Volvo S/V90

1685 kommenttia
1515253545557»
  • muokattu 23.01.2021 20:22

    Top Kympissä (myydyimmät mallit) ei ole yhtäkään saksalaista premium-autoa, sen sijaan Volvoja löytyy sijoilta 7, 8 ja 10. Sijalla 7. olevaa Volvo XC 40:ä on tänä vuonna myyty 2.019 kpl.

    Paras sakemanni A-sarjalainen löytyy sijalta 21. Ja siihen on turha vedota että Mustafafalta ostetaan Ruotsista paljon Mersua, BMW:tä ja Audia koska Volvoakin roudataan sieltä paljon.

    Sedaneista sen verran että kyllä niihin mahtuu pujottautumaan sisään mutta etupenkki pitää tällöin alla säädettynä maksimaalisen alas. Toki jos on laiha ja kapeaharteinen niin sedaniinkin saattaa mahtua hyvin.

      
  • "Siinä saa samat ominaisuudet kuin ysikymppisessä, mutta hieman halvemmalla, ja siitä on puhuttukin V70:n seuraajana."

    V70:n ja uuden V60:n pituus on jotakuinkin sama, saattaa olla jokin sentin ero V70:n hyväksi.

      
  • @M880 kirjoitti:

    Edit: jaa niin, ja uusi S/V60 tuli markkinoille pari vuotta sitten. Siinä saa samat ominaisuudet kuin ysikymppisessä, mutta hieman halvemmalla, ja siitä on puhuttukin V70:n seuraajana. Ero 90een on pieni, joten taas kerran, jos ei ole senttipeliä niin miksi sitä maksaisi turhaa 90stä.

    Monestihan isommissa malleissa ovat varsinkin mukavuusominaisuudet pienempiä paremmalla tasolla, mutta ehkä sitten Volvo on tehnyt toisin.

      
  • @NHB kirjoitti:

    @M880 kirjoitti:

    Edit: jaa niin, ja uusi S/V60 tuli markkinoille pari vuotta sitten. Siinä saa samat ominaisuudet kuin ysikymppisessä, mutta hieman halvemmalla, ja siitä on puhuttukin V70:n seuraajana. Ero 90een on pieni, joten taas kerran, jos ei ole senttipeliä niin miksi sitä maksaisi turhaa 90stä.

    Monestihan isommissa malleissa ovat varsinkin mukavuusominaisuudet pienempiä paremmalla tasolla, mutta ehkä sitten Volvo on tehnyt toisin.

    Mitä mukavuusominaisuuksia tarkoitat?

    Minun aistieni herkkyys ei riitä huomaamaan, joku varmaan huomaa. Mutta kun autoja rakennetaan samojen perusratkaisujen päälle (Volvon SPA, Toyotan TNGA, tai vaikka Volkkarin MEB) niin erot käytöksessä lienevät "tekemällä tehtyjä". Toki ihan syystäkin, jos ja kun samalle perusrakenteelle tehdyt autot voivat olla muodoiltaan, käyttötarkoitukseltaan ja asiakassegmentiltään varsin erilaisia.

    Käsittääkseni Volvon 60-sarja muu 90-sarjaa enemmän, samoin Bemarilla 3-sarja enemmän kuin 5-sarja, niin eiköhän tuohonkin luokkaan tehdä mahdollisimman hyvä auto.

    Minulle 90 on vain vähän isompi 60. Ja sama pätee Bemareihin. Vaatii jonkinlaista harrastaneisuutta että erottaa ne toisistaan muualtakin kuin takaluukun mallimerkinnästä.

      
  • @M880 kirjoitti:

    Mitä mukavuusominaisuuksia tarkoitat?

    Minun aistieni herkkyys ei riitä huomaamaan, joku varmaan huomaa. Mutta kun autoja rakennetaan samojen perusratkaisujen päälle (Volvon SPA, Toyotan TNGA, tai vaikka Volkkarin MEB) niin erot käytöksessä lienevät "tekemällä tehtyjä". Toki ihan syystäkin, jos ja kun samalle perusrakenteelle tehdyt autot voivat olla muodoiltaan, käyttötarkoitukseltaan ja asiakassegmentiltään varsin erilaisia.

    Käsittääkseni Volvon 60-sarja muu 90-sarjaa enemmän, samoin Bemarilla 3-sarja enemmän kuin 5-sarja, niin eiköhän tuohonkin luokkaan tehdä mahdollisimman hyvä auto.

    Minulle 90 on vain vähän isompi 60. Ja sama pätee Bemareihin. Vaatii jonkinlaista harrastaneisuutta että erottaa ne toisistaan muualtakin kuin takaluukun mallimerkinnästä.

    Äänieristys ja jousitusmukavuus ovat olleet perinteisesti niitä tuntuvimpia asioita, mitä erottavat noita luokkia toisistaan. Vaikka pohjalevy olisikin sama, niin korkea hinta sallii ja oikeastaan myös edellyttää jotain parempaa. Sama tietenkin jatkuu tuota E-Klassen luokkaa ylemmäksi siirryttäessä.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit