F1 2009

355 kommenttia
«13456712

Vaikkei uusi kausi ole vielä lähellä, tähän ketjuun voisi laittaa ensi kautta koskevat jutut.





Mitä mieltä olette tästä?



http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.shtml/arkistot/f1/2008/11/751316





Tämähän voisi tehdä kyllä kisoista jännempiä, koska epäonnistuminen paremman sijoituksen tavoittelussa ei olisi aina katastrofi MM-haaveille, niinkun se on nykysellään.



Varmanpäälle ajelu ja kyttäyshän on pahinta myrkkyä viihdyttävälle autokilpailulle :xmas:

  
  • Tuohon en ole kovin innostunut, vaikka puolensa varmaan tuollakin. Enemmän toivoisin sitä, että ykkösen ja kakkosen piste-eroa kasvatettaisiin nykyisestä.



    Mielenkiintoista on nähdä miten tuon KERS-systeemin kanssa onnistutaan.

      
  • Niin, silloin kun voitosta sai 10 ja kakkostilasta 6 pojoa, asia oli paremmin.



    Tässä ei meinaa pysyä nahoissaan ensi kautta odottaessa, entistäkin parempaa pitäisi olla luvassa sillä



    -autojen muutokset ohituksia helpottaviksi



    -tuomarisekoilu-jahkailut pitäisi vähentyä sääntömuutoksen takia



    -Kers saattaa tuoda väriä teknisten ongelmien takia



    -rengas seoksien ( kovempi-pehmeämpi ) eron muutos merkittävämmäksi



    -pistelasku



    :tongue:

      
  • Mitä sanotte tästä?





    http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.shtml/arkistot/f1/2008/12/770760



    Alonso Ferrarille, miksi, jos ovat kerran niin tyytyväisiä nykykuskeihin?



    Onko laskelmoitu että kimi lopettaisi uransa tuohon kohtaan?



    Tai ei ole tosin mikään ihme jos joku haluaa alonson, jokainen tallipäällikkö taatusti ottaisi vapaasti valitessaan kuljettajajoukosta alonson.



    Ja toisaalta ei ole salaisuus että alonso on hamunnut Ferraripaikkaa, jo aiemminkin.

      
  • Kyllähän Alonso varmaankin on nykykuskeista paras, mutta sen kanssa ei samaan tiimiin sovi oikeastaan kukaan, joka voisi pärjätä sille. Siksi Kimi ja Massa varmaankin lopettavat/vaihtavat tallia ennenkuin Alonso astuu Maranelloon ja parempi niin.

      
  • SportShift:



    Näinhän se voi olla.



    Koskahan on muuten viimeksi ollut kunnon mestariluokan kuskit samassa tallissa? Senna-Prost? 80-luvun lopussa.



    Todelliset ässät eivät haluaa samaan talliin, koska toisen pitäisi hävitä :wink:

      
  • Voi tulla kiire kun kausi on jo ns. ovella.http://www.iltasanomat.fi/urheilu/t/formula1/1644172

      
  • Eipä ole sen jälkeen formulat kiinnostaneet kun loppui telkkarista näkymästä.

      
  • ddr5:

    Eipä ole sen jälkeen formulat kiinnostaneet kun loppui telkkarista näkymästä.




    Sama täällä. Samoin minulle kävi lätkän kanssa, ei ole enää tullut seurattua.

      
  • Ei tule valmista näissä kaupoissa, puhetta riittää...http://www.iltasanomat.fi/urheilu/t/formula1/1645823

      
  • Aika naurettava olis tuollainen 'palkintopistelasku'. Kyllä pisteet pitää laskea pisteinä ja jokainen sija arvottaa sen arvon mukaisesti. Ei oikein riitä että vaan kärkikahdeksikko saa pisteitä, kun autojen suorituskykyerojen vuoksi harvalla edes on mahdollisuutta ajaa pisteistä. Pistejärjestelmäehdotus:



    25-20-16-13-10-8-6-5-4-3-2-1



    Voittoa ei pidä panottaa liikaa, koska se saisi kaikki tallit keskittämään voimavarat vain yheen kuljettajaan. Pistejärjestelmän muuttamisen ehdottaminan ohitukseen kannustavaksi on aika naurettavaa. Kyllä ne ohittaa jos on mahdollista, korkeammasta sijasta saa aina enemmän pisteitä jokaisella pistejärjestelmällä. Kyllä jokainen kuski mielellään haluaisi voittaa, liiallinen voittamisen korostaminen vain kannustaa likaiseen peliin.



    Mitä tulee uuteen kauteen, niin varmaan voimasuhteissa on tapahtunut muutoksia. Jokainen talli on joutunut arvaamaan uuden aerokonfiguraation. Autojen erot poikkeavat toisistaan nin paljon jo ulkonäöllisesti, että varmaan radallakin on erot kasvaneet. Kerssikin aiheuttaa eroavaisuuksia suorituskykyyn. Mikään vuosisadan tasaisin formulakausi tuskin on tulossa, vaikka noin muuten autot ovat muuttumassa tekniikaltaan yhtäläisemmiksi.

      
  • drive:



    Voittoa ei pidä panottaa liikaa, koska se saisi kaikki tallit keskittämään voimavarat vain yheen kuljettajaan. Pistejärjestelmän muuttamisen ehdottaminan ohitukseen kannustavaksi on aika naurettavaa. Kyllä ne ohittaa jos on mahdollista, korkeammasta sijasta saa aina enemmän pisteitä jokaisella pistejärjestelmällä. Kyllä jokainen kuski mielellään haluaisi voittaa, liiallinen voittamisen korostaminen vain kannustaa likaiseen peliin.


    -mitalit oli liian radikaali ehdotus. Mutta voiton pitää olla sopivassa arvossa pistelaskussa- viime vuosina se EI ole sitä ollut.

    Aiempi 10-6-4 jne. oli ihan hyvä systeemi.




    Mitä tulee uuteen kauteen, niin varmaan voimasuhteissa on tapahtunut muutoksia. Jokainen talli on joutunut arvaamaan uuden aerokonfiguraation. Autojen erot poikkeavat toisistaan nin paljon jo ulkonäöllisesti, että varmaan radallakin on erot kasvaneet.


    -Mielenkiintoista myös että slicksi renkaat on taas käytössä. Viimeksi kun ne oli kaudella 97, kuljettajat hehkuttivat kuinka niillä voi jarruttaa myöhään, ja haukkuivat kuvioidut pystyyn, kun ne tulivat.


    Kerssikin aiheuttaa eroavaisuuksia suorituskykyyn.

    -ja varsinkin tilanteet jossa kaksinkamppailussa toisella toimii ja toisella se on mennyt rikki.
      
  • http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.shtml/arkistot/f1/2009/03/828338



    siinäpä se oleellinen tulikin kerrottua...



    Hamiltonia varten Heikki ajaa.

      
  • Pistelasku muuttumassa järkevämpään suuntaan. Ehdotus on että pisteet jaettaisiin kärjen kesken 12-9-7-5-4-3-2-1.



      
  • petos:

    http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.shtml/arkistot/f1/2009/03/828338

    siinäpä se oleellinen tulikin kerrottua...

    Hamiltonia varten Heikki ajaa.




    Heikin on mukava mennä "töihin" intoa täynnä kyselemään mitäs tänään testataan?

      
  • vernon vili:

    Pistelasku muuttumassa järkevämpään suuntaan. Ehdotus on että pisteet jaettaisiin kärjen kesken 12-9-7-5-4-3-2-1.




    Mä en taas ymmärrä, että miksi pisteitä pitäisi jakaa puolelle kuskeista. Jos voittoa halutaan korostaa niin jaetaa pisteet vaikka sitten 5-3-2-1 tai 7-4-3-2-1 niin jokaisen pisteen eteen olisi tehtävä tosissaan töitä.

      
  • miksiköhän brawn valitsi rubensin eikä sennaa???

    painoiko vanhat kaveri suhteet enemmän????

      
  • Aivan käsittämätöntä, tämä Barichellon valinta.



    Äijä on jo niin vauhtinsa kadottanut ja korttinsa väärin pelannut raakki, että on viime aikoina siitä katkeroituneena vain lähinnä aukonut päätään joka suuntaan.



    Ajattelevat varmaan Brawnilla, että nestorilla on muka hyvää kokemusta auton kehittämisen suhteen- aiemmat merkit eivät vaan kerro sellaisesta...



    Jos sukunimi on Senna, ja menestystä GP kakkosesta, ja toisessa vaakakupissa Barichello, niin jo on kumma... :wave:

      
  • McLarenilla ei ole testeissä kulkenut, nyt se on myönnetty jo ison pomon toimesta.



    Onkohan hätä silti tämän näköinen, ja bluffaavat?



    Samoin tämä Brawn GP, onko auto niin onnistunut tälle kaudelle sääntömuutosten ansiosta, että ollaan noustu kärkivauhtiin?



    Vai onko ajettu testit ''tyhjin tankein'', kun muut on vetäneet kisasimulaatiota?



    Suuri kysymys on Ferrarin kuljettajien välinen taistelu!



    Kumpi saa enemmän uudesta autosta ja säännöistä etua? Toissakausi oli Kimin, viime Massan.



    Massalla on jonkinlainen etu näissä lisäpainojutuissa, koska on kimiä monta kiloa kevyempi.

      
  • Jatketaan yksinpuhelua...





    Voittojen määrästä tuli sittenkin mestaruuden ratkaisija, melkoinen päätös!



    Ketä tämä sitten auttaa, vai auttaako ketään? itse veikkaan että Kimille tämä sopii.



      
  • Ei jumankauta, nyt vähän runtua porukat! eikö formulat tosiaan kiinnosta ketään.... :confused:

      
  • brawn gp taitaa olla pakko menestymisen paikka heti austraaliasta että saavat sponsoreita ja jos menestystä ei tule voi tulla lisää lopputilejä.



    taitaa halvin pisteen hinta/kuski tulla piquet jr:lle jos tuo ilmoitettu palkka 270ke pitää paikaansa ja aika paljon renault kuskit ovat tiputtaneet palkkojansa...

      
  • Näin sekavissa merkeissä kautta ei ole aloiteltu aikoihin. Ensimmäisiä protesteja luonnostellaan jo (Diffuusorit), pisteet taidetaan nyt kuitenkin laskea totuttuun tapaan, KERSSIT on autoissa painona ja/tai toimivina, Kimi on ollut selvinpäin koko talven, autot muistuttaa leikkuupuimureita, testikielto kauden loppuun ja mitä vielä? Talvitestien perusteella ei oikein tiedä mitä tapahtuu radalla kun oikeasti kausi alkaa, mutta eikö viikonlopun jälkeen tiedetä enemmän!

      
  • finman:



    brawn gp taitaa olla pakko menestymisen paikka heti austraaliasta että saavat sponsoreita ja jos menestystä ei tule voi tulla lisää lopputilejä.


    -nuo lopputilit on ihan ymmärrettäviä, pyyhki kuinka hyvin tai huonosti tahansa, sillä Hondalla on aivan älytön määrä henkilöstöä töissä, vissiin jotain 700..

    Sitähän on tosin sanottu, että kovat satsaukset aiemmin juuri tämän kauden autoon on nyt ''poimittavissa'', mielenkiintoista nähdä.


    taitaa halvin pisteen hinta/kuski tulla piquet jr:lle jos tuo ilmoitettu palkka 270ke pitää paikaansa ja aika paljon renault kuskit ovat tiputtaneet palkkojansa

    -Piquet saattaa olla niitä jotka ovat liipasimella, jos homma ei ala luonnistumaan, oli monien mielestä ihme että sai edes jatkopestin.

    Renault on ilmoittanut myös aivan avoimesti, että piquet ajaa vain Alonson apulaisena. Eikä tietysti mikään ihme.
      
  • jokaka:



    Kimi on ollut selvinpäin koko talven






    Tämä on suurin erikoisuus :tongue: ?



      
  • Nico harjoitusten nopein, kehäraakki Rubens toinen! Voi tulla vedonlyönteihin hyvät kertoimet aika-ajoja ja kisaa ajatellen!

      
  • petos:

    Ei jumankauta, nyt vähän runtua porukat! eikö formulat tosiaan kiinnosta ketään.... :confused:




    Eihän tänne kukaan viitti kirjottaa kun sinä tiedät kaikki jo valmiiksi.

      
  • jokaka:

    Voi tulla vedonlyönteihin hyvät kertoimet aika-ajoja ja kisaa ajatellen!






    -sanoppa muuta, ei muuta kun tekemään pari lappua, vois olla kunnon kertoimia jos natsaa.



    McLaren tuntuu ihan oikeisti rämpivän, uskomatonta.





      
  • ritsa:


    Eihän tänne kukaan viitti kirjottaa kun sinä tiedät kaikki jo valmiiksi.






    Vai niin :sleepy:



      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit