Toinen monille haastava paikka on 80, joka muuttuu sataseksi. Monille 80 on liian hiljaa rajoituksesta huolimatta, mutta satanen riittää. 80 alueella on kova tarve ohittaa, mutta satasen kohdalla ei enää ajetakaan karkuun. Siinäkin saattaa näkemykset suurinta sallittua ajavasta kasvaa vinoon.
Väärä mielikuva syntyy ehkä siitä moottoritien -15 nopeudesta, joka luo mielikuvaa nopeuden laskemisesta muillakin osuuksilla.
Se voi hyvinkin pitää paikkansa sähköautoilijan kanssa, jonka auton rangen loppuminen, latauksen huvettua oletettua nopeammin, vaatii rajoitusnopeutta hitaammin ajamista. Eikä se oikeastaan katso rajoitusnopeutta tieosuudella.
Mikä onkaan kommenttisi niihin (yleistyviin) tapauksiin? Haluisitko yrittää johdonmukaisuutta syyllistämisesi kanssa?
@tracktest kirjoitti:
Sähköauto letkan keulilla, tuttu näky kesäisillä ja talvisilla teillä. Aiheuttaako hitaasti ajava auto vaaraa muille autoilijoille, tämä alkaa olla hyvin ajankohtainen kysymys muuttuvassa ympäristössä.
jaa, täällä mansesterissa ne keulilla nysvääjät ovat tojotia,,,
@Kumppani kirjoitti:
Motarilla se on varmasti helpompaa kuin perusmaantiellä, kun on 2 kaistaa suuntaansa. Vink vink...
Tuolla 140-tiellä, jota yleensä käytän moottoritien korvikkeena, ei ole ollut minkäänlaista hässäkkää; olen saanut ajaa rauhassa vakionopeudensäätimen kanssa, oli sitten jonoa tai ei. Olen myös käyttänyt kyseistä tietä aikanaan vuosikausia työmatkoihini aamuin illoin.
Toinen monille haastava paikka on 80, joka muuttuu sataseksi. Monille 80 on liian hiljaa rajoituksesta huolimatta, mutta satanen riittää. 80 alueella on kova tarve ohittaa, mutta satasen kohdalla ei enää ajetakaan karkuun. Siinäkin saattaa näkemykset suurinta sallittua ajavasta kasvaa vinoon.
@tracktest kirjoitti:
Se voi hyvinkin pitää paikkansa sähköautoilijan kanssa, jonka auton rangen loppuminen, latauksen huvettua oletettua nopeammin, vaatii rajoitusnopeutta hitaammin ajamista. Eikä se oikeastaan katso rajoitusnopeutta tieosuudella.
Mikä onkaan kommenttisi niihin (yleistyviin) tapauksiin? Haluisitko yrittää johdonmukaisuutta syyllistämisesi kanssa?
Koska minulla ei ole nykyään mihinkään kiire, on mapsissa vältä moottoritiet, niin ei tarvitse väistellä sekopäitä moottoritiellä.
@Lukija336949 kirjoitti:
Aika laveasti ilmaistu. Mutta jos tuo toimii sinun olettamillasi, niin mikäs siinä.
jaa, täällä mansesterissa ne keulilla nysvääjät ovat tojotia,,,
Ei se ole niin pilkuntarkka kannanotto, saa tulkita vapaasti.
Motarilla se on varmasti helpompaa kuin perusmaantiellä, kun on 2 kaistaa suuntaansa. Vink vink...
Tuolla 140-tiellä, jota yleensä käytän moottoritien korvikkeena, ei ole ollut minkäänlaista hässäkkää; olen saanut ajaa rauhassa vakionopeudensäätimen kanssa, oli sitten jonoa tai ei. Olen myös käyttänyt kyseistä tietä aikanaan vuosikausia työmatkoihini aamuin illoin.
Ihan mielenkiinnosta sitten: mikä se motarin numero olisi?
Helsinki- Lusi moottoritie