Insignia on hitti!

282 kommenttia
1456810
  • Neliveto tuli otettua ulos tallista ja ajeltua reilun puolisenkymmentä kilometriä.

    Ei lipsunut ja liikennevaloistakin pääsi junnailematta.

    Tuli ajateltua, että miksi ei nelivetoista ole aiemmin tullut edes koeajettua talvella. (Subarua kokeilin, mutta kesällä.)

    Ei tässä nyt paljoa ole tuntumaa, mutta lystikästähän tuo meno oli. :sunglasses:

      
  • Mielenkiintoinen on myös Country Tourer jossa maavaraa on korotettu 20mm.



    http://www.autoblog.com/2013/07/03/opel-insignia-country-tourer-goes-the-outback-route/

      
  • -Z-,



    tuli ajeltua Koilliskulmaan ja takaisin, n.600km sivu.

    Mennessä, rapsakammalla vauhdilla kulutus oli 5,7 sadalla ja palatessa, hitaammalla tempolla lumi- ja sohjokelissä 6 l.

    Vakaasti menee ja koko on meille hyvin sopiva.

    Tavaratila ja sen käytettävyys on oikein hyvä.

    Pissapojan suuttimien lämmitys olisi ollut hyvä apu pakkasesta lähtiessä lämpimämpään matkatessa.

    En kyllä osannut myöskään laittaa tarpeeksi vahvaa ainetta vesisäiliöön. Opetti.



    Millaisiin kulutuslukemiin olet päässyt ja miten muuten auto on toiminut?

      
  • Kilometrejä tällä Insillä takana noin 50tkm.

    Keskikulutus alusta asti noin 5,8.

    Ajotyylillä tuota helposti "säätelee" välillä 4,8 - 6,0, mutta vaikea on saada viemään yli kuutta litraa.

    Eikös mhj sinulla ollut 4X4 versio? Kuluttanee siksi hieman enemmän.

    Auto toimii hyvin ja mietinkin, että viitsisikö noin vähän ajettua tasalaatuista tuotetta siihen facelift versioon päivittää.

    Ehkäpä Country Tourer seuraavaksi :smile:



      
  • Vähällähän nämä sitten kulkevatkin.



    Minulla on ensimmäinen dieselkokemus ja pidin hämmästyttävän pienenä kulutusta. Auto on 4x4 automaatilla.

    Tuo 5,7 l kulutus tuli vieläpä reippaammalla menolla.

    Autolla on ajettu vähän yli 8000 km.



    Sinulla onkin kertynyt jo runsaasti kilometrejä.

    Tuolla faceliftillä ei mielestäni auton ulkonäköä tehty paremmaksi, päinvastoin. Oliko siitä ihan pakko väsätä lähes "dollarihymyä".



    Pitää koettaa kyllä vielä rutuuttaa tällä ja jättää haikailut uuden suhteen. :sunglasses:

    Näkyy viikon päästä olevan virallinen muokatun version esittely.

      
  • mhj:


    Tuolla faceliftillä ei mielestäni auton ulkonäköä tehty paremmaksi, päinvastoin. Oliko siitä ihan pakko väsätä lähes "dollarihymyä".

    Pitää koettaa kyllä vielä rutuuttaa tällä ja jättää haikailut uuden suhteen. :sunglasses:
    Näkyy viikon päästä olevan virallinen muokatun version esittely.




    Ei ainakaan omaan silmään mitenkään huonommalta näytä ja kun facelift oli tehtävä niin aika kevyt se kuitenkin ulkoisesti on.

      
  • Kannanottoni perustuu vain ja pelkästään kuviin.

    Niitähän tietty muokataankin.

    Pitää se nähdä luonnossa.



      
  • Aika pientä kulutusta nelivedoille. Automaatti, moottori?



    Vertailuna Volvo XC60 (2.4D) 8-10l ja BMW 530XD 6-8l riippuen siitä ajetaanko kaupungissa vai maantiellä. Ajotietokone näyttää molemmissa paljon optimistisempia lukemia. Mitattu tankilta, molemmat automaatteja. Kulutukset keskiarvoja vuoden ajalta kun aloin näitä kyttäämään. Pienin bemun kulutus 5.4l ja Volvon 6.6l koko tankillisella.

      
  • Kahden litran moottori, 160 hv.



    Näyttäneekö ajotietokone myös tässä todellista kulutusta vähemmän. En ole muuten seurannut.

      
  • Mitenkäs se neliveto on toiminut? Onko niin hyvä, että seuraavakin autosi on neliveto? Opel tiputti kivasti hintoja, että on käynyt pieni päivitys mielessä. Saisi nelivedolla vähän lisäkiloja tuohon laiheliini-insigniaan :smile:

      
  • No onhan se toki toiminut ihan hyvin.

    Nyt on vaan niin turkasen vähän tullut ajettua, ettei nelivedon ominaisuuksia ole paljoa tullut hyödynnettyä.

    Tässä riittää nyt kyllä autoa minulla pitemmälle.

    Aika hiljaiseloa.

    Eipä tuo liukkaalla nuljahtele, voi posotella vain menemään. :smile:

    Onhan tuo varmaan sinunkin koettava.

    Jossain määrinhän ne muokkasivat autoa ja moottoreihinkin on muutoksia tullut.

    Kohta kaksi vuotta kulunut hankinnastamme.Aika menee tosi lujaa.

    Miten sinun autosi on toiminut?



    En ole täällä vähään aikaan käynyt eli en ollut huomannut viestiäsi.

    Täällä on meno käynyt niin villiksi, etteipä enää viitsi paljoa mitään kirjoitellakaan.

      
  • -Z-,

    Opel Insignia heinäkuun ensirekisteröintitilastossa sijalla 14.



      
  • Niin, hyvinhän sen myynti on piristynyt vaikka ennakoin sen olevan jo kovalla tasolla jo vuonna 2009.

    Päivitin omani tuohon facelift-malliin nelivedolla kun oli niin hyvä webasto tarjous :smile:

    Talvikelejä tässä odotellaan niin pääsee testaamaan.

    Muuten tämä facelift malli on tutun tuntuinen. Vaihdelaatikon välitykset on ainakin muuttuneet ja kutostakin voi nyt käyttää muuallakin kuin moottoritiellä.

    Intellilink on myös kätevä, mutta Opelin Appshop on myöhässä luvatusta aikataulusta. Tuohan on toki ajamisen kannalta merkityksetöntä.

      
  • Eli heinäkuussa on myyty koko alkuvuoden (1-7) myynnistä kolmasosa. Ilmeisesti -Z- ei ole ainoa autonsa päivittänyt, mutta taitaa jäädä kyllä myynnin nousu aika lyhytaikaiseksi. Prefaceliftin myynti ensimmäisellä puoliskolla on nimittäin ollut todella nihkeätä. VOin toki olla väärässäkin ja Insigniasta tulee tuo jo hyvissä ajoin etukäteen mainostettu hitti, mutta pidän sitä kyllä hyvin epätodennäköisenä. No, kohtahan tuo nähdään. Itse veikkaan, että Insignia tippuu jo tämän vuoden puolella top-20 -listalta.

      
  • Suomen myyntiluvut on mitä on. Maailmalla myy paremmin.

    No, kohta tulee uusi malli ja ainakin käytetyn Insin ostaja saa pienellä rahalla paljon autoa. Ainaki omassa naapurustossa tuntuu yleistyneen huomattavan paljon.

      
  • -Z-,

    No johan tuo on ollut vaihdettava, kun Webaston saa tuolla hinnalla (tuli katsottua). :smile:

    Onnittelut ja onnea matkaan nelivedon turvin.

    Valitsitko nyt sedanin, kun oli mahdollista?

    Vähän kummallista, että Intellilink tuotiin autoihin ja

    appsit tulevat vasta myöhemmin.

    Harmittelua myös täällä. En ole Insigniaa vaihtanut, mutta se sai "kämppäkaverikseen" hiljattain Merivan.











      
  • 4D on kaunein, mutta käytännönnöllisyyden vuoksi otin 5D:n.

    Appseista oli ennakkoarvailua Buickien yhteydessä, eli ne tavalliset: sääpalvelu, auton kuntodiagnostiikka, nettiradiot, auton hotspotitus yms. todella "tärkeätä" :smile:

    Luultavasti päivittävät grafiikoita ja muita ominaisuuksia ja siitä viive. Hardware on Boschilta ja softat Johnsson Electricsiltä. Katotaan nyt mitä saavat aikaan.

    Meriva tai uusi tuleva Corsa on meilläkin ollut viime aikoina kämppisjutuissa kun ykkösbemu ei kelvannut.

    Onko Merivasi bensa vai diesel?

      
  • 5D:ssä on käytännöllinen ja isompi (iso) tavaratila.

    Merivan Intellilinkissä on älykännykän käyttömahdollisuus hyvä. Musiikkia voi kuunnella ja kuvia katsella eikä sitten paljoa muuta niiden tavallisten ajoneuvoasetusten lisäksi.

    Siis tätä nykyä.

    Bensa-auto automaatilla on meillä.

