740GLE: Voidaanko siis hyväksyä periaatepäätös, että koska kuljettaja adaptoituu ajamansa härvelin mahdollisuuksiin ja vaatimuksiin, on suorituskyky enemmänkin MUKAVUUS- kuin turvallisuustekijä?
Heh, hauska ajatus!
Mikäs siinä, kunhan ei mukavuus muutu "mukavuudeksi", eli turvallisuuden väärinkäytöksi. Silloin aletaan olla jo turvattomuuden puolella, jos "tiedetään" että ohi ehtii kun resuja tehoista löytyy, mutta vastaantulijat ehtivät säikähtää kuitenkin. Mukavuuteen tulee mukaan jännitystä. Tykkäähän siitäkin yhdistelmästä jotkut, mutta väistämättä voi olettaa, että tilannetaju ei ole hanskassa kuitenkaan.
NHB,
"nyt tuon ensimmäisen version ongelmia on korjattu..."
Voisitko ystävällisesti kertoa noista ongelmista, niin voisin alkaa niitä autostani hakea.
Tänään laitoin talvirenkaat alle. Nokialaiset seiskat.
Viime talvenkaan jälkeen ei tarvinnut renkaiden paikkaa vaihtaa.
Ilmeisen tasaisesti ovat talven lähdöissä kaikki pyörät toimineet.
Ensi vuoden alkupuolella tulee autolle viides vuosi täyteen.
Kyllä harmittaa, kun ei tätä tietoa ollut takuuaikana.
Se oli ihan hyvä se "floppi-maininta", herätti minutkin asiaan.
Eiköhän me molemmat tunneta nuo "ongelmat". Joskus suolan heitto on hyväksi.
Mp-autoilija,
mielelläni kerron autosta, jos sinulla on jotain mielessä.
Ensimmäinen vastaukseni meni pieleen, siksi se jouti mäkeen.
Täällä käynnit ovat jääneet vähiin, enkä siten enää kovinkaan monen autoasioita tunne ja lisäksi täällä on useita uusia, mikä on hyvä asia.
Opelin maine meni 90-luvulla laatuongelmien takia ja se saa maksaa siitä edelleen ihmisten mielikuvissa, vaikka Opel on ollut monissa laatututkimuksissa ihan kärkisijoillakin. Tuossa on hyvä kirjoitus Opelista, erityisesti uudesta Astrasta, joka valittiin tänä vuonna Vuoden Autoksi koko Euroopassa ja myös Suomessa. Astra oli elokuussa jo toiseksi eniten rekisteröity malli Suomessa Skoda Octavian jälkeen, joten luottamus Opeliin tuntuu palaavan. Toivottavasti onnistuvat yhtä hyvin tulevan Insignian uudistuksessa.
Kumppani, Opelin luotettavuus on toki parantunut huonoimmista ajoista, mutta kun 100 % tuntemistani Opelin omistajista eivät suosittele Opelia, niin hieman se mietityttää, vaikka 100 % onkin vain kaksi henkilöä. Tämän lisäksi joitain vuosia sitten Opel (Astra tai Insignia) ei saanut kovin hyvää palautetta kestotestistä.
Arvonalennuksella tarkoitan sitä, että oma Insigniani olisi aivan malliston kalleimmasta päästä ja oli merkki mikä tahansa, niin kalleimmasta päästä oleva versio pudottaa arvoaan aina rajuimmin. Mitä enemmän on hintaeroa halvimman ja kalleimman version välillä, niin sitä rajumpaa se suhteellinen arvonalennus taitaa olla.
Voinen mainita...
TM:n käyttötestissä oli Opel Astra 1,4T.
Julkaistu TM 14/2011.
Moottorin tehojen suhteen oli mainintaa.
Auto selvisi muuten varsin hyvin.
Kannattaa lukaista loppuraportti.
Toisaalta mitäpä 5 vuotta vanha käyttötesti kertoo tulevaisuuden toisesta mallista ja sen laadusta. Enemmän minusta kertoo Astran valinta vuoden autoksi ja sen saamat hyvät arvostelut ja testimenestys. Nuo osoittaa, että osaamista löytyy, joten ei ole kovin vaikeaa siirtää sitä tuleviinkin malleihin.
Tuollakin Teknavin koeajossa todetaan Astrasta:
"On syytä olla jopa hieman yllättynyt kuinka hyvän tuotteen Opel on saanut markkinoille." ja että se haastaa tasaväkisesti Golfin. Osuva kommentti on myös että "imago laahaa perässä".
Noin se menee, että Opelilla on menneisyyden huonon laadun painolasti kannettavanaan ja siitä ei pääse helpolla eroon, vaikka uudet mallit olisi kuinka hyviä tahansa. Tuntuu, ettei Opelista oikein muuta sanottavaa löydykään kuin epäilyt laadusta, vaikka monet laatututkimukset kertoo varsin hyvästä laadusta.
Hyvä kuvakavalkaadi tuolla ja muodoista saa teippienkin läpi jonkinmoisen käsityksen. Aika coupemainen on kattolinja ja takapenkin tilat tietysti herättää siksi epäilyksiä. Ja onhan tuolla yksi teipattu sisäkuvakin.
MP-autoilija, kun vielä muutamia vuosia sitten myydyissä malleissa laadussa on ollut jonkinasteisia ongelmia, niin minusta laatua on ihan asiallista epäillä. Kahdella tuttavallani on ollut uudehko Opel ja molemmissa on ollut jonkin verran pienempää ja toisessa vähän suurempaakin vikaa, joihin he eivät ole törmänneet aikaisemmissa autoissaan.
Mhj, en muista oliko Astra vai Insignia, mutta jommassa kummassa oli kyllä kohtuullinen määrä ongelmia kestotestissä. Ei sieltä mitään kehuja tullut, vaikka ei nyt huonoimmastakaan päästä tainnut olla.
En ollenkaan epäile, että uudet mallit eivät olisi muutoin hyviä, mutta minusta on ihan luonnollista, että luotettavuutta vielä hieman epäillään. Toivotaan, että sekin puoli on jo kunnossa.
NHB: Kysymys kuitenkin kuuluu, että paljonko kansanautobrändien isoilla sedaneilla ja farkuilla riittää markkinoita nykypäivänä.
Miksei halvemmassa hintaluokassa olevilla isoilla autoilla olisi kysyntää?
NHB: Saksassa on myyty 20 325 Insigniaa, 97 286 Passatia ja AB:n mukaan paljon kalliimpaa A4:ä 52 493 kappaletta. Olipa päässä sitten mitkä lasit tahansa, niin Insignian myynti on ollut vaatimatonta.
Passattiin ja A4 verrattuna kyllä.
En tiedä montako Mondeota kyseisenä aikana on mennyt Saksassa kaupaksi, mutta voi olla aika lähellä Insignian myyntilukuja.
Lähitulevaisuudessa uusien mallien menestyksen ja myynnin ratkaisee osittain käyttövoimatarjonta.
Tässäkin luokassa täytyy olla tarjolla jonkinlainen hybridi/sähköversio.
Astrahan se oli.
Tuolla edellä on tietoa, koska ja missä lehdessä.
Loppuraportti ei nyt kovin paha ole tai niin ollenkaan.
Saanet sen diginä luettua.
Nythän TM:llä on Astra K käyttötestissä.
Siitä on tulossa hyvä vertailupohja.
Voinee päätellä myös Insignian suhteen.
NHB,
onhan ne tiedossa, eikä ne kaikki ole välttämättä kaikille ongelmia.
Mieluummin ajan tarpeeksi painavalla autolla kuin tuulen viemällä.
Olo on auton sisällä tuhti ja tunne samalla turvallinen.
Takana pitkäselkäisen pää osuu kyllä kattoon.
185cm pitkällä "tavallisella" ei käy.
Tavaratilan koko on autossa plussaa ja sen käytettävyys.
Ajoominaisuuksiin olen hyvin tyytyväinen, eikä rengasmelu ole korkea. (On aika monen auton osalta vertailupohjaa.)
Vikoja ei ole ollut (kop,kop,kop...).
"Miksei halvemmassa hintaluokassa olevilla isoilla autoilla olisi
kysyntää?
Passattiin ja A4 verrattuna kyllä.
En tiedä montako Mondeota kyseisenä aikana on mennyt Saksassa kaupaksi, mutta voi olla aika lähellä Insignian myyntilukuja."
Aika tuntuu ajaneen ohi noiden. Vielä 90-luvulla Mondeo ja Vectra olivan myyntilistojen kärjessä, mutta nykyisin molemmat tapaa top 50-listoilta vain harvoin. Perheauton tarpeeseen on tullut erilaisia tila-autoja ja isojen autojen markkinoille ovat myös erilaiset SUV:t tulleet voimalla. Samaan aikaa myös premiumit ovat vallanneet markkinoita ja nykyisin ne dominoivatkin noita isompien sedaneiden ja farkkujen markkinoita. Saksassa Mondeo taitaa myydä vieläk Insigniaakin huonommin, mutta esimerkiksi C-Klasse, E-Klasse, 3er, 5er, A4 ja A6 myyvät molempia selvästi paremmin.
"onhan ne tiedossa, eikä ne kaikki ole välttämättä kaikille ongelmia.
Mieluummin ajan tarpeeksi painavalla autolla kuin tuulen viemällä.
Olo on auton sisällä tuhti ja tunne samalla turvallinen."
Ei tarvitse alkaa puolustelemaa valintaa. Ei kukaan väitä, ettetkö voisi olla valintaasi tyytyväinen. Tässä vaiheessa tiedämme jo sen, millainen menestys ensimmäinen Insignia oli.
Voin kertoa että ajalla 11/2006- 9/2016 uutena 34.000 euroa maksaneen Ford S-Maxin arvo putosi 8.000 euroon. Vaikka kilometrejä oli ainoastaan 160.000 km mittarissa.
NHB
"Aika tuntuu ajaneen ohi noiden. Vielä 90-luvulla Mondeo ja Vectra olivan myyntilistojen kärjessä, mutta nykyisin molemmat tapaa top 50-listoilta vain harvoin. Perheauton tarpeeseen on tullut erilaisia tila-autoja ja isojen autojen markkinoille ovat myös erilaiset SUV:t tulleet voimalla. Samaan aikaa myös premiumit ovat vallanneet markkinoita ja nykyisin ne dominoivatkin noita isompien sedaneiden ja farkkujen markkinoita. Saksassa Mondeo taitaa myydä vieläk Insigniaakin huonommin, mutta esimerkiksi C-Klasse, E-Klasse, 3er, 5er, A4 ja A6 myyvät molempia selvästi paremmin."
Varmaan Saksassa myydään Mersuja, Bemareita ja Audeja pilvin pimein. Toista se on täällä Suomessa, jossa nuo ei ole tavallisen työtätekevän saavutettavissa. Täällähän ajetaan yli 10 vuotta vanhoilla Corolloilla ja ne joilla on varaa ostaa uusi auto miettivät tarkkaan mihin rahansa laittavat. Skoda Superbin menestys kertoo, että isoille käytännöllisille autoille on tilausta ja tarvetta. Moni autonvalmistaja vaan unohtaa sen käytännöllisyyden tavaratilan osalta, jolloin on pakko ostaa farmarimalli. Superbin ostajan ei tarvitse ostaa farmaria, eikä Mondeon. Opelillakin on asia tajuttu ja Insignia halutaan jakamaan kakkua isojen, käytännöllisten 5-ovisten luokkaan.
5-ovista itsekin pääasiassa etsin seuraavaksi autoksi ja olen tullut siihen johtopäätökseen, että sellainen olisi itselleni järkevin vaihtoehto. Vaihtoehtoja ei ole liikaa, joten hyvä jos Insignia tarjoaisi varteenotettavan vaihtoehdon. Ne premiumluokan 5-oviset vaihtoehdot itselleni on oikeastaan vain 3 GT ja uudistunut A5 sportback, jotka on todella kalliita ja sopivan löytäminen käytettynä ei ole helppoa. Ylemmästä keskiluokasta löytyy sitten Mondeo, Superb ja tuleva Insignia. Farmarimalleista kiinnostaa oikeastaan vain A4 Avant ja mahdollisesti tuleva V60, jos sen tuloa myyntiin jaksaa odotella.
Voin kertoa että ajalla 11/2006- 9/2016 uutena 34.000 euroa maksaneen Ford S-Maxin arvo putosi 8.000 euroon. Vaikka kilometrejä oli ainoastaan 160.000 km mittarissa.
Tuo on ihan ok arvonalenema. 10v. 26000€, vuodessa vain 2600€!
Mp-autoilija: 5-oviset vaihtoehdot itselleni on oikeastaan vain 3 GT ja uudistunut A5 sportback, jotka on todella kalliita ja sopivan löytäminen käytettynä ei ole helppoa. Ylemmästä keskiluokasta löytyy sitten Mondeo, Superb ja tuleva Insignia.
Vähissä ovat kun Mazda 6 :kin on enää sedanina ja farkkuna.
mrse: Voin kertoa että ajalla 11/2006- 9/2016 uutena 34.000 euroa maksaneen Ford S-Maxin arvo putosi 8.000 euroon. Vaikka kilometrejä oli ainoastaan 160.000 km mittarissa
Jokeri: Tuo on ihan ok arvonalenema. 10v. 26000€, vuodessa vain 2600€
Hyvin tasaista -15% vuosivauhtia! Eikös tuo ole ihan ns. tilastollinen normi suorastaan?
Uutta Insigniaa on jo ehditty koeajaakin. Jalkatilat takana on taksiluokkaa, mutta 187 cm testaajalla on pääntilan suhteen takana ahdasta. Ymmärrettävää noin coupemaisessa kattolinjassa. Auto vaikuttaa kaikin puolin paremmalta kuin edeltäjä. Koeajossa oli 1,5 l, 165 hv manuaali ja 2,0 l, 250 hv automaatti. Keventynyt paino tuntuu parempana ajettavuutena ja kuski istuu 3 cm alempana kuin edeltäjässä. LED-valoissa lamppujen määrä on tuplaantunut siitä mitä Astrassa on. Hybridiä ei ole ilmeisesti tulossa. Loppuyhteenvetona Opel on kuunnellut kritiikkiä edellisestä Insigniasta, mutta aika näyttää riittääkö se esim. vertailutestissä Skoda Superbia vastaan.
Skoda on muuttanut markkinoita Superbilla ja osoittanut, että tilaville hatchbackeille on markkinoita.
Uuden Insignian matkustusmukavuus on kasvanut ja takana on saman verran tilaa kuin esim. A6:ssa tai V90:ssä. Mielenkiintoisena tietona takana on 8 mm enemmän pääntilaa kuin edeltäjässä.
"The ride and handling balance is excellent, as is the steering. It's far too early to say anything other than “promising” for the new Insignia, but that's exactly what it is."
Ensimmäiset viralliset kuvat on julkaistu 5-ovisesta ja naamioimattomia salakuvia on siitä ja myös jo farmaristakin. Farmari on erityisen tyylikäs, mutta pidän myös 5-ovisesta. Musta väri sopii mielestäni paremmin kuin virallisten kuvien valkoinen. Sisältä on myös varsin tyylikäs peli.
Kauanhan niitä maskeerattuja kuvia saikin katsella ja ensimmäiset koeajotkin piti ajaa maskit päällä.
Mielestäni muistuttaa jossain määrin Astraa ja myös tietty Insigniaa.
Akseliväliä kasvatettiin ja tavaratilaa hieman pienennettiin.
Hyvä, että sitä saa isolla takaluukulla.
Saa nähdä kuinka ripeästi pääsee autoa tilaamaan.
Pohdintaa tuo tuottaa.
Mp-autoilija on pakko myöntää, että tämä Opel Insignia Sports Tourer (2018) on komea menopeli. Kehtaa ajaa minkä tahansa premium-auton viereen missä vain. Sisustus miellyttää hieman vaativampaakin herrasmiestä sekin on myönnettävä. Hyvä vaihtoehto premium-auton jälkeen ehdottomasti kuten olet kaavaillut (Volvo S80).
On kyllä kieltämättä aika hienosti onnistunut auto. Hyvin johdonmukaiset linjat paitsi ehkä a-pilarin alku hieman outo. Etu ja takapää ovat kuitenkin selkeästi samasta autosta (myös valot). Samalla tavalla johdonmukainen luomus on mielstäni myös Alfan uusi Giulia. En tiedä onko vain minun ongelma, mutta esim Volvo XC90 ja varsinki S/V90 malleissa perän ja keulan muotoilu ei noudata oikein mitään linjaa ja koetaulu vielä sitten kolmannesta autosta. Insigniassa koetaulukin on selkeästi parempi kuin edellisessä mallissa. Hieman MB/BMW vaikutteita, mutta hyvää kannattaa mielummin kopioda kuin luoda oma huono. Joitakin kertoja vuokra-autona ollut edellinen insignia ja etenkin koetaulu oli mielestäni aika onneton.
Ja edellinen oma Opel kokemus on 25-vuoden takaa Asconasta johon piti tehdä pohjanvaihtohuolto noin 10-vuoden iässä sekä pari koneremonttia. Mutta siitäkin huolimatta auto oli perheessä 20 vuotta ja palveli tarkoitustaan ennen lopullista paalausta n 250tkm ajettuna.
Tuossa aikaisemmin joku viittasi Suberb:n viitoittamaan tilankäyttöön. Suomessahan tuo liisarimarkkinoilla on vetänyt, mutta ei sitten niinkään muualla. Suberb:n myynti on ollut vain puolet insignian myynnistä Euroopassa eli uskon että Opel kyllä seisoo tai kaatuu omilta jaloiltaan jos tämä kokoluokka ei vedä. Vanha insignia on myynyt aika hyvin myös Kiinassa Buickin brandin alla joten on jotain pohjaa mistä ponnistaa tämän II-version kanssa. Ainakin meille tämä kokoluokka aivan liian suuri, mutta monelle lapsiharrastekoiraperheelle varmaan juuri passeli.
Hämmentäviä luettavia nämä uusien Opelien ensikoeajot, kun useimmiten tulee kehuja.
Onhan tuo Insignia todella hyvän näköinen. Varustelua/hinnoittelua hetki täytyy odotella vielä.
Opel on ladannut yleensä aika paljon tavaraa jo hinnat alkaen malliin.
Tulkoon nyt mainituksi, että uuden Insignian hinnat ovat olleet jo eilisestä lähtien nähtävissä/opel.fi.
Sikäli, kun täällä oli jossain vaiheessa kiinnostusta tähän autoon.
Onpahan tuo mielenkiintoista huomata, ettei sen kummemmin TM kuin Tuulilasikaan ota kantaa Insignian hintoihin.
Joltisillakin tahoilla autoa jopa odoteltiin.
Autoni olen jo tilannut, mutta kurkkasin Opelinkin hinnaston ihan mielenkiinnosta ja heti pisti silmään hieman sama ongelma kuin vanhassa Insigniassa. Kun katsoo 260 hv bensamallin hintaa, niin näyttääkin halvalta. Mutta kun katsoo luvattua suorituskykyä, niin hinta ei oikeastaan enää olekaan niin halpa, koska 260 hv Insignian suorituskyky vastaa esim. n. 190 hv Audia, Superbia, Passatia, Bemaria, jne.
Onko teknisissä tiedoissa virhe, vai katsoinko hätäisesti väärin, vai miten ihmeessä 260 hv keskikokoinen nelivetoinen auto voi kiihtyä 0-100 km/h yli 7 sekuntia, kun vastaavan tehoiset kilpailijat paukuttavat saman nopeuden noin 5,5 sekunnissa, jopa alle.
Enkä siis sano, että tällainen kiihtyvyys monellekaan olisi mikään tärkein ominaisuus, mutta ei tuo Insignia niin halpa ole, jos vastaavan muun merkkisen auton saa samalla suorituskyvyllä n. 190 heppaisena.
740GLE:
Voidaanko siis hyväksyä periaatepäätös, että koska kuljettaja adaptoituu ajamansa härvelin mahdollisuuksiin ja vaatimuksiin, on suorituskyky enemmänkin MUKAVUUS- kuin turvallisuustekijä?
Heh, hauska ajatus!
Mikäs siinä, kunhan ei mukavuus muutu "mukavuudeksi", eli turvallisuuden väärinkäytöksi. Silloin aletaan olla jo turvattomuuden puolella, jos "tiedetään" että ohi ehtii kun resuja tehoista löytyy, mutta vastaantulijat ehtivät säikähtää kuitenkin. Mukavuuteen tulee mukaan jännitystä. Tykkäähän siitäkin yhdistelmästä jotkut, mutta väistämättä voi olettaa, että tilannetaju ei ole hanskassa kuitenkaan.
NHB,
"nyt tuon ensimmäisen version ongelmia on korjattu..."
Voisitko ystävällisesti kertoa noista ongelmista, niin voisin alkaa niitä autostani hakea.
Tänään laitoin talvirenkaat alle. Nokialaiset seiskat.
Viime talvenkaan jälkeen ei tarvinnut renkaiden paikkaa vaihtaa.
Ilmeisen tasaisesti ovat talven lähdöissä kaikki pyörät toimineet.
Ensi vuoden alkupuolella tulee autolle viides vuosi täyteen.
Kyllä harmittaa, kun ei tätä tietoa ollut takuuaikana.
Se oli ihan hyvä se "floppi-maininta", herätti minutkin asiaan.
Eiköhän me molemmat tunneta nuo "ongelmat". Joskus suolan heitto on hyväksi.
Mp-autoilija,
mielelläni kerron autosta, jos sinulla on jotain mielessä.
Ensimmäinen vastaukseni meni pieleen, siksi se jouti mäkeen.
Täällä käynnit ovat jääneet vähiin, enkä siten enää kovinkaan monen autoasioita tunne ja lisäksi täällä on useita uusia, mikä on hyvä asia.
http://www.marmai.fi/uutiskommentti/kommentti-mika-nosti-nuupahtaneen-automallin-uuteen-kukoistukseen-6580999
Opelin maine meni 90-luvulla laatuongelmien takia ja se saa maksaa siitä edelleen ihmisten mielikuvissa, vaikka Opel on ollut monissa laatututkimuksissa ihan kärkisijoillakin. Tuossa on hyvä kirjoitus Opelista, erityisesti uudesta Astrasta, joka valittiin tänä vuonna Vuoden Autoksi koko Euroopassa ja myös Suomessa. Astra oli elokuussa jo toiseksi eniten rekisteröity malli Suomessa Skoda Octavian jälkeen, joten luottamus Opeliin tuntuu palaavan. Toivottavasti onnistuvat yhtä hyvin tulevan Insignian uudistuksessa.
Tämän vuoden kotimaan reissuilla olen nähnyt runsaasti Insignioita.
Moni on valinnut.
Kumppani, Opelin luotettavuus on toki parantunut huonoimmista ajoista, mutta kun 100 % tuntemistani Opelin omistajista eivät suosittele Opelia, niin hieman se mietityttää, vaikka 100 % onkin vain kaksi henkilöä. Tämän lisäksi joitain vuosia sitten Opel (Astra tai Insignia) ei saanut kovin hyvää palautetta kestotestistä.
Arvonalennuksella tarkoitan sitä, että oma Insigniani olisi aivan malliston kalleimmasta päästä ja oli merkki mikä tahansa, niin kalleimmasta päästä oleva versio pudottaa arvoaan aina rajuimmin. Mitä enemmän on hintaeroa halvimman ja kalleimman version välillä, niin sitä rajumpaa se suhteellinen arvonalennus taitaa olla.
Voinen mainita...
TM:n käyttötestissä oli Opel Astra 1,4T.
Julkaistu TM 14/2011.
Moottorin tehojen suhteen oli mainintaa.
Auto selvisi muuten varsin hyvin.
Kannattaa lukaista loppuraportti.
Että ei siis Insignia.
Toisaalta mitäpä 5 vuotta vanha käyttötesti kertoo tulevaisuuden toisesta mallista ja sen laadusta. Enemmän minusta kertoo Astran valinta vuoden autoksi ja sen saamat hyvät arvostelut ja testimenestys. Nuo osoittaa, että osaamista löytyy, joten ei ole kovin vaikeaa siirtää sitä tuleviinkin malleihin.
http://teknavi.fi/autot/koeajo-laihdutuskuuri-teki-opel-astralle-ihmeita
Tuollakin Teknavin koeajossa todetaan Astrasta:
"On syytä olla jopa hieman yllättynyt kuinka hyvän tuotteen Opel on saanut markkinoille." ja että se haastaa tasaväkisesti Golfin. Osuva kommentti on myös että "imago laahaa perässä".
Noin se menee, että Opelilla on menneisyyden huonon laadun painolasti kannettavanaan ja siitä ei pääse helpolla eroon, vaikka uudet mallit olisi kuinka hyviä tahansa. Tuntuu, ettei Opelista oikein muuta sanottavaa löydykään kuin epäilyt laadusta, vaikka monet laatututkimukset kertoo varsin hyvästä laadusta.
"Voisitko ystävällisesti kertoa noista ongelmista, niin voisin alkaa niitä autostani hakea."
Esimerkiksi tuossa mainitsemassani Auto Bildissä noita on lueteltu.
Hyvä kuvakavalkaadi tuolla ja muodoista saa teippienkin läpi jonkinmoisen käsityksen. Aika coupemainen on kattolinja ja takapenkin tilat tietysti herättää siksi epäilyksiä. Ja onhan tuolla yksi teipattu sisäkuvakin.
http://www.km77.com/fotos/Opel/Insignia_2017/index.html
MP-autoilija, kun vielä muutamia vuosia sitten myydyissä malleissa laadussa on ollut jonkinasteisia ongelmia, niin minusta laatua on ihan asiallista epäillä. Kahdella tuttavallani on ollut uudehko Opel ja molemmissa on ollut jonkin verran pienempää ja toisessa vähän suurempaakin vikaa, joihin he eivät ole törmänneet aikaisemmissa autoissaan.
Mhj, en muista oliko Astra vai Insignia, mutta jommassa kummassa oli kyllä kohtuullinen määrä ongelmia kestotestissä. Ei sieltä mitään kehuja tullut, vaikka ei nyt huonoimmastakaan päästä tainnut olla.
En ollenkaan epäile, että uudet mallit eivät olisi muutoin hyviä, mutta minusta on ihan luonnollista, että luotettavuutta vielä hieman epäillään. Toivotaan, että sekin puoli on jo kunnossa.
NHB: Kysymys kuitenkin kuuluu, että paljonko kansanautobrändien isoilla sedaneilla ja farkuilla riittää markkinoita nykypäivänä.
Miksei halvemmassa hintaluokassa olevilla isoilla autoilla olisi kysyntää?
NHB: Saksassa on myyty 20 325 Insigniaa, 97 286 Passatia ja AB:n mukaan paljon kalliimpaa A4:ä 52 493 kappaletta. Olipa päässä sitten mitkä lasit tahansa, niin Insignian myynti on ollut vaatimatonta.
Passattiin ja A4 verrattuna kyllä.
En tiedä montako Mondeota kyseisenä aikana on mennyt Saksassa kaupaksi, mutta voi olla aika lähellä Insignian myyntilukuja.
Lähitulevaisuudessa uusien mallien menestyksen ja myynnin ratkaisee osittain käyttövoimatarjonta.
Tässäkin luokassa täytyy olla tarjolla jonkinlainen hybridi/sähköversio.
Astrahan se oli.
Tuolla edellä on tietoa, koska ja missä lehdessä.
Loppuraportti ei nyt kovin paha ole tai niin ollenkaan.
Saanet sen diginä luettua.
Nythän TM:llä on Astra K käyttötestissä.
Siitä on tulossa hyvä vertailupohja.
Voinee päätellä myös Insignian suhteen.
NHB,
onhan ne tiedossa, eikä ne kaikki ole välttämättä kaikille ongelmia.
Mieluummin ajan tarpeeksi painavalla autolla kuin tuulen viemällä.
Olo on auton sisällä tuhti ja tunne samalla turvallinen.
Takana pitkäselkäisen pää osuu kyllä kattoon.
185cm pitkällä "tavallisella" ei käy.
Tavaratilan koko on autossa plussaa ja sen käytettävyys.
Ajoominaisuuksiin olen hyvin tyytyväinen, eikä rengasmelu ole korkea. (On aika monen auton osalta vertailupohjaa.)
Vikoja ei ole ollut (kop,kop,kop...).
"Miksei halvemmassa hintaluokassa olevilla isoilla autoilla olisi
kysyntää?
Passattiin ja A4 verrattuna kyllä.
En tiedä montako Mondeota kyseisenä aikana on mennyt Saksassa kaupaksi, mutta voi olla aika lähellä Insignian myyntilukuja."
Aika tuntuu ajaneen ohi noiden. Vielä 90-luvulla Mondeo ja Vectra olivan myyntilistojen kärjessä, mutta nykyisin molemmat tapaa top 50-listoilta vain harvoin. Perheauton tarpeeseen on tullut erilaisia tila-autoja ja isojen autojen markkinoille ovat myös erilaiset SUV:t tulleet voimalla. Samaan aikaa myös premiumit ovat vallanneet markkinoita ja nykyisin ne dominoivatkin noita isompien sedaneiden ja farkkujen markkinoita. Saksassa Mondeo taitaa myydä vieläk Insigniaakin huonommin, mutta esimerkiksi C-Klasse, E-Klasse, 3er, 5er, A4 ja A6 myyvät molempia selvästi paremmin.
"onhan ne tiedossa, eikä ne kaikki ole välttämättä kaikille ongelmia.
Mieluummin ajan tarpeeksi painavalla autolla kuin tuulen viemällä.
Olo on auton sisällä tuhti ja tunne samalla turvallinen."
Ei tarvitse alkaa puolustelemaa valintaa. Ei kukaan väitä, ettetkö voisi olla valintaasi tyytyväinen. Tässä vaiheessa tiedämme jo sen, millainen menestys ensimmäinen Insignia oli.
Miksihän puolustelisin. Ei ole tarvetta.
Mainitsin vain muutamia asioita autosta.
Voin kertoa että ajalla 11/2006- 9/2016 uutena 34.000 euroa maksaneen Ford S-Maxin arvo putosi 8.000 euroon. Vaikka kilometrejä oli ainoastaan 160.000 km mittarissa.
NHB
"Aika tuntuu ajaneen ohi noiden. Vielä 90-luvulla Mondeo ja Vectra olivan myyntilistojen kärjessä, mutta nykyisin molemmat tapaa top 50-listoilta vain harvoin. Perheauton tarpeeseen on tullut erilaisia tila-autoja ja isojen autojen markkinoille ovat myös erilaiset SUV:t tulleet voimalla. Samaan aikaa myös premiumit ovat vallanneet markkinoita ja nykyisin ne dominoivatkin noita isompien sedaneiden ja farkkujen markkinoita. Saksassa Mondeo taitaa myydä vieläk Insigniaakin huonommin, mutta esimerkiksi C-Klasse, E-Klasse, 3er, 5er, A4 ja A6 myyvät molempia selvästi paremmin."
Varmaan Saksassa myydään Mersuja, Bemareita ja Audeja pilvin pimein. Toista se on täällä Suomessa, jossa nuo ei ole tavallisen työtätekevän saavutettavissa. Täällähän ajetaan yli 10 vuotta vanhoilla Corolloilla ja ne joilla on varaa ostaa uusi auto miettivät tarkkaan mihin rahansa laittavat. Skoda Superbin menestys kertoo, että isoille käytännöllisille autoille on tilausta ja tarvetta. Moni autonvalmistaja vaan unohtaa sen käytännöllisyyden tavaratilan osalta, jolloin on pakko ostaa farmarimalli. Superbin ostajan ei tarvitse ostaa farmaria, eikä Mondeon. Opelillakin on asia tajuttu ja Insignia halutaan jakamaan kakkua isojen, käytännöllisten 5-ovisten luokkaan.
5-ovista itsekin pääasiassa etsin seuraavaksi autoksi ja olen tullut siihen johtopäätökseen, että sellainen olisi itselleni järkevin vaihtoehto. Vaihtoehtoja ei ole liikaa, joten hyvä jos Insignia tarjoaisi varteenotettavan vaihtoehdon. Ne premiumluokan 5-oviset vaihtoehdot itselleni on oikeastaan vain 3 GT ja uudistunut A5 sportback, jotka on todella kalliita ja sopivan löytäminen käytettynä ei ole helppoa. Ylemmästä keskiluokasta löytyy sitten Mondeo, Superb ja tuleva Insignia. Farmarimalleista kiinnostaa oikeastaan vain A4 Avant ja mahdollisesti tuleva V60, jos sen tuloa myyntiin jaksaa odotella.
mrse
Voin kertoa että ajalla 11/2006- 9/2016 uutena 34.000 euroa maksaneen Ford S-Maxin arvo putosi 8.000 euroon. Vaikka kilometrejä oli ainoastaan 160.000 km mittarissa.
Tuo on ihan ok arvonalenema. 10v. 26000€, vuodessa vain 2600€!
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/c/8404794
Tuossa on saattanut lähes sama häipyä reilussa 2 vuodessa.
Mp-autoilija: 5-oviset vaihtoehdot itselleni on oikeastaan vain 3 GT ja uudistunut A5 sportback, jotka on todella kalliita ja sopivan löytäminen käytettynä ei ole helppoa. Ylemmästä keskiluokasta löytyy sitten Mondeo, Superb ja tuleva Insignia.
Vähissä ovat kun Mazda 6 :kin on enää sedanina ja farkkuna.
mrse:
Voin kertoa että ajalla 11/2006- 9/2016 uutena 34.000 euroa maksaneen Ford S-Maxin arvo putosi 8.000 euroon. Vaikka kilometrejä oli ainoastaan 160.000 km mittarissa
Jokeri:
Tuo on ihan ok arvonalenema. 10v. 26000€, vuodessa vain 2600€
Hyvin tasaista -15% vuosivauhtia! Eikös tuo ole ihan ns. tilastollinen normi suorastaan?
http://www.vibilagare.se/test/biltester/provkorning/nya-opel-insignia-vi-tar-en-forsta-provtur
Uutta Insigniaa on jo ehditty koeajaakin. Jalkatilat takana on taksiluokkaa, mutta 187 cm testaajalla on pääntilan suhteen takana ahdasta. Ymmärrettävää noin coupemaisessa kattolinjassa. Auto vaikuttaa kaikin puolin paremmalta kuin edeltäjä. Koeajossa oli 1,5 l, 165 hv manuaali ja 2,0 l, 250 hv automaatti. Keventynyt paino tuntuu parempana ajettavuutena ja kuski istuu 3 cm alempana kuin edeltäjässä. LED-valoissa lamppujen määrä on tuplaantunut siitä mitä Astrassa on. Hybridiä ei ole ilmeisesti tulossa. Loppuyhteenvetona Opel on kuunnellut kritiikkiä edellisestä Insigniasta, mutta aika näyttää riittääkö se esim. vertailutestissä Skoda Superbia vastaan.
http://www.telegraph.co.uk/cars/vauxhall/2017-vauxhall-insignia-review/
http://www.autotrader.co.uk/content/first-drives/2017-vauxhall-insignia-prototype-first-drive-review
http://www.autocar.co.uk/car-review/vauxhall/insignia/first-drives/2017-vauxhall-insignia-grand-sport-prototype-review
Lisää koeajoja.
Skoda on muuttanut markkinoita Superbilla ja osoittanut, että tilaville hatchbackeille on markkinoita.
Uuden Insignian matkustusmukavuus on kasvanut ja takana on saman verran tilaa kuin esim. A6:ssa tai V90:ssä. Mielenkiintoisena tietona takana on 8 mm enemmän pääntilaa kuin edeltäjässä.
"The ride and handling balance is excellent, as is the steering. It's far too early to say anything other than “promising” for the new Insignia, but that's exactly what it is."
Ensimmäiset viralliset kuvat on julkaistu 5-ovisesta ja naamioimattomia salakuvia on siitä ja myös jo farmaristakin. Farmari on erityisen tyylikäs, mutta pidän myös 5-ovisesta. Musta väri sopii mielestäni paremmin kuin virallisten kuvien valkoinen. Sisältä on myös varsin tyylikäs peli.
Viralliset kuvat:
http://www.motor1.com/photos/514872/2017-opel-insignia-grand-sport-514872/
Salakuvat 5-ovinen ja farmari:
http://www.motor1.com/photos/514760/2017-opel-insignia-sedan-and-wagon-spy-photos/
Onhan tullut seurattua.
Kauanhan niitä maskeerattuja kuvia saikin katsella ja ensimmäiset koeajotkin piti ajaa maskit päällä.
Mielestäni muistuttaa jossain määrin Astraa ja myös tietty Insigniaa.
Akseliväliä kasvatettiin ja tavaratilaa hieman pienennettiin.
Hyvä, että sitä saa isolla takaluukulla.
Saa nähdä kuinka ripeästi pääsee autoa tilaamaan.
Pohdintaa tuo tuottaa.
Mp-autoilija on pakko myöntää, että tämä Opel Insignia Sports Tourer (2018) on komea menopeli. Kehtaa ajaa minkä tahansa premium-auton viereen missä vain. Sisustus miellyttää hieman vaativampaakin herrasmiestä sekin on myönnettävä. Hyvä vaihtoehto premium-auton jälkeen ehdottomasti kuten olet kaavaillut (Volvo S80).
https://www.netcarshow.com/opel/2018-insignia_sports_tourer/800x600/wallpaper_04.htm
No nyt sattui vertailu Bmw/Opel kohdalleen, miellyttää varmaan etenkin iäkkäämpää auton ostajaa niiden vanhahtava karvalakki sisustus.
Autoa vaan rakentelemaan Opelin Saksan sivulta jo.
On kyllä kieltämättä aika hienosti onnistunut auto. Hyvin johdonmukaiset linjat paitsi ehkä a-pilarin alku hieman outo. Etu ja takapää ovat kuitenkin selkeästi samasta autosta (myös valot). Samalla tavalla johdonmukainen luomus on mielstäni myös Alfan uusi Giulia. En tiedä onko vain minun ongelma, mutta esim Volvo XC90 ja varsinki S/V90 malleissa perän ja keulan muotoilu ei noudata oikein mitään linjaa ja koetaulu vielä sitten kolmannesta autosta. Insigniassa koetaulukin on selkeästi parempi kuin edellisessä mallissa. Hieman MB/BMW vaikutteita, mutta hyvää kannattaa mielummin kopioda kuin luoda oma huono. Joitakin kertoja vuokra-autona ollut edellinen insignia ja etenkin koetaulu oli mielestäni aika onneton.
Ja edellinen oma Opel kokemus on 25-vuoden takaa Asconasta johon piti tehdä pohjanvaihtohuolto noin 10-vuoden iässä sekä pari koneremonttia. Mutta siitäkin huolimatta auto oli perheessä 20 vuotta ja palveli tarkoitustaan ennen lopullista paalausta n 250tkm ajettuna.
Tuossa aikaisemmin joku viittasi Suberb:n viitoittamaan tilankäyttöön. Suomessahan tuo liisarimarkkinoilla on vetänyt, mutta ei sitten niinkään muualla. Suberb:n myynti on ollut vain puolet insignian myynnistä Euroopassa eli uskon että Opel kyllä seisoo tai kaatuu omilta jaloiltaan jos tämä kokoluokka ei vedä. Vanha insignia on myynyt aika hyvin myös Kiinassa Buickin brandin alla joten on jotain pohjaa mistä ponnistaa tämän II-version kanssa. Ainakin meille tämä kokoluokka aivan liian suuri, mutta monelle lapsiharrastekoiraperheelle varmaan juuri passeli.
http://www.is.fi/autot/art-2000005140767.html
Hämmentäviä luettavia nämä uusien Opelien ensikoeajot, kun useimmiten tulee kehuja.
Onhan tuo Insignia todella hyvän näköinen. Varustelua/hinnoittelua hetki täytyy odotella vielä.
Opel on ladannut yleensä aika paljon tavaraa jo hinnat alkaen malliin.
Tulkoon nyt mainituksi, että uuden Insignian hinnat ovat olleet jo eilisestä lähtien nähtävissä/opel.fi.
Sikäli, kun täällä oli jossain vaiheessa kiinnostusta tähän autoon.
Onpahan tuo mielenkiintoista huomata, ettei sen kummemmin TM kuin Tuulilasikaan ota kantaa Insignian hintoihin.
Joltisillakin tahoilla autoa jopa odoteltiin.
Autoni olen jo tilannut, mutta kurkkasin Opelinkin hinnaston ihan mielenkiinnosta ja heti pisti silmään hieman sama ongelma kuin vanhassa Insigniassa. Kun katsoo 260 hv bensamallin hintaa, niin näyttääkin halvalta. Mutta kun katsoo luvattua suorituskykyä, niin hinta ei oikeastaan enää olekaan niin halpa, koska 260 hv Insignian suorituskyky vastaa esim. n. 190 hv Audia, Superbia, Passatia, Bemaria, jne.
Onko teknisissä tiedoissa virhe, vai katsoinko hätäisesti väärin, vai miten ihmeessä 260 hv keskikokoinen nelivetoinen auto voi kiihtyä 0-100 km/h yli 7 sekuntia, kun vastaavan tehoiset kilpailijat paukuttavat saman nopeuden noin 5,5 sekunnissa, jopa alle.
Enkä siis sano, että tällainen kiihtyvyys monellekaan olisi mikään tärkein ominaisuus, mutta ei tuo Insignia niin halpa ole, jos vastaavan muun merkkisen auton saa samalla suorituskyvyllä n. 190 heppaisena.