Honda CR-V 2013

135 kommenttia
«1345

Olen haikaillut nelivetoautoa kohtuullisella maavaralla varustettuna.

Hybridi nelivetojen tuloa olen odotellut, mutta kun näyttää että niiden tulo vielä kestää, varsinkin bensiinimallien, niin päätin ottaa aikalisän hybridien suhteen.



Tänään tuli koeajettua uusi CR-V, Lifestyle.

Auto tuntui sekä ajossa että tiloiltaan niin hyvältä että tein tilauksen saman tien.



Toimitus tammikuussa.

  
  • Onnittelut! :flower:



    Sitkeästihän jaksoit odotella.

    Se on sitten dieseli.



      
  • mhj:

    Onnittelut! :flower:

    Sitkeästihän jaksoit odotella.
    Se on sitten dieseli.


    Kiitos!



    Se on 2 litran bensiinimoottorilla ja automaatilla.

      
  • No johan tuosta aloituksestasi olisi pitänyt huomata moottorivalinta.

    Hieno auto, katselin esitteen.

      
  • mhj:

    Sitkeästihän jaksoit odotella.


    Nykyiselle Citroen C5:lle tulee ikää täyteen 8 vuotta ja auto on kuin uusi. Edellinen C5 ei ollut minulla kuin 3,5 vuotta.



    Kyllä C5 on ollut hyvä ja luotettava matkakumppani, varsinkin tämä 2005-vuosimalli. Ensimmäisessä 2001-vuosimallissa oli elektroniikkavikoja, jotka ei koskaan estäneet matkantekoa, mutta häiritsivät vikatoiminnoillaan.



    Nyt auto menee kiertoon suvussa. Ei hyvää autoa kannattanut antaa vaihtoon kun siitä ei olisi kuitenkaan saanut kunnon hintaa.



    Aika näyttää tuleeko Citikkaa ikävä.

      
  • Ei se ihan mutkatonta ole siirtyminen Sitikasta toiseen merkkiin.

    Ei saa vaihdossa periaatteessa mitään ja sitten se toinen puoli.

    Kun siihen liittyy monenmoista, jos pitkään on pitänyt.

    Sinulla onkin hyvä tilanne auton edelleen saamisessa.

    Minun pitäisi XM:lle löytää merkistä kiinnostunut.



    Toivottavasti saat uuden auton ehyenä ja "valmiina" autona.

    Ettei tarvitse takuuaikana jatkaa paikkaamista.



      
  • Onnittelut Penteleelle uudesta autosta :flower:



    Näin Hertsikassa ohi kävellessäni tuon livenä ja komea pelihän tuo on.



    Miten muuten koit koeajon, kokemuksia? Olisko rengasmelu pienentyyt edellisestä mallista, ja pääsitkö missään kokeilemaan nelivedon toimintaa? Onko neliveto samaa mallia vai onko siihen tullut muutoksia?



    Laita kokemuksia kun kilometrejä tulee vyön alle.



      
  • Bugracer:

    Onnittelut Penteleelle uudesta autosta :flower:

    Näin Hertsikassa ohi kävellessäni tuon livenä ja komea pelihän tuo on.

    Miten muuten koit koeajon, kokemuksia? Olisko rengasmelu pienentyyt edellisestä mallista, ja pääsitkö missään kokeilemaan nelivedon toimintaa? Onko neliveto samaa mallia vai onko siihen tullut muutoksia?

    Laita kokemuksia kun kilometrejä tulee vyön alle.




    Kiitos!



    Hondan kohdalla tilanne oli se etten voinut verrata uutta vanhaan, kun en ennen ollut ajanut CR-V:llä.



    Mielenkiinto CR-V:tä kohtaan heräsi kun muuttivat koria ulkoapäin paremman näköiseksi ja tavaratilakin parani. Helpoin tapa kaataa takaselkänojat, mitä minä olen nähnyt.



    Lisäksi nelivetojärjestelmä on nyt parempi valmistajan mukaan (minulla ei siis käytännön vertailua ollut), liikkeelle lähtö tapahtuu nyt aina, kesäkelilläkin, nelivedolla. Aiemmin liikkeelle lähtö tapahtui etuvetoisena ja jos etupyörät pyörähti tyhjää, kytkeytyi takaveto avustamaan, siis pienellä viiveellä.



    Koeajoautossa oli kitkarenkaat ja melu moottoritielläkin pysyi kohtuullisena.

    Sivupeilit ovat suurikokoiset joista näkee hyvin taakse ja peruutettaessa avustaa peruutuskamera ja tutkat. Tutkat ovat myös edessä ja grafiikka näytöllä näyttää edessä olevaa vapaata tilaa.



    Sisätila on avara. Penkki riittävän hyvä ja näkymä ulos on hyvä, kun vielä istutaan henkilöautoihin nähden korkeammalla.



    Ohjausta on hieman moitittu, mutta minä en löytänyt moittimista. Auto kulki suoraan eikä sitä tarvinnut paimentaa. Kaupungissa ohjauksen tehostus on voimakas ja se sopii kyllä minulle, sitä on kevyt käännellä.



    Lunta ei koeajon aikana ollut, joten nelivedon toimintaa en päässyt kokeilemaan, mutta talvella pääsen sitä varmasti useampaankin kertaan testaamaan auraamattomalla mökkitielläni, joten palataan silloin asiaan.



    Auto luvattu toimittaa tammikuussa.



    >> Eristyksiä lisätty <<

    >> Alustan aerodynamiikkaa parannettu <<

    >> Vetotavat <<

    >> Real Time AWD <<

      
  • Bugracer:

    Miten muuten koit koeajon, kokemuksia? Olisko rengasmelu pienentyyt edellisestä mallista, ja pääsitkö missään kokeilemaan nelivedon toimintaa? Onko neliveto samaa mallia vai onko siihen tullut muutoksia?


    Kun itsellä ei ole kokemusta sen paremmin vanhan kuin uuden Hondan nelivedosta, katsoin mielenkiinnolla eilen Teknarin koeajon ja ainakin Virtasen kommentin mukaan neliveto on parantunut ja sai hyvän arvosanan.

      
  • Mien mahtaa olla uuden mallin kulutuksen laita?

    Meillä on firmassa -11 mallinen automaatti diisseli. Sitä tulee ajettua tässä lähitienoilla asioidessa. Ajo on pääsääntöisesti moottoritietä ja kaupunkia. Kulutus onkin sitten sen mukaista. Ajotietokone antoi edelliselle keravan reissulle keskikulutukseksi melkein 11 litraa sadalla.

      
  • Pauli Petteri:

    Mien mahtaa olla uuden mallin kulutuksen laita?
    Meillä on firmassa -11 mallinen automaatti diisseli. Sitä tulee ajettua tässä lähitienoilla asioidessa. Ajo on pääsääntöisesti moottoritietä ja kaupunkia. Kulutus onkin sitten sen mukaista. Ajotietokone antoi edelliselle keravan reissulle keskikulutukseksi melkein 11 litraa sadalla.


    Moottoreita on hieman viritelty ja kulutuksia on saatu laskettua noin 10%.



    Mitään taloudellisia nuo moottorit eivät ole eikä automaattikaan paranna tilannetta.

    Ei varmaan ole paljon ajavalle hyvä, mutta kun ajaa vähän, ei polttoaineen kulutus ole ongelma.

      
  • Varmaan jo valintaa tehdessä cittari + bensakone + automaatti + neliveto on valittu että kulutus ei ole ykköskriteeri, vaan muut ominaisuudet ja tasapaino näiden asioiden välillä - eikö?



    Joku hondaminijazz 0.1l diesel kuluttaa varmasti vähemmän. Siinä vain otetaan sitten joku muu kompromissi mukaan :smile:

      
  • Sori aiheesta poikkeaminen, mutta aiotko Penteles vielä joskus päivittää upeaa listaasi, jonka olet koonnut ja nettiin laittanut? Muistaakseni 2010 jälkeisiä tietoja ei siinä ole.

      
  • Penteles:


    Auto tuntui sekä ajossa että tiloiltaan niin hyvältä että tein tilauksen saman tien.




    Toivottavasti olet tyytyväinen valintaasi. Merkkinä Honda on minunkin mielestä yksi kiinnostavimmista, mutta sopivaa mallia ei ole tarjolla. CRV on minulle liian kallis ostaa ja ylläpitää. Tosin vaihto on ajankohtainen vasta muutaman vuoden kuluttua, joten tätä ehtii odottaa:



    http://www.autoblog.com/2012/03/06/nissan-hi-cross-concept-looks-good-but-to-what-end/



    Hiukan tuo venyttää pappamaisen makuni rajoja, mutta eiköhän tuotantoversio ole maltillisempi. 1,2-litrainen turbo ja etuveto riittää, niin päästään lähemmäs Hondaminijazz 0.1l dieselin kulutusta.

      
  • Bugracer:

    Varmaan jo valintaa tehdessä cittari + bensakone + automaatti + neliveto on valittu että kulutus ei ole ykköskriteeri, vaan muut ominaisuudet ja tasapaino näiden asioiden välillä - eikö?

    Joku hondaminijazz 0.1l diesel kuluttaa varmasti vähemmän. Siinä vain otetaan sitten joku muu kompromissi mukaan :smile:




    Varmaankin näin. Valinnan kriteeri esimiehelläni oli muistaakseni: "että olisi kyrv##kään näköinen".

    Silti hiukan mietitytti kulutus kun oma bensamoottorinen (manuaali) sedan taittaa saman matkan 3,5litraa pienemmällä ajotietokoneen osoittamalla keskikulutuksella.



      
  • Herbert:

    Sori aiheesta poikkeaminen, mutta aiotko Penteles vielä joskus päivittää upeaa listaasi, jonka olet koonnut ja nettiin laittanut? Muistaakseni 2010 jälkeisiä tietoja ei siinä ole.


    >> Tässä linkki <<



    Viimeinen päivitys 3.11.2012. Seuraava päivitys joulukuun alussa.

      
  • Pauli Petteri:

    Bugracer:
    Varmaan jo valintaa tehdessä cittari + bensakone + automaatti + neliveto on valittu että kulutus ei ole ykköskriteeri, vaan muut ominaisuudet ja tasapaino näiden asioiden välillä - eikö?

    Joku hondaminijazz 0.1l diesel kuluttaa varmasti vähemmän. Siinä vain otetaan sitten joku muu kompromissi mukaan :smile:


    Varmaankin näin. Valinnan kriteeri esimiehelläni oli muistaakseni: "että olisi kyrv##kään näköinen".
    Silti hiukan mietitytti kulutus kun oma bensamoottorinen (manuaali) sedan taittaa saman matkan 3,5litraa pienemmällä ajotietokoneen osoittamalla keskikulutuksella.


    Uuden Honda CR-V 2.2 i-DTEC automaatin kulutus valmistajan mukaan:



    Kaupunki: 8,2

    Maantie: 6,0

    Yhdistetty: 6,8



    Varmasti ajotapa vaikuttaa paljon kulutukseen. Uudessa Hondassa on Econ-painike. :smile:

      
  • Penteles,

    tiedoksi, että "ajovalonetissä" on nyt Honda CR-V:n koeajo.

      
  • Huomasin.

    Annoin palautetta testaajalle ja kerroin miksi en ostanut "halvempaa" Mazdaa.

    Oli koeajettu myös Ksml:n Auto liitteessä:

    http://media.ksml.fi/Pdf/Autot_liikenne_16.11.2012.pdf



    Olen hieman ihmetellyt Honda CR-V:n "vanhoillisen 5-vaihteisen automaatin" vain 2 g/km korkeampaa CO2 arvoa verrattuna manuaaliin ( 177/179 ). Ilmeisesti välitykset päästöjen suhteen on automaatissa paremmin kohdallaan .



      
  • Näkyy olevan tuttu sivusto sitten sinullekin.



    Joudut vielä odottelemaan toista kuukautta autoa.

    No eipä kovin kauan.

    Odottelin kolmisen kuukautta ja sekin meni ripeään.



    Näkyy olevan niin ikävät kelit etelässä, että tohtisko tuohon edes nelivedolla.

    Keskikolkassa ei ole vielä lunta maassa.



      
  • Auto on jo Hangossa. En halunnut sitä rekisteriin tämän vuoden puolella, joten saan sen heti tammikuun alussa.



    Kyllähän sitä koittaa lukea kaikki julkaisut uudesta autosta, mutta ei tässä vielä ole aika käynyt pitkäksi ja tuleehan tässä kohta Joulu, niin eiköhän kuukausi vierähdä nopeasti. :xmas:



    Pääsitkö sinä viime keväänä kokeilemaan lumella nelivetoa?

      
  • Toivottavasti ei ole tunareita kuljettamassa autoasi.

    Itsenouto ei taida olla nykyään mahdollista.

    Joskushan ne hakivat autoja satamasta.



    No Joulu ja sen valmistelut kyllä haukkaa ajan.



    Sain auton käyttöön vasta huhtikuun puolella kuljetustöpeksinnän takia, eli ei kokemusta lumiajosta.

    Lumia nyt odotellaan.

      
  • Onnittelut käytännöllisestä ja komeasta ajopelistä!

    Paljonkos nykyhondassa on huoltoväli?

    30000 km?

      
  • Engineeri:

    Onnittelut käytännöllisestä ja komeasta ajopelistä!
    Paljonkos nykyhondassa on huoltoväli?
    30000 km?




    Kiitos.



    Huoltoväliin en osaa vielä vastata kun ei ole vielä huoltokirjaa kädessä enkä myyjältä sitä kysynyt.

    Seuraavassa TM:ssa (23/2012) on CR-V:n koeajo ja siinä viimeistään on vastaus meille huoltovälistä.

      
  • Auto naisen testaamana.

      
  • Penteles:



    Tänään tuli koeajettua uusi CR-V, Lifestyle.
    Auto tuntui sekä ajossa että tiloiltaan niin hyvältä että tein tilauksen saman tien.

    Toimitus tammikuussa.




    Onhan tuo hienonnäköinen auto. Kävin uteliaisuuttani katsomassa CR-V:tä, ulkonäkö ja varsinkin sisätilat näyttivät houkuttelevalta sekä väljiltä. Koeajanut en autoa ole, mutta jos mökkitie olisi huonompi tai jos harrastaisin vielä aktiivisemmin vetouistelua (trailerin vetoa) niin varmasti lähtisin testaamaan autoa.



    Näistä auton varusteversioista en ole perillä, mutta näkemälläni autolla oli hintaa karvan alle 50 000 ja se oli automaatti.





      
  • jasaman:

    Näistä auton varusteversioista en ole perillä, mutta näkemälläni autolla oli hintaa karvan alle 50 000 ja se oli automaatti.




    Todennäköisesti auto oli Lifestyle jossa lisävarusteita.

    Täältä löytyy mallit ja hinnat.

      
  • Honda oli TM:n koeajossa ja muuten oma koeajo antoi saman suuntaisia arvioita.

    Mutta melun osalta oli yllätys dB- mittarilukemat karkealla kestopäällysteellä, 4-5 dB korkeammat kuin tasaisella päällysteellä. Se on käsittämättömän paljon.



    Se ei omassa koeajossa tullut ilmi. Kuten TM toteaa, melu tulee renkaista.

    Olisiko sitten johtunut siitä että koeajamassani autossa oli kitkarenkaat, ehkä ne tasoittavat ääniä erilaisilla päällysteillä ajettaessa.

      
  • Esittelyautoissa tuntuu lähes järjestään olevan talvella kitkarenkaat, todennäköisesti juuri melun takia.



    Lukaisin TM:n koeajon ja sen perusteella ei autossa mitään olennaista vikaa vaikuttaisi olevan. Ihan puhtaasti makuasioiden puolelle menee, hintapuolen lisäksi tietysti. Tuli kuitenkin mieleeni, että edellisessä mallissa oli moka auton katon suunnittelussa, kun normaalipituista suksiboksia ei siihen muistaakseni saanut. Ilmeisesti kun takaluukku aukesi puolesta välistä kattoa, ei tilaa suksille enää jäänyt riittävästi. Onko uudessa mallissa tämä puoli kunnossa?



      
  • >> Start-ohjelma << nelosella koeajoi CR-V:n ja sai pääasiassa kehuja.



    Suksiboksin sopivuudesta katolle en osaa sanoa.

      

  • Edellisen kopan CRV 2.0 AT kulutti kaverilla noin 10,5-11 litraa satasella sekalaisessa ajossa. Tulipahan sitä itsekin kerran testattua, ihan hieno peli oli, vaikka toki aika rauhallinen menijä.



    Oma Honda miniJazz 1.4 CVT kuluttaa noin 6.1 litraa satasella, mutta sisältää toki muutaman kompromissin enemmän. :smile:

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit