Kosketusnäyttö vaarantaa turvallisuuden!

329 kommenttia
2456711
  • Autoilija: Olen ollut aktiivinen keskustelija jo jonkin aikaa. Ennen tättä uudistusta kirjoitettuja vastauksia minulla oli 512 kpl, mutta jostain syystä uudistuksen jälkeen tämä nollautui ja nyt niitä on 174. Aika pitkään olen ollut mukana en nyt tarkkaan muista mistä lähtien, mutta kirjoitettujen vastauksien yhteissumma on nyt 686 kpl.

    Oman merkin kritiikkiä kuuntelee herkemmällä korvalla ehkä siksi se tuntu joskus aiheetomaltakin mene ja tiedä. On totta että jos joku haukkuu tiettyä merkkiä jatkuvasti se tuntuu trollaukselta ja joka monesti on täysin tarkoituksenhakuista mollausta. Aiheesta esiin tuodut ongelmat kuuluvat normaaliin keskusteluun, kuten myös mielipiteet ja makuasiat. Niistä ei tosin sen kummemmin kannata kiistellä jokaisella kun on omansa sillä hyvä.

      
  • Kirjoitettuja vastauksia oli ennen uudistusta 512 kpl ja uudistusten jälkeen lähdettiin nollasta. Nyt niitä on 174 elikkä yhteensä 886 kpl. Syytä en tiedä miksi näin kävi, mutta on tässä oltu mukana jo jokunen vuosi. Oman merkin kritiikkiä kuuntelee herkemmällä korvalla siksi se saattaa joskus tuntua jopa aiheettomalta. Aiheesta tuleva kritiikki on normaalia keskustelua ja mielipiteet ja makuasiat myös.

      
  • Mercedes GLA:n Comand - järjestelmä sai ainoastaan kolme pistettä viidestä käytettävyydessä kun Carbuyer testasi eri järjestelmiä.

    Kokonaispistemäärä oli vain 3,3 eli sama kuin Nissan Qashgailla. Volkswagen nappasi 4,1 kokonaispistettä kosketusnäytöllisellä systeemillään kun Mersussa on tuo pyöritysnappi.

      
  • Carbuyerin laajassa testissä Volkswagenin kosketusnäyttö sai käytettävyydestä täydet viisi pistettä. Kokonaispisteet 4,1.

      
  • Carbuyerin laajassa testissä Volkkarin kosketusnäyttö sai käytettävyydestä täydet viisi pistettä.

      
  • Kannattaa tuon 7-sarjan koeajon lisäksi katsoa myös Kaaran koeajo XC90:stä. Ylisanat meinaa tuossakin loppua kesken auton ominaisuuksista. Kosketusnäytöksi olisi Liinpää halunnut tuplaten isomman näytön, muuten sen toiminta sai kovasti kehuja. Ehkä se siitä vielä suureneekin jatkossa, kunhan nyt ei Teslan kokoluokkaan menisi.

      
  • Kannattaa katsoa 7-sarjan lisäksi myös tuo Kaaran koeajo XC90:stä. Aika kovia oli kehut tuossakin ja kosketusnäyttö sai kiitosta myös, mutta Liinpää olisi halunnut tuplaten suuremman näytön. Ehkä se tuosta vielä jatkossa suureneekin, mutta kunhan nyt ei Teslan kokoluokkaan sentään.

      
  • En halua rajautua mihinkään toteutustapaan, mutta itselleni uuden auton hankittuani käytän tietoisesti jonkin verran aikaa opetellakseni kojetaulun toiminnan sokkona. Käsi hakee halutun toiminnan tietoisesti kytkinpanelia edes vilkaisematta, ja tämä logiikka jatkuu myös radiokanavien ohjelmointiin saakka, eli pikavalinnat 0 - 9 pitää muistaa ulkoa.

    Puheohjaus tuntui pelleilyltä, mutta muuttuu käytössä yhä luonnollisemmaksi käyttötavaksi, etenkin naville osoitteita ja puhelimelle nimiä syötettäessä, mutta tämä ei ole mikään pakollinen juttu, vaan ainoastaan yksi mahdollinen toteutusvaihtoehto.

    Perinteistä kännykkätyyliin kaiken huomion vaativaa kosketusnäyttöä en autooni kaipaa, mutta kosketusnäyttä yllä olevat vaatimukset täyttäen kelpaa kyllä, sitten kun tulee vaihdon aika.

      
  • A-utoilija pidän sinua fiksuna keskustelijana, en tosin ymmärrä missä olisin puhunut itseni pussiin. En missään kohtaa ole väittänyt ettei BMW:ssä olisi kosketusnäyttöä vaan tuonut alusta alkaen tämän esiin. BMW:ssä on uusimpana innovaationa iDrive, kosketusnäyttö, eleohjaus ja ymmärtää se myös puheohjauksen siis tälläinen yhdistelmä joka tarjoaa mielestäni hienon paketin.

    Alun alkaen kritisoin tätä turvallisuusajattelun kautta, ettei vaativia asioita koitettaisi tehdä ajon aikana koska siinä vaarantuu väkisin oma ja muiden turvallisuus. Kuten kaikki tiedämme toiset puhuvat edelleen puhelin korvallaan puhelimeen ajaessaan toinen käsi ratissa ja toinen korvalla ja nehän ajavat tiellä miten sattuu ajatukset täysin pois liikenteestä. Ajaminen vaatii edelleen täyden keskittymisen itse ajamiseen ja mitä edessä tapahtuu. Ajaminen on mitä suuremmassa määrin myös ennakointia tulevaan. A-utoilija on ehkä viisasta ettet provosoi BMW-kuljettajia kuin olisimme jotenkin vihollisleirissä ei tätä tyyliä kannata viljellä eikä tämä kuulu Tekniikan Maailman tasoiseen keskusteluun. Mielipiteenvapaus ja oikeus olla eri mieltä on fiksun keskustelun vaalimisen lähtökohta eikös vain.

      
  • mrse: WhatCarin kirjoitusten ainoa punainen lanka ja johtava teema on omien lempparimerkkien Audi-MB-BMW esilletuominen…

    Ei kiinnosta henkilökohtaisesti lähteä väittelemään kanssasi merkeistä, rehellisesti myönnän että diggaan näitä merkkejä premium- automaailmassa. Onko siinä jotain väärin. Myös itselläsi on suosikkimerkki, eikä siinäkään ole mitään väärää, kuten myös Tracktestillä oikeutetusti BMW.

    mrse: Tämä on jonkinlaista narsismia jollei muuta kirjoittamisen aihetta keksi yleisellä keskustelupalstalla.

    Onko jotain väärin keskustella käyttöliittymistä, edelleenkin pidän pelkkää kosketusnäyttöä huonona vaihtoehtona toimintojen operointiin auton liikkuessa.

    A-utoilijalle ja Tracktestille sanoisin, että jatkakaa samaa linjaa, toinen on BMW-mies ja toinen Volvo-mies.Puhutaan kuitenkin tekniikasta, eikä aleta syytellä miksi joku on merkkifani.

    Sitten asiaan. Kosketusnäytössä ei ole mitään vikaa jos se toimii ainoastaan auton ollessa paikallaan.

    Tsekkasin noita näyttöjen korkeuksia verrattuna tuulilasin alareunaan ja mittaristoon nähden, eikä tuossa ole kahta sanaa mrse kommentit eivät pidä paikkansa. Esim. Audin näytöt sijaitsevat hyvinkin näkökentässä(tuulilasi) ylhäällä, katse laskee muutaman asteen tien suunnasta (samoin uudet bemarit). Volvon näyttö on kapeampi ja korkea, alareuna on jo alle polvikorkeudella. Todellakin on iso ero sijoittelussa. Opelin kosketusnäyttö on sijoittelultaan kuin Audi/BMW/MB, mutta toisaalta ainoa tapa operoida on näplätä näyttöä, kuten myös Volvossa.

    Paras ratkaisu voisi olla yhdistelmä kaikkea , kuten BMW hakee. On perinteinen iDrive, sitten puhe- ja ele-ohjaus sekä touch pad lisättynä kosketusnäytöllä (auton ollessa paikallaan)

    Toivon, että mrse ymmärrät, että otin tässä BMW:een esimerkiksi, koska BMW:een käyttöliittymä on monipuolisin.

      
  • mrse: WhatCarin kirjoitusten ainoa punainen lanka ja johtava teema on omien lempparimerkkien Audi-MB-BMW esilletuominen…

    Ei kiinnosta lähteä väittelemään kanssasi merkeistä, rehellisesti myönnän että diggaan näitä merkkejä premium- automaailmassa. Onko siinä jotain väärin. Myös itselläsi on suosikkimerkki, eikä siinäkään ole mitään väärää, kuten myös Tracktestillä oikeutetusti BMW.

    mrse: Tämä on jonkinlaista narsismia jollei muuta kirjoittamisen aihetta keksi yleisellä keskustelupalstalla.

    Onko jotain väärin keskustella käyttöliittymistä, edelleenkin pidän pelkkää kosketusnäyttöä huonona vaihtoehtona toimintojen operointiin auton liikkuessa.

    A-utoilijalle ja Tracktestille sanoisin, että jatkakaa samaa linjaa, toinen on BMW-mies ja toinen Volvo-mies. PISTE.

    Puhutaan kuitenkin tekniikasta, eikä aleta syytellä miksi joku on merkkifani.

    Sitten asiaan. Kosketusnäytössä ei ole mitään vikaa jos se toimii ainoastaan auton ollessa paikallaan.

    Tsekkasin noita näyttöjen korkeuksia verrattuna tuulilasin alareunaan ja mittaristoon nähden, eikä tuossa ole kahta sanaa mrse kommentit eivät pidä paikkansa. Esim. Audin näytöt sijaitsevat hyvinkin näkökentässä(tuulilasi) ylhäällä, katse laskee muutaman asteen tien suunnasta (samoin uudet bemarit). Volvon näyttö on kapeampi ja korkea, alareuna on jo alle polvikorkeudella. Todellakin on iso ero sijoittelussa. Opelin kosketusnäyttö on sijoittelultaan kuin kuin Audi/BMW/MB, mutta toisaalta ainoa tapa operoida on näplätä näyttöä, kuten myös Volvossa.

    Paras ratkaisu voisi olla yhdistelmä kaikkea , kuten BMW hakee. On perinteinen iDrive, sitten puhe- ja ele-ohjaus sekä touch pad lisättynä kosketusnäytöllä (auton ollessa paikallaan)

    Toivon, että mrse ymmärrät, että otin tässä BMW:een esimerkiksi, koska BMW:een käyttöliittymä on monipuolisin.

      
  • mrse: WhatCarin kirjoitusten ainoa punainen lanka ja johtava teema on omien lempparimerkkien Audi-MB-BMW esilletuominen…

    Ei kiinnosta lähteä väittelemään kanssasi merkeistä, rehellisesti myönnän että diggaan näitä merkkejä premium- automaailmassa. Onko siinä jotain väärin. Myös itselläsi on suosikkimerkki, eikä siinäkään ole mitään väärää, kuten myös Tracktestillä oikeutetusti BMW.

    mrse: Tämä on jonkinlaista narsismia jollei muuta kirjoittamisen aihetta keksi yleisellä keskustelupalstalla.

    Onko jotain väärin keskustella käyttöliittymistä, edelleenkin pidän pelkkää kosketusnäyttöä huonona vaihtoehtona toimintojen operointiin auton liikkuessa.

    A-utoilijalle ja Tracktestille sanoisin, että jatkakaa samaa linjaa, toinen on BMW-mies ja toinen Volvo-mies. PISTE.

    Puhutaan kuitenkin tekniikasta, eikä aleta syytellä miksi joku on merkkifani.

    Sitten asiaan. Kosketusnäytössä ei ole mitään vikaa jos se toimii ainoastaan auton ollessa paikallaan.

    Tsekkasin noita näyttöjen korkeuksia verrattuna tuulilasin alareunaan ja mittaristoon nähden, eikä tuossa ole kahta sanaa mrse kommentit eivät pidä paikkansa. Esim. Audin näytöt sijaitsevat hyvinkin näkökentässä(tuulilasi) ylhäällä, katse laskee muutaman asteen tien suunnasta (samoin uudet bemarit). Volvon näyttö on kapeampi ja korkea, alareuna on jo alle polvikorkeudella. Todellakin on iso ero sijoittelussa. Opelin kosketusnäyttö on sijoittelultaan kuin kuin Audi/BMW/MB, mutta toisaalta ainoa tapa operoida on näplätä näyttöä, kuten myös Volvossa.

    Paras ratkaisu voisi olla yhdistelmä kaikkea , kuten BMW hakee. On perinteinen iDrive, sitten puhe- ja ele-ohjaus sekä touch pad lisättynä kosketusnäytöllä (auton ollessa paikallaan)

    Toivon, että mrse ymmärrät, että otin tässä BMW:een esimerkiksi, koska BMW:een käyttöliittymä on monipuolisin.

      
  • A-utoilija pidän sinua fiksuna keskustelijana, en tosin ymmärrä missä olisin puhunut itseni pussiin. En missään kohtaa ole väittänyt ettei BMW:ssä olisi kosketusnäyttöä vaan tuonut alusta alkaen tämän esiin. BMW:ssä on uusimpana innovaationa iDrive, kosketusnäyttö, eleohjaus ja ymmärtää se myös puheohjauksen siis tälläinen yhdistelmä joka tarjoaa mielestäni hienon paketin.

    Alun alkaen kritisoin tätä turvallisuusajattelun kautta, ettei vaativia asioita koitettaisi tehdä ajon aikana koska siinä vaarantuu väkisin oma ja muiden turvallisuus. Kuten kaikki tiedämme toiset puhuvat edelleen puhelin korvallaan puhelimeen ajaessaan toinen käsi ratissa ja toinen korvalla ja nehän ajavat tiellä miten sattuu ajatukset täysin pois liikenteestä. Ajaminen vaatii edelleen täyden keskittymisen itse ajamiseen ja mitä edessä tapahtuu. Ajaminen on mitä suuremmassa määrin myös ennakointia tulevaan. A-utoilija on ehkä viisasta ettet provosoi BMW-kuljettajia kuin olisimme jotenkin vihollisleirissä ei tätä tyyliä kannata viljellä eikä tämä kuulu Tekniikan Maailman tasoiseen keskusteluun. Mielipiteenvapaus ja oikeus olla eri mieltä on fiksun keskustelun vaalimisen lähtökohta eikös vain.

      
  • Carbuyerin testissä Volkswagenin kosketusnäyttö sai käytettävyydestä täydet viisi tähteä. Kokonaispisteet olivat 4.1, kun esimerkiksi BMW:n kokonaispisteet olivat 4.5. Testissä tutkittiin myös suorituskykyä, navigointia, liitettävyyttä ja kuluja. Myös BMW sai käytettävyydestä viisi tähteä. Audi sai käytettävyydestä neljä ja puoli tähteä.

    Vastaavasti todella kallis Mercedes Comand järjestelmä sai käytettävyydestä vain kolme tähteä, kokonaispisteet olivat 3.3, eli sama kuin esimerkiksi Nissanilla. Mercedeksen kohdalla valitettiin sitä että pyöritysnappulan käyttö oli hankalaa. Esimerkiksi kun pyöritysnappulalla halutaan muodostaa sanoja, niin joudutaan siirtymään pitkiä matkoja aakkosissa kirjaimesta toiseen mikä häiritsi testaajaa.

    Testi oli sinänsä vähän huono kun siinä ei pahemmin kommentoitu eri autojen äänikomentoja.

    Vauxhallin kosketusnäytöllinen Intellilink sai kokonaispisteet 4,3 eli käytännössä saman kuin Audi ja BMW.

      
  • Mercedeksen käyttöjärjetelmä on jäänyt kyllä jonnekkin 90-luvun tasolle. Ehkä paras mihin olen itse törmännyt niin on uudesta Jeep Cherokeesta löytyvä monitoiminäyttö. Jo itse näytön käyttö on helppoa ja parasta siinä on, että voit itse räätälöidä ne tiedot mitä haluat näkyvän mittariston pienemmässä näytössä, jota voi puolestaan käyttää näppärästi ratista. Harvemmin tarvittavat tai mielenkiintoiset voit jättää sitten isompaan keskusnäyttöön.

      
  • Syksyllä ajelin tuoreella C-Klassella ja nuo käyttöliittymän puutteet tulivat selviksi. Yllätyin, kuinka kankea ja hidas siitä saatu rakennettua,

      
  • mrse: katsotko kojetaulua säätimiä käyttäessäsi, vai onnistuuko kosketusnäytön käyttö tuollaisella suurella näytöllä edes näyttöä vilkaisematta? Minulle mekaanisen painonapin idea on siinä, että osaan kojetaulun ulkoa ditä vilkaisemattakaan.

    Mersun vuoden 2012 COMAND on nyt jo muinaisjäänne, mutta ei suinkaan siksi, ettei joku kädetön osaa käyttää BMW:sta kopioitua mainiota monivalintamulpuraa. Vaan siksi, että puhelimen applikaatioiden käyttö on madotonta, Daimlerin COMANDille tarjoamista applikaatioiata puuttuu paljon minulle tarpeellista, päivitykset nykymaailmaan ovat mahdottomia ja bluetooth-profiilit on valittu väärin suhteessa puhelinpopulaatioon. Ja taidetaanpa vielä dataputkiakin rajoittaa tarpeettomasti?

    Mutta nimien syöttäminen puheohjausta tottelevaan naviin (tai puhelinluetteloon) painonapeilla on kyllä itse aiheutettu invalid user error. Tavaamista vaativa COMAND ei loista tuossakaan, mutta kyllä se minkä tahansa näppäimistön voittaa.

    Esimerkiksi soitettavan puhelun nimen voi valita puhelinluettelosta ainakin viidellä eri tavalla, joten eri tilanteisiin voi omaksua eri käyttötavan.

      
  • @bronco: vaikka Mersun käyttöliittymässä puutteensa onkin, jo COMANDia halvempikin APS50 navi antoi pian 10 vuotta sitten kuljettajan valita nopeusmittarin keskelle oman kopionsa mistä tahansa isoon näyttöön saatavasta tiedosta.

    Ehdoton lomamatkalla oudossa paikassa, kun muiden soittaessa radiota, muistikorttia, puhelinta ja ties mitä padia, voi kuljettaja ottaa navin omaan näyttöönsä.

      
  • 740 GLE

    Tiedän vain lähinnä Volvon osalta sen että näyttöä voi ohjata:

    1. Kosketusnäyttöperiaatteella eli niin kuin tablettia käyttäen. Kosketusnäytön vaste on kaikkein nopein.

    2. Ratin nappuloilla, eli käsiä ei tarvitse irroittaa ratista. Vertaa uusi E - Mersu, jossa " hiiri " ratin kummallakin puolella. Sekä E - Mersussa että Volvossa on karsittu rajusti nappuloita.

    3. Puheohjaus. Ja bemarissa on myös eleohjaus ainakin 7 - sarjassa

    Ainakin Volvossa kaiken ajamisen kannalta tärkeän infon voi keskittää ratin kohdalla olevaan näyttöön. Näin varmaan muissakin premiumeissa.

      
  • Ehdottomasti vaarantaa turvallisuutta. Jo sekunnin katseen keskittyminen muuhun kuin esim. Edelläajavan äkilliseen pysäytykseen aiheuttaa peräänajon..kokemusta on.

      
  • mrse:
    Ainakin Volvossa kaiken ajamisen kannalta tärkeän infon voi keskittää ratin kohdalla olevaan näyttöön. Näin varmaan muissakin premiumeissa.

    Mikäs olisikaan sellainen haukottelun symboli tällä uudella, kököllä keskustelupalstalla? Olisiko tämä toimiva :-o

    Kannattanee laventaa tietämystään mrse: tuo on aika yleinen ominaisuus autoissa, jopa vuosia ollut. Niin kuin kosketusnäytöt ylipäätään. Palstan mielestä ne näyttävät aiheuttavan eniten ongelmia Volvoissa, Mersuissa ja Bemareissa kuitenkin, heh.

      
  • Eihän tällä palstalla muusta puhutakaan kuin premiumeista, kertoo aika paljon palstan tasosta jos keskusteluissa pelkästään kuolataan premiumautojen perään. Ja markkinoidaan omia lempparimerkkejä ihan kuin näillä autonvalmistajilla ei olisi omaa markkinointi-osastoa Suomessa. Läpinäkyviä keskusteluketjuja avataan esimerkiksi sillä tarkoituksella että oman lempparimerkin infotainment saadaan julistettua parhaaksi. Samalla esiinnytään suurena autotietäjänä ja kuvitellaan että näillä omilla hengentuotoksilla olisi jokin laajempikin kiinnostavuus.

    Ja tulipahan tässä keskustelussa ainakin selvitetyksi se että näitä näyttöjen ohjaustapoja on useita valinnaisia per järjestelmä.

      
  • Aika kuolluthan tämä palsta on ollut käytännössä sen jälkeen, kun TM teki viimeisimmän uudistuksensa. Palstan vikoja ja omituisuuksia ja maksumuuria on käyty läpi toisissa ketjuissa, joten ei siitä sen enempää, mutta jotain omituisia virheitä tässä keskustelupalstassa on edelleen. Esim. minun viimeisin viestini tätä ennen oli vastaus tracktestin viestiin ja nyt niiden paikka on vaihtunut, ikään kuin tracktest olisi vastannut pari päivää myöhemmin viestiini. Yritin laittaa tänne viestiä sen jälkeen useamman kerran, mutta kaikki epäonnistuivat, joten luovutin kun ei kerran palsta toimi kunnolla. Tehkää nyt hyvänen aika TM jotain tälle keskustelupalstalle, sen virheille ja kivikautiselle käyttöliittymälle ! Itse pitää käyttää HTML-tageja tekstin ympärillä, että esim. saa edellisessä lauseessa olevan boldauksen tekstiin. Huom. TM ei kaikki ole noista perillä, vaikka itselleni ne tuttuja ovatkin.

    No tässä ketjussa keskustellaan autojen käyttöliittymistä ja eihän täällä ole juuri keskustelijoita, joten tottakai jutut ja vastaukset on vähissä. Muita kuin premium-autojen omistajia ei ole aiemminkaan juuri kiinnostanut palstalla keskustelu ja nykytilanteessa tietysti entistä vähemmän, kun porukka on hyvin vähissä. Itse viime viestissäni juuri yritin siirtää keskustelua muihinkin merkkeihin ja hyvä kun mrse laittoi niitä Carbuyerin testejä. Tuollaisia asiallisia testejä juuri kaivattaisi autojen käyttöliittymistä. Eikö myös TM voisi tehdä testin aiheesta, nyt kun kosketusnäytöt alkaa vallata alaa. Jotain aiempia testejä on joskus ollutkin ainakin audiolaitteiden käytettävyydestä.

      
  • @mrse: Kohtaa 1. pyrin itse välttämään, kun en vielä ole sujuvasti sokkona käytettävää kosketusnäyttöä tavannut. Kohta 2 on jo parempi ja se on periaatteessa sama asia mittaritauluun nostetun valikon käyttö rattinapeilla. Kohtaa 3. luulin pelleilyksi, mutta ei se nimien ja osoitteiden syöttämisessää sitä olekaan. Kohdat 2 ja 3 ovat kivoja olemassa, mutta eivät tee toimintokohtaista oikotietä turhaksi.

    @Nooralotta: viikon oli vuokraamon Peugeot 308 lainassa ja ensimmäisen päivän ajoin hotellin ja toimiston väliä epämukavan kylmässä. Liikenteen vuoksi ei katsetta ehtinyt siirtää kojetaulun televisioon riittävän pitkäksi ajaksi lämmön säätimien löytämiseksi. Illalla takaisin hotellille lähtiessäni en muistanut selvittää säätöjä, ja sama uudestaan. Hotellin pihalla sitten tyhjäkäyntiä niin pitkään, että sain +21 astetta ja kohtuullisen puhallinnopeuden valituksi. Ei se vaikeaa ole, mutta ei sitä myöskään voi tehdä katsomatta.

    En tiedä voiko tuota Pösöä käyttää jotenkin muutenkin kuin suuren loistavan pädin kautta, mutta olisi loistava parannus, jos tuon näytön LISÄKSI saisi vaikka 30 vuoden takaisin pienen sormipyörän, josta saa ruuvata halutun asteluvun pienen ikkunan kohdalle. Tai edes liukusäätimen, jota voi siirtää siniseen tai punaiseen suuntaan.

    Taitaa olla taas kerran hinnasta kysymys?

      
  • mrse: eihän tällä palstalla muusta puhutakaan kuin premiumeista, kertoo aika paljon palstan tasosta jos keskusteluissa pelkästään kuolataan premiumautojen perään.
    Omalla tulee ajetuksi enemmän kuin muilla, joten se on luonteva lähtökohta vertailulle. Viidellä eri tavalla puhelinnumeron valitessani puhun viime vuonna käytettynä ostamastani.

    Ja markkinoidaan omia lempparimerkkejä ihan kuin näillä autonvalmistajilla ei olisi omaa markkinointi-osastoa Suomessa. Läpinäkyviä keskusteluketjuja avataan esimerkiksi sillä tarkoituksella että oman lempparimerkin infotainment saadaan julistettua parhaaksi.
    En tarkoittanut parasta, kun kuvatessani oman tämän vuosikymmenen autoni COckpit MANagement and Data zydeemiä muinaisjäänteeksi.

      
  • A-autoilija: "Yritin laittaa tänne viestiä sen jälkeen useamman kerran, mutta kaikki epäonnistuivat, joten luovutin kun ei kerran palsta toimi kunnolla".

    Minä yritin aloittaa pari päivää sitten uuden keskustelun parikin kertaa, mutta ei onnistunut.
    Olisikohan syynä ollut se että tekstissäni oli linkki Tuulilasin sivulle. :)

      
  • Penteles:

    Minulla oli Youtube-linkki eli jotain virhettä julkaisussa tällä palstalla on, jos viestissä on linkkejä.
    Lisäksi minulle on käynyt niin, että kun olen muuttanut omaa palstalla jo julkaistua viestiäni jossa on ollut linkkejä, niin koko viesti on tuhoutunut muutosyrityksessä. Näitä siis tapahtuu keskustelupalstalla, joka on toiminut nykymuodossaan jo vissiin yli vuoden. En enää muista milloin tämä nykyinen tökerö TM-palsta uudistettiin.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit