Rangaistukset tietysti sotkivat mutta Verstappen Q3:n toisena radalle ja helposti huikea kärkiaika n. 0.80 sekunttia seuraavaan.
Muotipellekin mersussaan kyseli ihmeissään hävisinkö oikeasti 1.8 sekunttia.
Minä katsoin useimmiten kisaa "sivusilmällä" siihen aikaan, kun kisat näki ilman maksumuuria. Satuin näkemään esim. Mika Häkkisen tuplaohituksen Schumacherista ja jostain toisesta. Se oli hieno ohitus ja uskomaton oivallus Mikalta tehdä niin. On F1:ssä, tai ainakin oli, muutakin kuin jonoajoa, vaikka harvemmin.
Eikös tämä ole pikemminkin kuluvan kauden trendi? Max on tänä vuonna selkeästi nopein kun Ferrari onnistuu jatkuvasti tavalla tai toisella sähläämään viimeinkin nopean autonsa mahdollisuudet viimeistään kisassa. Nyt hän oli tosin selvästi nopein jo aika-ajoissa eikä vasta kisassa. Oma veikkaus on pistesijoille viidessä kierroksessa ja siitä hitaampaa nousua podiumille, jos vain pää kestää.
Tuo laji saisi ottaa oppia Moto-GP:sta, jossa tuomariston ei tarvitse pohtia kenelle uskaltavat antaa rangaistuksen ja kenelle ei. Ratarikkoja seurataan jokaisen mopon mukana kulkevalla paikantimella tasapuolisesti ja tuomiot tulevat yleensä ennen kuin kierros on täynnä, toisin kuin vanhempaa tekniikkaa edustavassa F1:ssa ja vielä vanhempaa kansanperinnettä edustavassa F1 tuomaristossa.
F1 vuoksi tilaamani V-Sport osoittautui pettymykseksi enkä jatka määräaikaista tilausta. Tarjontaa on usealla kanavalla näennäisen paljon, mutta tarkemmin katsoessa huomaa sen olevankin viime talven Bundesliigaa ja Valioliigaa sekä NHL:aa. Ei jatkoon.
Jos kokee Ladan ja Mersun sopiviksi vaihtoehdoiksi, niin eikö kahden toisiaan vastaavaksi arvioimansa tuotteen välillä voi tehdä valinnan vaikka lanttia heittäen tai värin perusteella?
Kaikki yksinäisen tähden liput eivät liehu Teksasissa.
Max Verstappen on sarjan nopein kuljettaja. Nousee vähintään podiumille jos selviää ehjänä tuonne saakka. Ottaa voiton ajamalla jos on pienikin mahdollisuus. Lewis Hamilton voi ohituksen aikana aiheuttaa tiukan tilanteen mutta tuostakin selvitään varmasti herrasmies vastaan herrasmies tyylillä. Perustan tämän siihen että jotain on myös opittu. Olen seurannut sarjaa vuodesta 1982, katsomalla aika-ajot ja kilpailut näihin päiviin saakka.
@tracktest kirjoitti:
Max Verstappen on sarjan nopein kuljettaja. Nousee vähintään podiumille jos selviää ehjänä tuonne saakka. Ottaa voiton ajamalla jos on pienikin mahdollisuus. Lewis Hamilton voi ohituksen aikana aiheuttaa tiukan tilanteen mutta tuostakin selvitään varmasti herrasmies vastaan herrasmies tyylillä. Perustan tämän siihen että jotain on myös opittu. Olen seurannut sarjaa vuodesta 1982, katsomalla aika-ajot ja kilpailut näihin päiviin saakka.
@tracktest kirjoitti:
Max Verstappen on sarjan nopein kuljettaja. Nousee vähintään podiumille jos selviää ehjänä tuonne saakka. Ottaa voiton ajamalla jos on pienikin mahdollisuus. Lewis Hamilton voi ohituksen aikana aiheuttaa tiukan tilanteen mutta tuostakin selvitään varmasti herrasmies vastaan herrasmies tyylillä. Perustan tämän siihen että jotain on myös opittu. Olen seurannut sarjaa vuodesta 1982, katsomalla aika-ajot ja kilpailut näihin päiviin saakka.
Ei kai Verstappen kuulu herrasmiesten klaaniin?
Verstappen kuuluu kyynärpääklaaniin.
Toki kaveri on lahjakas, hyvin treenattu ja nopea.
Silti ihan täysi ******
Vaikka Verstappen voittaisi 16 maailmanmestaruutta peruuttamalla, niin ei pääse minun listalla kuljettajien sadan parhaan joukkoon ikinä.
@tracktest kirjoitti:
Max Verstappen on sarjan nopein kuljettaja. Nousee vähintään podiumille jos selviää ehjänä tuonne saakka. Ottaa voiton ajamalla jos on pienikin mahdollisuus. Lewis Hamilton voi ohituksen aikana aiheuttaa tiukan tilanteen mutta tuostakin selvitään varmasti herrasmies vastaan herrasmies tyylillä. Perustan tämän siihen että jotain on myös opittu. Olen seurannut sarjaa vuodesta 1982, katsomalla aika-ajot ja kilpailut näihin päiviin saakka.
Ei kai Verstappen kuulu herrasmiesten klaaniin?
Mielestäni kuuluu, on ottanut opikseen ja se tekee kuljettajasta vieläkin paremman.
@tracktest kirjoitti:
Max Verstappen on sarjan nopein kuljettaja. Nousee vähintään podiumille jos selviää ehjänä tuonne saakka. Ottaa voiton ajamalla jos on pienikin mahdollisuus. Lewis Hamilton voi ohituksen aikana aiheuttaa tiukan tilanteen mutta tuostakin selvitään varmasti herrasmies vastaan herrasmies tyylillä. Perustan tämän siihen että jotain on myös opittu. Olen seurannut sarjaa vuodesta 1982, katsomalla aika-ajot ja kilpailut näihin päiviin saakka.
Ei kai Verstappen kuulu herrasmiesten klaaniin?
Verstappen kuuluu kyynärpääklaaniin.
Toki kaveri on lahjakas, hyvin treenattu ja nopea.
Silti ihan täysi ******
Vaikka Verstappen voittaisi 16 maailmanmestaruutta peruuttamalla, niin ei pääse minun listalla kuljettajien sadan parhaan joukkoon ikinä.
Ei tuolla pärjää kukaan ilman taitoja ja kiltit eivät edes pääse ajamaan niitä nopeita autoja. Pehmeät karsiutuvat jo karting-sarjan jälkeen. Kova kilvanajo vaatii päätä ja taitoa, siitä jalostuu huippukuljettajat jotka ajavat mestaruudesta.
@Quu kirjoitti:
Autot pitäisi joka kilpailuun arpoa, niin sitten nähtäisiin kuka tappeni on osallistujista ajomies.
F1 tiimi on kuin bändi, jolla on valovoimainen solisti. Solisti pärjää muidenkin taustaryhmien kanssa keikoilla. Bändi ilman sitä tähtisolistiakin pärjää keikoilla heikommankin satunnaisen laulajan kanssa. Parhaiten kuitenkin ottaa yleisönsä tähtisolisti oman bändinsä kanssa. Sitä ihmiset haluavat.
@Quu kirjoitti:
Autot pitäisi joka kilpailuun arpoa, niin sitten nähtäisiin kuka tappeni on osallistujista ajomies.
F1 tiimi on kuin bändi, jolla on valovoimainen solisti. Solisti pärjää muidenkin taustaryhmien kanssa keikoilla. Bändi ilman sitä tähtisolistiakin pärjää keikoilla heikommankin satunnaisen laulajan kanssa. Parhaiten kuitenkin ottaa yleisönsä tähtisolisti oman bändinsä kanssa. Sitä ihmiset haluavat.
Hyvän bändin kanssa pärjää huonompikin laulaja, aina samat orkesterit on kärkipaikalla vaikka solistit vaihtuu.
@Quu kirjoitti:
Autot pitäisi joka kilpailuun arpoa, niin sitten nähtäisiin kuka tappeni on osallistujista ajomies.
Tämän kommentin kuulee aika usein siitä huolimatta että keskenään todellista kisaa käyvät saman tallin kuskit ovat pikemminkin piristävä poikkeus kuin normi.
Ei nopean auton rakentanut talli halua suurella vaivalla rakentamaansa voittajakandidaattiautoonsa arvottavan mitään Latifia tai Kvyatia, vaan kuljettajan jolla on realistinen mahdollisuus voittaa. Ilman Maxia ei Red Bull kuljettaja olisi ylivoimaisessa johdossa.
Arvonta ei ole tarpeenkaan kun ymmärretään, että AUTOkilpailu on joukkuelaji. Autokilpailufanille on täysin merkityksetöntä ajaako suosikkiautoa Manfred, Juan-Manuel, Rudolf, Nico, Lewis vai Valtteri, kun tämä vain ohjaa hopeanuolensa maaliin ensimmäisenä.
Merkkimestaruuden ohella kansallisiin kilpailuväreihin maalatut autot ovat myös kotimaansa edustajia. Kuljettajalle jaettava parhaan pelaajan palkinto on tässä klassisessa näkemyksessä sivuseikka. Kaikki toiminta tähtää omien värien tuomiseen ruutulipulle ensimmäisenä ja tällä ajatusmallilla myös kuljettaja on vain yksi tavoitteen saavuttamisen väline.
Tällä näkemyksellä ongelmat ja arvonnat ratkeavat luonnostaan ja suomalaisen fanin mielestä Russell tuli Valtterin tilalle vuoden liian myöhään.
Lisään vielä että lähtöjärjestyskin arvottaisiin ilman aika ajoja, niin laji voisi alkaa kiinnostamaan.
Ei tarvitse kommentoida, tiedä kyllä ettei ehdotukseni tule toteutumaan. Ihan sama lajeja riittää.
@Quu kirjoitti:
Autot pitäisi joka kilpailuun arpoa, niin sitten nähtäisiin kuka tappeni on osallistujista ajomies.
Tämän kommentin kuulee aika usein siitä huolimatta että keskenään todellista kisaa käyvät saman tallin kuskit ovat pikemminkin piristävä poikkeus kuin normi.
Ei nopean auton rakentanut talli halua suurella vaivalla rakentamaansa voittajakandidaattiautoonsa arvottavan mitään Latifia tai Kvyatia, vaan kuljettajan jolla on realistinen mahdollisuus voittaa. Ilman Maxia ei Red Bull kuljettaja olisi ylivoimaisessa johdossa.
Arvonta ei ole tarpeenkaan kun ymmärretään, että AUTOkilpailu on joukkuelaji. Autokilpailufanille on täysin merkityksetöntä ajaako suosikkiautoa Manfred, Juan-Manuel, Rudolf, Nico, Lewis vai Valtteri, kun tämä vain ohjaa hopeanuolensa maaliin ensimmäisenä.
Merkkimestaruuden ohella kansallisiin kilpailuväreihin maalatut autot ovat myös kotimaansa edustajia. Kuljettajalle jaettava parhaan pelaajan palkinto on tässä klassisessa näkemyksessä sivuseikka. Kaikki toiminta tähtää omien värien tuomiseen ruutulipulle ensimmäisenä ja tällä ajatusmallilla myös kuljettaja on vain yksi tavoitteen saavuttamisen väline.
Tällä näkemyksellä ongelmat ja arvonnat ratkeavat luonnostaan ja suomalaisen fanin mielestä Russell tuli Valtterin tilalle vuoden liian myöhään.
@Quu kirjoitti:
Autot pitäisi joka kilpailuun arpoa, niin sitten nähtäisiin kuka tappeni on osallistujista ajomies.
F1 tiimi on kuin bändi, jolla on valovoimainen solisti. Solisti pärjää muidenkin taustaryhmien kanssa keikoilla. Bändi ilman sitä tähtisolistiakin pärjää keikoilla heikommankin satunnaisen laulajan kanssa. Parhaiten kuitenkin ottaa yleisönsä tähtisolisti oman bändinsä kanssa. Sitä ihmiset haluavat.
Hyvän bändin kanssa pärjää huonompikin laulaja, aina samat orkesterit on kärkipaikalla vaikka solistit vaihtuu.
Sitähän minäkin sanoin, että solisti ja bändi voidaan vaihtaa ristiinkin, mutta tulos ei ole niin hyvä kuin yhteen hitsaantuneen porukan eli bändin ja vakisolistin.
Jos formuloissa pyrittäisiin selvittämään vain paras kuski, niin autoja voitaisiin kierrättää siten, että jokainen kuski ajaa yhtä monta kisaa jokaisella autolla.
Mutta tarkoitus ei olekaan selvittää parasta kuskia vaan paras autokunta, jossa panoksensa antaa sekä talli että kuski.
Nopea kuski vaatii auton, joka on sille nopealle kuskille millilleen rakennettu.
Hyväkin kuski voi olla 0,163s/kierros hitaampi, jos autolla takacamberia puoli astetta liikaa omalle ajotyylille.
Hyvä kuski pystyy auttamaan tallia nopean auton tekemisessä, mutta hyväkään kuski ei paikkaa auton perussuunnittelussa tehtyjä mokia.
Jos joka kuskille annettaisiin sama auto, niin todennäköisesti nopein olisi se, kenen ajotyyliin juuri se auto sopii parhaiten.
@Quu kirjoitti:
Lisään vielä että lähtöjärjestyskin arvottaisiin ilman aika ajoja, niin laji voisi alkaa kiinnostamaan.
Ei tarvitse kommentoida, tiedä kyllä ettei ehdotukseni tule toteutumaan. Ihan sama lajeja riittää.
Voitaisiko myös ennen jokaista jääkiekkokierrosta arpoa maalivahdit eri joukkueiden kesken? Pisteet maalivahdeille laskettaisiin samoin kuin joukkueiden pisteet nyt, voitosta 3, tasurista 1 kummallekin ja jatkoaikavoitosta 2 pistettä. Kauden lopuksi mestariksi nimetään eniten pisteitä kerännyt maalivahti.
Yritys nimetä joukkuelajissa voittajaksi yksi henkilö johtaa omituiseen lopputulokseen.
Jos taas halutaan lisää mielenkiintoa lajista mitään ymmärtämättömille satunnaisille katsojille, voitaisiin myös autokilpailussa arpoa satunnaisia rengasrikkoja ja jääkiekkotuomari voisi randomilla lyödä jäähän välillä lähes painottoman vaahtomuovikiekon, joka ei mee mihkään. Hiihtoviestiin arvottaisiin jonkin joukkueen yhdelle hiihtäjälle pakkaskeliin nuoskan lumen liisterit ja ampumahiihtäjälle satunnaisesti muutamia paukkupanoksia. Keinoja estää parempaa voittamasta on paljon, jos se on tavoitteena.
Mutta mitä vahinkoa siitä on, jos parempi joukkue voittaa?
@Quu kirjoitti:
Lisään vielä että lähtöjärjestyskin arvottaisiin ilman aika ajoja, niin laji voisi alkaa kiinnostamaan.
Ei tarvitse kommentoida, tiedä kyllä ettei ehdotukseni tule toteutumaan. Ihan sama lajeja riittää.
Voitaisiko myös ennen jokaista jääkiekkokierrosta arpoa maalivahdit eri joukkueiden kesken? Pisteet maalivahdeille laskettaisiin samoin kuin joukkueiden pisteet nyt, voitosta 3, tasurista 1 kummallekin ja jatkoaikavoitosta 2 pistettä. Kauden lopuksi mestariksi nimetään eniten pisteitä kerännyt maalivahti.
Yritys nimetä joukkuelajissa voittajaksi yksi henkilö johtaa omituiseen lopputulokseen.
Jos taas halutaan lisää mielenkiintoa lajista mitään ymmärtämättömille satunnaisille katsojille, voitaisiin myös autokilpailussa arpoa satunnaisia rengasrikkoja ja jääkiekkotuomari voisi randomilla lyödä jäähän välillä lähes painottoman vaahtomuovikiekon, joka ei mee mihkään. Hiihtoviestiin arvottaisiin jonkin joukkueen yhdelle hiihtäjälle pakkaskeliin nuoskan lumen liisterit ja ampumahiihtäjälle satunnaisesti muutamia paukkupanoksia. Keinoja estää parempaa voittamasta on paljon, jos se on tavoitteena.
Mutta mitä vahinkoa siitä on, jos parempi joukkue voittaa?
Hyviä ideoita, voisi alkaa kiinnostamaan, useimmiten tietääkseni parempi voittaa, en seuraa lajeja niin tarkkaan.
Autourheilu polttomoottoreilla pörisee viimeisiä vuosia, eihän siinä ole mitään järjellistä puolustettavaa, kalustoa kuskataan laivoilla ja lentokoneilla ympärimaailmaa.
Onneksi Eurooppa ei ole koko maailma, ja kenties jossain päin maapalloa oivalletaan polttomoottorin olevan osa ratkaisua eikä ongelmaa. Ongelma ei ole polttomoottori vaan se, mitä siinä poltetaan.
@tracktest kirjoitti:
Onneksi Eurooppa ei ole koko maailma, ja kenties jossain päin maapalloa oivalletaan polttomoottorin olevan osa ratkaisua eikä ongelmaa. Ongelma ei ole polttomoottori vaan se, mitä siinä poltetaan.
Polttomoottorin valmistus loppuu, tuleeko f1 ja rallin mm sarjaan jokamiesluokka vanhalla kalustolla.
Vaikka autourheilusta pidänkin F1 on täysin turha laji, no eihän ne ole edes autoja vaan kauheanäköisiä tuulitunneliviritelmiä.
On muuten eka kausi vuosikymmeniin, kun en ole katsonut yhtään F1-kisaa.
Kun sitä ei näe telkkarista.
Minä katsoin useimmiten kisaa "sivusilmällä" siihen aikaan, kun kisat näki ilman maksumuuria. Satuin näkemään esim. Mika Häkkisen tuplaohituksen Schumacherista ja jostain toisesta. Se oli hieno ohitus ja uskomaton oivallus Mikalta tehdä niin. On F1:ssä, tai ainakin oli, muutakin kuin jonoajoa, vaikka harvemmin.
Eikös tämä ole pikemminkin kuluvan kauden trendi? Max on tänä vuonna selkeästi nopein kun Ferrari onnistuu jatkuvasti tavalla tai toisella sähläämään viimeinkin nopean autonsa mahdollisuudet viimeistään kisassa. Nyt hän oli tosin selvästi nopein jo aika-ajoissa eikä vasta kisassa. Oma veikkaus on pistesijoille viidessä kierroksessa ja siitä hitaampaa nousua podiumille, jos vain pää kestää.
Tuo laji saisi ottaa oppia Moto-GP:sta, jossa tuomariston ei tarvitse pohtia kenelle uskaltavat antaa rangaistuksen ja kenelle ei. Ratarikkoja seurataan jokaisen mopon mukana kulkevalla paikantimella tasapuolisesti ja tuomiot tulevat yleensä ennen kuin kierros on täynnä, toisin kuin vanhempaa tekniikkaa edustavassa F1:ssa ja vielä vanhempaa kansanperinnettä edustavassa F1 tuomaristossa.
F1 vuoksi tilaamani V-Sport osoittautui pettymykseksi enkä jatka määräaikaista tilausta. Tarjontaa on usealla kanavalla näennäisen paljon, mutta tarkemmin katsoessa huomaa sen olevankin viime talven Bundesliigaa ja Valioliigaa sekä NHL:aa. Ei jatkoon.
Jos kokee Ladan ja Mersun sopiviksi vaihtoehdoiksi, niin eikö kahden toisiaan vastaavaksi arvioimansa tuotteen välillä voi tehdä valinnan vaikka lanttia heittäen tai värin perusteella?
Kaikki yksinäisen tähden liput eivät liehu Teksasissa.
Max Verstappen on sarjan nopein kuljettaja. Nousee vähintään podiumille jos selviää ehjänä tuonne saakka. Ottaa voiton ajamalla jos on pienikin mahdollisuus. Lewis Hamilton voi ohituksen aikana aiheuttaa tiukan tilanteen mutta tuostakin selvitään varmasti herrasmies vastaan herrasmies tyylillä. Perustan tämän siihen että jotain on myös opittu. Olen seurannut sarjaa vuodesta 1982, katsomalla aika-ajot ja kilpailut näihin päiviin saakka.
Ei kai Verstappen kuulu herrasmiesten klaaniin?
Verstappen kuuluu kyynärpääklaaniin.
Toki kaveri on lahjakas, hyvin treenattu ja nopea.
Silti ihan täysi ******
Vaikka Verstappen voittaisi 16 maailmanmestaruutta peruuttamalla, niin ei pääse minun listalla kuljettajien sadan parhaan joukkoon ikinä.
Mielestäni kuuluu, on ottanut opikseen ja se tekee kuljettajasta vieläkin paremman.
Ei tuolla pärjää kukaan ilman taitoja ja kiltit eivät edes pääse ajamaan niitä nopeita autoja. Pehmeät karsiutuvat jo karting-sarjan jälkeen. Kova kilvanajo vaatii päätä ja taitoa, siitä jalostuu huippukuljettajat jotka ajavat mestaruudesta.
Jos arvioidaan kuljettajaa pelkkien kisatapahtumien perusteella ollaan metsässä.
Autot pitäisi joka kilpailuun arpoa, niin sitten nähtäisiin kuka tappeni on osallistujista ajomies.
F1 tiimi on kuin bändi, jolla on valovoimainen solisti. Solisti pärjää muidenkin taustaryhmien kanssa keikoilla. Bändi ilman sitä tähtisolistiakin pärjää keikoilla heikommankin satunnaisen laulajan kanssa. Parhaiten kuitenkin ottaa yleisönsä tähtisolisti oman bändinsä kanssa. Sitä ihmiset haluavat.
Hyvän bändin kanssa pärjää huonompikin laulaja, aina samat orkesterit on kärkipaikalla vaikka solistit vaihtuu.
Tämän kommentin kuulee aika usein siitä huolimatta että keskenään todellista kisaa käyvät saman tallin kuskit ovat pikemminkin piristävä poikkeus kuin normi.
Ei nopean auton rakentanut talli halua suurella vaivalla rakentamaansa voittajakandidaattiautoonsa arvottavan mitään Latifia tai Kvyatia, vaan kuljettajan jolla on realistinen mahdollisuus voittaa. Ilman Maxia ei Red Bull kuljettaja olisi ylivoimaisessa johdossa.
Arvonta ei ole tarpeenkaan kun ymmärretään, että AUTOkilpailu on joukkuelaji. Autokilpailufanille on täysin merkityksetöntä ajaako suosikkiautoa Manfred, Juan-Manuel, Rudolf, Nico, Lewis vai Valtteri, kun tämä vain ohjaa hopeanuolensa maaliin ensimmäisenä.
Merkkimestaruuden ohella kansallisiin kilpailuväreihin maalatut autot ovat myös kotimaansa edustajia. Kuljettajalle jaettava parhaan pelaajan palkinto on tässä klassisessa näkemyksessä sivuseikka. Kaikki toiminta tähtää omien värien tuomiseen ruutulipulle ensimmäisenä ja tällä ajatusmallilla myös kuljettaja on vain yksi tavoitteen saavuttamisen väline.
Tällä näkemyksellä ongelmat ja arvonnat ratkeavat luonnostaan ja suomalaisen fanin mielestä Russell tuli Valtterin tilalle vuoden liian myöhään.
Lisään vielä että lähtöjärjestyskin arvottaisiin ilman aika ajoja, niin laji voisi alkaa kiinnostamaan.
Ei tarvitse kommentoida, tiedä kyllä ettei ehdotukseni tule toteutumaan. Ihan sama lajeja riittää.
Asiallinen näkemys.
Sitähän minäkin sanoin, että solisti ja bändi voidaan vaihtaa ristiinkin, mutta tulos ei ole niin hyvä kuin yhteen hitsaantuneen porukan eli bändin ja vakisolistin.
Jos formuloissa pyrittäisiin selvittämään vain paras kuski, niin autoja voitaisiin kierrättää siten, että jokainen kuski ajaa yhtä monta kisaa jokaisella autolla.
Mutta tarkoitus ei olekaan selvittää parasta kuskia vaan paras autokunta, jossa panoksensa antaa sekä talli että kuski.
Tuolla mainittiin Max Verstappen on sarjan nopein kuljettaja, onko, tuskin, jos kaikki pääsisi ajamaan vuorollaan samantasoisella kalustolla.
Nopea kuski vaatii auton, joka on sille nopealle kuskille millilleen rakennettu.
Hyväkin kuski voi olla 0,163s/kierros hitaampi, jos autolla takacamberia puoli astetta liikaa omalle ajotyylille.
Hyvä kuski pystyy auttamaan tallia nopean auton tekemisessä, mutta hyväkään kuski ei paikkaa auton perussuunnittelussa tehtyjä mokia.
Jos joka kuskille annettaisiin sama auto, niin todennäköisesti nopein olisi se, kenen ajotyyliin juuri se auto sopii parhaiten.
Siihen tarvittiin vain 9 kierrosta, että Max Verstappen on jo kolmantena. Nousee kärkeen tuota pikaa.
Bottas 10+ ympäristöteko, kun ei turhaan jyystä rinkulaa.
Näissä jos missä pitäisi ainakin polttomoottorit kieltää.
Voitaisiko myös ennen jokaista jääkiekkokierrosta arpoa maalivahdit eri joukkueiden kesken? Pisteet maalivahdeille laskettaisiin samoin kuin joukkueiden pisteet nyt, voitosta 3, tasurista 1 kummallekin ja jatkoaikavoitosta 2 pistettä. Kauden lopuksi mestariksi nimetään eniten pisteitä kerännyt maalivahti.
Yritys nimetä joukkuelajissa voittajaksi yksi henkilö johtaa omituiseen lopputulokseen.
Jos taas halutaan lisää mielenkiintoa lajista mitään ymmärtämättömille satunnaisille katsojille, voitaisiin myös autokilpailussa arpoa satunnaisia rengasrikkoja ja jääkiekkotuomari voisi randomilla lyödä jäähän välillä lähes painottoman vaahtomuovikiekon, joka ei mee mihkään. Hiihtoviestiin arvottaisiin jonkin joukkueen yhdelle hiihtäjälle pakkaskeliin nuoskan lumen liisterit ja ampumahiihtäjälle satunnaisesti muutamia paukkupanoksia. Keinoja estää parempaa voittamasta on paljon, jos se on tavoitteena.
Mutta mitä vahinkoa siitä on, jos parempi joukkue voittaa?
Hyviä ideoita, voisi alkaa kiinnostamaan, useimmiten tietääkseni parempi voittaa, en seuraa lajeja niin tarkkaan.
Paras voitti tänään ilman arvontaa.
Juurikin näin!
Kilpailu oli Max Verstappenin näytöstä alusta loppuun. Hallitsee sarjaa miten tahtoo.
Autourheilu polttomoottoreilla pörisee viimeisiä vuosia, eihän siinä ole mitään järjellistä puolustettavaa, kalustoa kuskataan laivoilla ja lentokoneilla ympärimaailmaa.
Onneksi Eurooppa ei ole koko maailma, ja kenties jossain päin maapalloa oivalletaan polttomoottorin olevan osa ratkaisua eikä ongelmaa. Ongelma ei ole polttomoottori vaan se, mitä siinä poltetaan.
Polttomoottorin valmistus loppuu, tuleeko f1 ja rallin mm sarjaan jokamiesluokka vanhalla kalustolla.