Kirjoitit näin: Huima edistys tuotannossa on siinä että suuri autonvalmistaja siirtyy kirjavasta moottorivalikoimasta yhteen kaksilitraiseen perusmoottoriin.
Eli puhuit suuresta autovalmistajasta, mutta tarkoitit yksittäisiä malleja. Tuossa ei sinänsä ole mitään uutta. Jo Henry Ford aikoinan otti tämän edistysaskeleen T-mallillaan.
Jos palataan nykypäivään niin Volvo on jälleen kerran näyttämässä suuntaa tulevaisuuteen.
En tiedä kuinka moneen malliin kaksilitraisen moottorin Volvo laittaa, mutta kehityksen suunta on avattu.
Kauppalehti: 2.5
"Mallikohtaisessa tilastossa juhli toinenkin varsin tuore automalli, Volvo V90, joka on neljännellä sijalla."
Mitään kehityksen suunta ole avannut... Geelyhän vain kopioi toista teknologian edelläkävijää eli AutoVAZ:a, jonka Lada-brändin huippu-uutuuksista Granta, Kalina, Priora ja Largus tulevat toimeen yhdellä ja samalla 1,6 litraisella peruslohkolla ja variaatioita luodaan nerokkaasti vaihtelemalla venttiilien määrää. Myös historian ensimmäinen katumaasturi Lada 4x4 (Niva) on kehitetty huippuunsa käyttämään vain yhtä ja samaa 1,7 litraista moottoria. Volvolla on toki vielä matkaa tuolle edistyksellisyyden tasolle, mutta suunta onneksi on kohti itää.
"Taitaa ruotsalainen kädenjälki olla vähenemään päin Volvoissa. Kiinalaisilla on perinteisesti ollut vahva tahto kehittää omaa teollisuutta ja sen ehdoilla taidetaan tälläkin kertaa mennä. Vähennysten ajankohta vain ihmetyttää. Eikö uusien mallien kehittämisen pitäisi olla nyt kuumimmillaan?"
Taidat Derrick sekoittaa Geelyn ha-Volvon kuormuri-Volvoon? Nämähän ovat ihan eri firmoja kuten Nokia ja Nokian. Mielestäni vähennykset kohdistuvat kuormuri-puolelle? Silti ei ihme jos Kiina ottaa ha-puolella lisää valtaa. Voi olla, että pian myös V90 siirtyy Kiinaan S90:n seuraksi koska jakavat niin paljon komponentteja ja halvalla saadaan tuotettua. Askel askeleelta Volvon henkilöautot tulevat olemaan kiinalaisia. Voi ottaa talteen.
Tämä alla oleva viesti viittauksineen Volvon kuorma-auto-puolen henkilöstövähennyksiin oli siis NHB:n tuotantoa päivämäärältä 6.2.2014.
”Taitaa ruotsalainen kädenjälki olla vähenemään päin Volvoissa. Kiinalaisilla on perinteisesti ollut vahva tahto kehittää omaa teollisuutta ja sen ehdoilla taidetaan tälläkin kertaa mennä. Vähennysten ajankohta vain ihmetyttää. Eikö uusien mallien kehittämisen pitäisi olla nyt kuumimmillaan?”
Itseäni kiinnostaisi tietää miten tuo ruotsalainen kädenjälki on vähentynyt ottaen huomioon että kaikki suunnittelu ja tutkimustyö kai tehdään Ruotsissa. Moottorien pääsuunnittelijaksi on muuten rekrytoitu henkilö BMW:ltä. Pitäisi pystyä esittämään konkreettista tietoa asiasta eikä mitään kevyitä heittoja. Puhumattakaan omista toiveista.
Myös se ihmetyttää sinänsä, ettei Volvon Belgian tehdasta eikä tulevaa USA:n tehdasta koeta uhkaksi Ruotsin autoteollisuudelle kun tästä Ruotsin tilanteesta ollaan olevinaan niin huolissaan.
Sehän oli 15.7.2007 kun nimimerkki XWD avasi keskusteluketjun "VOLVO MYYDÄÄN KIINAAN ?"
"Onko Volvolle käymässä samoin kuin kävi Roverille, eli myydään Kiinaan ? Ford on nyt tehnyt päätöksen, että Vovlosta hankkiudutaan eroon. Jos suunta on Kiina, niin todennäköistä lienee, että Volvot tullaan myös ennen pitkää valmistamaan Kiinan liukuhihnoilla.
Ao. jutussa todetaan, että myynti saattaa toteutua jo syksyn aikana:
Derrick 05.03.2017, 11:23:
Vähän taustatietoa tähän NHB:n viestiin joka on lähinnä valehtelua. En tosin mitään muuta odottanutkaan tältä henkilöltä.
USA:n myynnin vuoden 2017 romahdushan johtuu siitä että Volvo on kirjannut myydyiksi sellaisia autoja jotka on vasta toimitettu jälleenmyyjille mutta joita ei ole vielä myyty lopullisesti kuluttajille. Tämä tietenkin on väärin toimittu. Virhe koskee 3.000 autoa. Virheen oikaisuhan selittää tämän vuoden 2017 romahduksen.
Näkyy olleen huhtikuussakin XC90:n Jenkkkilän myynti reilun viideosan verran laskussa vuoden takaisesta. Alkuvuosi on XC90:n osalta melkein 4000 auton verran laskussa. Kun aloit syyttelemään, niin kerro toki se, että miten valehtelin? Sinulla kun tuota taustatietoa ilmeisesti on jaettavaksi. Milloin tuo väittämäsi virhe tulee oikaistuksi ja kuinka paljon XC90:n myynnin pitää vielä tippua, ennen kuin virhe oikeaa?
Kyllähän se on melko outoa jos joulukuussa 2016 on kirjattu myydyiksi 3.308 XC 90-autoa ja tammikuussa 2017 on myytyjen XC 90-autojen määrä yhtäkkiä vain 1.556 kpl.
Yhtäkkinen myynnin notkahdus vuoden vaihteessa ei koske pelkästään Volvo XC 90:tä vaan koko automyyntiä, joka tippui 18,2 %.
Niin kysehän ei ole vain tammikuusta, vaan edelleen XC90:n luvut ovat alhaalla.
Jätit vastaamatta kysymykseeni. Kun pystyt syyttämään valehtelijaksi, niin kai pystyt myös kertomaan sen, että mitä oikein valehtelin. Ole hyvä ja perustele syytöksesi.
Onko Volvo XC 90:n tilanne jotenkin katastrofaalinen, kun se maailmanlaajuisesti möi ajalla 1.1.2016 - 30.4.2016 yhteensä 28.917 kpl ja ajalla 1.1.2017 - 30.4.2017 se möi maailmanlaajuisesti yhteensä 25.567 kpl ?
Pian kolme vuotta on jaksettu pohtia "onko auto susi vai ei".
Koettakaa nyt hyvät ihmiset vaikka googlettaa sanalla "auto" ja sitten
"susi" rinnakkaiskuviin, niin näkisihän tuon.
Jokunen aika sitten sanottiin Volvo-autoa traktoriksi.
Siinä oli sentäs sen verran perää, että sen merkkisiä traktoreita kyllä oli.
Onko Volvo XC 90:n tilanne jotenkin katastrofaalinen, kun se maailmanlaajuisesti möi ajalla 1.1.2016 – 30.4.2016 yhteensä 28.917 kpl ja ajalla 1.1.2017 – 30.4.2017 se möi maailmanlaajuisesti yhteensä 25.567 kpl ? Onko tässä katastrofin ainekset nyt olemassa ?
Kun en ole kirjoittanut mitään katastrofista, niin ole hyvä äläkä johda keskustelua harhaan. Kysyin kaksi kertaa, että mitä on se valehtelu, josta syytit minua. Kun jo kahdesti olet väistänyt tuon kysymyksen, niin onko nyt ymmärrettävä niin, että syytteesi oli vain panettelua vailla perusteita? Saat toki ryhdistäytyä ja perustella väitteesi kysymykseeni vastaten, mutta kovin näyttää olevan vaikeaa vastata hyvin yksinkertaiseen kysymykseen.
Ei ole minulla tarvetta mihinkään ryhdistäytymiseen, olen selostanut tämän saman asian jo kerran melko perusteellisesti.
Oheisen artikkelin mukaan Volvon Havaijin johtaja Mike Fedotov on kertonut Svenska Dagbladetille että hän olettaa, että Volvon myynnin pudotus tammikuusta 2017 lukien johtuu juuri tästä haasteesta jonka Volvon Havaijin edustaja on toimittanut Volvo USA:lle. Toisin sanoen myyntiluvut joulukuulle 2016 saakka on esitetty virheellisinä ja ylioptimistisina. Sellaisia autoja on tilastoitu myydyiksi, joita ei ole vielä varsinaisesti myyty asiakkaille, ja tämä huijaus on ollut voimassa koko USA:ssa. Kyseessä on niin sanottu "punching".
Kyllä kai voidaan olettaa että tässä sotkussa asiaan osallisena oleva henkilö on paremmin perillä tilanteesta kuin joku yksittäinen nimimerkki NHB Suomesta. Vai oletko edes yrittänyt perehtyä tähän asiaan ? Tai onko Volvo-kiimaisuus mahdollisesti sumentanut järjen ?
"Vi tror att nedgången i säljsiffrorna kan ha varit ett resultat av vår stämning, säger Volvo Hawaiis vd Mike Fedotov till Svenska Dagbladet."
Lisää tietoa tästä Volvo USA:n myyntifuskauksesta.
Volvo USA:n haastanut jälleenmyyjä kertoo että joulukuun 2016 myynnin osalta Volvo USA on myyntitilastoissaan esittänyt että joulukuussa 2016 Volvo olisi myynyt Amerikassa yhteensä 10.219 autoa. Näistä autoista kuitenkin 3000 kpl on sellaisia autoja joita ei ole ikinä varsinaisesti myyty ja toimitettu kuluttajille.
"I stämningsansökan tar återförsäljaren nämligen upp ett konkret exempel från just denna månad: I slutet av december 2016 sägs Volvo ha haft en kampanj under 6 dagar i USA:s västra region (där Hawaiiåterförsäljare ingår) där återförsäljarna ska ha erbjudits över 1,5 miljoner dollar för att ta emot 1 100 bilar i sina lager.
I stämningsansökan står det:
”Nationellt blir det över 3000 bilar för Volvo att rapportera till investerare som sålda till konsumenter – trots att dessa bilar inte var sålda till konsumenter”,
Återförsäljaren hävdar alltså att Volvo fuskat med statistiken för 3000 av de 10 219 sålda bilarna i december."
Edelleenkin satuilet niitä ja näitä, mutta et vain pysty millään vastaamaan yksinkertaiseen kysymykseeni. Arvelinkin, ettei sinusta löydy ryhtiä syytöksesi perusteluun. Tykkäät vain syytellä oli se sitten perusteltua tai ei.
Kyllä kai voidaan olettaa että tässä sotkussa asiaan osallisena oleva henkilö on paremmin perillä tilanteesta kuin joku yksittäinen nimimerkki NHB Suomesta. Vai oletko edes yrittänyt perehtyä tähän asiaan ? Tai onko Volvo-kiimaisuus mahdollisesti sumentanut järjen ? ...Näistä autoista kuitenkin 3000 kpl on sellaisia autoja joita ei ole ikinä varsinaisesti myyty ja toimitettu kuluttajille.
Voimme olla ainakin varmoja siitä, että sinä et kykene perustelemaan syytöstäsi millään tavalla. Eikö sinua ollenkaan hävetä syytellä toisia perusteettomasti?
Mitä tulee tähän Volvon tapaukseen, niin tässä vaiheessa on sana sanaa vastaan. Toisella puolen on Volvon Havaijin diileri ja toisella puolen Volvo. Diileri joutui epätoivoiseen tilanteeseen, kun väärinkäytösten vuoksi diilerin uusien autojen myyntilupaa ei uusittu ja hänen aikaisemmin tilaamat autot olivat myyntikiellossa. Voimme myös olettaa, että tuo diilerin kannalta hyvin vaikea tilanne on vaikuttanut hänen sanomisiinsa. Volvo myös kieltää kaikki syytökset. Jos olet sitä mieltä, että diilerin syytökset ovat oikeita, niin silloin Volvo valehtelee suoraan.
"Volvo's global press director David Ibison told Svenska Dagbladet that there is "absolutely no connection" between the January sales slump and the recntly filed lawsuit."
Palataanpa tuohon järjen sumentumiseen. Sinä yrität ilmeisesti väittää, että tänä vuonna tilastoitu XC90:n myynnin tippuminen johtuu siitä, että joulukuussa tilastoitiin myydyksi 3000 autoa todellista enemmän. Tuosta XC90:n osuus olisi varmaan noin kolmasosa, joka vastaa XC90:n osuutta Volvon myynnistä. Tuolloin XC90:lle jäisi noin tuhat ylimääräistä myyntimerkintää joulukuulta, mutta tänä vuonna XC90 on jäänyt 4000 auton verran vuoden takaisesta. Perustelehan se, että miten noiden väitettujen väärien tilastointien määrä voisi vaikuttaa nelinkertaisesti tämän vuoden lukuihin. Varmasti pystyt, koska sinullahan tunnesti järki ei sumennu vaan nerokkuus suorastaan pursuaa yli viesteistäsi.
Siis jos pitäydytään viralliseen tietoon niin Volvon oma selitys XC 90:n ekan kvartaalin myynnin alhaisuudelle olisivat toimitusvaikeudet. Tilanteen pitäisi parantua Q2 aikana, ja olihan tuo huhtikuun myynti 2.349 autoa eli hieman alkuvuotta parempi, joten voihan noissa Volvon ilmoituksissa olla perää. Volvo esittää myös että XC 90:n USA:n tilauskirjat olisivat täynnä. Otan kyllä nämäkin tiedot varauksella sinänsä.
Tämän myyntitilastointihuijauksen otin esille vain siksi että johonkin nuo liialliset myynnit on ilmeisesti häivytetty. Eli uskon tähän jälleenmyyjän väitteeseen. Mikä on XC 90:n osuus tässä jupakassa on ihan hämärän peitossa, ehkä tuo korkeintaan yksi kolmasosa on oikean suuntainen arvio kun ei ole muutakaan tietoa saatavilla.
Jälleenmyyjä muuten esittää että Volvo olisi huijannut myyntitilastoissa investoijien vakuuttamiseksi (investor fraud).
Ok eli mielestäsi Volvo valehtelee, mutta miten tämä tekee minusta valehtelijan? Itse olen esittänyt puhtaita tilastollisia faktoja, mutta sinun mielestä ne ovat valheita. Ymmärrän kyllä, että sinun on vaikea selittää tätä, koska väitteesi on järjetön. Ikävä kyllä faktat eivät estä sinua rajoita innokkuuttasi esittää perättömiä syytteitä.
Sanotaanko näin että tuota valehtelija-korttia pitäisi käyttää aika varoen, koska jokuhan saattaa ihan varomattomuuttaan taikka tietämättömyyttään kirjoittaa jotakin väärää taikka virheellistä. Ilman että tällaiseen kirjoitteluun liittyy mitään moitittavaa. Lisäksi nämä autoasiat ovat aika vaikeita, jokainen keskustelee täällä kykynsä mukaan.
Oma virheeni tässä XC 90 - asiassa oli se että kyseenalaistin nuo myyntiluvut liian ärhäkkäästi. Lisäksi alkuvaiheessa minulla oli se väärä käsitys että tuo "myynninoikaisu" olisi pelkästään kohdistunut tähän Volvo XC 90:een, mikä käsitys ei voinut pitää paikkaansa. Tähän liittyen laitoin väärin perustein tuon valehtelusyytöksen, mikä syytös näin jälkikäteen arvioituna on aiheeton.
Kaiken kaikkiaanhan tämä XC 90-Audi Q7 - vääntö lähti alunperin liikkeelle autojen muotoilusta. Audia kai on sinänsä pidetty parempana autona.
Sanotaanko näin että tuota valehtelija-korttia pitäisi käyttää aika varoen, koska jokuhan saattaa ihan varomattomuuttaan taikka tietämättömyyttään kirjoittaa jotakin väärää taikka virheellistä.
Olen täysin samaa mieltä ja suosittelen myös toimimaan noin. Tuo hiljattain avaamasi keskustelu Volvon omistuksesta on nimittäin varsin nolo. Itse säästän kyseisen kortin tilanteisiin, jossa kirjoittaja esimerkiksi:
-levittää hyvin usein väärää tietoa
-ei suostu korjaamaan väitteitään saatuaan oikeaa tietoa
-vääristelee toisten sanomisia.
Myös se, että lukuisat virheet aina sattumalta tukevat tarinaa, kertoo systemaattisesta valehtelusta.
Kaiken kaikkiaanhan tämä XC 90-Audi Q7 – vääntö lähti alunperin liikkeelle autojen muotoilusta. Audia kai on sinänsä pidetty parempana autona.
Tuo luonnonlaki designin ja myynnin suhteen taitaa päteä vain silloin, kun XC90 myy enemmän kuin Q7.
Ensinnäkin niin laitoin tuon omistusjutun huumorimielessä, koska tuo valehtelija-kortin käyttäminen on kärsinyt inflaation tällä palstalla. Jos joku esimerkiksi vahingossa kirjoittaa jotakin väärin, niin on melko epäoikeudenmukaista alkaa syyttää valehtelusta.
"Itse säästän kyseisen kortin tilanteisiin, jossa kirjoittaja esimerkiksi:
-levittää hyvin usein väärää tietoa
-ei suostu korjaamaan väitteitään saatuaan oikeaa tietoa
-vääristelee toisten sanomisia.
Myös se, että lukuisat virheet aina sattumalta tukevat tarinaa, kertoo systemaattisesta valehtelusta."
Ihan hyviä periaatteita nämä ovat, tosin olen ollut huomaavinani sen, että puutut lähinnä niihin provoiluihin jotka koskevat Volkswagenia, Audia taikka Mercedestä.
En nyt muista sanoneeni että Volvo siirtyy vain kaksilitraisiin jo alkaen mallistostaan lähtien.
Kirjoitit näin: Huima edistys tuotannossa on siinä että suuri autonvalmistaja siirtyy kirjavasta moottorivalikoimasta yhteen kaksilitraiseen perusmoottoriin.
Aivan Uusi VOLVO XC90 V90 S90
Eli puhuit suuresta autovalmistajasta, mutta tarkoitit yksittäisiä malleja. Tuossa ei sinänsä ole mitään uutta. Jo Henry Ford aikoinan otti tämän edistysaskeleen T-mallillaan.
Jos palataan nykypäivään niin Volvo on jälleen kerran näyttämässä suuntaa tulevaisuuteen.
En tiedä kuinka moneen malliin kaksilitraisen moottorin Volvo laittaa, mutta kehityksen suunta on avattu.
Kauppalehti: 2.5
"Mallikohtaisessa tilastossa juhli toinenkin varsin tuore automalli, Volvo V90, joka on neljännellä sijalla."
Mitään kehityksen suunta ole avannut... Geelyhän vain kopioi toista teknologian edelläkävijää eli AutoVAZ:a, jonka Lada-brändin huippu-uutuuksista Granta, Kalina, Priora ja Largus tulevat toimeen yhdellä ja samalla 1,6 litraisella peruslohkolla ja variaatioita luodaan nerokkaasti vaihtelemalla venttiilien määrää. Myös historian ensimmäinen katumaasturi Lada 4x4 (Niva) on kehitetty huippuunsa käyttämään vain yhtä ja samaa 1,7 litraista moottoria. Volvolla on toki vielä matkaa tuolle edistyksellisyyden tasolle, mutta suunta onneksi on kohti itää.
6.2.2014 (NHB)
https://www.uusisuomi.fi/ulkomaat/66335-ruotsi-jarkyttyi-yli-4000-tyopaikkaa-katosi-juuri
"Taitaa ruotsalainen kädenjälki olla vähenemään päin Volvoissa. Kiinalaisilla on perinteisesti ollut vahva tahto kehittää omaa teollisuutta ja sen ehdoilla taidetaan tälläkin kertaa mennä. Vähennysten ajankohta vain ihmetyttää. Eikö uusien mallien kehittämisen pitäisi olla nyt kuumimmillaan?"
Taidat Derrick sekoittaa Geelyn ha-Volvon kuormuri-Volvoon? Nämähän ovat ihan eri firmoja kuten Nokia ja Nokian. Mielestäni vähennykset kohdistuvat kuormuri-puolelle? Silti ei ihme jos Kiina ottaa ha-puolella lisää valtaa. Voi olla, että pian myös V90 siirtyy Kiinaan S90:n seuraksi koska jakavat niin paljon komponentteja ja halvalla saadaan tuotettua. Askel askeleelta Volvon henkilöautot tulevat olemaan kiinalaisia. Voi ottaa talteen.
Tämä alla oleva viesti viittauksineen Volvon kuorma-auto-puolen henkilöstövähennyksiin oli siis NHB:n tuotantoa päivämäärältä 6.2.2014.
”Taitaa ruotsalainen kädenjälki olla vähenemään päin Volvoissa. Kiinalaisilla on perinteisesti ollut vahva tahto kehittää omaa teollisuutta ja sen ehdoilla taidetaan tälläkin kertaa mennä. Vähennysten ajankohta vain ihmetyttää. Eikö uusien mallien kehittämisen pitäisi olla nyt kuumimmillaan?”
Itseäni kiinnostaisi tietää miten tuo ruotsalainen kädenjälki on vähentynyt ottaen huomioon että kaikki suunnittelu ja tutkimustyö kai tehdään Ruotsissa. Moottorien pääsuunnittelijaksi on muuten rekrytoitu henkilö BMW:ltä. Pitäisi pystyä esittämään konkreettista tietoa asiasta eikä mitään kevyitä heittoja. Puhumattakaan omista toiveista.
Myös se ihmetyttää sinänsä, ettei Volvon Belgian tehdasta eikä tulevaa USA:n tehdasta koeta uhkaksi Ruotsin autoteollisuudelle kun tästä Ruotsin tilanteesta ollaan olevinaan niin huolissaan.
Sehän oli 15.7.2007 kun nimimerkki XWD avasi keskusteluketjun "VOLVO MYYDÄÄN KIINAAN ?"
"Onko Volvolle käymässä samoin kuin kävi Roverille, eli myydään Kiinaan ? Ford on nyt tehnyt päätöksen, että Vovlosta hankkiudutaan eroon. Jos suunta on Kiina, niin todennäköistä lienee, että Volvot tullaan myös ennen pitkää valmistamaan Kiinan liukuhihnoilla.
Ao. jutussa todetaan, että myynti saattaa toteutua jo syksyn aikana:
http://www.automotorsport.se/nyhetsmall.asp?version=55509"
Samanlaisilla kissankorkuisilla kirjaimilla avasi WhatCar hiljattain keskusteluketjun "VOLVON VALMISTUS SIIRTYMÄSSÄ KIINAAN ?"
Onko kenties sattumaa että kummankin avauksen otsikot muistuttavat toisiaan tyyliltään ?
Derrick 05.03.2017, 11:23:
Vähän taustatietoa tähän NHB:n viestiin joka on lähinnä valehtelua. En tosin mitään muuta odottanutkaan tältä henkilöltä.
USA:n myynnin vuoden 2017 romahdushan johtuu siitä että Volvo on kirjannut myydyiksi sellaisia autoja jotka on vasta toimitettu jälleenmyyjille mutta joita ei ole vielä myyty lopullisesti kuluttajille. Tämä tietenkin on väärin toimittu. Virhe koskee 3.000 autoa. Virheen oikaisuhan selittää tämän vuoden 2017 romahduksen.
https://www.media.volvocars.com/us/en-us/corporate/sales-volumes
Näkyy olleen huhtikuussakin XC90:n Jenkkkilän myynti reilun viideosan verran laskussa vuoden takaisesta. Alkuvuosi on XC90:n osalta melkein 4000 auton verran laskussa. Kun aloit syyttelemään, niin kerro toki se, että miten valehtelin? Sinulla kun tuota taustatietoa ilmeisesti on jaettavaksi. Milloin tuo väittämäsi virhe tulee oikaistuksi ja kuinka paljon XC90:n myynnin pitää vielä tippua, ennen kuin virhe oikeaa?
Kyllähän se on melko outoa jos joulukuussa 2016 on kirjattu myydyiksi 3.308 XC 90-autoa ja tammikuussa 2017 on myytyjen XC 90-autojen määrä yhtäkkiä vain 1.556 kpl.
Yhtäkkinen myynnin notkahdus vuoden vaihteessa ei koske pelkästään Volvo XC 90:tä vaan koko automyyntiä, joka tippui 18,2 %.
http://www.di.se/nyheter/volvo-cars-stams-i-usa-anklagad-for-fusk/
Niin kysehän ei ole vain tammikuusta, vaan edelleen XC90:n luvut ovat alhaalla.
Jätit vastaamatta kysymykseeni. Kun pystyt syyttämään valehtelijaksi, niin kai pystyt myös kertomaan sen, että mitä oikein valehtelin. Ole hyvä ja perustele syytöksesi.
Onko Volvo XC 90:n tilanne jotenkin katastrofaalinen, kun se maailmanlaajuisesti möi ajalla 1.1.2016 - 30.4.2016 yhteensä 28.917 kpl ja ajalla 1.1.2017 - 30.4.2017 se möi maailmanlaajuisesti yhteensä 25.567 kpl ?
Onko tässä katastrofin ainekset nyt olemassa ?
Pian kolme vuotta on jaksettu pohtia "onko auto susi vai ei".
Koettakaa nyt hyvät ihmiset vaikka googlettaa sanalla "auto" ja sitten
"susi" rinnakkaiskuviin, niin näkisihän tuon.
Jokunen aika sitten sanottiin Volvo-autoa traktoriksi.
Siinä oli sentäs sen verran perää, että sen merkkisiä traktoreita kyllä oli.
Onko Volvo XC 90:n tilanne jotenkin katastrofaalinen, kun se maailmanlaajuisesti möi ajalla 1.1.2016 – 30.4.2016 yhteensä 28.917 kpl ja ajalla 1.1.2017 – 30.4.2017 se möi maailmanlaajuisesti yhteensä 25.567 kpl ? Onko tässä katastrofin ainekset nyt olemassa ?
Kun en ole kirjoittanut mitään katastrofista, niin ole hyvä äläkä johda keskustelua harhaan. Kysyin kaksi kertaa, että mitä on se valehtelu, josta syytit minua. Kun jo kahdesti olet väistänyt tuon kysymyksen, niin onko nyt ymmärrettävä niin, että syytteesi oli vain panettelua vailla perusteita? Saat toki ryhdistäytyä ja perustella väitteesi kysymykseeni vastaten, mutta kovin näyttää olevan vaikeaa vastata hyvin yksinkertaiseen kysymykseen.
Ei ole minulla tarvetta mihinkään ryhdistäytymiseen, olen selostanut tämän saman asian jo kerran melko perusteellisesti.
Oheisen artikkelin mukaan Volvon Havaijin johtaja Mike Fedotov on kertonut Svenska Dagbladetille että hän olettaa, että Volvon myynnin pudotus tammikuusta 2017 lukien johtuu juuri tästä haasteesta jonka Volvon Havaijin edustaja on toimittanut Volvo USA:lle. Toisin sanoen myyntiluvut joulukuulle 2016 saakka on esitetty virheellisinä ja ylioptimistisina. Sellaisia autoja on tilastoitu myydyiksi, joita ei ole vielä varsinaisesti myyty asiakkaille, ja tämä huijaus on ollut voimassa koko USA:ssa. Kyseessä on niin sanottu "punching".
Kyllä kai voidaan olettaa että tässä sotkussa asiaan osallisena oleva henkilö on paremmin perillä tilanteesta kuin joku yksittäinen nimimerkki NHB Suomesta. Vai oletko edes yrittänyt perehtyä tähän asiaan ? Tai onko Volvo-kiimaisuus mahdollisesti sumentanut järjen ?
"Vi tror att nedgången i säljsiffrorna kan ha varit ett resultat av vår stämning, säger Volvo Hawaiis vd Mike Fedotov till Svenska Dagbladet."
http://www.msn.com/sv-se/motor/nyheter/volvo-förnekar-försäljningsfusk/ar-AAmJxK7?li=AA8hce
Lisää tietoa tästä Volvo USA:n myyntifuskauksesta.
Volvo USA:n haastanut jälleenmyyjä kertoo että joulukuun 2016 myynnin osalta Volvo USA on myyntitilastoissaan esittänyt että joulukuussa 2016 Volvo olisi myynyt Amerikassa yhteensä 10.219 autoa. Näistä autoista kuitenkin 3000 kpl on sellaisia autoja joita ei ole ikinä varsinaisesti myyty ja toimitettu kuluttajille.
"I stämningsansökan tar återförsäljaren nämligen upp ett konkret exempel från just denna månad: I slutet av december 2016 sägs Volvo ha haft en kampanj under 6 dagar i USA:s västra region (där Hawaiiåterförsäljare ingår) där återförsäljarna ska ha erbjudits över 1,5 miljoner dollar för att ta emot 1 100 bilar i sina lager.
I stämningsansökan står det:
”Nationellt blir det över 3000 bilar för Volvo att rapportera till investerare som sålda till konsumenter – trots att dessa bilar inte var sålda till konsumenter”,
Återförsäljaren hävdar alltså att Volvo fuskat med statistiken för 3000 av de 10 219 sålda bilarna i december."
https://www.svd.se/volvo-stams-i-usa--anklagas-for-fusk-med-tusentals-bilar
Edelleenkin satuilet niitä ja näitä, mutta et vain pysty millään vastaamaan yksinkertaiseen kysymykseeni. Arvelinkin, ettei sinusta löydy ryhtiä syytöksesi perusteluun. Tykkäät vain syytellä oli se sitten perusteltua tai ei.
Kyllä kai voidaan olettaa että tässä sotkussa asiaan osallisena oleva henkilö on paremmin perillä tilanteesta kuin joku yksittäinen nimimerkki NHB Suomesta. Vai oletko edes yrittänyt perehtyä tähän asiaan ? Tai onko Volvo-kiimaisuus mahdollisesti sumentanut järjen ? ...Näistä autoista kuitenkin 3000 kpl on sellaisia autoja joita ei ole ikinä varsinaisesti myyty ja toimitettu kuluttajille.
Voimme olla ainakin varmoja siitä, että sinä et kykene perustelemaan syytöstäsi millään tavalla. Eikö sinua ollenkaan hävetä syytellä toisia perusteettomasti?
Mitä tulee tähän Volvon tapaukseen, niin tässä vaiheessa on sana sanaa vastaan. Toisella puolen on Volvon Havaijin diileri ja toisella puolen Volvo. Diileri joutui epätoivoiseen tilanteeseen, kun väärinkäytösten vuoksi diilerin uusien autojen myyntilupaa ei uusittu ja hänen aikaisemmin tilaamat autot olivat myyntikiellossa. Voimme myös olettaa, että tuo diilerin kannalta hyvin vaikea tilanne on vaikuttanut hänen sanomisiinsa. Volvo myös kieltää kaikki syytökset. Jos olet sitä mieltä, että diilerin syytökset ovat oikeita, niin silloin Volvo valehtelee suoraan.
"Volvo's global press director David Ibison told Svenska Dagbladet that there is "absolutely no connection" between the January sales slump and the recntly filed lawsuit."
Palataanpa tuohon järjen sumentumiseen. Sinä yrität ilmeisesti väittää, että tänä vuonna tilastoitu XC90:n myynnin tippuminen johtuu siitä, että joulukuussa tilastoitiin myydyksi 3000 autoa todellista enemmän. Tuosta XC90:n osuus olisi varmaan noin kolmasosa, joka vastaa XC90:n osuutta Volvon myynnistä. Tuolloin XC90:lle jäisi noin tuhat ylimääräistä myyntimerkintää joulukuulta, mutta tänä vuonna XC90 on jäänyt 4000 auton verran vuoden takaisesta. Perustelehan se, että miten noiden väitettujen väärien tilastointien määrä voisi vaikuttaa nelinkertaisesti tämän vuoden lukuihin. Varmasti pystyt, koska sinullahan tunnesti järki ei sumennu vaan nerokkuus suorastaan pursuaa yli viesteistäsi.
