furesis

Viimeisimmät kommentit keskusteluissa

  • @NHB kirjoitti: @furesis kirjoitti: No jaa.. riippuu miten katsoo. toki hybridit ja lataushybridit menevät vähemmällä, kuten uusi corolla vaikka, mutta jos katsoo perinteisiä polttomoottoreita, niin uuden TM:n 60tkm käytt…
  • Noiltakin ajoilta löytyy vähemmän kuluttavia etsittäessä, mutta onhan se hyvä sitten, että 20 vuodessa on saatu litra lähtemään ja 33 vuodessa 1,8 litraa jos noita autoja vertailee.
  • No jaa.. riippuu miten katsoo. toki hybridit ja lataushybridit menevät vähemmällä, kuten uusi corolla vaikka, mutta jos katsoo perinteisiä polttomoottoreita, niin uuden TM:n 60tkm käyttötesti seatilla noin 6,5l satasella onkin sitten jo ihan sama…
  • Tällä hetkellä moinen on arvonsa pohjalla ja jos se myy, niin se todennäköisesti päätyy jonkun lippispään tunattavaksi ja sen pituinen se. Jos on hyväkuntoinen orkkisyksilö, niin 5-10v päästä kanta on harventunut olemattamomiin ja hyväkuntoisia y…
  • Mitä merkitystä takapenkin pääntilalla on ellei auto ole edustus- tai taksikäytössä. Ainakin itselle takapenkin pääntila on täysin toisarvoinen asia. Sen kerran kun siellä joku ehkä istuu, niin kyllä se mahtuu siellä riittävän hyvin istumaan.
  • @NHB kirjoitti: Uudessa Autobildissä on vertailussa Tojo RAV4:n 1. ja 5. sukupolvi. Vertailukulutus on tippunut 10,9 litrasta 6,5 litraan ja 0-100 kiihdytys 11,2 s -> 8,3 s. Uudempi RAV4 on melkein 400 kiloa raskaampi. Parempi vertailu…
  • ja minkä takia kulutus ja suorituskykymittaukset on pitänyt muuttaaa lukukelvottomaan muotoon? Entinen taulukkomalli oli äärettmän selkeä ja helppolukuinen. Ei noista päällekkäin menevistä erivärisistä käyristä saa mitään selvää.
  • Muinoin premiumilla tarkoitettiin laadukasta korityötä, parempaa äänieristystä ja ainakin odotettua kestävyyttä. Nykyään erot näissä ovat menneet olemattomiksi. Oliko se noin 10v sitten kun TM testasi premium-merkkien hinnat alkaen mallit lop…
  • Sen mäkin olen käsittänyt, että vika ei ole ledeissä itsessään tietenkään koskaan, vaan ympärillä olevassa tekniikassa. TM voisikin tehdä "tee se itse" jutun tämän päivän ledivalo korjaamismenetelmistä. Tavallaan harmittaa, että tulevaisuudessa a…
  • Tämä on asia mikä itseäkin on kiinnostanut. Onhan noida ledivikaisia näkynyt useita liikenteessä. Useimmiten takavalot ovat kokonaan tai osittain pimeinä. Jokunen uudehko bemari on tullut vastaan, joista on luukun puoleinen lamppu sammunut ja esimer…
  • En sinällään ymmärrä, että jos mallistossa on myös muita moottoreita, niin mikä ongelma niitä on laittaa tuohonkin koriin? jenkeissäkin CH-R:aa saa esimerkiksi 2.0 moottorilla ja voisi kuvitella, että jotain kysyntää tuollaiselle täälläkin olisi nii…
  • Tarkoitin lähinnä sellaisia autoja, mitkä olivat hintansa puolesta "normaalin" ihmisen ostettavissa. M3:set ja Cossu-sierrat eivät hintansta puolesta tähän kategoriaan oikein kuuluneet. Toki rahalla on aina saanut paljon enemmän. Civicin tehokkaimma…
  • Ok, voi olla. En kyseistä numeroa tähän hätään saa. Sen muistan, että sedanin koeajossa kiihdytettiin 0-50 3,2 sekkaa ja sataseen taisi olla 10,2. Tehdas lupailee muistaakseni 9,4 sekkaa. En sitten tiedä onko farmarissa suuri ero noihin ja miten …
  • Kuten sanoin, niin Camry elää ja voi hyvin. Ei se ole aikalaisekeen pieni tai erityisen kevyt. Pituus taitaa olla 4,65 ja omamassa 1240kg. Tosin nykyään Corollakin on varmaan saman pituinen. 124 on kymmmenen senttiä pidempi. En tiedä mihin käsity…
  • Itseltä siis yhtenä autona löytyy kyseinen 30-vuotias Camry. Minulla on "perverssi" harrastus ja keräilen 80-luvun arkisia autoja, Camryn meinaan mahdollisesti saattaa museokilpiin. Camryn hankin aikoinaan ihan käyttöautoksi, mutta tuosta ei ole raa…
  • Mua ärsyttää nykyään TM:n mittaustuloksissa se, että miksi ne on muutettu surkeaksi ja epäselväksi diagrammiksi, kun aiempi taulukkomalli oli selkä ja helppolukuinen. Esimerkiksi Kulutuskäyrästä ei saa mitään selvää nykyään. Onko tämä uudistamist…
  • Suomalaisen auto on keskimäärin -07 mallinen, kun keskiverto eurooppalainen ajaa -08 mallisella. Mikä tässä on ongelma? Onko vuoden erolla jotain väliä? Kuten olen aiemminkin sanonut täällä, niin autojen keski-iän nousu johtuu pitkäli siitä, e…
  • 740:lle Nettiautossa on lähinnä +300 tkm ajettuja camryja mitä kurkistin. Tarjonnan vähäisyys johtunee siitä, camryja on myyty suomessa aina vähän. 92-esitelty malli ei edes juuri ruostunut, mutta lama-Suomessa kalliita autoja ei enää myyty. Camr…
  • NHB "Niin se aika kultaa muistot. Kannattaa vilkaista vaikka TM 18/88 vertailu, jossa on aika kattava läpileikkaus tuon aikakauden tarjonnasta. Camry häviää tehoissa Euro-premiumille ja Camryn suorituskyky on osastoa ynnä muut." Höpöhöpö. Tuossa …
  • Luksusautot ovat tosiaan oma lukunsa. Näihin lasketaan esim bentley tai rolssi. Vuosikymmeniä sitten premiumilla tarkoitettiin hyvälaatuista korityötä(niissä oli oikeasti eroa) ja laadukasta sisustusta. Premiumeilta myös odotettiin parempaa tekni…
  • Camry on aina ollut ehdotonta Premiumia. Saisipa uuden 2.0 Gli mallin nahkaratillla, sähköherkuilla, kattoluukulla, toyota-air ilmastoinnilla(maksoi vain 3000 markkaa), tehtaan takaspoilerilla ja tyylikkäillä plyyssipenkeillä. Ai juma että oli hi…
  • En ole kokenut mitään näkyvyysongelmaa tai ylimääräistä istumisen vaivaa yhdessäkään ei-maasturissa. Melko teennäisiä järkisyitä.
  • Mä ymmärrän Suv:n ostamisen jos asuu maalla ja tarvitsee korkea maavaraista nelivetoa, tai mikäli kärsii fyysisistä ongelmista, eli autoon pitää olla helppo istua sisään. Sopii selkärikkoisille eläkeläisille. Sen sijaan en ymmärrä miksi kaupunkil…
  • Soini on kyllä kuvottavuudessaan aivan oma lukunsa. Ehkä automyynnin kasvulla on enemmän tekemistä yleisen taloustilanteen kanssa, kuin Soinin junaileman parin satalappusen alennuksella uuden auton hinnassa. Kukahan auton ostaja on odottanut kuumeis…
  • Stingerin huippumalleja ei varmaan montaa vuodessa myydä. Itse kuitenkin ostaisin sen mielummin kuin jonkin Audin tai bemarin, koska se tarjoaa käytännössä samat ominaisudet ja se on "vain Kia. Samoin "superautoista" en ostaisi Porschea vaan Niss…
  • Etuvetoinenhan tuo on. Seuraava ykkössarja on etuvetoinen myös, mutta jos vielä kolmossarjan menevät muuttamaan etuvetoiseksi, niin siinä meni kunnoitukseni merkkiä kohtaan ikuisesti.
  • Naurettava tuo Tuulilasin "uutinen". Hyvä esimerkki siitä, miksi en itse enää lehteä tilaa. Jokainen autouutinen tai koeajo lehdessä tuntui olevan referoitu jälleenmyyjän esitteestä. Nykyään kun esitteet saa pdf:na netistä, niin ne saa itsekin luett…
  • Minkä takia TM jättää lexuksen näistä premium-vertailuista lähes aina pois? NX300H oliso täysin sopinut sekaan
  • Tarkoitin sitä, että kaksoiskytkivaihteistot ja automaattivaihteet, joissa on 6-10 vaihdetta, pääsevät tosiaan taloudellismpiin kulutuslukemiin kuin manuaalit monesti. Joissain pikkuatoissa taitaa olla yhä neli- tai viisiportaisia perinteisiä moment…
  • Ooppelihan antoi taannoon autoilleeen "elinikäisen takuun", joka oli laskettu sen mukaan, että auto kestää 160tkm. Eli siihen nähden Fordisihan tehtävänsä jo täytti! Monessa autossahan ei tosiaan laatikon öljynvaihdosta puhuta mitään, mutta kyllä…
Default Avatar
Jäsen 05.12.2014 alkaen
1 aloitettu keskustelu
57 viestiä
0 ×   0 ×