Vahva yhtymäkohta löytyy myös Bizzarriniin, Giotto herrahan tuon on suunnitellut. Bizzarrini 5300 GT on myös aivan julmetun komean näköinen. Harmi vaan, että hinnat ovat Grifoakin vielä roimasti kovemmat:
Kyllä mulle 599 GTO:kin kelpaisi. Kyllä sekin veti jalat alta kun julkstettiin. Siinäpä sitten se toinen uusi unelma-auto. Joku tuossa 599-mallisarjassa on aina kiinnostanut. Ei mitään mauttomia Veyroneita vaan V12 Ferrari sen olla pitää.
Vanhoista autoista tuli mieleen vielä Ford GT40. Voiko ajattomampaa muotoilua ollakaan? Todellinen klassikko! Harmi vaan, että hinnat mitataan miljoonissa. Ja vähän uudemmista klassikoista Ferrari F40. Siinä on ferrari, jossa kertakaikkiaan vaan on sitä jotain.
Näillä "vanhoilla" italialaisilla superautojen valmistajilla on vain jotenkin tuo tyylitaju hallussa. Kommentti Veyronista on paikallaan ; )
Ford GT ei myöskään selittelyjä tarvitse. GT-mallin syntykin on sitä autoilun värikästä historaa Ford-Ferrari akselilla jossa kaksi egoa törmäsi pahasti yhteen. Voi vain kuvitella mitä Enzon päässä liikkui ; ) kun GT pärjäsi loistavasti kilparadoilla. (Se vanha versio)
Hieno ja edistyksellinen laite sekin.
Voi kuitenkin olla että useamman silmissä siitä puuttuu se mannermainen charmi joka italialaisille (ja miksei ranskalaisille) tulee niin luonnostaan.
Tai sitten nuo ovat hienoja esimerkkejä siitä, millaisilla tuotteilla brittiläinen autoteollisuus tippui huipulta sukupuuttoon ennennäkemättömällä vauhdilla.
Tuosta Miurasta tulee aina tämä mieleen:
https://www.youtube.com/watch?v=2lqtNThufkk Kyllä noin kauniille autolle voi antaa anteeksi käsittämättömän kankean vaihteiston ja taipumuksen syttyä tuleen silloin tällöin.
paloarkuutta on myös uusimmilla ferrarin keskimoottori malleilla...
Tai sitten nuo ovat hienoja esimerkkejä siitä, millaisilla tuotteilla brittiläinen autoteollisuus tippui huipulta sukupuuttoon ennennäkemättömällä vauhdilla.
Tuota en ihan ymmärrä.
Jensen ei millään tavalla edustanut tyypillistä britti autoa tuolta ajalta ja oli todella pieni toimija.
FF ei vetänyt edes Jenseniä nurin ja vaikutukset britannian autoteollisuuteen olivat varsin olemattomat.
Livenä aivan järkyttävästi paremman näköinen tuote. Ei ollenkaan huono, vaikkei tietenkään esimerkiksi Miuralle pärjää.
Lisäksi tuon suorituskyky on aivan tautinen. Sport Auto-lehti mittasi tuolle 0-100 km/h ajaksi 3,4 sekuntia, 0-160 km/h 7,2s ja 0-200 km/h 10,6s. Nuo ovat järjettömän kovia aikoja jopa Ferrarille. Varsinkin kun otetaan huomioon, että tuo on perusmalli eikä mikään kevennetty Scuderia. Esimerkiksi saman merkin 599 GTB jää tuolle suoralla.
Ja kyllä ne luigit osaavat vielä italialaisuuksiakin autoihinsa tehdä. Taitaa 458 olla ainoa uusi auto, jossa suuntavilkun kytkimet ovat
Tuota en ihan ymmärrä.
Jensen ei millään tavalla edustanut tyypillistä britti autoa tuolta ajalta ja oli todella pieni toimija.
FF ei vetänyt edes Jenseniä nurin ja vaikutukset britannian autoteollisuuteen olivat varsin olemattomat.
Sama kalman lemu tuonkin ympärillä leijailee. FF oli yksi huonosti myyvä malli monien muiden joukossa.
Sama kalman lemu tuonkin ympärillä leijailee. FF oli yksi huonosti myyvä malli monien muiden joukossa.
Oljykriisin aikoihin yli 6 litrainen GT oli varmasti haastava myytävä, mutta kyllä FF:n ja sisarmalli Interseptorin yhteiset myyntiluvut olivat ihan mallillaan verrattuna muihin vastaaviin autoihin.
Kalman lemahdusta tulikin sitten reilummin BL:n toiminnasta ja heidän huonosti kasatuista tuotteistaan.
Isolla ja BMW:llä taisi olla hauska yhtymäkohta Isetta-kääpiöauton muodossa.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Isetta
vernon vili:
Eikös Renzo Rivolta tehnyt omaisuutensa jääkaapeilla. Tuohan näyttää ihan luonnolliselta jatkumolta. Samaa kokoa ja näköä. Hah.
Niin ja tekihän se BMW:kin lisenssillä muiden pikkuautoja alkuun.
http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_3/15
Vahva yhtymäkohta löytyy myös Bizzarriniin, Giotto herrahan tuon on suunnitellut. Bizzarrini 5300 GT on myös aivan julmetun komean näköinen. Harmi vaan, että hinnat ovat Grifoakin vielä roimasti kovemmat:
https://www.youtube.com/watch?v=dPQEVEO7a1s&feature=related
Ja saminen herra Bizzarrini oli aiemmin töissä herra Ferrarin leivissä missä hänen saavutuksiinsa kuului Ferrareista maineikkain eli 250GTO.
Niin ja tekihän hän varsin hyvää jälkeä Lamborghinillakin. Että ei mikään turha kaveri.
Laitetaanpa vielä uutta kalustoa. Uusista autoista unelmani olis ehdottomasti tämä:
https://tekniikanmaailma.fi/uutiset/pariisissa-ferrari-poistaa-katon-599-mallistaan
Voiko tuon parempaa enää ollakaan?
Kyllä minäkin Ferrarin laittaisin jos ei olisi rahasta kiinni. Arkikäyttöön Subaru WRX STI ja joku Lexus. Harrasteautoksi ottaisin Lada 2101:n.
Ottaisin Ferrari 458 Italian urheiluautoksi ja Subaru Legacyn talviautoksi.
http://www.automotorsport.se/tv/?m=21331
Törmäsin jo aikaisemmin nettiä selaillessani tuohon F599 ilman kattoa, mutta ajattelin että se on jokin suunitelma tai kuvamanipulaatio.
Klassiko jo syntyessään, ja siinä on sitä jotain kovakattoon verrattuna.
Kyllä mulle 599 GTO:kin kelpaisi. Kyllä sekin veti jalat alta kun julkstettiin. Siinäpä sitten se toinen uusi unelma-auto. Joku tuossa 599-mallisarjassa on aina kiinnostanut. Ei mitään mauttomia Veyroneita vaan V12 Ferrari sen olla pitää.
Vanhoista autoista tuli mieleen vielä Ford GT40. Voiko ajattomampaa muotoilua ollakaan? Todellinen klassikko! Harmi vaan, että hinnat mitataan miljoonissa. Ja vähän uudemmista klassikoista Ferrari F40. Siinä on ferrari, jossa kertakaikkiaan vaan on sitä jotain.
Näillä "vanhoilla" italialaisilla superautojen valmistajilla on vain jotenkin tuo tyylitaju hallussa. Kommentti Veyronista on paikallaan ; )
Ford GT ei myöskään selittelyjä tarvitse. GT-mallin syntykin on sitä autoilun värikästä historaa Ford-Ferrari akselilla jossa kaksi egoa törmäsi pahasti yhteen. Voi vain kuvitella mitä Enzon päässä liikkui ; ) kun GT pärjäsi loistavasti kilparadoilla. (Se vanha versio)
Hienoa että tekivät siitä uudenkin version.
vernon vili:
Totta. Mutta on niitä muitakin. Ford GT on mielestäni ihan oikeasti varmaan ajattomin koskaan muotoiltu urheiluauto.
Seuraavaksi voisikin sitten alkaa pohtimaan vähän realistisempia unelmia...
Palaan myös maanpinnalle..Tosin Lotto on tarkistamatta...
GT:n historia toki tiedossa. Toisaalta mielestäni hyvä vaan, ettei Ferrari mennyt Fordille. Fiat on italialaismerkille luonnollisempi omistaja.
Samanmerkkinen se minun realistinen unelma kyllä on kuin tuo F40.
Jensen FF ?
Böpi:
Hieno ja edistyksellinen laite sekin.
Voi kuitenkin olla että useamman silmissä siitä puuttuu se mannermainen charmi joka italialaisille (ja miksei ranskalaisille) tulee niin luonnostaan.
Eipä silti, hienoja laitteita ja varsin vakuuttava oli se heidän FFF-100 prototyyppinsä.
http://www.british-steel.org/brochure/ff/ff1003a.jpg
lompakko ystävällisenä vaihtoehtona voisi olla audi urquattro perusmalli, tietenkin jos saisi s1 kadulle....
http://www.supercars.net/cars/104.html
taikka tuo uusi 30v juhlamalli 2,5t 510hv ja kiertää yli 8000 paino 1250kg
http://www.automotorsport.se/news/21488/audi-urquattro-återuppstår-i-paris/
ja todellisena klasikkona lambo miura
http://www.google.fi/images?rlz=1T4SUNA_enNO229NO232&q=lamborghini+miura&um=1&ie=UTF-8&source=univ&ei=Nz6fTJ2fJ8-UONnruaIM&sa=X&oi=image_result_group&ct=title&resnum=1&ved=0CCcQsAQwAA
Tuosta Miurasta tulee aina tämä mieleen:
https://www.youtube.com/watch?v=2lqtNThufkk
Kyllä noin kauniille autolle voi antaa anteeksi käsittämättömän kankean vaihteiston ja taipumuksen syttyä tuleen silloin tällöin.
Pauli Petteri:
Tai sitten nuo ovat hienoja esimerkkejä siitä, millaisilla tuotteilla brittiläinen autoteollisuus tippui huipulta sukupuuttoon ennennäkemättömällä vauhdilla.
Pauli Petteri:
paloarkuutta on myös uusimmilla ferrarin keskimoottori malleilla...
https://tekniikanmaailma.fi/uutiset/Autot/ferrari-458-italia-on-polttavan-kuuma
https://tekniikanmaailma.fi/uutiset/Autot/ferrari-458-italia-on-polttavan-kuuma-osa-2
finman:
Eikä ole lähimainkaan niin kaunis. Voi voi.
NHB:
Tuota en ihan ymmärrä.
Jensen ei millään tavalla edustanut tyypillistä britti autoa tuolta ajalta ja oli todella pieni toimija.
FF ei vetänyt edes Jenseniä nurin ja vaikutukset britannian autoteollisuuteen olivat varsin olemattomat.
Pauli Petteri:
Livenä aivan järkyttävästi paremman näköinen tuote. Ei ollenkaan huono, vaikkei tietenkään esimerkiksi Miuralle pärjää.
Lisäksi tuon suorituskyky on aivan tautinen. Sport Auto-lehti mittasi tuolle 0-100 km/h ajaksi 3,4 sekuntia, 0-160 km/h 7,2s ja 0-200 km/h 10,6s. Nuo ovat järjettömän kovia aikoja jopa Ferrarille. Varsinkin kun otetaan huomioon, että tuo on perusmalli eikä mikään kevennetty Scuderia. Esimerkiksi saman merkin 599 GTB jää tuolle suoralla.
Ja kyllä ne luigit osaavat vielä italialaisuuksiakin autoihinsa tehdä. Taitaa 458 olla ainoa uusi auto, jossa suuntavilkun kytkimet ovat
ratissa. ; )
Onhan noita rumia Ferrareitakin, kuten esim. tämä Ferrari 400, joka näyttää aivan Talbot Solaralta.
Hehän ovat kuin kaksi marjaa. Plagioin nyt Nyt-liitettä:
Talbot Solara:
http://img45.xooimage.com/files/4/4/f/800px-ferrari_400-15ad0bf.jpg
Ferrari 400:
http://www.moto24.tv/jamnik/img/galeria/3011/talbot_solara_3.jpg
taas eräs kauneimmista ferrareista ei edes saanut ferrari nimeä vain dino...
http://www.foxcey.com/wp-content/uploads/69-74Ferrari_Dino_246GT_02.jpg
Pauli Petteri:
Sama kalman lemu tuonkin ympärillä leijailee. FF oli yksi huonosti myyvä malli monien muiden joukossa.
NHB:
Oljykriisin aikoihin yli 6 litrainen GT oli varmasti haastava myytävä, mutta kyllä FF:n ja sisarmalli Interseptorin yhteiset myyntiluvut olivat ihan mallillaan verrattuna muihin vastaaviin autoihin.
Kalman lemahdusta tulikin sitten reilummin BL:n toiminnasta ja heidän huonosti kasatuista tuotteistaan.
Vielä kerran:
Opel Calibra
http://www.google.fi/imgres?imgurl=http://retronom.hu/files/images/150556338_e5e696e338.jpg&imgrefurl=http://retronom.hu/index.php%3Fq%3Dnode/16014&usg=__8Bf3ousF4NGHN05Nw1Qp1u1ApeQ=&h=375&w=500&sz=185&hl=fi&start=50&zoom=1&um=1&itbs=1&tbnid=Xy_8cdEFAexytM:&tbnh=98&tbnw=130&prev=/images%3Fq%3Dskoda%2B130%26start%3D40%26um%3D1%26hl%3Dfi%26sa%3DN%26ndsp%3D20%26tbs%3Disch:1
Skoda 130
http://www.google.fi/imgres?imgurl=http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/c/c3/2007-03-18_01b_Opel_Calibra_%28kl%29.jpg&imgrefurl=http://commons.wikimedia.org/wiki/File:2007-03-18_01b_Opel_Calibra_%28kl%29.jpg&usg=__qFKWoOSYNohg2jYT6z-R40LhcsU=&h=812&w=1217&sz=342&hl=fi&start=69&zoom=1&um=1&itbs=1&tbnid=GkUz1n632MKO5M:&tbnh=100&tbnw=150&prev=/images%3Fq%3Dopel%2Bcalibra%26start%3D60%26um%3D1%26hl%3Dfi%26sa%3DN%26ndsp%3D20%26tbs%3Disch:1
ainakin muutama noita skoda 130 coupe malliin perustuvia avomalleja tuli suomeen....
Ihan sievä auto. Varmaan ollut Tsekkoslovakiassa monen unelma-auto.
ddr5:
Edellisen korisesta coupesta oli myös +200hv ratapelejä.