Itse välttäisin kaikkia suorasuihkumoottoreitta, koska venttiilit ja imusarja voivat karstoittua tukkoon. Esim Toyota käyttää myös venttiilien huuhtelua, eikä tätä ongelmaa ole. Ecoboostit heittäisin romukoppaan samantien netistä lukemani perusteell…
Ainoat paikat missä tehoa tarvitsee ovat ehkä maantiellä ohittaminen ja rampeilta liittyminen. Toki tämäkään ei ole ongelma, jos osaa ennakoida toiminnan tehoreservien mukaisesti.
Muuten on tehon ja ehtimisen kannalta(rajoitusten puitteissa) aiv…
Kaverin -02 malliseen Corollaan vaihdettiin molemmat airbagit ilmaiseksi toissa vuonna. Toki tuo on sellainen takaisinkutsu joka varmaan oli pakko korjata, mutta yleisesti toyota pitää todella hyvää huolta asiakkaistaan jälkimarkkinoinnissa. En tos…
Tuo on kyllä todella hiljainen ollut, Tuollaisia desibelilukemia kun ei oikein uusienkaan edes kalliimpien merkkien ja mallien yksilöt esittele. Rengaskoot ovat kasvaneet mistä kai suurempi möly nykyään tulee, vaikka fylliä enemmän olisikin. Tosin v…
Carina E on erittäin hyvä auto varsinkin jos se on ruostesuojattu. Ovet noissa mätänevät, koska kitti oli paskaa ja kutistuessaan rikkoo maalipinnan, josta ruostuminen alkaa. Osa tajusi vaatia takuuseen uusia ovia, mutta suurin osa ei. Sama hommahan…
No varmaan se, että mahdollisimman moni voisi budjetista hankkia halutessaan sen pyörän, kausilipun tai vaikka uuden auton, eikä niin, että valtio antaa joillekin harvoille uuden auton lahjaksi.
Nuo sata autohan eivät oletettavasti liikenteessä o…
Surkeata on lainvalmistelu kyllä, kun nyt jo muutamat "sarjaromuttajat" ovat kahmimassa isoa osaa varatuista rahoista. Oliko eilen uutisissa, että jollain on noin 100 romutettavaa autoa.
Mielenkiintoista olisi tietää keitä tai mitä tahoja nämä ov…
80-lukulaista tai vanhempaa ja osaa toki uudemmistakin on helppo pitää liikenteessä niin pitkään kuin haluaa. Osat ovat halpoja(kunhan niitä saa) ja mikä tahansa vaihtotyö/korjaustoimenpide onnistuu yleensä vaikka tien päällä. Pari kesää sitten kesä…
Aihetta sivuten, niin mielestäni turhin autolehti on nykyään Tuulilasi. 80% autouutisista on sellaisia, että ne on kopipeistattu kuvineen suoraan maahantuojan myyntiesitteestä. Tähän päälle sitten lähes jokaiseen lehteen ympättäy ferrarin/lambon tm…
@NHB kirjoitti:
@furesis kirjoitti:
No jaa..
riippuu miten katsoo. toki hybridit ja lataushybridit menevät vähemmällä, kuten uusi corolla vaikka, mutta jos katsoo perinteisiä polttomoottoreita, niin uuden TM:n 60tkm käytt…
Noiltakin ajoilta löytyy vähemmän kuluttavia etsittäessä, mutta onhan se hyvä sitten, että 20 vuodessa on saatu litra lähtemään ja 33 vuodessa 1,8 litraa jos noita autoja vertailee.
No jaa..
riippuu miten katsoo. toki hybridit ja lataushybridit menevät vähemmällä, kuten uusi corolla vaikka, mutta jos katsoo perinteisiä polttomoottoreita, niin uuden TM:n 60tkm käyttötesti seatilla noin 6,5l satasella onkin sitten jo ihan sama…
Tällä hetkellä moinen on arvonsa pohjalla ja jos se myy, niin se todennäköisesti päätyy jonkun lippispään tunattavaksi ja sen pituinen se.
Jos on hyväkuntoinen orkkisyksilö, niin 5-10v päästä kanta on harventunut olemattamomiin ja hyväkuntoisia y…
Mitä merkitystä takapenkin pääntilalla on ellei auto ole edustus- tai taksikäytössä. Ainakin itselle takapenkin pääntila on täysin toisarvoinen asia. Sen kerran kun siellä joku ehkä istuu, niin kyllä se mahtuu siellä riittävän hyvin istumaan.
@NHB kirjoitti:
Uudessa Autobildissä on vertailussa Tojo RAV4:n 1. ja 5. sukupolvi. Vertailukulutus on tippunut 10,9 litrasta 6,5 litraan ja 0-100 kiihdytys 11,2 s -> 8,3 s. Uudempi RAV4 on melkein 400 kiloa raskaampi.
Parempi vertailu…
ja minkä takia kulutus ja suorituskykymittaukset on pitänyt muuttaaa lukukelvottomaan muotoon? Entinen taulukkomalli oli äärettmän selkeä ja helppolukuinen. Ei noista päällekkäin menevistä erivärisistä käyristä saa mitään selvää.
Muinoin premiumilla tarkoitettiin laadukasta korityötä, parempaa äänieristystä ja ainakin odotettua kestävyyttä.
Nykyään erot näissä ovat menneet olemattomiksi.
Oliko se noin 10v sitten kun TM testasi premium-merkkien hinnat alkaen mallit lop…
Sen mäkin olen käsittänyt, että vika ei ole ledeissä itsessään tietenkään koskaan, vaan ympärillä olevassa tekniikassa. TM voisikin tehdä "tee se itse" jutun tämän päivän ledivalo korjaamismenetelmistä.
Tavallaan harmittaa, että tulevaisuudessa a…
Tämä on asia mikä itseäkin on kiinnostanut. Onhan noida ledivikaisia näkynyt useita liikenteessä. Useimmiten takavalot ovat kokonaan tai osittain pimeinä. Jokunen uudehko bemari on tullut vastaan, joista on luukun puoleinen lamppu sammunut ja esimer…
En sinällään ymmärrä, että jos mallistossa on myös muita moottoreita, niin mikä ongelma niitä on laittaa tuohonkin koriin? jenkeissäkin CH-R:aa saa esimerkiksi 2.0 moottorilla ja voisi kuvitella, että jotain kysyntää tuollaiselle täälläkin olisi nii…
Tarkoitin lähinnä sellaisia autoja, mitkä olivat hintansa puolesta "normaalin" ihmisen ostettavissa. M3:set ja Cossu-sierrat eivät hintansta puolesta tähän kategoriaan oikein kuuluneet. Toki rahalla on aina saanut paljon enemmän. Civicin tehokkaimma…
Ok, voi olla. En kyseistä numeroa tähän hätään saa. Sen muistan, että sedanin koeajossa kiihdytettiin 0-50 3,2 sekkaa ja sataseen taisi olla 10,2. Tehdas lupailee muistaakseni 9,4 sekkaa.
En sitten tiedä onko farmarissa suuri ero noihin ja miten …
Kuten sanoin, niin Camry elää ja voi hyvin. Ei se ole aikalaisekeen pieni tai erityisen kevyt. Pituus taitaa olla 4,65 ja omamassa 1240kg. Tosin nykyään Corollakin on varmaan saman pituinen. 124 on kymmmenen senttiä pidempi.
En tiedä mihin käsity…
Itseltä siis yhtenä autona löytyy kyseinen 30-vuotias Camry. Minulla on "perverssi" harrastus ja keräilen 80-luvun arkisia autoja, Camryn meinaan mahdollisesti saattaa museokilpiin. Camryn hankin aikoinaan ihan käyttöautoksi, mutta tuosta ei ole raa…
Mua ärsyttää nykyään TM:n mittaustuloksissa se, että miksi ne on muutettu surkeaksi ja epäselväksi diagrammiksi, kun aiempi taulukkomalli oli selkä ja helppolukuinen. Esimerkiksi Kulutuskäyrästä ei saa mitään selvää nykyään.
Onko tämä uudistamist…
Suomalaisen auto on keskimäärin -07 mallinen, kun keskiverto eurooppalainen ajaa -08 mallisella.
Mikä tässä on ongelma? Onko vuoden erolla jotain väliä?
Kuten olen aiemminkin sanonut täällä, niin autojen keski-iän nousu johtuu pitkäli siitä, e…
740:lle
Nettiautossa on lähinnä +300 tkm ajettuja camryja mitä kurkistin. Tarjonnan vähäisyys johtunee siitä, camryja on myyty suomessa aina vähän. 92-esitelty malli ei edes juuri ruostunut, mutta lama-Suomessa kalliita autoja ei enää myyty. Camr…
NHB "Niin se aika kultaa muistot. Kannattaa vilkaista vaikka TM 18/88 vertailu, jossa on aika kattava läpileikkaus tuon aikakauden tarjonnasta. Camry häviää tehoissa Euro-premiumille ja Camryn suorituskyky on osastoa ynnä muut."
Höpöhöpö. Tuossa …
Luksusautot ovat tosiaan oma lukunsa. Näihin lasketaan esim bentley tai rolssi.
Vuosikymmeniä sitten premiumilla tarkoitettiin hyvälaatuista korityötä(niissä oli oikeasti eroa) ja laadukasta sisustusta. Premiumeilta myös odotettiin parempaa tekni…