Ai mitenkö? Bemarissa on kolme "perinteistä" ahdinta, Audissa kaksi. Aloittajan mainitseman artikkelin mukaan Audi hakee kolmen ahtimen systeemiin parempaa ratkaisua sähköisellä ahtimella.
BMW M550d xDrive Touring ei ole A6 Allroadin verokki, vaikka paino pyöriikin melkein samoissa. Testejä tulee jatkuvalla syötöllä vertaen mitäkin autoja mihin.
Miksi noilla malleilla ei voisi verrata moottorien ominaisuuksia? Ilmajouset nyt eivät ainakaan vaikuta yhtään tähän vertailuun.
Eli reiluuden nimissä Audin 313 pollen dieseleitä verrataan BMW:n mahtidieseleihin, koska BMW 535 disukoista ei löydy vastusta Audin disukoille.Antaa palaa vaa. Siinähän se suuri ero tulee esille. Mitä jos Audiltakin tulis 3 litran triturbo-moottoreita, millanen ero olisi sitten?
Ja paskat. Keskustelun avaaja ilmoitti, ettei bemarin kolmen turbon järjestelmällä saada merkittävää etua, mutta Audin sähkövatkain on jotain aivan muuta. Tämän tueksi linkitettiin joku vertailu, joka oikeasti osoittaa aivan muuta. No tämä ei sinua näytä haittaavan. Ennemmin linkität jotain totaalisen turhia tubivideoita.
Sama pätee tuubivideoihin, yksi kuva/video kertoo enemmän kuin tuhat sanaa.
Eli jos kuvaan täysin vakioimattomat videot, joissa 3-sylinterinen Focus kiihtyy nopeammin kuin R8 Audi, niin sen jälkeen jankkaat 3-sylinterisen Focuksen olevan nopein auto planeetalla... Kaiken laista tässä on vuosien varrella tullut nähtyä, mutta tämä tuubivideoiden nostaminen ylimmäksi auktoriteetiksi hakee kyllä vertaistaan.
NHB, tuubivideoita on toki syytä hieman kyseenalaistaa, mutta itse löysin aiheesta kaksi eri videota. Tämän jälkeen hieman hämmästelin asiaa, sillä "väärennös" kävi omassa mielessäni myöskin ja mittasin kellolla erikseen M550d kiihtyvyyden ja biturbo Audin kiihtyvyyden yksittäisistä videoista. Myös kellolla mitattuna kiihtyvyyden olivat samoja. Tämän lisäksi löysin kolmannen videon, jossa BMW 535d (ilmeisesti vain takavetoisena) kiihtyi yhtä nopeasti kuin M550d 200 km/h asti.
Kyllä omasta mielestäni näiden videoiden pohjalta voi jo vetää tiettyjä johtopäätöksiä. Ensimmäinen on se, että en näe mitään järkeä maksaa M550d mallista 30.000 euroa enemmän kuin 535xd:stä. Kuitenkaan tuollaisilla autoilla ei juuri kukaan radalla aja, missä M varmasti olisikin etevämpi.
Toinen on siinä, että M550d moottorin suorituskyky ei ole niin kova, kuin annetuista arvoista voisi päätellä. Vaikka auto onkin Audia hieman raskaampi, niin kyllä se 70 hv ja huima vääntö pitäisi silti jossain näkyä.
Ja edelleen, jos elektronisella turbolla varustettu A6 jättää biturboa kaksi autonmittaa 3s kiihdytyksessä, niin tällainen turbo on aika merkittävä tekijä kiihtyvyydessä. Jos noin lyhyessä ajassa toinen auto jättää toista kaksi auton mittaa, niin perinteisillä moottoreilla tehoeron pitäisi olla melkoinen. Vaikka tuon 3s alun jälkeen ero kiihtyvyyksissä varmasti tasaantuu, niin etumatka ja nopeusero on jo sellainen, että elektroninen turbo karkaa kauas.
Jos sitten puhutaan itse autoista, niin edelleen ihmettelen miksi M550d on noin älyttömän painava. Kuinka paljon esimerkiksi moottori painaa enemmän, kuin 35d moottori.
Ja nyt kaikille tiedoksi, että tuo viimeinen kysymys ei ole mikään trolli, vaan aito ihmetys asiaan.
Kyllä omasta mielestäni näiden videoiden pohjalta voi jo vetää tiettyjä johtopäätöksiä. Ensimmäinen on se, että en näe mitään järkeä maksaa M550d mallista 30.000 euroa enemmän kuin 535xd:stä. Kuitenkaan tuollaisilla autoilla ei juuri kukaan radalla aja, missä M varmasti olisikin etevämpi.
Oletko sitä mieltä, että kolmas turbo on huono siksi että se maksaa 30 000 euroa? Kun puhutaan dieselmalliston huippumallista, saattaa hinnanmuodostuksessa olla muitakin tekijöitä kuin tekniikan kalliimpi hinta.
Ajattelija2011:
Toinen on siinä, että M550d moottorin suorituskyky ei ole niin kova, kuin annetuista arvoista voisi päätellä. Vaikka auto onkin Audia hieman raskaampi, niin kyllä se 70 hv ja huima vääntö pitäisi silti jossain näkyä.
Eikö se sitten näy? Sata kiloa painavampana on silti Audia nopeampi?
Ajattelija2011:
Ja edelleen, jos elektronisella turbolla varustettu A6 jättää biturboa kaksi autonmittaa 3s kiihdytyksessä, niin tällainen turbo on aika merkittävä tekijä kiihtyvyydessä. Jos noin lyhyessä ajassa toinen auto jättää toista kaksi auton mittaa, niin perinteisillä moottoreilla tehoeron pitäisi olla melkoinen. Vaikka tuon 3s alun jälkeen ero kiihtyvyyksissä varmasti tasaantuu, niin etumatka ja nopeusero on jo sellainen, että elektroninen turbo karkaa kauas.
No miten kommentoisit tuossa aiemmin laskemaani eroa holicin testissä? Paljonko arvelisit bemarin olevan Audia edellä 100 kg kevyempänä, jos se jo nyt on lähes kaksi autonmittaa?
Ajattelija2011:
Jos sitten puhutaan itse autoista, niin edelleen ihmettelen miksi M550d on noin älyttömän painava. Kuinka paljon esimerkiksi moottori painaa enemmän, kuin 35d moottori.
Yhden ylimääräisen turbon ja vaadittavien putkitöiden lisäksi autossa on todennäköisesti ainakin järeämpi vaihdelaatikko.
tuubivideoita on toki syytä hieman kyseenalaistaa, mutta itse löysin aiheesta kaksi eri videota. Tämän jälkeen hieman hämmästelin asiaa, sillä "väärennös" kävi omassa mielessäni myöskin ja mittasin kellolla erikseen M550d kiihtyvyyden ja biturbo Audin kiihtyvyyden yksittäisistä videoista. Myös kellolla mitattuna kiihtyvyyden olivat samoja. Tämän lisäksi löysin kolmannen videon, jossa BMW 535d (ilmeisesti vain takavetoisena) kiihtyi yhtä nopeasti kuin M550d 200 km/h asti.
Ja edelleen, jos elektronisella turbolla varustettu A6 jättää biturboa kaksi autonmittaa 3s kiihdytyksessä, niin tällainen turbo on aika merkittävä tekijä kiihtyvyydessä. Jos noin lyhyessä ajassa toinen auto jättää toista kaksi auton mittaa, niin perinteisillä moottoreilla tehoeron pitäisi olla melkoinen. Vaikka tuon 3s alun jälkeen ero kiihtyvyyksissä varmasti tasaantuu, niin etumatka ja nopeusero on jo sellainen, että elektroninen turbo karkaa kauas.
Ei noita videoita tarvitse sen kummemmin väärentää. Lukuisat asiat voivat vaikuttaa aikaan liian paljon. Kaltevuusero, lämpötilaerot, tuuliolosuhteet, kyytiläiset... Mitä järkeä on mittailla jotain kiihdytyksiä, kun olosuhteet ovat todennäköisesti olleet erilaiset?
Audin tapauksessa mainostat tuota muutamaa metriä merkittävänä asiana, mutta Bemarin kolmiturboisen moottorin tapauksessa se menettää merkityksensä. Bemari myös jatkaa karkaamistaan myös niiden ensimmäisten sekuntien jälkeen.
Siis ihan vapaasti voi verrata autoja keskenään, moottorinominaisuusksista ja ilmajousituksista huolimatta. Ei mua kiinnosta, sanon vaa oman mielipiteeni, jos ottaa noin koville, nii ei ole mun ongelmani. Ei kaikista asioista tarvii aina olla samaa mieltä.
Tuubivideot ovat vain yksi esimerkki, se ei tietenkää anna konkreettista kuvaa kaikista asioista.
Ja porukka vielä ihmettelee kauhuissaan että kutsun valehtelevia idiootteja valehteleviksi idiooteiksi...
Ajattelija2011 ja Viscoholic eivät edes tajua mitä katsovat kun youtube-videoitaan kuolaavat. Mutta sellaisen perusteella he tyrmäävät erään tehokkaamaan koneen tehottamammaksi, tai en edes tiedä mitä heidän kieroissa mielissään liikkuu (väittävätkö ettei Bemun koneessa olekaan tehoa niin paljon kuin pitäisi, onko Audissa enemmän tehoa, vai onko Audi tehottomammalla nopeampi koska Audi, vai mitä?).
He eivät edelleenkään tajua yhtään mitään mitä NHB tarkoittaa kun hän kysyy että "huomaatko mitään eroa?".
On se hyvä että Ajattelija2011 ja Viscoholic yrittävät säästää meiltä 30t ettei ostettaisi aivan kamalan hidasta M550d xDrive:a. Olen kyllä samaa mieltä siinä että se on hidas, mutta ei suoralla tiellä vaan kokonaisuutena. Suoralla tiellä se on nopeampi kuin 535d, ja 350hv&700Nm Alpina D5 Biturbo. Bensakoneiset 550i ja 550i xDrive ovat tietenkin noita nopeampia.
Ei 550d tosin ole niin hidas että olisi Audi-hidas, mutta hitaampi kuin paljon edullisemmat Alpina D5 Biturbo ja 550i. Joista jälkimmäisen sijaan dieselin valitseminen menee minulta yli hilseen. Tässä youtube-video siitä (Audi-fanit eivät varmaan tajua mitä katsovat, mutta näyttävät nauttivan näiden tapittamisesta):
Ja tässä vähän opiskeltavaa. Aiheena se mitä aiemmin sanoin, että ei ollut ihan Audi jonka idea koko tehodieseltouhu oli, ja että on todella typerää väittää varsinkaan Bemun tulevan perässä ahtamisessa, etenkään dieseleiden ahtamisessa.
Siis ihan vapaasti voi verrata autoja keskenään, moottorinominaisuusksista ja ilmajousituksista huolimatta. Ei mua kiinnosta, sanon vaa oman mielipiteeni, jos ottaa noin koville, nii ei ole mun ongelmani. Ei kaikista asioista tarvii aina olla samaa mieltä.
Tuubivideot ovat vain yksi esimerkki, se ei tietenkää anna konkreettista kuvaa kaikista asioista.
Jos vaatimus objektiivisuuteen antaa aiheen mielenosoitukseen, niin terve menoa trollaamaan uutisten puolelle. Tai ei sitä tarvita kyllä sielläkään.
Mistä asioista tuubivideo antaa konkreettisen kuvan?
Jos et kestä kuunella mielipiteitä, jotka ovat sun mielestä vääriä, nii kuten sanoin, ei ole mun ongelmani.
Enkä ole trollannut, olen kertonut vaa mielipiteitäni ja vastaillut kysymyksiin. Voit palata ajassa taaksepäin.
Tuubissa on videoita laidasta laitaan, joo, suurinosa on amatöörivideoita. Mutta on siel myös oikeita autotestei eri autolehtien suorittaminakin. En ny väitä, että linkittämäni video(Audi A6 TDI vs BMW M550d) olisi oikea testi, mutta se on FUN-testi. Se ei anna konkreettista todistetta mitään kyseisistä autoista. Mutta se antaa "jonkunlaisen" kuvan siitä, että Audin kaksoisahdettu 3.0 disukone antaa hyvän vastuksen(en väitä, että on parempi) bemun triturbo-disukoneelle. Mut kuten sanoin, FUN-osio, olosuhteista, ja muista tekijöistä huolimatta.
NHB:
Jos et kestä kuunella mielipiteitä, jotka ovat sun mielestä vääriä, nii kuten sanoin, ei ole mun ongelmani.
Enkä ole trollannut, olen kertonut vaa mielipiteitäni ja vastaillut kysymyksiin. Voit palata ajassa taaksepäin.
Tuubissa on videoita laidasta laitaan, joo, suurinosa on amatöörivideoita. Mutta on siel myös oikeita autotestei eri autolehtien suorittaminakin. En ny väitä, että linkittämäni video(Audi A6 TDI vs BMW M550d) olisi oikea testi, mutta se on FUN-testi. Se ei anna konkreettista todistetta mitään kyseisistä autoista. Mutta se antaa "jonkunlaisen" kuvan siitä, että Audin kaksoisahdettu 3.0 disukone antaa hyvän vastuksen(en väitä, että on parempi) bemun triturbo-disukoneelle. Mut kuten sanoin, FUN-osio, olosuhteista, ja muista tekijöistä huolimatta.
NHB:
Jos et kestä kuunella mielipiteitä, jotka ovat sun mielestä vääriä, nii kuten sanoin, ei ole mun ongelmani.
Mielipiteillä on aika vähän sijaa teknisiä mittaustuloksia arvioitaessa. Tai noin on ainakin silloin, jos ei halua värittää tuloksia haluamaan suuntaansa.
Se ei anna konkreettista todistetta mitään kyseisistä autoista. Mutta se antaa "jonkunlaisen" kuvan siitä, että Audin kaksoisahdettu 3.0 disukone antaa hyvän vastuksen(en väitä, että on parempi) bemun triturbo-disukoneelle.
Audi pääsee suhteellisen lähelle Bemaria. Ei siinä mitään. Siinä vaiheessa homma menee kuitenkin hassuksi, kun tuota eroa pidetään mitättömänä samalla kun sen kerrottan Audi-merkkisellä autolla saavutettuna olevan todella merkittävä.
Mielipiteillä on aika vähän sijaa teknisiä mittaustuloksia arvioitaessa. Tai noin on ainakin silloin, jos ei halua värittää tuloksia haluamaan suuntaansa.
Eise ole niin justiinsa. Sä varmaa itekkin tiedät, että esim autolehtien testit saattavat erota toisitaan paljonki, eri kategorioissa mitattuna. Olosuhteet ja niin monet eri tekijät ratkasee ja vaihtelee.
Hyvät ystävät. Sanoisin tähän väliin ettei näistä asioista kannata riidellä, se on turhaa. Antaa testaajien testata ja lehtien kirjoitella mitä lystäävät. Kaikkea ei pidä uskoa mitä toimittajat mistä milloinkin saavat aiheen kirjoitella. Nautiskelen mielummin autoni tuomasta ilosta, mitä se ainakin minulle tuo every day. Peace.
Ja holic kaikki ajat on tehty rikottaviksi ja niin ne rikotaan BMW:n, Audin ja MB:n toimesta näin se automiehen elämä jatkuu. Karavaani kulkee ja koirat haukkuu.
Hyvät ystävät. Sanoisin tähän väliin ettei näistä asioista kannata riidellä, se on turhaa. Antaa testaajien testata ja lehtien kirjoitella mitä lystäävät. Kaikkea ei pidä uskoa mitä toimittajat mistä milloinkin saavat aiheen kirjoitella. Nautiskelen mielummin autoni tuomasta ilosta, mitä se ainakin minulle tuo every day. Peace.
Ja holic kaikki ajat on tehty rikottaviksi ja niin ne rikotaan BMW:n, Audin ja MB:n toimesta näin se automiehen elämä jatkuu. Karavaani kulkee ja koirat haukkuu.
Ensin ladellaan tuubivideot ja testiskannaukset faktoina ja kun ne aiheellisesti kyseenalaistetaan alkaa "vitsi, vitsi, eihän näitä nyt tosissaan"...
Kaikki on suhteellista ;-)
Todellakin, kun urpon mukaan Audi on edelläkävijä esim. nelivetotekniikassa ja kysyttäess R8:n nelivedosta sanoo sen olevan mahtava...
Viscoholic, kerro katsomatta netistä yhtään mitään tietoa että tiedätkö yhtään mitään R8:n nelivetojärjestelmästä?
Sitten käytä vapaasti mitä lähteitä tahansa ja kerro mitä hienoa R8:n nelivedossa on.
BTW jos kerran Audi on niin uskomattoman hyvä valmistamaan autoja ja R8 on sen ylin osoitus, niin miksi R8 on jopa perusperheautopohjaisia hitaampi? Miksi se on pienempikoneisia kilpailijoitaan selvästi hitaampi ja vähemmän arvostettu? 458, MP4-12C, jopa 911:set, GTR, SLS & ZR1 (joissa koneen tilavuus tosin vähän isompi), LFA, jne. jne. ovat kaikki sitä nopeampia! Miten se voi olla mahdollista TFSI, BiTDI, DSG, Quattro, Torsen, LED, Alumiini, LeMans, DTM, Lamborghinimoottori, Youtubekiihdytys, MQB, Sinlge frame grill, sideblades, Ur-Quattro jne. jne. -huomioonottaen? Ja vielä on uusia Audeja kehitteillä ja 'elektroninen' turbokin testattavana ja silti se ei tee tuosta R8:sta nopeata? Onko vastaus TT RS?
Oon kyllä sanonut, että Audi R8 on mahtava kokonaisuudessaan. Kaunis auto, joka on saanut lukuisia palkintoja missäkin kategoriassa. En ole ajanut R8:sia, joten en voi sanoa, kuinka mahtava nelivetotekniikka siinä on. Mutta hyviä aikoja se on ainakin kellottanut radoilla, verrattavissa joihinkin takavetosiin urheiluautoihin.
Mun ei tarvii kertoo sulle mitään, koska säkään et perustele mullekkaan mitään asioita, et ole mm perustellut, mikä tekee BMW M5:sta urheilullisen sedanin, et oo perustellut mitkä tehokkaat perheautot - varsinki bemulta, olisi nopeampi kuin R8.
Tossa oli pari sun kilpailijaa, mikä tekee sun mielestä Audi R8:sin nelivetojärjestelmästä huonon? Vaikka noissa tehot ja painot pyöriikin samoissa, mutta silti noilla kahdella takavedolla on suuri etu, mitä radoilla on - takaveto.
...sekin artikkeli tietenkin täynnä väärää tietoa.
On se kumma kun tyypit ovat vaivautuneet tekemään merkki-enthusiastisivuston, tuottaa siihen materiaalia vaivalla jne., mutta silti eivät tiedä edes siitä omasta lempivehkeestä, enthusiasmin kohteestaankaan perusasioitakaan? Uskomatonta!
PutPut, silloin kuin Audi tekee jotain hyvää, niin mielestäsi kaikki kirjoittajat ja lukijat ovat idiootteja, lehdet levittävät tahallisesti väärää tietoa, testit ovat virheellisiä, manipuloituja, propagandaa, paskojen kuskien ajamia ja niin edelleen. Kovin harvoin vaivaudut perustelemaan noita kommenttejasi.
Jos tietty Audi voitta tietyn Bemarin kymmenen eri lehden testissä, niin sinun mielestäsi lehdet ovat paskoja ja meidän kaikkien pitäisi uskoa sinua. Näinkö se menee?
PutPut, silloin kuin Audi tekee jotain hyvää, niin mielestäsi kaikki kirjoittajat ja lukijat ovat idiootteja, lehdet levittävät tahallisesti väärää tietoa, testit ovat virheellisiä, manipuloituja, propagandaa, paskojen kuskien ajamia ja niin edelleen. Kovin harvoin vaivaudut perustelemaan noita kommenttejasi.
Aina sitä, sinä aina tätä, blaablaablaa, ym. riitelyvalitusta...
Tuo Audin mainoksista ja lehdistötiedotteista koostuvan fanisivuston sisältö on ihan vapaasti kaikkien luettavissa. Mitä muita perusteluja tuon toisen henkilön pistämän linkin sisällön virheisiin tarvitset?
Kumma että 'Audifanit' eivät itse ihmettele tuonkin kirjoituksen tasoa. Johtuuko siitä että heidän 'johtajansakaan' eivät tajua yhtään mitään fanittamistaan tuotteista, näkevät vaan kivan ulkokuoren joka 'jostain syystä miellyttää' ja mainokset jotka miellyttävät. Muihin autoihin ei osata suhteuttaa mitenkään tai autoa itseä eivät tunne mitenkään.
Jos tietty Audi voitta tietyn Bemarin kymmenen eri lehden testissä, niin sinun mielestäsi lehdet ovat paskoja ja meidän kaikkien pitäisi uskoa sinua. Näinkö se menee?
Voit ihailla ihan mitä lehtiä haluat. Jos sinä saat niiden lukemisesta jotain tyydytystä niin sitten olet kai saanut niistä maksamillesi rahoille vastinetta.
"Audi couldnt tell us when this engine will grace a production car, but the technology doesnt seem too far away. Wed bet on it being offered as a top-spec option in the next-generation A4"
Siitä sitten vetoja lyömään vaan, kun kerran on näinkin varmaa tietoa asiasta.
"Audi couldnt tell us when this engine will grace a production car, but the technology doesnt seem too far away. Wed bet on it being offered as a top-spec option in the next-generation A4"
Siitä sitten vetoja lyömään vaan, kun kerran on näinkin varmaa tietoa asiasta.
No uskon, että myös tämä prototyyppi elektro-Audi A6 tulee tuotantoon 2014. Niikuin key specseis "mainitaan". Sitten me nähää se, jos niin tapahtuu.
Trionic:
Ai mitenkö? Bemarissa on kolme "perinteistä" ahdinta, Audissa kaksi. Aloittajan mainitseman artikkelin mukaan Audi hakee kolmen ahtimen systeemiin parempaa ratkaisua sähköisellä ahtimella.
quattroholic:
Miksi noilla malleilla ei voisi verrata moottorien ominaisuuksia? Ilmajouset nyt eivät ainakaan vaikuta yhtään tähän vertailuun.
Ja paskat. Keskustelun avaaja ilmoitti, ettei bemarin kolmen turbon järjestelmällä saada merkittävää etua, mutta Audin sähkövatkain on jotain aivan muuta. Tämän tueksi linkitettiin joku vertailu, joka oikeasti osoittaa aivan muuta. No tämä ei sinua näytä haittaavan. Ennemmin linkität jotain totaalisen turhia tubivideoita.
Eli jos kuvaan täysin vakioimattomat videot, joissa 3-sylinterinen Focus kiihtyy nopeammin kuin R8 Audi, niin sen jälkeen jankkaat 3-sylinterisen Focuksen olevan nopein auto planeetalla... Kaiken laista tässä on vuosien varrella tullut nähtyä, mutta tämä tuubivideoiden nostaminen ylimmäksi auktoriteetiksi hakee kyllä vertaistaan.
NHB, tuubivideoita on toki syytä hieman kyseenalaistaa, mutta itse löysin aiheesta kaksi eri videota. Tämän jälkeen hieman hämmästelin asiaa, sillä "väärennös" kävi omassa mielessäni myöskin ja mittasin kellolla erikseen M550d kiihtyvyyden ja biturbo Audin kiihtyvyyden yksittäisistä videoista. Myös kellolla mitattuna kiihtyvyyden olivat samoja. Tämän lisäksi löysin kolmannen videon, jossa BMW 535d (ilmeisesti vain takavetoisena) kiihtyi yhtä nopeasti kuin M550d 200 km/h asti.
Kyllä omasta mielestäni näiden videoiden pohjalta voi jo vetää tiettyjä johtopäätöksiä. Ensimmäinen on se, että en näe mitään järkeä maksaa M550d mallista 30.000 euroa enemmän kuin 535xd:stä. Kuitenkaan tuollaisilla autoilla ei juuri kukaan radalla aja, missä M varmasti olisikin etevämpi.
Toinen on siinä, että M550d moottorin suorituskyky ei ole niin kova, kuin annetuista arvoista voisi päätellä. Vaikka auto onkin Audia hieman raskaampi, niin kyllä se 70 hv ja huima vääntö pitäisi silti jossain näkyä.
Ja edelleen, jos elektronisella turbolla varustettu A6 jättää biturboa kaksi autonmittaa 3s kiihdytyksessä, niin tällainen turbo on aika merkittävä tekijä kiihtyvyydessä. Jos noin lyhyessä ajassa toinen auto jättää toista kaksi auton mittaa, niin perinteisillä moottoreilla tehoeron pitäisi olla melkoinen. Vaikka tuon 3s alun jälkeen ero kiihtyvyyksissä varmasti tasaantuu, niin etumatka ja nopeusero on jo sellainen, että elektroninen turbo karkaa kauas.
Jos sitten puhutaan itse autoista, niin edelleen ihmettelen miksi M550d on noin älyttömän painava. Kuinka paljon esimerkiksi moottori painaa enemmän, kuin 35d moottori.
Ja nyt kaikille tiedoksi, että tuo viimeinen kysymys ei ole mikään trolli, vaan aito ihmetys asiaan.
Ajattelija2011:
Minäkin löysin videon: https://www.youtube.com/watch?v=diDdz7bW4K8
Huomaatko mitään eroa?
Ajattelija2011:
Oletko sitä mieltä, että kolmas turbo on huono siksi että se maksaa 30 000 euroa? Kun puhutaan dieselmalliston huippumallista, saattaa hinnanmuodostuksessa olla muitakin tekijöitä kuin tekniikan kalliimpi hinta.
Ajattelija2011:
Eikö se sitten näy? Sata kiloa painavampana on silti Audia nopeampi?
Ajattelija2011:
No miten kommentoisit tuossa aiemmin laskemaani eroa holicin testissä? Paljonko arvelisit bemarin olevan Audia edellä 100 kg kevyempänä, jos se jo nyt on lähes kaksi autonmittaa?
Ajattelija2011:
Yhden ylimääräisen turbon ja vaadittavien putkitöiden lisäksi autossa on todennäköisesti ainakin järeämpi vaihdelaatikko.
Ajattelija2011:
Ei noita videoita tarvitse sen kummemmin väärentää. Lukuisat asiat voivat vaikuttaa aikaan liian paljon. Kaltevuusero, lämpötilaerot, tuuliolosuhteet, kyytiläiset... Mitä järkeä on mittailla jotain kiihdytyksiä, kun olosuhteet ovat todennäköisesti olleet erilaiset?
Audin tapauksessa mainostat tuota muutamaa metriä merkittävänä asiana, mutta Bemarin kolmiturboisen moottorin tapauksessa se menettää merkityksensä. Bemari myös jatkaa karkaamistaan myös niiden ensimmäisten sekuntien jälkeen.
NHB
Siis ihan vapaasti voi verrata autoja keskenään, moottorinominaisuusksista ja ilmajousituksista huolimatta. Ei mua kiinnosta, sanon vaa oman mielipiteeni, jos ottaa noin koville, nii ei ole mun ongelmani. Ei kaikista asioista tarvii aina olla samaa mieltä.
Tuubivideot ovat vain yksi esimerkki, se ei tietenkää anna konkreettista kuvaa kaikista asioista.
Niin, tämä kivenkova tieteellinen todiste osoittaa että kaikki Audin moottorit ovat aivan surkeita, ovat aina olleet, ja aina tulevat olemaan:
https://www.youtube.com/watch?v=8XyXoRqi-vo
Ja porukka vielä ihmettelee kauhuissaan että kutsun valehtelevia idiootteja valehteleviksi idiooteiksi...
Ajattelija2011 ja Viscoholic eivät edes tajua mitä katsovat kun youtube-videoitaan kuolaavat. Mutta sellaisen perusteella he tyrmäävät erään tehokkaamaan koneen tehottamammaksi, tai en edes tiedä mitä heidän kieroissa mielissään liikkuu (väittävätkö ettei Bemun koneessa olekaan tehoa niin paljon kuin pitäisi, onko Audissa enemmän tehoa, vai onko Audi tehottomammalla nopeampi koska Audi, vai mitä?).
He eivät edelleenkään tajua yhtään mitään mitä NHB tarkoittaa kun hän kysyy että "huomaatko mitään eroa?".
On se hyvä että Ajattelija2011 ja Viscoholic yrittävät säästää meiltä 30t ettei ostettaisi aivan kamalan hidasta M550d xDrive:a. Olen kyllä samaa mieltä siinä että se on hidas, mutta ei suoralla tiellä vaan kokonaisuutena. Suoralla tiellä se on nopeampi kuin 535d, ja 350hv&700Nm Alpina D5 Biturbo. Bensakoneiset 550i ja 550i xDrive ovat tietenkin noita nopeampia.
Ei 550d tosin ole niin hidas että olisi Audi-hidas, mutta hitaampi kuin paljon edullisemmat Alpina D5 Biturbo ja 550i. Joista jälkimmäisen sijaan dieselin valitseminen menee minulta yli hilseen. Tässä youtube-video siitä (Audi-fanit eivät varmaan tajua mitä katsovat, mutta näyttävät nauttivan näiden tapittamisesta):
https://www.youtube.com/watch?v=MGMzKTrDlA0
Tuo on muuten tuplaturbo-V8. Tietääkö Audittelija tai Viscoholisti mitään erityistä tuosta koneesta?
Ja tässä vähän opiskeltavaa. Aiheena se mitä aiemmin sanoin, että ei ollut ihan Audi jonka idea koko tehodieseltouhu oli, ja että on todella typerää väittää varsinkaan Bemun tulevan perässä ahtamisessa, etenkään dieseleiden ahtamisessa.
http://www.m5board.com/alpina/e39d10bi.htm
http://www.alpina-automobiles.com/en/models-alpina/historic-models/bmw-5-series/e39.html
Myös muissa asioissa kuten automaattivaihteistoissa Alpina toi kauan sitten strategian johon vihdoin on Audikin pitkän ajan jälkeen siirtynyt.
quattroholic:
Jos vaatimus objektiivisuuteen antaa aiheen mielenosoitukseen, niin terve menoa trollaamaan uutisten puolelle. Tai ei sitä tarvita kyllä sielläkään.
Mistä asioista tuubivideo antaa konkreettisen kuvan?
NHB:
Jos et kestä kuunella mielipiteitä, jotka ovat sun mielestä vääriä, nii kuten sanoin, ei ole mun ongelmani.
Enkä ole trollannut, olen kertonut vaa mielipiteitäni ja vastaillut kysymyksiin. Voit palata ajassa taaksepäin.
Tuubissa on videoita laidasta laitaan, joo, suurinosa on amatöörivideoita. Mutta on siel myös oikeita autotestei eri autolehtien suorittaminakin. En ny väitä, että linkittämäni video(Audi A6 TDI vs BMW M550d) olisi oikea testi, mutta se on FUN-testi. Se ei anna konkreettista todistetta mitään kyseisistä autoista. Mutta se antaa "jonkunlaisen" kuvan siitä, että Audin kaksoisahdettu 3.0 disukone antaa hyvän vastuksen(en väitä, että on parempi) bemun triturbo-disukoneelle. Mut kuten sanoin, FUN-osio, olosuhteista, ja muista tekijöistä huolimatta.
quattroholic:
Älä puhu p***aa.
Putput:
Putputputputputputtututtttttt ;-)
quattroholic:
Mielipiteillä on aika vähän sijaa teknisiä mittaustuloksia arvioitaessa. Tai noin on ainakin silloin, jos ei halua värittää tuloksia haluamaan suuntaansa.
quattroholic:
Audi pääsee suhteellisen lähelle Bemaria. Ei siinä mitään. Siinä vaiheessa homma menee kuitenkin hassuksi, kun tuota eroa pidetään mitättömänä samalla kun sen kerrottan Audi-merkkisellä autolla saavutettuna olevan todella merkittävä.
NHB:
Eise ole niin justiinsa. Sä varmaa itekkin tiedät, että esim autolehtien testit saattavat erota toisitaan paljonki, eri kategorioissa mitattuna. Olosuhteet ja niin monet eri tekijät ratkasee ja vaihtelee.
Hyvät ystävät. Sanoisin tähän väliin ettei näistä asioista kannata riidellä, se on turhaa. Antaa testaajien testata ja lehtien kirjoitella mitä lystäävät. Kaikkea ei pidä uskoa mitä toimittajat mistä milloinkin saavat aiheen kirjoitella. Nautiskelen mielummin autoni tuomasta ilosta, mitä se ainakin minulle tuo every day. Peace.
Ja holic kaikki ajat on tehty rikottaviksi ja niin ne rikotaan BMW:n, Audin ja MB:n toimesta näin se automiehen elämä jatkuu. Karavaani kulkee ja koirat haukkuu.
tracktest:
I totally agree with you. Peace.
Täällähän on varsinainen Jani-Petteri meininki...
Ensin ladellaan tuubivideot ja testiskannaukset faktoina ja kun ne aiheellisesti kyseenalaistetaan alkaa "vitsi, vitsi, eihän näitä nyt tosissaan"...
JEV2:
Kaikki on suhteellista ;-)
http://www.ksml.fi/erikoissivut/autot/bmw-m550d-on-rallimestarin-kipakka-arkiauto/1246786
Kyseisen auton hankkinut herrasmies tietää varmaankin autolla ajamisesta yhtä ja toista.Mutta ei silti hankkinut
Volkswagen Groupin tuotetta.Minulle kelpais ilomielin myös
audi.Mutta jos lotossa onnistuis niin sitten bmw.Onhan se just sen karvan verran sähäkämpi.Ja näissä merkeissähän
erot on hyvin pienet.
quattroholic:
Todellakin, kun urpon mukaan Audi on edelläkävijä esim. nelivetotekniikassa ja kysyttäess R8:n nelivedosta sanoo sen olevan mahtava...
Viscoholic, kerro katsomatta netistä yhtään mitään tietoa että tiedätkö yhtään mitään R8:n nelivetojärjestelmästä?
Sitten käytä vapaasti mitä lähteitä tahansa ja kerro mitä hienoa R8:n nelivedossa on.
BTW jos kerran Audi on niin uskomattoman hyvä valmistamaan autoja ja R8 on sen ylin osoitus, niin miksi R8 on jopa perusperheautopohjaisia hitaampi? Miksi se on pienempikoneisia kilpailijoitaan selvästi hitaampi ja vähemmän arvostettu? 458, MP4-12C, jopa 911:set, GTR, SLS & ZR1 (joissa koneen tilavuus tosin vähän isompi), LFA, jne. jne. ovat kaikki sitä nopeampia! Miten se voi olla mahdollista TFSI, BiTDI, DSG, Quattro, Torsen, LED, Alumiini, LeMans, DTM, Lamborghinimoottori, Youtubekiihdytys, MQB, Sinlge frame grill, sideblades, Ur-Quattro jne. jne. -huomioonottaen? Ja vielä on uusia Audeja kehitteillä ja 'elektroninen' turbokin testattavana ja silti se ei tee tuosta R8:sta nopeata? Onko vastaus TT RS?
Putput
Oon kyllä sanonut, että Audi R8 on mahtava kokonaisuudessaan. Kaunis auto, joka on saanut lukuisia palkintoja missäkin kategoriassa. En ole ajanut R8:sia, joten en voi sanoa, kuinka mahtava nelivetotekniikka siinä on. Mutta hyviä aikoja se on ainakin kellottanut radoilla, verrattavissa joihinkin takavetosiin urheiluautoihin.
Mun ei tarvii kertoo sulle mitään, koska säkään et perustele mullekkaan mitään asioita, et ole mm perustellut, mikä tekee BMW M5:sta urheilullisen sedanin, et oo perustellut mitkä tehokkaat perheautot - varsinki bemulta, olisi nopeampi kuin R8.
http://www.fastestlaps.com/comparisons/audi_r8_gt-vs-lexus_lf-a.html
Parhaimmat ajat kellotettu näille kahdelle sivustoille eri autolehtien toimesta, esim Autobild, Sportauto, AMS, Autozeitung, yms.
http://www.fastestlaps.com/comparisons/audi_r8_gt-vs-mercedes_sls_amg.html
Tossa oli pari sun kilpailijaa, mikä tekee sun mielestä Audi R8:sin nelivetojärjestelmästä huonon? Vaikka noissa tehot ja painot pyöriikin samoissa, mutta silti noilla kahdella takavedolla on suuri etu, mitä radoilla on - takaveto.
Ajattelija2011
Tässä lisää tietoo Audin elektroturbosta.
http://fourtitude.com/features/Reviews_amp_Road_Tests_14/driven-2012-audi-a6-3-0-bi-tdi-electric-biturbo-prototype/
quattroholic:
...sekin artikkeli tietenkin täynnä väärää tietoa.
On se kumma kun tyypit ovat vaivautuneet tekemään merkki-enthusiastisivuston, tuottaa siihen materiaalia vaivalla jne., mutta silti eivät tiedä edes siitä omasta lempivehkeestä, enthusiasmin kohteestaankaan perusasioitakaan? Uskomatonta!
PutPut, silloin kuin Audi tekee jotain hyvää, niin mielestäsi kaikki kirjoittajat ja lukijat ovat idiootteja, lehdet levittävät tahallisesti väärää tietoa, testit ovat virheellisiä, manipuloituja, propagandaa, paskojen kuskien ajamia ja niin edelleen. Kovin harvoin vaivaudut perustelemaan noita kommenttejasi.
Jos tietty Audi voitta tietyn Bemarin kymmenen eri lehden testissä, niin sinun mielestäsi lehdet ovat paskoja ja meidän kaikkien pitäisi uskoa sinua. Näinkö se menee?
Ajattelija2011:
Aina sitä, sinä aina tätä, blaablaablaa, ym. riitelyvalitusta...
Tuo Audin mainoksista ja lehdistötiedotteista koostuvan fanisivuston sisältö on ihan vapaasti kaikkien luettavissa. Mitä muita perusteluja tuon toisen henkilön pistämän linkin sisällön virheisiin tarvitset?
Kumma että 'Audifanit' eivät itse ihmettele tuonkin kirjoituksen tasoa. Johtuuko siitä että heidän 'johtajansakaan' eivät tajua yhtään mitään fanittamistaan tuotteista, näkevät vaan kivan ulkokuoren joka 'jostain syystä miellyttää' ja mainokset jotka miellyttävät. Muihin autoihin ei osata suhteuttaa mitenkään tai autoa itseä eivät tunne mitenkään.
Voit ihailla ihan mitä lehtiä haluat. Jos sinä saat niiden lukemisesta jotain tyydytystä niin sitten olet kai saanut niistä maksamillesi rahoille vastinetta.
Ajattelija2011:
Esitin viestissäni 2.10.12 09:02 muutaman kysymyksen, jotka varsin sujuvasti ohitit. Jokohan jaksaisit vastata?
Ajattelija2011
Tässä on lisää tietoo elektroturbosta. On tulossa sittenki myyntiin 2014, eikä 2015.
http://www.autoexpress.co.uk/audi/a6/60452/audi-a6-electric-biturbo
quattroholic:
"Audi couldnt tell us when this engine will grace a production car, but the technology doesnt seem too far away. Wed bet on it being offered as a top-spec option in the next-generation A4"
Siitä sitten vetoja lyömään vaan, kun kerran on näinkin varmaa tietoa asiasta.
JEV2:
No uskon, että myös tämä prototyyppi elektro-Audi A6 tulee tuotantoon 2014. Niikuin key specseis "mainitaan". Sitten me nähää se, jos niin tapahtuu.