Siis jos pitäydytään viralliseen tietoon niin Volvon oma selitys XC 90:n ekan kvartaalin myynnin alhaisuudelle olisivat toimitusvaikeudet. Tilanteen pitäisi parantua Q2 aikana, ja olihan tuo huhtikuun myynti 2.349 autoa eli hieman alkuvuotta parempi, joten voihan noissa Volvon ilmoituksissa olla perää. Volvo esittää myös että XC 90:n USA:n tilauskirjat olisivat täynnä. Otan kyllä nämäkin tiedot varauksella sinänsä.
Tämän myyntitilastointihuijauksen otin esille vain siksi että johonkin nuo liialliset myynnit on ilmeisesti häivytetty. Eli uskon tähän jälleenmyyjän väitteeseen. Mikä on XC 90:n osuus tässä jupakassa on ihan hämärän peitossa, ehkä tuo korkeintaan yksi kolmasosa on oikean suuntainen arvio kun ei ole muutakaan tietoa saatavilla.
Jälleenmyyjä muuten esittää että Volvo olisi huijannut myyntitilastoissa investoijien vakuuttamiseksi (investor fraud).
Ok eli mielestäsi Volvo valehtelee, mutta miten tämä tekee minusta valehtelijan? Itse olen esittänyt puhtaita tilastollisia faktoja, mutta sinun mielestä ne ovat valheita. Ymmärrän kyllä, että sinun on vaikea selittää tätä, koska väitteesi on järjetön. Ikävä kyllä faktat eivät estä sinua rajoita innokkuuttasi esittää perättömiä syytteitä.
Sanotaanko näin että tuota valehtelija-korttia pitäisi käyttää aika varoen, koska jokuhan saattaa ihan varomattomuuttaan taikka tietämättömyyttään kirjoittaa jotakin väärää taikka virheellistä. Ilman että tällaiseen kirjoitteluun liittyy mitään moitittavaa. Lisäksi nämä autoasiat ovat aika vaikeita, jokainen keskustelee täällä kykynsä mukaan.
Oma virheeni tässä XC 90 - asiassa oli se että kyseenalaistin nuo myyntiluvut liian ärhäkkäästi. Lisäksi alkuvaiheessa minulla oli se väärä käsitys että tuo "myynninoikaisu" olisi pelkästään kohdistunut tähän Volvo XC 90:een, mikä käsitys ei voinut pitää paikkaansa. Tähän liittyen laitoin väärin perustein tuon valehtelusyytöksen, mikä syytös näin jälkikäteen arvioituna on aiheeton.
Kaiken kaikkiaanhan tämä XC 90-Audi Q7 - vääntö lähti alunperin liikkeelle autojen muotoilusta. Audia kai on sinänsä pidetty parempana autona.
Sanotaanko näin että tuota valehtelija-korttia pitäisi käyttää aika varoen, koska jokuhan saattaa ihan varomattomuuttaan taikka tietämättömyyttään kirjoittaa jotakin väärää taikka virheellistä.
Olen täysin samaa mieltä ja suosittelen myös toimimaan noin. Tuo hiljattain avaamasi keskustelu Volvon omistuksesta on nimittäin varsin nolo. Itse säästän kyseisen kortin tilanteisiin, jossa kirjoittaja esimerkiksi:
-levittää hyvin usein väärää tietoa
-ei suostu korjaamaan väitteitään saatuaan oikeaa tietoa
-vääristelee toisten sanomisia.
Myös se, että lukuisat virheet aina sattumalta tukevat tarinaa, kertoo systemaattisesta valehtelusta.
Kaiken kaikkiaanhan tämä XC 90-Audi Q7 – vääntö lähti alunperin liikkeelle autojen muotoilusta. Audia kai on sinänsä pidetty parempana autona.
Tuo luonnonlaki designin ja myynnin suhteen taitaa päteä vain silloin, kun XC90 myy enemmän kuin Q7.
Ensinnäkin niin laitoin tuon omistusjutun huumorimielessä, koska tuo valehtelija-kortin käyttäminen on kärsinyt inflaation tällä palstalla. Jos joku esimerkiksi vahingossa kirjoittaa jotakin väärin, niin on melko epäoikeudenmukaista alkaa syyttää valehtelusta.
"Itse säästän kyseisen kortin tilanteisiin, jossa kirjoittaja esimerkiksi:
-levittää hyvin usein väärää tietoa
-ei suostu korjaamaan väitteitään saatuaan oikeaa tietoa
-vääristelee toisten sanomisia.
Myös se, että lukuisat virheet aina sattumalta tukevat tarinaa, kertoo systemaattisesta valehtelusta."
Ihan hyviä periaatteita nämä ovat, tosin olen ollut huomaavinani sen, että puutut lähinnä niihin provoiluihin jotka koskevat Volkswagenia, Audia taikka Mercedestä.