    On yllättävän hiljainen. Tuli ajettua maan laidasta laitaan sisäänajona. Mukavan tuntuinen auto.

    Corsastahan tulee pian tosiaan se uusi malli.

      
  • Insignia sedan OPC line -korisarjalla sekä sopivalla värillä ja vanteilla on todella hyvännäköinen pakkaus. Astrakin on kivannäköinen auto, mutta siltä puuttuu Insignian omaleimaisuus. Astra tahtoo sekoittua korealaisiin.

      
  • Antaahan ne lisukkeet toki lisänäköä, mutta tuovat myös

    huolta ja murhetta mukanaan.

    Huollossa on oltava auton nostamisessa tarkkana, ettei naarmuteta ja rikota niitä levikkeitä.

    Eräät nosturityypit eivät käy.

      
  • OPC satsi oli edellisessä autossa, nyt jätin ne pois lähinnä hintalisän vuoksi.

    Kokemuksia niistä: Eivät ole ns. läpivärjättyjä eli kivet hakkaavat kynnysosia. Tosin ne suojaa omia kynnyksiä. Ovat alta auki, eli mömmöt ei jää makaamaan koteloon. OPC kynnykseen ei ole saatavilla roiskeläppiä (ei ehkä sovi tyyliin).

    Keulapala menee melko alhaalla ja on osumaherkkä, mutta myös kestävä. Tuuppasin joskus jäiseen penkkaan ja kirosin, mutta aamuun mennessä oli patti kadonnut. Nousi itekseen takaisin muotoonsa kun ei ollut revennyt.

    Ulkonäköön ne mielestäni sopii, varsinkin jos on 19-20" renkaat. Käytännöllisyys vs. ulkonäkö tässä lähinnä riitelee.

      
  • -Z-,

    OPC-lisäthän ne on meidän autossa.

    Ne ovat muuten vielä varjeltuneet paitsi alahelmoista saatiin maalia pois vääränlaisella nosturilla.

    Roiskeläpät tein siihen itse. Ja ihan kelvolliset.:smile:



    Onko uudessa FlexRide-alusta?

    Näkyy olevan vakiona sportissa.

      
  • -Z-:

    Suomen myyntiluvut on mitä on. Maailmalla myy paremmin.




    Missä maassa myynti on sitten parempaa? Saksassa Insignia näkyy olleen heinäkuussa sijalla 34, joka on toki paljon parempi kuin edeltävän vuoden heinäkuun sija 57, mutta vielä ollaan kaukana hitistä.

      
  • Välihuomio vain.

    Olisi ihan hyvä laittaa lähdemerkintä.

      
  • Miksi? Kai nyt jokainen voi sijoitukset tarkistaa niin halutessaan ilman tarpeettomia lähdeviittauksiakin. Ihan julkista laajasti jaettua tietoahan nuo myyntilistat ovat.

      
  • Helpommin toinenkin osaisi tiedonlähteelle. :smile:

      
  • mhj:

    -Z-,
    Opel Insignia heinäkuun ensirekisteröintitilastossa sijalla 14.




    Eipä tuossakaan lähdettä näy, ellei se sitten ole tuo -Z-



      
  • Eipä tottavie näy.

    Pahoitteluni tapahtuneesta. :smile:

    Täällähän käy tietysti muitakin kuin TM:n lukijoita ja suomalaisia.

    Lähde: Tekniikan Maailma 15/2014 s.62.

    Ja TM:n lähteenähän on:

    http://www.trafi.fi/tietopalvelut/tilastot/tieliikenne/ensirekisteroinnit/ensirekisterointien_merkki-_ja_mallitilastot/vuosi_2014

    kohdasta "Heinäkuu 2014" pääsee tarkastelemaan pdf-tidostoa.

    Tiedostosta löytyy mm. Insignia ja myyntimäärä 126.

    Täsmää TM:n listan kanssa.



    Olisiko NHB:n lähteenä ollut esim.

    www.kba.de



      
  • NHB:

    -Z-:
    Suomen myyntiluvut on mitä on. Maailmalla myy paremmin.


    Missä maassa myynti on sitten parempaa? Saksassa Insignia näkyy olleen heinäkuussa sijalla 34, joka on toki paljon parempi kuin edeltävän vuoden heinäkuun sija 57, mutta vielä ollaan kaukana hitistä.




    Vastauksena ainakin Britanniassa viime vuonna (ennen faceliftia) koko vuoden tilastoissa Insignia oli myydyin ylemmän keskiluokan tavis mm. Mondeon ja Passatin edellä ja kokonaistilastossa sijalla 19.



      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit