi taloudellinen, tällä palstalla mainittu yksilö. Muut Volvot ovat keskimääräistä janoisempia, ainakin tarjoamaansa suorituskykyyn verrattuna.
Aftonbladet koeajoi XC60 ja kehuja tuli aika runsaasti.
Ajettavuus 4 tähteä, mukavuus 5 tähteä, tilat 4 tähteä, turvallisuus 5 tähteä kommentilla "Kanske den säkraste bilen under 2,5 ton."
, kokonaisuus 4 tähteä. Ainut moite kohdistui auton hintaan ja siitä 3 tähteä "Omistaminen"-osiosta.
Myös Suomen iltapäivälehdet on tuota koeajaneet ja Ilta-sanomien mukaan: "Suomessa jälleenmyyjillä eikä edes maahantuojalla ole vielä tähän päivään mennessä näyttää yhtään XC60-autoa luonnossa. Silti autoa on myyty yli 300 kappaletta. Nyt myydään jo ensi vuotta. Suomen maahantuoja uskoo noin 600 asiakkaan hankkivan XC60-auton ensi vuoden aikana."
"Volvolla uskotaan, että koko maailmassa 50.000 asiakasta ostaa XC60-katumaasturin seuraavan vuoden aikana."
Auton ulkonäöstä kommentoitiin: "Volvon XC60 on kaunis auto, sen muotoilu yksinkertaisesti hivelee silmää. Autossa on paljon kauniita yksityiskohtia, jotka osoittavat skandinaavisen muotoilun olevan maailman huippua. Volvo XC60 on sitä, mitä heidän käyttämänsä mainoslause, Skandinavian design, on parhaimmillaan."
Vaikuttaa onnistuneelta autolta ja kysyntää on ainakin Suomessa kovasti jo nyt, vaikkei siis ainuttakaan autoa ole vielä jälleenmyyjillä ja myös Aftonbladet kirjoitti: "Volvos nya XC60 har chansen att bli en storsäljare och räddningen ur krisen."
Noniin, kun kerran on 'epäreilua' millään tavalla arvostella, niin mikä tuon viestin tarkoitus muka oli? Eihän se ollut mitään muuta kuin taas yksi fanaatikon mutu- Volvon ylistysviesti ilman mitään sen kummempaa oikeata asiaa.
Kysymys kuuluu: MINKÄ IHMEEN TAKIA tuo XC60 olisi mitenkään suuri myyntimenestys?
Tuossa viestissä A-utoilija vain runoili kyynel silmässä Volvon kauneudesta, onko se siis mielestäsi poikkeuksellisen kaunis ja sen takia tulee myymään? Ainakaan aiemmat ylistämäsi Volvot eivät ole myyneet lainkaan hyvin. Ja väitätkö tosiaan että XC60 erottuu muotoilullaan millään tapaa kilpailijoistaan? Entä ominaisuuksiltaan? HAH!
Kyse on taas vain siitä että fanaatikko-A-utoilija on löytänyt etsintöjensä tuloksena jotain positiivista tekstiä joistain iltapäivälehdistä. A-utoilija naiivissa fanaattisuudessaan ei vain tajua että samanlaista tekstiä tulee vuorollaan kaikista autoista, kehutaan niiden tiettyjä ominaisuuksia vähän ja näin taviksille saadaan auto-isioonkin vähän luettevaa.
"Vaikuttaa onnistuneelta autolta ja kysyntää on ainakin Suomessa kovasti jo nyt, vaikkei siis ainuttakaan autoa ole vielä jälleenmyyjillä ja myös Aftonbladet kirjoitti: "Volvos nya XC60 har chansen att bli en storsäljare och räddningen ur krisen.""
Jos kerran kirjoituksesi on asiallista ja fiksua niin kysyn että missä mielessä onnistunut? Mitä autoa EI olla myyty ennenkuin autoa löytyy maahantuojalta? Mikä olisi tekijänä siihen että siitä muka tulisi suuri myyntimenestys? Eihän mikään Volvo ennenkään ole ollut 'storsäljare', mutta artikkeli taitaakin viitata Ruotsin markkinoille jossa tietenkin ostetaan mitä tahansa mitä Volvo syytää suurin luvuin joten sekään ei tuo meille mitään hyödyllistä tietoa.
Eli kaikin puolin aika turha fanaatikon viesti iloiten surkeiden lähteiden ympäripyöreistä jutuista.
Jos se, että laittaa vaihteeksi tänne jonkin positiivista kommenttia sisältävän linkin jostain p*skanpuhumisen kohteena koko ajan olevasta automerkistä, tekee kirjoittajasta fanaatikon, niin miksi sitten pitäisi kutsua niitä, jotka kerrasta toiseen jaksaa provoilla yhdestä ja samasta automerkistä, jota eivät edes omista. Keksi sinä nimi tälle sakille, kun siihen itsekin kuulut?
Muutenhan meillä ei olekaan mitään keskusteltavaa Putputin kanssa, kuten hänelle jo aiemmin olen maininnut.
Jos se, että laittaa vaihteeksi tänne jonkin positiivista kommenttia sisältävän linkin jostain p*skanpuhumisen kohteena koko ajan olevasta automerkistä, tekee kirjoittajasta fanaatikon, niin miksi sitten pitäisi kutsua niitä, jotka kerrasta toiseen jaksaa provoilla yhdestä ja samasta automerkistä, jota eivät edes omista. Keksi sinä nimi tälle sakille, kun siihen itsekin kuulut?
Muutenhan meillä ei olekaan mitään keskusteltavaa Putputin kanssa, kuten hänelle jo aiemmin olen maininnut.
Mikä pakottaa väkisin yrittämään 'positiivisten linkkien' laittamista? Varsinkaan joidenkin ROSKALEHTIEN juttuja?
Provo on sellainen asia joka yrittää ALOITTAA riitaa/vastaavaa, kuten ilmeisesti sinun typerä viestisi oli.
Minä en ole Volvoa juurikaan lähtenyt haukkumaan (mitä nyt välillä piikitellyt) vaan lähes aina kirjoitan vain vastineita mitä ihmeellisimmille väitteille ja typerille kirjoituksille. Juurikaan järkeä yrittää jotain asiallista keskustelua ei ole joten en ole melkein ollenkaan mitään keskusteluja aloittanut varsinkaan viime aikoina.
Sinun, Andertzin, Simpan ym. ihme selitykset ovat ne jotka aiheuttavat keskustelua tällä palstalla, ei oikeastaan mikään asiallinen keskustelu koskaan. Ja jos edellämainitut sekä muut joukkoon kuuluvat sankarit tulevat mukaan keskusteluun niin siihen loppui sekin asiallisuus tai ainakin asiassa pysyminen.
En ole kyllä havainnut että nimimerkit A-utoilija tai Simppa olisivat syyllistyneet asiattomuuksiin tai automerkkien mollauksiin, itsestäni en aina voi mennä takuuseen.
Asiasta toiseen, niin täällähän on pyörinyt jatkuvasti tämä yksi kampanja, joka sinänsä on ihan tarpeeton, voi vain epäillä tuon tahallisen kampanjoinnin syitä. Ilmeisesti alkanut jo vuonna 2007.
Melkoinen ämmä on se joka tuollaisen panee vireille tai joka ei siihen tavalla tai toisella puutu, en kuitenkaan tarkoita että nimimerkki PutPut olisi tuollaista kampanjointia harjoittanut, mikä sinänsä on hyvä.
Suomi24.fi-palstalla on ilmeisesti ollut moderointia, mistä johtuen kampanjointi on siirretty tänne, kuvitelmin että tämä TM:n keskustelupalsta olisi maailman seuratuin foorumi.
Mitä autoa EI olla myyty ennenkuin autoa löytyy maahantuojalta? Mikä olisi tekijänä siihen että siitä muka tulisi suuri myyntimenestys?
Täsmentäisin, että vain silloin pitäisi olla huolissaan, jos yhtään ennakkotilausta ei olisi sisällä.
Toisaalta suuri ennakkomyyntikään ei ole tae myyntimenestyksestä, kaikki muistavat vielä PT Cruiser ja New Beetle tapaukset. Kauppa kävi aluksi kuin siimaa ja autoja oikein jonotettiin. Nyt Beetleä taidetaan myydä 1-2kpl uutena vuodessa, ja PT Cruiser mallin tuotanto päättyy lähiaikoina. Vaikka XC60 ei ole ns. retromalli kannattaa kuitenkin muistaa, että markkinat voivat yllättää.
Tuohon Volvojen polttoaineen kulutukseen sen verran ettei tuo hieman isompi kulutus kilpailioihin nähden merkitse kaikille autoilioille, varsinkin kun muut asiat ovat kohdallaan (kuten hyvät talviominaisuudet). Itselläni on ollut tähän mennessä 3 Volvoa ja kertaakaan en ole mitannut polttoaineen kulutuksia niistä saatika muunmerkkisistä autoista riittää kun menee tankkaamaan kun mittari alkaa lähestymäään punaista aluetta. Minulla on kokemusta myös monesta muusta automerkistä ja minun kokemuksien mukaan Volvo on ollut yllättävän halpa käyttökuluiltaan kun vertaa kaikkia käyttökuluja, huollot ja vakutukset esim. ovat kohtuuhintaisia. Mutta kun katsoo tätä TM:n keskustelupalstaa niin Volvo on lähes päivittäin jossain aiheessa ja yleensä aina joku yrittää mollata sitä niin mieleen tulee väkisinkin että nuo mollaajat ovat kateellisia kun itsellä ei ole varaa Volvoon tai ylipäätään kunnon autoon.
mieleen tulee väkisinkin että nuo mollaajat ovat kateellisia kun itsellä ei ole varaa Volvoon tai ylipäätään kunnon autoon.
Miksi se varallisuus jaksetaan aina ottaa esille, hoh hoijaa...
Mollaajan - jos sellaiseksi haluat sitä kutsua - perinpohjaiset motiivit voivat kyllä olla aivan muualla. Enkä näkisi aina sitä edes mollaamisena, se on vain sitä kritiikkiä...välillä asiallisempaa välillä hieman sen vierestä...
..lähes aina kirjoitan vain vastineita mitä ihmeellisimmille väitteille ja typerille kirjoituksille... ihme selitykset ovat ne jotka aiheuttavat keskustelua tällä palstalla, ei oikeastaan mikään asiallinen keskustelu koskaan. Ja jos edellämainitut sekä muut joukkoon kuuluvat sankarit tulevat mukaan keskusteluun niin siihen loppui sekin asiallisuus tai ainakin asiassa pysyminen.
Juntti, aivoton teini, idiootti....
Sellaisia asiallisen keskustelijan muista käyttämiä normaaleja termejä, vai mitä putput?
FANAATIKKO on erittäin hyvä termi NEGATIIVISESSA mielessä sinusta?
Tuohon Volvojen polttoaineen kulutukseen sen verran ettei tuo hieman isompi kulutus kilpailioihin nähden merkitse kaikille autoilioille, varsinkin kun muut asiat ovat kohdallaan (kuten hyvät talviominaisuudet).
Kyllä luulen että sillä on jatkossa entistä isompi merkitys, myös yrityksille. Siinä vaiheessa kun markkinoille saadaan vielä ne oikeasti taloudelliset koneet, tippuu monta autonvalmistajaa kelkasta lopullisesti.
Itselläni on ollut tähän mennessä 3 Volvoa ja kertaakaan en ole mitannut polttoaineen kulutuksia niistä saatika muunmerkkisistä autoista riittää kun menee tankkaamaan kun mittari alkaa lähestymäään punaista aluetta.
No sittenhän homma on yksinkertainen. Vähän kuin kaverillani, joka on tankannut euron alusta lähtien 100 eurolla / kk. Kuulemma polttoainelasku ei ole noussut kuten jotkut väittävät.
Minulla on kokemusta myös monesta muusta automerkistä ja minun kokemuksien mukaan Volvo on ollut yllättävän halpa käyttökuluiltaan
En tiedä mihin vertaat, oma kokemukseni on että BMW, Audi, MB ja Volvo ovat yllättävän lähellä toisiaan ylläpitokuluissa.
kun vertaa kaikkia käyttökuluja, huollot ja vakutukset esim. ovat kohtuuhintaisia.
Jos huollot ja vakuutukset ovat kohtuuhintaisia, niin ihmettelen sitä vertailupistettä...
nuo mollaajat ovat kateellisia kun itsellä ei ole varaa Volvoon tai ylipäätään kunnon autoon.
Outo ristiriita sinänsä, ensin se on kohtuuhintainen pitää ja nyt muilla ei siihen olekaan varaa...
Autoilia:
nuo mollaajat ovat kateellisia kun itsellä ei ole varaa Volvoon tai ylipäätään kunnon autoon.
Outo ristiriita sinänsä, ensin se on kohtuuhintainen pitää ja nyt muilla ei siihen olekaan varaa...
Samaa mieltä, turhaa panettelua, joka ei johda mihinkään.
Kulutuksella on nimenomaan entistä suurempi merkitys, varsinkin Leasing autoissa. Niissähän se Volvo ollut vahvoilla tähän asti...mutta kuinka kauan...
Tuskin yksityinen kuluttajakaan enää kintaalla viittaa kulutukseen, varsinkin jos kilpailevan merkin autolla (ja lähes samalla pääomalla) pääsee edullimmin...ei kai kukaan nyt niin Volvo fanatiikko voi olla...vai voiko...
Toisaalta suuri ennakkomyyntikään ei ole tae myyntimenestyksestä, kaikki muistavat vielä PT Cruiser ja New Beetle tapaukset. Kauppa kävi aluksi kuin siimaa ja autoja oikein jonotettiin. Nyt Beetleä taidetaan myydä 1-2kpl uutena vuodessa, ja PT Cruiser mallin tuotanto päättyy lähiaikoina. Vaikka XC60 ei ole ns. retromalli kannattaa kuitenkin muistaa, että markkinat voivat yllättää.
Jep, arviosi meni pieleen vain reilut satakertaisesti.
Vuonna 2007 Suomessa rekisteröitiin 229 uutta New Beetleä.
New Beetle on toki jo 10 vuotta vanha malli eli tavallisen automallin elinkaari on jo ylitetty tuplasti. Beetlen myyntiä vauhditettiin asiallisella hinnoittelulla, mutta kyllä niitä silti myydään enemmän kuin yksittäisiä kappaleita.
Sehän on hienoa että jaksetaan kantaa huolta ympäristöstä ja muiden autohankinnoista, tämähän lienee todiste siitä, että omat auto-asiat ovat kunnossa ?
Vai onko asia sillä tavalla, että muiden autohankinnoista huolehtiminen korvaa sen oman autottomuuden/muun puutteen. Ainakin ensin mainittu toiminta on halvempaa ?
Kyllä varamasti kulutus nousee enemmän ja enemmän merkittäväksi tekijäksi, mutta jos näin olisi laajassa mittakaavassa, miksei Volvon myynti ole jo pahasti dipannut niin kuin odotettiin?
En tahdo vähätellä kulutusasiaa, mutta minusta tätä painotetaan liikaa.
Kyllä varamasti kulutus nousee enemmän ja enemmän merkittäväksi tekijäksi, mutta jos näin olisi laajassa mittakaavassa, miksei Volvon myynti ole jo pahasti dipannut niin kuin odotettiin?
Riipuu miten tätä nyt kukin sitten tulkitsee nousuna vai laskuna:
Kyllä varamasti kulutus nousee enemmän ja enemmän merkittäväksi tekijäksi, mutta jos näin olisi laajassa mittakaavassa, miksei Volvon myynti ole jo pahasti dipannut niin kuin odotettiin?
Riipuu miten tätä nyt kukin sitten tulkitsee nousuna vai laskuna:
Kesäkuu 2008
VOLVO yhteensä 844
Heinäkuu 2008
VOLVO Yhteensä 683
Elokuu 2008
VOLVO Yhteensä 380
Kiitos että korjasit, mikäli tuo edustaa myös pitemmän aikavälin kehitystä. Syyskuussa alle 200 autoa?
Noh, en uskalla väittää vastaan koska voin aivan hyvinkin olla väärässä. Lisäksi, eihän päästöihin perustuva verotus voi olla vaikuttamatta - mielenkiintoista on nähdä miten suuri tuo vaikutus pitkässä juoksussa on. Tietty soppa sekoittuu koko ajan uusien moottorien ja automallien myötä.
Kyllä varamasti kulutus nousee enemmän ja enemmän merkittäväksi tekijäksi, mutta jos näin olisi laajassa mittakaavassa, miksei Volvon myynti ole jo pahasti dipannut niin kuin odotettiin?
Tietysti kokonaisuus on se mikä ratkaisee, eikä se Volvolla ole ollenkaan huono kun ottaa mukaan myyntiorganisaatiot ym.
Vähän voisi spekuloida:
- Autojen hinnat kokonaisuudessaan laskivat verotusmuutoksessa, alkuvaiheessa ihmiset eivät ehkä laskeskelleet ihan loppuun asti. Näkyy mm. dieselien suuressa myynnissä. Volvo on haluttu merkki, tottakai moni halutun merkkisen ostaa heti kun siihen on rahaa.
- Isojen Volvojen myynti näyttää painottuvan merkittävästi dieseleihin koska ne ovat ainoat taloudelliset koneet - mitä tapahtuu kun diesel kallistuu tästä vielä suhteessa bensaan?
- Volvoja myydään tappiolla, joten ilmeisesti hintaakin on hilattu alemmas myynnin edistämiseksi. Eihän esim. BMW hyödynnä täysimääräisesti hinnanalennusmahdollisuuksiaan uudessa verotuksessa.
- Kulutuksen vaikutus alkaa näkyä viiveellä. Asenteet muuttuvat hitaasti, mutta kyllä ne muuttuvat. Öljyn hinta kääntynee taas nousuun ja kun mukaan tulevat vielä käyttömaksut ym, nähdään se todellinen vaikutus.
Koneista puhuttaessa voisi ottaa verrokiksi vaikkapa Hondan. Hondalla on hyvin taloudellinen dieselkone. Sen bensakoneet ovat luokkansa taloudellisimpia. Lisäksi on hybridit. Mitäpä on Volvolla?
A-utoilija:
Joo "Happania" sano, tähän sitten niitä teini hymiöitä perään
A-utoilija:
Eli kun auto sattui 160km lenkillä kuluttamaan lähes 3L enemmän kuin EU keskikulutus, niin vika onkin ajotietokoneessa. Eihän Volvo nyt voi niin paljon kuluttaa.
Yleisesti on tiedossa, että Volvojen ajotietokoneet ovat ylioptimistisia (näyttävät oleellisesti vähemmän kuin todellinen kulutus), niin XC60 taisikin todellisuudessa kuluttaa sen 12L/100km...
Ei se Volvo uskonto ole maailman ainoa oikea...
A-utoilija:
Minulla sellainen käsitys, ettei tavalliset taapertajat näitä juurikaan osta, vaan yritykset.Näyttäisi todellakin siltä, että kulutusasiat alkaa olla yrityksille imagokysymys, halutaan näyttää ulospäin, että meillä olla kiinnostuneita ympäristöasioista. Tietenkin pienempi verotus myös ohjaa yrityksiä. Tässä valossa tuollaiset yli 10 litran kulutuslukemat ei välttämättä ennusta ko.mallille hyvää menestystä, vaikka kuinkia hyvä tuote onkin
Peri Arvo:
Volvo tuleekin olemaan yritysmyynnissä suuri häviäjä, suurikulutuksiset bensakoneet (Volvon tähän astinen syömähammas yritys myynnissä eivät edusta nykypäivää. Eikä Volvon dieselkään mikään nykypäivän kone enää ole kulutuksen ja suorityskyvyn kannalta.
Leasing autoissa yritykset ohjaavat autovalintoja entisen hintarajan sijasta nykyään päästörajoilla.
Taas nähtiin, kun laittaa yhdenkin positiivisen jutun Volvosta, niin heti täällä on hyeenat paikalla takertumassa siihen ainoaan hiukan moitittavaan asiaan, mitä autosta on löydetty. Kaikki positiivinen mitä koeajoissa sanotaan on täysin toisarvoista, mutta tärkeintä on se, että Volvon myynti on tippunut. Jos tuo ei sikiä kateudesta ja siitä, ettei ole ko. autoon varaa, niin mistä sitten? En minä ainakaan ymmärrä ketä nämä autojen myyntiluvut ja niistä väittely jaksaa kiinnostaa?
Anderz täällä on nykyään ainoa, joka jaksaa Volvoa puolustaa, joten kunnia hänen asiallisille kirjoituksilleen. Itse kun en oikein jaksa tätä palstaa, kun asiallista keskustelua ja oikeiden kokemusten vaihtoa eri automerkeistä on niin vähän.
A-utoilija:
Varallisuudella ja tietyn auton omistamisella ei todellakaan ole aina selvää yhteyttä.
IKEA, Ingvar Kamprad
Net Worth: $23 billion
Vehicles Owned: 1993 Volvo 240 GL
http://www.forbesautos.com/advice/toptens/billionaire/05-ingvar_kamprad.html
Siitä toistuvasti jauhaminen ei kuulu tähän keskusteluun.
Ja kritiikin sietämistä kannattaisi harjoitella.
A-utoilija:
Ei Volvoa tarvitse puolustaa, pärjää omillaan jos fakta sitä tukee. Sen sijaan kateus ym. höpinät voi jättää pois, niillä ei iske kuin omaan nilkkaan.
Invgar Kamprad polkee pyörällä töihin ja lisäksi luin sen että se oli matkustanut firmansa kokoukseen raitiovaunulla.
Vissiin vähän pihi ?
Ja mitä tähän kateushommaan tulee, niin kyllä A-utoilija taitaa valitettavasti olla oikeassa.
Nyt kun Bemarin veroprosentit ovat alhaisia, niin kyllä 2005 mallin 520d:n pitäisi pystyä ostamaan Suomeen 25.000 eurolla. Tuo muuten on tyypillinen tavis-auton väliraha Suomessa, koska hyvitykset on nyt todella alhaisia.
Jos vaihtaisin S60 2004 Kugaan, joutuisin maksamaan varmaan 20.000 e väliä.
Eli miksi tämä on tällaista wannabe-premium-mesoamista täydellisellä hevonpaska-teoriatasolla, nythän sen premiumin voi hommata suhteellisen edullisesti vaikka pankkilainalla.
A-utoilija:
No. pehmennetään hiukan, ettei tule paha mieli. Tämä koskee kaikkia muunkin merkkisiä autoja, joissa on isohko kulutus, rohkenin epäillä, että se koskisi myös Volvoja. Mutta saatat olla oikeassakin, että Volvon muut ominaisuudet ovat niin huippuluokkaa, ettei kulutuksella tässä tapauksessa ole merkitystä.
turbo-kiisseli:
Meikäläisella S80 2.5T oli ensimmäinen auto, jossa ajotietokone näytti edes likimain oikein olevia arvoja eikä ylioptimistisia pihistyslukemia, joten siinä mielessä A-utoilija voi olla ihan oikeassa. Toki tuo Volvon kulutus on silti aika kova.
Hauskin ajotietokone tähän mennessä on ollut Minissä. Varsinkin hetkellisen kulutuksen mittari oli aivan uskomattoman tökerö. Täyskaasukiihdytyksessäkään ei tahtonut millään näyttää yli 10l/100km lukemia.
simppa:
Omassa autossa ajotietokone näyttää yleensä liian suuria lukemia. Vilkaisin säilyttämiäni tankkauskuitteja ja näyttäisi olevan yleensä 0.2 - 0.9 l liikaa verrattuna laskettuun kulutukseen. Edellisen auton ajotietokone piti paremmin paikkansa, mutta muuta parempaa siitä onkin sitten aika vaikea löytää.
A-utoilija:
No sitten ei ainakaan ole Volvo, volvolandia.com käyttäjät kertovat kyllä aivan toista, ajotietokone näyttää avain liian pieniä lukemia verrattuna todelliseen...
Mitä tulee XC60:n EU kulutukseen, tuskin kukaan voi sanoa, että 163hv ja 8.3L/100km on enää tätä päivää. XC60:n moottori-vaihteisto tekniikka on jo ennen markkinoille tuloa auttamattomasti wanha.
simppa:
No mitä auton kulutusmittarin sitten pitäisi näyttää: oikeasti kulutettua polttoainemäärää/100 km, fiksun kuljettajan ajaman samanlaisen auton kuluttamaa polttoainemäärää vai jotakin muuta?
Silloin kun monia vuosia sitten viimeksi vertasin ajotietokoneen näytön pitkäaikaislukemia dslpolttoainekuitteihin, lukemat olivat maantiepainotteisessa ajossa 4.8 vs 5.8 l/100 km. Auto ilmeisesti pitää minua tyhmänä, mutta en ole ainakaan niin tyhmä, että uskoisin sen näyttämää kulutusta todeksi.
EDIT: Volvoista puheen ollen aikojen saatossa lienee valmistettu vain yksi taloudellinen, tällä palstalla mainittu yksilö. Muut Volvot ovat keskimääräistä janoisempia, ainakin tarjoamaansa suorituskykyyn verrattuna.
A-utoilija:
Noniin, kun kerran on 'epäreilua' millään tavalla arvostella, niin mikä tuon viestin tarkoitus muka oli? Eihän se ollut mitään muuta kuin taas yksi fanaatikon mutu- Volvon ylistysviesti ilman mitään sen kummempaa oikeata asiaa.
Kysymys kuuluu: MINKÄ IHMEEN TAKIA tuo XC60 olisi mitenkään suuri myyntimenestys?
Tuossa viestissä A-utoilija vain runoili kyynel silmässä Volvon kauneudesta, onko se siis mielestäsi poikkeuksellisen kaunis ja sen takia tulee myymään? Ainakaan aiemmat ylistämäsi Volvot eivät ole myyneet lainkaan hyvin. Ja väitätkö tosiaan että XC60 erottuu muotoilullaan millään tapaa kilpailijoistaan? Entä ominaisuuksiltaan? HAH!
Kyse on taas vain siitä että fanaatikko-A-utoilija on löytänyt etsintöjensä tuloksena jotain positiivista tekstiä joistain iltapäivälehdistä. A-utoilija naiivissa fanaattisuudessaan ei vain tajua että samanlaista tekstiä tulee vuorollaan kaikista autoista, kehutaan niiden tiettyjä ominaisuuksia vähän ja näin taviksille saadaan auto-isioonkin vähän luettevaa.
"Vaikuttaa onnistuneelta autolta ja kysyntää on ainakin Suomessa kovasti jo nyt, vaikkei siis ainuttakaan autoa ole vielä jälleenmyyjillä ja myös Aftonbladet kirjoitti: "Volvos nya XC60 har chansen att bli en storsäljare och räddningen ur krisen.""
Jos kerran kirjoituksesi on asiallista ja fiksua niin kysyn että missä mielessä onnistunut? Mitä autoa EI olla myyty ennenkuin autoa löytyy maahantuojalta? Mikä olisi tekijänä siihen että siitä muka tulisi suuri myyntimenestys? Eihän mikään Volvo ennenkään ole ollut 'storsäljare', mutta artikkeli taitaakin viitata Ruotsin markkinoille jossa tietenkin ostetaan mitä tahansa mitä Volvo syytää suurin luvuin joten sekään ei tuo meille mitään hyödyllistä tietoa.
Eli kaikin puolin aika turha fanaatikon viesti iloiten surkeiden lähteiden ympäripyöreistä jutuista.
Putput:
Jos se, että laittaa vaihteeksi tänne jonkin positiivista kommenttia sisältävän linkin jostain p*skanpuhumisen kohteena koko ajan olevasta automerkistä, tekee kirjoittajasta fanaatikon, niin miksi sitten pitäisi kutsua niitä, jotka kerrasta toiseen jaksaa provoilla yhdestä ja samasta automerkistä, jota eivät edes omista. Keksi sinä nimi tälle sakille, kun siihen itsekin kuulut?
Muutenhan meillä ei olekaan mitään keskusteltavaa Putputin kanssa, kuten hänelle jo aiemmin olen maininnut.
A-utoilija:
Mikä pakottaa väkisin yrittämään 'positiivisten linkkien' laittamista? Varsinkaan joidenkin ROSKALEHTIEN juttuja?
Provo on sellainen asia joka yrittää ALOITTAA riitaa/vastaavaa, kuten ilmeisesti sinun typerä viestisi oli.
Minä en ole Volvoa juurikaan lähtenyt haukkumaan (mitä nyt välillä piikitellyt) vaan lähes aina kirjoitan vain vastineita mitä ihmeellisimmille väitteille ja typerille kirjoituksille. Juurikaan järkeä yrittää jotain asiallista keskustelua ei ole joten en ole melkein ollenkaan mitään keskusteluja aloittanut varsinkaan viime aikoina.
Sinun, Andertzin, Simpan ym. ihme selitykset ovat ne jotka aiheuttavat keskustelua tällä palstalla, ei oikeastaan mikään asiallinen keskustelu koskaan. Ja jos edellämainitut sekä muut joukkoon kuuluvat sankarit tulevat mukaan keskusteluun niin siihen loppui sekin asiallisuus tai ainakin asiassa pysyminen.
PutPut
En ole kyllä havainnut että nimimerkit A-utoilija tai Simppa olisivat syyllistyneet asiattomuuksiin tai automerkkien mollauksiin, itsestäni en aina voi mennä takuuseen.
Asiasta toiseen, niin täällähän on pyörinyt jatkuvasti tämä yksi kampanja, joka sinänsä on ihan tarpeeton, voi vain epäillä tuon tahallisen kampanjoinnin syitä. Ilmeisesti alkanut jo vuonna 2007.
Melkoinen ämmä on se joka tuollaisen panee vireille tai joka ei siihen tavalla tai toisella puutu, en kuitenkaan tarkoita että nimimerkki PutPut olisi tuollaista kampanjointia harjoittanut, mikä sinänsä on hyvä.
Suomi24.fi-palstalla on ilmeisesti ollut moderointia, mistä johtuen kampanjointi on siirretty tänne, kuvitelmin että tämä TM:n keskustelupalsta olisi maailman seuratuin foorumi.
Putput:
Täsmentäisin, että vain silloin pitäisi olla huolissaan, jos yhtään ennakkotilausta ei olisi sisällä.
Toisaalta suuri ennakkomyyntikään ei ole tae myyntimenestyksestä, kaikki muistavat vielä PT Cruiser ja New Beetle tapaukset. Kauppa kävi aluksi kuin siimaa ja autoja oikein jonotettiin. Nyt Beetleä taidetaan myydä 1-2kpl uutena vuodessa, ja PT Cruiser mallin tuotanto päättyy lähiaikoina. Vaikka XC60 ei ole ns. retromalli kannattaa kuitenkin muistaa, että markkinat voivat yllättää.
Tuohon Volvojen polttoaineen kulutukseen sen verran ettei tuo hieman isompi kulutus kilpailioihin nähden merkitse kaikille autoilioille, varsinkin kun muut asiat ovat kohdallaan (kuten hyvät talviominaisuudet). Itselläni on ollut tähän mennessä 3 Volvoa ja kertaakaan en ole mitannut polttoaineen kulutuksia niistä saatika muunmerkkisistä autoista riittää kun menee tankkaamaan kun mittari alkaa lähestymäään punaista aluetta. Minulla on kokemusta myös monesta muusta automerkistä ja minun kokemuksien mukaan Volvo on ollut yllättävän halpa käyttökuluiltaan kun vertaa kaikkia käyttökuluja, huollot ja vakutukset esim. ovat kohtuuhintaisia. Mutta kun katsoo tätä TM:n keskustelupalstaa niin Volvo on lähes päivittäin jossain aiheessa ja yleensä aina joku yrittää mollata sitä niin mieleen tulee väkisinkin että nuo mollaajat ovat kateellisia kun itsellä ei ole varaa Volvoon tai ylipäätään kunnon autoon.
Miksi se varallisuus jaksetaan aina ottaa esille, hoh hoijaa...
Mollaajan - jos sellaiseksi haluat sitä kutsua - perinpohjaiset motiivit voivat kyllä olla aivan muualla. Enkä näkisi aina sitä edes mollaamisena, se on vain sitä kritiikkiä...välillä asiallisempaa välillä hieman sen vierestä...
Putput:
Juntti, aivoton teini, idiootti....
Sellaisia asiallisen keskustelijan muista käyttämiä normaaleja termejä, vai mitä putput?
FANAATIKKO on erittäin hyvä termi NEGATIIVISESSA mielessä sinusta?
Autoilia:
AkiK:
Samaa mieltä, turhaa panettelua, joka ei johda mihinkään.
Kulutuksella on nimenomaan entistä suurempi merkitys, varsinkin Leasing autoissa. Niissähän se Volvo ollut vahvoilla tähän asti...mutta kuinka kauan...
Tuskin yksityinen kuluttajakaan enää kintaalla viittaa kulutukseen, varsinkin jos kilpailevan merkin autolla (ja lähes samalla pääomalla) pääsee edullimmin...ei kai kukaan nyt niin Volvo fanatiikko voi olla...vai voiko...
Jep, arviosi meni pieleen vain reilut satakertaisesti.
Vuonna 2007 Suomessa rekisteröitiin 229 uutta New Beetleä.
New Beetle on toki jo 10 vuotta vanha malli eli tavallisen automallin elinkaari on jo ylitetty tuplasti. Beetlen myyntiä vauhditettiin asiallisella hinnoittelulla, mutta kyllä niitä silti myydään enemmän kuin yksittäisiä kappaleita.
Volvohan vain halpenee jatkossa, kun tulee S80 151 grammalla/km ja V70 157 g/km.
Jos noin isossa autossa (V70) on vero vain 19,7 %, niin sehän on varma hitti !
http://www.coventrytelegraph.net/lifestyle-news/motoring-news/2008/08/22/volvo-duo-less-taxing-with-new-engines-92746-21585999/
PS.
Sehän on hienoa että jaksetaan kantaa huolta ympäristöstä ja muiden autohankinnoista, tämähän lienee todiste siitä, että omat auto-asiat ovat kunnossa ?
Vai onko asia sillä tavalla, että muiden autohankinnoista huolehtiminen korvaa sen oman autottomuuden/muun puutteen. Ainakin ensin mainittu toiminta on halvempaa ?
Kyllä varamasti kulutus nousee enemmän ja enemmän merkittäväksi tekijäksi, mutta jos näin olisi laajassa mittakaavassa, miksei Volvon myynti ole jo pahasti dipannut niin kuin odotettiin?
En tahdo vähätellä kulutusasiaa, mutta minusta tätä painotetaan liikaa.
Äh, totta turiset, aken tietokanta kertoo:
Koko vuosi 2007
VOLKSWAGEN NEW BEETLE 228
Sotkin sen tämän vuoden kuukausi tilastoihin, joissa jonain kuukausina on Beetleä rekisteröity 0kpl, muutamina 2-3kpl...
Pahoittelen virhettä.
Bugracer:
Riipuu miten tätä nyt kukin sitten tulkitsee nousuna vai laskuna:
Kesäkuu 2008
VOLVO yhteensä 844
Heinäkuu 2008
VOLVO Yhteensä 683
Elokuu 2008
VOLVO Yhteensä 380
turbo-kiisseli:
Kiitos että korjasit, mikäli tuo edustaa myös pitemmän aikavälin kehitystä. Syyskuussa alle 200 autoa?
Noh, en uskalla väittää vastaan koska voin aivan hyvinkin olla väärässä. Lisäksi, eihän päästöihin perustuva verotus voi olla vaikuttamatta - mielenkiintoista on nähdä miten suuri tuo vaikutus pitkässä juoksussa on. Tietty soppa sekoittuu koko ajan uusien moottorien ja automallien myötä.
Bugracer:
Tietysti kokonaisuus on se mikä ratkaisee, eikä se Volvolla ole ollenkaan huono kun ottaa mukaan myyntiorganisaatiot ym.
Vähän voisi spekuloida:
- Autojen hinnat kokonaisuudessaan laskivat verotusmuutoksessa, alkuvaiheessa ihmiset eivät ehkä laskeskelleet ihan loppuun asti. Näkyy mm. dieselien suuressa myynnissä. Volvo on haluttu merkki, tottakai moni halutun merkkisen ostaa heti kun siihen on rahaa.
- Isojen Volvojen myynti näyttää painottuvan merkittävästi dieseleihin koska ne ovat ainoat taloudelliset koneet - mitä tapahtuu kun diesel kallistuu tästä vielä suhteessa bensaan?
- Volvoja myydään tappiolla, joten ilmeisesti hintaakin on hilattu alemmas myynnin edistämiseksi. Eihän esim. BMW hyödynnä täysimääräisesti hinnanalennusmahdollisuuksiaan uudessa verotuksessa.
- Kulutuksen vaikutus alkaa näkyä viiveellä. Asenteet muuttuvat hitaasti, mutta kyllä ne muuttuvat. Öljyn hinta kääntynee taas nousuun ja kun mukaan tulevat vielä käyttömaksut ym, nähdään se todellinen vaikutus.
Koneista puhuttaessa voisi ottaa verrokiksi vaikkapa Hondan. Hondalla on hyvin taloudellinen dieselkone. Sen bensakoneet ovat luokkansa taloudellisimpia. Lisäksi on hybridit. Mitäpä on Volvolla?