Ollut jo viikonpäivät ainakin Veho Herttoniemesä.Kävin nimittäin kokeilemassa. Ei hullumpi ollenkaa. Pikkusen ne nippulat ja nappulat aluksi vieroksuttaa mutta hienon näköinen näin saksalaisten autojen tylsyyteen tympääntynyt.
Toivottavasti kinosten takaa pääset ylimmällä jousitusasetuksella pois.
Tämä nyt ei kuulosta sinusta kaiketi mukavalta, mutta sanon kuitenkin: DS5 vaikutti aika "raskaannäköiseltä".
Lie katsonnnastani jo kadonnut kauneustaju.
Varmaan ensi viikolla yritän käydä katsomassa auton.
Johtuuko "raskaannäköisyys" suhteellisen leveästä, mutta lyhyestä autosta tai sittten tuosta laskeutuvasta takaosasta? Siro se ei varmaankaan ole.
Tänään tuli koeajettua DS5, HDI 163 Sport Shic Automaatti.
Täytyy sanoa että on kyllä minun makuuni.
Hiljainen ja helppo ajettava.
Jousitus on kovahko ajettaessa pienillä nopeuksilla, mutta nykyisen autoni ( C5 ) kaasunestejousituksen jälkeen kaikissa muissa autoissa jousitus tuntuu kovalta.
Nyt täytyy jäädä odottelemaan sitä hybridimallia, joista ensimmäiset tulevat koeajettavaksi kesällä ja myyntitoimitukset Suomeen loppuvuodesta.
DS5:ssä tuli myös istuttua kylmät tyypit. Onhan se sisusta tyylikäs (mustasta katosta erityisesti plussaa), mutta penkeissä ei ole muotoilusta huolimatta tukea ja A-pilarit menee todella kauas eteen joten ne on näkökentässä hyvin helposti vaikka kahtia jaettuna yhtenäinen katvealue ei ole niin laaja.
Ovet sulkeutui hienosti ja sisällä oli hyvin akustoitu tunnelma. Esittelyauton manuaalivaihteisto tuntui olevan vähän väärältä vuosituhannelta kun muuhun auton sisustukseen vertaa.
Mikäli on saksalaisiin uskominen, tullaan seuraavan sukupolven DS5 valmistamaan vuonna 2015 Saksan Rüsselsheimissä, Opelin tehtaassa, kuten on ounasteltukin.
Tuleva uusi DS5 korvaisi C5:n.
Samassa paikassa valmistettaisiin myös seuraavan sukupolven Peugeot 508, vuonna 2016.
Kyllä se Volvokin näytti ravistavan. Teho (115hp) vaan ei riittänyt kuin pariin pompahdukseen.
Lähdön pompotukseen voi vaikuttaa myös rengaspaineilla jos siis tuo paikaltaan lähtö on ajamisessa jutun juoni.
Hybridimalleja ei riitä Suomeen ennen loppuvuotta.
Koko tuotanto myydään etelä- ja keskieurooppaan.
Jokos olet nähnyt auton?
Paikallisessa Opel/Chevrolet/Citroen liikkeen pihalla oli jo.
Ehdin vain vilkaista.
Ollut jo viikonpäivät ainakin Veho Herttoniemesä.Kävin nimittäin kokeilemassa. Ei hullumpi ollenkaa. Pikkusen ne nippulat ja nappulat aluksi vieroksuttaa mutta hienon näköinen näin saksalaisten autojen tylsyyteen tympääntynyt.
mhj:
En ole nähnyt, kun olen ollut viimeisen kuukauden mökillä nauttimassa talvesta ja hiljaisuudesta.
Kunhan tulen taas ihmisten ilmoille, täytyy käydä katsomassa auto.
Toivottavasti kinosten takaa pääset ylimmällä jousitusasetuksella pois.
Tämä nyt ei kuulosta sinusta kaiketi mukavalta, mutta sanon kuitenkin: DS5 vaikutti aika "raskaannäköiseltä".
Lie katsonnnastani jo kadonnut kauneustaju.
mhj:
Varmaan ensi viikolla yritän käydä katsomassa auton.
Johtuuko "raskaannäköisyys" suhteellisen leveästä, mutta lyhyestä autosta tai sittten tuosta laskeutuvasta takaosasta? Siro se ei varmaankaan ole.
Tänään tuli koeajettua DS5, HDI 163 Sport Shic Automaatti.
Täytyy sanoa että on kyllä minun makuuni.
Hiljainen ja helppo ajettava.
Jousitus on kovahko ajettaessa pienillä nopeuksilla, mutta nykyisen autoni ( C5 ) kaasunestejousituksen jälkeen kaikissa muissa autoissa jousitus tuntuu kovalta.
Nyt täytyy jäädä odottelemaan sitä hybridimallia, joista ensimmäiset tulevat koeajettavaksi kesällä ja myyntitoimitukset Suomeen loppuvuodesta.
DS5:ssä tuli myös istuttua kylmät tyypit. Onhan se sisusta tyylikäs (mustasta katosta erityisesti plussaa), mutta penkeissä ei ole muotoilusta huolimatta tukea ja A-pilarit menee todella kauas eteen joten ne on näkökentässä hyvin helposti vaikka kahtia jaettuna yhtenäinen katvealue ei ole niin laaja.
Ovet sulkeutui hienosti ja sisällä oli hyvin akustoitu tunnelma. Esittelyauton manuaalivaihteisto tuntui olevan vähän väärältä vuosituhannelta kun muuhun auton sisustukseen vertaa.
HYbrid4-mallien hinnat ovat sitä luokkaa mitä aiemmin arvioinkin. Yllättävää on ehkä se että kaikkia kolmea mallia tuodaan Suomeen. Hyvä niin.
Chic: 45 991,06
So Chic: 48 361,83
Sport Chic: 53 297,74
Harmi ettei Chic-malliin saa Xenon valoja rahallakaan.
Ilmeisesti kaikissa versioissa on robottivaihteisto. Sitä ei hinnastossa erikseen ole mainittu.
Mikäli on saksalaisiin uskominen, tullaan seuraavan sukupolven DS5 valmistamaan vuonna 2015 Saksan Rüsselsheimissä, Opelin tehtaassa, kuten on ounasteltukin.
Tuleva uusi DS5 korvaisi C5:n.
Samassa paikassa valmistettaisiin myös seuraavan sukupolven Peugeot 508, vuonna 2016.
DS:n >> historiaa <<