Uudessa Auto Bildin vertailussa olivat em. mallit sekä Audi A4 ja Volvo V60 perusteellisessä vertailussa.
Lopputulos on seuraava:
1. Sija jaettu BMW 320i ja Mercedes C 200
3. Audi A4
4. Volvo V60
Kaikki autot Volvoa lukuunottamatta pääsivät reilusti yli 500 pisteeseen, ainoastaan Volvo jäi 471 pisteeseen.
Mielenkiintoista tässä on se että odotetusti BMW ja MB pärjäävät hyvin uusina malleina, mutta että myös Audi pääsee lähelle em. autoja. Vuodenvaihteessahan on tulossa uusi A4, jos se olisi ollut testissä, kärkisija olisi vaihtunut isolla todennäköisyydellä.
Kuitenkin jos järkevin auto tässä kokoluokassa pitäisi valita, se todennäköisesti olisi uusi VW Passat tai ehkä uusi Mondeo joka sai tämän päivän Hesarissa todella hyvät arvostelut.
Varmaan tunteet jyllää ja BMW tai Mercedes vie lopulta voitot valinnoissa vaikka hinnat ovat aika suolaisia.
Tässä lukee että nykyinen 3 - sarja olisi esitelty jo vuonna 2012, jotenka tuossa testissä Mersu on ainoa melko tuore auto verrattuna Audiin, Bemariin ja Volvoon, jotka kaikki kolme on vanhoja, joten olisi voinut kuvitella että Mersu olisi ollut jotenkin "parempi" kuin nuo muut mutta se päätyikin tasapisteisiin Bemarin ja Audin kanssa. Volvo V60 on esitelty 2010 tai 2009.
http://www.motorauthority.com/news/1066712_2016-bmw-3-series-spy-shots
"The current generation of the popular luxury sedan was all-new for 2012, so 2016 marks the date of the cars mid-cycle update. Today, we have the first spy shots of a prototype for the updated sedan."
Lisäksi lehdessä oli Passat - Mondeo - vertailu, mikä oli tulos, ainakin Mondeo oli parempi ajaa, toisaalta Mondeo ei ole mikään muotoilun riemuvoitto ainkakin Passattiin verrattuna ? Vai oliko tuo edes varsinainen vertailu ? Fordin Aston Martin - muotokieli ei oikein toimi.
Itse en kyllä enää havaitse mitään premium-eroja Volkkarin ja erityisesti Audin välillä, henkilökohtainen mielipiteeni on se että uusi Passat on hienompi auto kuin Audi A6, ainakin ulkoisesti kun Audit tuppaa olemaan vähän pulleita, muotoilua voisi virtaviivaistaa hieman. Toki varmaan muissa eli varsinaisissa ominaisuuksissa tulee sitten takkiin Audilta.
Piti vielä sellaista kysyä että onko näillä kolmella saksalaismerkillä jokin jatkuva yhteismarkkinointikampanja taikka yhteisyritys täällä Suomessa, olen aina luullut että nuo kolme merkkiä ovat toistensa verisiä kilpailijoita ainakin Saksassa ? Saksassa kai noita kolmea merkkiä myydään erikseen. Suomessa on vissiin joku muu kuvio menossa, kun näitä yhteismarkkinoinnin täsmäiskuja tulee aina säännöllisin väliajoin. Ehkä noista kolmesta voisi valita auton vaikka noppaa heittämällä, siis jos kerta ne kuuluu samaan konserniin täällä Suomessa.
Saman lehden jutussa verrattiin uutta farmarimallin c-mersua ja passatia, ja korityön laadussa passat oli paljon parempi, ja sisusta oli ceen heiniä.
viltteri valjami:
Ei hätää, kyllä uusikin Passat kerää koteloihinsa litrakaupalla vettä, kun on niin hyvää korityötä!
Experience:
NO OLIPA TODELLINEN JÄTTIVERTAILU! WAU!
Kumppani:
Ei, vaan pikemminkin premium-luokan pikkufarmarivertailu.
Kumppari on tapansa mukaan ymmärtänyt TAAS asiat aivan väärin.
Varmaan kaikki hyviä autoja kaikki, mutta en pidä autobildin testejä kovin kummoisessa arvossa. Ne ovat 2-3 sivua pitkiä ja pisteytys on sellainen, millä saadaan näyttäviä piste-eroja aikaiseksi, jotka lähinnä kuvastavat toimittajan omaa perstuntumaa.
Toiseksi uusimmassa autobildissä oli vertailussa dieselfarmarit octavia, civic, astra ja 308. Hondan moottori oli suorituskykyisin ja taloudellisin, mutta silti pisteytyksessä se jäi hännille? Tuli pitkästä aikaa olo, että saksalaisessa lehdessä voittaja oli tiedossa jo etukäteen, ja pisteytys sopeutettu sen mukaisesti.
Minun mielestä nuo autobildin 100000km:n testit ovat testeistä parhaita, varsinkin jos verrataan vaikkapa huulilasin 30tkm-testeihin.
Tuossa ruotsalaisen lehden premium - SUV - testiä, verrokkeina ensin uusi Hyundai Santa Fe ja Mercedes ML.
http://www.expressen.se/motor/hyundai-santa-fe-i-stort-suv-test/
http://www.expressen.se/motor/mercedes-ml-i-stort-suv-test/
Mersu ja Hyundai menivät tasapisteisiin, kummallekin 33/50 pistettä.
Verrokeiksi voidaan myös ottaa Jeep Grand Cherokee ja Porsche Cayenne. Jeep sai arvosanan 32/50 ja Porsche arvosanan 31/50.
http://www.expressen.se/motor/jeep-grand-cherokee-i-stort-suv-test/
http://www.expressen.se/motor/porsche-cayenne-i-stort-suv-test/
Lopuksi voidaan arvioida BMW X5 ja Range Rover Sport.
http://www.expressen.se/motor/bmw-x5-i-stort-suv-test/
http://www.expressen.se/motor/range-rover-sport-i-stort-suv-test/
BMW sai 35/50 pistettä ja Range Rover 36/50 pistettä.
Saksalaisessa autolehdessä tuskin Jeep olisi peitonnut Porschea. Ja varmaankaan Hyundai ei olisi mennyt tasapisteisiin Mersun kanssa.
Ja huomio, kyseessä oli premium - SUV - vertailu.
viltteri valjami:
Kiinnostaisi kyllä tietää, miten korityön laatua mitataan tuollaisessa testissä. Sisustaa voi arvioida silmämääräisesti, onko korityön laatu samalla tapaa arvioitu?
AkiK:
Mittaillen tai ainakin silmämääräisesti arvioiden ovien/luukkujen ja koripeltien välisiä rakoja. Taattua Autopiltti-laatua siis tässäkin "testissä".
3-sarja on vain 4624 mm pitkä. Esimerkiksi uusi Volvo V60 on 476,1 senttiä pitkä, joten pituuseroa on noin 14 senttiä näiden välillä. Toivottavasti uuden 3-sarjan ulkomitat kasvavat muutenhan se on selvä altavastaaja premiumkisassa.