On toki. Huomattavasti nykyistä SX4:sta kiinnostavampi, jonka käyttökelpoisuus on pienuutensa takia aika rajallinen. Uusi malli on suora kilpailija nykyiselle Qashqaille. Kuten lyhyt Qashqaikaan, tilavan farkun asiaa ei tuo Suzuki aja, mutta on varmasti alemman keskiluokan pystyperäisille hyvä vastustaja. Pitkä Qashqai on yllättävän ahdas, ehkä väkinäisen +2-mahdollisuuden ja tilaa vievän lasikaton takia. Suosio on kuitenkin hyvä. Siksi venytetty malli Suzukistakin voisi olla mahdollinen, vaikkei sellaisesta missään luonnoksia olekaan näkynyt. Vuoden sisään taitaa asetelma Qashqain suhteenkin mennä uusiksi, kun siitäkin tulee uusi malli. Ilmeisesti vain yksi pituus, jonka tilat ovat lähempänä pitkää mallia kuin lyhyttä. Kuvien ja paperitietojen perusteella näyttää lupaavalta.
Kiinnostavaa Suzukiin liittyen on myös se, korvaako tuo SX4:n ja Grand Vitaran, vai esitelläänkö myöhemmin astetta maasturimaisempi Grand Vitara. Kohtuuhintaiselle, mutta astetta tavanomaisia katumaastureita maastokelpoisemmalle mallille luulisi olevan kysyntää, kun kilpailijoita ei juurikaan ole. Sääli, jos GV uhrataan laajemmille cross over-markkinoille.
Vaikka CR-V:n sisämelua on saatukin vähennettyä ei se vieläkään ole hyvä.
Pyöräkoteloista pääsee liikaa rengasääniä sisään. Sen huomaa parhaiten hiekkatiellä ajettaessa kun renkaiden heittämät pienien kivien iskeytymiset pyöräkoteloon kuuluvat selvästi sisälle.
Pohjoismaisiin autoihin tulee ohjelmapäivitys jolla lisätään vääntöä takapyörille.
Ruotsalaiset ovat päässeet testaamaan päivityksen jälkeen ja todenneet auton paremmaksi.
Olikohan TM:n katumaasturitestissä jo päivitys tehtynä?
Nyt tuli Hondalta sitten kutsu AWD-nelivetojärjestelmän ohjelmistopäivitykseen, joka lisää vääntöä takapyörille.
Tilastot ovat monesti kiinnostavia. Tässä tapauksessa silti on aiheellista kysyä, mitä merkitystä tilastolla on. Markkinointi kyllä muistaa mainita, jos autoa on myyty paljon, joten ilmiselvästi asialla on jotain merkitystä.
Penteles,
pieni välikysymys.
Miten vieroitus Hondan kanssa on sujunut?
Minulla alkoi tänään. Ei vielä kovin pahaa oirehdintaa.
Miten lie huomenna.
Yllättävän hyvin.
Keväällä kelirikon aikaan huomasi selvemmin eron routavaurio-töyssyissä ja kaipasi Citikan tasaista ja pehmeää menoa yli töyssyjen.
Toinen on ollut sisämelu joka Hondassa on suurempi. Tulee leveistä renkaista. Sileällä asfaltilla äänet loppuvat lähes täysin.
Sitävastoin Honda kulkee kuin juna kiskoilla ja siinä istutaan korkeammalla. Lisäksi Honda on ketterämpi kaupungissa kun kääntösäde on pienempi ja ohjaus kevyt.
Viime talvena ei ollut tilanteita joista en olisi Citikalla selvinnyt, joten nelivedon hyötyjä ei joutunut kunnolla testaamaan. Tosin paikoissa joissa Citikan sutimisen esto joutui töihin ei Hondassa sitä tapahtunut kertaakaan, en ainakaan huomannut. Ilmeisesti neliveto aktivoitui huomaamattomasti.
Keskikulutus on tähän mennessä ollut 8,5 litraa, kun Citikan vastaava oli 8,0 litraa.
Mitä crv:lle kuuluu? Uusimmassa lehdessä oli kokeiltu versiota, joka sai minutkin kiinnostumaan autosta. Yhdistetty kulutus 4,5 litraa dieseliä on erinomainen luku, jos se yhtään todellisuuden kanssa on linjassa. Hinta vaan tahtoo jäädä silti kovaksi, ksenoneilla n. 36000 . Esimerkiksi Octavian saa vastaavilla varusteilla, samalla 16 sentin maavaralla ja vajaan litran pienemmällä keskikulutuksella n. 7000 euroa halvemmalla.
Aika vähän on tullut kilometrejä kun ajomatkat ovat lyhyitä ja harvoin (kauppareissut kävellen).
Kilometrejä nyt mittarissa 4300 ja keskikulutus tankkauksien mukaan laskettuna 8,3 l/100 km.
Autoni on siis Honda CR-V Lifestyle Business 2.0 i-VTEC Automaatti.
Hyvin toiminut. Hiljaisempi voisi olla, rengasmelu vielä häiritsee vaikka on kuulemma hiljaisempi kuin edellinen malli. Muuten olen hyvin tyytyväinen. Talvella nelivetoa tarvitsen ja se on toiminut hienosti. Nyt pääsee mökille helposti perille.
Yhdysvaltojen suosituin katumaasturi viime vuonna oli Honda CR-V.
Maailman myydyimpien autojen listassa yhdeksänenä on isompaa autokantaa edustava katumaasturi Honda CR-V, jota myytiin viime vuonna lähes 700 000 kappaletta.
Herbert,
ja onhan tuo uusi malli ihan kiinnostava:
http://www.suzuki-sx4.de/index.html?
On toki. Huomattavasti nykyistä SX4:sta kiinnostavampi, jonka käyttökelpoisuus on pienuutensa takia aika rajallinen. Uusi malli on suora kilpailija nykyiselle Qashqaille. Kuten lyhyt Qashqaikaan, tilavan farkun asiaa ei tuo Suzuki aja, mutta on varmasti alemman keskiluokan pystyperäisille hyvä vastustaja. Pitkä Qashqai on yllättävän ahdas, ehkä väkinäisen +2-mahdollisuuden ja tilaa vievän lasikaton takia. Suosio on kuitenkin hyvä. Siksi venytetty malli Suzukistakin voisi olla mahdollinen, vaikkei sellaisesta missään luonnoksia olekaan näkynyt. Vuoden sisään taitaa asetelma Qashqain suhteenkin mennä uusiksi, kun siitäkin tulee uusi malli. Ilmeisesti vain yksi pituus, jonka tilat ovat lähempänä pitkää mallia kuin lyhyttä. Kuvien ja paperitietojen perusteella näyttää lupaavalta.
Kiinnostavaa Suzukiin liittyen on myös se, korvaako tuo SX4:n ja Grand Vitaran, vai esitelläänkö myöhemmin astetta maasturimaisempi Grand Vitara. Kohtuuhintaiselle, mutta astetta tavanomaisia katumaastureita maastokelpoisemmalle mallille luulisi olevan kysyntää, kun kilpailijoita ei juurikaan ole. Sääli, jos GV uhrataan laajemmille cross over-markkinoille.
Mielenkiintoista seurata mitä kaikkea uutta syksyllä on tulossa.
Sisämelumittauksissa järjestys oli parhaiden ja huonompien osalta 120 km/h nopudessa seuraava:
1. Peugeot
2. VW
3. Ford
.
.
.
8. Hyundai
8. Nissa
8. Mazda
11. Kia
12. Jeep
https://tekniikanmaailma.fi/s/f/editor/2013/10_2013/TM_10_13_katumaasturit_melu.pdf
Vaikka CR-V:n sisämelua on saatukin vähennettyä ei se vieläkään ole hyvä.
Pyöräkoteloista pääsee liikaa rengasääniä sisään. Sen huomaa parhaiten hiekkatiellä ajettaessa kun renkaiden heittämät pienien kivien iskeytymiset pyöräkoteloon kuuluvat selvästi sisälle.
Penteles:
Nyt tuli Hondalta sitten kutsu AWD-nelivetojärjestelmän ohjelmistopäivitykseen, joka lisää vääntöä takapyörille.
Laitan taas ensirekisteröintitietoja (jos vaikka joku on kiinnostunut niistä.
Toukokuu 2013:
1 HONDA CR-V 126
2 VOLVO XC60 118
3 TOYOTA RAV4 93
4 MAZDA CX-5 88
5 KIA SPORTAGE 76
6 OPEL MOKKA 71
7 NISSAN QASHQAI+2 55
8 AUDI Q5 44
9 BMW X3 42
10 VW TIGUAN 41
11 MITSUBISHI ASX 40
12 SUBARU FORESTER 31
13 FORD KUGA 25
14 BMW X1 24
15 M-B GLK 22
16 AUDI Q3 17
17 MITSUBISHI OUTLANDER 17
18 RANGE ROVER EVOQUE 5
19 BMW X5 0
20 HYUNDAI SANTA FE 0
Tammi-toukokuu 2013:
1 HONDA CR-V 1040
2 VOLVO XC60 463
3 KIA SPORTAGE 456
4 OPEL MOKKA 415
5 TOYOTA RAV4 380
6 NISSAN QASHQAI+2 361
7 SUBARU FORESTER 266
8 BMW X3 232
9 VW TIGUAN 221
10 MITSUBISHI ASX 220
11 AUDI Q5 212
12 MAZDA CX-5 204
13 MITSUBISHI OUTLANDER 167
14 BMW X1 142
15 M-B GLK 141
16 FORD KUGA 137
17 AUDI Q3 117
18 RANGE ROVER EVOQUE 56
19 HYUNDAI SANTA FE 15
20 BMW X5 7
Tilastot ovat monesti kiinnostavia. Tässä tapauksessa silti on aiheellista kysyä, mitä merkitystä tilastolla on. Markkinointi kyllä muistaa mainita, jos autoa on myyty paljon, joten ilmiselvästi asialla on jotain merkitystä.
Hondalle viisi tähteä EURO NCAP törmäystestissä.
http://www.euroncap.com/results/honda/cr_v/521.aspx
Hondalle viisi tähteä EURO NCAP törmäystestissä.
http://www.euroncap.com/results/honda/cr_v/521.aspx
Penteles,
pieni välikysymys.
Miten vieroitus Hondan kanssa on sujunut?
Minulla alkoi tänään. Ei vielä kovin pahaa oirehdintaa.
Miten lie huomenna.
mhj:
Yllättävän hyvin.
Keväällä kelirikon aikaan huomasi selvemmin eron routavaurio-töyssyissä ja kaipasi Citikan tasaista ja pehmeää menoa yli töyssyjen.
Toinen on ollut sisämelu joka Hondassa on suurempi. Tulee leveistä renkaista. Sileällä asfaltilla äänet loppuvat lähes täysin.
Sitävastoin Honda kulkee kuin juna kiskoilla ja siinä istutaan korkeammalla. Lisäksi Honda on ketterämpi kaupungissa kun kääntösäde on pienempi ja ohjaus kevyt.
Viime talvena ei ollut tilanteita joista en olisi Citikalla selvinnyt, joten nelivedon hyötyjä ei joutunut kunnolla testaamaan. Tosin paikoissa joissa Citikan sutimisen esto joutui töihin ei Hondassa sitä tapahtunut kertaakaan, en ainakaan huomannut. Ilmeisesti neliveto aktivoitui huomaamattomasti.
Keskikulutus on tähän mennessä ollut 8,5 litraa, kun Citikan vastaava oli 8,0 litraa.
Vaikutat hyvinkin tyytyväiseltä valintaasi.
Citroën-aika jääneekin siten helpommin taa.
Kulutus on ollut aika kohtuullinen ottaen huomioon nelivedon.
Kovin leveillä renkailla nykyautot tulevat.
XM:n rengaskoko oli 205/65R15, vaikka painoa oli melkoisesti.
Meillä oli yli vuoden vielä XM, vaikka varsinaista tarvetta ei ollut enää. Sitä vaan piti pitää.
Se oli pääasiallinen käyttöauto.
Nelivedon ajot jäivät vähiin.
Auto lähti meiltä hyväkuntoisena ja meni harrastajan käyttöön.
Mitä crv:lle kuuluu? Uusimmassa lehdessä oli kokeiltu versiota, joka sai minutkin kiinnostumaan autosta. Yhdistetty kulutus 4,5 litraa dieseliä on erinomainen luku, jos se yhtään todellisuuden kanssa on linjassa. Hinta vaan tahtoo jäädä silti kovaksi, ksenoneilla n. 36000 . Esimerkiksi Octavian saa vastaavilla varusteilla, samalla 16 sentin maavaralla ja vajaan litran pienemmällä keskikulutuksella n. 7000 euroa halvemmalla.
Aika vähän on tullut kilometrejä kun ajomatkat ovat lyhyitä ja harvoin (kauppareissut kävellen).
Kilometrejä nyt mittarissa 4300 ja keskikulutus tankkauksien mukaan laskettuna 8,3 l/100 km.
Autoni on siis Honda CR-V Lifestyle Business 2.0 i-VTEC Automaatti.
Hyvin toiminut. Hiljaisempi voisi olla, rengasmelu vielä häiritsee vaikka on kuulemma hiljaisempi kuin edellinen malli. Muuten olen hyvin tyytyväinen. Talvella nelivetoa tarvitsen ja se on toiminut hienosti. Nyt pääsee mökille helposti perille.
Yhdysvaltojen suosituin katumaasturi viime vuonna oli Honda CR-V.
Maailman myydyimpien autojen listassa yhdeksänenä on isompaa autokantaa edustava katumaasturi Honda CR-V, jota myytiin viime vuonna lähes 700 000 kappaletta.