Etkö ole kokeillut nykyturboja vai etkö ole havainnut niissä mitään eroa vanhoihin turboihin?
Niinno, silloin vuosia sitten jo kovasti väitettiin että "ei siinä Audin 1.8T:ssä mitään turboviivettä ole" kun täytyi jotenkin puhua se kaikin tavoin paremmaksi kuin muiden vaparit, ja nyt sitten myönnetäänkin että NYT on päästy viiveistä eroon ...eikä todellisuudessa olla vieläkään niistä päästy.
Ajattelija2011 kun ei näe mitään hyvää BMW:n tekniikassa niin täytyy todeta että BMW:n bensiinimoottorit ja dieselit, joissa on BMW:n TwinPower Turbo -tekniikkaa tulokset puhuvat kyllä aivan muuta. Tämä innovaatiopaketti pienentää merkittävästi kulutusta ja lisää tehoa ja päästöt ovat myöskin selvästi pienentyneet.
...ja kaikki em. tekniikka on BMW:n ensin markkinoille tuomaa kamaa. Vai milloin Audi alkoi myydä sekventiaalisesti ahdettuja jne., ennen Bemuako?
Tottahan se kuitenkin on, että BMW:n triturbo ei ole kovin onnistunut moottori suorituskyvyn suhteen.
Aijaa...
Mutta tarkoitin kuitenkin asiaa yleisesti, että triturbo ei ole onnistunut ja näemmä Audinkaan mielestä sellaista ei näillä näkymin kannata kehittää, eli Audikaan ei sellaista osaisi tarpeeksi hyvin tehdä järkevään hintaan.
Anteeksi vaan, mutta Audi ei yleensäkään 'näillä näkymin' kehitä yhtään mitään ennenkuin BMW:llä ollut myynnissä jo kauan. Vai miten nykyiset sekventiaaliturbot tuotiin markkinoille, kuinka kauan kesti Audin tuoda edes Start/Stopin, oliko kaksi vuotta Bemun jälkeen vai kuinka kauan se kestikään?
Mitäs ihmeen vähättelyä se on, jos toteaa tosiasiat? Kyllä on näemmä herkässä sinun loukkaantumisesi.
Mistä lähtien sinun viesteissäsi on tippaakaan tosiasioita?
Onhan kehitys ollut huimaa, mutta ainakin Audin mukaan kehittämisen varaa edelleen löytyy...
...onneksi Bemu tuo uutuuksia koko ajan jotta Audi tajuaa että kehittämisen varaa on, ja paljon!
Vai että kaikki tekniikka on Bemarin tuomaa. PutPut on aina yhtä sekaisin. Kyllä Audi käytti aika kauan turboja perus autoissaan ennen kuin Bemari alkoi niitä käyttämään. Audi myös käytti nelivetoa paljon ennen Bemaria. Jostain syystä Bemari on nyt alkanut käyttämään nelivetoa yhä useammisa malleissa. Tosin en lapsellisesti väitä, että BMW kopioi Audia, vaan vastaa lähinnä markkinoiden tarpeeseen.
Minulla ei olisi mitään intressiä asetella vastakkain Bemaria ja Audia, mutta juuri tuollaisten kirjoittajien takia on välillä pakko vähän näpäyttää.
PutPut, aika mielenkiintoista, että jos Audi kopioi Bemaria, niin miten Audi sitten on voittanut lähes kaikki viimeaikaiset testit segmentistä riippumatta? Ai niin, kyseessä on maailmanlaajuinen salaliitto Audin puolelta.
PutPut, aika vähän olet kommentoinut sitä, että BMW:n "superdiesel" ei ole edes biturbo Audia tai BMW 535d mallia nopeampi. Eikö tässä ole mielestäsi pientä aihetta kritiikkiin, ottaen huomioon M550d:n hinnan?
Ja nyt kun vauhtiin päästiin, niin mitäs PutPut sanoo tästä, onko tämäkin salaliitto?
PutPut:
Niinno, silloin vuosia sitten jo kovasti väitettiin että "ei siinä Audin 1.8T:ssä mitään turboviivettä ole" kun täytyi jotenkin puhua se kaikin tavoin paremmaksi kuin muiden vaparit, ja nyt sitten myönnetäänkin että NYT on päästy viiveistä eroon ...eikä todellisuudessa olla vieläkään niistä päästy.
Kuka on väittänyt, että viiveistä on päästy kokonaan eroon? Audihan itsekin myöntää, että viivettä on ja siksi kehittää uutta tekniikkaa. Kai sinäkin voit myöntää, että kehitystä on tapahtunut niin Audilla kuin Bemarilla?
JEV2, yleisesti triturbotekniikkaan. Totesin myös, että ei Audikaan sellaista näemmä osaa kehittää. Onko väitteessäni jotain, mikä ei pidä paikkansa? Onpa täällä herkkähipiäistä väkeä, kun en edes mainitse Bemaria, niin syytetään Bemarin haukkumisesta. Onko se muuten niin, että mitään BMW:n luomaa ei saisi arvostella? Onko BMW tehnyt vain täydellisiä autoja? Ja kehittänyt kaiken tekniikan ennen Audia? Audi vain ja ainoastaan kopioi, kuten PutPut meille kertoi?
Lukekaahan Bemarimiehet nyt omia kommenttejanne. Te itse toitte BMW:n keskusteluun. Ja PutPut alkoi selittämään aivan älyttömyyksiä. Ja sitten valitatte, että Audimiehet kirjoittavat epäasiallisia. Keskustelu oli suhteellisen asiallista, kunnes PutPut tuli tänne.
JEV2, yleisesti triturbotekniikkaan. Totesin myös, että ei Audikaan sellaista näemmä osaa kehittää. Onko väitteessäni jotain, mikä ei pidä paikkansa?
Kirjoitit aloituksessa näin: "Triturboa Audilla ei vielä ole, mutta sellaista ei näillä näkymin kannata edes valmistaa, sillä triturbo ei ole tuonut juurikaan etua biturboon verrattuna. "
Tokihan sinulla on joku vertailukohta ollut, kun tällaisia lausut?
Tulkitse miten lystäät, BMW-mies status ottaa jollekin sitten lujille. Olen ollut sinun ja muutaman mielikuvituskaverisi hampaissa kaiken aikaa, tuolla uutisten puolella ja täällä keskustelun puolella. Ja sama meno jatkuu joskin laatupostaajan ominaisuudessa ala NHB, mutta minkäs teet.
Voisit itse hieman avata tätä nettimaailmaa kun tuolla siivilissä en kohtaa sinunlaisiasi lainkaan.
Saat kyllä fanittaa mitä haluat, mutta siinä vaiheessa kun alat höpisemään minun kirjoittavan useilla nimimerkeillä, ylität rajan. Eikä tuollaisista kappaleiden mittaisista vuodatuksista tule sarkasmia millään kaavalla. Kokeile "siviilissä" änkyttää ihmisille jotain yhtä typerää heidän useista henkilöllisyyksistä. Veikkaanpa, että sielläkään ei erityisen ymmärtäväisesti tuollaiseen skitsoiluun suhtauduta.
Vai että kaikki tekniikka on Bemarin tuomaa. PutPut on aina yhtä sekaisin.
Sekaisin on vain ihminen joka ensin väittää että Audi on 'kaikessa edellä', ja tuon kun tyrmää niin puhuu jotain tuollaista.
Kyllä Audi käytti aika kauan turboja perus autoissaan ennen kuin Bemari alkoi niitä käyttämään.
Käytti vai?
Millä menestyksellä Audi on turboja käyttänyt, pääsivätkö samoihin ominaisuuksiin kuin vaparit? Käyttikö Audi turboja ehkä kuitenkin nimenomaan siksi että piti pärjätä VW-Seat-Skoda-nelisylinterisillä jne.?
Entä millaista menestystä Bemun turboilla on ollut? Niinpä. Ei voi sanioin kuvailla kuinka nolottaa tuollaisen puolesta joka kovaan ääneen alkaa toitottamaan toisen ylivoimaista paremmuutta ja sitä paremmuutta ei löydykään ollenkaan vaan ennemmin toisinpäin ja selkeästi.
Kannattaa tosiaan kovasti alkaa haukkumaan esim. Bemun ja Hondan moottoreita...
Ajattelija2011 onnistuu JOKA IKISESSÄ viestissään kirjoittamaan vain epätosia juttuja.
Audi myös käytti nelivetoa paljon ennen Bemaria. Jostain syystä Bemari on nyt alkanut käyttämään nelivetoa yhä useammisa malleissa.
Taas jälleen kerran: Audi käytti nelivetoa joskus kauan sitten ja silloinhan Audin autot olivat niin täyttä Lada-laatua että takavetoiset Lanciatkin toimivat paremmin...
Mitä viime vuosikymmenten nelivetoihin tulee niin on täysin selvää että Bemu on ollut kaukana edellä! NYT VASTA on yhteen erikoismalliin (vai onko tullut jo toiseenkin?) samankaltainen nelivetotekniikka kuin Bemulla.
Tosin en lapsellisesti väitä, että BMW kopioi Audia, vaan vastaa lähinnä markkinoiden tarpeeseen.
Eikö ole niin että Bemu on myynyt jo jonkin aikaa maailmanlaajuisesti enemmän nelivetoautoja kuin Audi?
Minulla ei olisi mitään intressiä asetella vastakkain Bemaria ja Audia, mutta juuri tuollaisten kirjoittajien takia on välillä pakko vähän näpäyttää.
Ja aina osuu omaan nilkkaan kun olet aivan täynnä p***aa etkä tiedä autoista ylipäänsä yhtään mitään.
PutPut, aika mielenkiintoista, että jos Audi kopioi Bemaria, niin miten Audi sitten on voittanut lähes kaikki viimeaikaiset testit segmentistä riippumatta? Ai niin, kyseessä on maailmanlaajuinen salaliitto Audin puolelta.
SINUN mukaasi varmaan joka ikisen testin. Saathan sinä valehdella ihan mitä haluat, ei se mitään muuta. Ihan mielenkiintoinen älykkyystaso sinulla jos tuo on sinun tapasi argumentoida.
PutPut, aika vähän olet kommentoinut sitä, että BMW:n "superdiesel" ei ole edes biturbo Audia tai BMW 535d mallia nopeampi. Eikö tässä ole mielestäsi pientä aihetta kritiikkiin, ottaen huomioon M550d:n hinnan?
Onko Audin jokin diesel jotain Bemun dieseliä nopeampi? Vaikea uskoa.
Muuten, tuota M550d:tä nopeampi diesel on Alpinan tuplaturbo.
Tiedätkö yhtään mitkä tekijät voivat vaikuttaa autojen kulkuun? Voisiko olla niin että turbojen lukumäärä ei suoraan korreloi tehojen kanssa tai ahtopaineiden kanssa? Voiko olla kenties niin että ahdetuissa voi olla hyvinkin poikkeavat todelliset teholukemat kuin ilmoitetut, ja ovat vielä minuutissa muutettavissa ohjelmoinnilla?
Ei voisi lapsellisempaa olla kuin yrittää perustella idioottimaisia kirjoituksia sillä että väität jonkin Audin 'koneen' olevan 'nopeampi' kuin erään Bemun mallin.
Haluatko muuten alkaa puhumaan bensakoneista? Mitä sanottavaa Bemun surkeudesta sinulla on sillä puolella? Olisi mielenkiintoista kuulla, sinä kun olet niin uskomaton että alat haukkumaan Bemun N57S-konetta!!!! Ihan oikeasti, ONPAS KAMALA KONE!!!
Autocar:
"Next to a 535d or an XF 3.0D S, the A6 has a noticeable shortage of dynamic poise and sparkle which well come to address. The BiTDi powertrains throttle responsive could be improved, too. When you initially flex the accelerator at everyday cruising pace, it takes a split second for that eight-speed gearbox to kickdown, and another for the turbochargers to come on song. You can summon up too much mid-range torque at times, in a bid to mitigate the delay.
"And the difference is plain. While the A6 BiTDi would soothe away hundreds of miles of motorway in a near-effortless calm, its easily stretched through a tightening bend. The cars steering wheel is large, and its rack slow just off-centre, making the front-end quite tricky to guide on a demanding road. Body roll is no better contained than in a fairly run-of-the-mill diesel family car. And while grip is actually quite equitably split between front and rear axles off the throttle, theres more power-understeer than a keen driver would like during hard driving; little in the way of natural sporting poise to be enjoyed.
"But this experience, as well as previous test drives, suggests that even a perfectly configured A6 BiTDi still couldnt quite eclipse the BMW for overall dynamic appeal. In standard trim - though comfortable, usable, beautifully appointed, and ready with 479lb ft of pulling power the Audi is a much more ordinary saloon than we were hoping for."
Kyllä, sinunlaisia vastaan jotka ostatte näitä tuplaturbo-bensakoneisia varmaan. Onhan se kamalaa että Bemu varoittaa mahdollisista moottorivaurioista kun VW pitää vaan turpansa kiinni erittäin todennäköisten koneidensa laukeamisten suhteen ja kerää korjauslaskuilla rahaa hyönäyttämiltään.
Ja pointtisi kai oli että Volkkarin tuplaturbo-V8:t ovat parempia kuin BMW:n S63??? Niinkö? Ja varmaan Q7 on nopeampi ja urheilullisempi kuin X6M, S7 nopeampi ja urheilullisempi kuin M6?
Oletko niin älyvapaa idiootti, k***pää, jne. jne. jne. että oikeasti alat puhumaan M5- ja M6 -mallien takaisinkutsusta perustellaksesi sitä että Audin testaama 'elektroninen turbo' (otsikkosikin on idioottomaisesti väärin) olisi jotain ihmeellistä? Etkä edes tiennyt että Bemu on jo aikaa sitten patentoinut kehittyneemmän ratkaisun, ja puhunyt näistä jo lähes vuosikymmenen? Eikö VW:lla ole ikinä ollut takaisinkutsuja?
"Varmasti löytyy yksittäisiä testejä, joita Audi ei ole voittanut, mutta lähes kaikki testit se on voittanut."
??????? Siinä on 'Ajattelija'1935:n pääsanoma.
Olet kyllä typerimpiä ihmisiä ikinä, en voinut kuvitella että joku voi aukoa noin paljon päätään ja olla IHAN KAIKESSA KOKO AJAN VÄÄRÄSSÄ! Edellinen RS6-ketju on edelleen luettavissa josta voit ihan rauhassa kertailla aikaisempia lukemattomia virheitäsi.
Mikäs se Alpina on? Sinä kovasti kerroit meille FAKTOJASI siitä mikä se on. No, mikä se on?
"jos joku haluaa ostaa rata-auton, on olemassa R8 tai vaikka TT RS". Jaaha, siis nuo ovat mielestäsi RATA-AUTOJA??? Hahhah!
"Miksi minun muuten pitää kertoa Audin renkaista?" Niin, mitäs väliä renkailla on. Etenkin kun et tiedä niistä mitään tai mitä alla on. Kunhan auot päätäsi vaikket tiedä yhtään mitään siitä mitä auot.
"Minulle tämä tosiaan on enimmäkseen ajankulua ja viihdettä. " Niinpä, hulluilla on halvat huvit.
"Itse olen lähinnä tuonut faktat pöytään, eli sen tiedon, että BMW on viimeaikoina menestynyt melko huonosti eri testeissä."
"Meillä on faktoina useiden eri lehtien testit."
"tractest, mollaus johtunee myös siitä, että muutaman Bemaristin jutut ovat vain niin hauskoja, että on pakko heittää lisää löyöyä kiukaalle..."
"Te väitätte että me olemme puskista huutelijoita heitämme paskaa, mutta kun ikävä kyllä juuri mehän tuomme esiin esimerkiksi testifaktoja."
(selitykset ja perustelut viestistä toiseen kaikuvat kuuroille korville: ) "Muutenkin miksi ihmeessä nämä ajat olisivat nyt paljon parempia kuin vaikka TM:n ajamat ajat? Ei ole mitään selitystä!" -Lisäksi 'Ajattelija'1935:n mukaan TM:n testi on ainoa/ainoita jossa on monia autoja testattu radalla samana päivänä...
"Kuten sanoin, osoita mikä Autozeitungin testissä oli pielessä?"
Niin, mitäs totesimmekaan tuosta testistä jonka SINÄ linkkasit ja josta SINÄ et tiennyt edes perusasioita!!?? Kerro kerro, miten kävi?
"Kuten totesin, TM testi on paremmin järjestetty kuin omat kierrosaikasi, jotka on ajettu milloin sattuu." Siis tämän pellen mukaan TM:n 'ratatesti' on parempi kuin Sport Auton vuosien työ!!!!!!!!
"Vai että Audi tyrkyttää RS malleja lehdille?! Hah, eiköhän lehdet ihan itse päätä mitä he testaavat!" Jep, autojakin testaavat tekniikka-lehdet ja varsinkin Suomi-siperiassa majaansa pitävät sellaiset senkun vaan ilmoittavat tehtaille että mitä malleja millä varusteilla pitää toimittaa pihalle ja milloin!
Audi, tuo Pirkka-BMW näyttä olevan uusi Teinituningin muoto. Kun on kasvettu ulos teiniCorollasta niin siirrytään Audiin.
Ennen käytettiin karvanoppia, ikkunatummennuksia, subbareita jne.. Nyt Audeissa käytetään joulukuusi-LEDejä, single-frame grillejä, TDI- sekä Quattro- ym. brändinimikkeitä sekä dieselin pakosarjan kaiuttimia.
Mitkään näistä eivät oikeasti tuo mitään ajamiseen vaan ovat näyttämistä varten. Audi on samaan käyttöön kuin Avensis (tai ennen se Corolla) mutta kaikki lisä on näyttämistä varten (tai puhumista varten). Karvanopat, perän nostot, pörinäputket ovat aivan yhtä hyödyllisiä kuin S-Line paketit, 1.4:n TFSI-brändinimi, lisävarustelistalle jätetyt nelivedot, Quattro-tarrat ja etuvetorakenteisen 'urheilullisuus'. Corollan piti näyttää vähän niinkuin ralliautolta, tuulipuku-urpon karvalakki-Audin on tarkoits näyttää vähän niinkuin asioista tietämättömälle hienolta kuulostava S8 tai RS6.
Sitä jotkut Ajattelija2011:kin täällä riekkuvat: koittavat saada loppuunajetulle perusAudilleen vaikutelmaa jostain hienosta edistyksellisestä. Selittämällä.
Onpas urheilullista, KAIKKIHAN valitsevat lähtökohdaksi Audi A6:n kun haluavat jotain URHEILULLISTA?? Niinkö? Ja sitten kun urheilullisuudesta aletaan puhumaan niin turvaudutaan mielikuvapankin muihin aseisiin kuten R8:aan.
Ja pointtisi kai oli että Volkkarin tuplaturbo-V8:t ovat parempia kuin BMW:n S63??? Niinkö? Ja varmaan Q7 on nopeampi ja urheilullisempi kuin X6M, S7 nopeampi ja urheilullisempi kuin M6?
Pitäishän sun suurena bemaristina tietää, että dieseleitä ei verrata bensakoneisiin, jos tarkoitat Audi Q7:n tehokkainta mallia.
"jos joku haluaa ostaa rata-auton, on olemassa R8 tai vaikka TT RS". Jaaha, siis nuo ovat mielestäsi RATA-AUTOJA??? Hahhah!
Oletko koskaan kuullut Audi R8 GT:stä? Tuosta mahtavasta Audista, joka pitää jokaista bemaria ja bemaristi pilkkanaan. Ja raiskaa bemareita mennen ja tullen missäkin kategorioissa. Sama pätee myös vanhoihin muihin R8:si malleihin. TT-RS Pluskin kurittaa monia bemuja, vaikka ilman niitä semislicksei.
Ja mitä voisi sanoa Audi R8:sin uudesta facelift-malleista. Edellisis R8-malleissa oli paska R-tronic vaihteisto. Nykyisis on parempi S-Tronic vaihteisto, jossa on launch control. Joten suoritukset paranee vaa entisestään, riippuen kuljettajista ja olosuhteista. Tässä on R8 Plus-malli, joka tulee olee varmasti nopeampi R8 GT:tä missä kategoriassa vaan. Eli, lisää bemareiden raiskaustapauksia on odotettavissa.
Ja pointtisi kai oli että Volkkarin tuplaturbo-V8:t ovat parempia kuin BMW:n S63??? Niinkö? Ja varmaan Q7 on nopeampi ja urheilullisempi kuin X6M, S7 nopeampi ja urheilullisempi kuin M6?
Pitäishän sun suurena bemaristina tietää, että dieseleitä ei verrata bensakoneisiin ;-)
Eikö Volkkarilla ole tuplaturbo V8 -bensakoneita? Eikö S7 ole nimenomaan bensakoneella, eikö Q7:aa saa bensakoneella?
Mikä Bemu minulla on kun kerran olen Bemaristi?
"jos joku haluaa ostaa rata-auton, on olemassa R8 tai vaikka TT RS". Jaaha, siis nuo ovat mielestäsi RATA-AUTOJA??? Hahhah!
Oletko koskaan kuullut Audi R8 GT:stä? Tuosta mahtavasta Audista, joka pitää jokaista bemaria ja bemaristi pilkkanaan. Ja raiskaa bemareita mennen ja tullen missäkin kategorioissa. Sama pätee myös vanhoihin muihin R8:si malleihin. TT-RS Pluskin kurittaa monia bemuja, vaikka ilman niitä semislicksei.
Ai RATA-AUTO vai? Hahhah!
Pidä raiskausfantasiasi omana tietonasi...
TT-RS Pluskin kurittaa monia bemuja, vaikka ilman niitä semislicksei.
Ootsä iha varma, kurittax TT-RS muka sen jälkee ku yhe kierrokse jälkee o eturenkaat loppu ja jarrut häipyy? Onx etuvetohatchbäckist muunneltu New-Beetlen yhtä naiselline sisko joku rata-auto hä? Kuka haluu ajaa puskeval GTI-kivireel ku on olemas oikeit urheluautojaki? Tai muita GTI-malleja murto-osaan ton hinnast?
Mite se New Beetlen sisko kurittaa Bemuj ilma slicksei vaikkei se oo nopeempi?
Mistä TT RS:stä oli puhe tässä keskustelussa? Miksi markkinointihaave-esikuva-esite-arkistosta pitää aina kaivaa se TT RS ja RS5? Siksi koska Audin markkinointi on tehnyt nuo mallit nimenomaan esikuva-autoiksi jotta idiootit fanipojat kuolaisi niitä ja liittäisi ne Audin brändi-identiteettiin niin sokeasti että puhttaessa mistä tahansa Audista he luulevat että niissä on tasan samat ominaisuudet kuin TT RS:ssä ja RS5:ssä. (Eikä TT RS:stä ja RS5:stäkään tiedä muuta kuin mainosten mielikuvat).
Ja mitä voisi sanoa Audi R8:sin uudesta facelift-malleista.
Keksi äkkiä taas jotain omasta päästä. Näyttää joka tapauksessa siltä että jotain on pakko koittaa keksiä.
Edellisis R8-malleissa oli paska R-tronic vaihteisto. Nykyisis on parempi S-Tronic vaihteisto, jossa on launch control.
Eli edellinen R8 oli paska. Hyvä että se on nyt selvitetty.
Mitä eroa on R-Tronicissa ja S-Tronicissa?
Kuinka hyvä R8:n Quattro on?
Joten suoritukset paranee vaa entisestään, riippuen kuljettajista ja olosuhteista.
Mistä sinä sen tiedät? Arvailet vaan.
Muuten, sinä et tule ikinä olemaan R8:n, edes perus V8:n kuljettaja ja jos olisit niin suoritukset olisivat surkeat.
Tässä on R8 Plus-malli, joka tulee olee varmasti nopeampi R8 GT:tä missä kategoriassa vaan. Eli, lisää bemareiden raiskaustapauksia on odotettavissa.
Miksi Audin alumiinikorinen, kaksipaikkainen keskimoottorinen ei pärjää useampipaikkaisille teräsrakenteisille joissa paljon pienempi kone sylinteriluvultaan sekä tilavuudeltaan?
Miksi R8 on ainoa mikä "pelastaa Audin merkkinä BMW:tä vastaan"? Aika harhaista tarinaa muutenkin että tuollainen asetelma on päässäsi. Eli ennen Lambon ostoa ja niiden (Ferrari-halpakopioiden) myyntiä Audina (vaikka ovat täysin päinvastaisia kuin Audit) oli Audi selvästi huonompi merkki kuin Bemu ja esim. Honda, koska niillä oli useita nopeampia malleja? Niinkö?
Jos R8 on niin nopea rata-auto, niin miksi se ei oikeana rata-autona pärjää Bemun perheautoja vastaan kilparadoilla?
Jos kerran R8:n ja TT RS:n väittämäsi nopeus radalla tekee niistä niin paljon parempia niin kuinka kamalan surkeita A4:t, S4:t, A5:t, S5:t, A6:set, A7:t, A8:t, kaikki Q-mallit jne. jne. jne. oikein ovatkaan kun kerran ovat niin kamalan hitaita radalla? Vai onko niin että kun olet päättänyt että kaksi mallia on omasta mielestäsi "Bemuja parempia" niin se tekee myös noista 'Bemuja hitaammista' muista autoista taianomaisesti parempia?
PS. Olet varmasti tämän palstan pahin draamaqueeni skitsoiluillas ;-)
Senkö takia kiihotuit niin että puhut vain raiskaushaluistasi?
Luuletko tossissaan, että tehokkain Q7 bensakone kilpailis BMW:n X6 M:ää vastaan? No ei kilapile. Tehokkain Q7-malli on dieseli, mutta eihän dieselii ja bensakonetta vertailla keskenään, eihän putte?
Mutta älä huoli, 2014 tulee uuden sukupolven Q7, nii on luvassa lisää tehokkaampia bensakoneita, ja on tulossa myös Q8-mallikin, joka sit tulee kilpailee BMW X6:sta vastaan. Luvassa olisi SQ8, jossa on luvassa yli 550 pollee.
Pitäishän sun tietää, että S7 ei kilpaile BMW:n M6:sta vastaaan, tuleva RS7 kilpailee. Ja on S7 urheilullinen, mut ei varmaan "urheilullisempi" kuin M6:nen.
Kuhan oletin vaa, että ajat bemul, kun lippu liehuu kovasti selle. Eli olet vaa lover.
Tässä Autocarin ns testis, Audi Q7 V12 TDI melkein päihittää BMW M5:sen.
PutPut sekosi kun hänelle kerrottiin, että BMW:n M mallit on takaisinkutsuttu vian vuoksi. Koita PutPut kestää, ne ovat vain autoja.
Minä en ainakaan ole väittänyt, että Audi on kaikessa edellä. Se olisi yhtä tyhmä väite, kuin se, että Audi kopioi Bemaria. Kuten jo totesin, ennemminkin BMW on mennyt viimeaikoina Audin suntaan. Bemari on lisännyt nelivetovalikoimaa ja siirtynyt turboihin. Näitä Audi on käyttänyt melko perusmalleissaan jo vuosikausia. Aika erikoista siis sanoa, että Audi kopioi.
PutPut, luehan vaikka tämän vuoden aikana ilmestyneitä suomalaisia (TM, Tuulilasi) ja saksalaisia (AutoBild, AutoZeitung, AM&S) autolehtiä. Voit sitten katsella, kumpi on pärjännyt paremmin testeissä, BMW vai Audi. Saatat kokea mielenkiintoisen havainnon. Tosin sinä kyllä varmasti keksit taas uuden salaliittoteorian sille, miksi esim 1-BMW, X3, 5-BMW eivät ole kovin hyvin pärjänneet vastaavia Audeja vastaan. Edes täysin uusi 3-sarja ei ole ollut merkittävästi A4:sta parempi. Voitot ovat menneet jokseenkin tasan. Esim S4 on voittanut 335i Bemarin kahdessa lukemassani testissä. Tosin Tuulilasin testissä 3-sarja hävisi Volvollekin. Ja 320i:n suoritusarvot olivat jotain aivan muuta, kuin tehdas lupaa. Bemari oli 1,8l Audia hitaampi. Samoin X3 28i jäi huomattavan paljon tehtaan lupaamista kiihtyvyysarvoista ja hävisi kiihtyvyydessä tehottomammalle Audille.
PutPut, ei täällä kukaan Bemaria hauku, eikä kukaan väitä Bemaria huonoksi automerkiksi. Tosiasioita saa kai silti täällä kirjoittaa. Etkö sinä kykene muuhun, kuin pikkupojan itkupotkuraivari kirjoituksiin.
Edelleenkään Alpina ei ole BMW. Alpina on eri yritys, eikä Alpinan virittämiä Bemareita voida laskea puhtaiksi Bemareiksi. Kylläpä sinulle PutPut ottaa koville sen myöntäminen, että M550d ei pärjää pienitehoisemmalle Audille, vaikka moottorin piti olla niin ihmeellinen.
Onko Audin jokin diesel jotain Bemun dieseliä nopeampi? Vaikea uskoa.
Muuten, tuota M550d:tä nopeampi diesel on Alpinan tuplaturbo.
Tiedätkö yhtään mitkä tekijät voivat vaikuttaa autojen kulkuun? Voisiko olla niin että turbojen lukumäärä ei suoraan korreloi tehojen kanssa tai ahtopaineiden kanssa? Voiko olla kenties niin että ahdetuissa voi olla hyvinkin poikkeavat todelliset teholukemat kuin ilmoitetut, ja ovat vielä minuutissa muutettavissa ohjelmoinnilla?
Ei voisi lapsellisempaa olla kuin yrittää perustella idioottimaisia kirjoituksia sillä että väität jonkin Audin 'koneen' olevan 'nopeampi' kuin erään Bemun mallin.
Ah, nyt siis sinä myönnät, että BMW keksii itse noita tehoja. Ihmekös siis, että tehtaan antamat suoritusarvot eivät ole viimeaikoina pitäneet paikkansa.
Kääntäisin näitä keskusteluja siihen suuntaan, että huomion arvoistahan on se esim. BMW:llä janoisista vapaastihengittävistä 5.0l V10 moottoreista on tultu vähemmän kuluttaviin 4.4l V8 twinturbo moottoreihin näin kulutus ja päästöt on saatu reilusti alenemaan ja silti tehot ovat nousseet. Ja jatkumo on, että uuteen M3:seen tulee 3.3l V6 ja siitä otetaan 450hp:n tehot. Ja väitän että tuolta seuraavan sukupolven M5:sta tullaan jatkossa myös moottorin koossa alaspäin, onko se sitten 3.5l V8 tai 4.0l:en sen aika näyttää mutta näin tämä kehitys tulee menemään, kun turboihin M-sarjoissa siirryttiin. Se onkin mielenkiintoista pysyvätkö muut tämän valitun kehityksen mukana ja missä tulee ns. rajat vastaan.
Onhan kilpasarjoissa sama suunta ja minä olen sitä mieltä että suunta on vain ja ainoastaan ainoa oikea. Ottakaa kantaa riitelyn sijaan se ei auta meitä ketään, että riidellään hienojen ja innovatiivisten saksalais autojen takia, sehän on lapsellista ja pelkää ajanhukkaa.
Lapsellisista puheista puheen olen tähän voisi muistuttaa että 80-luvun turbo aikakaudella Formula 1:ssä BMW rakensi sinne 1.5l turbomoottorin missä oli huimat 1500hp tehot aika-ajossa hetkellisesti ja kisassa noin 1200hp se siitä etteikö BMW pysty rakentamaan tehokkaita moottoreita. Nyt vaan eletään tätä päivää ja kulutus ja päästöt ovat ensisijaisen tärkeitä kestävän kehityksen aikakaudella jota eletään ja paluuta vanhaan ei enään ole.
Miksi jatkat asioiden jankutusta tuonkaltainen kirjoittelu on pelkkää trollausta ja helvetin lapsellista lesoamista.
Kai nyt aikuisten keskustelu voi olla muunlaistakin sillä näistä menee jankuttamalla maku ja minä ainakin olen täysin tympääntynyt alituiseen jankutukseen. Järkeä keskusteluun please.
Minä en ainakaan ole väittänyt, että Audi on kaikessa edellä...
Kova tarve siihen suuntaan on kuitenkin todisteita esittää?
Onko sinulla ketjun aiheesta tai NHB:n ja allekirjoittaneen esittämistä kysymyksistä jotain järkevääkin sanottavaa "kuka kusee pisimmälle" -kilpailun sijasta?
tracktest ja JEv2, myönnän että kirjoitukseni voi olla jankutusta, mutta enkö saa vastata PutPutin kirjoituksiin? Ja miksi ette arvostele PuPuttia, onko hänen kirjoitus asiallista vai onko se ok vain siksi, että hän puolustaa Bemaria?
tracktest ja JEv2, myönnän että kirjoitukseni voi olla jankutusta, mutta enkö saa vastata PutPutin kirjoituksiin? Ja miksi ette arvostele PuPuttia, onko hänen kirjoitus asiallista vai onko se ok vain siksi, että hän puolustaa Bemaria?
Sanotaan nyt niin, että värikkäästä tyylistään huolimatta Putputilla on tekniikka ja faktat sinua ja holicia paremmin hallussa. Sen sijaan, että aloitit trollaamisen Putputille eilen klo 14:34, olisit voinut lukea Putputin linkistä tarkemmin bemarin patentoimasta sähköisestä turbosta. Jos Audi saa omansa markkinoille 2015 (?), milloin arvelet uuden M3:n olevan myynnissä? Saattaisiko Putputin kommentissa Audin seuraajan roolista olla jotain perääkin?
Itse en kuulu teknisesti vahvoihin automiehiin, mutta paljon putputin "tietämyksestä" on suoraan markkinointimateriaaleista. Useat vuosien aikana julistetut virheet särähtävät jo tällaisen perusinsinöörinkin korvaan.
Jos pitää putputtia guruna, niin omassa tietämyksesä on kyllä vajeita.
Asiaton muiden haukkuminen tietämättömiksi kusipäiksi ja idiooteiksi kruunaa uskottavuuden puutteen.
Autoala on siitä mielenkiintoinen teknisesti että vaikka osa-alueilla edelläkävijöitä löytyy, lisenssointia ja kopiointia tehdään KAIKKIEN toimesta enemmän ristiin kuin pahimmassa uskonlahkossa konsanaan.
Jos pitää putputtia guruna, niin omassa tietämyksesä on kyllä vajeita.
Asiaton muiden haukkuminen tietämättömiksi kusipäiksi ja idiooteiksi kruunaa uskottavuuden puutteen.
Samaa mieltä. Tämän(kin) topicin tarkoitus vain tuntui olevan Putputin saaminen kommentoimaan ja kun hän - omaan erikoiseen tapaansa - puuttuu esitettyihin, joskus perättömiin, väitteisiin, saa hän vastaukseksi täyslaidallisen hymiöillä ja tuubilinkeillä viljeltyä trollausta.
Sitä saa mitä tilaa pätee varsin hyvin tämän "keskustelun" molempiin osapuoliin, sekä Putputtiin että holic/Ajattelija parivaljakkoon.
JEV2, edelleen minä en tuonut Bemaria keskusteluun, eikä tarkoitukseni ollut provosoida ketään. Tekstini oli aika suoraa selostusta lukemastani artikkelista. Olisiko pitänyt olla mainitsematta kolmea turboa, ihan vain siksi, että yksikään Bemaristi ei vain hermostu? Se liittyi oleellisesti aiheeseen.
PutPut tietää varmasti aika paljon erinäistä nippelitietoa autoista, mutta ei hänen kirjoituksissaan silti kauheasti järkeä ole. Enemmän niissä on hänen omia henkilökohtaisia mielipiteitään, kuin yhtään faktaa.
Itse yritän pysyä vain faktalinjalla ja tuon esille asioita, joita esimerkiksi autolehdissä kirjoitetaan. En pyri väittämään, että Audi olisi merkkinä Bemaria parempi. Kyse on lähinnä makuasiasta. Mutta on myös älytöntä väittää toisinpäin, että Bemari olisi merkittävästi parempi, tai että Audi esim. kopioi Bemaria. Eiköhän kaikki merkit tuo enemmän tai vähemmän samanlaisia innovaatioita ja kilpailevat merkit yrittävät vastata toistensa innovaatioihin.
Yksittäisten mallien osalta voidaan sitten kiistellä paremmuudesta järkevämmältä pohjalta.
JEV2, edelleen minä en tuonut Bemaria keskusteluun, eikä tarkoitukseni ollut provosoida ketään. Tekstini oli aika suoraa selostusta lukemastani artikkelista. Olisiko pitänyt olla mainitsematta kolmea turboa, ihan vain siksi, että yksikään Bemaristi ei vain hermostu? Se liittyi oleellisesti aiheeseen.
Jos todella haluat keskustella automerkkien sijasta bi-, tri- tai sähköahdetuista moottoreista ja niiden hyvistä/huonoista puolista, osaat varmasti vastata jo aiemminkin esitettyyn kysymykseen hieman uudelleen muotoiltuna:
Miten luulisit Audin kiihtyvän bemaria sata kiloa kevyempänä tuolla bemarin triturbolla vs. artikkelissa esitetyllä sähköisellä biturbolla? Entä näetkö aiemmin linkittämieni 535d ja 550d dynokäyrien välillä eroa?
NHB:
Niinno, silloin vuosia sitten jo kovasti väitettiin että "ei siinä Audin 1.8T:ssä mitään turboviivettä ole" kun täytyi jotenkin puhua se kaikin tavoin paremmaksi kuin muiden vaparit, ja nyt sitten myönnetäänkin että NYT on päästy viiveistä eroon ...eikä todellisuudessa olla vieläkään niistä päästy.
tracktest:
...ja kaikki em. tekniikka on BMW:n ensin markkinoille tuomaa kamaa. Vai milloin Audi alkoi myydä sekventiaalisesti ahdettuja jne., ennen Bemuako?
Ajattelija2011:
Aijaa...
Anteeksi vaan, mutta Audi ei yleensäkään 'näillä näkymin' kehitä yhtään mitään ennenkuin BMW:llä ollut myynnissä jo kauan. Vai miten nykyiset sekventiaaliturbot tuotiin markkinoille, kuinka kauan kesti Audin tuoda edes Start/Stopin, oliko kaksi vuotta Bemun jälkeen vai kuinka kauan se kestikään?
Mistä lähtien sinun viesteissäsi on tippaakaan tosiasioita?
...onneksi Bemu tuo uutuuksia koko ajan jotta Audi tajuaa että kehittämisen varaa on, ja paljon!
Ajattelija2011:
Hanki parempaa luettavaa:
http://www.f30post.com/forums/showthread.php?t=597327
Ihanaa, PutPut osallistuu keskusteluun.
Vai että kaikki tekniikka on Bemarin tuomaa. PutPut on aina yhtä sekaisin. Kyllä Audi käytti aika kauan turboja perus autoissaan ennen kuin Bemari alkoi niitä käyttämään. Audi myös käytti nelivetoa paljon ennen Bemaria. Jostain syystä Bemari on nyt alkanut käyttämään nelivetoa yhä useammisa malleissa. Tosin en lapsellisesti väitä, että BMW kopioi Audia, vaan vastaa lähinnä markkinoiden tarpeeseen.
Minulla ei olisi mitään intressiä asetella vastakkain Bemaria ja Audia, mutta juuri tuollaisten kirjoittajien takia on välillä pakko vähän näpäyttää.
PutPut, aika mielenkiintoista, että jos Audi kopioi Bemaria, niin miten Audi sitten on voittanut lähes kaikki viimeaikaiset testit segmentistä riippumatta? Ai niin, kyseessä on maailmanlaajuinen salaliitto Audin puolelta.
PutPut, aika vähän olet kommentoinut sitä, että BMW:n "superdiesel" ei ole edes biturbo Audia tai BMW 535d mallia nopeampi. Eikö tässä ole mielestäsi pientä aihetta kritiikkiin, ottaen huomioon M550d:n hinnan?
Ja nyt kun vauhtiin päästiin, niin mitäs PutPut sanoo tästä, onko tämäkin salaliitto?
http://www.kauppalehti.fi/auto/uutiset/bmw+m5-+ja+m6-malleille+takaisinkutsu/201209265183
Ajattelija2011:
Löytyihän se ketjun aloittajan todellinen tarkoitusperäkin lopulta. Saitko?
Kuka on väittänyt, että viiveistä on päästy kokonaan eroon? Audihan itsekin myöntää, että viivettä on ja siksi kehittää uutta tekniikkaa. Kai sinäkin voit myöntää, että kehitystä on tapahtunut niin Audilla kuin Bemarilla?
JVE2, minä en maininnut lainkaan Bemaria, ennen kuin joku muu sen toi keskusteluun.
Ajattelija2011:
Sitten varmaan kerrot mihin triturboon aloituksessa viittasit jos et bemariin?
JEV2, yleisesti triturbotekniikkaan. Totesin myös, että ei Audikaan sellaista näemmä osaa kehittää. Onko väitteessäni jotain, mikä ei pidä paikkansa? Onpa täällä herkkähipiäistä väkeä, kun en edes mainitse Bemaria, niin syytetään Bemarin haukkumisesta. Onko se muuten niin, että mitään BMW:n luomaa ei saisi arvostella? Onko BMW tehnyt vain täydellisiä autoja? Ja kehittänyt kaiken tekniikan ennen Audia? Audi vain ja ainoastaan kopioi, kuten PutPut meille kertoi?
Lukekaahan Bemarimiehet nyt omia kommenttejanne. Te itse toitte BMW:n keskusteluun. Ja PutPut alkoi selittämään aivan älyttömyyksiä. Ja sitten valitatte, että Audimiehet kirjoittavat epäasiallisia. Keskustelu oli suhteellisen asiallista, kunnes PutPut tuli tänne.
JEV2, se oli nimenomaan Audin esille tuoma asia, että he korvaavat bi- ja triturbon elektronisella turbolla, sillä useat turbot ovat ongelmallisia.
Putput:
No tottakai ;-)
Ajattelija2011:
Kirjoitit aloituksessa näin: "Triturboa Audilla ei vielä ole, mutta sellaista ei näillä näkymin kannata edes valmistaa, sillä triturbo ei ole tuonut juurikaan etua biturboon verrattuna. "
Tokihan sinulla on joku vertailukohta ollut, kun tällaisia lausut?
550d: http://www.5seriesblog.com/wp-content/uploads/2012/02/m550d-engine-4.jpg
535d: http://5series.net/info/options/engines/my2004_535d/torque_curve.jpg
Miten arvioisit kolmannen turbon vaikutusta moottorin ominaisuuksiin?
Tarkoitus vaikuttaa olevan normaalin biturbon pienen ahtimen korvaaminen sähköisellä, varsinainen teho haetaan sitten perinteisellä ahtimella:
http://www.carpoint.com.au/reviews/2012/audi/audi-electric-turbo-first-drive-32627
tracktest:
Saat kyllä fanittaa mitä haluat, mutta siinä vaiheessa kun alat höpisemään minun kirjoittavan useilla nimimerkeillä, ylität rajan. Eikä tuollaisista kappaleiden mittaisista vuodatuksista tule sarkasmia millään kaavalla. Kokeile "siviilissä" änkyttää ihmisille jotain yhtä typerää heidän useista henkilöllisyyksistä. Veikkaanpa, että sielläkään ei erityisen ymmärtäväisesti tuollaiseen skitsoiluun suhtauduta.
Ajattelija2011:
Ai, Ajattelija2011 onkin nainen.
Sekaisin on vain ihminen joka ensin väittää että Audi on 'kaikessa edellä', ja tuon kun tyrmää niin puhuu jotain tuollaista.
Käytti vai?
Millä menestyksellä Audi on turboja käyttänyt, pääsivätkö samoihin ominaisuuksiin kuin vaparit? Käyttikö Audi turboja ehkä kuitenkin nimenomaan siksi että piti pärjätä VW-Seat-Skoda-nelisylinterisillä jne.?
Entä millaista menestystä Bemun turboilla on ollut? Niinpä. Ei voi sanioin kuvailla kuinka nolottaa tuollaisen puolesta joka kovaan ääneen alkaa toitottamaan toisen ylivoimaista paremmuutta ja sitä paremmuutta ei löydykään ollenkaan vaan ennemmin toisinpäin ja selkeästi.
Kannattaa tosiaan kovasti alkaa haukkumaan esim. Bemun ja Hondan moottoreita...
Ajattelija2011 onnistuu JOKA IKISESSÄ viestissään kirjoittamaan vain epätosia juttuja.
Taas jälleen kerran: Audi käytti nelivetoa joskus kauan sitten ja silloinhan Audin autot olivat niin täyttä Lada-laatua että takavetoiset Lanciatkin toimivat paremmin...
Mitä viime vuosikymmenten nelivetoihin tulee niin on täysin selvää että Bemu on ollut kaukana edellä! NYT VASTA on yhteen erikoismalliin (vai onko tullut jo toiseenkin?) samankaltainen nelivetotekniikka kuin Bemulla.
Eikö ole niin että Bemu on myynyt jo jonkin aikaa maailmanlaajuisesti enemmän nelivetoautoja kuin Audi?
Ja aina osuu omaan nilkkaan kun olet aivan täynnä p***aa etkä tiedä autoista ylipäänsä yhtään mitään.
SINUN mukaasi varmaan joka ikisen testin. Saathan sinä valehdella ihan mitä haluat, ei se mitään muuta. Ihan mielenkiintoinen älykkyystaso sinulla jos tuo on sinun tapasi argumentoida.
Onko Audin jokin diesel jotain Bemun dieseliä nopeampi? Vaikea uskoa.
Muuten, tuota M550d:tä nopeampi diesel on Alpinan tuplaturbo.
Tiedätkö yhtään mitkä tekijät voivat vaikuttaa autojen kulkuun? Voisiko olla niin että turbojen lukumäärä ei suoraan korreloi tehojen kanssa tai ahtopaineiden kanssa? Voiko olla kenties niin että ahdetuissa voi olla hyvinkin poikkeavat todelliset teholukemat kuin ilmoitetut, ja ovat vielä minuutissa muutettavissa ohjelmoinnilla?
Ei voisi lapsellisempaa olla kuin yrittää perustella idioottimaisia kirjoituksia sillä että väität jonkin Audin 'koneen' olevan 'nopeampi' kuin erään Bemun mallin.
Haluatko muuten alkaa puhumaan bensakoneista? Mitä sanottavaa Bemun surkeudesta sinulla on sillä puolella? Olisi mielenkiintoista kuulla, sinä kun olet niin uskomaton että alat haukkumaan Bemun N57S-konetta!!!! Ihan oikeasti, ONPAS KAMALA KONE!!!
Autocar:
"Next to a 535d or an XF 3.0D S, the A6 has a noticeable shortage of dynamic poise and sparkle which well come to address. The BiTDi powertrains throttle responsive could be improved, too. When you initially flex the accelerator at everyday cruising pace, it takes a split second for that eight-speed gearbox to kickdown, and another for the turbochargers to come on song. You can summon up too much mid-range torque at times, in a bid to mitigate the delay.
"And the difference is plain. While the A6 BiTDi would soothe away hundreds of miles of motorway in a near-effortless calm, its easily stretched through a tightening bend. The cars steering wheel is large, and its rack slow just off-centre, making the front-end quite tricky to guide on a demanding road. Body roll is no better contained than in a fairly run-of-the-mill diesel family car. And while grip is actually quite equitably split between front and rear axles off the throttle, theres more power-understeer than a keen driver would like during hard driving; little in the way of natural sporting poise to be enjoyed.
"But this experience, as well as previous test drives, suggests that even a perfectly configured A6 BiTDi still couldnt quite eclipse the BMW for overall dynamic appeal. In standard trim - though comfortable, usable, beautifully appointed, and ready with 479lb ft of pulling power the Audi is a much more ordinary saloon than we were hoping for."
Kyllä, sinunlaisia vastaan jotka ostatte näitä tuplaturbo-bensakoneisia varmaan. Onhan se kamalaa että Bemu varoittaa mahdollisista moottorivaurioista kun VW pitää vaan turpansa kiinni erittäin todennäköisten koneidensa laukeamisten suhteen ja kerää korjauslaskuilla rahaa hyönäyttämiltään.
Ja pointtisi kai oli että Volkkarin tuplaturbo-V8:t ovat parempia kuin BMW:n S63??? Niinkö? Ja varmaan Q7 on nopeampi ja urheilullisempi kuin X6M, S7 nopeampi ja urheilullisempi kuin M6?
Oletko niin älyvapaa idiootti, k***pää, jne. jne. jne. että oikeasti alat puhumaan M5- ja M6 -mallien takaisinkutsusta perustellaksesi sitä että Audin testaama 'elektroninen turbo' (otsikkosikin on idioottomaisesti väärin) olisi jotain ihmeellistä? Etkä edes tiennyt että Bemu on jo aikaa sitten patentoinut kehittyneemmän ratkaisun, ja puhunyt näistä jo lähes vuosikymmenen? Eikö VW:lla ole ikinä ollut takaisinkutsuja?
??????? Siinä on 'Ajattelija'1935:n pääsanoma.
Olet kyllä typerimpiä ihmisiä ikinä, en voinut kuvitella että joku voi aukoa noin paljon päätään ja olla IHAN KAIKESSA KOKO AJAN VÄÄRÄSSÄ! Edellinen RS6-ketju on edelleen luettavissa josta voit ihan rauhassa kertailla aikaisempia lukemattomia virheitäsi.
Mikäs se Alpina on? Sinä kovasti kerroit meille FAKTOJASI siitä mikä se on. No, mikä se on?
"jos joku haluaa ostaa rata-auton, on olemassa R8 tai vaikka TT RS". Jaaha, siis nuo ovat mielestäsi RATA-AUTOJA??? Hahhah!
"Miksi minun muuten pitää kertoa Audin renkaista?" Niin, mitäs väliä renkailla on. Etenkin kun et tiedä niistä mitään tai mitä alla on. Kunhan auot päätäsi vaikket tiedä yhtään mitään siitä mitä auot.
"Minulle tämä tosiaan on enimmäkseen ajankulua ja viihdettä. " Niinpä, hulluilla on halvat huvit.
"Itse olen lähinnä tuonut faktat pöytään, eli sen tiedon, että BMW on viimeaikoina menestynyt melko huonosti eri testeissä."
"Meillä on faktoina useiden eri lehtien testit."
"tractest, mollaus johtunee myös siitä, että muutaman Bemaristin jutut ovat vain niin hauskoja, että on pakko heittää lisää löyöyä kiukaalle..."
"Te väitätte että me olemme puskista huutelijoita heitämme paskaa, mutta kun ikävä kyllä juuri mehän tuomme esiin esimerkiksi testifaktoja."
(selitykset ja perustelut viestistä toiseen kaikuvat kuuroille korville: ) "Muutenkin miksi ihmeessä nämä ajat olisivat nyt paljon parempia kuin vaikka TM:n ajamat ajat? Ei ole mitään selitystä!" -Lisäksi 'Ajattelija'1935:n mukaan TM:n testi on ainoa/ainoita jossa on monia autoja testattu radalla samana päivänä...
"odotan innolla kommentointia M3 Bemarin surkeasta kierrosajasta lähettämässäni linkissä..."
"Kuten sanoin, osoita mikä Autozeitungin testissä oli pielessä?"
Niin, mitäs totesimmekaan tuosta testistä jonka SINÄ linkkasit ja josta SINÄ et tiennyt edes perusasioita!!?? Kerro kerro, miten kävi?
"Kuten totesin, TM testi on paremmin järjestetty kuin omat kierrosaikasi, jotka on ajettu milloin sattuu." Siis tämän pellen mukaan TM:n 'ratatesti' on parempi kuin Sport Auton vuosien työ!!!!!!!!
"Vai että Audi tyrkyttää RS malleja lehdille?! Hah, eiköhän lehdet ihan itse päätä mitä he testaavat!" Jep, autojakin testaavat tekniikka-lehdet ja varsinkin Suomi-siperiassa majaansa pitävät sellaiset senkun vaan ilmoittavat tehtaille että mitä malleja millä varusteilla pitää toimittaa pihalle ja milloin!
Muuten, mikä Audi sinulla on?
Audi, tuo Pirkka-BMW näyttä olevan uusi Teinituningin muoto. Kun on kasvettu ulos teiniCorollasta niin siirrytään Audiin.
Ennen käytettiin karvanoppia, ikkunatummennuksia, subbareita jne.. Nyt Audeissa käytetään joulukuusi-LEDejä, single-frame grillejä, TDI- sekä Quattro- ym. brändinimikkeitä sekä dieselin pakosarjan kaiuttimia.
Mitkään näistä eivät oikeasti tuo mitään ajamiseen vaan ovat näyttämistä varten. Audi on samaan käyttöön kuin Avensis (tai ennen se Corolla) mutta kaikki lisä on näyttämistä varten (tai puhumista varten). Karvanopat, perän nostot, pörinäputket ovat aivan yhtä hyödyllisiä kuin S-Line paketit, 1.4:n TFSI-brändinimi, lisävarustelistalle jätetyt nelivedot, Quattro-tarrat ja etuvetorakenteisen 'urheilullisuus'. Corollan piti näyttää vähän niinkuin ralliautolta, tuulipuku-urpon karvalakki-Audin on tarkoits näyttää vähän niinkuin asioista tietämättömälle hienolta kuulostava S8 tai RS6.
Sitä jotkut Ajattelija2011:kin täällä riekkuvat: koittavat saada loppuunajetulle perusAudilleen vaikutelmaa jostain hienosta edistyksellisestä. Selittämällä.
Onpas urheilullista, KAIKKIHAN valitsevat lähtökohdaksi Audi A6:n kun haluavat jotain URHEILULLISTA?? Niinkö? Ja sitten kun urheilullisuudesta aletaan puhumaan niin turvaudutaan mielikuvapankin muihin aseisiin kuten R8:aan.
Putput:
Pitäishän sun suurena bemaristina tietää, että dieseleitä ei verrata bensakoneisiin, jos tarkoitat Audi Q7:n tehokkainta mallia.
Oletko koskaan kuullut Audi R8 GT:stä? Tuosta mahtavasta Audista, joka pitää jokaista bemaria ja bemaristi pilkkanaan. Ja raiskaa bemareita mennen ja tullen missäkin kategorioissa. Sama pätee myös vanhoihin muihin R8:si malleihin. TT-RS Pluskin kurittaa monia bemuja, vaikka ilman niitä semislicksei.
Ja mitä voisi sanoa Audi R8:sin uudesta facelift-malleista. Edellisis R8-malleissa oli paska R-tronic vaihteisto. Nykyisis on parempi S-Tronic vaihteisto, jossa on launch control. Joten suoritukset paranee vaa entisestään, riippuen kuljettajista ja olosuhteista. Tässä on R8 Plus-malli, joka tulee olee varmasti nopeampi R8 GT:tä missä kategoriassa vaan. Eli, lisää bemareiden raiskaustapauksia on odotettavissa.
http://www.netcarshow.com/audi/2013-r8_v10_plus/
PS. Olet varmasti tämän palstan pahin draamaqueeni skitsoiluillas ;-)
quattroholic:
Eikö Volkkarilla ole tuplaturbo V8 -bensakoneita? Eikö S7 ole nimenomaan bensakoneella, eikö Q7:aa saa bensakoneella?
Mikä Bemu minulla on kun kerran olen Bemaristi?
Ai RATA-AUTO vai? Hahhah!
Pidä raiskausfantasiasi omana tietonasi...
Ootsä iha varma, kurittax TT-RS muka sen jälkee ku yhe kierrokse jälkee o eturenkaat loppu ja jarrut häipyy? Onx etuvetohatchbäckist muunneltu New-Beetlen yhtä naiselline sisko joku rata-auto hä? Kuka haluu ajaa puskeval GTI-kivireel ku on olemas oikeit urheluautojaki? Tai muita GTI-malleja murto-osaan ton hinnast?
Mite se New Beetlen sisko kurittaa Bemuj ilma slicksei vaikkei se oo nopeempi?
Mistä TT RS:stä oli puhe tässä keskustelussa? Miksi markkinointihaave-esikuva-esite-arkistosta pitää aina kaivaa se TT RS ja RS5? Siksi koska Audin markkinointi on tehnyt nuo mallit nimenomaan esikuva-autoiksi jotta idiootit fanipojat kuolaisi niitä ja liittäisi ne Audin brändi-identiteettiin niin sokeasti että puhttaessa mistä tahansa Audista he luulevat että niissä on tasan samat ominaisuudet kuin TT RS:ssä ja RS5:ssä. (Eikä TT RS:stä ja RS5:stäkään tiedä muuta kuin mainosten mielikuvat).
Keksi äkkiä taas jotain omasta päästä. Näyttää joka tapauksessa siltä että jotain on pakko koittaa keksiä.
Eli edellinen R8 oli paska. Hyvä että se on nyt selvitetty.
Mitä eroa on R-Tronicissa ja S-Tronicissa?
Kuinka hyvä R8:n Quattro on?
Mistä sinä sen tiedät? Arvailet vaan.
Muuten, sinä et tule ikinä olemaan R8:n, edes perus V8:n kuljettaja ja jos olisit niin suoritukset olisivat surkeat.
Miksi Audin alumiinikorinen, kaksipaikkainen keskimoottorinen ei pärjää useampipaikkaisille teräsrakenteisille joissa paljon pienempi kone sylinteriluvultaan sekä tilavuudeltaan?
Miksi R8 on ainoa mikä "pelastaa Audin merkkinä BMW:tä vastaan"? Aika harhaista tarinaa muutenkin että tuollainen asetelma on päässäsi. Eli ennen Lambon ostoa ja niiden (Ferrari-halpakopioiden) myyntiä Audina (vaikka ovat täysin päinvastaisia kuin Audit) oli Audi selvästi huonompi merkki kuin Bemu ja esim. Honda, koska niillä oli useita nopeampia malleja? Niinkö?
Jos R8 on niin nopea rata-auto, niin miksi se ei oikeana rata-autona pärjää Bemun perheautoja vastaan kilparadoilla?
Jos kerran R8:n ja TT RS:n väittämäsi nopeus radalla tekee niistä niin paljon parempia niin kuinka kamalan surkeita A4:t, S4:t, A5:t, S5:t, A6:set, A7:t, A8:t, kaikki Q-mallit jne. jne. jne. oikein ovatkaan kun kerran ovat niin kamalan hitaita radalla? Vai onko niin että kun olet päättänyt että kaksi mallia on omasta mielestäsi "Bemuja parempia" niin se tekee myös noista 'Bemuja hitaammista' muista autoista taianomaisesti parempia?
Senkö takia kiihotuit niin että puhut vain raiskaushaluistasi?
Voivoi puttepossu
Luuletko tossissaan, että tehokkain Q7 bensakone kilpailis BMW:n X6 M:ää vastaan? No ei kilapile. Tehokkain Q7-malli on dieseli, mutta eihän dieselii ja bensakonetta vertailla keskenään, eihän putte?
Mutta älä huoli, 2014 tulee uuden sukupolven Q7, nii on luvassa lisää tehokkaampia bensakoneita, ja on tulossa myös Q8-mallikin, joka sit tulee kilpailee BMW X6:sta vastaan. Luvassa olisi SQ8, jossa on luvassa yli 550 pollee.
Pitäishän sun tietää, että S7 ei kilpaile BMW:n M6:sta vastaaan, tuleva RS7 kilpailee. Ja on S7 urheilullinen, mut ei varmaan "urheilullisempi" kuin M6:nen.
Kuhan oletin vaa, että ajat bemul, kun lippu liehuu kovasti selle. Eli olet vaa lover.
Tässä Autocarin ns testis, Audi Q7 V12 TDI melkein päihittää BMW M5:sen.
Very close.
https://www.youtube.com/watch?v=lctN1IGbpf8
Miten määrittelet rata-auton? Mikä tarkoittaa sun mielestä GT?
Kyllä Audi R8 GT, on huippu rata-auto.
Ei edellinen R8 ollut paska, vaa vaihteisto oli paska.
Lue hyvä mies, että mitä eroa niissä on, just äskönhän me kerroin sulle sen. R8 Quattro on loistava.
Tiedän. En tule koskaan olemaan R8, koska olen ihminen. Oot hölmö.
Kerro esimerkkei, että mille perhebemuille R8 ei muka pärjää radal.
Kerro lisää niitä esimerkkei taas, että miksi nuo mainitsemat Audi-mallit ei pärjäis bemun malleille. Tiedätkö ees mitkä kilpailee keskenään niistä?
En kiihottunut, kuhan olettelet vaa.
PutPut sekosi kun hänelle kerrottiin, että BMW:n M mallit on takaisinkutsuttu vian vuoksi. Koita PutPut kestää, ne ovat vain autoja.
Minä en ainakaan ole väittänyt, että Audi on kaikessa edellä. Se olisi yhtä tyhmä väite, kuin se, että Audi kopioi Bemaria. Kuten jo totesin, ennemminkin BMW on mennyt viimeaikoina Audin suntaan. Bemari on lisännyt nelivetovalikoimaa ja siirtynyt turboihin. Näitä Audi on käyttänyt melko perusmalleissaan jo vuosikausia. Aika erikoista siis sanoa, että Audi kopioi.
PutPut, luehan vaikka tämän vuoden aikana ilmestyneitä suomalaisia (TM, Tuulilasi) ja saksalaisia (AutoBild, AutoZeitung, AM&S) autolehtiä. Voit sitten katsella, kumpi on pärjännyt paremmin testeissä, BMW vai Audi. Saatat kokea mielenkiintoisen havainnon. Tosin sinä kyllä varmasti keksit taas uuden salaliittoteorian sille, miksi esim 1-BMW, X3, 5-BMW eivät ole kovin hyvin pärjänneet vastaavia Audeja vastaan. Edes täysin uusi 3-sarja ei ole ollut merkittävästi A4:sta parempi. Voitot ovat menneet jokseenkin tasan. Esim S4 on voittanut 335i Bemarin kahdessa lukemassani testissä. Tosin Tuulilasin testissä 3-sarja hävisi Volvollekin. Ja 320i:n suoritusarvot olivat jotain aivan muuta, kuin tehdas lupaa. Bemari oli 1,8l Audia hitaampi. Samoin X3 28i jäi huomattavan paljon tehtaan lupaamista kiihtyvyysarvoista ja hävisi kiihtyvyydessä tehottomammalle Audille.
PutPut, ei täällä kukaan Bemaria hauku, eikä kukaan väitä Bemaria huonoksi automerkiksi. Tosiasioita saa kai silti täällä kirjoittaa. Etkö sinä kykene muuhun, kuin pikkupojan itkupotkuraivari kirjoituksiin.
Edelleenkään Alpina ei ole BMW. Alpina on eri yritys, eikä Alpinan virittämiä Bemareita voida laskea puhtaiksi Bemareiksi. Kylläpä sinulle PutPut ottaa koville sen myöntäminen, että M550d ei pärjää pienitehoisemmalle Audille, vaikka moottorin piti olla niin ihmeellinen.
Ah, nyt siis sinä myönnät, että BMW keksii itse noita tehoja. Ihmekös siis, että tehtaan antamat suoritusarvot eivät ole viimeaikoina pitäneet paikkansa.
Kääntäisin näitä keskusteluja siihen suuntaan, että huomion arvoistahan on se esim. BMW:llä janoisista vapaastihengittävistä 5.0l V10 moottoreista on tultu vähemmän kuluttaviin 4.4l V8 twinturbo moottoreihin näin kulutus ja päästöt on saatu reilusti alenemaan ja silti tehot ovat nousseet. Ja jatkumo on, että uuteen M3:seen tulee 3.3l V6 ja siitä otetaan 450hp:n tehot. Ja väitän että tuolta seuraavan sukupolven M5:sta tullaan jatkossa myös moottorin koossa alaspäin, onko se sitten 3.5l V8 tai 4.0l:en sen aika näyttää mutta näin tämä kehitys tulee menemään, kun turboihin M-sarjoissa siirryttiin. Se onkin mielenkiintoista pysyvätkö muut tämän valitun kehityksen mukana ja missä tulee ns. rajat vastaan.
Onhan kilpasarjoissa sama suunta ja minä olen sitä mieltä että suunta on vain ja ainoastaan ainoa oikea. Ottakaa kantaa riitelyn sijaan se ei auta meitä ketään, että riidellään hienojen ja innovatiivisten saksalais autojen takia, sehän on lapsellista ja pelkää ajanhukkaa.
Lapsellisista puheista puheen olen tähän voisi muistuttaa että 80-luvun turbo aikakaudella Formula 1:ssä BMW rakensi sinne 1.5l turbomoottorin missä oli huimat 1500hp tehot aika-ajossa hetkellisesti ja kisassa noin 1200hp se siitä etteikö BMW pysty rakentamaan tehokkaita moottoreita. Nyt vaan eletään tätä päivää ja kulutus ja päästöt ovat ensisijaisen tärkeitä kestävän kehityksen aikakaudella jota eletään ja paluuta vanhaan ei enään ole.
Ajattelija2011
Miksi jatkat asioiden jankutusta tuonkaltainen kirjoittelu on pelkkää trollausta ja helvetin lapsellista lesoamista.
Kai nyt aikuisten keskustelu voi olla muunlaistakin sillä näistä menee jankuttamalla maku ja minä ainakin olen täysin tympääntynyt alituiseen jankutukseen. Järkeä keskusteluun please.
Ajattelija2011:
Kova tarve siihen suuntaan on kuitenkin todisteita esittää?
Onko sinulla ketjun aiheesta tai NHB:n ja allekirjoittaneen esittämistä kysymyksistä jotain järkevääkin sanottavaa "kuka kusee pisimmälle" -kilpailun sijasta?
tracktest ja JEv2, myönnän että kirjoitukseni voi olla jankutusta, mutta enkö saa vastata PutPutin kirjoituksiin? Ja miksi ette arvostele PuPuttia, onko hänen kirjoitus asiallista vai onko se ok vain siksi, että hän puolustaa Bemaria?
Ajattelija2011:
Sanotaan nyt niin, että värikkäästä tyylistään huolimatta Putputilla on tekniikka ja faktat sinua ja holicia paremmin hallussa. Sen sijaan, että aloitit trollaamisen Putputille eilen klo 14:34, olisit voinut lukea Putputin linkistä tarkemmin bemarin patentoimasta sähköisestä turbosta. Jos Audi saa omansa markkinoille 2015 (?), milloin arvelet uuden M3:n olevan myynnissä? Saattaisiko Putputin kommentissa Audin seuraajan roolista olla jotain perääkin?
Nojoo...
Itse en kuulu teknisesti vahvoihin automiehiin, mutta paljon putputin "tietämyksestä" on suoraan markkinointimateriaaleista. Useat vuosien aikana julistetut virheet särähtävät jo tällaisen perusinsinöörinkin korvaan.
Jos pitää putputtia guruna, niin omassa tietämyksesä on kyllä vajeita.
Asiaton muiden haukkuminen tietämättömiksi kusipäiksi ja idiooteiksi kruunaa uskottavuuden puutteen.
Autoala on siitä mielenkiintoinen teknisesti että vaikka osa-alueilla edelläkävijöitä löytyy, lisenssointia ja kopiointia tehdään KAIKKIEN toimesta enemmän ristiin kuin pahimmassa uskonlahkossa konsanaan.
Peace.
Bugracer:
Samaa mieltä. Tämän(kin) topicin tarkoitus vain tuntui olevan Putputin saaminen kommentoimaan ja kun hän - omaan erikoiseen tapaansa - puuttuu esitettyihin, joskus perättömiin, väitteisiin, saa hän vastaukseksi täyslaidallisen hymiöillä ja tuubilinkeillä viljeltyä trollausta.
Sitä saa mitä tilaa pätee varsin hyvin tämän "keskustelun" molempiin osapuoliin, sekä Putputtiin että holic/Ajattelija parivaljakkoon.
JEV2, edelleen minä en tuonut Bemaria keskusteluun, eikä tarkoitukseni ollut provosoida ketään. Tekstini oli aika suoraa selostusta lukemastani artikkelista. Olisiko pitänyt olla mainitsematta kolmea turboa, ihan vain siksi, että yksikään Bemaristi ei vain hermostu? Se liittyi oleellisesti aiheeseen.
PutPut tietää varmasti aika paljon erinäistä nippelitietoa autoista, mutta ei hänen kirjoituksissaan silti kauheasti järkeä ole. Enemmän niissä on hänen omia henkilökohtaisia mielipiteitään, kuin yhtään faktaa.
Itse yritän pysyä vain faktalinjalla ja tuon esille asioita, joita esimerkiksi autolehdissä kirjoitetaan. En pyri väittämään, että Audi olisi merkkinä Bemaria parempi. Kyse on lähinnä makuasiasta. Mutta on myös älytöntä väittää toisinpäin, että Bemari olisi merkittävästi parempi, tai että Audi esim. kopioi Bemaria. Eiköhän kaikki merkit tuo enemmän tai vähemmän samanlaisia innovaatioita ja kilpailevat merkit yrittävät vastata toistensa innovaatioihin.
Yksittäisten mallien osalta voidaan sitten kiistellä paremmuudesta järkevämmältä pohjalta.
Ajattelija2011:
Jos todella haluat keskustella automerkkien sijasta bi-, tri- tai sähköahdetuista moottoreista ja niiden hyvistä/huonoista puolista, osaat varmasti vastata jo aiemminkin esitettyyn kysymykseen hieman uudelleen muotoiltuna:
Miten luulisit Audin kiihtyvän bemaria sata kiloa kevyempänä tuolla bemarin triturbolla vs. artikkelissa esitetyllä sähköisellä biturbolla? Entä näetkö aiemmin linkittämieni 535d ja 550d dynokäyrien välillä eroa?