Tuli vain mieleen tuosta vetely-asiasta, että miten ihmeessä autonominen ajaminen onnistuisi esimerkiksi puolijäisellä maalaistiellä jossa on viitisen senttiä syvät urat joissa auto heittelehtisi holtittomasti mikäli auton kuski ei puuttuisi asiaan.
Ehkä olisi parasta jos autonominen ajaminen rajoitettaisiin vain Kalifornian sileille teille niin ei sattuisi onnettomuuksia. Tai pelkästään asuntomessujen kuljetuksiin.
Ehkä juuri tästä syystä autonominen auto ei olekaan vielä laillinen yleiseen liikenteeseen. Toisaalta sata vuotta sitten saatettiin kysellä automaattivaihteistosta samoja kysymyksiä: mistä se tietää vaihtaa pienemmälle, kun kyydissä on viisi henkilöä, edessä alkaa ylämäki ja pitäisi ohittaa kuusi hevoskärryä? Kehitys kehittyy.
Kuinka ihminen voi hyväksyä autonomisen auton, ku hän ei voi hyväksyä nykyisi edes vilkun käyttöä
Ite pidän koko ajatusta lentäviin autoihin verrattavana haihatteluna ainakin laajasti mietittynä. Siis niin, että liikeenteessä olisi vain itsestään ajavia autoja, joissa ihmiset istuvat iloisesti rupattelemassa takapenkillä kuin ratikassa konsanaan ja matka menee ovelta ovelle täysin automaattisesti.
Joillain tietyillä hyväkuntoisilla tienpätkillä, jotka on suunniteltu varta vasten automaattista liikkumista varten voi jonkunlaista automaatiota ehkä olla. Yhtenä suurena ongelma näkisin ihmismielen ja tekoälyn yhteensovittamisen jos näitä on samaan aikaan liikenteessä. Tekoäly voi keskustella tekoälyn kanssa, mutta ihmismieli on sille kuin eläin liikenteessä, joka voi tehdä aivan mitä tahansa eikä noudata ennalta laskettuja "oikeita" vaihtoehtoja.
"Kuinka ihminen voi hyväksyä autonomisen auton, ku hän ei voi hyväksyä nykyisi edes vilkun käyttöä"
Kuinka ihminen voi hyväksyä autonomisen auton, ku hän ei voi hyväksyä nykyisi edes "suurin sallittu ajonopeus"-merkkiä
"Siis niin, että liikeenteessä olisi vain itsestään ajavia autoja, joissa ihmiset istuvat iloisesti rupattelemassa takapenkillä kuin ratikassa konsanaan ja matka menee ovelta ovelle täysin automaattisesti."
Pyri ministeriksi, niin se on todellisuutta.
Istut vaan Audin takapenkillä ja kaivat nenää.
Ja funtsailet miten yksityisautoilijan kustannuksia voisi jollain kierolla tavalla lisätä, vaikka lupaamalla autoveronpoisto jo seuraavan päivänä lisätä auton käyttökuluja niin paljon että perse aukiset työläiset pysyvät kotona pois Audin edestä pyörimässä.
Iri:lle osoitettu kysymys nikkralta:
Kuinka ihminen voi hyväksyä autonomisen auton, ku hän ei voi hyväksyä nykyisi edes ”suurin sallittu ajonopeus”-merkkiä
Ei se hokannu...
Autonominen auto hoitanee tosin sekä vilkut, että rajoituksen mukaiset nopeudet, joten hänen ei tarvitse miettiä sitten kumpaakaan.