Moottori optimointi

99 kommenttia
124»
  • @Lukija48689 kirjoitti:

    @Lukija209751 kirjoitti:

    @Lukija31722 kirjoitti:

    @Lukija209751 kirjoitti:

    @Lukija31722 kirjoitti:
    Nykyisinhän tuo dieselmoottoreiden matalien pyörimisnopeuksien käyttäminen on paljolti mahdollistettu käyttämällä 2-massavauhtipyörää (ja -hihnapyöriä), jolloin vääntövärähtelyt jäävät moottoriin, eivätkä kulkeudu vaihteistoon saakka. Ongelmana tosin saattaa olla vaihteiston hajoamisen sijaan vauhtipyörän hajoaminen, mitä taasen umpirautainen limppu harvemmin tekee.

    Kyllä moottorikin hajoaa, vaikka olisi kaksoismassavauhtipyörä. Laakerit ja akseli eivät kestä.

    Isommissa merimoottoreissa on mittaus ja yhden pytyn yskiessä ajo loppuu. Jos matkaa on pakko jatkaa, pitää ottaa tehoa pois toisesta/toisista sylintereistä, ettei moottori hajoa.

    Ilmeisesti et sitten uskalla koskaan ostaa dieseliä automaattivaihteistolla?

    Muutamahan on kertonut täälläkin, että pakottaa automaatin pienemmälle vaihteelle ja moottorin suuremmille kierroksille, kun ei usko tehtaaseen. Ja yksi haluaa tiputtaa kierroksia entisestään

    Hurjimmat kuulemma napsuttelevat tilanteen mukaan rattiflipuilla pakkovaihtoja joko ylös tai alaspäin!

    eli molempiin suuntiin ajatellaan tehtaan tuottavan huonoja tai jopa vääriä käyttöominaisuuksia.

    Kumpaa tehtaan versiota tarkoitat väärällä? Sitä joka ilman kärryä vaihtaa kuin kuskin ajatus vai sitä saman valmistajan saman laatikon eri versiota joka vaihtaa ihan eri tavalla?

    Minä tiedän kumman automaatin kanssa olen samaa mieltä mutta sinusta en ole varma?

    --740 GLE

    Kytketäänkö kuskin ajatus langattomasti vai kaapelilla ecuun? Kuski on oikeassa, vaikka moottori hajoaisi.

      
  • @Lukija209751 kirjoitti:

    @Lukija48689 kirjoitti:

    @Lukija209751 kirjoitti:

    @Lukija31722 kirjoitti:

    @Lukija209751 kirjoitti:

    @Lukija31722 kirjoitti:
    Nykyisinhän tuo dieselmoottoreiden matalien pyörimisnopeuksien käyttäminen on paljolti mahdollistettu käyttämällä 2-massavauhtipyörää (ja -hihnapyöriä), jolloin vääntövärähtelyt jäävät moottoriin, eivätkä kulkeudu vaihteistoon saakka. Ongelmana tosin saattaa olla vaihteiston hajoamisen sijaan vauhtipyörän hajoaminen, mitä taasen umpirautainen limppu harvemmin tekee.

    Kyllä moottorikin hajoaa, vaikka olisi kaksoismassavauhtipyörä. Laakerit ja akseli eivät kestä.

    Isommissa merimoottoreissa on mittaus ja yhden pytyn yskiessä ajo loppuu. Jos matkaa on pakko jatkaa, pitää ottaa tehoa pois toisesta/toisista sylintereistä, ettei moottori hajoa.

    Ilmeisesti et sitten uskalla koskaan ostaa dieseliä automaattivaihteistolla?

    Muutamahan on kertonut täälläkin, että pakottaa automaatin pienemmälle vaihteelle ja moottorin suuremmille kierroksille, kun ei usko tehtaaseen. Ja yksi haluaa tiputtaa kierroksia entisestään

    Hurjimmat kuulemma napsuttelevat tilanteen mukaan rattiflipuilla pakkovaihtoja joko ylös tai alaspäin!

    eli molempiin suuntiin ajatellaan tehtaan tuottavan huonoja tai jopa vääriä käyttöominaisuuksia.

    Kumpaa tehtaan versiota tarkoitat väärällä? Sitä joka ilman kärryä vaihtaa kuin kuskin ajatus vai sitä saman valmistajan saman laatikon eri versiota joka vaihtaa ihan eri tavalla?

    Minä tiedän kumman automaatin kanssa olen samaa mieltä mutta sinusta en ole varma?

    --740 GLE

    Kytketäänkö kuskin ajatus langattomasti vai kaapelilla ecuun? Kuski on oikeassa, vaikka moottori hajoaisi.

    Turhaan sinä minulle kiukuttelet. Tehdas ohjelmoi jo tuotantoversion minun toivomallani tavalla, joten mene avautumaan suunnittelijoille jotka eivät mielestäsi osaa työtään. Meiltä kolmisensataa tuhatta ajettuna seuraavalle tyytyväiselle omistajalle lähtenyt tällä tavoin ohjelmoitu auto ei ole ymmärtänyt hajota vielä, mutta ehkä toiveesi toteutuu vielä jonain päivänä.

    Kerro heille samalla, että on olemassa vain yksi ja ainoa oikea sinun määräämäsi vaihtologiikka ja tehtaan typerysten ohjelmoimat erilaiset ajotapavalinnat tuhoavat moottorin.

    Minä olen jo automatisoinut rattiflipujen käytön niin hyvin, että nyt maaliskuun alusta kesäkuulle ajetun auton keskikulutus on enää 0.6 litraa mielestäni paremmin ohjelmoitua suurempi. Minä hyväksyn tuon eron isomman rengaskoon ja isomman tavaratilan hintana.

    --740 GLE

      1
  • @Lukija48689 kirjoitti:

    @Lukija209751 kirjoitti:

    @Lukija48689 kirjoitti:

    @Lukija209751 kirjoitti:

    @Lukija31722 kirjoitti:

    @Lukija209751 kirjoitti:

    @Lukija31722 kirjoitti:
    Nykyisinhän tuo dieselmoottoreiden matalien pyörimisnopeuksien käyttäminen on paljolti mahdollistettu käyttämällä 2-massavauhtipyörää (ja -hihnapyöriä), jolloin vääntövärähtelyt jäävät moottoriin, eivätkä kulkeudu vaihteistoon saakka. Ongelmana tosin saattaa olla vaihteiston hajoamisen sijaan vauhtipyörän hajoaminen, mitä taasen umpirautainen limppu harvemmin tekee.

    Kyllä moottorikin hajoaa, vaikka olisi kaksoismassavauhtipyörä. Laakerit ja akseli eivät kestä.

    Isommissa merimoottoreissa on mittaus ja yhden pytyn yskiessä ajo loppuu. Jos matkaa on pakko jatkaa, pitää ottaa tehoa pois toisesta/toisista sylintereistä, ettei moottori hajoa.

    Ilmeisesti et sitten uskalla koskaan ostaa dieseliä automaattivaihteistolla?

    Muutamahan on kertonut täälläkin, että pakottaa automaatin pienemmälle vaihteelle ja moottorin suuremmille kierroksille, kun ei usko tehtaaseen. Ja yksi haluaa tiputtaa kierroksia entisestään

    Hurjimmat kuulemma napsuttelevat tilanteen mukaan rattiflipuilla pakkovaihtoja joko ylös tai alaspäin!

    eli molempiin suuntiin ajatellaan tehtaan tuottavan huonoja tai jopa vääriä käyttöominaisuuksia.

    Kumpaa tehtaan versiota tarkoitat väärällä? Sitä joka ilman kärryä vaihtaa kuin kuskin ajatus vai sitä saman valmistajan saman laatikon eri versiota joka vaihtaa ihan eri tavalla?

    Minä tiedän kumman automaatin kanssa olen samaa mieltä mutta sinusta en ole varma?

    --740 GLE

    Kytketäänkö kuskin ajatus langattomasti vai kaapelilla ecuun? Kuski on oikeassa, vaikka moottori hajoaisi.

    Turhaan sinä minulle kiukuttelet. Tehdas ohjelmoi jo tuotantoversion minun toivomallani tavalla, joten mene avautumaan suunnittelijoille jotka eivät mielestäsi osaa työtään. Meiltä kolmisensataa tuhatta ajettuna seuraavalle tyytyväiselle omistajalle lähtenyt tällä tavoin ohjelmoitu auto ei ole ymmärtänyt hajota vielä, mutta ehkä toiveesi toteutuu vielä jonain päivänä.

    Kerro heille samalla, että on olemassa vain yksi ja ainoa oikea sinun määräämäsi vaihtologiikka ja tehtaan typerysten ohjelmoimat erilaiset ajotapavalinnat tuhoavat moottorin.

    Minä olen jo automatisoinut rattiflipujen käytön niin hyvin, että nyt maaliskuun alusta kesäkuulle ajetun auton keskikulutus on enää 0.6 litraa mielestäni paremmin ohjelmoitua suurempi. Minä hyväksyn tuon eron isomman rengaskoon ja isomman tavaratilan hintana.

    --740 GLE

    Minunkin on pitänyt hyväksyä, että isompi, tehokkaampi,nopeammin lämpenevä ja nelivetoinen diesel vie enemmän kuin kuin edellinen etuvetoinen diesel, vaikka onkin 6v. uudempi ja varustettu vielä enemmillä vaihteilla.

      1
  • @Lukija48689 kirjoitti:

    @Lukija209751 kirjoitti:

    @Lukija48689 kirjoitti:

    @Lukija209751 kirjoitti:

    @Lukija31722 kirjoitti:

    @Lukija209751 kirjoitti:

    @Lukija31722 kirjoitti:
    Nykyisinhän tuo dieselmoottoreiden matalien pyörimisnopeuksien käyttäminen on paljolti mahdollistettu käyttämällä 2-massavauhtipyörää (ja -hihnapyöriä), jolloin vääntövärähtelyt jäävät moottoriin, eivätkä kulkeudu vaihteistoon saakka. Ongelmana tosin saattaa olla vaihteiston hajoamisen sijaan vauhtipyörän hajoaminen, mitä taasen umpirautainen limppu harvemmin tekee.

    Kyllä moottorikin hajoaa, vaikka olisi kaksoismassavauhtipyörä. Laakerit ja akseli eivät kestä.

    Isommissa merimoottoreissa on mittaus ja yhden pytyn yskiessä ajo loppuu. Jos matkaa on pakko jatkaa, pitää ottaa tehoa pois toisesta/toisista sylintereistä, ettei moottori hajoa.

    Ilmeisesti et sitten uskalla koskaan ostaa dieseliä automaattivaihteistolla?

    Muutamahan on kertonut täälläkin, että pakottaa automaatin pienemmälle vaihteelle ja moottorin suuremmille kierroksille, kun ei usko tehtaaseen. Ja yksi haluaa tiputtaa kierroksia entisestään

    Hurjimmat kuulemma napsuttelevat tilanteen mukaan rattiflipuilla pakkovaihtoja joko ylös tai alaspäin!

    eli molempiin suuntiin ajatellaan tehtaan tuottavan huonoja tai jopa vääriä käyttöominaisuuksia.

    Kumpaa tehtaan versiota tarkoitat väärällä? Sitä joka ilman kärryä vaihtaa kuin kuskin ajatus vai sitä saman valmistajan saman laatikon eri versiota joka vaihtaa ihan eri tavalla?

    Minä tiedän kumman automaatin kanssa olen samaa mieltä mutta sinusta en ole varma?

    --740 GLE

    Kytketäänkö kuskin ajatus langattomasti vai kaapelilla ecuun? Kuski on oikeassa, vaikka moottori hajoaisi.

    Turhaan sinä minulle kiukuttelet. Tehdas ohjelmoi jo tuotantoversion minun toivomallani tavalla, joten mene avautumaan suunnittelijoille jotka eivät mielestäsi osaa työtään. Meiltä kolmisensataa tuhatta ajettuna seuraavalle tyytyväiselle omistajalle lähtenyt tällä tavoin ohjelmoitu auto ei ole ymmärtänyt hajota vielä, mutta ehkä toiveesi toteutuu vielä jonain päivänä.

    Kerro heille samalla, että on olemassa vain yksi ja ainoa oikea sinun määräämäsi vaihtologiikka ja tehtaan typerysten ohjelmoimat erilaiset ajotapavalinnat tuhoavat moottorin.

    Minä olen jo automatisoinut rattiflipujen käytön niin hyvin, että nyt maaliskuun alusta kesäkuulle ajetun auton keskikulutus on enää 0.6 litraa mielestäni paremmin ohjelmoitua suurempi. Minä hyväksyn tuon eron isomman rengaskoon ja isomman tavaratilan hintana.

    --740 GLE

    Meniköhän siis niin, että vanha autosi toimii kuin ihmisen mieli? Eksyin ajatukseen, että nyt uusi autosi niin toimisi, vaikka käytännössä ajat sitä automaattikytkimellisenä käsin. Ei taida siis tehtaalta saada yhtään hyvää ohjelmaa. Tehtaan typerykset varmaan tietävät mitä tekevät, tuliko muutoskittisi sieltä?

    Tehdas on tehnyt erilaisen auton ja haluat siitä väkisin samanlaisen kuin vanhasta? Eroja on, kuten luettelet, ja jossakin menee aina raja. Vanha saattoi olla rajan toisella puolen, uusi taas toisella. Voi siinä olla päästötkin takana. Autot taitavat olla niin uusia, että oli jo käytössä valmistajakohtainen kulutusraja ja varmasti Mersu kaipasi kulutusmarginaalia isompiin malleihinsa ja ei lähtenyt tahallaan tekemään suurempikulutuksista autoa. Se taitaa olla vasta sähköautojen tapa, niissä voi eri malleja tehdä kulutuksenkin avulla.

      
  • @Lukija209751 kirjoitti:

    @Lukija48689 kirjoitti:

    @Lukija209751 kirjoitti:

    @Lukija48689 kirjoitti:

    @Lukija209751 kirjoitti:

    @Lukija31722 kirjoitti:

    @Lukija209751 kirjoitti:

    @Lukija31722 kirjoitti:
    Nykyisinhän tuo dieselmoottoreiden matalien pyörimisnopeuksien käyttäminen on paljolti mahdollistettu käyttämällä 2-massavauhtipyörää (ja -hihnapyöriä), jolloin vääntövärähtelyt jäävät moottoriin, eivätkä kulkeudu vaihteistoon saakka. Ongelmana tosin saattaa olla vaihteiston hajoamisen sijaan vauhtipyörän hajoaminen, mitä taasen umpirautainen limppu harvemmin tekee. https://www.xn--nikirjat-zzaa.com/

    Kyllä moottorikin hajoaa, vaikka olisi kaksoismassavauhtipyörä. Laakerit ja akseli eivät kestä.

    Isommissa merimoottoreissa on mittaus ja yhden pytyn yskiessä ajo loppuu. Jos matkaa on pakko jatkaa, pitää ottaa tehoa pois toisesta/toisista sylintereistä, ettei moottori hajoa. https://www.xn--nikirjapalvelut-zkba.fi/

    Ilmeisesti et sitten uskalla koskaan ostaa dieseliä automaattivaihteistolla? https://www.xn--lainaa-netist-nfb.fi/

    Muutamahan on kertonut täälläkin, että pakottaa automaatin pienemmälle vaihteelle ja moottorin suuremmille kierroksille, kun ei usko tehtaaseen. Ja yksi haluaa tiputtaa kierroksia entisestään

    Hurjimmat kuulemma napsuttelevat tilanteen mukaan rattiflipuilla pakkovaihtoja joko ylös tai alaspäin! https://www.xn--liittymtarjoukset-wqb.fi/

    eli molempiin suuntiin ajatellaan tehtaan tuottavan huonoja tai jopa vääriä käyttöominaisuuksia.

    Kumpaa tehtaan versiota tarkoitat väärällä? Sitä joka ilman kärryä vaihtaa kuin kuskin ajatus vai sitä saman valmistajan saman laatikon eri versiota joka vaihtaa ihan eri tavalla?
    https://www.nettilainaa.fi/
    Minä tiedän kumman automaatin kanssa olen samaa mieltä mutta sinusta en ole varma? https://www.ainacom.fi/

    --740 GLE

    Kytketäänkö kuskin ajatus langattomasti vai kaapelilla ecuun? Kuski on oikeassa, vaikka moottori hajoaisi.

    Turhaan sinä minulle kiukuttelet. Tehdas ohjelmoi jo tuotantoversion minun toivomallani tavalla, joten mene avautumaan suunnittelijoille jotka eivät mielestäsi osaa työtään. Meiltä kolmisensataa tuhatta ajettuna seuraavalle tyytyväiselle omistajalle lähtenyt tällä tavoin ohjelmoitu auto ei ole ymmärtänyt hajota vielä, mutta ehkä toiveesi toteutuu vielä jonain päivänä. https://www.xn--puhelinliittym-jib.com/

    Kerro heille samalla, että on olemassa vain yksi ja ainoa oikea sinun määräämäsi vaihtologiikka ja tehtaan typerysten ohjelmoimat erilaiset ajotapavalinnat tuhoavat moottorin.

    Minä olen jo automatisoinut rattiflipujen käytön niin hyvin, että nyt maaliskuun alusta kesäkuulle ajetun auton keskikulutus on enää 0.6 litraa mielestäni paremmin ohjelmoitua suurempi. Minä hyväksyn tuon eron isomman rengaskoon ja isomman tavaratilan hintana.

    --740 GLE

    Meniköhän siis niin, että vanha autosi toimii kuin ihmisen mieli? Eksyin ajatukseen, että nyt uusi autosi niin toimisi, vaikka käytännössä ajat sitä automaattikytkimellisenä käsin. Ei taida siis tehtaalta saada yhtään hyvää ohjelmaa. Tehtaan typerykset varmaan tietävät mitä tekevät, tuliko muutoskittisi sieltä?

    Tehdas on tehnyt erilaisen auton ja haluat siitä väkisin samanlaisen kuin vanhasta? Eroja on, kuten luettelet, ja jossakin menee aina raja. Vanha saattoi olla rajan toisella puolen, uusi taas toisella. Voi siinä olla päästötkin takana. Autot taitavat olla niin uusia, että oli jo käytössä valmistajakohtainen kulutusraja ja varmasti Mersu kaipasi kulutusmarginaalia isompiin malleihinsa ja ei lähtenyt tahallaan tekemään suurempikulutuksista autoa. Se taitaa olla vasta sähköautojen tapa, niissä voi eri malleja tehdä kulutuksenkin avulla.

    No juuri näin kans ajattelin. Tiedä sitte häntä.

      
  • muokattu 28.06.2024 18:55

    @Lukija209751 kirjoitti:
    Meniköhän siis niin, että vanha autosi toimii kuin ihmisen mieli? Eksyin ajatukseen, että nyt uusi autosi niin toimisi, vaikka käytännössä ajat sitä automaattikytkimellisenä käsin. Ei taida siis tehtaalta saada yhtään hyvää ohjelmaa. Tehtaan typerykset varmaan tietävät mitä tekevät, tuliko muutoskittisi sieltä?

    Ei varmaan typerykset, vaan mielestäni oudosti halvinta mallia suorituskyvylle kustannusten sijaan priorisoivat ja heikosti keskenään kommunikoivat. Tämän uudenkin auton manuaalivaihto-ohjeistus toimii nimittäin samalla tavoin kuin vanha vaihtoi automaattisesti itsekin. Vaikka tämä uudempi ei enää osaakaan ajaa automaattisesti kovin taloudellisesti, itse vaihtavalle kuljettajalle se osaa kyllä ehdottaa hyvin taloudellista ajotapaa.

    Jos moottoritien sisäänmenorampin alussa napsutellaan vakionopeussäätimeen tavoitteeksi todellinen 100 km/h nopeus, automatiikka kierrättää rajoittamattomana 1600 - 1800 kierroksella maksimimomenttinsa antavaa konetta yli 2500 kierroksella ja unohtuu kiihdytyksen lopuksi moottoritielläkin vielä hetkeksi kuutoselle, joka on toiseksi suurin vaihde.

    Jos saman vakionopeussäätimen ohjaaman kiihdytyksen aikana kuljettaja päättääkin pyytää pakkovaihtoa neloselta viitoselle kieppikellon lähestyessä (tarpeettoman suurta) 2500 RPM käyntinopeutta, automaatti siirtyy manuaalimoodiin ja ehdottaa sekunnin sisällä SEURAAVAA VAIHTOA YLÖS vielä isommalle kuutosvaihteelle. Pari sekuntia myöhemmin, edelleen moottoritien sisäänmenorampilla vaihto-opastin haluaa jo suurinta vaihdetta päälle.

    Saman auton vaihto-opastin siis kehottaa itse vaihtavaa kuljettajaa ajamaan yhden tai jopa kaksi vaihdetta isommalla kuin mitä automaatti käyttää saadessaan valita vaihteen itse. Ja muistetaan nyt edelleen, että kyse on maltillisista tehopyynnöistä, joten kick-downilla ei ole tämän asian kanssa mitään tekemistä.

    Kun niin kovasti ihannoit tämän nykyisen autoni ylivoimaisen hienona pitämääsi parametrointia, selitätkö vielä miksi sama auto ohjaa vaihteet itse vaihtavaa kuljettajaa ajamaan isommalla vaihteella juuri minun käsialaani noudattaen mutta automaattimoodissa se ei osaa noudattaa tätä omaa ohjettaan?

    Autot taitavat olla niin uusia, että oli jo käytössä valmistajakohtainen kulutusraja ja varmasti Mersu kaipasi kulutusmarginaalia isompiin malleihinsa ja ei lähtenyt tahallaan tekemään suurempikulutuksista autoa.

    Jos tavoite oli laskea kulutusta, miksi tämä sitten ohjelmoitiin kuluttamaan enemmän?

    --740 GLE

      1
  • Sen verran aihetta sivuten.
    01.06.2024 moottorin optimoinen on laitonta, mutta se tieto ei ole tavoittanut optimointeja tekeviä firmoja, koska netistä löytyy edelleen useita palveluja tarjoavia yrityksiä.

      
  • @Lukija68121 kirjoitti:
    Sen verran aihetta sivuten.
    01.06.2024 moottorin optimoinen on laitonta, mutta se tieto ei ole tavoittanut optimointeja tekeviä firmoja, koska netistä löytyy edelleen useita palveluja tarjoavia yrityksiä.

    Ei muuten pidä paikkaansa.

      1
  • @Lukija31722 kirjoitti:

    @Lukija68121 kirjoitti:
    Sen verran aihetta sivuten.
    01.06.2024 moottorin optimoinen on laitonta, mutta se tieto ei ole tavoittanut optimointeja tekeviä firmoja, koska netistä löytyy edelleen useita palveluja tarjoavia yrityksiä.

    Ei muuten pidä paikkaansa.

    Optimointihan on edelleen laillista, mutta "optimointi" ei.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit